Arbetsbeskrivning: I rollen som kassa- och informationsmedarbetare på BAUHAUS har du en viktig roll då du är BAUHAUS ansikte utåt mot våra kunder. Du arbetar i vår kassalinje med sedvanliga kassauppgifter samt i vår informationsdisk med kundservice genom att besvara frågor via disk, mail och telefon. Du är också vår första instans för hantering av reklamationer och återköp och därför är det viktigt att du har en ödmjukinställning, är serviceminded och professionell gentemot kundens behov och önskemål. Vem söker vi? Vi söker efter dig som tycker om och är duktig på att arbeta med människor samt är service- och kundfokuserad. Vi gillar att du är lösningsorienterad och har en positiv inställning till din omgivning. Du är behöver vara utåtriktad, självständig och flexibel för att trivas i rollen. Vi eftersträvar en blandad ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Det är ett extra plus om du är praktiskt lagd med branscherfarenhet och/eller har varit hantverkare, men det är inte ett krav. Du behöver vara minst 18 år och behärska svenska i tal och skrift och engelska i tal. I denna rekrytering kommer vi att begära utdrag ur belastningsregistret. Du ingår i ett team av duktiga medarbetare som alla arbetar för att göra arbetsdagen så bra som möjligt både för kunder och kollegor. BAUHAUS har ett stort, varierat och spännande sortiment vilket skapar stor variation i arbetet. Hos oss trivs man! Här möts alla åldersgrupper som alla bidrar med sin unika erfarenhet vilket skapar en härlig dynamik. Vill du komma in i vår gemenskap, då kanske detta är jobbet för dig? BAUHAUS erbjuder: en kreativ arbetsplats där du får många kontaktytor inom företaget och ges möjlighet till egen utveckling och en spännande karriär, såväl i Sverige som utomlands då vi idag finns i 19 länder. BAUHAUS är en inspirerande arbetsplats med högt i tak och med mycket glädje och vi sätter stort värde i att vara en bra arbetsgivare. För att uppnå det och skapa en sund och hälsosam arbetsmiljö där alla kan känna delaktighet och få möjlighet att utvecklas, arbetar vi efter några riktlinjer, vi gillar därför om du tänker som oss kring en god arbetsmiljö. Vi bidrar till en bra företagskultur och rolig arbetsplats Vi uppmärksammar framgång och innovativa idéer Vi arbetar för en trygg och säker arbetsmiljö Vi har nolltolerans mot trakasserier och diskriminering Vi accepterar ingen form av korruption Vi arbetar för en hållbar utveckling Vi följer policyer, riktlinjer och lagkrav BAUHAUS strävar efter att låta medarbetarna växa med företaget och rekryterar ofta internt. Vi tycker det är viktigt att erbjuda våra medarbetare utveckling och därför har vi egna utbildningsprogram inom t ex försäljning och ledarskap, vi har också ett Talent-program där man ges möjlighet till personligutveckling och att ingå i mentorsprogram med en egen mentor, allt för att stärka den egna karriären. BAUHAUS är en av Europas största varuhuskedjor för verkstad, hem & trädgård med nästan 300 varuhus i 19 länder varav 24 varuhus och en webshop i Sverige. Vi är drygt 20.000 medarbetare i världen och ca 3000 i Sverige. Vi finns från Umeå i norr till Malmö i söder.
