Beskrivning av tjänsten som personlig assistent Vill du ha ett givande uppdrag som personlig assistent, där du har en nyckelroll i att få kunden att känna sig trygg och sedd. Har du intresse för arbetet med människor och vill jobba i en trevlig familj för att ge dem avlastning vid behov i Ljugarn, Gotland? Vi söker nu en eller flera personliga assistenter som vill jobba med vår kund som under sommarhalvåret vistas på Gotland, Ljugarn. Kunden är en kvinna i medelålder med epilepsi och autism. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Arbetat med människor, gärna inom LSS. God kommunikation på svenska. Kan du även finska så är det meriterande. Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Behovsanställd/deltid Omfattning: Varierande men någon gång i veckan är önskemålet. 10-20h/v. Arbetstid: Varierande Dag/Kväll. Tillträde: Så snart som möjligt. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan!
Säljande receptionist till Nordic Wellness Visby Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med närmare 350 klubbar och ett antal padelanläggningar runt om i landet. Det ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra anläggningar och ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet, personal och pris. Vi erbjuder ett brett utbud av träning och välmående för alla åldrar, har närmare 500 000 medlemmar och fortsätter vår expansionsresa framåt. Nu söker vi en säljande receptionist till Nordic Wellness Visby. Är du en serviceinriktad person med driv och engagemang? Vill du vara med och skapa en inspirerande träningsmiljö där våra medlemmar känner sig välkomna och motiverade? Då kan detta vara jobbet för dig! Vi söker dig som vill arbeta: Extra vid behov I en roll där service, försäljning och medlemskontakt står i fokus Med varierande arbetstider, inklusive kvällar och helger Om rollenSom säljande receptionist är du klubbens ansikte utåt och ansvarar för att skapa en välkomnande och inspirerande miljö. Du ser till att varje medlem får en förstklassig träningsupplevelse och att anläggningen alltid håller högsta kvalitet. Dina arbetsuppgifter inkluderar att: Välkomna och hjälpa medlemmar samt gäster Skapa en ren, fräsch och trivsam miljö på anläggningen Hantera försäljning av medlemskap och produkter Bidra till en familjär och positiv atmosfär Säkerställa ordning och reda i receptionen och på gymmet Arbetet är varierande och kräver att du är flexibel och självgående. Ingen dag är den andra lik, och du kommer att spela en viktig roll i att skapa den bästa möjliga träningsupplevelsen för våra medlemmar. Vem söker vi?Vi letar efter dig som: Är 18 år eller äldre Trivs i mötet med människor och skapar goda relationer Har en positiv och serviceinriktad inställning Är flexibel och kan arbeta både dagtid, kvällar och helger Är självgående, tar egna initiativ och ser vad som behöver göras Trivs i ett högt tempo och kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Tidigare erfarenhet av service eller försäljning är meriterande, men inget krav. Det viktigaste är din inställning, energi och vilja att utvecklas! Vad erbjuder vi? En inspirerande arbetsmiljö fylld med träningsglädje och teamkänsla Möjlighet att utvecklas och växa inom företaget Chansen att engagera dig i gruppträning och andra delar av verksamheten Ett roligt och omväxlande jobb i en växande organisation AnsökanSom en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller, och genom att skicka in din ansökan godkänner du att en sådan kan utföras. Sök idag – vi vill höra från dig!Urval och intervjuer sker löpande – så vänta inte. Skicka in din ansökan idag och bli en del av Nordic Wellness-familjen, där vi tillsammans lever våra värdeord: FUN MOVEMENT STRONG TOGETHER
PMU SECOND HAND – Ditt fynd förändrar liv och miljö PMU Second hand är Sveriges mest rikstäckande secondhandkedja. Tillsammans med våra samarbetsförsamlingar/föreningar driver vi 56 butiker mellan Trelleborg och Haparanda. 