Backofficehandläggare till Svea Bank
Svea Bank AB
Backofficepersonal m.fl.

Svea Banks affärsområde AFT (Administrativa och finansiella tjänster) söker en Backofficehandläggare till vår produkt Fakturaköp. Vad innebär rollen? Som Backofficehandläggare är din huvudsakliga uppgift att registrera, editera och distribuera inkommande fakturor från våra klienter, ansvara för och hantera inkommande mejl samt ringa och mejla slutkunder gällande förfallna fakturor. I rollen har du mycket kontakt med våra kunder och slutkunder via mejl och telefon. Här är du ett stort stöd för hela gruppen så att vi tillsammans ser till att den dagliga verksamheten kan rulla så effektivt som möjligt. Vem är du? I den här rollen ser vi dig som är prestigelös och ansvarstagande, som trivs i en roll med många kontaktytor och administrativa uppgifter. Du är ansiktet ut mot våra kunder samt en viktig del i samarbetet internt, och därför är det av stor vikt att du har en god kommunikativ förmåga samt är serviceminded. Vidare behöver du vara mycket noggrann i ditt arbete, samt ta egna initiativ och få saker gjort på ett både effektivt och kvalitativt sätt. Vi ser också att du har: Erfarenhet från kundtjänst, backoffice eller liknande administrativt arbete God vana vid att kommunicera i skrift och per telefon Flytande kunskaper i svenska, samt goda kunskaper i engelska Är självgående men fungerar bra i och får energi från teamarbete Har förmåga att hantera stress och arbeta under ett tidvis högt tempo Om Svea Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med över fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Om du har några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterare Mira Leppänen på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka din ansökan redan idag! Välkommen med din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
18 december 2025
Key Account Manager Elnät/Telekom till Pipelife
Your Talent AB
Företagssäljare

PIPELIFE SVERIGE AB är Sveriges ledande tillverkare av hållbara rörsystemlösningar som förbinder människor och samhällen med vatten, energi och kommunikation. Våra produkter används inom infrastruktur och byggmarknaden och innefattar kabelskydd, elinstallation, kommunalteknik, dagvattenlösningar, inomhusavlopp samt dränering och bevattning. Vi är ca 280 anställda och omsätter drygt en miljard kronor. Förutom försäljning i Sverige exporterar vi till flertalet av de europeiska länderna. Vårt svenska huvudkontor och norra Europas största platsrörsfabrik ligger i Ljung. Pipelife Sverige ingår i Wienerberger koncernen med säte i Wien, Österrike med ca 20 000 medarbetare och en årlig omsättning på 4.2 miljarder euro. Läs mer på www.pipelife.com Är du framåtlutad, resultatinriktad och drivs av att utveckla långsiktiga relationer? Har du hög energi och ett stort eget driv? Vi erbjuder nu en nyckelroll inom vårt Infrastruktur säljteam, där rätt person förväntas stärka vår ledande marknadsposition ytterligare. Arbetsuppgifter Som Key Account Manager Elnät/Telekom ansvarar du för att vidareutveckla och optimera försäljningen inom ditt affärsområde. Tillsammans med Affärsområdeschef utarbetar ni initiativ och aktiviteter som leder till att vi överträffar avdelningens strategiska mål. Som Key Account Manager är du ständigt närvarande på marknaden och har ett aktivt samarbete med våra slutkunder, främst elnätsbolag och entreprenörer. Du upprätthåller samtidigt en nära dialog med KAM-organisationen och försäljningscheferna hos våra samarbetspartners. Du arbetar i team tillsammans med säljare och produktchefer och ni ansvarar för ständig utveckling och optimering av sortimentet för att möte marknadsbehov. Du rapporterar till Affärsområdeschef och rollen är placerad i Västsverige, Mellansverige eller i Stockholmsområdet. Kvalifikationer Vi söker dig som har en väl dokumenterad erfarenhet av försäljning och affärsutveckling med en relevant eftergymnasial utbildning med fördel inom el. Du arbetar idag som Key Account Manager eller Account Manager och har god erfarenhet av lösningsförsäljning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat med större kunder där du ansvarat för kundspecifika tekniska lösningar. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av branschen med ett upparbetat kontaktnät. Vi arbetar aktivt med vår värdegrund och kan du identifiera dig med RESPEKT, TILLIT, PASSION och KREATIVITET är vi företaget för dig. Du behärskar mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska och har goda IT-kunskaper och van vid CRM. Personliga egenskaper Du är driven, engagerad och lösningsorienterad samt besitter förmågan att alltid leverera det lilla extra som är avgörande för att nå framgång. Du är trygg, har hög integritet och bygger långsiktiga relationer. Du är förtroendeingivande och kundorienterad och söker ständigt förbättringar samt sprider arbetsglädje till din omgivning. Du trivs av att arbeta i en miljö som kännetecknas av stor öppenhet och hög grad av professionalism där man brinner för att göra och utveckla affärer tillsammans med våra kunder. Ansökan/Kontakt Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761–709851 eller via mail [email protected]

