Verksamhetschef Slite Vårdcentral
REGION GOTLAND
Chefer inom hälso- och sjukvård

I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Vårdcentralen Slite Vårdcentralen Slite är en glesbygdsvårdcentral med cirka 5000 listade patienter och är därmed Gotlands minsta vårdcentral. Här arbetar omkring 20 medarbetare som gemensamt arbetar för att få en alltmer personcentrerad och lättillgänglig vård. Vi är en vårdcentral under förändring och utveckling med ett stort fokus på bemötande, och vi sätter medicinsk kvalitet och patientsäkerhet som högsta prioritet. Just nu pågår intensivt arbete med att gå från fokus på diagnos till fokus på medicinsk bedömning, kontinuitet och samordning. Vi söker nu en ny verksamhetschef som kan ta över rodret för ledarskapet för vårdcentralen.  Dina arbetsuppgifter I din roll som verksamhetschef kommer du att leda och utveckla verksamheten utifrån de villkor som ges i primärvårdens krav och kvalitetsbok, förfrågningsunderlag. Du har närmaste ledningsansvar för vårdcentralens verksamhet och ekonomi och därigenom ett strategiskt ansvar för att resultatmålen uppnås.  Du arbetar för att utveckla en personcentrerad, effektiv och kunskapsstyrd vård med kvalitet och en hållbar och stimulerande arbetsmiljö för medarbetarna. Din närmsta chef är primärvårdschefen i regionen och du kommer i din chefsroll också ha ett strategiskt, taktiskt och operativt ansvar utifrån din nyckelfunktion i primärvårdens ledningsgrupp (PLG).  Du kommer att lägga stor vikt vid att skapa förutsättningar för dina medarbetare att använda och utveckla sin kompetens i synergi med verksamhetens utvecklingsarbete. Du får vara en del i utvecklingen av den moderna primärvårdens uppdrag i första linjens sjukvård kopplat till samverkan med övriga delar i vårdkedjan.  Vem är du? Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsexamen inom ett sjukvårdsrelaterat yrke med legitimation, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren anser relevant samt har erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvården.  Det är meriterande om du har genomgått chefs- eller ledarskapsutbildning samt har erfarenhet som ledare inom hälso- och sjukvårdsområdet. Erfarenhet från primärvård värderas högt.  Vi söker en trygg och stabil person med god självinsikt. Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor, samtidigt som du arbetar mot uppsatta mål och fokuserar på resultat. Ditt mål- och resultattänkande genomsyrar dina prioriteringar, planering och agerande.  Du är kreativ och bidrar med egna idéer för att lösa arbetsrelaterade utmaningar. Vidare är du strukturerad och organiserad i ditt arbete och har ett kommunikativt och öppet sätt som bidrar till högt förtroende hos medarbetare och kollegor. För denna tjänsten är det ett krav att du har språkkunskaper i Svenska på minst C1-nivå. Detta innebär att du behöver kunna kommunicera obehindrat, både skriftligt och muntligt, samt förstå komplexa texter och uttrycka dig nyanserat i professionella sammanhang.  I denna rekrytering samarbetar Region Gotland med Randstad. Ansökan sker via Ranstad. https://www.randstad.se/jobb/verksamhetschef-slite-vardcentral_slite_bb067eff-8886-4bda-8c6e-4382b958a864/ Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Camilla Månsson på [email protected] Om hälso- och sjukvårdsförvaltningen Som en del av Region Gotland ansvarar hälso- och sjukvårdsförvaltningen för att en hälsofrämjande sjukvård och tandvård tillhandahålls på lika villkor till de som bor och vistas på Gotland. Vi förbättrar människors vardag, varje dag. Tillsammans utvecklar vi hälso- och sjukvården nära patienten. Vi skapar trygghet genom respekt, integritet och tillgänglighet. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.  Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Verksamhetschef vårdcentralen Wisby Söder
REGION GOTLAND
Chefer inom hälso- och sjukvård

