Vi söker en noggrann ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra!
Eab AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Bli en del av något som håller ”Det håller” är EAB:s löfte, både externt och internt. Det håller grundar sig både i våra produkters tåliga konstruktion och hur vi tänker kring vårt arbete. Det ska kännas tryggt och utvecklande att välja EAB som sin arbetsplats – och vi är alla med och ser till att våra lösningar håller, långt in i framtiden. Vi söker en noggrann ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra! Är du en detaljorienterad och strukturerad person som brinner för ekonomi och administration? Har du erfarenhet av att hantera leverantörsfakturor och vill du bli en del av ett dynamiskt och växande företag? Då kan det här vara tjänsten för dig! Om rollen Som ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra kommer du att spela en central roll i vår ekonomiavdelning. Du kommer att arbeta med allt från registrering och kontering av fakturor till att säkerställa att betalningar sker i tid och att vår leverantörsreskontra alltid är uppdaterad. Du kommer vara delaktig i månadsbokslut och det finns även möjlighet att få ansvar för bokföring och administration i något av de mindre bolag som ingår i vår koncern. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Registrering och kontering av leverantörsfakturor - Matchning av fakturor mot inköpsorder och leveransaviseringar - Samordning och uppföljning av fakturagodkännanden - Säkerställande av att betalningar sker i tid - Avstämning av konton vid månadsbokslut - Hantering av leverantörsreskontran - Kontakt med leverantörer vid fakturafrågor - Stödja ekonomiavdelningen med övriga administrativa uppgifter Din profil Vi söker dig som har: - Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet - God datorvana och med fördel erfarenhet av ekonomisystem - En noggrann och strukturerad arbetsmetod - Goda kommunikationsfärdigheter och förmåga att samarbeta Vad vi erbjuder - En utvecklande och inspirerande arbetsmiljö på ett företag som har devisen att ”alla medarbetare ska vara en nöjd medarbetare”. - Ett friskt företag med en kultur och klimat som främjar en aktiv livsstil – och där allt är möjligt. På EAB får du tillgång till bland annat gym, sporthall och egen matsal. Vi huserar dessutom i mycket trevliga lokaler där det kontinuerligt byggs ut och renoveras. - En stor möjlighet till personlig och professionell utveckling i en spännande och framtidsorienterad koncern. - Ett bolag med ett starkt varumärke som stadigt fortsätter sin expansion. - En spännande och varierande roll där du får möjlighet att både arbeta självständigt och tillsammans med dina kollegor. Välkommen med din ansökan! Om EAB EAB är ett familjeägt företag beläget i Smålandsstenar, där vi på hederligt småländskt sätt har all konstruktion, produktion och utveckling under eget tak. Vi arbetar med tre produktområden: lagerinredningar, portar och stålbyggnader. Sedan starten 1957 har vi vuxit lika stadigt och stabilt som våra lösningar. Idag är vi 420 anställda och omsätter ca 2 500 MSEK.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Underhållschef till EAB i Smålandsstenar
Eab AB
Ingenjörer och tekniker inom gruvteknik och metallurgi

Bli en del av något som håller ”Det håller” är EAB:s löfte, både externt och internt. Det håller grundar sig både i våra produkters tåliga konstruktion och hur vi tänker kring vårt arbete. Det ska kännas tryggt och utvecklande att välja EAB som sin arbetsplats – och vi är alla med och ser till att våra lösningar håller, långt in i framtiden. Om rollen Vi söker en erfaren och engagerad underhållschef som kan leda och utveckla vårt underhållsteam. Som underhållschef kommer du att vara ansvarig för att säkerställa att all utrustning och anläggningar fungerar optimalt och att underhållsprocesserna är rationell och kostnadseffektiva. I rollen ingår personalansvar, vilket innebär att du ansvarar för medarbetarnas utveckling, arbetsmiljö, bemanning och prestation, samt att skapa en trygg och motiverande arbetskultur. Arbetsuppgifter - Leda och fördela arbetet på underhållsavdelningen bestående av ca 10 medarbetare - Introducera nyanställd personal och säkerställa rätt bemanning - Leda förbättringsarbete, grundorsaksanalyser och utveckling av underhållsmetoder - Säkerställa en driftsäker produktion med hög tillgänglighet - Drifts- och