Opera Sweden is looking for a DevOps Engineer with a passion for learning and technology to join our team in Gothenburg where you get to build great products together with our best engineers. Experimenting with new technology is in our DNA and our collaborative team is constantly trying to find better ways to build quality products. In the current project we have chosen to go with AWS and invested a lot in SaaS and CI/CD. You will be working in a supportive team with an agile workflow. Together with the rest of the engineering team you will be part of design reviews, sprint planning, weekly sprints and delivery. The team is currently located in Gothenburg in a cozy office in the city center. Role & Responsibilities: Support the engineering team when it comes to tools, CI and CD Build monitoring and reporting for the project Set up the framework for incident management and recovery Cooperate with the development team to build the SDLC framework for the project Create a release plan with the management team and developers Maintain existing infrastructure and create new solutions Advocate DevOps best practices in the organization Job Requirements: BS or MS in Computer Science or equivalent degree At least 2 years of recent employment in a DevOps role in the enterprise environment Solid knowledge of AWS is a must Experience with deployment and delivery of web and generic server applications Ability to build the infrastructure from scratch Familiarity with mainstream CI/CD and SaaS: Docker, Jenkins, Kubernetes, Terraform Experience with load balancing and CDN, administration of Linux systems Fluent in English An Ideal Candidate’s Profile: Familiar with monitoring tools such as Grafana, Loki, Prometheus Close-to-expert knowledge of git, experience with python, shell scripting and high availability systems Currently living in Gothenburg or willing to relocate What’s on Offer: Flat organizational structure with short decision-making processes that boost your creativity and drive A team of experienced and supportive individuals that fosters a friendly work atmosphere Professional skill development A diverse and inclusive workplace Smart working technology
Veterankraft i Göteborg söker en koordinator som brinner för försäljning! Är du en strukturerad och serviceinriktad person med en passion för att skapa långsiktiga kundrelationer och säkerställa att rätt person hamnar på rätt plats? Vi söker nu en säljande koordinator som vill vara med och driva verksamheten inom vårt lokala affärsområde. Om det låter intressant – läs mer nedan! Vad gör en Koordinator? I rollen som Koordinator arbetar du nära Platschefen och är en viktig del i vårt team. Du kommer att arbeta med sälj, där du aktivt bidrar till att hitta nya uppdrag och utveckla kundrelationer. Du kommer att ha ett tätt samarbete med både kunder och medarbetare för att säkerställa att kundernas behov möts på bästa sätt genom att matcha rätt Veteran med rätt uppdrag. Här får du möjligheten att bidra till att upprätthålla en hög nivå av kundnöjdhet och skapa engagemang bland våra medarbetare! Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär därmed att du kommer att: Arbeta aktivt för att bygga kundbasen genom försäljning och affärsutveckling Bygga och utöka Veteranbanken genom rekrytering och anställningar Hålla introduktion och utbildning av nya Veteraner Hantera inkommande förfrågningar från kunder och matcha rätt Veteran till uppdrag Samordna tidrapportering och annan administrativ hantering Delta i event och arrangemang som veteranträffar och mässor Vem är vår nästa Koordinator? Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i en bred och tempofylld roll där du fått möjlighet att hantera flera arbetsuppgifter parallellt, gärna inom försäljning, rekrytering eller bemanning. Du har god systemvana och trivs i en roll där telefonkontakt med kunder och medarbetare är en viktig del av vardagen. Har du tidigare erfarenhet från rut- eller rottjänster är det meriterande. För att summera ser vi att du: Har erfarenhet av försäljning och kundkontakt Gillar att kommunicera via telefon och bygga relationer Har god systemvana (CRM, Office-paketet etc) Är noggrann, strukturerad och lösningsorienterad Är självgående och resultatinriktad Så, är du vår nästa Koordinator på Veterankraft? Tjänsten är en heltidstjänst med provanställning och start enligt överenskommelse, gärna i augusti. Vi hanterar ansökningarna löpande och likaså intervjuer. Skicka in din ansökan så snart som möjligt! Har du några frågor angående tjänsten eller vår rekryteringsprocess är du varmt välkommen att kontakta [email protected].