23 av dessa är fullt administrerade av PMU, vilket innebär att vi där har ett direkt arbetsgivaransvar. Syftet med butikerna är att skapa ekonomiska resurser till de internationella projekt som PMU eller våra samarbetspartners stödjer. Genom butikerna gör vi också stora sociala insatser lokalt. Att handla secondhand är dessutom det mest miljösmarta alternativet för konsumtion. Vi vill utmana församlingarna till att se PMU Second Hand som ett verktyg för att församlingen ska kunna vara just församling. Vi tror att en secondhandbutik behöver drivas affärsmannamässigt men fortsatt måste kunderna få uppleva att de gör fynd. Vi vill få gåvogivare, medarbetare och kunder att känna att de verkligen är med och förändrar liv och miljö. Så viktiga är allas insatser. Vårt uppdrag som central organisation är att ge butikerna stöd att driva och utveckla sin verksamhet på ett framgångsrikt sätt. Vi har också ett uppdrag att starta fler butiker. OM BUTIKEN Tillsammans med Pingstkyrkan i Visby driver vi en fräsch butik i Skarphäll. Butiken är väl inarbetad och känd i sitt område och är inne i en expansiv och utvecklande fas. Vi vill fortsätta den positiva utvecklingen som butiken har haft så här långt och söker därför en driven och inspirerande ledare. Butiken administreras centralt av PMU Second Hand men drivs lokalt i samarbetet med Pingstkyrkan i Visby. Målsättningen med butiken är att: generera ekonomiskt överskott till sociala och humanitära insatser genom de projekt som PMU och församlingen är engagerad i vara en social mötesplats bereda sysselsättning för människor utanför den reguljära arbetsmarknaden aktivt göra stor skillnad för vår miljö sprida kunskap om situationen i utvecklingsländer vara en plattform för att göra PMU och församlingen mer känt i Visby OM TJÄNSTEN Som Butikschef leder du tillsammans med Verksamhetschefen den dagliga driften av butiken. Du kommer tillsammans med övrig personal arbetsleda volontärer och personer i olika former av arbetsträning. Arbetet fokuserar på att skapa en så stor genomströmning av skänkta varor som möjligt. Detta innebär att maximera försäljning samt skapa en attraktiv butik och gåvomottagning. Du är själv delaktig i arbetet med att förbereda butiken inför försäljning samt arbeta i butiken när den är öppen. Tjänsten innebär också ett nära samarbete med församlingen som är delaktig i driften. Som butikschef är du ytterst ansvarig på plats för frågor som påverkar det dagliga arbetet när verksamhetschefen inte är närvarande. Du får bra centralt stöd av Regionchef, Butiksutvecklare, Marknadskommunikatör och Verksamhetsledning i ditt arbete. Tjänsten är på heltid och tillträde snarast/enligt överenskommelse. Du rapporterar till Verksamhetschefen. DEN VI SÖKER Vi söker en driven och inspirerande ledare som har erfarenhet från att driva Secondhandbutik och myndighetssamarbeten eller annan lämplig bakgrund. Som person är du ordningsam, resultatinriktad och tydlig i din kommunikation. Du förstår värdet i att ibland vara ledare och ibland vara chef. Du bör ha erfarenhet av liknande jobb och älska secondhand. Du kan också komma med annan viktig erfarenhet som kan bidra till en tillväxt i vår butik. Din sociala förmåga är mycket viktig och vi kommer att utgå från personlig lämplighet. Du har ett öppet och representativt sätt och du har god förmåga att utveckla och leda människor utifrån deras egna förutsättningar. Du som söker … Vill vara med och förändra liv och miljö Har dokumenterad affärs- och marknadserfarenhet eller erfarenhet från socialt arbete Har tidigare erfarenhet från handels och butiksvana Har erfarenhet av att arbetsleda andra Har erfarenhet från att rekrytera och leda volontärer Har erfarenhet från att leda samarbeten med olika myndigheter i arbetsmarknadspolitiska åtgärder Har erfarenhet av att vara chef eller ledare Kan utbilda, motivera och inspirera butiksmedarbetare Delar vår kristna tro och är väl förtrogen med vad det innebär att jobba i nära samarbete med en församling Har körkort för bil DIN ANSÖKAN Vill du veta mer om hur du kan få vara med och förändra världen varje dag? Kontakta Verksamhetschef Olga Ridne i Visby för frågor om tjänsten. Välkommen att skicka ditt personliga brev och CV via e-post till [email protected]. Beskriv gärna hur din kristna tro får konsekvenser i din vardag. Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 30 juni. Märk din ansökan med ”Butikschef Visby”. Vi förbehåller oss rätten att kalla till intervju löpande. PMU – EN DEL AV PINGST PMU, Pingstmissionens utvecklingssamarbete, är en av Sveriges större biståndsorganisationer. PMU är avdelningen för internationell utvecklingsverksamhet och humanitärt arbete inom den juridiska personen Pingst – fria församlingar i samverkan. PMU:s uppdrag är tydligt: Vi vill bekämpa alla former av fattigdom och vi vill göra det tillsammans. Detta är vår tro, vår vilja och vår kallelse som kyrka. Vi tror på alla människors lika värde och lika rätt. Vårt arbete utgår från de mänskliga rättigheterna och övertygelsen om varje människas inneboende förmåga att förändra sitt liv. Genom att stärka individer och påverka makthavare kan vi bidra till hållbar förändring. Utöver det direkta arbetet med utvecklingsprojekt och humanitära insatser, arbetar vi med påverkansarbete, kommunikations- och insamlingsarbete och secondhandbutiker i Sverige. Läs gärna mer på www.pmu.se
