Bli en del av något som håller ”Det håller” är EAB:s löfte, både externt och internt. Det håller grundar sig både i våra produkters tåliga konstruktion och hur vi tänker kring vårt arbete. Det ska kännas tryggt och utvecklande att välja EAB som sin arbetsplats – och vi är alla med och ser till att våra lösningar håller, långt in i framtiden. Arbetsuppgifter Som projektingenjör med inriktning produktion kommer du utöver att arbeta med kundunika projekt även vara vår expert när det kommer till att produktionsanpassa nya artiklar samt produktionsoptimera befintliga artiklar. Du kommer att: - Arbeta nära våra säljare, både i Sverige och internationellt, för att tillsammans ta fram ritningar och tekniska underlag som möter våra kunders unika behov och lösningar. - Konstruera i CAD och driva konstruktionsprojektet internt från offertstadiet till färdiga produktionsunderlag. - Vara ett stöd och delaktig i utveckling och framtagande av artiklar. - Arbeta med beredning, planering och programmering av styrda maskiner - Arbeta med underhåll av artiklar samt vara delaktig i utveckling av processer i vårt affärssystem Jeeves. - Vara delaktig i inventering och avrop materiallager. - Samarbeta med kollegor över flera funktioner Vi söker dig som - Har relevant utbildning inom teknik eller motsvarande. - Har goda kunskaper i AutoCAD eller liknande konstruktionsprogram. - Är noggrann och kvalitetsmedveten, med en naturlig känsla för detaljer och struktur. - Har stark samarbetsförmåga och ett serviceinriktat arbetssätt. - Är lösningsorienterad och skicklig på att hantera flera delar av ett projekt samtidigt. - Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Vad vi erbjuder - En utvecklande och inspirerande arbetsmiljö på ett företag som har devisen att ”alla medarbetare ska vara en nöjd medarbetare”. - Ett friskt företag med en kultur och klimat som främjar en aktiv livsstil – och där allt är möjligt. På EAB får du tillgång till bland annat gym, sporthall och egen matsal. Vi huserar dessutom i mycket trevliga lokaler där det kontinuerligt byggs ut och renoveras. - En stor möjlighet till personlig och professionell utveckling i en spännande och framtidsorienterad koncern. - Ett bolag med ett starkt varumärke som stadigt fortsätter sin expansion. - En spännande och varierande roll där du får möjlighet att både arbeta självständigt och tillsammans med dina kollegor. Om EAB EAB är ett familjeägt företag beläget i Smålandsstenar, där vi på hederligt småländskt sätt har all konstruktion, produktion och utveckling under eget tak. Vi arbetar med tre produktområden: lagerinredningar, portar och stålbyggnader. Sedan starten 1957 har vi vuxit lika stadigt och stabilt som våra lösningar. Idag är vi 420 anställda och omsätter ca 2 500 MSEK.
Vill du vara med och bidra till ESBE:s vision om att skapa energibesparande och hållbara produkter? Hos oss hittar du nu en utvecklande teknisk roll i ett globalt bolag! Dina arbetsuppgifter I rollen som provningsingenjör vid vårt Testcenter säkerställer du att våra produkter håller högsta kvalitet genom att planera och genomföra tester. Du blir en viktig spelare i produktutvecklings-processen där du säkerställer prestanda, robusthet och livslängd för våra produkter genom att leda och delta i olika projekt. Detsamma gäller för provningsuppdrag relaterade till produktvårdsärenden, där din förmåga att noggrant utföra och dokumentera tester blir avgörande för att upprätthålla och förbättra produktens övergripande prestanda och tillförlitlighet. Ditt arbete sträcker sig även till att utveckla vår provningsverksamhet, med speciellt fokus på säkerhet, metoder, rutiner och utrustning. Vidare kommer du att fungera som en viktig kunskapsresurs och stöttepelare för provningsuppdrag inom reklamerade produkter och produktrevisioner. Din profil Vi vill jobba med dig som har en ingenjörsutbildning inom mekanik, el, energi, automation eller liknande. Tidigare erfarenhet inom provning är meriterande, och kompletterande kunskaper inom styr- och reglerteknik, programmering eller förståelse för värme- och vattensystem är mycket välkommet. Tjänsten kräver att du utrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift. För att lyckas i rollen har du lätt för att samarbeta och trivs med att arbeta tvärfunktionellt. Vi tror att du är tekniskt