I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Vårdcentralen Wisby Söder Här arbetar cirka 40 medarbetare i tvärprofessionella allmänmedicinska team och vi har cirka 14 000 listade patienter som vi gör vårt bästa för att ge en god och nära vård. Vi jobbar dagligen med att utveckla vår verksamhet både utifrån patienters och medarbetares tankar och förslag men också utifrån regionens direktiv. Vi driver förbättringsarbeten initierade av medarbetarna i ett led att skapa effektivare vårdprocesser, mer personcentrerad och lättillgänglig vård samt hållbar arbetsmiljö.  På vårdcentralen jobbar alla professioner i nära samarbete utifrån det som behövs för att göra medicinska bedömningar och prioriteringar och vi jobbar kunskapsbaserat med evidensbaserade behandlingar.  Vårdcentralen kännetecknas av sin engagerade, lösningsorienterade och lojala personal som med professionalitet och klokskap tar ansvar för både verksamhetens utveckling och det dagliga arbetet med patienten i fokus. Atmosfären på vårdcentralen beskrivs som strukturerad, välkomnande och trevlig av kollegor och studenter som delat vår vardag.  Dina arbetsuppgifter I din roll som verksamhetschef kommer du tillsammans med enhetschef leda och utveckla verksamheten utifrån de villkor som ges i primärvårdens krav och kvalitetsbok, förfrågningsunderlag. Du har närmaste ledningsansvar för vårdcentralens verksamhet och ekonomi och därigenom ett strategiskt ansvar för att resultatmålen uppnås. Du och din enhetschef har ett delat personalansvar. Du arbetar för att utveckla en personcentrerad, effektiv och kunskapsstyrd vård med kvalitet och en hållbar och stimulerande arbetsmiljö för medarbetarna. Din närmsta chef är primärvårdschefen i regionen och du kommer i din chefsroll också ha ett strategiskt, taktiskt och operativt ansvar utifrån din nyckelfunktion i primärvårdens ledningsgrupp (PLG).  Du kommer att lägga stor vikt vid att skapa förutsättningar för dina medarbetare att använda och utveckla sin kompetens i synergi med verksamhetens utvecklingsarbete. Du får vara en del i utvecklingen av den moderna primärvårdens uppdrag i första linjens sjukvård kopplat till samverkan med övriga delar i vårdkedjan.  Vem är du? Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsexamen inom ett sjukvårdsrelaterat yrke med legitimation, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren anser relevant samt har erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvården.  För denna tjänsten är det ett krav att du har språkkunskaper i Svenska på minst C1-nivå. Detta innebär att du behöver kunna kommunicera obehindrat, både skriftligt och muntligt, samt förstå komplexa texter och uttrycka dig nyanserat i professionella sammanhang. Det är meriterande om du har genomgått chefs- eller ledarskapsutbildning samt har erfarenhet som ledare inom hälso- och sjukvårdsområdet. Erfarenhet från primärvård värderas högt.  Vi söker en trygg och stabil person med god självinsikt. Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor, samtidigt som du arbetar mot uppsatta mål och fokuserar på resultat. Ditt mål- och resultattänkande genomsyrar dina prioriteringar, planering och agerande. Du är kreativ och bidrar med egna idéer för att lösa arbetsrelaterade utmaningar. Vidare är du strukturerad och organiserad i ditt arbete och har ett kommunikativt och öppet sätt som bidrar till högt förtroende hos medarbetare och kollegor.  I denna rekrytering samarbetar Region Gotland med Randstad. Välkommen med din intresseanmälan senast den 2025-08-17, https://www.randstad.se/jobb/verksamhetschef-vardcentralen-wisby-soeder_visby_6779eceb-8749-43a3-84ca-3118039078a0/  Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Camilla Månsson på [email protected].  Om hälso- och sjukvårdsförvaltningen Som en del av Region Gotland ansvarar hälso- och sjukvårdsförvaltningen för att en hälsofrämjande sjukvård och tandvård tillhandahålls på lika villkor till de som bor och vistas på Gotland. Vi förbättrar människors vardag, varje dag. Tillsammans utvecklar vi hälso- och sjukvården nära patienten. Vi skapar trygghet genom respekt, integritet och tillgänglighet. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.  Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Personal till hemtjänsten
