Rollen som Processmaskinist I rollen som processmaskinist ansvarar du tillsammans med dina kollegor för tillverkningen av asfalt och den dagliga driften av asfaltfabriken. Detta innebär att du också på daglig basis hanterar provtagning, kvalitetsuppföljning på både ingående material och färdig asfaltsmassa. Du ansvarar även för beställning av bitumen och pellets mm. Hjullastarkörning och reparations- och underhållsarbete förekommer dagligen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från asfaltsfabrik eller betongfabrik. För att klara av arbetet så måste du ha viss datavana och behärska svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande för tjänsten är att du har förarbevis för hjullastare, svets- och reparatörskunskaper. Som person är du serviceinriktad, ordningsam, plikttrogen, självständig och initiativtagande. Du förstår vikten av att skapa goda relationer både internt som externt. Du är flexibel och i viss mån stresstålig. Du värdesätter ett företag som arbetar för en god arbetsmiljö och identifierar dig med våra värderingar: Ärlighet, Tillit och Respekt. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Övertid och oregelbundna arbetstider förekommer. Provanställning kommer att tillämpas. Placering i Gävle. B-körkort är ett krav. Inför anställning tillämpar vi bakgrundskontroller. NCC erbjuder Vi på NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra. Därför erbjuder vi dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare. Det ger en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder också försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benifex. Kontakt och ansökan Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta Area Manager Manager Lars Bond 070-283 69 55. Tillträde enligt överenskommelse. Urval sker löpande så vid intresse skicka vänligen in din ansökan snarast. Sista ansökningsdag är 2025-08-31. Varmt välkommen med din ansökan! Bygg med oss och få branschens bästa kollegor På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad. NCC - ett av de ledande företagen i Norden
Gör din karriär till en äventyrsresa! Nu söker vi fältsäljare till vårt växande säljteam. Ingen erfarenhet krävs – bara passion och vilja att lyckas! Vi arbetar med några av Sveriges största varumärken! All försäljning sker via personliga möten och varje unikt besök har aviserats till kunden i förväg. Du får utbildning, vägledning och arbetar tätt intill erfarna säljare och coacher. Utöver allt det så har vi även lyxen att arbeta med marknadens modernaste schema.. Våra fältsäljare jobbar nämligen enbart måndag till torsdag och är LEDIGA VARJE FREDAG! Att uppnå krav och budget är ingen större utmaning för våra säljare på fyra arbetsdagar, därav har vi valt att unna oss tre helgdagar istället för två. Vi söker dig som: Är myndig och talar flytande svenska. Är entusiastisk och villig att lära. Vill ha en spännande och omväxlande arbetsdag. Körkort är en fördel, men inget krav. Vi erbjuder Heltid med lediga fredagar. Attraktiva provisioner utan tak. Resande tjänst med täckta kostnader. Härlig gemenskap och samarbete. Kontinuerlig utveckling och mentorskap. Belöningar och festligheter för varje framgång. Ansök redan idag för att ta nästa steg i din karriär! För frågor, kontakta: Emmy Zachrisson - [email protected] - 076-872 31 42 Izabel Nilsson – [email protected] – 073-566 00 53
Vill du vara med och utveckla framtidens infrastruktur? Nu har du möjligheten att starta din karriär hos Sweco som nu förstärker sin grupp i Gävle eller Borlänge med en signalprojektör. Detta är för dig som är en nyfiken person som motiveras och engageras av att arbeta med eltekniska järnvägslösningar. Varmt välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN Sweco har Nordens bredaste kunskapsbas inom järnväg, spårväg och tunnelbana och nu söker vi efter en signalprojektör som kan stärka upp deras team i Gävle eller Borlänge. Gruppen arbetar med tjänster inom hela kedjan från utredning och analys till projektering, design samt drift och underhåll av anläggningar för spårburen trafik. Som signalprojektör arbetar du i första hand med projektering. Projekteringsarbetet omfattar i huvudsak framtagning av system-, bygg- och förvaltningshandlingar samt förfrågningsunderlag och utredningsmaterial i tidiga skeden. Du kommer att ingå i ett nätverk av professionella ingenjörer och specialister där erfarenhetsutbyte och samarbete mellan kollegor och kontor över hela världen är en naturlig del. Vill du vara med på resan att bidra till utvecklingen och upprustningen av Sveriges järnväg och arbeta med hållbara