intresserad, en utpräglad analytiker med ett öppet och kreativt sinne. Du har förmågan att läsa och tolka standarder och kravdokument, och att vara strukturerad faller sig naturligt för dig. Vi erbjuder Hos oss på ESBE är möjligheterna många. Vår företagskultur präglas av långsiktighet, ledarskap och omtanke, vilket genomsyrar hela vår verksamhet. Vi erbjuder dig en möjlighet att arbeta med spännande projekt under stor frihet och mycket eget ansvar, där du får bidra med smarta och utvecklingsdrivande lösningar. Du blir en värdefull medlem i ett team som präglas av stark sammanhållning och en härlig dynamik. Placeringsort för tjänsten är Reftele. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Reftele. Du rapporterar i tjänsten till utvecklingschef Stefan Gustavsson. För mer information om tjänsten, kontakta gärna Stefan på telefon 076-666 87 53. Tveka inte att söka omgående - Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Bra Liv Smålandsstenar vårdcentral Är du redo för en ny utmaning och vill vara med och bidra till bästa möjliga hälsa för invånarna? Då är det dig vi söker till tjänsten som sjuksköterska/distriktssköterska på Bra Liv Smålandsstenar vårdcentral. Rollen som sjuksköterska/distriktssköterska Du får ett omväxlande, stimulerande och varierade arbete med sedvanliga arbetsuppgifter på en vårdcentral. Du arbetar måndag – fredag och vårdcentralen är öppen 8-17. Vissa pass jourtjänstgöring förekommer på kvällar och helger på Närakuten. Idag har vi fem medarbetare som tillsammans delar på ansvaret för vårdsamordning och vi hoppas få ytterligare en medarbetare till denna grupp. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % men sysselsättningsgrad går att diskutera efter önskemål. Tillträde enligt överenskommelse. Din blivande arbetsplats Smålandsstenar vårdcentral är en del av primärvården och tillhör vårdcentralerna Bra Liv som är driven av region Jönköping. Vårdcentralen har också en filial i samhället Reftele, cirka en mil från Smålandsstenar. Tillsammans har vi drygt 10 600 listade patienter och vi är cirka 40 årsarbetare. Våra kärnvärden är omtanke, helhet och kvalitet och vi bedriver fullskalig primärvård med högt förtroende i vår befolkning. Vi finns i utkanten av Småland, mitt i fin natur - men ändå inte mer än dryga timmen till Göteborg, Halmstad och Jönköping. Vi är belägna i Gislaveds kommun som erbjuder utmärkta möjligheter till friluftsliv, många aktiva föreningar och bra skolor. Våra samhällen präglas av ”Gnosjöandan” och det avspeglas även i vår verksamhet. Vi hittar pragmatiska lösningar på vårdens utmaningar, vi gillar utveckling och prestigelöst samarbete. Vi värderar ditt engagemang, målfokus och din drivkraft att jobba med utveckling och ständiga förbättringar och vi uppmuntrar våra medarbetare att tänka kreativt och komma med nya lösningar och idéer. Vår arbetsmiljö är viktig och den ska präglas av positivitet, öppen dialog och arbetsglädje där vi är måna om balansen mellan arbete och fritid. Din profil • Du är legitimerad sjuksköterska/distriktssköterska • Du kan arbeta självständigt men också tillsammans med olika yrkesprofessioner • Du är flexibel och vill utveckla och förbättra verksamheten tillsammans med oss • Du tar till dig ny kunskap och kan fungera som en kunskapsresurs för dina kollegor • Du anpassar ditt arbete, bemötande och förhållningssätt utifrån patient och situation • Önskvärt att du har körkort • Erfarenhet av primärvård och mottagningsarbete och vårdsamordning är meriterande men inte ett krav • Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet Vårt erbjudande till dig • Ett extra rekryteringstillägg utöver grundlönen • En individuell introduktion utifrån din kompetens och erfarenhet för att känna trygghet • Individuell kompetensutveckling • En bra, härlig och kompetent personalgrupp där du får god handledning • Ett omväxlande och stimulerande arbete där ingen dag är den andra lik • Möjlighet att arbeta i ett mindre team vid filialen i Reftele någon dag i veckan • Ett arbete som är både självständigt och tvärprofessionellt På Bra Liv Smålandsstenar vårdcentral hjälps vi åt och har roligt tillsammans! Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Detta värderar vi högt Vår verksamhet bygger på personliga möten där du genom ditt engagemang och professionella förhållningssätt är med och bidrar till utveckling och ständiga förbättringar. Vi sätter tydliga mål och vill ständigt utvecklas och bli bättre, därför vill vi ge alla våra medarbetare förutsättningar till samverkan och erfarenhetsutbyte och vi uppmuntrar kreativa lösningar. Vår arbetsmiljö är viktig och den ska präglas av dialog och trivsel! Läs gärna mer om hur det är att arbeta på vårdcentralerna Bra Liv https://www.rjl.se/vardcentralernabraliv/jobba-hos-oss/ Har du frågor om tjänsten? Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta vårdenhetschef Marielle Falk via [email protected] eller facklig företrädare Vårdförbundet Irene Edvinsson, 010-244 23 41. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Sista ansökningsdag är den 24 Juli 2025, urval och intervjuer kan ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker nu en ny operatör för produktion, avsyning, montering och packning av formsprutade plastdetaljer samt tillhörande komponenter. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom branschen eller av liknande arbetsuppgifter men det är inget krav. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Arbetstiden kan vara på dagskift eller kvällsskift.
Beskrivning Som medarbetare i Gislaveds kommun är du medskapare på din arbetsplats. Du ges möjlighet och förväntas att bidra till verksamhetens utveckling genom din kunskap och erfarenhet. Hos oss är respekt för olikheter och alla människors lika värde grundläggande. TJÄNSTEN 1 års vikariat med ev möjlighet till förlängning/tillsvidaretjänst ARBETSUPPGIFTER Som barnsekreterare följer du det placerade barnet/ungdomen i familjehemmet. Barnsekreterarna har ansvar att hålla kontakt med barnet och biologiska föräldrarna. Familjehemssekreterarna och barnsekreterarna har ett nära samarbete kring det placerade barnet/ungdomen. Gillar du att vara ”spindeln” i nätet är detta en tjänst för dig. Vi strävar efter att skapa goda förutsättningar för våra familjehemsplacerade barn och deras familjehem. Vi jobbar för att skapa delaktighet, goda relationer mellan de placerade barnen, de biologiska föräldrarna och familjehemmen. I arbetsgruppen strävar vi efter att utveckla och förbättra vårt arbete och det är flera utvecklingsområden på gång i arbetsgruppen. Arbetet utgår från både SoL och LVU. Verksamheten leds av gruppledare och enhetschef. Vi arbetar enligt BBIC (barns behov i centrum) och målet är att bedriva ett kvalitativt gott socialt arbete byggt på kunskap, kontinuitet, delaktighet och helhetssyn. Vi kan erbjuda utmanande och utvecklande arbetsuppgifter inom ramen för en stödjande kultur. Enheten består av enhetschef, 3 gruppledare samt 25 socialsekreterare varav 7 socialsekreterare och 1 gruppledare är inom familjehemsvården fördelat på 3 familjehemssekreterare och 4 barnsekreterare. För att skapa arbetsglädje och god kvalitet i arbetet samt en bra arbetsmiljö arbetar du tillsammans med kollegor som har en bred kompetens och som gärna hjälper varandra. Vi är engagerade och ser det som en självklarhet att arbeta med den enskildes behov i fokus. För oss är det viktigt att utvecklas, med ett aktivt medarbetarskap samt tillitsbaserat ledarskap vill vi att du ska vara med och bidra till att förbättra vår verksamhet. Vi är en arbetsplats där våra medarbetare trivs, mår bra och utvecklas, vilket syns i våra kontinuerliga medarbetarenkäter. KVALIFIKATIONER Du är utbildad socionom eller annan utbildning som bedöms likvärdig för myndighetsutövande arbete avseende barn och unga. Meriterande är det om du har erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning inom målgruppen barn och ungdom. Du har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. Har du likvärdig utbildning men behöver läsa upp någon enstaka kurs löser vi detta om du är rätt person. Du har förmågan att analysera komplexa problem, se sakers långsiktiga betydelse och vidare konsekvenser samt anpassar dina handlingar därefter. Du ser möjligheter i förändringar och bidrar med nya idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Du ser verksamheten i ett helhetsperspektiv, kan koppla ihop helhet och delar, framtid och nutid. Vi vill att du kan ta initiativ, sätta igång aktiviteter och uppnå resultat. Du har också en förmåga att på egen hand strukturera ditt arbete och prioritera bland de arbetsuppgifter som ska