Hirely AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Enkla Jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:   Om tjänsten Gotlands Hemtjänster söker sommarvikarier för att förstärka teamet under sommarmånaderna. Som sommarvikarie hos oss kommer du att arbeta nära våra kunder, erbjuda stöd och omsorg som förbättrar deras livskvalitet. Arbetet innebär att ge omsorg enligt individuellt anpassade genomförandeplaner och säkerställa att kunderna har en trygg och bekväm vardag. Ansvarsområden för sommarvikarier Ge personlig omsorg och stöd till kunder i deras hem utifrån deras specifika behov och önskemål. Verka för en trygg och trivsam hemmiljö för kunderna. Dokumentera och rapportera omsorgsinsatser samt observera förändringar i kundernas tillstånd. Effektiv kommunikation med kollegor och kunder för att upprätthålla en samordnad omsorg. Önskade kvalifikationer Empatisk och flexibel: Förmåga att anpassa sig till kundernas varierande behov. Kommunikationsförmåga: God kapacitet att kommunicera med både kunder och kollegor. Initiativrik och självständig: Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ för att förbättra kundernas välbefinnande. Erfarenhet är meriterande: Tidigare arbetslivserfarenhet inom hemtjänst eller omsorg är en fördel. Körkort: Eftersom vi rör oss olika långa sträcker mellan våra kunder är det meriterande om du har körkort. Vad vi erbjuder våra sommarvikarier Möjligheten till meningsfulla arbetsuppgifter som skapar värde i människors liv. En stöttande och vänlig arbetsmiljö där du uppskattas för ditt arbete. Chans att utvecklas inom omsorgsbranschen och fördjupa dina färdigheter. Om du är ny inom hemtjänsten så får du testa ett meningsfullt och viktigt arbete under sommaren.   Om Gotlands Hemtjänster Gotlands Hemtjänster har ett starkt fokus på att erbjuda individanpassad omsorg genom högkvalitativt stöd till våra kunder. Vi arbetar för att skapa trygghet och värde i vardagen för människor i behov av hjälp. Vårt team består av dedikerade medarbetare som delar viljan att göra skillnad i våra kunders liv. Bli en del av vår hemtjänstfamilj och bidra till att skapa en betydelsefull vardag för människor i deras vardag.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
KOCK, SOUSCHEF, KÖKSMÄSTARE
M Dryck & Konsult AB
Kockar och kallskänkor

Gillar du att byta miljö och jobba på mer än ett ställe under året eller helt enkelt bara vill jobba på ett ställe?  Vi tror att du har jobbat något eller några år och är öppen för att flytta på dig för att se andra ställen. Du gillar att laga mat där fokus är på nordiska matlagning. Vårt mål är alltid att du ska vara en del av den arbetsplatsen du jobbar på. Därför jobbar vi med kortare uppdrag på några månader upp till ett år. Vi jobbar över hela Sverige och skräddarsyr lösningar ut efter behov och hållbarhet. ROLLEN Som kock ser du till att det är rent och snyggt på din station, att preppen är gjord, ser till att maten som levereras är av högsta kvalitet. Du är öppen och anpassningsbar på arbetsplatsen. Du är trygg i dig själv, ser lösningar och potentiella vägar framåt för gäst och medarbetarresan. Du är strukturerad, ordningsam och håller den höga nivå som idag eftersträvas. Du kommer att arbeta aktivt med hållbarhet. Den cirkulära hållbarhetsresan avspeglar vårt fotavtryck både socialt, ekonomiskt och miljömässigt. Nöjda och motiverade medarbetare driver engagemang. Du är med andra ord en ambassadör för Progressio. DET HÄR ÄR DU BRA PÅ - Laga god mat - Har en god struktur  - Öppensinnad DET HÄR FÅR DU - Bra lön  - OB - Resan betald T/R - Tjänstepension & försäkringar via Fora ROLLEN Heltid, deltid, säsongsanställning Tjänsten tillsätts omgående OM OSS Progressio är ett rekryteringsföretag som hjälper våra samarbetspartners att lyckas framåt. I de flesta syften handlar det om att någon som slutar och någon ska börja, när man har som mest att göra. Då hjälper vi till att göra det enkelt i syftet att hitta ett nytt gött jobb. Antigen på ett eller flera ställen under ett år. Självklart ser vi anställningen som att den ska bli permanent, om du vill det.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