infrastrukturlösningar så är detta rollen för dig. Du erbjuds - Möjligheten att samarbeta med kompetenta och erfarna kollegor som är måna om gemenskap - Att arbeta med en mängd varierade och spännande projekt - Vara en del av en attraktiv arbetsplats med stora möjligheter till personlig och teknisk utveckling VI SÖKER DIG SOM - Har en ingenjörsutbildning på universitets- eller högskolenivå inom elektroteknik, el/automation alternativt en examen som järnvägsprojektör - Har ett stort och genuint intresse samt förståelse för teknik och är nyfiken och driven för att lära dig mer som signalteknik och järnväg - Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift då kommunikation kommer att ske på båda språken - Har B-körkort Det är meriterande om du har - Erfarenhet av projektering, granskning eller besiktning av järnvägens signalsystem För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Ansvarstagande - Målmedveten - Ordningsam Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser att du har ett genuint intresse av att själv utvecklas och som person är du öppen och nyfiken med ett stort engagemang och eget ansvarstagande. Det viktigaste är inte vad du har gjort utan vem du är. Vi tänker oss att du är entusiastisk och driver saker från idé till målgång – du tar hjälp och söker lösningar för att komma framåt. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Här kan du läsa mer om Sweco via deras hemsida.
Vill du ha en förändring i ditt liv? Mer frihet? Mer pengar? Bestämma dina arbetstider själv? Hyr ut PENSIONÄRER! Om du funderar på att bli entreprenör, men kanske är lite tveksam eftersom du vet att det krävs hårt arbete för att lyckas. Då har jag goda nyheter till dig! Bli säljare första tiden hos oss. Om du är framgångsrik kan du sedan få erbjudande om att ta över den lokala verksamheten. Du behöver inte kämpa ensam som säljare när du ansluter dig till oss. Vi hjälper dig på vägen så att du snabbare och enklare kan njuta av friheten av att vara entreprenör, hjälpa kunder och få möjligheten att tjäna pengar. TEST Ta det här testet för att se om du passar som säljare hos oss: Vill du ha både privatpersoner och företag som kunder i branschen som omsatta över 50 miljarder 2024? Ser du fördelarna med personal som är 55+? Vet du att få kan leva på sin pension? Tror du kunder uppskattar kompetens, erfarenhet och rutin? Vill du få möjligheten att tjäna bra med pengar? Gillar du att göra andra människor nöjda och glada? Svarade du JA på frågorna? GRATTIS! Det är dig vi vill ha som säljare! Hej förresten, jag heter Michael Strauss och det är jag som startade GOveteran för över 20 år sedan. Jag letar nu efter dig som vill ta ett nytt steg i livet och prova något nytt. Så här kommer dina dagar att se ut Som säljare hos oss får du hjälp att starta upp och bygga din verksamhet. Du bör vara inriktad på att arbeta med försäljning, rekrytering och ledarskap. Du kommer att bygga upp ett team av pensionerade medarbetare som med hjälp från huvudkontoret ska ge våra kunder riktigt bra tjänster och kundupplevelser. Men du kommer framför allt arbeta med att skapa och bevara goda kundrelationer. Du ska ha jobbat framgångrikt som utesäljare ett antal år. Du är skicklig på att prospektera, kontakta kunder, gå på fysiska möten och göra avslut. Är du rätt person så kommer det här att vara roligt och lönsamt. Den här möjligheten passar lika bra för kvinnor som män i alla åldrar. Du är aldrig ensam Hos oss får du alltid hjälp med att bli så framgångsrik som möjligt. Intresserad? I så fall vill jag att du kontaktar mig så fort du kan. Varför inte göra det nu, när du har det i tankarna? Vi intervjuar löpande så ring eller maila mig redan idag så att inte den här möjligheten glider dig ur händerna. Du når mig på telefon 070- 6625464 eller så mailar du mig på [email protected]. Din ansökan ska bestå av ett personligt brev och CV. I ansökningshandlingarna ska det framgå att du vill jobba med försäljning för att bygga upp verksamheten och senare få möjlighet att äga den lokala verksamheten. Bästa hälsningar Michael Strauss
Kollektivavtal: Vi är medlem i Tjänsteföretagens Arbetsgivarförbund genom Almega och vi har gällande kollektivavtal för branschen. Vi erbjuder dig:- Konkurrenskraftiga löner - Friskvårdsbidrag - Arbeta som underkonsult via eget bolag - Konsultchefer som har kompetens och erfarenhet inom vården - Sjuklön - Tjänstepension - Inskolning vid nytt uppdrag - Vi är rikstäckande och erbjuder dig uppdrag i hela Sverige - Flexibla arbetstider Är du intresserad så tveka inte att höra av dig till oss. Vi är här för att hjälpa just dig!
