Gör dig redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av ett innovativt och dynamiskt team hos Combitech i Göteborg! Vår enhet Kritiska System arbetar med avancerade teknologiska lösningar och vi söker nya kollegor som vill vara med och forma framtiden inom bland annat försvarsindustrin. Vi expanderar och skapar nu ett helt nytt team med fokus på CI/CD, DevOps och SW Factory-implementeringar, specifikt riktat mot radarplattformar och -system. Här får du möjlighet att arbeta med verktyg så som Python, Groovy och Jenkins, och bidra till lösningar som gör verklig skillnad. Nu letar vi efter engagerade Teamledare, Arkitekter och Utvecklare som har drivet att leda och utveckla våra projekt till nya höjder. Hos oss blir du en viktig del av ett team som ansvarar för helhetslösningar, från planering till problemlösning, i nära samarbete med våra kunder. Vårt team utgår från Göteborg, men du kommer också ha möjlighet att resa i jobbet och uppleva variation i arbetet. Missa inte chansen att bli en del av ett företag där innovation och samarbete står i centrum! VAD VI ERBJUDER På Combitech satsar vi på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Det gör vi bland annat genom att satsa på din kompetensutveckling, göra det lätt för dig att kombinera jobbet med vardagen och genom andra schysta förmåner. Bland annat givmilt friskvårdsbidrag, flextid, arbetstidsförkortning (ATK) och rabatter på ex. matkassar, biobiljetter, semesteranläggningar och mycket mer. Här älskar vi att kompetensutvecklas tillsammans! Några exempel är: Teknikkvällar! En återkommande AfterWork där vi dricker något gott och lär oss teknik och kodar. Just nu utvecklar vi varsin väderstation med Arduino som ska kunna kommunicera med varandra via WiFi. Bokklubb! Där vi läser inspirerande böcker som vi diskuterar i grupp. Ledarskap Nätverket! Där vi samlas och utvecklar våra kompetenser inom ledarskap. Kursveckan! Där du får möjlighet två gånger om året och utveckla dig inom ett flertal valbara ämnen på bland annat Hotell Tylösand Individuell utvecklingsplan! 40 timmar per år som du kan lägga på din egen utvecklingsplan Vi erbjuder en arbetsplats där du kommer kunna känna en tillhörighet, och där alla känner alla. Oavsett var våra konsulter är placerade eller utgår ifrån, så försöker vi alltid ses på kontoret på Lindholmen på måndagar eller fredagar, för gemensam lunch. En stor fördel med vår teamverksamhet är att du aldrig behöver fastna inom ett team, teknikområde eller domän. Du har möjligheten att kunna växla mellan team och tekniker. VAD ROLLEN INNEBÄR I denna roll kommer du att vara ansvarig för att utveckla och implementera CI/CD-pipelines för våra kunders programvaruapplikationer. Du kommer att arbeta nära våra kunder tillsammans med det interna teamet för att säkerställa effektiva, pålitliga och skalbara programvaruleveranser. Det kommer att ingå att designa, konfigurera, automatisera, driftsätta och underhålla CI/CD-pipelines för vår kund. Du kommer arbeta tätt ihop med dina andra teamkompisar och tillsammans ansvara för teamets leveranser, planeringar och problemlösningar. Finner du något av ovanstående intressant, så är det dig vi söker! VAD VI SÖKER För att trivas och utvecklas i rollen söker vi dig som motiveras av att lösa problem tillsammans med andra. Du uppskattar att arbeta tillsammans i team och vi tror även att du har en analytisk förmåga och en medvetenhet för kvalitet. Vi söker någon med bred kompetens och en vilja att lära sig nya saker. Du har tidigare erfarenheter ifrån CI/CD/DevOps-verktyg, testautomation, verktygskedja för integration och automation. Vi ser att du har en akademisk examen i Data, Elektro, Mekatronik, Systemvetare eller motsvarande. Vad händer om du saknar någon av kompetenserna vi eftersöker? Oroa dig inte, vi uppskattar din ansökan ändå! Vi söker efter dedikerade medarbetare och värderar inte enbart tidigare erfarenheter. Vi vill bygga en stark grupp med en mängd olika talanger där vi utnyttjar varandras styrkor och växer tillsammans. Vi hoppas att kunna få träffa dig och presentera mer utav våra team, vad de utvecklar och gör. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Urval sker efter sommarsemestern, och vi ser fram emot att träffa just dig! Kontakt/rekryterande chef: Jonas Silverborn, [email protected] Vi undanber oss rekryteringssamarbeten.