utföras genom att fokusera på rätt saker när det händer mycket runt omkring. Vi söker dig som lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du har förmågan att sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation utan att ta över personens känslor och du behöver vara lugn och stabil samt visa mod i svåra situationer. Våra familjehem är utspridda i Sverige vilket innebär en del resor i tjänst. B-körkort är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på medarbetarskap överensstämmer med vår. Vi tillämpar registerkontroll (utdrag ur belastningsregistret) som en form av lämplighetsprövning för alla som erbjuds anställning i verksamheter där man har en direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar. Vill du vara en del av vår framgång? Välkommen med din ansökan! VAD ERBJUDER VI *En stark gruppkänsla med engagerade kollegor. *Bra arbetstider *Möjlighet till distansarbete. *Konkurrenskraftiga löner. *Extern handledning. *Kompetensutveckling genom yrkesresan, tex svåra samtal, fördjupning LVU mm. *Betald semester från första anställningsåret. *Gratis bad på kommunens badanläggning samt rabatt på gymkort. *Gratis parkering på arbetsplatsen. *Mycket bra personalklubb. I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet. *tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas. Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Beskrivning Som medarbetare i Gislaveds kommun är du medskapare på din arbetsplats. Du ges möjlighet och förväntas att bidra till verksamhetens utveckling genom din kunskap och erfarenhet. Hos oss är respekt för olikheter och alla människors lika värde grundläggande. ARBETSUPPGIFTER Som barnsekreterare följer du det placerade barnet/ungdomen i familjehemmet. Barnsekreterarna har ansvar att hålla kontakt med barnet och biologiska föräldrarna. Familjehemssekreterarna och barnsekreterarna har ett nära samarbete kring det placerade barnet/ungdomen. Gillar du att vara ”spindeln” i nätet är detta en tjänst för dig. Vi strävar efter att skapa goda förutsättningar för våra familjehemsplacerade barn och deras familjehem. Vi jobbar för att skapa delaktighet, goda relationer mellan de placerade barnen, de biologiska föräldrarna och familjehemmen. I arbetsgruppen strävar vi efter att utveckla och förbättra vårt arbete och det är flera utvecklingsområden på gång i arbetsgruppen. Arbetet utgår från både SoL och LVU. Verksamheten leds av gruppledare och enhetschef. Vi arbetar enligt BBIC (barns behov i centrum) och målet är att bedriva ett kvalitativt gott socialt arbete byggt på kunskap, kontinuitet, delaktighet och helhetssyn. Vi kan erbjuda utmanande och utvecklande arbetsuppgifter inom ramen för en stödjande kultur. Enheten består av enhetschef, 3 gruppledare samt 25 socialsekreterare varav 7 socialsekreterare och 1 gruppledare är inom familjehemsvården fördelat på 3 familjehemssekreterare och 4 barnsekreterare. För att skapa arbetsglädje och god kvalitet i arbetet samt en bra arbetsmiljö arbetar du tillsammans med kollegor som har en bred kompetens och som gärna hjälper varandra. Vi är engagerade och ser det som en självklarhet att arbeta med den enskildes behov i fokus. För oss är det viktigt att utvecklas, med ett aktivt medarbetarskap samt tillitsbaserat ledarskap vill vi att du ska vara med och bidra till att förbättra vår verksamhet. Vi är en arbetsplats där våra medarbetare trivs, mår bra och utvecklas, vilket syns i våra kontinuerliga medarbetarenkäter. KVALIFIKATIONER Du är utbildad socionom eller annan utbildning som bedöms likvärdig för myndighetsutövande arbete avseende barn och unga. Meriterande är det om du har erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning inom målgruppen barn och ungdom. Du har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. Har du likvärdig utbildning men behöver läsa upp någon enstaka kurs löser vi detta om du är rätt person. Du har förmågan att analysera komplexa problem, se sakers långsiktiga betydelse och vidare konsekvenser samt anpassar dina handlingar därefter. Du ser möjligheter i förändringar och bidrar med nya idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Du ser verksamheten i ett helhetsperspektiv, kan koppla ihop helhet och delar, framtid och nutid. Vi vill att du kan ta initiativ, sätta igång aktiviteter och uppnå resultat. Du