underhållsansvar för fastighet, entreprenadmaskiner och teknisk utrustning - Ansvara för, utveckla samt implementera underhållsplaner - Ansvara för att underhållssystemet uppdateras, underhålls och efterlevs - Driva investeringsprojekt kopplat till teknik och underhåll i produktionen - Samverka med externa leverantörer och säkerställa god dokumentation Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att påverka och utvecklas i din roll. Om du är en engagerad och strukturerad individ med en passion för underhåll och teknik, ser vi fram emot din ansökan! Kvalifikationer - Relevant utbildning inom teknik eller motsvarande. - Minst 5 års erfarenhet av underhållsarbete, varav minst 2 år i en ledande roll. - Stark ledarskapsförmåga och erfarenhet av att leda team. - Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ. - Bra kommunikations- och samarbetsförmåga. Vad vi erbjuder - En utvecklande och inspirerande arbetsmiljö på ett företag som har devisen att ”alla medarbetare ska vara en nöjd medarbetare”. - Ett friskt företag med en kultur och klimat som främjar en aktiv livsstil – och där allt är möjligt. På EAB får du tillgång till bland annat gym, sporthall och egen matsal. Vi huserar dessutom i mycket trevliga lokaler där det kontinuerligt byggs ut och renoveras. - En stor möjlighet till personlig och professionell utveckling i en spännande och framtidsorienterad koncern. - Ett bolag med ett starkt varumärke som stadigt fortsätter sin expansion. - En spännande och varierande roll där du får möjlighet att både arbeta självständigt och tillsammans med vårt team på underhåll. Om EAB EAB är ett familjeägt företag beläget i Smålandsstenar, där vi på hederligt småländskt sätt har all konstruktion, produktion och utveckling under eget tak. Vi arbetar med tre produktområden: lagerinredningar, portar och stålbyggnader. Sedan starten 1957 har vi vuxit lika stadigt och stabilt som våra lösningar. Idag är vi 420 anställda och omsätter ca 2 500 MSEK.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Svetsare till vår portavdelning!
Eab AB
Svetsare och gasskärare

Bli en del av något som håller ”Det håller” är EAB:s löfte, både externt och internt. Det håller grundar sig både i våra produkters tåliga konstruktion och hur vi tänker kring vårt arbete. Det ska kännas tryggt och utvecklande att välja EAB som sin arbetsplats – och vi är alla med och ser till att våra lösningar håller, långt in i framtiden. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med; - Gångdörrar, entrépartier och säkerhetsdörrar som sitter i allt från ridhus, ladugårdar till industrilokaler och lager. - MAG temposvetsning. - Slipning för att få en tillfredställande finish. - Ett väl sammansvetsat team, men med självständiga arbetsuppgifter. - Produkter som håller länge och du kan känna stolthet över. - En bredd av detaljer med olika mått och som är unik just för den kunden. - Truck och traverskörning, det är en del av dina dagliga arbetsredskap. Vad vi erbjuder - En god arbetsmiljö på ett företag som vill att ”varje medarbetare ska vara en nöjd medarbetare”. - Ett friskt företag med en kultur och klimat som förespråkar en aktiv livsstil – och där allt är möjligt. På EAB får du tillgång till bland annat gym, sporthall och egen matsal. Vi arbetar dessutom i mycket trevliga lokaler där det kontinuerligt byggs ut och renoveras. - Goda kollegor som bryr sig om varandra. - Ett bolag med ett starkt varumärke som stadigt fortsätter att växa. - Internutveckling – vi licenserar alla våra svetsare hos oss! Vem du är - Du är noggrann och kvalitetsmedveten. - Du tror på att arbeta med hållbara produkter och relationer. - Du är en ansvarfull medarbetare som har lätt för att samarbeta. - Du finner glädje av att se det faktiska resultatet av ditt arbete. - Du har ett intresse av att arbeta med händerna och svetsning. - Du kan flytande svenska i tal och skrift. Om EAB EAB är ett familjeägt företag beläget i Smålandsstenar, där vi på hederligt småländskt sätt har all konstruktion, produktion och utveckling under eget tak. Vi arbetar med tre produktområden: lagerinredningar, portar och stålbyggnader. Sedan starten 1957 har vi vuxit lika stadigt och stabilt som våra lösningar. Idag är vi 420 anställda och omsätter ca 2 500 MSEK.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Bilrekonditionerare sökes i Tranemo
Jobcenter in Sweden AB
Bilrekonditionerare, fönsterputsare m.fl.