Letar du efter ett extrajobb där du får arbeta praktiskt? Nu söker vi dig som vill arbeta med pack och sortering på lager – initialt en dag i veckan, med möjlighet till utökad arbetstid under hösten. Låter det som något för dig? Sök redan idag! OM TJÄNSTEN Du blir en del av ett litet team om totalt tre personer som har arbetat länge tillsammans och har en välfungerande samarbetskultur. Här hjälper man varandra och ställer upp där det behövs. Det är en självklarhet att man fikar tillsammans och bidrar till en positiv stämning. Du kommer att få en praktisk introduktion genom att gå bredvid erfaren personal. Arbetet är enkelt att komma in i – men kräver fokus, noggrannhet och ett ansvarstagande arbetssätt. Det här är ett konsultuppdrag via Academic Work där du blir anställd av oss och arbetar ute hos vår kund. Behovet är inledningsvis på deltid (1 dag/vecka), men kommer att öka under oktober till december – då det finns goda möjligheter till fler dagar och längre arbetspass. Uppdraget startar i augusti/september och sträcker sig till slutet av december, med chans till förlängning. Du erbjuds - Arbete i ett mindre sammansvetsat team - Flexibelt & givande extra arbete vid sidan av studierna ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med olika moment på lagret, både självständigt och tillsammans med andra. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: - Plock och pack (med papper och penna) - Hantering av returer - Sortering och städ - Containerlossning (lägga på pall och köra undan) Du kommer främst att arbeta med packning, medan ordinarie personal fokuserar på plock. Det är ett fysiskt arbete som kräver struktur och noggrannhet, då du hanterar plagg med högt värde. VI SÖKER DIG SOM - Studerar en eftergymnasial utbildning med minst 1,5 år kvar - Har möjlighet att arbeta en dag i veckan från start, samt heltid under perioder i höst - Kan kommunicera obehindrat på svenska i både tal och skrift - Är noggrann och ansvarstagande - Trivs med att arbeta fysiskt - Har lätt för att samarbeta och kommunicera - Tar egna initiativ och är självgående i arbetet Det är meriterande om du har - Tidigare erfarenhet av lagerarbete - Truckkort (främst mindre truckar används) - Studerar en relevant utbildning inom logistik eller likställt För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Tillitsfull - Hjälpsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Ett teknikbolag i en spännande bransch behöver just din hjälp nu när dem söker underhållstekniker med intresse för både praktiskt arbete och teknisk utveckling. Rollen omfattar underhåll av utrustning av lokaler, installation av nya stationer samt förbättringsarbete med fokus på effektivitet och arbetsmiljö. Visst är det dig vi söker? OM TJÄNSTEN I rollen som underhållstekniker kommer du få ett brett ansvar med fokus på både förebyggande och återgärdande underhåll, installationer samt utveckling av produktionsutrustning. Det är en operativ och varierad roll som passar en person med stort eget driv, praktisk erfarenhet och ett intresse för förbättringsarbete. Tjänsten kräver både teknisk förståelse och förmåga att arbeta strukturerat - det är lika naturligt att hålla i verktyg som att arbeta vid datorn. Arbetet sker i nära samverkan med både interna funktioner och externa leverantörer, i en vardag som är hands on med inslag av planering, koordinering och dokumentation. Verksamheten är en del av en global koncern och arbetar med tillverkning i en avancerad teknisk miljö. Produkterna har applikationer inom flera branscher och håller hög teknisk kvalitativ nivå. Här kombineras hantverksskicklighet med modern teknik, och det finns ett stort fokus på struktur, precision och kontinuerligt förbättringsarbete. Arbetsplatsen präglas av ett nära samarbete mellan olika kompetenser, där engagemang och ansvarstagande värderas högt. Du erbjuds - En nyckelroll i en tekniskt avancerad produktionsmiljö - Möjlighet att påverka och driva förbättringar inom både teknik och arbetssätt - Samarbete med erfarna kollegor i ett bolag med hög kompetensnivå - En stabil arbetsgivare i tillväxt med långsiktiga ambitioner ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Utföra löpande och akut underhåll av maskiner och lokaler * Samordna installationer och underhåll med interna och externa parter * Utveckla och förbättra användarvänliga arbetsstationer * Identifiera och driva förbättringar för ökad effektivitet * Installera och driftsätta produktionsutrustning * Vara kontaktperson för kalibrering av utrustning och verktyg * Ansvara för inköp av verktyg och teknisk utrustning * Dokumentera enligt interna riktlinjer och rutiner VI SÖKER DIG SOM - Har en slutförd eftergymnasial teknisk utbildning, men fördel maskinteknik eller industriell ekonomi - Har tidigare erfarenhet av att arbeta i produktionsmiljö - antingen som operatör, underhållstekniker eller montör - Är obehindrad i svenska och engelska då båda språken används i det dagliga arbetet Det är meriterande om du har - Kunskap om LEAN För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Optimistisk - Hjälpsam - Ordningsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Waterfront Cabins söker nu personal för omgående anställning för arbete under sommaren. Är du en serviceinriktad och driven person med ett intresse för både försäljning och kundkontakt och söker ett riktigt roligt sommarjobb? Skicka in din ansökan till oss! Om tjänsten Som receptionist hos oss på Waterfront Cabins blir du en nyckelspelare i hjärtat av vår verksamhet – receptionen. Du kommer att vara den första kontakten för våra gäster och spela en avgörande roll i att skapa en personlig och minnesvärd upplevelse. Med ditt engagemang och din positiva inställning ser du till att varje gäst får exceptionell service, från bokning till avresa, och att de lämnar med en känsla av att ha blivit väl omhändertagna. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att omfatta: Hantera bokningar via telefon, e-post och online för att säkerställa en smidig och effektiv bokningsprocess. Ta emot och hantera inkommande samtal och e-post med ett professionellt och vänligt bemötande, alltid redo att hjälpa våra gäster. Förbereda och planera inför kommande vistelser, se till att alla detaljer är på plats för att ge våra gäster en fin upplevelse. Incheckning och utcheckning, där du ser till att gästerna får en snabb och bekväm start på sin vistelse och lämnar med ett leende. Skapa och besvara gästrecensioner, för att både ta tillvara på feedback och visa vårt engagemang för att ständigt förbättra upplevelsen. Optimera gästupplevelsen genom personlig service, där vi går den extra milen för att skapa en minnesvärd och positiv upplevelse för varje gäst. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en spännande och växande verksamhet precis vid vattnet, där ingen dag är den andra lik. Som person ser vi att du brinner för service och älskar att arbeta med människor. Du trivs i en snabbväxande miljö där ingen dag är den andra lik. Du är driven, positiv, och har en naturlig förmåga att arbeta både självständigt och i team. Vi söker dig som är lösningsorienterad och alltid vill göra det lilla extra för att säkerställa att våra gäster får en fantastisk upplevelse under sin vistelse hos oss. Vi värdesätter din flexibilitet och handlingskraft i arbetet, samt din noggrannhet och öga för detaljer – du ser möjligheter att göra varje gästupplevelse ännu bättre. Låter detta som en roll för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig! Om anställningen: Tjänsten är vid behov med start omgående fram till vecka 33, med placering på Kvillepiren i Göteborg. Helg- och kvällsarbete förekommer, och vi ser gärna att du kan börja omgående. I denna rekrytering tillämpar vi individuell lönesättning. Vad vi kan erbjuda: Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats med ett stort engagemang och en härlig teamkänsla. Vi tror på våra medarbetare och ger dig möjlighet att utvecklas i din roll. På Waterfront Cabins får du arbeta i en spännande och växande verksamhet med nära kontakt med både gäster och kollegor. Waterfront Cabins – Modernt boende vid vattnet i hjärtat av Göteborg Waterfront Cabins, en del av Svenska Hem-koncernen, erbjuder nära 900 stilrena och moderna studios i centrala Göteborg. Vårt unika boendekoncept är beläget vid Kvillepiren, där vi har skapat en egen, livfull stadsdel, designad och byggd i vår egen fabrik. Här behövs inga köpoäng – vårt innovativa och tillgängliga boende är perfekt för alla som söker ett bekvämt och inspirerande alternativ, oavsett om det gäller kort- eller långsiktigt. Vi sätter kvalitet och hållbarhet i fokus, och vi arbetar kontinuerligt för att skapa levande områden där trygghet, gemenskap och närhet genomsyrar allt vi gör. Vår nära kontakt med våra gäster är en självklarhet, och vi strävar alltid efter att leverera en upplevelse som både är praktisk och trivsam. Välkommen till Waterfront Cabins – där framtidens boende möter hamnens charm, med vattnets lugn och stadens pulserande liv, bara ett stenkast från centrum! Ansökan: Skicka ditt personliga brev och CV till [email protected], märk ansökan med "Receptionist". För frågor, kontakta: Mathilda: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
About us Rouse was established in the UK in 1990, and is recognised as a global Intellectual Property leader operating as a closely integrated network with more than 700 people working out of 18 offices in 12 jurisdictions. We focus exclusively on IP, from strategic consulting, patents and trade marks through to domain names, copyright, designs and geographical indications. And we’re experts in providing services for each stage of their life cycle. We have a deep understanding of all jurisdictions around the world and a strong focus on more challenging markets such as Africa, Asia and the Middle East. Most importantly, we’re passionate about IP and enjoy working with clients who share that passion. We put clients at the heart of our business and build long standing relationships. From large multinationals that want our scale, quality and professionalism, to start ups that value our entrepreneurial spirit, the companies we work with come from a broad range of sectors with diverse business interests and needs. QUALIFICATIONS We are looking for someone with at least 10 years’ of solid experience of patent consultancy or having industrial experience. You are an EPA or hold a PhD within the Chemistry / LifeTech-area. We believe that you at present work as a consultant with direct responsibility for your clients and that you are experienced in developing customer relations, existing as well as new ones. QUALITIES/EXPERIENCE As a person you are business and client oriented. You inspire confidence, are detail oriented and find it easy to connect with people. You are an extrovert team-player and are comfortable with working within various disciplines as well as together with colleagues from our different offices. Features If you have both a passion for technology and writing, this is the job for you. To succeed as a consultant, it's important to be business-minded and customer-focused, and enjoy working across borders between our offices. As a person you are driven, outgoing and a team player. You are fluent in several languages and are a good communicator both orally and in writing. You have analytical skills and are creative in the way you solve problems and have the ability to maintain integrity. You are meticulous and stress-resistant. If you want to be part of creating the future together with our customers, please send your application as soon as possible to HR Manager Charlott Jonsson at [email protected] We continuously evaluate all applications. We have offices in Stockholm, Gothenburg and Malmö, please mark your application with city. We look forward to receiving your application!