4 december 2025
Personlig assistent sökes till en flicka på Gotland
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en flicka som bor på Gotland. Tjänsten är en timanställning vid behov och ordinarie personals frånvaro.  Du kommer vara med och stötta vår flicka i hennes vardag, i skolan och i hemmet. Du ska brinna för att arbeta med barn och att se möjligheter. Vi letar efter en familjekär och social person som ser vår dotters behov och möjligheter. Det viktiga är inte att du har erfarenhet av rollen som assistent, vi kommer utgå från hur du anknyter dig till vår dotter och familj. Arbetet utförs både i Visby och på östra Gotland, varför körkort och tillgång till egen bil är ett krav. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Arbetstiden fördelas på dag- eller nattpass, mån-sön.  Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, ansvarstagande, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Innehar B-körkort, Har tillgång till egen bil, Är rökfri, Inte är pälsdjursallergiker, Har flytande kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift.  Omfattning: Extra/vid behov. Antal tjänster: 1.  Tillträde: Omgående, enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt.  Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

9 dagar sedan
Sista ansökan:
4 december 2025
Processtrainee - Processoperatör
Heidelberg Materials Cement Sverige AB
Maskinoperatörer, cement-, sten- och betongvaror

Heidelberg Materials cementfabrik i Slite ställs om för att tillverka cement med noll nettoutsläpp av koldioxid år 2030. Vi månar om klimat, människor och naturvärden och lägger stort fokus på att produkter och arbetsmetoder ska vara säkra, hållbara och ansvarsfulla i alla led. Hos oss förväntas du ta ansvar samtidigt som du får möjligheter att växa i din roll inom fabriken eller i koncernen. Vi har en egen lunchrestaurang, företagshälsovård och andra förmåner som till exempel idrottshall, gym och bra möjligheter att utvecklas. Förmåner Vi erbjuder bland annat: -Generöst friskvårdsbidrag -Subventionerad lunch -Hälsokontroller -Gratis träning i vårt fräscha gym -Bonus Din roll Som processtrainee får du den kunskap och erfarenhet som krävs för att kunna arbeta på ett säkert och effektivt sätt med högt kvalitetsfokus i vår produktion. Till en början är yrkesintroduktionen förlagd på dagtid med inplanerade teoretiska och praktiska moment för att sedan övergå till 3-skift. Under skiftgången arbetar du nära våra erfarna medarbetare medan du bygger på dina färdigheter. Yrkesintroduktionen pågår i 12 månader med chans på förlängning ytterligare 12 månader för att sedan vara färdigutbildad för en tjänst som Processoperatör. Rollen som Processoperatör • Följa produktions- och miljöinstruktioner • Jobba med SAP för att skriva in arbetsorder • Arbeta med självständiga förbättringar inom CIP • Samordna körning av ugn med hjälp av en processkötare och underhållspersonal för att uppnå optimal produktion • Delta aktivt i produktions övriga arbeten Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Följ några av våra medarbetare i deras vardag här. Din profil Dina personliga egenskaper är viktigast för oss. Som person har du en förmåga att leda och arbeta i grupp, vara ansvarstagande, stresstålig och strukturerad i ditt arbete. I rollen krävs det att man har datorvana. vi ser gärna att du har en gymnasieutbildning inom teknik eller natur men inget krav. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet så som noggrannhet, samarbetsförmåga, flexibilitet samt att du kan arbeta självständigt under eget ansvar. B-körkort är ett krav samt goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som skrift. Ansökan Tjänsten är en visstidsanställning på 12 månader på heltid, 3-skift, med tillträde enligt överenskommelse. Vill du veta mer är du välkommen att ringa HR-generalist Hanna Lenholm eller arbetsledare Björn Wikström. Sista ansökningsdagen är den 17 augusti, urval sker löpande. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling dvs. pass eller nationellt ID-kort.  