Bilrekonditionerare sökes i Tranemo  Jobcenter Recruitment söker nu en erfaren bilrekonditionerare åt kund i Tranemo.   Om jobbet Vi söker dig som har ett öga för detaljer och trivs med att arbeta med fordon. Du kommer att arbeta med rekonditionering av bilar, vilket inkluderar tvätt, polering och invändig rengöring.  Arbetsuppgifter • Utföra grundlig tvätt och rengöring av bilar, både utvändigt och invändigt• Ta bort smuts, fläckar och lukt från bilars interiör• Polera fordonens lack för att återställa glans och skydda ytan • Rengöra och behandla textilier, skinn och andra material på bilar • Utföra vaxning och annan skyddande behandling av fordonens ytor • Hantera rengöringsmedel och maskiner på ett säkert och effektivt sätt • Kontrollera och säkerställa att bilarna håller hög kvalitet innan leverans • Arbeta efter arbetsmiljö- och säkerhetsföreskrifter • Samarbeta med kollegor och kund för att möta specifika rekond behov     Krav för tjänsten • Minst 2 års dokumenterad erfarenhet av arbete med bilrekonditionering, dvs erfarenhet av polering och fordonstvätt  (obligatoriskt, även vid anställningsstöd)• B-körkort• Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift • Datorvana • Engagemang i arbetet, punktlighet, noggrannhet   Meriterande • Uppfyller villkoren för nystartsjobb enligt Arbetsförmedlingens regler  Arbetsgivare   Jobcenter Recruitment Vi arbetar med rekrytering i hela Sverige och hjälper företag att hitta rätt kompetens. Anställningen sker hos kund i Tranemo – vi ansvarar för rekryteringen.  Ansökan Skicka in din ansökan redan idag – vi behandlar ansökningarna löpande. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, inte via e-post.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
KVALITETSKOORDINATOR & IT-SUPPORT - EL-BJÖRN
FSK Group AB
Planerare och utredare m.fl.

El-Björn AB har sedan starten 1954 tillverkat mobila byggplatscentraler och värmefläktar. Idag utvecklar, tillverkar och marknadsför El-Björn helhetslösningar inom produktområdena energi, kraft, ljus och klimat för professionella användare inom flera branscher. El-Björn ingår i en svenskägd koncern som 2023 omsatte 350 miljoner och finns representerade med verksamheter i Storbritannien, Finland och Norge. Tillsammans är vi 110 medarbetare och El-Björn AB sysselsätter 65 medarbetare i fräscha lokaler på huvudkontoret i Anderstorp. EL-BJÖRN SÖKER EN OPERATIV KVALITETSKOORDINATOR och IT-SUPPORT Vill du vara med och utveckla kvalitetsarbetet samtidigt som du ger förstklassigt IT-stöd till våra medarbetare? Då kan du vara den vi söker! Rollen Som Kvalitetskoordinator och IT-support får du en bred roll i vår verksamhet. Du arbetar både med kvalitetsutveckling och internrevisioner samt med att stötta våra användare i IT-frågor. Rollen är bred och varierad – perfekt för dig som gillar att kombinera struktur med problemlösning och att arbeta både operativt och utvecklingsinriktat. I rollen ansvarar du för att genomföra internrevisioner enligt verksamhetsplan och arbeta aktivt med vårt ledningssystem, vi är certifierade i både ISO 9001 och ISO 14001. Du ser till att rutiner och processer hålls uppdaterade och bidrar med förbättringsförslag och utbildning som driver verksamheten framåt. Inom IT-support ger du dagligt användarstöd, både på plats i Anderstorp och på distans, vi har partners till hjälp för avancerade IT-frågor. Din profil Du har erfarenhet av att arbeta med ledningssystem och internrevisioner. Du har även kunskap om kvalitetsstandarder och en känsla för förbättringsarbete. Det är en fördel om du har kunskaper i Active Directory, Microsoft 365 och erfarenhet av affärssystem, med fördel Monitor. Vi tror även att du har en teknisk grund och erfarenhet av att ge IT-support och användarstöd. Du har en pedagogisk ådra och är trygg i att stötta andra. Du är som person strukturerad, lösningsorienterad och självgående, samtidigt som du trivs bra med att samarbeta i olika konstellationer. Ditt arbete sträcker sig till kollegor i den internationella koncern vi ingår i