Hållbar Psykiatri Gotland AB grundades 2019 av psykiatrikern Virág Bergkvist med visionen att via evidensbaserad kunskap ge vuxna med psykiska besvär möjlighet till utredning och behandling. Vi hjälper både privatpersoner och företag. I både vårdrelationer och mänskliga relationer sätter Hållbar Psykiatri särskilt stort värde på äkthet och engagemang. Vår grundfilosofi är kompetens, trygghet och hållbarhet. Mottagningen ligger centralt i Visby på Hamngatan 3 intill Donnersplats. Verksamheten har bedrivits i knappt 6 års tid och drygt 570 enskilda patienter har fått hjälp med diagnostisering, farmakologisk behandling och rehabilitering hos Virág Bergkvist. Vi tar emot 100 nya patienter per år. Ett tjugotal privatpraktiserande mycket erfarna externa konsulter och samarbetspartner tillhör nätverket. Tack vare detta givande samarbete har man kunnat erbjuda psykoterapi och neuropsykiatriska utredningar. Mer än 260 enskilda patienter har genomgått en ADHD-utredning på Hållbar Psykiatri under en fem årsperiod. Vi söker nu en sjuksköterska för timanställning med stor flexibilitet. Dina arbetsuppgifter: Som sjuksköterska arbetar du i ett team bestående av läkare och psykolog. Teamet genomför basutrednigar och initiala strukturerade neuropsykiatriska bedömningar hos vuxna. En viktig arbetsuppgift är att ansvara för psykoedukativa insatser och uppföljning av läkemedelsbehandling. Du är även en del i vår telefonmottagning. Du fungerar som fast vårdkontakt för patienterna och har i den rollen en samordnande funktion. Du arbetar dagtid. Vem är du? Du är legitimerad sjuksköterska. Specialistutbildning inom psykiatri är inget krav men är meriterande. Du är pensionär eller är mitt i arbetslivet eller i början av din yrkeskarriär. Du är ansvarstagande, noggrann och motiverad i ditt arbete. Du har hög arbetsmoral, är lojal med patienter och är strukturerad. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Tillträde: 2025.09.01. eller enligt överenskommelse. Inför beslut om anställning görs bakgrundskontroll genom utdrag ur belastningsregistret. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler!
Om oss Eztablisher, grundat 2017, är en byrå som hjälper både start-ups och väletablerade bolag att växa genom strategisk mötesbokning. Vi samarbetar långsiktigt med framstående svenska och internationella företag inom en rad olika branscher, vilket ger oss en stark position på marknaden. Våra kontor i hjärtat av Gamla Stan & Visby erbjuder en inspirerande miljö där modern design möter historisk charm – en perfekt plats för att utvecklas och nå nya höjder inom försäljning. MötesbokareIdag söker Eztablisher fler mötesbokare som spelar en nyckelroll i våra kunders försäljningsprocess. Du arbetar med att skapa, etablera och utveckla B2B-relationer genom att boka kvalitativa möten med beslutsfattare och nyckelpersoner. Genom aktiv kommunikation driver du på affärsutvecklingen för våra uppdragsgivare. Din insats är avgörande för att skapa affärsmöjligheter och lägga grunden för framgångsrika samarbeten. Vi erbjuder: Fast grundlön + provision + bonus vid uppnådda mål. En inspirerande arbetsmiljö, kontinuerliga AW’s och events. Friskvårdsbidrag och ytterligare hälsoförmåner. Stark vinnarkultur med frekventa tävlingar. Interna utbildningar och seminarium Vi söker dig som: Talar flytande svenska & god förståelse för engelska. Resultatinriktad, drivs av att arbeta mot högt uppsatta mål. Vill utveckla din karriär och kunskap. Meriterande med tidigare erfarenhet av försäljning/mötesbokning. Tjänsten tillsätts löpande. Vi ser fram emot din ansökan! Vänliga hälsningar, Erol Efe Yigit | Talent Acquisition Manager [email protected]
