Cleaner

About the job We are PW Städservice company who perform cleaning jobs for both companies and private individuals. We are looking for someone who has a passion for cleaning., is meticulous, self-motivated and enjoys working with varied tasks. You should be quality-conscious and make sure that both home and office are clean and fresh. Tasks: As a cleaner, you will be responsible for keeping our customers' homes or offices in order and creating a pleasant environment. Your tasks may vary depending on whether you work with home cleaning or corporate cleaning, but common tasks include: - Daily cleaning of living or office spaces - Cleaning of kitchen, bathroom, bedroom, living room, and common areas - Sweeping, vacuuming, wiping surfaces Scope: Full-time Working hours: Daytime About the employment Salary type: Fixed monthly, weekly or hourly wage

4 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
AdatoCare söker sjuksköterskor till akuten för hösten
AdatoCare AB
Ambulanssjuksköterskor m.fl.

Är du intresserad av nytt jobb uppdrag? I skrivande stund söker vi dig som är Ambulanssjuksköterska för uppdrag i Gävle Om uppdraget: Tjänsten är på visstid och omfattar arbete som spec ssk/leg ssk med erfarenhet Period: v36-v39 Uppdraget passar dig som önskar flexibelt upplägg, allt från några dagar till längre perioder. Kvalifikationer: Vi söker dig som är spec ssk/Leg ssk som har erfarenhet från akuten Arbetsuppgifter: Sedvanliga arbetsuppgifter för akuten. Personliga egenskaper: Du är en engagerad och positiv kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och ha god förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. För att lyckas i rollen ser vi också att du som person är ödmjuk, prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du är också en social person som har goda kunskaper i det svenska språket, tilltalas av utmaningar och nya utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder dig: Din egen personliga och engagerade konsultchef Karriär- och utvecklingsmöjligheter När du jobbar i AdatoCare har du förmåner som friskvård, utbildning, och högtids middagar. Bra betalt och fördelaktiga förmåns paket Trygga och korrekta försäkringar Tjänstepensionen Stort utrymme och frihet att styra över din tillvaro, bland annat flexibel schemaläggning Om AdatoCare - Levererar vårdpersonal till olika vårdinrättningar över hela landet. Bolaget ägs och drivs av sjuksköterskor som själva arbetar för olika uppdragsgivare i Mellansverige. Våra tjänster riktar sig främst till slutenvården, primärvården, hemsjukvården, särskilda boenden inom äldreomsorgen samt mot avancerad sjukvård i hemmet. AdatoCare levererar från 2022 tjänster till de flesta av landets kommuner, regioner samt statliga verksamheter. Bolaget använder sig av en lärande arbetsplatskultur som ska uppmuntra till nya utmaningar och kunskaper och vi försöker alltid utvecklas för att anpassa oss till morgondagens vårdbehov. Sista svarsdag: Urval görs löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista svarsdag.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
BAS Project Lead
Collen AB
Övriga förmedlare

Location: Gävle and various locations across Sweden. Reporting to the MEP Department Manager Europe To align MEP BAS activities so they are completed in a safe manner ensuring the Health and Safety of all stakeholders is kept to the forefront of any decisions made or works executed. - To lead by example and ensure all stakeholders are made aware of Company specific Health & Safety policies and procedures and ensure that Health & Safety forms a key part of any discussions. - To have a full working knowledge of the project BAS and to track systems installation to ensure it is compliant with specification and program needs. - To complete site inspections of the BAS works to ensure the installation conforms to relevant requirements. - To coordinate that systems, meet the relevant CSA and MEP Quality standards and requirements for advanced Beneficial Use in line with the master construction program. - To monitor various building automation systems to ensure that systems are automatically operating within specified parameters (temperature, humidity, static pressure, amps etc.) - To ensure stakeholders receive sufficient information needed to progress systems installation such that it allows for works progression in line with the master construction program. - To ensure that contractors and vendors are adequately resourced to complete works successfully in order to streamline and prioritize the execution of BAS activities. - Responsible for logging collecting all lockout/tagout information as required and maintain the log/out tagout book per the Lockout/Tagout SOPs. - To review the master construction schedule and identify opportunity and sequencing to focus on work faces in terms of BAS and CSA scope which will ultimately enhance program delivery. - To chair and input into onsite and offsite meetings with all relevant project stakeholders as per project requirements. - Issue weekly progress & costs report as required. - Required to maintain a record of all critical activities. - Support project team during commissioning - Management of sub-contractor activities including tracking progress against schedule and manpower levels. - To review and ensure system stakeholders both (internal and external) produce the following items: (i) Construction and Commissioning Programs reflective of the Master Construction Schedule. (ii) Works execution documents and trackers. (iii) Equipment Bills of Materials (BOMs) (iv) Risk Assessments and Method Statements. (v) Progress reports reflective of their scope in alignment with their program. (vi) All relevant Field and Vendor turnover/handover packs as required by the project.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
MEP Commissioning Manager, Gavle
Collen AB
Övriga förmedlare