Igår
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Personliga Assistenter
Mbk Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker nu personliga assistenter till en man i 45-års åldern boende i Göteborg. Du som söker skall vara man i någorlunda samma ålder. Gärna erfarenhet inom vården, flexibel och ansvarsfull. Arbetet omfattar dagtid, kvällstid vardagar samt helger. Arbetsuppgifterna består av hushållsarbete, matlagning, städ, behjälplig med personlig hygien. Som personlig assistent utgår du från kundens behov och förutsättningar för att kunna leva ett självständigt och delaktigt liv. Du hjälper till i vardagen på olika tider av dygnet i olika situationer och dina arbetsuppgifter varierar från en dag till en annan.

Igår
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Marketing Manager till Pipelife
Your Talent AB
Försäljnings- och marknadschefer

PIPELIFE SVERIGE AB är Sveriges ledande tillverkare av hållbara rörsystemlösningar som förbinder människor och samhällen med vatten, energi och kommunikation. Våra produkter används inom infrastruktur och byggmarknaden och innefattar kabelskydd, elinstallation, kommunalteknik, dagvattenlösningar, inomhusavlopp samt dränering och bevattning. Vi är ca 280 anställda och omsätter drygt en miljard kronor. Förutom försäljning i Sverige exporterar vi till flertalet av de europeiska länderna. Vårt svenska huvudkontor och norra Europas största platsrörsfabrik ligger i Ljung. Pipelife Sverige ingår i Wienerberger koncernen med säte i Wien, Österrike med ca 20 000 medarbetare och en årlig omsättning på 4.2 miljarder euro. Läs mer på www.pipelife.com Pipelife söker en Strategisk Marketing Manager som vill vara med och ta vår marknadskommunikation och varumärken till nästa nivå. Vi erbjuder en roll med stort inflytande och möjlighet att arbeta med några av marknadens mest hållbara och innovativa produkter. Vi söker dig som trivs i en kommersiell och hållbar miljö som brinner för att få både människor och varumärken att växa. Ansvarsområden Som Marketing Manager hos oss får du chansen att arbeta i en spännande och varierande roll med utveckling av befintliga och nya marknader med olika produkter och varumärken. Du har ett stort fokus på att skapa ökad varumärkeskännedom och ansvarar för att planera och implementera olika marknadsprojekt som ligger i linje med koncernens produktstrategi. Du arbetar aktivt med att ta fram varumärkesdrivande aktiviteter för att maximera försäljningen och för att stärka bolagets varumärkesposition både i Sverige och Europa. Du kommer att arbeta mycket nära försäljningsteamet för att driva initiativ som skapar värde för våra kunder och bidrar till att nå våra affärsmål. Du ansvarar för utformning, implementering, aktivering och uppföljning av bolagets övergripande marknadsplan och marknadsbudget. Du har ett personalansvar för sex personer vilka arbetar inom produkt och marknad. Tjänsten är placerad på kontoret i Ljung eller i Göteborg och du ingår i ledningsgruppen och du rapporterar till kommersiell direktör. Din roll innebär b.la. • Leda och coacha produkt och marknadsteamet mot gemensamma mål • Ansvar för produktportfölj och kommunikation för olika marknadssegment • Ansvar för att utveckla marknadskommunikationen för produktportföljen till respektive segment • Strategiskt arbete med framtagande av marknadsplan och disponering av resurser • Säkerställa effektiv marknadsföringskommunikation på tvärs av alla kanaler, inklusive digitala medier, marketing automation, CRM samt tryckt material och event • Samarbeta med försäljningsteamet för att skapa stödjande marknadsföringskampanjer • Projektledning med våra samarbetspartners och byråer • Budgetarbete och kostnadsuppföljning Vem är du? Vi söker dig som har minimum fem års erfarenhet av att ha drivit ett framgångsrikt ledarskap inom marknad och kommunikation. Du har ett stort affärsfokus och vi ser gärna att du har erfarenhet av en liknande roll där du har ansvarat både för produkt och marknad. Alternativt har du haft en ledande roll inom byråvärlden och vill gå över till kundsidan. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i ett tekniskt bolag där försäljningen sker både direkt mot slutkund som via återförsäljare och installatörer. Du är en stabil, nyfiken och positiv person med ett starkt självledarskap och en tydlig förankring i affär och försäljning. Du har förmågan att snabbt röra dig mellan strategi, taktik och operativt agerande. Du är en mycket engagerad och coachande ledare med ett gediget intresse av att utveckla människor och du tror på att skapa saker tillsammans. Du är också en god kravställare som inspirerar och coachar - internt såväl som externt. I allt du gör har du alltid kund- och affärsperspektiv och du gör inget som inte skapar affärsmöjligheter och affärsnytta. Du har en hands-on attityd och är inte rädd att hugga i när det behövs. Du har mycket goda språkkunskaper i engelska och svenska och vi ser gärna att du har erfarenhet av att har arbetat i en internationell miljö. Ansökan Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851 eller via mail [email protected] Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt.