vilket kräver att du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. Om El-Björn El-Björn utvecklar och tillverkar lösningar för tillfällig kraft, energi, ljus och klimat. Med över 70 års erfarenhet är företaget en innovativ aktör med starkt fokus på kvalitet och hållbarhet. Här får du möjlighet att påverka och utvecklas i en koncern med internationell närvaro. El-Björn erbjuder attraktiva förmåner såsom friskvårdsbidrag, tjänstepension, flexibel arbetstid, personalrabatter och möjlighet till kompetensutveckling. LÅTER DET INTRESSANT? Skicka in din ansökan via www.fskpeople.se – vi arbetar med löpande urval. I denna rekrytering samarbetar El-Björn med FSK Group. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Carl Schrewelius - [email protected]

6 dagar sedan
Sista ansökan:
24 augusti 2025
INKÖPSCHEF - EL-BJÖRN AB
FSK Group AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

El-Björn AB har sedan starten 1954 tillverkat mobila byggplatscentraler och värmefläktar. Idag utvecklar, tillverkar och marknadsför El-Björn helhetslösningar inom produktområdena energi, kraft, ljus och klimat för professionella användare inom flera branscher. El-Björn ingår i en svenskägd koncern som 2023 omsatte 350 miljoner och finns representerade med verksamheter i Storbritannien, Finland och Norge. Tillsammans är vi 110 medarbetare och El-Björn AB sysselsätter 65 medarbetare i fräscha lokaler på huvudkontoret i Anderstorp. INKÖPSCHEF TILL EL-BJÖRN Vill du ta strategiskt ansvar i en växande koncern? Är du redo för nästa steg i din yrkeskarriär? I den här rollen får du möjlighet att ta ett helhetsansvar för inköpsfunktionen i en internationellt verksam koncern. Som Inköpschef hos El-Björn leder du det strategiska och operativa inköpsarbetet med fokus på långsiktiga leverantörsrelationer, kostnadseffektivitet och hållbarhet. Du blir en nyckelperson i företagets ledningsgrupp och får stort inflytande över inköpsstrategier och affärsutveckling. Du ansvarar för att utveckla och implementera inköpsstrategier och policyer, följa upp leverantörer och säkerställa att inköpsarbetet sker enligt fastställda riktlinjer. Rollen innebär även att analysera inköpsvolymer och kostnader, hantera risker och driva digitalisering inom inköp – inklusive effektiv användning av affärssystem. Du leder en mindre avdelning och samordnar inköpsinsatser över organisatoriska gränser, samtidigt som du bidrar till förbättringar inom logistik, kvalitet och avtalshantering. Din profil Du har flera års erfarenhet av inköpsarbete, gärna i en strategisk roll, och är redo att ta nästa steg i karriären. Du är affärsmässig, har god förhandlingsvana och en stark förståelse för Supply Chain och logistikflöden. Erfarenhet från tillverkande industri och arbete med hållbarhetsfrågor kopplade till inköp är meriterande. Du är van att arbeta i affärssystem, gärna Monitor, och har erfarenhet av avtalshantering, kvalitetssäkring och uppföljning. Tidigare ledarerfarenhet är en förutsättning – du trivs i en roll där du får ta ansvar, fatta beslut och driva förändring. Som person är du initiativtagande, strukturerad och kommunikativ. Du bygger goda relationer både internt och externt och har en naturlig förmåga att skapa ordning och effektivitet i ditt arbete. Om El-Björn El-Björn utvecklar och tillverkar lösningar för tillfällig kraft, energi, ljus och klimat. Med över 70 års erfarenhet är företaget en innovativ aktör med starkt fokus på kvalitet och hållbarhet. Här får du möjlighet att påverka och utvecklas i en koncern med internationell närvaro. El-Björn erbjuder attraktiva förmåner såsom friskvårdsbidrag, tjänstepension, flexibel arbetstid, personalrabatter och möjlighet till kompetensutveckling. LÅTER DET INTRESSANT? Skicka in din ansökan via www.fskpeople.se – vi arbetar med löpande urval. I denna rekrytering samarbetar El-Björn med FSK People. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Carl Schrewelius - [email protected]

6 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Lärare till liten undervisningsgrupp åk F-3