Etteplan är ett ledande ingenjörsföretag som formar framtidens industrier. Vi är över 4000 teknikspecialister som brinner för teknik och människor. Tillsammans formar vi framtidens innovationer och utveckling inom en global affärsmiljö. Vi söker en kommunikativ och positiv beräkningsingenjör till vårt kontor i Göteborg! Du kommer att tillhöra teamet längs västkusten där du får det bästa av två världar: - Ett lagom stort kontor med härlig teamkänsla - Ett stort bolag i ryggen med etablerade kundkontakter och möjlighet till utbildning för att bygga kompetens Din roll Tillsammans med våra kunder arbetar vi med spännande uppdrag in-house där vi kommer att behöva varierande kompetens (allt från juniora till ledande roller) inom beräkning och simulering. Projektet kommer att ledas från vårt kontor i Göteborg och som medlem i detta projektteam kommer du få ta del av Etteplans interna nätverk i hela Sverige. Din profil Vi lägger stor vikt på personliga egenskaper och söker dig som vill utvecklas. Du är en person som tycker om att ta dig an nya utmaningar, tar eget ansvar och är van att arbeta mot uppsatta mål. Då kommunikationen med interna och externa parter sker både på svenska och engelska så behöver du ha mycket god förmåga att uttrycka dig på båda språken i tal och skrift. För att lyckas i den här rollen behöver du ha: - en civilingenjörsexamen och är nyfiken på att arbeta med produktutveckling. - 5+ års erfarenhet av beräkningar/hållfasthetsanalys - erfarenhet av CAE-verktyg (Ansa, Ansys, Abaqus, Nastran, LS-Dyna etc.) Erfarenhet från fordonsindustrin är fördelaktigt, men inget krav. Denna tjänst kan kräva att du genomgår en säkerhetsprövning baserad på gällande regler för säkerhetsskydd. För tjänster som kräver säkerhetsklassning tillkommer ytterligare krav på svenskt medborgarskap. Vi ber dig att ha detta i åtanke vid din ansökan. Känner du att Etteplan är rätt för dig? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt team! Sommaren är här och vi har flera spännande annonser ute under ledigheten. Detta brukar innebära att vi tar emot fler ansökningar än vanligt. Då urval kommer att ske under de första veckorna i augusti kan det ta lite längre tid för oss att återkoppla om din status i rekryteringsprocessen. Vi uppskattar verkligen ditt tålamod och förståelse och önskar dig en fin sommar! Etteplan är ett ledande ingenjörsföretag som formar framtidens industrier. Med en dynamisk och inkluderande arbetskultur, erbjuder vi spännande uppdrag, mångfaldiga kundrelationer och en miljö där din ambition får blomma. Vi är över 700 teknikspecialister i Sverige som brinner för teknik och människor. Tillsammans formar vi framtidens innovationer och utveckling inom en global affärsmiljö. Hos oss finns många möjligheter för dig som vill växa och utvecklas i en framåtsträvande organisation.
GöteborgsOperan är en modern kulturinstitution för opera, dans, musikal och orkestermusik och har berört över sju miljoner besökare sedan invigningen 1994. Bolagets vision är att vara ett av norra Europas ledande operahus. Verksamheten kännetecknas av professionalism, engagemang och nyskapande. GöteborgsOperan AB är ett helägt bolag inom Västra Götalandsregionen och är en viktig aktör i regionens utveckling. GöteborgsOperan är en mångkulturell arbetsplats med ungefär lika många kvinnor som män anställda. I fantastiska lokaler i GöteborgsOperans vackra foajé finns GöteborgsOperans Svanenmärkta restaurang och café, i en kreativ och offentlig miljö med många gäster i omlopp. I restaurangen serveras lunch på vardagar, à la carte i samband med föreställning och sommartid håller vår populära Sommarveranda öppet. I samband med våra föreställningar har vi vår caféverksamhet öppen för publiken. Här serverar vi bakverk och smörgåsar. Det mesta produceras på plats då vi eftersträvar hållbarhet och hög kvalitet. I snitt säljer vi 100 smörgåsar och 200 bakverk per kväll. Vi söker dig som har gästens bästa i fokus och som vill vara delaktig i att skapa en fulländad upplevelse för våra publik. Ditt ansvarsområde är caféverksamhetens utbud. Arbetsuppgifter som ingår är planering, bakning, smörgåsberedning och receptutveckling och i tjänsten finns viss möjlighet att testa nya idéer och utvecklingsförslag till caféverksamheten. Du är driftig, kreativ och ansvarstagande och har höga ambitioner i såväl tillagning som presentation och du har intresse för ett ekologiskt kök. Du gillar att arbeta självständigt i ett högt tempo och har god planeringsförmåga. Som person är du flexibel, mån om att arbetet fungerar väl i arbetsteamet och du bidrar till en god stämning på jobbet. Du som söker skall ha - Minst 2 års dokumenterad arbetslivserfarenhet inom bakning och smörgåsberedning varav minst 1 års erfarenhet av bakning och beredning av mycket stora volymer. - Utbildning eller erfarenhet av arbete som kallskänka eller konditor är meriterande. Arbetet är förlagt dagtid, helg- och kvällstid, oftast inte senare än till kl 20.00. Tjänsten är en avtalad visstid på heltid t.o.m. 31 mars 2026. Ev möjlighet till tillsvidareanställning. Tillträde 1 september 2025 eller enligt överenskommelse. GöteborgsOperan eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför vår verksamhet.
