Vi skapar framtiden i Göteborg – en lektion i taget Varje vardag möts tusentals barn och unga i våra skolor – med dem formar vi framtidens Göteborg. I grundskoleförvaltningen är vi 10 000 engagerade medarbetare som jobbar tillsammans för att alla elever ska få lyckas och växa, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Du har en viktig roll i att skapa en likvärdig skola med hög kvalitet, där du både får utvecklas och utveckla verksamheten. Du bygger kunskap, gemenskap och framtidstro tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du vara med och göra skillnad – på riktigt. Göteborgs grundskoleförvaltning ansvarar för stadens närmare 140 kommunala skolor, från förskoleklass till årskurs 9, anpassad grundskola, fritidshem och Kulturskola. Välkommen att arbeta nära skogen, staden eller havet. Vi är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Kungsladugårdsskolan är en F-6 skola med ca 650 elever. I vår organisation ingår även anpassad grundskola. Skolan ligger i Majorna med närhet till många fina miljöer. Bland annat Slottsskogen och Svaleboskogen. Det går också lätt att ta sig in till staden och Göteborgs södra skärgård med spårvagn och buss. Kungsladugårdsskolans grundsyn är alla barn är allas barn. Nu söker vi en kurator på heltid. Som kurator ingår du i skolans elevhälsoteam och bidrar med psykosocial kompetens på organisations-, grupp-, och individnivå. I elevhälsan samverkar du med skolsköterska, specialpedagog, psykolog, skolläkare och rektor. Teamets uppdrag är att tillsammans med rektor och arbetslag arbeta hälsofrämjande och förebyggande för att stärka barn och ungdomars möjligheter att uppnå målen. I dina arbetsuppgifter ingår exempelvis att delta i skolans kontinuerliga värdegrunds- och trygghetsarbete, stödsamtal, samverka med och stödja vårdnadshavare, konsultation med personal och insatser i grupp/ klass. Du kommer också att göra skolsociala utredningar och bedömningar inför mottagande i anpassad grundskola samt utredning av elevs frånvaro. Vidare samverkar du också med externa aktörer såsom socialtjänst, habilitering, UPH och BUP. Inom grundskoleförvaltningen medverkar du på professionsträffar en gång i månaden tillsammans med kuratorskollegor och professionsutvecklare, samt deltar i extern handledning. Som ny kurator får du även introduktion och en mentor. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har Socionomexamen eller motsvarande högskoleutbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete som kurator samt erfarenhet av arbete med barn och unga. Du har en god förmåga att formulera dig i tal och skrift då du dokumenterar ditt arbete i PMO och du har god kännedom om Socialtjänstlagen och Skollagen. Meriterande är även: • Erfarenhet av arbete inom socialtjänsten • Erfarenhet av främjande och förebyggande insatser • Utbildning i samtalsmetodik / handledning Som person är du stabil, empatisk, prestigelös och trygg i din yrkesroll. Du har ett stort engagemang för barn och ungdomars psykosociala situation och har förmåga att möta människor i olika livssituationer. Du möjliggör barns berättande och medverkar till att elevernas delaktighet och perspektiv lyfts fram. Du har lätt för att skapa relationer och är professionell och respektfull i ditt bemötande av elever, vårdnadshavare och kollegor. Du behöver ha ett intresse av att arbeta i en pedagogisk miljö och i team med olika professioner. I ditt arbete är du strukturerad och tydlig och har förmåga att ta eget initiativ och beslut inom ramen för ditt uppdrag. Du prioriterar också dina insatser tillsammans med rektor och övrig elevhälsa. Du trivs med att arbeta med komplexa frågor, ser möjligheter och är kreativ, Du behåller lugnet i svåra situationer och kan fatta välgrundade beslut under tidspress. Varmt välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förbehåll att den inte tas i anspråk av interna skäl. I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område. ÖVRIGT Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Veterankraft söker dig som är 55+ och vill jobba inom social omsorg och seniorstöd i Göteborg. Hos oss på Veterankraft får du möjlighet att arbeta med varierande uppdrag där omsorg och trygghet står i fokus. Du kommer att ge stöd till seniorer och personer som har behov av hjälp med vardagliga sysslor, vilket kan innebära allt från praktisk hjälp som inköp och matlagning till sällskap och promenader. Oavsett uppdragets storlek är du alltid en viktig del i att skapa en trygg och värdefull vardag för våra kunder. Vi söker dig som med trygghet, omtanke och ansvar gärna vill bidra till att andra människor mår bra i sin vardag. Tillsammans med dina kollegor får du vara med och skapa en varm och välkomnande miljö, där varje person känner sig sedd, lyssnad på och uppskattad. Om oss Veterankraft är ett av Sveriges största bemanningsföretag och den ledande leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Vi finns på cirka 40 orter från Luleå i norr till Trelleborg i söder och erbjuder skräddarsydda tjänster som gör livet enklare och tryggare