Igår
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Operationssjuksköterska
Operationskonsulterna Stockholm AB
Operationssjuksköterskor

Att arbeta som operationssjuksköterska hos oss: Som operationssjuksköterska hos Operationskonsulterna kommer du i detta uppdrag att få arbeta på en operationsavdelning i Göteborg . Du behöver vara trygg i din yrkesroll och vara flexibel. Erfarenhet av akut kirurgi, colorectal kirurgi och av akut obstetrikkompetens/ gyn   Arbetstid: Dag/kväll/natt/helg  Period: v.38-45   Om detta uppdrag låter som en spännande möjlighet för dig, tveka inte att skicka in din ansökan. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista svarsdag. Vi ser fram emot att höra från dig och välkomna dig till vårt team som operationssjuksköterska. Utbildning: KRAV - Sjuksköterskeutbildning 3 år - Specialistsjuksköterskeutbildning inom operation 1 år   Kompetenser: KRAV - Operation - Akut kirurgi - Colorectal kirurgi - Akut obstetrikkompetens  - Gynkologi   Språk: KRAV - Svenska   Arbetslivserfarenhet: KRAV - Operationssjuksköterska, 5 års erfarenhet eller mer   Om dig: Arbetet som specialistsjuksköterska inom operation är kvalificerat och vi vill därför att du har minst 5 års erfarenhet inom din specialité. Vi anser att det krävs för att man ska vara tillräckligt trygg i sin yrkesroll och det stämmer väl överens med företagets roll som specialister i branschen. Vi ser gärna att du har erfarenhet från flera olika operationssavdelningar. Du ska gärna vara intresserad av kompetensutveckling och ett steg framåt i karriären. Vi premierar deltagande i kurser och utbildningar. Vi som arbetar hos Operationskonsulterna har i genomsnitt ca 19 års specialisterfarenhet och vi ställer högst kompetenskrav i bemanningsbranschen. Det innebär att du som Operationskonsult ofta hör till de på arbetsplatsen med längst erfarenhet och som sådan förväntar vi oss att du tycker det är självklart att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter till nyare kollegor. Att handleda studenter och nya kollegor hör till arbetsuppgifterna.   Lön, ersättning och förmåner: Vi ordnar med resa & boende i förekommande fall. Allmänpension, tjänstepension, OB, friskvårdsbidrag samt förmånsportalen Benify. Trevliga företagsevent/sammankomster för bättre sammanhållning, stöd och gemenskap.   Trygghet och säkerhet:  Hos Operationskonsulterna är du som anställd i trygga händer och alla medarbetare är fullt försäkrade via vårt trygghetspaket och samarbete med IF och AFA.   Anställningsform: Enligt överenskommelse. Visstid eller tillsvidare.   Läs mer om oss på vår webbplats: https://operationskonsulterna.se/   Välkommen med din ansökan!   - - -    Oseriösa ansökningar anmäls till Arbetsförmedlingen Detta uppdrag riktar sig endast till personer med relevant utbildning inom vårdsektorn. Vi undanber oss ansökningar från personer utan denna bakgrund, dvs personer från andra branscher som saknar vårdutbildning. Ansökningar som inte uppfyller dessa krav där vi anser utan tvivel att det är en oseriös ansökan kommer att vidarebefordras direkt till Arbetsförmedlingen för vidare hantering. Vi tackar för er förståelse och ser fram emot ansökningar endast från kvalificerade kandidater. Operationskonsulterna är specialister på operationssjukvård, förlossningssjukvård, intensivvård och övriga specialistsjuksköterskeområden som tex ambulans, röntgen, distriktssjukvård, ögonsjukvård, akutmottagning mm. Företaget finns i hela Sverige och arbetet leds från vårt huvudkontor i Gamla Stan i Stockholm. Bolaget drivs av kliniskt verksamma specialistsjuksköterskor samt undersköterskor som är väl medvetna om vad som krävs av varje medarbetare för att kunna göra ett professionellt arbete. För dig som anställd är det en trygghet med en arbetsgivare som har stor erfarenhet av arbete inom specialistsjukvården med komplett försäkringsskydd.