Etteplan är ett ledande ingenjörsföretag som formar framtidens industrier. Vi är över 4000 teknikspecialister som brinner för teknik och människor. Tillsammans formar vi framtidens innovationer och utveckling inom en global affärsmiljö. Vi söker en kommunikativ och positiv beräkningsingenjör till vårt kontor i Göteborg! Du kommer att tillhöra teamet längs västkusten där du får det bästa av två världar: - Ett lagom stort kontor med härlig teamkänsla - Ett stort bolag i ryggen med etablerade kundkontakter och möjlighet till utbildning för att bygga kompetens Din roll Tillsammans med våra kunder arbetar vi med spännande uppdrag in-house där vi kommer att behöva varierande kompetens (allt från juniora till ledande roller) inom beräkning och simulering. Projektet kommer att ledas från vårt kontor i Göteborg och som medlem i detta projektteam kommer du få ta del av Etteplans interna nätverk i hela Sverige. Din profil Vi lägger stor vikt på personliga egenskaper och söker dig som vill utvecklas. Du är en person som tycker om att ta dig an nya utmaningar, tar eget ansvar och är van att arbeta mot uppsatta mål. Då kommunikationen med interna och externa parter sker både på svenska och engelska så behöver du ha mycket god förmåga att uttrycka dig på båda språken i tal och skrift. För att lyckas i den här rollen behöver du ha: - en civilingenjörsexamen och är nyfiken på att arbeta med produktutveckling. - erfarenhet av beräkningar/hållfasthetsanalys - erfarenhet av CAE-verktyg (Ansa, Ansys, Abaqus, Nastran, LS-Dyna etc.) Erfarenhet från fordonsindustrin är fördelaktigt, men inget krav. Denna tjänst kan kräva att du genomgår en säkerhetsprövning baserad på gällande regler för säkerhetsskydd. För tjänster som kräver säkerhetsklassning tillkommer ytterligare krav på svenskt medborgarskap. Vi ber dig att ha detta i åtanke vid din ansökan. Känner du att Etteplan är rätt för dig? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt team! Sommaren är här och vi har flera spännande annonser ute under ledigheten. Detta brukar innebära att vi tar emot fler ansökningar än vanligt. Då urval kommer att ske under de första veckorna i augusti kan det ta lite längre tid för oss att återkoppla om din status i rekryteringsprocessen. Vi uppskattar verkligen ditt tålamod och förståelse och önskar dig en fin sommar! Etteplan är ett ledande ingenjörsföretag som formar framtidens industrier. Med en dynamisk och inkluderande arbetskultur, erbjuder vi spännande uppdrag, mångfaldiga kundrelationer och en miljö där din ambition får blomma. Vi är över 700 teknikspecialister i Sverige som brinner för teknik och människor. Tillsammans formar vi framtidens innovationer och utveckling inom en global affärsmiljö. Hos oss finns många möjligheter för dig som vill växa och utvecklas i en framåtsträvande organisation.
Kustbevakningen är en civil statlig beredskapsmyndighet som ansvarar för sjöövervakning och miljöräddningstjänst till sjöss på uppdrag av regering och riksdag. Under beredskapen för miljöräddning arbetar vi förebyggande med miljöövervakning, samtidigt som vi främjar en hållbar havsmiljö. Vi bedriver även tillsyn och kontroll av fiske, tull, gräns, jakt och naturvård till sjöss. Dessutom arbetar vi för att öka tryggheten genom sjötrafikövervakning och har ständig beredskap för sjöräddning. Dygnet runt, året om finns vi på plats längs Sveriges kust, där vi skyddar liv och miljö, nu och för framtiden. Kustbevakningen är en arbetsplats som präglas av samarbete och engagemang över områdesgränserna. Här finns engagerade medarbetare med varierande kompetenser vilket skapar en dynamisk arbetsplats med ständiga möjligheter att lära nytt. Kustbevakningen arbetar med och har stort fokus på medarbetarskap och ledarskap och det är därför viktigt att din värdegrund stämmer överens med Kustbevakningens – helhetssyn, välvilja och engagemang. Kustbevakningen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter och rättigheter till alla. Beskrivning Hos Kustbevakningen finns en relativt nybildad enhet som enbart fokuserar på IT-säkerheten. Vi söker nu juniora IT-säkerhetsspecialister för att fortsätta bygga vårt team och vår förmåga att kunna skydda och upprätthålla en robusthet i Kustbevakningens IT-miljö. Kustbevakningen har en viktig roll i totalförsvaret där IT-säkerhet och cybersäkerhet är en viktig del av allt vi gör. Som IT-säkerhetsspecialist kommer du bidra till att på olika sätt hantera IT-säkerhetsbrister och bygga en säkrare IT-miljö. Det innebär att du som specialist stödjer myndigheten med din kompetens inom området Cyber och IT-säkerhet och driver arbete framåt för att Kustbevakningen bättre skall vara rustade för framtida utmaningar och hot. Du bidrar med att skapa en effektiv och samtidigt säker arbetsmiljö både ombord på våra fartyg, flyg, fordon och kontor. Denna annons avser samma tjänst som annonsen med ref.nr 2025/212 med arbetsort Karlskrona. Sök jobbet här: https://kustbevakningen.varbi.com/se/what:job/jobID:842171/ Arbetsuppgifter Du har ett nära samarbete med specialister inom IT-säkerhet, informationssäkerhet, arkitekter, systemägare inom Kustbevakningen och deltar i samverkan med andra myndigheter och i kontakt med olika leverantörer. Du kan antingen få jobba som: Analytiker, som kontinuerligt övervakar och analyserar både externa och interna säkerhetshot och sårbarheter för att identifiera potentiella risker, attacker och att upptäcka mönster och anomalier. Samt att kunna hantera IT-säkerhetsincidenter och skapa underlag som tydligt kommunicerar säkerhetsläget och rekommenderade åtgärder. Förvaltare, säkerställer att Kustbevakningens IT-säkerhetsinfrastruktur fungerar effektivt, är uppdaterad, övervakar funktionaliteten, konfigurerar och optimerar systemen på bästa sätt. Här sker ett tätt samarbeta med övriga enheter och team på IT för att säkerställa att säkerhetssystemen integreras smidigt med organisationens övriga IT-infrastruktur. Penetrationstestare, dessa arbetsuppgifter handlar om att genomföra tester för att identifiera sårbarheter i Kustbevakningens IT-system och nätverk. Du kommer använda dig av både automatiserade och manuella tester. I rollen ingår att dokumentera och analysera resultaten från tester och undersökningar samt att skapa detaljerade rapporter som beskriver upptäckta sårbarheter och rekommenderade åtgärder för att åtgärda bristerna. Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Lämplig eftergymnasial utbildning med inriktning som vi bedömer relevant, alternativt motsvarande kunskap inhämtad genom arbetslivserfarenhet. - Grundläggande kunskaper inom IT-säkerhet och cybersäkerhet samt hur IT-infrastruktur och systemadministration ser ut och skapas. - Grundläggande förståelse för nätverkstrafik och systemloggar. - Grundläggande förståelse för säkerhetsprotokoll, -standarder och revisoner. - God förmåga att dokumentera och rapportera. - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. - Aktuell förståelse för hot- och omvärldsbilden och kan tillämpa denna kunskap i ditt arbete. Meriterande är erfarenhet av: - Säkerhetsanalyser - Omvärldsbevakning - Arbete inom en myndighet - Kunskap om vanliga sårbarheter och exploateringstekniker - Systemadministration - SOC arbete - Relevanta certifieringar - Etisk hackning - Förmåga att samla in och analysera data från olika källor Vi värdesätter din förmåga att arbeta både självständigt och i team, samt din kapacitet att kommunicera komplexa säkerhetsfrågor på ett tydligt och begripligt sätt. Du är analytisk, lösningsorienterad och har en stark förmåga att identifiera och hantera säkerhetsrisker. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor. Villkor Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning och tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är antingen Karlskrona, Göteborg eller Stockholm. Det geografiska arbetsområdet är hela Sverige och tjänsteresor ingår i anställningen. Kustbevakningen medverkar i utlandsuppdrag och internationella insatser. I anställningen ingår därför en skyldighet att tjänstgöra utomlands i de fall det krävs för verksamheten. För anställning krävs svenskt medborgarskap, körkort för personbil, drogtest samt säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. Vid tillsvidareanställning medföljer även en skyldighet att krigsplaceras. Övrigt För att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringsarbetet använder vi ett elektroniskt ansökningsformulär i samarbete med Varbi för samtliga lediga jobb. Fyll i din ansökan så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Kustbevakningen är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i databasen. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. Inför rekryteringsarbetet har Kustbevakningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Novar är ett holländskt bolag inom förnybar energi som expanderar i Europa och har nu etablerat sig i Sverige. Bolaget är marknadsledande vad gäller utvecklingen av solparker i Holland och har kapitalstarka ägare som är långsiktiga i sitt ägande. Förutom etableringen i Sverige så växer Novar på den tyska och franska marknaden. Vill du vara med och driva övergången till förnybar energi och spela en nyckelroll i utvecklingen av framtidens solenergiparker på den svenska marknaden? Novar AB är ett bolag i stark tillväxt, som utvecklar och etablerar solenergiparker för att möta framtidens behov av ren energi. Vår mission är att skapa lösningar som minskar koldioxidutsläppen och ökar den förnybara energiproduktionen. Genom att kombinera teknik och affärsmannaskap bidrar vi till en hållbar framtid och en grönare värld. Vi söker en projektledare som ska driva vår tillståndsprocess fram till investeringsbeslut. Vi ser gärna att du brinner för hållbarhet, innovation och projektutveckling! Om rollen I rollen som projektledare ansvarar du för att driva våra