The MEP Commissioning Manager is responsible for overseeing and coordinating the commissioning process for all Mechanical, Electrical, and Plumbing (MEP) systems on a hyperscale data centre build project. This role ensures that all systems are installed, tested, and operational according to project specifications and industry best practices. Key Responsibilities · Develop and manage a detailed commissioning plan, including timelines, resources, and deliverables. · Lead and coordinate with a multidisciplinary team of engineers, contractors, and subcontractors to ensure smooth commissioning activities. · Conduct regular inspections and tests to ensure all MEP systems meet design specifications, safety codes, and quality standards. · Maintain comprehensive documentation of all commissioning activities, including test results, compliance reports, and system certifications. · Identify and resolve any commissioning-related issues, ensuring that the project stays on schedule and within budget. · Serve as the primary point of contact for the client during the commissioning phase, providing regular updates and addressing any concerns. · Ensure all commissioning activities comply with local regulations, safety standards, and environmental guidelines. · Proactively suggest improvements to commissioning processes, workflows, and best practices.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
7 november 2025
Ascon söker Anläggningsarbetare
Ascon Entreprenad AB
Anläggningsarbetare

Vill du vara med och bygga framtiden? Vi söker nu mark & anläggningsarbetare som vill vara med och bidra till vårt framgångsrika team. Som person är du flexibel, lugn och har förmågan att hantera olika arbetsrelaterade situationer på ett professionellt sätt. Beroende på anläggningsprojekt kan du ha olika typer av arbetsuppgifter. Vi håller bland annat på med grundläggning av byggnader, rörläggning, schakt- och fyllningsarbeten, ytskiktsarbeten med kantsten, plattläggning Hos oss arbetar du tillsammans med engagerade och skickliga kollegor och har goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Välkommen med din ansökan! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
30 september 2025
Skolkurator sökes till uppdrag
Viraliv AB
Kuratorer

UPPDRAG & PERIOD KVALIFIKATIONER Vi söker nu en skolkurator för uppdrag inom bemanning. Du ska ha tidigare erfarenhet av arbete som skolkurator inom skolan. Du ska vara väl insatt i skolans styrdokument, socialtjänstlagen och kan använda dina kunskap på ett effektivt sätt i det dagliga arbetet. God kommunikativ förmåga i svenska i såväl tal som skrift. Du bör ha arbetat som skolkurator minst två (2) år. Konsulten ska ha efterfrågad erfarenhet från efter utbildning/examen. Det är meriterande om du har erfarenhet av tidigare arbete inom Elevhälsan, på högstadiet och även inom socialtjänsten. Obligatoriskt kravKonsulten ska inneha B-körkort och tillgång till egen bil. Startdatum 2025-08-11 alt 2025-08-18 Slutdatum 2025-12-19 Förlängning av uppdrag en plus en månad, längst till och med 2026-03-31. Tjänstgöringsgrad (timmar/vecka) 80-100% (32-40 tim/vecka) Övertid förekommer Nej Resor i tjänsten förekommer JaTjänstgöringsort Sandvikens kommun. Distansarbete är ej möjligt. Beskrivning av uppdrag Uppdraget innefattar att arbeta som skolkurator inom hela kommunen. ATT JOBBA MED OSS Tillsammans skapar vi en arbetssituation där du som vårdpersonal kan arbeta med bra villkor och rätt lön. Tjänstepension - För att arbete oavsett anställningsform ska vara långsiktigt. Resor och boende - Så att du kan stödja vården där behoven är som störst utan att hindras av geografi. Arbetskläder - Det är lättare att jobba om man är bekväm. Försäkringar - Om något händer ska du känna dig trygg i att du får stöd. Utbildningar - För att du alltid ska känna dig trygg på en ny arbetsplats. Vi jobbar alltid med individuell lönesättning där din kompetens och tidigare erfarenhet samt uppdragets karaktär är vägledande. VIRALIV Målsättningen är att erbjuda mer trygghet och flexibilitet än andra vårdbemanningsföretag och såklart högre löner än dem inom regionerna. Arbete med oss innebär därför branschens bästa villkor. Vi jobbar också hårt med att vara en arbetsgivare som bryr sig och som finns tillgänglig oavsett tid på dygnet. Vill du veta mer om oss eller läsa vad andra undersköterskor, sjuksköterskor och läkare tycker om att jobba med oss så kan du läsa mer på Bemlo:https://www.bemlo.se/companies/viraliv/ ANSÖKAN Ansök direkt via länken, eller ring oss på 08-50074050