Vilka är vi? Samtele Ab är en växande mobiloperatör på den svenska telekommarknaden och vi växer i rasande fart. Därav söker vi nu fler drivna och tävlingsinriktade medarbetare till vårt team. Allt arbete sker hemifrån och digitalt! Våra tjänster och produkter är av högsta kvalitet och riktar sig både mot privatpersoner såväl som företag. Med telefonen som verktyg kommer du att ta kontakt med både nya och befintliga kunder och sälja in våra telefonabonnemang till konkurrenskraftiga priser. Vi söker dig som: - Kan flytande svenska i tal och skrift. - Har en positiv inställning. - Har höga ambitioner. - Älskar utmaningar. - Brinner för att jobba med människor - Har egen dator och headset Hos oss får du vara med och skapa en inspirerande miljö där vi motiverar och pushar varandra till att uppnå goda resultat. Är du driven och hungrig? Vill du arbeta för ett dedikerat och professionellt företag med goda förutsättningar? Vi ger dig utveckling både på ett personligt plan och ute i arbetslivet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning men det är absolut inget krav. Oavsett så ger vi dig de verktygen som krävs för att du skall utvecklas som säljare samt uppnå dina personliga mål. Vi erbjuder: - Produkt- & säljutbildning (Via Skype) - Personlig coachning (Via Skype) - Start omgående - Tävlingar och roliga aktiviteter - Arbetstider 9.00-17.00 Mån-Fre - Hög ersättning
Vilka är vi? Samtele Ab är en växande mobiloperatör på den svenska telekommarknaden och vi växer i rasande fart. Därav söker vi nu fler drivna och tävlingsinriktade medarbetare till vårt team. Allt arbete sker hemifrån och digitalt! Våra tjänster och produkter är av högsta kvalitet och riktar sig både mot privatpersoner såväl som företag. Med telefonen som verktyg kommer du att ta kontakt med både nya och befintliga kunder och sälja in våra telefonabonnemang till konkurrenskraftiga priser. Vi söker dig som: - Kan flytande svenska i tal och skrift. - Har en positiv inställning. - Har höga ambitioner. - Älskar utmaningar. - Brinner för att jobba med människor - Har egen dator och headset Hos oss får du vara med och skapa en inspirerande miljö där vi motiverar och pushar varandra till att uppnå goda resultat. Är du driven och hungrig? Vill du arbeta för ett dedikerat och professionellt företag med goda förutsättningar? Vi ger dig utveckling både på ett personligt plan och ute i arbetslivet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning men det är absolut inget krav. Oavsett så ger vi dig de verktygen som krävs för att du skall utvecklas som säljare samt uppnå dina personliga mål. Vi erbjuder: - Produkt- & säljutbildning (Via Skype) - Personlig coachning (Via Skype) - Start omgående - Tävlingar och roliga aktiviteter - Arbetstider 09.00-17.00 Mån-Fre - Hög ersättning
Arbetsbeskrivning Vi söker nu efter en erfaren rekryterare till vår kund för uppdrag start i augusti och till och med december med goda chanser till förlängning. Du är van att hantera en hel rekryteringsprocess på egen hand och gärna med en bred erfarenhet av både volymrekrytering och specialistroller. Du kommer att guida chefer genom hela rekryteringen, från kravprofil till återkoppling av kandidater. Du ansöker på www.randstad.se, innan den 2025-07-06. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Madeleine Scherling, [email protected]. För Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Randstad Operational är karriärpartnern som hjälper dig att säkra ett jobb som kompletterar din kompetens, främjar god balans mellan jobb och fritid och bidrar till dina mål. Som konsult hos Randstad Operational är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra många spännande kunder. Du får konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Med oss som karriärpartner får du tillgång till en mängd olika karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och bygga ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som bryr sig om dig, ditt arbetsliv och ditt välmående, och erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Ansvarsområden Hantera en hel rekryteringsprocess Guida chefer genom hela rekryteringsprocessen Ta fram kravprofil tillsammans med beställande chef Kvalifikationer Flera års erfarenhet av rekrytering Erfarenhet av hel rekryteringsprocess Meriterande: Erfarenhet av att arbeta i Workday Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Gävle ungdomsmottagning är tillsammans med verksamheterna barn- och familjehälsa 0-12 år och flyktingtraumaenhet Gävleborg en del av vårdenhet familjehälsa Gävle centrum som ingår i verksamhetsområde familjehälsa, habilitering och barnpsykiatri. Vårt övergripande uppdrag består av att främja fysisk, psykisk, social och sexuell utveckling och hälsa hos unga med målgrupp åldern 13-23 år som vistas i kommunen. Vår personalgrupp består av 14 medarbetare med yrkesprofessionerna barnmorskor, undersköterska, kuratorer, psykolog och läkare. Vi finns i trivsamma lokaler i centrala Gävle, nära järnvägsstationen. ARBETSUPPGIFTER Är du kurator och vill jobba med tidiga insatser på primärvårdsnivå för att minska eller förhindra psykisk ohälsa? Då vill vi ha dig i vårt team! Arbetet består av psykosocialt stöd och behandlingsarbete för målgruppen ungdomar 13-23 år. Vi arbetar i samverkan med barnmorskor och läkare på ungdomsmottagningen samt med ungdomens nätverk och andra vårdgrannar. Den psykosociala verksamheten på ungdomsmottagningen har uppdraget som första linjens vård för barn och unga med psykisk ohälsa för åldersgruppen 13-17 år. Tjänstgöring inom enhetens barn- och familjehälsa 0-12 år ingår vid behov. Handledning erbjuds. Som kurator hos oss kommer du bland annat att arbeta med • rådgivning, stöd och behandling vid lindrig till medelsvår psykisk ohälsa för målgruppen 13-17 år • rådgivning kring sexuella problem • råd och stöd till ungdomar som söker med frågor om sexuell identitet/könsidentitet • stöd vid oplanerad graviditet • stöd till riskutsatta ungdomar/unga som lever under våld/hot/hederskultur. Hos oss får du • en god introduktion för att få en så bra start som möjligt i ditt nya uppdrag • möjlighet att påverka din arbetsdag och självständigt styra ditt arbete • möjlighet att vara med och påverka samt utveckla vår verksamhet • en god arbetsmiljö där du är en del av vårt kompetenta team med engagerade och stödjande kollegor. Som arbetsgivare är vi mån om dig som arbetstagare och vi arbetar därför aktivt med riktade friskvårdsinsatser för att främja en hälsosam livsstil. Läs mer om våra olika förmåner på Region Gävleborgs hemsida! https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är en trygg och engagerad person som tillsammans med oss vill jobba för att stödja våra unga. Arbetet kräver att du kan arbeta självständigt såväl som teambaserat samt att du är uppmärksam och tillmötesgående och visar vilja och förmåga att hjälpa andra. Du har förmågan att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt och kan fatta egna beslut och självständigt driva ditt arbete framåt. Vi ser att du är en person som är lyhörd samt har lätt för att samarbeta och kommunicera med andra. Du bör vara öppen för, och intresserad av, förändring och utveckling samt uppskatta ett varierande arbete i en lärorik miljö. I rollen som kurator ska du • inneha godkänd socionomexamen alternativt vara legitimerad sjuksköterska med grundläggande psykoterapiutbildning med inriktning mot KBT eller legitimerad psykolog. Vi ser det som meriterande om du är legitimerad hälso- och sjukvårdskurator och har grundläggande psykoterapiutbildning med inriktning mot KBT. Vi ser gärna att du har erfarenhet av psykosocialt stöd- och behandlingsarbete, erfarenhet av arbete med barn och familjer samt erfarenhet av teamarbete och samverkan med vårdgrannar. Erfarenhet av arbete med sex- och samlevnadsfrågor är också önskvärt. Före erbjudande om anställning har arbetsgivaren rätt att begära ett utdrag från belastningsregistret. ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Butikschef till Twilfit by Change Gävle Är du en resultatinriktad ledare som kan utveckla och motivera ditt team till att nå försäljningsframgångar, då är Twilfit by Change din nästa arbetsplats! Vi letar efter en butikschef som är driven, engagerad och kan coacha sina medarbetare till att skapa förstklassig köpupplevelse för våra kunder. Som Butikschef på Twilfit by Change kommer du att vara en viktig del av vårt uppdrag, att hjälpa våra kunder att känna sig bekväma och vackra i våra underkläder, oavsett storlek. På Twilfit by Change inser vi att det är våra duktiga Butikschefer, som genom sitt dagliga engagemang skapar värde för både våra kunder, medarbetare och företaget. Därför är det också helt naturligt att du som Butikschef får del av det resultat som du skapar. KAN DU LEDA, SÄLJA OCH SKAPA EN BRA ATMOSFÄR? Vi söker dig som är framgångsrik i din roll som Butikschef eller ledare från en liknande position. Du har skapat dina resultat genom att motivera och inspirera ditt team med din personlighet och genom att visa dem vägen. Vi förväntar oss att du: Drivs av att skapa resultat både genom dina medarbetare, men också genom dina egna insatser. En erfaren ledare som kan coacha och inspirera för utveckla medarbetarna till att nå sina egna och butikens mål. Mycket duktig på att ge goda råd till dina kunder – en förmåga du har fått från positioner inom kundservice, försäljning eller liknande. Är en person med positiv energi och med omtanke om kunden vilket gör att du kan skapa en bekväm miljö i intima situationer. Som butikchef förväntar vi oss att du tar det fulla ansvaret för butikens dagliga verksamhet så att butiksmålen kan uppnås. DU HAR ERFARENHET AV: Personalplanering och optimal schemaläggning. . Du har förmågan att skapa lönsamhet genom analys och handlingsplan och detta kommer att synas i din P&L. Ledning och coachning av dina medarbetare. Säljträning Uppfylla dagliga försäljnings- och KPI-mål Se till att butikens uttryck alltid följer gällande riktlinjer. Administrativa uppgifter och håller alla deadlines Dialog med huvudkontoret VAD KAN DU FÖRVÄNTA DIG AV OSS? På Twilfit by Change är vi mycket fokuserade på din framgång, eftersom vi vet att framgången för vår verksamhet beror på dina resultat. Därför kan du förvänta dig en grundlig rekryteringsprocess, vi vill göra en så bra matchning som bara möjligt. Du kommer att få en ordentlig onbording, så att du är utrustad för att driva din butik framgångsrikt och leverera de förväntade resultaten. Du kommer även att få ett brett utbud av stöd och service, såsom HR rådgivning, rapporter, budgetar, IT lösningar, som hjälper dig i ditt dagliga arbete så att du kan fokusera på försäljning och coacha dina medarbetarna. Förutom en fast lön, har du möjlighet att få bonus och därmed uppnå vinstdelning i förhållande till de resultat du skapar. På Twilfit by change förväntar vi oss att du driver butiken som om den vore din "egen". I gengäld erbjuder vi dig möjligheten att få ta del av 25-50% av butikens vinst. Du kan förvänta dig att spela en viktig roll i ett ambitiöst och framgångsrikt företag. ÄR DU REDO FÖR FÖRÄNDRING? Skynda dig och skicka en ansökan genom att klicka på "ansök". Vi håller regelbundna intervjuer för tjänsten, välkommen in med din ansökan. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Tatjana Jovanovic, [email protected] men alla ansökningar sker via annons Vi ser fram emot att höra från dig!
Välj ett jobb för att visa detaljer