tillståndsprocesser inom solkraft, från prospektering till tillståndsprövning. Du kommer även att vara involverad i miljöfrågor vid byggnation och i den långsiktiga förvaltningen. Rollen innebär många kontaktytor, samarbete och kommunikation, både internt och externt. I arbetsuppgifterna ingår bland annat Ansvar för tillståndsprövningar enligt miljöbalken och annan lagstiftning samt upprättande av tillstånds- och ansökningshandlingar Ansvar för att säkerställa att miljöaspekter lyfts fram i miljökonsekvensbeskrivningar (MKB) och tillståndshandlingar såsom landskapsanalyser, kulturmiljöutredningar, utredningar av olika naturvärden Samordna kontakter och driva arbetet framåt med myndigheter, konsulter, jurister och allmänhet i samband med miljöprövning Delta i samråd- och informationsmöten med allmänheten och andra intressenter. Budgetuppföljning och delat budgetansvar (tillsammans med Commercial Manager) för projekten Vi söker dig som Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom miljövetenskap, juridik, samhällsplanering eller liknande och god kunskap vad gäller svensk miljölagstiftning. Du har minst ett par års erfarenhet vad gäller miljö- och tillståndsprövning inom förnybar energi och arbete med miljöbedömningar och tillståndsprocesser. Du är van vid att hantera komplexa projekt, kontakter med myndigheter, konsulter och andra intressenter, och har förmågan att driva processer framåt. För att trivas i rollen behöver du vara självgående, analytisk, noggrann och lösningsorienterad. Du trivs med att arbeta i team med projektledare och du har en god kommunikativ förmåga och god förmåga att skapa relationer med andra. Rollen innebär mycket myndighetskontakt så du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Placering är på företagets kontor i centrala Göteborg. Varför välja oss? Novar arbetar med hela värdekedjan, från A till Ö. Vi tar fram tillstånd, hanterar nätinkoppling, finansiering, tar hand om byggnationen samt ägande och drift i +25 år. Här får du chansen att påverka och vara med på en resa mot en renare och mer hållbar värld. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där innovation och entreprenörskap värdesätts, och där ditt arbete gör verklig skillnad. Låter det här som du? Skicka in din ansökan och bli en del av vår framtid! Ansökan I den här rekryteringen samarbetar Novar med rekryteringsföretaget Jerrie AB. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Martin Dahlberg på [email protected] alt 0763–170741. Du ansöker med bifogat CV via jerrie.se. Urval sker löpande. Processen kommer fortgå under sommaren men möjligheten att svara på frågor är begränsade vecka 28–31 pga semester. Vänligen sök tjänsten så snart som möjligt, dock senast den 17 augusti.
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling. I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång. ARBETSUPPGIFTER Studium bedriver kommunal vuxenutbildning i egen regi samt uppdragsutbildning och har cirka 5 000 elever. Vi bedriver svenska för invandrare, svenska på grundläggande nivå, gymnasiala ämnen och yrkesutbildningar inom flera områden. Verksamheten är lokaliserad till fyra olika adresser i Göteborg. När vi frågar vår personal vad som utmärker Studium framhävs den speciella Studium-stämningen. Studium arbetar efter värderingarna; elevfokus, engagemang, samarbete och kompetens. Uppdraget består i att arbeta med stöd, råd och vägledning till elever och personal. I elevarbetet deltar du i skolans förebyggande arbete. Du har en handledande och konsultativ roll till skolans personal. Med din profession ingår du också i skolornas resursteam och arbetar i nära samverkan med skolledning och lärare. Som kurator har du varierande arbetsuppgifter men framförallt arbete med enskilda vuxna elever. Du har stöd-, kris- och motivationssamtal. Du bistår elever som har problem med sin CSN ansökan eller som nekats CSN bidrag av olika skäl. Del av arbetet består av handläggning av elever som är sjukskrivna som t ex hantering av sjukintyg, uppföljning av elever i slutet av sjukskrivningen och kontakt inför återgång i studier. Arbetet som kurator sker på organisations-, grupp- och individnivå. Du samverkar med även med andra myndigheter kring enskilda elever. Du är en av fyra kuratorer och du kommer arbeta på mer än en adress. I rollen som kurator har du stor möjlighet att utforma ditt eget arbetssätt. Du hittar mer information om Studium på vår hemsida www.studiumgbg.se Omfattning 80-100%. Intervjuer kommer att genomföras den 8 augusti. KVALIFIKATIONER Du är utbildad socionom. Tidigare erfarenhet från arbete inom socialtjänst, skola eller vuxenutbildning är meriterande. Du är självständig som person, trygg, lyhörd och stabil. Du kan skapa goda relationer och samverka i team med kollegor, pedagoger och rektor. Du gillar att arbeta utåtriktat och har lätt för att få kontakt med andra människor. ÖVRIGT Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.