7 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Studie & yrkesvägledare inom KVL
Kristersson, Robin
Studie- och yrkesvägledare

Fastighetsconsult är ett företag som erbjuder tjänster inom rådgivning, utbildning och rekrytering. I samarbete med vår partner Connecto, som har arbetat med individ och verksamhetsutveckling sedan starten 2015, med flertal avtal inom kompetensförsörjningsområdet, söker vi nu en Studie och yrkesvägledare till ett spännande uppdrag i Gävle. Vill du göra skillnad och hjälpa människor att nå sina karriärmål. Inför ett kommande uppdrag , söker vi nu dig som brinner för att stötta och vägleda människor i deras utveckling. Som Studie- och yrkesvägledare får du möjligheten att vara en viktig del i utvecklingen av en deltagares karriär och framgångssaga i arbetslivet. Din roll: Individuella samtal: Du kommer att ha nära kontakt med deltagare, kartlägga deras behov och kompetenser, samt coacha dem mot deras mål. Karriärplanering: Tillsammans med deltagarna skapar du tydliga och realistiska karriärplaner. Matchning: Du arbetar aktivt med att matcha deltagarna mot relevanta utbildningar och arbetsmarknaden. Organisering och genomförande av företags- och studiebesök: Du kommer att planera och leda studiebesök på företag och utbildningsinstitutioner för att ge deltagarna en inblick i olika yrkesroller och utbildningsmöjligheter. Vem är du: Personlighet: Du är en nyfiken, empatisk och driven person med god förmåga att bygga relationer. Organisationsförmåga: Du är strukturerad och kan planera och genomföra aktiviteter på ett effektivt sätt Har du ett coachande förhållningssätt så värdesätts stort. Krav Utbildning: Du är examinerad Studie- och yrkesvägledare Kunskaper: Du har mycket goda kunskaper om svensk arbetsmarknad, samt olika utbildningsvägar Språk: Flytande svenska i tal och skrift, meriterande om du talar flera språk Data: Goda kunskaper i MS Office, samt att du tidgare är bekant med Workbuster och AF rapporterignsssytem. Vi erbjuder: Utveckling: Möjlighet att utvecklas inom ditt område och vara med och forma framtiden för våra tjänster. Samarbete: Ett stort nätverk av kollegor och samarbetspartners. Meningsfullt arbete: Chansen att göra en verklig skillnad i människors liv. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och vill göra skillnad? Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Säkerhetstekniker - Gävle
Btp Sweden AB
Elektronikreparatörer och kommunikationselektriker m.fl.