för våra kunder. Våra engagerade och kompetenta medarbetare gör varje dag skillnad genom sitt arbete och sina insatser, och vi söker nu nya medarbetare som vill vara en del av detta viktiga arbete. Din roll Som personal inom social omsorg och seniorstöd hos oss kommer du att arbeta med att ge stöd och omsorg åt seniorer och andra personer i behov av hjälp i vardagen. Dina arbetsuppgifter kan variera, men vanligtvis innebär det att ge praktisk hjälp med bland annat inköp, städning, matlagning och ledsagning till olika aktiviteter eller läkarbesök. Ditt arbete kommer att bidra till att våra kunder känner sig trygga och värdefulla, och du blir en viktig del i att skapa en positiv och stödjande miljö. Du kommer både att arbeta självständigt och i samarbete med dina kollegor för att säkerställa att våra kunders behov möts på bästa sätt. Tjänsten är en timanställning där du själv bestämmer hur mycket du vill jobba. Din profil Du är 55 år eller äldre Du tycker om att hjälpa andra och har en genuin vilja att göra skillnad Du är bra på att möta människor, tar ansvar och tycker om att ge omsorg och stöd Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med tidigare erfarenhet inom vården, som undersköterska eller sjuksköterska Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!
Production specialist and quality controller To strengthen our sensor production team, Biolin Scientific are seeking a production specialist and quality controller. The position is located at our head office in Gothenburg, Sweden. About us Biolin Scientific is a leading global company specializing in state-of-the-art surface analysis instruments. Our customers are scientists and developers working in academia as well as industry, for example in areas such as life science, energy, chemicals, and advanced materials development. With over 20 years of experience, we continuously push the frontiers of surface science technology in collaboration with leading universities and industries. Biolin Scientific is part of AddLife - a Swedish Labtech and Medtech company active in the European market. Your role and key responsibilities: As a production specialist and quality controller, you will be an integral part of the Sensor Team. You will play a crucial role in the routine in-house sensor production using state of the art thin film deposition techniques like sputtering, spin coating and other deposition techniques. You will also run quality control of produced sensors using Quartz Crystal Microbalance with Dissipation (QCM-D). Other tasks will include packing and shipping of produced goods. Additionally, you will document production, QC outcomes and suggest/take part in process optimization. As a production specialist and quality controller, you will: Collect needed material according to the production plan, prepare relevant production equipment and run QSense sensor production according to production plan. Perform quality control (QC)/inspection. Log records of production and quality control outcomes and observations and document any deviation regarding quality. Packing, labeling and shipping of goods according to company procedures. Meet planned delivery deadlines and maintain sensors stocks at the desired levels. Keep production and QC equipment clean and organized to run production, QC, packing and shipping smoothly. Actively take part in the continuous improvement processes and suggest changes to improve sensor production and quality. What we are looking for: As a production specialist and quality controller, you are expected to have Documented experience of working in production and QC environment. High school diploma or higher education in the field of Chemistry or science. Excellent English writing and communications skills. Experience of working with quality management system such as (ISO 9001) and production planning system (Enterprise Resource Planning (ERP)) is highly advantageous. Knowledge and experience of thin-film deposition technology and materials development would be considered as a strong merit. Excellent Microsoft Office skills. A well organised, fast-learner personality with solid can-do attitude with a curious mindset, and excellent soft skills. You must have a valid work permission to work in Sweden (Company will not sponsor work-visa for this position). Why Join Us? Innovative Environment: Be part of a company that is at the forefront of surface science technology. Global Impact: Work with a dynamic, goal-oriented team to make a significant impact. Growth journey: You want to be part of our growth journey and expand the usage of our technologies in surface science. Collaborative Culture: A supportive and collaborative work environment where your contributions are valued. To apply for this position: Please visit the job at https://www.linkedin.com/jobs/view/4261402318 and send your application (Cover letter and CV in a single pdf file) no later than 31st July. 2025. Please note, applications will be continuously reviewed and considered to fill the position as soon as possible.