har också en förmåga att på egen hand strukturera ditt arbete och prioritera bland de arbetsuppgifter som ska utföras genom att fokusera på rätt saker när det händer mycket runt omkring. Vi söker dig som lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du har förmågan att sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation utan att ta över personens känslor och du behöver vara lugn och stabil samt visa mod i svåra situationer. Våra familjehem är utspridda i Sverige vilket innebär en del resor i tjänst. B-körkort är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på medarbetarskap överensstämmer med vår. Vi tillämpar registerkontroll (utdrag ur belastningsregistret) som en form av lämplighetsprövning för alla som erbjuds anställning i verksamheter där man har en direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar. Vill du vara en del av vår framgång? Välkommen med din ansökan! VAD ERBJUDER VI: *En stark gruppkänsla med engagerade kollegor. *Bra arbetstider *Möjlighet till distansarbete. *Konkurrenskraftiga löner. *Extern handledning. *Kompetensutveckling genom yrkesresan, tex svåra samtal, fördjupning LVU mm. *Betald semester från första anställningsåret. *Gratis bad på kommunens badanläggning samt rabatt på gymkort. *Gratis parkering på arbetsplatsen. *Mycket bra personalklubb. I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet. *tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas. Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Beskrivning Som medarbetare i Gislaveds kommun är du medskapare på din arbetsplats. Du ges möjlighet och förväntas att bidra till verksamhetens utveckling genom din kunskap och erfarenhet. Hos oss är respekt för olikheter och alla människors lika värde grundläggande. Vi söker nu en engagerad förskollärare till vårt område. Vi lägger stor vikt vid förmågan att bemöta och skapa trygga relationer, vilket vi tror är avgörande för att nå goda resultat. Vi har höga ambitioner för varje barns lärande och utveckling, hos oss ska alla barn få leka och lära samt utvecklas utifrån sina egna förutsättningar. Vårt förskoleområde består av tre förskolor: Parkgårdens förskola består av 6 avdelningar och ligger på Gisleområdet i närhet till bibliotek, sportcenter och skog. Rönnens förskola består av 2 avdelningar och ligger också på Gisleområdet med närhet till biblotek, sportcenter och skog. Tallens förskola består av 3 avdelningar och ligger på Henjaområdet, med eget tillagningskök och närhet till skog. Arbetsuppgifter Som förskollärare hos oss arbetar du med att leda målstyrda processer som syftar till barnens utveckling, lärande och välbefinnande. Du omsätter förskolans styrdokument genom att planera, genomföra, följa upp, utvärdera och utveckla undervisningen. Tillsammans med övriga arbetslaget arbetar du för att förhållningssätt och miljö på bästa sätt stimulerar och utmanar barnens utveckling och lägger grunden för ett livslångt lärande. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad förskollärare, med förmåga att skapa goda relationer med dem du möter på din arbetsplats. Du är idérik och har lätt för att samarbeta samtidigt som du, när det krävs, är självgående och kan fatta beslut på egen hand, ta initiativ och kommer med förslag till förbättringar. Vi söker dig med ett positivt förhållningssätt där du lyssnar in barnens tankar och åsikter i ditt arbete. Ditt medarbetarskap är djupt förknippat med din förmåga att samarbeta och delta i din och verksamhetens utveckling. Hos oss innebär det att du har ett gott samarbete med chef och kollegor, både på den egna arbetsplatsen och i övriga kommunkoncernen. Du bemöter alla med hög servicenivå, vänlighet och hög kvalitet genom kund- och servicefokus. Du tar ansvar för att göra dig delaktig i verksamhetsfrågor och är lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på medarbetarskap överensstämmer med vår. Intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Vi tillämpar registerkontroll (utdrag ur belastningsregistret) som en form av lämplighetsprövning för alla som erbjuds anställning i verksamheter där man har en direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar. Beställ gärna det i god tid. Känner du att denna beskrivning passar in på dig så tveka inte att söka till oss. Välkommen med din ansökan! I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet. *tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas. Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Beskrivning Som medarbetare i Gislaveds kommun är du medskapare på din arbetsplats. Du ges möjlighet och förväntas att bidra till verksamhetens utveckling genom din kunskap och erfarenhet. Hos oss är respekt för olikheter och alla människors lika värde grundläggande. Campus Gislaved har utbildningar i Anderstorp och Gislaved. Vi utbildar cirka 1400 vuxna varje år med ett brett utbud; allt från sfi till högskoleutbildningar Vi fokuserar på att utbilda för arbete tillsammans med näringsliv och offentlig verksamhet i Gislaveds kommun. Campus Gislaved har idag inom industriområdet utbildningar inom svets, automation och underhållstekniker. Utbildningarna bedrivs som lärlingsutbildning på gymnasienivå, kombinationsutbildning och Yrkeshögskoleutbildningar. Det pågår ett utvecklingsarbete där uppbyggnad och utveckling av utbildningar pågår kontinuerligt. Vill du vara med och forma framtiden för industriella talanger? Campus Gislaved söker en engagerad och kompetent yrkeslärare inom industri till vår vuxenutbildning. Vi vill förstärka vårt redan erfarna lärarlag och letar efter dig som brinner för utbildning och har en solid bakgrund inom industrin. Om tjänsten Som yrkeslärare kommer du att arbeta med både teoretisk och praktisk undervisning inom vårt industriella program och med studerande på yrkeshögskolan. Du kommer att inspirera och stödja vuxna studenter i deras lärande och utveckling. Kvalifikationer Bred yrkeserfarenhet inom industri, gärna med djup kunskap inom CNC och ISO. Erfarenhet inom automation och underhållsteknik är meriterande. Tidigare erfarenhet av pedagogiskt arbete, och förmåga att förmedla kunskap på ett inspirerande sätt. En positiv inställning och en genuin vilja att se andra växa och utvecklas. God samarbetsförmåga och utåtriktad personlighet som kan möta både studenter och kollegor där de är, med hänsyn till deras olika styrkor och bakgrunder. Vi värdesätter en god pedagogisk förmåga och ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med vuxna studenter. Du är anpassningsbar och har förmåga att skapa en inkluderande och stimulerande lärmiljö. Vad erbjuder vi? En dynamisk arbetsmiljö med möjlighet att påverka och bidra till elever och studenters lärande. Ett nära samarbete med kollegor i ett professionellt team. Möjlighet till fortbildning och personlig utveckling. Är du den vi söker? Tveka inte att skicka in din ansökan! Vi ser fram emot att få höra från dig. Observera att rekrytering sker löpande. I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet. *tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas. Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Beskrivning Som medarbetare i Gislaveds kommun är du medskapare på din arbetsplats. Du ges möjlighet och förväntas att bidra till verksamhetens utveckling genom din kunskap och erfarenhet. Hos oss är respekt för olikheter och alla människors lika värde grundläggande. ARBETSUPPGIFTER Enheten för myndighet, barn och familj söker 1 socialsekreterare för arbete med barn och unga upp till 21 år och deras föräldrar. Som socialsekreterare kommer du att utreda barn och ungas situation och behov av stöd samt följa upp beslutade insatser. Gillar du att vara ”spindeln i nätet” är detta ett jobb för dig. Arbetet utgår från både SoL och LVU. Verksamheten leds av gruppledare och enhetschef. Vi arbetar enligt BBIC (barns behov i centrum) och målet är att bedriva ett kvalitativt gott socialt arbete byggt på kunskap, kontinuitet, delaktighet och helhetssyn. Vi kan erbjuda utmanande och utvecklande arbetsuppgifter inom ramen för en stödjande kultur. Enheten består av enhetschef, 3 gruppledare samt 25 socialsekreterare varav 7 socialsekreterare och 1 gruppledare är inom familjehemsvården fördelat på 3 familjehemssekreterare och 4 barnsekreterare. För att skapa arbetsglädje och god kvalitet i arbetet samt en bra arbetsmiljö arbetar du tillsammans med kollegor som har en bred kompetens och som gärna hjälper varandra. Vi är engagerade och ser det som en självklarhet att arbeta med den enskildes behov i fokus. För oss är det viktigt att utvecklas, med ett aktivt medarbetarskap samt tillitsbaserat ledarskap vill vi att du