Är du en serviceinriktad säkerhetstekniker som är sugen på nästa utmaning? Just nu söker vi en driven säkerhetstekniker till en av våra kunder i Gävle! Om tjänsten Som säkerhetstekniker får du ett utvecklande och ansvarsfullt arbete. Du arbetar självständigt med varierande arbetsuppgifter som exempelvis driftsättning, reparation och felsökning av säkerhetslösningar ute hos kund. Andra förekommande arbetsuppgifter är: Service, samt instruera kunder i användning av deras utrustning. Se eventuella brister och förbättringsmöjligheter utifrån kundens behov. Att dagligen bygga och utveckla kundrelationer, samt verka för merförsäljning. Installation av inbrottslarm, passerkontroll, brandlarm och CCTV Daglig kontakt med våra kunder Du kommer att vara ansvarig för att utföra varje uppdrag enligt våra höga krav på kvalitet och säkerhet. Arbetet innebär både teknisk problemlösning och mycket kontakt med kunder. Vem är du som söker? Vi söker dig som har god erfarenhet av service och några års erfarenhet som säkerhetstekniker eller brandlarmstekniker. Du har troligtvis en utbildning inom el eller teknik. Vi ser att du är en engagerad, lyhörd och resultatinriktad person med en positiv och lösningsorienterad attityd, samt en god förmåga att bygga och vårda relationer. Vidare är det en självklarhet för dig att utföra varje uppdrag med krav på högsta kvalitet och säkerhet. Tjänsten kräver B-körkort. En bakgrundskontroll inklusive utdrag ur belastningsregistret kommer att genomföras före anställning. Anser du dig vara rätt person? Skicka ditt CV och personligt brev till oss där du talar om varför just du passar för den här tjänsten till: [email protected]. Var god ange referens: Säkerhetstekniker-Gävle. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om oss Boost är ett tjänsteföretag inom installationsbranschen. Med över 16 års erfarenhet har vi de bästa möjligheterna för dig som arbetssökande att hitta din nästa utmaning inom installationsbranschen. Vi på Boost Technical Power tror på mångfald och jobbar alltid med fördomsfri rekrytering, schyssta anställningsvillkor och självklart är vi kollektivanslutna. Vår verksamhet finns där du finns oavsett geografi. Vi ser fram emot din ansökan!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Trädgårdsarbetare till Veterankraft i Gävle!
Veterankraft AB
Trädgårdsodlare

Veterankraft söker sig som är 55+ och vill arbeta som trädgårdsarbetare hos våra kunder i Gävle. Hos oss på Veterankraft får du möjlighet att bidra med dina kunskaper och ditt intresse genom varierande uppgifter i våra gröna utemiljöer. Du som tycker om att röra på dig, vara ute i naturen och göra något som andra har glädje av kommer att trivas hos oss. Vi ser gärna att du har gröna fingrar, en känsla för detaljer och trivs med arbete i friska luften.  Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll I rollen som trädgårdsarbetare kommer du att utföra en mängd olika trädgårdsuppgifter hos våra kunder, som kan vara både privatpersoner och bostadsrättsföreningar. Du ser till att tillgodose kundens skötselplan och hjälper till att ta hand om utemiljöer på ett omtänksamt sätt. Genom ditt arbete bidrar du till att skapa fina och trivsamma platser. I dina arbetsuppgifter kan bland annat följande ingå: Gräsklippning Ogräsrensning Beskärning och träd och häck Plantering Du kommer att arbeta med både återkommande- och engångsuppdrag. Tjänsten är en timanställning vilket innebär att du arbetar när du vill och har möjlighet. Din profil Du är 55 år eller äldre Du tycker om att vara ute i naturen och hjälper gärna till där det behövs Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med erfarenhet av trädgårdsarbete sedan tidigare Meriterande med körkort, egen bil + släpvagn Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
2 december 2025
Universitetslektor i rättsvetenskap
Högskolan i Gävle
Universitets- och högskolelektorer