Gislaveds kommun
Grundskollärare

Beskrivning Som medarbetare i Gislaveds kommun är du medskapare på din arbetsplats. Du ges möjlighet och förväntas att bidra till verksamhetens utveckling genom din kunskap och erfarenhet. Hos oss är respekt för olikheter och alla människors lika värde grundläggande. Töråsskolan är en f-6 skola med en klass i varje årskurs. Totalt på skolan är vi ca 150 elever. På skolan finns ett fritids. Skolans elevhälsa har en central roll i skolans arbete, både förebyggande och stödjande samt är aktiva i värdegrundsarbetet.  Tillgång till kurator och skolsköterska finns på skolan.  Vi arbetar alla som ett team och löser eventuella utmaningar tillsammans. Våra prioriterade områden är svenska språket och jobbar aktivt för att skapa en gemensam värdegrund. Tjänsten är ett tidsbegränsad/vikariat. Arbetsuppgifter Arbetet innebär undervisning i en liten undervisningsgrupp, i F-3 arbetslaget. Du är kopplad till en klass med 2 lärare och en resurs. Du kommer förväntas att hålla i majoriteten av undervisningen och din kollega hjälper dig med eleverna i den lilla gruppen.  Skolan har rastaktiviteter under förmiddags raster där du förväntas bidra/vara rastvärd. Viss tid kan komma att göras på fritidshemmet, beroende på anställningsavtal.   Kvalifikationer - Du är legitimerad lärare i årskurs F-3 samt arbetar systematiskt för att förbättra elevernas förutsättningar att uppnå maximal måluppfyllelse. - Du är väl förtrogen med Lgr22 och du planerar din undervisning utifrån styrdokumenten. - Du har erfarenhet av arbete i skola. - Du är insatt i arbetet med extra anpassningar. - Du är flexibel både vad gäller innehåll och arbetstider. Allt för att möta våra elever på bästa sätt. - Du är tydlig, organiserad, välstrukturerad, lyhörd och viktigast av allt - en lagspelare. - Du är engagerad i ditt uppdrag och gillar att leda eleverna i deras utveckling både kunskapsmässigt och socialt. - Du har god förmåga att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. -Tidigare erfarenhet med arbete med barn som har NPF-diagnos, är meriterande. - Du trivs med att leda och/eller driva utvecklingsfrågor, främja nya tankar och idéer med dina kollegor som för Töråsskolan framåt. - Du är lösningsorienterad och har förmåga att skapa god stämning och en god arbetsmiljö. - Du ser fördelarna med ett kollegialt lärande. - Du ser att samarbete och samsyn gynnar elevers utveckling.  Ditt medarbetarskap är djupt förknippat med din förmåga att samarbeta och delta i din och verksamhetens utveckling. Hos oss innebär det att du har ett gott samarbete med chef och kollegor, både på den egna arbetsplatsen och i övriga kommunkoncernen. Du bemöter alla med hög servicenivå, vänlighet och hög kvalitet genom kund- och servicefokus. Du tar ansvar för att göra dig delaktig i verksamhetsfrågor och är lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på medarbetarskap överensstämmer med vår. Vi tillämpar registerkontroll (utdrag ur belastningsregistret) som en form av lämplighetsprövning för alla som erbjuds anställning i verksamheter där man har en direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar. Vill du vara en del av vår framgång? Välkommen med din ansökan!  Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga beslut tagits!  I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet. *tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas. Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Butikssäljare till Synsam Gislaved 80%
Synsam Group Sweden AB
Butikssäljare, fackhandel