ska vara med och bidra till att förbättra vår verksamhet. Vi är en arbetsplats där våra medarbetare trivs, mår bra och utvecklas, vilket syns i våra kontinuerliga medarbetarenkäter. KVALIFIKATIONER Du är utbildad socionom eller annan utbildning som bedöms likvärdig för myndighetsutövande arbete avseende barn och unga. Meriterande är det om du har erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning inom målgruppen barn och ungdom. Du har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. Har du likvärdig utbildning men behöver läsa upp någon enstaka kurs löser vi detta om du är rätt person. Du har förmågan att analysera komplexa problem, se sakers långsiktiga betydelse och vidare konsekvenser samt anpassar dina handlingar därefter. Du ser möjligheter i förändringar och bidrar med nya idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Du ser verksamheten i ett helhetsperspektiv, kan koppla ihop helhet och delar, framtid och nutid. Vi vill att du kan ta initiativ, sätta igång aktiviteter och uppnå resultat. Du har också en förmåga att på egen hand strukturera ditt arbete och prioritera bland de arbetsuppgifter som ska utföras genom att fokusera på rätt saker när det händer mycket runt omkring. Vi söker dig som lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du har förmågan att sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation utan att ta över personens känslor och du behöver vara lugn och stabil samt visa mod i svåra situationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på medarbetarskap överensstämmer med vår. Vi tillämpar registerkontroll (utdrag ur belastningsregistret) som en form av lämplighetsprövning för alla som erbjuds anställning i verksamheter där man har en direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar. Vill du vara en del av vår framgång? Välkommen med din ansökan! B-körkort är ett krav. VAD ERBJUDER VI: *En stark gruppkänsla med engagerade kollegor. *Bra arbetstider *Möjlighet till distansarbete. *Konkurrenskraftiga löner. *Extern handledning. *Kompetensutveckling genom yrkesresan, tex svåra samtal, fördjupning LVU mm. *Betald semester från första anställningsåret. *Gratis bad på kommunens badanläggning samt rabatt på gymkort. *Gratis parkering på arbetsplatsen. *Mycket bra personalklubb. I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet. *tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas. Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som farmaceut för Kronans Apotek i Gislaved och Anderstorp Vi söker nu en engagerad farmaceut till vårt apotek i Gislaved – ett centralt beläget apotek med närhet till två vårdcentraler och en vardag som präglas av samarbete, omtanke och laganda. Detta är en heltidstjänst där du även kommer arbeta regelbundet på vårt trevliga och närliggande apotek i Anderstorp, endast 5 km bort. Här får du en varierad och meningsfull arbetsdag med fokus på att möta kunder i olika livssituationer, ge rådgivning och bidra till trygg och säker läkemedelsanvändning. På apoteket i Gislaved arbetar du tillsammans med mig, Antony som apotekschef, en farmaceut och en skrivande tekniker. I Anderstorp finns ytterligare ett fint team med en farmaceut och en tekniker, vi samarbetar nära och stöttar varandra i vardagen. Vi erbjuder en miljö där det är lätt att trivas, där arbetsglädje, öppenhet och respekt genomsyrar allt vi gör. Oavsett om du har erfarenhet eller är ny i rollen finns goda möjligheter till utveckling, delaktighet och ansvar. Öppettiderna är måndag till fredag, kl. 09.00–18.00,med lunchstängt, vilket ger dig fria kvällar och helger. Start enligt överenskommelse och du välkomnas till Antonys team. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Varmt välkommen med din ansökan! Önskar du att bidra till vår värld med skratt och omtanke på det lokala apoteket samtidigt som du är en del av ett större sammanhang? 👑 Upptäck vår kombinerade roll där du kan forma framtidens kundservice tillsammans med oss på Kronans Apotek! 🚀⭐ Läs mer och ansök här: Forma framtidens kundservice tillsammans med oss på Kronans Apotek! Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson, maila [email protected] alternativt Verdi Sawma, maila [email protected] samt facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! 🚀
Välj ett jobb för att visa detaljer