Igår
Sista ansökan:
7 juli 2025
Kostnadsfri C-utbildning + Garanterad anställning - ansök idag!
Professionals Nord Rekrytering AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

ViII du bIi en del av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miIjö? Nu har du din chans! För dig som antingen vill byta karriär eller vidareutveckIas, erbjuder vi en unik möjIighet där du kostnadsfritt får behörigheter för att arbeta i roIIen som yrkeschaufför. Du ges även en fantastisk möjIighet att Iångsiktigt utveckIas hos Ragn-SeIIs. Varmt väIkommen med din ansökan!  Mer om Ragn-Sells Ragn-SeIIs samIar in, behandIar och återvinner avfaII och restprodukter från näringsIiv, organisationer och hushåll över heIa Sverige. Deras erfarna och professioneIIa medarbetare tror på enkIa Iösningar, ansvarstagande, heIhetssyn och framåtanda. Med 100 anläggningar och 2500 anstäIIda verkar Ragn-SeIIs koncernen i Sverige, Norge, Danmark och EstIand, där de under 2023 omsatte ca 8,5 miIjarder SEK. Information om chaufförskolan Programmet genomförs i samarbete med experter från branschen genom IärarIedda sessioner och sjäIvstudier. UtbiIdningen är förIagd under 12 veckor med en kombination av både teoretiska och praktiska moment som ger dig de behörigheter som krävs för att du skaII kunna utföra ditt arbete som yrkeschaufför. Genom utbildning kommer du att ges yrkeskompetensbevis (YKB) & C-körkort. Efter avklarad utbildning kommer du ha en garanterad anstäIIning via oss med uppdrag hos vår kund Ragn-SeIIs. UtbiIdningsstart: 20e oktober Examen: 9e januari UtbiIdnings- och arbetsort: Göteborg Information om tjänsten Rekryteringsprocessen hanteras av ProfessionaIs Nord och önskemål från oss och Ragn-SeIIs är att aIIa frågor kring tjänsten går tiII [email protected]  Efter avsIutad utbiIdning kommer du att ha en gedigen grund att stå på inför din nya roII som yrkeschaufför. Uppdraget är en deI av vår personaIuthyrning och du kommer vara anställd av ProfessionaIs Nord under 12 månader. Förutsatt att samarbetet fungerar bra bIir du sedan överrekryterad till Ragn-SeIIs. Med önskemåI från vår kund kommer vi att genomföra en bakgrundskontroII på aIIa våra sökanden. Detta sker i samband med ett första samtaI. Arbetsuppgifter I roIIen som miIjöarbetare med C-kort hos Ragn-SeIIs kommer dina arbetsuppgifter att dagIigen variera. Under Iedning av sektionschefen Henrik, som ansvarar för kärIhantering och baktömmande verksamhet från Stenungsund till HaImstad, kommer du att vara en deI av ett team på 35 personer. Verksamheten prägIas av förtroendetid utan stämpelklocka, vilket innebär att arbetstiderna kan variera, men i regeI omfattar de 8 timmar per dag. Starttider kan vara meIIan 05:30 tiII 07:00.  Dina arbetsuppgifter kommer att inkIudera hantering av kundernas avfaII samt körning av tunga fordon. Säkerhetsrond och checkIistor utförs dagIigen för att säkerstäIIa en trygg arbetsmiIjö. KandidatprofiI För tjänsten är dina personIiga egenskaper av stor vikt. Vi söker dig som är: • Serviceinriktad: Du är ansiktet utåt mot kunden och bidrar tiII en positiv uppIeveIse • Kommunikativ: Förmåga att effektivt kommunicera med både kunder och koIIegor • Lösningsfokuserad och sjäIvgående: Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter • Fysiskt uthåIIig: Arbetet kan vara både fysiskt och mentalt krävande • Säkerhetsmedveten: Säkerhet är en hög prioritet och du bidrar aktivt till detta För att söka rollen behöver du även: • Ha ett stort intresse och vara motiverad för att Iångsiktigt arbeta i roIIen som yrkeschaufför • Ha B-körkort • Vara 21 år eller äldre då det krävs för att kunna sIutföra vår utbiIdning. • Ha goda kunskaper i svenska, både taI och skrift Start: 20e oktober Omfattning: HeItid Stad: Göteborg Urval: Sker löpande Kontakt: Josefine Kinnmark När du ansöker tiII programmet kommer du inIedningsvis att få besvara ett antaI frågor där du redogör ditt intresse för utbiIdningen och tjänsten. Då personIiga egenskaper, motivation och engagemang är av största vikt ser vi fram emot att ta deI av varför just du ska ta en pIats i utbiIdningen. Efter inskickad ansökan kommer du även att få ett mailutskick med länk tiII ett personIighetstest och ett test koppIat till Iogisk sIutIedningsförmåga som du behöver genomföra med godkänt resuItat för chans att gå vidare i rekryteringsprocessen. #Chaufförsskolan #Ragn-seIIs #C-chaufför