Vi söker en Rekrytering- och Bemanningskoordinator till Carotte Staff! Vill du arbeta i ett företag där service och kvalitet står i fokus – och där vi tillsammans skapar magi för våra kunder och konsulter? Hos oss på Carotte Staff får du en mångsidig roll där ingen dag är den andra lik, i en miljö som präglas av engagemang, värme och lagkänsla. Om Carotte Carotte har varit ledande inom service sedan 1982 och är idag uppdelat i tre affärsområden: Food & Event, Housekeeping och Staff. Tillsammans erbjuder vi helhetslösningar inom mat, möten och service. Hos Carotte Staff brinner vi för att matcha de bästa konsulterna med våra kunders behov – allt från kortare bemanningsuppdrag till långsiktig rekrytering. Genom vår egen Carotte Academy utbildar vi servicepersonalen som gör skillnad – med engagemang, glöd och känsla för detaljer. Om rollen Som Rekrytering- och Bemanningskoordinator får du kombinera din passion för service med din känsla för struktur och planering. Rollen erbjuder en perfekt mix av socialt och administrativt arbete – från rekrytering och schemaläggning till att skapa relationer med både kunder och konsulter. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Rekrytering och onboarding – Driv hela processen från kravprofil och annonsering till avtal och introduktion av nya stjärnor. Säkerställ att både kund och konsult är matchade för framgång. Koordinering och schemaläggning – Håll i trådarna för att konsulterna är på rätt plats vid rätt tid. Du ser till att allt flyter smidigt för både kunder och medarbetare. Kund- och konsultvård – Bygg och vårda starka relationer genom kontinuerlig dialog, uppföljningar och närvaro. Din insats gör skillnad för både trivsel och kvalitet. Utbildning via Carotte Academy – Delta vid och samordna våra utbildningar för att säkerställa att våra konsulter är bäst i branschen. Se till att våra program håller högsta nivå! Operativ drift hos kunder – Hoppa in på plats hos våra kunder för att stötta och säkerställa att allt fungerar perfekt, samtidigt som du bygger relationer med både kunder och konsulter. Administration – Scheman, avtal och uppföljningar är en naturlig del av din roll. Du håller koll på detaljerna som gör helheten smidig. Jourarbete – Var tredje vecka står du redo att hantera akuta ärenden och stötta verksamheten – självklart med tillhörande ersättning. Vem är du? Vi söker dig som är en riktig lagspelare och som trivs med ett högt tempo i en dynamisk miljö. Du har en positiv attityd och är inte rädd för att kavla upp ärmarna när det behövs. För att lyckas i rollen tror vi att du har: Erfarenhet från servicebranschen, gärna inom restaurang, hotell eller konferens. Administrativ erfarenhet (meriterande). Förmågan att skapa förtroende och bygga relationer. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Flexibilitet när det gäller arbetstider – hos oss är ingen dag den andra lik! Varför Carotte Staff? Hos oss blir du en del av ett växande företag med stora ambitioner, där varje medarbetare gör skillnad. Vi erbjuder: Ett härligt team som stöttar och inspirerar varandra. Möjligheten att utvecklas och växa i din karriär. Ett jobb där du ser resultatet av ditt arbete varje dag. Praktisk information Omfattning: Tillsvidareanställning, 100% (med 6 månaders provanställning). Placering: Göteborg. Start: Hösten 2025 Lön: Månadslön. Ansök redan idag! Vi hanterar ansökningar löpande, så tveka inte att skicka in ditt CV och personliga brev via länken. Har du frågor? Kontakta gärna ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att höra från dig! Sökord: Rekrytering, bemanning, koordinator, team, restaurang, hotell, konferens, reception, konsultchef, konsultansvarig
Medborgarskolan finns över hela landet och våra kurser och kulturaktiviteter engagerar varje år närmare en miljon deltagare. Vår verksamhet är öppen för alla. Vår ambition är att stimulera till kunskapssökande, eget skapande och samhällsengagemang. Vi förenar trivsamma lärandeformer med höga krav på kvalitet och kompetens. Medborgarskolan Region Väst, med regionkontor i Göteborg, omfattar Västra Götaland och Halland och har över 45 verksamhetslokaler runtom i regionen. Vi är en ideell förening som förutom traditionell folkbildning även bedriver skolverksamhet, företagsutbildningar samt verksamhet inom arbetsmarknadsområdet. Medborgarskolan Region Väst omsätter ca 185 mkr och har ca 200 anställda. Vill du ha ett