För vår kunds räkning söker vi en Köksmästare till en intressant möjlighet i Göteborg. Detta är en chans för dig som söker nya utmaningar och vill vara en del av ett utvecklande företag. Företaget: Brasseriegruppen är en av Sveriges mest passionerade aktörer inom mat och nöje – en livsstilskoncern som sätter gästupplevelsen i första rummet. Med ett djupt engagemang för kvalitet, service och känslan av att komma hem, skapar Brasseriegruppen miljöer där människor vill samlas, njuta och minnas. Företaget vilar på tre starka värdeord: mathantverk, familjärt och glädje. Här står genuina råvaror, hantverksskicklighet och ett varmt bemötande i centrum. Oavsett om det handlar om att boka bord, servera en signaturrätt eller att hälsa gästen välkommen tillbaka, så genomsyras allt av omtanke och professionalism. Brasseriegruppen vill inte bara vara en plats för god mat – utan för minnesvärda stunder. Med mångfald, erfarenhet och ett starkt team erbjuder de upplevelser som sträcker sig över generationer. Deras vision? Att bli en av Sveriges viktigaste livsstilskoncerner – ett självklart val för alla som söker livets goda. Som ledare får du dessutom tillgång till BG Academy och löpande kompetensutveckling – en satsning på din utveckling som chef och person. De söker dig som är nyfiken, vill växa i din roll och har en vilja att ständigt lära dig mer inom områden som tex ledarskap, revenue management, säljande värdskap och gästupplevelse. Medarbetarna är deras viktigaste resurs – därför investerar dem i både individen och teamets utveckling. Arbetsuppgifter: Som Köksmästare har du det övergripande ansvaret för kökets verksamhet, från produktion till kvalitetssäkring. Du leder och motiverar ditt team och ser till att alla i köket arbetar mot gemensamma mål, samtidigt som du säkerställer att rutiner kring kvalitet, hygien och säkerhet följs. I rollen ingår ansvar för schemaläggning, inköp och kostnadskontroll, samt att upprätthålla en hög standard på både matlagning och gästupplevelse. Du arbetar tätt tillsammans med restaurangchef och övriga nyckelfunktioner för att säkerställa att kökets drift är både effektiv och lönsam. Ditt ledarskap ska inspirera och skapa en positiv arbetsmiljö för ditt team. Kvalifikationer: Erfarenhet av att leda kök eller matlagningsteam inom restaurangbranschen God förståelse för köksdrift, ekonomi och personalplanering Vana vid att arbeta med budget, inköp och kostnadskontroll Stark känsla för gästupplevelse och kvalitetsarbete Goda kunskaper inom livsmedelshantering, hygien och säkerhet Förmåga att skapa en positiv och produktiv arbetsmiljö God kommunikationsförmåga på både svenska och engelska Lösningsorienterad och snabbtänkt i en dynamisk arbetsmiljö Personliga egenskaper: Självgående, ansvarstagande och passionerad för ditt yrke Lösningsorienterad med ett positivt förhållningssätt Flexibel och anpassningsbar i en snabb och förändringsbenägen arbetsmiljö Strukturerad och noggrann i allt du gör Har en förmåga att inspirera och motivera ditt team Övrigt: Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Olivera Cvetkovic på [email protected]. I denna rekrytering samarbetar Brasseriegruppen med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Externa rekryteringsbolag och säljare undanbedes vänligen men bestämt Välkommen med din ansökan!