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en man som bor strax utanför Visby. Tjänsten är en timanställning vid behov och ordinarie personals frånvaro med möjlighet till mer arbete under sommarperioden. Du bör vara bekväm med kroppsarbete då kunden hjälper till med diverse saker på familjens lantbruk och ofta får då assistenten hjälpa till med de sysslor vår kund inte själv klarar av. Dina arbetsuppgifter kan även innefatta att du hjälper vår kund med av- och påklädning, personlig hygien, förflyttningar, hushållssysslor och att du är med på kundens arbetsplats. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Dagtid, under både vardagar och på helger. Om kunden Du får gärna ha ett sportintresse, då vår kund har ett stort intresse för sport och åker runt på olika aktiviteter kopplat till detta. Om dig Som person bör du vara social och drivas av att hjälpa människor och som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, ansvarstagande, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Innehar B-körkort och har tillgång till egen bil, Behärskar det svenska språket väl i både tal och skrift. Det är meriterande om du Har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg eller personlig assistans, Delar kundens sportintresse. Omfattning: Extra/vid behov. Antal tjänster: 1. Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Fritid vaktmästeri Fritids enheten består av två badhus, lokalbokning, arbete med föreningsbidrag, ishall, natur fotbollsplaner och två konstgräsplaner, idrottshallar samt vår Arena. Vi är idag drygt 20 medarbetare. Tillgången till väl fungerande idrottsanläggningar är avgörande för genomförandet av träningar och matcher. Som anläggningsvaktmästare möter du föreningsledare och idrottare som tävlar och tränar, barn och ungdomar som just börjat med sin idrott samt alla andra besökare till idrottsplatserna. Arbetet innebär att ge alla dessa kunder och besökare bästa möjliga förutsättningar samt ge bra service och ett gott bemötande. Detta görs med god service och välskötta anläggningar. Dina arbetsuppgifter Huvuduppgifterna innefattar daglig drift av våra anläggningar, så som Arenan / gymnastikhallar. Stor del är i Visby ishall och grönyteskötsel av fotbollsplaner / konstgräsplaner. Viss skötsel av maskinpark, uthyrning av idrottsmateriel till föreningslivet, städning och renhållning av lokaler samt uthyrning av logi i skolsalar. Arbete på kvällar och helger ingår. Vem är du? Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom isvård och plan- grönyteskötsel eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Grundläggande datorkunskaper, maskin vana och B-körkort är ett krav för tjänsten. Körkort med behörigheten BE är meriterande. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av skötsel av grönytor samt mekaniska kunskaper. För att lyckas i rollen är du som person ansvarskännande, engagerad och säkerhetsmedveten. Du är välorganiserad, ser vad som behöver göras och har öga för detaljer. Vidare bidrar du till ett gott samarbete i gruppen. Eftersom du kommer arbeta i en verksamhet där det är viktigt med ett gott bemötande så trivs du med att möta besökare i olika sammanhang där information, hänvisning och övrig service ingår i dina arbetsuppgifter. Arbetet ställer höga krav på flexibilitet och på din förmåga att kommunicera med anläggningarnas nyttjare och kunder. Vi kommer i rekryteringen att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om regionstyrelseförvaltningen Som en del av Region Gotland ansvarar regionstyrelseförvaltningen för koncernstyrning, strategisk planering och ärendeberedning. Vi arbetar även med regional utveckling och kultur- och fritidsverksamhet. Vi fungerar som ett internt stöd till regionens övriga förvaltningar. Tillsammans månar vi om kvalitet och effektivitet för dem vi finns till för. Via vårt ansvar för räddningstjänsten på Gotland är vi också en viktig del i medborgarnas trygghet och säkerhet. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön. Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Är du vår nya stjärna bakom ratten? Hos GotlandsBuss AB blir du en viktig del av ett tryggt och sammansvetsat team som ansvarar för kollektiv- och skoltrafiken på Gotland. Vi är ett lokalt bussbolag som tillsammans med det stora nätverket Bivab står starka och konkurrenskraftiga, och vi vill gärna att just du utvecklas och växer tillsammans med oss! Om rollen Vi söker två engagerade och ansvarsfulla förare med placering i Burgsvik. Tjänsterna är på 90 %, med möjlighet till extra pass vid behov, exempelvis vid frånvaro i Hemse, samt under lediga dagar för att du ska kunna jobba upp till 100 %. Anställningen är heltid med 6 månaders provanställning. Anställningsstart 1 augusti. Vi är kollektivanslutna till Bussbranschavtalet och erbjuder en trygg anställning. Kvalifikationer Du har D-körkort och giltigt Yrkeskompetensbevis (YKB) – dina nycklar till en spännande arbetsdag bakom ratten. Förarkort för digital färdskrivare enligt Transportstyrelsen är en självklarhet för dig. Har du erfarenhet som bussförare är det ett stort plus, men viktigast är att du är redo att lära och utvecklas. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska och trivs i mötet med människor. Eftersom våra arbetstider kan variera är det viktigt att du har tillgång till egen bil för flexibilitet. Dina arbetsuppgifter Du kör bussen med trygghet och säkerhet i fokus – varje passagerare ska känna sig i trygga händer. Du kör miljömedvetet och ser till att din körning bidrar till en hållbar framtid. Med ditt lugn och din ansvarskänsla hanterar du även stressiga situationer på ett professionellt sätt. Du är engagerad och tar stolthet i ditt arbete – din ambition speglar sig i varje körning. Trygg start och stöd i ditt arbete Som bussförare hos GotlandsBuss får du en grundlig introduktionsutbildning på en vecka, ledd av våra erfarna förare, som hjälper dig att snabbt komma in i jobbet. Under arbetet finns också vår trafikledning på depån tillgänglig för stöd och hjälp i vardagen. Säkerhet i fokus Som en del av vårt säkerhetsarbete görs slumpvisa alkohol- och drogtester under anställningstiden, utförda av vår företagshälsovård. Vid anställningstillfället behöver du även kunna visa ett utdrag från polisens belastningsregister. En bakgrundskontroll ingår också i rekryteringsprocessen. Vi önskar att du bifogar både CV och personligt brev i din ansökan. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, eftersom vi gör löpande urval och intervjuer. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Är du redo att ta plats bakom ratten och bli GotlandsBuss nästa superstjärna? Då väntar vi på din ansökan, hoppa på tåget (eller bussen!) och kör med oss mot nya äventyr!
KlaraBo är ett fastighetsbolag som förvärvar, äger, förvaltar och uppför hyresbostäder. Företaget grundades 2017 och agerar över hela landet. KlaraBo är en långsiktig fastighetsägare som tillsammans med 74 medarbetare förvaltar ca 7400 lägenheter i hela landet. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm. Vi söker nu en engagerad och driven vikarierande Förvaltare till Visby! Vi erbjuder ett varierande jobb med stora möjligheter att påverka, och du blir en del av vårt härliga team i Område Öst. Ditt övergripande ansvar blir att ta hand om vårt lokala fastighetsbestånd ur ett förvaltarperspektiv. Du leder, fördelar och utvecklar det dagliga arbetet med drift och underhåll utifrån KlaraBos förvaltningsmodell. Förvaltningsmodellen innebär att arbeta med förbättringar av bostadsområdena och att förbättra fastighetens driftsnetto genom aktiva åtgärder som bidrar till ökade intäkter och sänkta kostnader. Som förvaltare ställs höga krav på att vara en god ledare och förebild, att vara proaktiv och initiativrik för att uppnå bästa möjliga resultat. Rollen har personalansvar för sex medarbetare (fastighetstekniker) samt en arbetsledare och kommer att vara placerad i Visby, Gotland. Vad innebär jobbet? Ansvara för resultat i fastigheterna enligt fastställd budget Löpande förvaltning och skötselkvalitet i fastighetsbestånden Ansvar för planerat underhåll enligt plan/budget Upphandla, driva och genomföra ROT-projekt Kontakt med myndigheter samt egenkontroll Optimera energianvändning Förhandla och upphandla driftavtal samt kontakt med leverantörer Planera och genomföra inköp samt avtal och kontrakt med leverantörer Administration i diverse supportsystem, tex tidrapportering, fakturahantering, mm. Vem är du? Du har eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning eller motsvarande. Du bör ha minst 1 års arbetslivserfarenhet inom fastighetsförvaltning eller i en liknande roll inom fastighetsbranschen. Du har god erfarenhet av personalledning, inkl. arbetsmiljöansvar, medarbetarsamtal, skyddsronder mm, samt har mycket goda systemkunskaper. Erfarenhet av att driva projekt är meriterande. Du är proaktiv och självgående, och bidrar till en god arbetsmiljö och en trevlig stämning på arbetsplatsen. Sök tjänsten Tjänsten är ett tidsbestämt vikariat på ett år med start 15 augusti 2025 eller enligt överenskommelse. Du rapporterar till Områdeschef. Läs mer om KlaraBo på vår hemsida www.klarabo.se Skicka din ansökan till [email protected] gärna redan idag, dock senast den 30 juni 2025. Urval sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan!
Är du redo att ta köket med storm och servera fantastisk mat? Då är du rätt kock för oss! Vi söker dig som känner sig bekväm med husman, finare rätter och även kan komma med egna nya idéer till menyn! Jobbet är mellan juni-Augusti. Skicka in ansökan med CV och personligt brev! Personalboende finns.
Välj ett jobb för att visa detaljer