Vi skapar framtiden i Göteborg – en lektion i taget Varje vardag möts tusentals barn och unga i våra skolor – med dem formar vi framtidens Göteborg. I grundskoleförvaltningen är vi 10 000 engagerade medarbetare som jobbar tillsammans för att alla elever ska få lyckas och växa, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Du har en viktig roll i att skapa en likvärdig skola med hög kvalitet, där du både får utvecklas och utveckla verksamheten. Du bygger kunskap, gemenskap och framtidstro tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du vara med och göra skillnad – på riktigt. Göteborgs grundskoleförvaltning ansvarar för stadens närmare 140 kommunala skolor, från förskoleklass till årskurs 9, anpassad grundskola, fritidshem och Kulturskola. Välkommen att arbeta nära skogen, staden eller havet. Vi är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och göra skillnad i våra elevers vardag? Frölundaskolan söker nu en engagerad och trygg lärare till ett vikariat under höstterminen 2025. Vi söker dig som vill undervisa i hem- och konsumentkunskap samt slöjd och som brinner för att skapa en meningsfull och utvecklande skoltid för våra elever. Vikariatet omfattar 75-100 % och sträcker sig från den 18 augusti till den 19 december 2025 och är en ferietjänst. Undervisningen sker både i grundskolan och i den anpassade grundskolan. Du ansvarar för att planera, genomföra och utvärdera undervisningen i dina ämnen. Tillsammans med kollegor i högstadiets arbetslag är du med och driver det pedagogiska arbetet framåt. I tjänsten ingår även mentorskap för en klass i årskurs 9 vilket innebär att du tillsammans med en kollega följer och stöttar elevernas utveckling, både socialt och kunskapsmässigt. På Frölundaskolan får du en stimulerande arbetsmiljö där kollegialt samarbete, trygghet och delaktighet är centrala delar. Du ges möjlighet att påverka och utveckla undervisningen, samtidigt som du blir en viktig del av ett engagerat och professionellt team. Frölundaskolan är en F-9- skola med både grundskola och anpassad grundskola. Skolan är belägen i västra Göteborg och präglas av mångfald, engagemang och en stark vilja att alla elever ska lyckas. Tillsammans arbetar vi för att varje elev ska utvecklas så långt som möjligt utifrån sina egna förutsättningar. KVALIFIKATIONER Krav Vi söker dig som är legitimerad lärare med behörighet i slöjd och hem- och konsumentkunskap. Du har god kännedom om läroplanen och andra relevanta styrdokument och använder dem som en självklar grund i ditt pedagogiska arbete. Personliga kompetenser Som person har du en mycket god samarbetsförmåga och ett genuint intresse för skolutveckling. Du är trygg i din yrkesroll och har ett tydligt och respektfullt ledarskap i klassrummet. Du tar egna initiativ och når goda resultat. Genom ditt engagemang skapar du en lärandemiljö där elever känner motivation, delaktighet och tilltro till sin egen förmåga. Du har lätt för att bygga goda relationer med både elever, vårdnadshavare och kollegor, och du bidrar aktivt till ett gott samarbetsklimat på skolan. Känner du igen dig? Då hoppas vi att du vill bli en del av vårt team. Varmt välkommen med din ansökan! Urvalsarbetet i denna rekryteringsprocess kommer att inledas v.32. För att du som är nyexaminerad skall få bästa tänkbara start i yrket kommer du att ingå i Grundskoleförvaltningens Lärarakademis introduktion för nyexaminerade lärare. Introduktionen ger dig som nyexaminerad ett nätverk med andra nyexaminerade och riktade aktiviteter under ditt första år som lärare. ÖVRIGT I denna rekryteringsprocess används urvalsfrågor som ett verktyg för att göra ett första urval. Det innebär att du inte ska bifoga ett personligt brev. Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Vi söker nu en ankomstkontrollant för ett uppdrag på Quality Inspection-grupp på Saab Surveillance i Göteborg. I denna roll kommer du att granska och kontrollera kvalitén på inkommande material från våra leverantörer – främst inom områden som mekanik, delsystem, kretskort och kablage. Du säkerställer att produkterna uppfyller ställda krav enligt ritningar och standarder, hanterar avvikelser och driver utredningar i samarbete med inköp och konstruktion. Dina arbetsuppgifter i huvudsak - Kontrollera så att produkter uppfyller ritningskrav och kvalitetsstandarder - Hantera och följa upp leverantörsavvikelser - Delta i problemlösning och driva enklare tekniska utredningar - Dokumentation och rapportering - Placeringsort: Göteborg Vem är du? Vi söker dig som har god förståelse för mekanik och ett skarpt öga för detaljer. Du är analytisk, noggrann och trivs i en roll där du får vara delaktig i att höja kvalitetsnivån. Du gillar att lösa problem, arbetar strukturerat och ser hellre möjligheter än hinder. Vi ser gärna att du har: - Erfarenhet från mekaniktillverkning och ett starkt tekniskt intresse - En teknisk utbildning på gymnasial eller eftergymnasial nivå - God förmåga att tolka tekniska ritningar och dokumentation - En nyfiken och drivande personlighet Meriterande erfarenheter: - Kvalitetsteknik eller kvalitetssäkring - Kunskap om kompositmaterial, ytbehandling och lackad mekanik - Tidigare arbete inom tillverkningsindustrin - Erfarenhet av Creo Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är en kommunikativ lagspelare som trivs i samarbete med andra – samtidigt som du kan arbeta självständigt när det krävs. Om verksamheten Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar. Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution.
KITS Cyberakademi grundades för att minska inträdesbarriären för nyexaminerade till IT-säkerhetsbranchen. Programmet erbjuder en tydlig väg för dig som junior att bli säkerhetsspecialist. Under programmet kommer du att vässa dina kunskaper inom offensiv applikationssäkerhet genom certifikat, men också genom att följa med på riktiga penetrationstestuppdrag. Vi tror att passionerade individer mår som bäst när de får utlopp för sina intressen. Därför ämnas en del av utbildningen till att lära dig mer om det du brinner för, det enda kravet är att det på något sätt är säkerhetsrelaterat. Vi tror att du kommer växa som mest om programmet är skräddarsytt efter dig. Du kommer därför att, tillsammans med oss, skapa en individuell studieplan, som sedan vägleder dina studier och arbete. Om programmet: - Längd: 12 månader, 6 månader provanställning (därefter fast anställning) - Fokus: Applikationssäkerhet och ditt individuella intresseområde - Personlig utveckling: Skräddarsydda studier som matchar dina mål - Får man betalt? Självklart! Vilka är vi? Våra kunder befinner sig i en rad olika branscher, från fintech till myndigheter, och deras behov varierar. Vissa av oss älskar att pentesta, andra att bygga säkerhetsfunktioner, och vissa gillar att skriva policy. På KITS bär vi många hattar och vi är övertygade om att du kommer hitta en som passar dig väl. Vår säkerhetsavdelning på KITS består för närvarande av åtta personer med varierande erfarenhetsbakgrunder, förenade av en gemensam passion för IT-säkerhet. På kontoret har vi det högt i tak och har ett fritt utbyte av frågor, idéer, initiativ och goda skratt. För att skapa ett sammansvetsat och kunnigt team arrangerar vi runda-bordet-diskussioner och hackingkvällar där vi kikar närmare på något vi tycker är intressant, men framförallt har vi roligt ihop! Vår verksamhet är medarbetarägd och därför bygger vi vårt företag tillsammans. Din röst och ditt engagemang spelar roll — här gör vi skillnad, inte bara för våra kunder utan även för varandra. Är du redo att ta klivet, göra stort avtryck och arbeta på en arbetsplats där du både utmanas och trivs? Då är KITS rätt för dig. Vi siktar högt, och vi vill att du ska vara med och leda vägen.
Välj ett jobb för att visa detaljer