Igår
Sista ansökan:
27 juli 2025
Erfarna truckförare – med erfarenhet av Ongoing

Om tjänsten Vi söker erfarna truckförare, med erfarenhet av WMS-systemet Ongoing, till vår kund i Göteborgsområdet för uppdrag som kan leda till en långsiktig anställning. Uppdraget har start V.31, men kan bli tidigare.  Arbetsuppgifter Som truckförare kommer du huvudsakligen arbeta med: Framkörning och inlagring av material Hantering av plockorder Lastning och lossning av gods Arbetet sker främst med skjutstativtruck, men även motviktstruck kan förekomma. Arbetstider Heltid, måndag till fredag, kl. 07:00–16:00. Din profil Vi söker dig som har god erfarenhet av lagerarbete och trivs i en strukturerad och tempofylld miljö. Du är en ansvarstagande person som gillar att arbeta tillsammans med andra och tar egna initiativ när det behövs. Du är trygg i truckkörning och har den kompetens som krävs för att hantera gods på ett säkert och effektivt sätt. KRAV: Truckkort A1-4 och B1-4 Dokumenterad erfarenhet av att köra skjutstativtruck (och gärna även motviktstruck) Erfarenhet av WMS-systemet Ongoing Tidigare erfarenhet av lastning och lossning av lastbilar God kommunikativ förmåga på svenska, både i tal och skrift Kan starta V.31 eller tidigare Om Boxflow Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö, Kristianstad och Perstorp. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 500 miljoner 2025 med fler än 1100 anställda.

Igår
Sista ansökan:
27 juli 2025
Universitetsadjunkt i kostvetenskap med inriktning gastronomi
Göteborgs Universitet
Övriga universitets- och högskolelärare