Nu söker vi nästa superstjärna till Synsam! Är du en grym teamspelare med stort engagemang och en fena på att leverera i säljdialogen? Då borde du läsa vidare! För oss är kunden alltid nr 1 och som Style & Customer Advisor har du en av våra absolut viktigaste roller i att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder! Du kommer jobba med att hjälpa, inspirera och guida våra kunder till att göra de bästa köpen – bland annat genom vår populära abonnemangstjänst Lifestyle som har förändrat branschen. Det bästa? Du får göra det tillsammans med ett grymt team bestående av Store Manager, Optiker och andra Style & Customer Advisors. Känner du igen dig i följande? Du sporras av högt satta mål och drivs av att uppnå resultat tillsammans med teamet Du är full av energi och har ett starkt engagemang Du älskar att överträffa förväntningarna genom att ge bra service och sprida positiv stämning till kunder och kollegor Du tar ansvar för din uppgift, vågar ta initiativ och tänka nytt - du ser det som ditt yttersta mål att guida kunden till det bästa köpet! Går du igång när du läser detta? Kul! Då kan vi vara helt rätt för varandra!  För oss är det inget krav att du har erfarenhet av vår bransch, men om du tidigare har lyckats bra med försäljning och/eller kundservice är det ett stort plus. Funderar du fortfarande på om du ska söka? Hos oss på Synsam får du: Vara en del av ett branschledande företag med innovativa koncept och butiker i toppklass  Ett företag med höga ambitioner, utvecklingsmöjligheter och spännande karriärvägar – exempelvis genom löpande utbildningar i Synsam Academy och vårt interna Aspirantprogram, som utvecklar Style & Customer Advisors till framtida butikschefer En trygg lön genom kollektivavtal men även möjlighet till bonus utifrån teamets prestation Möjlighet till utökat ansvar i butiken. Du kan exempelvis bli ansvarig för Sport-sortimentet, B2B-försäljningen, Lifestyleabonnemanget eller bli Stilexpert, om du är intresserad av mode och trender Utöver detta får du ta del av vårt fina sortiment till förmånliga priser! Om rekryteringsprocessen I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer samt bakgrundskontroll. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte! Du kommer att få möjlighet att skicka med en kort videopresentation i ansökan, det är frivilligt men ett bra sätt att ta chansen att presentera sig! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång. Hoppas vi ses - ta chansen att bli vår nästa säljstjärna!

6 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Utbildningsledare
Gislaveds kommun
Övriga utbildare och instruktörer

Beskrivning Som medarbetare i Gislaveds kommun är du medskapare på din arbetsplats. Du ges möjlighet och förväntas att bidra till verksamhetens utveckling genom din kunskap och erfarenhet. Hos oss är respekt för olikheter och alla människors lika värde grundläggande. Campus Gislaved har utbildningar i Anderstorp och Gislaved. Vi utbildar cirka 1400 vuxna varje år i kommunal regi med ett brett utbud; allt från SFI till utbildningar inom Yrkeshögskolan. Campus Gislaved är en del av Avdelningen för arbete och utbildning. Vi fokuserar på att utbilda för arbete tillsammans med näringsliv och offentlig verksamhet i Gislaveds kommun.   Campus Gislaved har idag två yrkeshögskoleutbildningar inom industri och ett pågående ESF-projekt. Behovet av eftergymnasiala utbildningar växer och vi har som målsättning att kunna erbjuda fler utbildningar som leder till jobb och kompetensutveckling för vuxna i Gislaveds kommun. Vill du vara med och utveckla framtidens utbildningar tillsammans med oss? Vi söker en engagerad utbildningsledare som vill bidra till att stärka både kompetensutvecklingen och kompetensförsörjningen för näringsliv och offentlig verksamhet. Rekrytering sker löpande. Arbetsuppgifter Rollen ger dig en unik möjlighet att kombinera strategiskt utvecklingsarbete med praktisk samordning och daglig kontakt med utbildningsdeltagare och näringsliv. Du kommer att vara en nyckelperson i arbetet med att forma framtidens kompetensförsörjning och kompetensutveckling. I rollen som utbildningsledare ansvarar du för att: - Planera, leda och genomföra utbildningar - Stötta elever och handleda lärare - Samverka med arbetslivet och säkerställa LIA-platser - Bygga och utveckla nätverk med företag och branschaktörer  - Administrera, kvalitetssäkra och följa upp resultat enligt Myndigheten för yrkeshögskolans riktlinjer. Ditt uppdrag innebär att säkerställa att utbildningarna möter branschens behov och att kursinnehållet är aktuellt och relevant. Du kommer att arbeta nära företag inom främst industri samt utveckla samarbeten för att skapa attraktiva utbildningar som leder till jobb inom branschen.  