För vår kunds räkning söker vi en Restaurangchef till en intressant möjlighet i Göteborg. Detta är en chans för dig som söker nya utmaningar och vill vara en del av ett utvecklande företag. Företaget: Brasseriegruppen är en av Sveriges mest passionerade aktörer inom mat och nöje – en livsstilskoncern som sätter gästupplevelsen i första rummet. Med ett djupt engagemang för kvalitet, service och känslan av att komma hem, skapar Brasseriegruppen miljöer där människor vill samlas, njuta och minnas. Företaget vilar på tre starka värdeord: mathantverk, familjärt och glädje. Här står genuina råvaror, hantverksskicklighet och ett varmt bemötande i centrum. Oavsett om det handlar om att boka bord, servera en signaturrätt eller att hälsa gästen välkommen tillbaka, så genomsyras allt av omtanke och professionalism. Brasseriegruppen vill inte bara vara en plats för god mat – utan för minnesvärda stunder. Med mångfald, erfarenhet och ett starkt team erbjuder de upplevelser som sträcker sig över generationer. Deras vision? Att bli en av Sveriges viktigaste livsstilskoncerner – ett självklart val för alla som söker livets goda. Som ledare får du dessutom tillgång till BG Academy och löpande kompetensutveckling – en satsning på din utveckling som chef och person. De söker dig som är nyfiken, vill växa i din roll och har en vilja att ständigt lära dig mer inom områden som tex ledarskap, revenue management, säljande värdskap och gästupplevelse. Medarbetarna är deras viktigaste resurs – därför investerar dem i både individen och teamets utveckling. Arbetsuppgifter: Som restaurangchef har du det yttersta ansvaret för hela restaurangens verksamhet. Du är en naturlig ledare som inspirerar ditt team och skapar en arbetsmiljö där både medarbetare och gäster trivs. Du arbetar målinriktat med försäljning, lönsamhet och gästnöjdhet, samtidigt som du säkerställer att rutiner kring kvalitet, service, hygien och arbetsmiljö följs. Rollen innebär personalansvar, budgetansvar, samt ett nära samarbete med kökschef och andra nyckelfunktioner. Som restaurangchef är du både närvarande i driften och drivande i utvecklingen av verksamheten. Kvalifikationer: Erfarenhet av ledarskap inom restaurang- eller servicebranschen God förståelse för restaurangdrift, ekonomi och personalplanering Vana vid att arbeta med budget, inköp och kostnadskontroll Starkt kundfokus och förmåga att skapa en positiv gästupplevelse Erfarenhet av att leda, motivera och utveckla team Kunskap om livsmedelshantering, hygienregler och arbetsmiljö God kommunikationsförmåga – både i tal och skrift Lösningsorienterad med förmåga att fatta snabba beslut Strukturerad och ansvarsfull med öga för både detaljer och helhet Flexibel och stresstålig i en snabbrörlig miljö Personliga egenskaper: Du är självgående och ansvarstagande i ditt arbete. Du har en lösningsorienterad inställning och hanterar utmaningar med ett positivt förhållningssätt. Du är flexibel och anpassar dig lätt efter förändrade förutsättningar. Du har en god kommunikationsförmåga och samarbetar effektivt med andra. Du är strukturerad och arbetar noggrant för att leverera hög kvalitet i ditt arbete. Övrigt: Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Olivera Cvetkovic på [email protected] . I denna rekrytering samarbetar Brasseriegruppen med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Externa rekryteringsbolag och säljare undanbedes vänligen men bestämt Välkommen med din ansökan!