Heidelberg Materials Cement Sverige AB är en del av Sveriges samhällsviktiga verksamhet. En del av våra tjänster är säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585) Vi har ett etablerat samarbete med externa parter vid rekryteringar och för att spara värdefull tid undanber vi oss kontakt från försäljare i dessa frågor. Välkommen med din ansökan!     Heidelberg Materials är en av världens största byggmaterialtillverkare. Med ledande marknadspositioner inom cement, ballast och betong erbjuder vi byggmaterial och lösningar genom hela värdekedjan. Vi har verksamhet i fler än 50 länder med över 51 000 medarbetare på närmare 3 000 platser. Kärnan i våra aktiviteter bygger på ansvar för miljön. Som en föregångare på vägen mot klimatneutralitet och en cirkulär ekonomi i byggmaterialindustrin, arbetar vi för att utveckla hållbara byggmaterial och lösningar för framtiden. Genom digitalisering erbjuder vi våra kunder nya möjligheter.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Processtrainee - processkötare
Heidelberg Materials Cement Sverige AB
Maskinoperatörer, cement-, sten- och betongvaror

Heidelberg Materials cementfabrik i Slite ställs om för att tillverka cement med noll nettoutsläpp av koldioxid år 2030. Vi månar om klimat, människor och naturvärden och lägger stort fokus på att produkter och arbetsmetoder ska vara säkra, hållbara och ansvarsfulla i alla led. Hos oss förväntas du ta ansvar samtidigt som du får möjligheter att växa i din roll inom fabriken eller i koncernen. Vi har en egen lunchrestaurang, företagshälsovård och andra förmåner som till exempel idrottshall, gym och bra möjligheter att utvecklas. Förmåner Vi erbjuder bland annat: -Generöst friskvårdsbidrag -Subventionerad lunch -Hälsokontroller -Gratis träning i vårt fräscha gym -Bonus Din roll Som processtrainee får du den kunskap och erfarenhet som krävs för att kunna arbeta på ett säkert och effektivt sätt med högt kvalitetsfokus i vår produktion. Till en början är yrkesintroduktionen förlagd på dagtid med inplanerade teoretiska och praktiska moment för att sedan övergå till 3-skift. Under skiftgången arbetar du nära våra erfarna medarbetare medan du bygger på dina färdigheter. Yrkesintroduktionen pågår i 12 månader med chans på förlängning ytterligare 12 månader för att sedan vara färdigutbildad för en tjänst som Processkötare. Rollen som Processkötare Arbetar på ugnlinjerna för att tillse att utrustningen håller hög tillgänglighet. • Sköta rensning/spettning, provtagning och rondering i cyklontornet. • Skriva felanmälan vid behov • Delta i det löpande produktionsarbetet på skiften. • Hålla 5S i torn på hög höjd • Vara ett föredöme för att arbeta säkert i cyklontornet • Delta aktivt i produktions övriga arbeten Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Följ några av våra medarbetare i deras vardag här. Din profil Dina personliga egenskaper är viktigast för oss. Vi värdesätter ditt engagemang, din kreativitet och att du sprider en god stämning i teamet. Du är vetgirig och söker aktivt kunskap och svar på dina frågor. Vi ser gärna att du har en gymnasieutbildning inom teknik men det är inget krav. Det är en fördel om du arbetat i team tidigare. B-körkort är ett krav samt goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift och datorvana. Ansökan Tjänsten är en visstidsanställning på heltid, 3 skift, med tillträde enligt överenskommelse. Vill du veta mer är du välkommen att ringa HR-generalist Hanna Lenholm eller arbetsledare Björn Wikström. Sista ansökningsdag är den 17 augusti, urval ske löpande. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling dvs. pass eller nationellt ID-kort.  Heidelberg Materials Cement Sverige AB är en del av Sveriges samhällsviktiga verksamhet. En del av våra tjänster är säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585) Vi har ett etablerat samarbete med externa parter vid rekryteringar och för att spara värdefull tid undanber vi oss kontakt från försäljare i dessa frågor. Välkommen med din ansökan!     