Utbildningsledaren tar även fram underlag till eventuella nya yrkeshögskole-utbildningar i form av statistik, behovsinventering och prognoser regionalt samt nationellt. Du ansvarar även för att skriva nya ansökningar till Myndigheten för yrkeshögskolan.  Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Eftergymnasial utbildning, gärna inom pedagogik, administration eller annat relevant område - Erfarenhet av utbildningsledning, projektledning eller liknande - God förmåga att samarbeta och bygga relationer - Mycket goda kunskaper inom IT och har lätt att lära dig nya system. Som person är du drivande, strukturerad, lösningsorienterad med god pedagogisk insikt och kommunikativ förmåga. Du tar ansvar för din uppgift och kan agera och fatta beslut på egen hand. Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom vuxenutbildning eller med yrkeshögskoleutbildningar.   Vi erbjuder - Ett stimulerande och utvecklande arbete - Möjlighet att påverka och utveckla utbildningar - Engagerade kollegor och nära samarbete med arbetslivet Vill du vara en del av vår framgång? Välkommen med din ansökan!  I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet. *tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas. Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Grundlärare med inriktning mot fritidshem
Gislaveds kommun
Fritidspedagoger

Beskrivning Som medarbetare i Gislaveds kommun är du medskapare på din arbetsplats. Du ges möjlighet och förväntas att bidra till verksamhetens utveckling genom din kunskap och erfarenhet. Hos oss är respekt för olikheter och alla människors lika värde grundläggande. Skeppshultskolan har ca 50 elever i åk F-6. Arbetsuppgifter Tillsammans med övriga kollegor i arbetslaget organiserar du för en meningsfull fritid i kombination med god omsorg för våra elever. Tillsammans planerar, genomför, utvärderar och dokumenterar ni fritidshemsverksamheten/skolan utifrån gällande styrdokument. Du ser elevernas olikheter som en tillgång och har god förmåga att utveckla goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad lärare i fritidshem. Du ska kunna ta egna initiativ, vara stresstålig och lyhörd. Du är en tydlig ledare, skapar goda lärmiljöer och relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du är flexibel och har god kunskap om arbete med elever i behov av olika stöd och lågaffektivt bemötande.  Du har ett stort intresse för att använda modern teknik i undervisningen.  I Gislaveds kommun använder vi lärplattor som en naturlig del i det pedagogiska arbetet i grundskolan.  Ditt medarbetarskap är djupt förknippat med din förmåga att samarbeta och delta i din och verksamhetens utveckling. Hos oss innebär det att du har ett gott samarbete med chef och kollegor, både på den egna arbetsplatsen och i övriga kommunkoncernen. Du bemöter alla med hög servicenivå, vänlighet och hög kvalitet genom kund- och servicefokus. Du tar ansvar för att göra dig delaktig i verksamhetsfrågor och är lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på medarbetarskap överensstämmer med vår. Vi tillämpar registerkontroll (utdrag ur belastningsregistret) som en form av lämplighetsprövning för alla som erbjuds anställning i verksamheter där man har en direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar. Arbetstiderna kan vara mellan 06.00 och 17.30. Tjänsten som är en kombinationstjänst mellan fritidshem och skola är ett vikariat fram till årsskiftet med eventuell möjlighet till förlängning. Vill du vara en del av vår framgång? Välkommen med din ansökan! Kontakt och intervju kommer ske under v 32. Tillsättning kan ske under ansökningstiden. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet. *tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas. Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025