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Vill du vara med och bidra till en bättre IT-miljö för forskning och utbildning? Letar du efter en ny utmaning där du får använda din IT-kompetens för att göra skillnad? Har du erfarenhet av att ge råd och stöd till forskare och lärare, ett intresse för digitalisering och en förmåga att få behov att omsättas till välfungerande IT-lösningar? Kanske är du en person som trivs i dialog och samverkan, har ett öga för struktur och helhet, och drivs av att bidra till universitetets kärnverksamhet. Då kan det här vara rätt jobb för dig! Vi söker nu IT-rådgivare som vill vara med och utveckla och förvalta universitetets IT-stöd till forskning och utbildning. Arbetsuppgifter IT-enheten står inför många spännande utmaningar, där en av våra viktigaste målsättningar är att driva Göteborgs universitets digitala utveckling. Enheten består av drygt 100 medarbetare fördelade på flera sektioner. Du kommer att tillhöra sektionen IT-stöd till forskning och utbildning, med ansvar för verksamhetsnära IT samt samordning och förvaltning av TRE – universitetets tjänst för hantering av forskningsdata med hög skyddsnivå (informationsklass 3). I din roll fungerar du som en viktig länk mellan IT-enheten och universitetets kärnverksamhet. Du arbetar nära forskare och lärare för att identifiera behov och krav, säkerställa att IT-lösningar möter faktiska behov och bidra med rådgivning inom IT, digitala lösningar och AI. Rollen innebär många kontaktytor, både interna och externa, samt tvärfunktionellt samarbete inom universitetet. Det kräver att du är tydlig, pedagogisk och trygg i att kommunicera med olika målgrupper. Du arbetar självständigt såväl som i team och bidrar till en prestigelös och stödjande arbetsmiljö. I dina uppgifter kan det även ingå att samordna och driva mindre IT-projekt och uppdrag, från behovsanalys till färdig lösning, samt att utveckla och förvalta IT-enhetens tjänstekatalog. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhällets utveckling. Läs mer om Göteborgs universitet på www.gu.se Kvalifikationer För att lyckas i rollen krävs att du har: • Utbildning inom IT med inriktning mot datavetenskap, systemvetenskap eller annan utbildning i kombination med, för tjänsten, relevant arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdigt. • En bred IT-teknisk bakgrund med god förståelse för applikationer, system, plattformar och nätverksmiljöer. • Erfarenhet av att leda eller samordna uppdrag eller mindre IT-projekt i komplexa verksamheter. • Erfarenhet av att självständigt genomföra behovsanalyser och driva kravhantering från start till mål. • God förståelse för digitalisering och AI – samt ett genuint intresse för att följa utvecklingen och omsätta ny teknik i praktiken. • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av agila arbetssätt samt vana att arbeta i verktyg som Jira och Confluence. • Erfarenhet av att utveckla och paketera tjänster – gärna med fokus på användarnytta och verksamhetsstöd. • Förståelse för forskningsprocesser samt kunskap om informationsklassning och informationssäkerhet. Meriterande är även erfarenhet av arbete inom högre utbildning eller forskningsmiljö, gärna vid Göteborgs universitet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som har lätt för att samarbeta och trivs i dialog med andra – både i teamet och i mötet med forskare och lärare. Du är lyhörd, prestigelös och nyfiken, med förmåga att snabbt sätta dig in i andras behov och bidra med lösningar. Du skapar förtroende och gillar att vara ett stöd för andra. Samtidigt är du drivande och tar ansvar för att föra arbetet framåt. Som person är du flexibel, strukturerad och har en vilja att kontinuerligt lära och utvecklas. Anställning Anställningen är tillsvidare och heltid, 100%, med placering vid sektionen IT-stöd till forskning och utbildning på IT-enheten. Göteborgs universitet erbjuder möjlighet till distansarbete upp till 2 dagar i veckan under förutsättning att det är möjligt utifrån verksamhetens behov. Tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Din tjänstebenämning kommer att vara IT-tjänsteansvarig. Övrigt Intervjuer är planerade att genomföras från och med vecka 34. Kontaktuppgifter för anställningen Vill du veta mer om jobbet? Tveka inte att höra av dig om du har frågor: Anette Gillek, sektionschef, 031-786 9212, [email protected] Jonas Theng, IT-rådgivare, 031-786 2432, [email protected] Observera att vi har semester under delar av ansökningstiden, vilket kan innebära viss fördröjning i svarstiden. Om du inte får svar direkt – försök gärna igen lite senare, så återkommer vi så snart vi har möjlighet. Fackliga organisationer Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande Ansökan Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Ansökan ska vara inkommen senast: 2025-08-17 Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