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Institutionen för kost- och idrottsvetenskap arbetar för att utveckla kunskap för en välmående värld genom kost och idrott. Vår verksamhetsidé är därför att bedriva utbildning och forskning i världsklass inom kostvetenskap och idrottsvetenskap. Institutionen ansvarar för två huvudområden; kostvetenskap och idrottsvetenskap och är således unik i Sverige. Kostvetenskap är ett ämne med fokus på människors möte med mat vilket studeras ur ett tvärvetenskapligt perspektiv och idrottsvetenskap är ett ämne med fokus på idrott, motion och fysisk aktivitet ur ett tvärvetenskapligt perspektiv. Utbildningarna har tydlig koppling till forskningen som bedrivs vid institutionen och karaktäriseras av mångvetenskapliga samarbeten nationellt och internationellt och i samverkan med omvärlden. Verksamheten vid institutionen genererar vetenskaplig kunskap och professionell kompetens som kan bidra till att effektivt främja hållbara vanor beträffande kost och fysisk aktivitet. För ytterligare information om Institutionen för kost- och idrottsvetenskap: https://www.gu.se/kostvetenskap-idrottsvetenskap   Ämne  Kostvetenskap    Ämnesbeskrivning  Kostvetenskap är ett ämne på utbildning på forskarnivå med fokus på människors möte med mat vilket studeras ur ett tvärvetenskapligt perspektiv. Kostens betydelse vid hälsofrämjande och sjukdomsförebyggande arbete är centralt men även aspekter som miljö och prestation behandlas. Kostvetenskap innefattar studier om bland annat individers och kostansvarigas agerande, val och vanor. Det kan gälla såväl måltiden som kosten i sin helhet. Även lärande, förändringsarbete samt människors tankar, attityder och uppfattningar om kost är viktiga utgångspunkter i forskningen.   Arbetsuppgifter  De huvudsakliga arbetsuppgifterna avser planering, genomförande och uppföljning av undervisning inom kursen Gastronomi. Kursen har en inriktning mot måltidens helhetsupplevelse och innehåller områden inom både ett teoretiskt och praktiskt perspektiv. I arbetsuppgifterna ingår också viss kursadministration. Undervisningen är campusbaserad. Undervisning sker på svenska.   Behörighet  Behörighet för anställning som lärare regleras i Högskoleförordningen 4 Kap och Göteborgs universitets anställningsordning.  Behörig att anställas som universitetsadjunkt är den som dels visat pedagogisk skicklighet, dels genomgått högskoleutbildning på lägst avancerad nivå eller har motsvarande kompetens eller någon annan skicklighet som är av betydelse med hänsyn till anställningens ämnesinnehåll och de arbetsuppgifter som ska ingå i anställningen.    Bedömningsgrunder  Vid bedömning av den pedagogiska skickligheten kommer särskild vikt att fästas vid dokumenterad erfarenhet av att planera och genomföra undervisning.  Erfarenhet av undervisning inom gastronomi på universitetsnivå är meriterande.    Sökandes personliga egenskaper avseende förmåga att samarbeta internt och externt för att utföra de beskrivna arbetsuppgifterna kommer att beaktas vid bedömningen av lämpligheten för anställningen. I denna rekrytering kommer universitetet främst att beakta den sökande som efter en helhetsbedömning anses ha de bästa förutsättningarna att genomföra och utveckla här ovan beskrivna arbetsuppgifter.  Den sökandes personliga egenskaper i att kunna samarbeta internt och externt för att utföra de beskrivna arbetsuppgifterna kommer att beaktas vid bedömningen av lämpligheten för anställningen.  Den sökande förväntas kunna undervisa på svenska.  Den sökande förväntas undervisa på campus.   Anställning  Anställningen är ett vikariat med en omfattning av 100%, med start 2025-09-01 och till och med 2025-11-20 eller tills nuvarande befattningshavare är åter i tjänst. Anställningen kan komma att förlängas. Placering tillsvidare vid Institutionen för kost- och idrottsvetenskap.    Kontaktuppgifter för anställningen  Frode Slinde , prefekt, 031-7864220, [email protected] Annica Strandh Johansson, studierektor,  031-7864227, [email protected]   Fackliga organisationer  Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande    Ansökan  Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen ”Ansök”. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.   Ansökan ska vara inkommen senast: 2025-07-21. Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Igår
Sista ansökan:
21 juli 2025
Hårdvaruutvecklare inom digital och analog teknik
Sigma Embedded Engineering AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Är du ingenjör med några års erfarenhet inom hårdvaruutveckling och vill vara med och utveckla för framtiden? Som konsult hos oss på Sigma Embedded Engineering får du möjligheten att arbeta inom flera olika områden i spännande uppdrag hos våra världsledande kunder - helt enkelt det bästa med att vara konsult – varierande arbetsuppgifter och erfarenhet men med tryggheten från en och samma arbetsgivare! Vi söker nu efter hårdvaruutvecklare inom digital och analog teknik från ca 3 V till ca 48 V. Du kommer att lära dig massor hos oss och i uppdraget men innan vi arbetar tillsammans ser vi att du har med dig erfarenheter från några av dessa områden: M.Sc inom elektroteknik eller embedded systems Minst tre års erfarenhet av digital och/eller analog kortkonstruktion Du skall gärna ha systemerat och konstruerat mikrokontroller- och/eller FPGA-baserade kretskort med periferikretsar och strömförsörjning Erfarenhet av design av ACDC- och DCDC-omvandlare Använt schemaritningsverktyg som exempelvis Cadence eller Altium Designer Meriterande om du har erfarenhet av simuleringsverktygen t.ex LT Spice eller Hyperlynx Vi söker dig som gillar att jobba i labb och är van vid olika sorters mätinstrument. I den här rollen får du vara med i hela kedjan av utveckling från krav till systemering, verifiering och produktifiering. Låter det intressant? Skicka in din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi älskar att göra saker tillsammans och strävar efter en bra mix av jobb och fritid. Det kan vara AWs, event, träningsaktiviteter, alpresor eller inspirationsföreläsningar. Vi har gjort många roliga resor ihop vilket har varit fantastiskt och något vi vill fortsätta med. Kompetensutveckling har alltid varit viktigt för oss och förutom utvecklingsmöjligheter i ditt konsultuppdrag och diverse tekniska utbildningar har vi interna program för personlig utveckling. VI ÄR EN DEL AV SIGMA GROUP Som en del av Sigmagruppen erbjuder vi det bästa av två världar; stabilitet och entreprenörsanda. Sigma består av ett flertal bolag inom olika tekniska kompetensområden och har idag över 5000 anställda. Detta gör oss till Sveriges största privatägda konsultgrupp.