utvecklande utöver det vanliga, där du möter människor och hjälper dem att förverkliga sina drömmar och visioner? Skicka då in din ansökan redan idag! Vi söker nu en verksamhetsutvecklare till Göteborg. I rollen arbetar du självständigt med att hitta grupper och föreningar för att skapa och underhålla samarbeten. Tjänsten är ett vikariat för en föräldraledig medarbetare och omfattar administration, dokumentation, budget- och resultatansvar samt att representera Medborgarskolan i olika forum och nätverk. Som verksamhetsutvecklare ingår du i ett arbetslag som tillsammans driver utvecklingen framåt och sätter gemensamma mål. För att lyckats hos oss bör du: • Vara kreativ och flexibel med en vilja att nå uppsatta mål. • Vara social, drivande, utåtriktad och entusiastisk i nya utmaningar. • Drivas av att utveckla verksamhet, testa nya idéer och se möjligheter i utmaningar. • Vara strukturerad, serviceinriktad och van att hantera flera arbetsuppgifter/projekt samtidigt. • Kunna uttrycka dig väl i skrift och arbeta noggrant både i kundkontakt och dokumentation. • Stå bakom våra humanistiska kärnvärden: Individen i centrum, utveckling i samverkan, ömsesidig respekt och kunskapens egenvärde. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Utveckla och ansvara för din verksamhet enligt gemensamma riktlinjer och behov, med fokus på att nå uppsatta mål. Vara involverad i planering, uppstart, genomförande och rapportering av verksamhet för befintliga föreningar/grupper samt skapa ny verksamhet. • Stötta föreningar/grupper med exempelvis utskick av kallelser, närvarolistor, arbetsplaner och kvalitetsarbete. • Rekrytera nya föreningar/grupper och utveckla befintliga för att öka spridningen av verksamheten. • Säkerställa hög kvalitet genom stöd och uppföljning av ledare och deltagare via coaching, nätverk och kulturarrangemang. • Kontinuerligt utveckla verksamheten genom egenkontroller och kvalitetsarbete. • Ansvara för att koppla arrangemang och ersättning till eventuella utbetalningar till föreningar/grupper. • Utföra administrativt arbete som registrering av nya föreningar/grupper och hantering av dokumentation. • Hålla sig uppdaterad kring förändringar inom folkbildning genom att följa Medin och delta i interna träffar. • Ha ansvar för målstyrd arbetstid med flexibla arbetstider utifrån verksamhetens behov. • Samverka med kollegor inom enheten och region Väst samt med andra regioner. • Representera Medborgarskolan i lokala samverkansforum och andra sammanhang där representation krävs. • Utföra verksamhetsarbete på plats, som att förbereda lokaler, hantera nycklar och andra praktiska uppgifter. Kvalifikationer - krav • Minst gymnasiekompetens, gärna inom samhällsämnen, integration, språk eller estetiska ämnen. • God lokalkännedom av Göteborg med kranskommuner. • Körkort för bil. • Erfarenhet från föreningsliv. • God datorvana och kunskap om Officepaketet. • Erfarenhet av att arbeta utifrån uppsatta mål. • Erfarenhet av nätverksbyggande och långsiktiga relationer. Kvalifikationer - meriterande • Akademisk examen inom samhälls- eller kulturvetenskap eller motsvarande. • Erfarenhet av projektbidragsredovisning och rapportskrivning. • Erfarenhet av arbete inom service och projektarbete. • Erfarenhet av folkbildning. • Flerspråkighet. • Kunskap inom sociala medier och marknadsföring. • Erfarenhet av att arbeta med dokumentation, kvalitetsarbete, styrdokument och kvalitativa riktlinjer. Om anställningen Tjänsten är ett vikariat för föräldraledig medarbetare, omfattar 100 % och innebär målstyrd arbetstid utifrån verksamhetens behov. Individuell lönesättning tillämpas. Placeringsort är Göteborg. Tillträde och vikariatets längd enligt överenskommelse, start dock senast den 1 november 2025. För ytterligare information, kontakta: Donny Johansson, enhetschef E-post: [email protected] Felicia Darhult Störby, verksamhetsutvecklare [email protected] Dan Andersson, verksamhetsutvecklare [email protected] Ansökan Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via vårt rekryteringsverktyg. Sista dag för ansökan är den 8 augusti 2025. Samtal och intervjuer kan komma att hållas löpande under ansökningsperioden så vänta inte med din ansökan. Medborgarskolan är ett studieförbund med ett brett kursutbud, stor musikverksamhet och samarbete med föreningar och grupper inom många olika ämnen. Deltagarna är i alla åldrar och med olika bakgrunder och intressen.