The University of Gothenburg tackles society’s challenges with diverse knowledge. 56 000 students and 6 600 employees make the university a large and inspiring place to work and study. Strong research and attractive study programmes attract researchers and students from around the world. With new knowledge and new perspectives, the University contributes to a better future.The Department of Psychology has approximately 140 employees and conducts extensive educational and research activities in collaboration with the surrounding society. The research conducted is assessed by international reviewers as very good, and the application pressure for our educational programs has been high for many years. See www.gu.se/psykologi The Department of Psychology is seeking a research assistant for work in neuropsychology Duties We are seeking a research assistant who will work on a project titled: "Reprogramming the brain: investigating the dynamics of rapid brain plasticity with high-resolution MRI". The advertised positions focus on using structural and functional MRI at 7 Tesla to investigate the time scale, maintenance, and individual predictors of brain plasticity when learning a new motor task. As research assistant, you will handle recruitment of participants and data collection. Duties related to the recruitment of participants include: carrying out telephone interviews of potential research candidates, screening for eligibility to take part in the study, sending out information about the study, meeting participants to provide detailed information about the study, handling informed consent. Duties related to data collection include: collecting demographic information, conducting and supervising computer-based cognitive testing, instructing participants concerning the MRI scanning procedure, booking them in for scanning session(s), carrying out the MRI scanning. Appropriate safety and scanning training will be provided at the 7T national facility, part of the Lund BioImaging Center (LBIC). Data collection will take place in Lund. Qualifications We are looking for a motivated individual for a position as research assistant in neuropsychology, with a special focus on neuroimaging. Required Qualifications: • Bachelor's or Master's degree in Psychology, Cognitive Science, Medicine, or related discipline. • Possibility of working in Lund. • Must be eligible to work in an MRI environment (no metallic implants or other MRI contraindications). • Flexibility to work during weekends and afternoons, as data collection will take place during these hours to accommodate research participants. • Ability to quickly learn and operate technical equipment and software systems. • Proficiency in using Excel spreadsheets. • Excellent communication skills, written and spoken, in English are necessary since we work in an international environment. • The applicant must be able to work independently and together with others, be thorough, have good organizational skills, and have a strong sense of quality. Good communication skills are also vital as you will be the first and main contact person for research participants. Proficiency in Swedish is meritory. Previous experience in cognitive testing, data collection, participants' testing, and/or MRI scanning is desirable. Previous experience in a research laboratory setting is advantageous. Experience with systematic data organization and basic data management is meritory. The application should include: • A short cover letter with the applicant’s justification for the application, i.e., that describes how the applicant meets the selection criteria • A list of qualifications (CV) • Copy of certificate of exam The interviews might be held in English. Employment This is a fixed-term position at 20% for 8 months at the Department of Psychology. First day of employment as agreed. Contact information for the post If you have any questions about the position, please contact Gaia Olivo, [email protected] Unions Union representatives at the University of Gothenburg can be found here: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande Application To apply for a position at the University of Gothenburg, you have to create an account in our recruitment system. Submit your application via the University of Gothenburg’s recruitment portal by clicking the “Apply” button. It is your responsibility to ensure that the application is complete as per the vacancy notice, and that the University receives it by the final application deadline. Applications must be received by: 250810 The University works actively to achieve a working environment with equal conditions, and values the qualities that diversity brings to its operations. Salaries are set individually at the University. In accordance with the National Archives of Sweden’s regulations, the University must archive application documents for two years after the appointment is filled. If you request that your documents are returned, they will be returned to you once the two years have passed. Otherwise, they will be destroyed. In connection to this recruitment, we have already decided which recruitment channels we should use. We therefore decline further contact with vendors, recruitment and staffing companies.