Igår
Sista ansökan:
30 oktober 2025
Säljare Göteborg
Momentum Industrial AB
Företagssäljare

Momentum Industrial AB är en marknadsledande distributör av industriella komponenter och tjänster till den svenska och norska industrin. Vår mission är Tillsammans för en hållbar industri, vilket för oss innebär att vi finns till för att tillsammans med våra intressenter bidra till att skapa en hållbar industri ur ett socialt, miljömässigt och ekonomiskt perspektiv. Vi omsätter cirka 1,3 miljarder SEK och har 330 talangfulla medarbetare. Momentum Industrial AB ingår i Momentum Group som är noterat på Stockholmsbörsen. För ytterligare information, besök gärna vår hemsida: www.momentum-industrial.com ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som har vilja och attityd att förse svensk industri med kunskap och produkter med målet att öka våra kunders produktivitet och maskintillgänglighet. Som säljare hos oss kommer Du att vara den som ansvarar för att försäljning och kundkontakter sköts med hög servicenivå samt gott affärsmannaskap. Du kommer att ansvara för försäljning till våra befintliga och blivande kunder enligt uppsatt budget. Du bearbetar marknaden med kundens behov i fokus. Du har det totala ansvaret för din kundportfölj. Tjänsten innebär teknisk rådgivning, där Du som säljare har en viktig roll i att vara konsultativ till våra kunder. Rollen som säljare innebär en stor frihet i att planera sin tid och kunna prioritera rätt aktiviteter. Friheten ställer ett stort ansvar där Du planerar och prioriterar upp din egen vardag tillsammans med närmaste chef. KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att Du har genomfört din gymnasieutbildning inom något teknikorienterat område och har en god teknisk förståelse. Resor är en naturlig del av tjänsten varför B-körkort är ett krav. Denna tjänst utgår från vårt distrikt i Västra Frölunda. Du har ett naturligt intresse för affärsutveckling samt att skapa och utveckla långsiktiga kundrelationer genom ett värdebaserat synsätt. Du har god förmåga att uppnå resultat genom bra planering, genomdrivande och uppföljning. Du behöver inte vara expert på alla teknikområden från början och om Du är rätt person ser vi dig gärna långsiktigt i vårt team. Egenskaper som hög energi, driv och engagemang värdesätter vi högt. Vi vet att mångfald berikar och söker dig som kan komplettera vårt team med din kompetens, erfarenhet och personlighet. ÖVRIGT Vi tillämpar löpande urval.

Igår
Sista ansökan:
31 juli 2025