Om arbetsplatsen  Högskolan i Gävle är en av Sveriges populäraste högskolor. Vi erbjuder ett 60-tal utbildningsprogram och 330 fristående kurser inom humaniora, vård och medicin, samhälls- och naturvetenskap samt teknik. Vi har 19 000 studenter, 750 anställda och ett samlat campus i vackra omgivningar. Högskolan har fyra strategiska forskningsområden som fokuserar på samhällsutmaningar: Hållbar stadsutveckling, hälsofrämjande arbete, innovativt lärande och intelligent industri. Sedan 2023 är Högskolan en del i Europauniversitet EU GREEN som arbetar för att stärka kvaliteten inom den högre utbildningen i EU samt ökat utbyte för både studenter och anställda. Högskolans vision är Förstahandsvalet för alla som vill göra skillnad. Vi erbjuder bland annat: - God arbetsmiljö: medarbetarundersökningen visar hög trivsel och arbetsglädje - Generöst friskvårdsbidrag, i topp bland Sveriges lärosäten - Flexibelt arbetssätt  På Avdelningen för ekonomi arbetar ca 65 medarbetare inom ämnena företagsekonomi, juridik och nationalekonomi. Utbildningen bedrivs huvudsakligen kopplat till Ekonomprogrammet 180 hp (campus och distans), Fastighetsmäklarprogrammet (180 hp) med inriktning Företagsekonomi respektive Rättsvetenskap samt två magisterprogram i företagsekonomi (båda om 60 hp), med inriktning redovisning respektive hållbar internationell företagande. Avdelningens forskning koncentreras kring fyra forskningsinriktningar med koppling till Högskolans strategiska forskningsområden: Economic Crime & Business Ethics, Digital Technology & Business, Sustainable Agreements & Negotiations och Sustainable Organization & Management. Avdelningens lokaler inryms i hus Embla på campusområdet.   Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna består till största delen av undervisning, kursansvar, handledning och examination inom civilrätt, främst fastighetsrätt, arbetsrätt men även inom övriga juridiska områden relevanta för avdelningens verksamhet. Undervisningen sker på grundnivå och avancerad nivå och är förlagd dels på campus, dels på distans. Undervisningen bedrivs både självständigt och tillsammans med andra lärare. Deltagande i avdelningens och ämnets gemensamma arbete liksom forskning och samverkan med det omgivande samhället utgör en viktig del av anställningen. Anställningen erbjuder goda möjligheter att medverka i utvecklingen av verksamheten, både vad gäller kursinnehåll och pedagogik liksom utvecklingen av ämnets forskning. Med avseende på forskning förväntas en universitetslektor publicera i vetenskapliga tidskrifter. Forskningen förväntas bedrivas i team tillsammans med andra medarbetare vid avdelningen. Den kan också med fördel bedrivas i samarbete med andra forskare vid andra delar av Högskolan eller vid andra lärosäten nationellt och internationellt. I arbetsuppgifterna för en universitetslektor ingår också att söka externa medel för forskning. En universitetslektor förväntas också ta ansvar för ämnesutvecklingen och bidra till det kollegiala arbetet med kursutveckling och utveckling av utbildningsprogram. En universitetslektor har ett särskilt ansvar för forskningsanknytning av kurser och utbildningsprogram. Detta ansvar gäller såväl kurser på grundnivå som på avancerad nivå och universitetslektorn förväntas undervisa på flera utbildningsnivåer och bidra till att studenterna möter aktiva forskare redan tidigt i utbildningen. I uppdraget ingår också att delta på avdelnings- och ämnesgruppsmöten och aktivt bidra till verksamhetsutveckling. Inom ramen för utbildning och forskning kan också samverkan med externa parter förekomma i arbetsuppgifterna. Merparten av arbetstiden är campusförlagd vid Högskolan i Gävle och tjänsteställe är Gävle.   Kvalifikationer För att vara behörig att anställas som universitetslektor ska den sökande dels ha visat pedagogisk skicklighet, dels ha avlagt doktorsexamen inom rättsvetenskap eller annan examen som arbetsgivaren finner likvärdig. För att kunna bli anställd som universitetslektor ska den sökande även ha: - Erfarenhet av pedagogisk verksamhet inklusive planering, utförande (undervisning och examination), utvärdering och utveckling av utbildning. - Fullgjort högskolepedagogisk utbildning som motsvarar minst 10 veckors heltidsstudier eller på annat sätt förvärvat motsvarande kunskaper. Dessutom ska den sökande ha god samarbetsförmåga och administrativ skicklighet med hänsyn till anställningens innehåll och arbetsuppgifter. I första hand bedöms graden av sådan skicklighet som är ett krav för behörigheten. I övrigt se (HF 4 kap. 4 a §) samt Anställningsordning för lärare vid Högskolan i Gävle (HIG-STYR 2019/153). Då undervisning och forskning förväntas ske dels på svenska, dels på engelska, är mycket goda kunskaper i det svenska språket och goda kunskaper i det engelska språket en förutsättning för anställningen. Vidare är följande meriterande: - Ämnesmässig kompetens inom fastighetsrätt, - ämnesmässig bredd inom rättsvetenskap t.ex. arbetsrätt och allmän förmögenhetsrätt, - kompetens inom andra rättsområden som arbetsgivaren bedömer relevanta för verksamheten, - erfarenhet av att driva och leda forskningsarbete.   Ansökan Ansökan ska innehålla följande: https://www.hig.se/om-hogskolan/jobba-med-oss/ansokan-om-tjanst-som-lektor-eller-professor    Kontakt Nina Daskalova Biträdande avdelningschef  Tfn 070-763 47 39 E-post: [email protected] Eleonor Kristoffersson  Ämnesföreträdare  Tfn 026-64 50 20  E-post: [email protected] Övrigt  Högskolan i Gävle eftersträvar en jämn könsfördelning och ett aktivt arbete med lika villkor i alla delar av organisationen. Inför denna rekrytering har Högskolan i Gävle tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare och liknande.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025