Är du intresserad av teknik och fordon? På SJ har du möjligheten att inleda din karriär med utbildning som interiörstekniker för tåg. Din kommande roll Som Interiörtekniker ansvarar du för att utföra både förebyggande tågunderhåll och avhjälpande. Du kommer att påbörja din anställning med en betald grundutbildning inom teknik, följt av fortsatt utbildning inom specifikt tåg typ samt ellära. Bland annat kommer du att kunna installera hjärtstartarutrustning på tågen och säkerställa att alla säten är korrekt monterade innan resenärer stiger ombord. Depån är till största del utomhus, tåg ankommer och avgår från depån dygnet runt. Detta innebär att arbetet sker i treskift, vilket ger dig en varierad och aktiv arbetsdag eller natt utomhus. Dina arbetsuppgifter: Identifiera tillgängliga tåg, samordna och planera arbete med kollegor. Hantera skador och underhåll av lättare tågteknik, exempelvis inklusive säten, belysning, dörrar och annan utrustning. Rapportera arbetsorder i fordonsförvaltningssystemet via dator Montera rätt reservdelar enligt instruktioner och regelverk. Hantera reservdelar i lager och genomför beställningar vid behov. Som interiörtekniker kommer du att vara en del av division fordon på SJ som ansvarar för fordonsflottans livscykel. SJ är ett framtidsinriktat företag som befinner sig i en spännande fas med en historisk satsning på en ny fordonsflotta och digitalisering med många nya tekniska lösningar, det innebär att du kommer få möjlighet att växa och utvecklas i din tekniska kompetens Förväntningar på den vi söker Vi söker dig som är en ansvarsfull person med stort intresse för teknik. Som tekniker är ett gott samarbete med kollegor nyckeln, du kommer planera ditt arbete i grupp och individuellt. Du är en noggrann problemlösare som motiveras av att arbeta mot uppsatta mål, särskilt med fokus på trafiksäkerhet. För att trivas i rollen uppskattar du att få vara självständig, ta egna initiativ och utmaningen i att hitta lösningar som håller hög kvalitet samt säkerhetsstandard. Erfarenhet inom fordonstekniskt underhåll Godkänt gymnasiebetyg Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med erfarenhet inom el och kretsscheman Datorvana Ansökan och information Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 11 juli. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår kontaktperson Jimmie Eriksson, [email protected] Omfattning: Tillsvidare med inledande provanställning. SJ gör en bakgrundskontroll som ett steg i rekryteringsprocessen. Genomgå hälsoundersökning med godkänt resultat. Vi ser framemot din ansökan!
Are you passionate about using technology to make a difference in people's lives? At Evinova-part of the AstraZeneca group - our mission is to transform healthcare and improve patient outcomes worldwide through innovative digital solutions. In this role you'll be part of a collaborative engineering team creating essential tools that help onboard and support clinical studies within our global clinical trials platform. Working in an agile environment, you'll partner closely with colleagues in design, product, and platform to deliver valuable features. In this role, you'll have clear guidance on your tasks, plenty of support from your teammates, and opportunities to expand your skills as you develop new functionality, solve challenges, test your work, and contribute fresh ideas to the team's success. What You'll Do * Help design, build, test, and deploy application features alongside experienced team members * Collaborate with developers, designers, and product managers * Learn new technologies as needed and participate in code reviews * Work across the stack-front-end and back-end (we use technologies like React, Node.js, TypeScript, MongoDB, Docker, and AWS) Who You Are * Are genuinely interest in software engineering and loves problem-solving * Have practical programming experience-from studies, personal projects, internships, jobs or similar-and are eager to keep learning and expanding your skill set. * Communicate clearly, enjoy working as part of a collaborative team, and aren't afraid to share ideas or ask questions * Have experience with any of the following: TypeScript, React, Node.js, MongoDB, REST APIs, Docker, AWS. * Are fluent in English * You hold a Bachelor's or Master's degree in a relevant field Why Join Evinova? Evinova is pioneering digital solutions to improve how clinical trials are run, using AstraZeneca's global expertise and insights from thousands of patients and clinicians. You'll join a friendly, diverse team committed to collaboration, mentorship, and technical excellence. Here, your work will matter-helping deliver better healthcare solutions, faster. We actively welcome applications from people of all backgrounds, including those underrepresented in tech. Even if you're not sure you meet every requirement, we'd love to hear from you. Location The office is based in Gothenburg near GoCo Health Innovation Center in Mölndal. It´s close to public transportation and easy to access by car. We have an on-site commitment of three days a week. Ready to Apply? Imagine yourself helping shape the future of healthcare technology? We want to hear from you, so apply now with your CV and cover letter, no later than 17th of July! Learn more about us and follow Evinova on LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/evinova/