Nåja, vad är väl ett möte på slottet? Jag kan lova att det är allt annat än dötrist och långtråkigt, det är faktiskt alldeles, alldeles underbart. De glada 20-talet, champagne som flödar, lyxiga textiler och trumpetmusik som ylar. Pampiga eventlokaler, unika rum och murriga restaurang Atelier på översta plan. Hos oss får du verkligen känna dig speciell och att livet alltid kan komma med guldkant. Så ta klivet in på Hotel Pigalle och känn alla dina sinnen explodera. För nu söker jag dig, vår nya Business Opportunity Manager (BOM, eller säljare kan man också säga), som vill fortsätta sätta Pigalle på kartan för möten & konferenser. Vad skulle det då innebära?Pigalle är inte ett hotell, det är en destination, och här arbetar vi med allt annat än traditionella möten. För oss är upplevelsen det allra viktigaste och vi lägger fokus på helhetsaffären. Vi kallar det för Bleasure – känslan av att vara med företaget på semester – samtidigt som lysande idéer brainstormas fram. Rollen som BOM är helt inriktad på proaktiv försäljning. Tyngdpunkten ligger på att självständigt identifiera och driva nya affärsmöjligheter, snarare än att arbeta med inkommande förfrågningar. Du ansvarar för att långsiktigt bygga upp en egen kundportfölj genom aktiv bearbetning, relationsskapande och närvaro i relevanta nätverk lokalt och nationellt. Du skapar och värnar också om långsiktiga relationer för att på så sätt kunna upprätta lokala samarbetsavtal med rätt företag. Bland annat kommer det förväntas av dig att du... har en tydlig plan för nyckelkunder, deras respektive affär och hur den kan utvecklas både inom Pigalle och hela ESS Group. tar ett tydligt ägandeskap i lokalmarknaden och är ansiktet utåt för Pigalle. deltar och genomför event samt andra aktiviteter på dag & kvällstid. har en hög mötesfrekvens på veckobasis, målsättning 10 möten/vecka jobbar aktivt med social selling via sociala plattformar så som Linkedin En nyckel i vardagen är din kreativitet, flexibilitet och att du alltid är beredd att göra det där lilla extra. För ett stort fokus läggs på att tillmötesgå våra kunders önskemål och skapa bra affärer för huset. Vår vision är att skapa stamgäster och vi ser till helheten i den långsiktiga affärsrelationen med kund. Du tillhör ett större team på ESS Sales med fler Business Opportunity Managers runt om på våra destinationer, Client Success Agents (innesälj) och övriga inom ESS Sales. Du är anställd lokalt på Pigalle och rapporterar till mig, Tobias, som är VD. Och vem tror jag att du är?Du drivs av affären, att se det vunna värdet växa, och att ständigt utveckla ditt sälj för att nå dina och våra gemensamt uppsatta mål. Lika viktigt är det att du skapar och utvecklar genuina relationer. Vi vill att din passion, professionalism och lekfulla personlighet är egenskaper som smittar av sig. När våra gäster minns tillbaka på sin vistelse hos oss, nämns förmodligen ditt namn. Ditt lösningsorienterade mindset, driv och motivation skulle kunna platsa i Guinness Rekordbok. Både våra gäster och team members kommer från hela världen och du bemästrar därför både svenska och engelska i tal och skrift. Communication is key för att säkerställa en gästupplevelse i världsklass, här tar du ett ledande ansvar för samarbetet med samtliga avdelningar på Pigalle. För att trivas och lyckas allra bäst så tror jag att du: har tidigare erfarenhet som KAM. är nyfiken på förändringar och tycker om att snabbt ställa om. drivs av dina målsättningar och att utveckla både dig och verksamheten. Men det allra viktigaste av allt är hur du är som person, din energi, passion, ditt driv och gärna med en dos att "inget är omöjligt". Vi är övertygade om att rätt mindset och vilja är viktigare än den kompetens du idag besitter – vi kommer göra allt för att utveckla dig som säljare. Om du läst ända hit så kanske du även är intresserad av detaljerna? The details:Vi erbjuder dig en händelserik och energifylld arbetsplats med ansvar och befogenheter samt med Sveriges mest dynamiska och spännande hotellgrupp, ESS Group, i ryggen. Med närhet till glädje, skratt och enormt förväntansfulla gäster får du chansen att vara med att skapa annorlunda gästupplevelser i världsklass. Antsällningsform: Tillsvidare, heltid med sex månaders provanställning Lön: Enligt överenskommelse Startdatum: 1 september eller enl. överenskommelse Sista ansökningsdag: 10 augusti Hos oss får du en arbetsplats med utvecklingsmöjligheter, både inom huset liksom inom ESS Group. Vi jobbar ständigt med att utveckla våra medarbetare med hjälp av interna utbildningar inom ledarskap, stresshantering och mycket mer. Som medarbetare hos oss får du tillgång till extremt fina rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i Norden. Vi ställer dessutom till med festligheter och andra roliga aktiviteter för att hålla samman teamet. Utöver det får du en säker anställning, friskvårdsbidrag samt otroliga kollegor som kanske till och med blir dina vänner för livet!
Välj ett jobb för att visa detaljer