Heidelberg Materials är en av världens största byggmaterialtillverkare. Med ledande marknadspositioner inom cement, ballast och betong erbjuder vi byggmaterial och lösningar genom hela värdekedjan. Vi har verksamhet i fler än 50 länder med över 51 000 medarbetare på närmare 3 000 platser. Kärnan i våra aktiviteter bygger på ansvar för miljön. Som en föregångare på vägen mot klimatneutralitet och en cirkulär ekonomi i byggmaterialindustrin, arbetar vi för att utveckla hållbara byggmaterial och lösningar för framtiden. Genom digitalisering erbjuder vi våra kunder nya möjligheter.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Almia söker DSK till VC på Gotland
Almia AB
Distriktssköterskor

Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Som distriktssjuksköterska hos Almia får du chansen att arbeta ute hos våra kunder med varierande arbetsuppgifter inom primärvård. Du kommer att ge vård och rådgivning i hemmiljö eller på vårdcentral, hantera kroniska sjukdomar och förebygga ohälsa. Arbetsmiljön är omväxlande och anpassas efter kund och område. Kontakta oss för mer information om detta uppdrag och hur du kan utvecklas tillsammans med Almia. Finner du tjänsten som Distriktssköterska till Gotland intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt  till Amanda Aletto eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]

9 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Primula Hemtjänst i Slite
Anettes hemtjänst på Gotland AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Är du intresserad av ett arbete som präglas av arbetsglädje, omväxlande arbetsuppgifter och en fin gemenskap med arbetskamrater där du utför ett viktigt arbete för våra äldre? Vi på Primula Hemtjänst söker nu två personal till vår verksamhet i Slite. Vi kan erbjuda en schemarad på ca 80 % eller ca 95 % . Arbetet är förlagt till dag/kväll, och helgtjänstgöring. Det är meriterande om du är utbildad undersköterska eller har erfarenhet inom hemtjänst men det är inte ett krav. Oavsett tidigare erfarenheter inom området börjar arbetet med en introduktion tillsammans med erfaren personal för att skapa bra förutsättningar i arbetet. Du ska ha god förmåga att bemöta människorna du hjälper på ett professionellt sätt, vara lyhörd för kundens behov och önskemål. Du som person ska vara ansvarfull, självständig och kunna ta egna initiativ. Det är viktigt att du är pålitlig och flexibel. Sökande skall ha B- körkort samt behärska svenska språket i tal och skrift. Vi har kollektivavtal, friskvårdsbidrag samt klädbidrag till arbetskläder. Maila ditt CV och ett personligt brev där du berättar om dig själv till [email protected] Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
1022 Personlig assistent till kvinna i Visby
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu personliga assistenter till kund som bor i Visby. Om jobbet som personlig assistent  Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Vår kund uppskattar en lugnare vardag i sitt hem, men tycker även om när det händer saker. Att åka på konsert, teater och utflykter är något som kunden uppskattar. Kunden har egen bil som assistenten kör, så körkort är väldigt viktigt. Vi vill att du som söker är ansvarstagande, har lätt för att samarbeta, har hög arbetsmoral och även kan hoppa in med kort varsel. Som personlig assistent är du med och möjliggör att en annan människa med en funktionsvariation får leva det liv hon önskar.  Vi söker dig som har ett stort tålamod och älskar att jobba med människor. Vi har inget krav på någon specifik utbildning utan det viktigaste är att personkemin mellan dig som assistent och kund fungerar. Under sommaren kommer du att arbeta enligt ett sommarschema, men det finns också stora möjligheter att fortsätta även efter sommaren.     Vi söker dig som:  Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning  om rollen som personlig assistent. Om anställningen   Arbetstiderna varierar utifrån kundens behov: dag, kväll, jour, vardag som helg.  Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

9 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025