"Founded in 1927, the Volvo Group is committed to driving prosperity and shaping the future landscape through sustainable transport, mobility, and infrastructure solutions. By offering trucks, buses, construction equipment, power solutions for marine and industrial applications, financing and services that increase our customers’ uptime and productivity. Our headquarters are in Gothenburg, Sweden. Volvo Group shares are listed on Nasdaq Stockholm." What you will do The Supply Partner Development (SPD) department within Volvo Group Truck Purchasing contributes to a resilient global supply network. The Lean Engineer (SPD Engineer) role is to evaluate the current capacity and performance situation at our supply partners’ manufacturing sites, identify gaps and opportunities, ensure that roadmaps to close the gaps are in place and in the end, monitor implementation. You will in other words function as a continuous improvement and risk reduction driver in the supply network with the goal to ensure that the supply partners are able to in an efficient way produce enough parts to meet demand. A challenging job as you will have to influence and convince external partners to improve their processes and ways of working but also rewarding with great opportunities to solve complex problems and contribute to business success. Ticket to Ride To succeed, we believe you have significant manufacturing or supplier development background where you have been applying lean or other manufacturing concepts/philosophies on the factory shopfloor. Running VSM activities, collecting cycle time data, identifying waste, and analysing OEE data are examples of what we expect from you. Your previous job title might have been lean coach, manufacturing/industrial engineer, supplier development engineer or similar. It is not necessary to have worked in a purchasing setting, but it is important that you have a business understanding, can crunch data, and translate gaps or opportunities into financial measurables. Your main internal partners will be buyers and supplier quality engineers, while external partners could be operations managers, continuous improvement managers or similar. We believe you are a person who thrives when you get to interact and team up with people. It is especially important that you can create a professional environment in which you encourage supply partners to drive their own performance development. Communication is key to drive change and therefore you feel comfortable presenting your findings and recommendations on all organisational levels, internally as well as externally. You tackle challenges as they arise and switch between helicopter perspective and details as needed. Teamwork is key but you will most often drive several parallel individual activities. Building your own plan and independently prioritize according to business needs is therefore natural for you. Main requirements * University degree (e.g. manufacturing/industrial engineering or supply chain management) * Manufacturing background with hands-on experience in applying lean principles and tools or other manufacturing concepts like Total Productive Maintenance or Theory of Constraints * Leadership skills with ability to challenge supply partner management with bold innovative ideas and directions * Experience of training others in lean principles and tools * Fluent in English, both written and spoken * Ready to travel up to approximately 50% of the time and sometimes with short notice The Supply Partner Development department consists of three teams covering all parts of the truck. The diverse team you will join is responsible for the Powertrain & Fossil Free Materials area, currently consisting of eight members with mixed backgrounds, age, gender, and nationalities. Would you like to join our journey? Ready for the next move? Are you excited to bring your skills and disruptive ideas to the table? We can’t wait to hear from you. Apply today! If you have any questions please contact me at [email protected] Azadeh Moazami Head of Supply Partner Development Please note that the recruitment process may be affected by the summer vacation. Last application day: 31st August 2025 Location: Guthenburg, Sweden or Lyon, France We value your data privacy and therefore do not accept applications via mail.
Välj ett jobb för att visa detaljer