Det perfekta extrajobbet! För mer information, besök gärna vår hemsida www.betterbusiness.se/for-shoppers/ Nu söker vi dig som är intresserad av att utföra provköp som mystery shopper i form av ålderskontroller, dvs. kontroller för att säkerställa att alkohol inte säljs till minderåriga. (Alkohollagen Kap 5 § 5). Enligt krav från vår uppdragsgivare behöver du vara 20 år fyllda då du kommer att genomföra provköp på alkoholhaltiga varor. Som mystery shopper agerar man på uppdrag av aktuell butik/butikskedja. Jobbet innebär att agera och uppträda som en vanlig kund utefter angivet scenario samt kontrollera butikens servicenivå, och i vissa fall kontrollera efterlevnad gällande ålderskontroll vid inköp av varor med åldersgräns. Detta uppdrag handlar om just säkerställande av ålderkontroll genom provköp, för att vara provköpare i det åldersspann där ålderskontroll krävs behöver du alltid vara 20 år fyllda och/eller i närliggande högre ålder som är åldersrepresentativ för det lagliga inköpet av alkoholhaltig vara. Passar du inte in i just denna profil går det ändå bra att registrera sig hos oss för andra uppdrag. Vi erbjuder uppdrag i butik, restaurang, webb och telefon som anonym kund/gäst. Som mystery shopper är du noggrann, bra på att observera och ta till dig instruktioner, samt behärskar det svenska språket i tal och skrift. Uppdragens omfattning och arbetstid varierar från 30 minuter till cirka tre timmar att utföra. Som shopper väljer du själv hur många uppdrag du vill utföra. Att vara mystery shopper är inget heltidsarbete utan ett perfekt extrajobb som går utmärkt att kombinera med annat arbete eller studier. Du får betalt per utfört uppdrag. Vi på Better Business hjälper företag att förbättra sin kvalitet och sin service genom att erbjuda dem verktyg för att utvärdera sitt kundbemötande. Ett av våra viktigaste verktyg är anonyma kundbesök i olika serviceinrättningar, så kallat mystery shopping. Better Business Sweden är specialister på mystery shopping och våra shoppers är tillsammans med våra kunder företagets viktigaste personer. Körkort är meriterande. Registrera dig som mystery shopper på vår hemsida www.beonline1.com , där du fyller i ditt CV och relevanta uppgifter. Vi tar inte emot ansökningar via mail men du får gärna höra av dig vid fler frågor. Välkommen med din ansökan!
Är du en passionerad Leg. Optiker som brinner för ögonhälsa och vill utvecklas i ett innovativt bolag som tar ansvar med kunden i fokus? Då kan det vara dig vi letar efter! Vad innebär rollen? Som optiker hos Synsam är du hjärtat i vår verksamhet. Du lyssnar, förstår och guidar våra kunder till bästa möjliga lösningar för deras syn och ögonhälsa. Med toppmodern utrustning är din huvuduppgift att noggrant genomföra synundersökningar samt ordinera och rekommendera synhjälpmedel till våra kunder på högsta kliniska nivå. Du blir en del av ett engagerat team med Store Manager och Style and Customer Advisors – tillsammans inspirerar ni våra kunder till lyckade inköp och gör deras upplevelse hos oss något att minnas. Vi söker en optiker som: Värdesätter att möta människor och bygga starka och långsiktiga kundrelationer. Är lyhörd för kundens behov och har en utpräglad kvalitetsmedvetenhet. Kommunicerar pedagogiskt och tryggt med kunderna. Är ansvarstagande och lösningsorienterad. Har optikerlegitimation – med eller utan DO/magisterexamen. Givetvis ser vi även att du har en passion för ögonhälsa! Varför Synsam? På Synsam jobbar du i ett kompetent team i ett marknadsledande företag. Synsam strävar ständigt efter att vara det mest innovativa företaget i branschen och har stora tillväxtambitioner inom ögonhälsa, torra ögon, Ortho-K, sport och myopikontroll. Du har stora chanser till vidare karriär inom Synsam då vi ständigt satsar på att utbilda våra optiker i både klassrum och online. Utöver detta erbjuds du: Friskvårdsbidrag Personalrabatt Bonussystem Vi erbjuder alla våra optiker att årligen delta på Optometridagarna inklusive resa och boende Om rekryteringsprocessen Vi rekryterar löpande, så vänta inte – klicka på länken och sök rollen som Leg. Optiker redan idag! Det är enkelt och smidigt: svara på några snabba frågor bland annat om du önskar arbeta hel eller deltid, bifoga ditt CV eller LinkedIn-profil (och om du inte har det redo nu, kan du komplettera senare). Vi ser fram emot att ta emot din ansökan! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång.
Vill du ha större frihet i ditt arbete, utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du har en förmånlig lön? Då är du varmt välkommen till oss på Te Crea Care! Te Crea Care etablerades 2013 och bemannar sjuksköterskor, fysio- och arbetsterapeuter. Vi har avtal med samtliga regioner, många kommuner och privata vårdgivare. Det innebär att vi kan erbjuda dig många olika typer av uppdrag i hela landet. Te Crea Care har löpande arbetat intensivt med anbudsarbete för att du som konsult ska ha många uppdrag att välja mellan till riktigt bra villkor. Vi arbetar tight med våra konsulter där vi är ett team. Krav eller önskemål: - Legitimerad sjuksköterska - Minst två års erfarenhet av akutmottagning - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Du är flexibel och kan anpassa dig i olika arbetsförhållanden. Du är trygg i dig själv och har förmågan att prioritera, delegera och arbetsleda. Vi söker dig som värdesätter eget ansvar, delaktighet och som bidrar till ett positivt arbetsklimat. Du är lyhörd och bemöter människor med respekt och omtanke. Vi finns med dig hela vägen från uppdragsstart, löpande under uppdraget och när det är dags att se på fortsättning. Vi finns med alltifrån att hitta de bästa uppdragen åt dig, boka ev resa och boende, som bollplank under uppdraget och ligger steget före inför nästa uppdrag. Vi erbjuder dig: · Marknadskraftig lön · En dedikerad konsultchef · Komplett försäkring · Flexibel pension · Friskvårdsbidrag · Utbildningar · Tipsbonus · Konsultträffar I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag. Är du intresserad av att veta mer om oss, kontakta Konsultchef Hjalmar på 076 860 63 95 eller besök vår hemsida på www.tecreacare.com
När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad. Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för Halmstads kommunala förskolor, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola. Varje dag går ungefär 16 000 barn till någon av våra verksamheter. Vi söker dig som vill arbeta för att varje barn och elev ska få den bästa starten i livet. Välkommen att utvecklas i Halmstads kommuns största förvaltning där dina insatser kommer göra skillnad varje dag. Hos oss är du med och skapar framtiden! Vallåsskolan är en mångkulturell skola med cirka 710 elever i F-9-spannet. Arbetsplatsen kännetecknas av ett positivt klimat mellan kollegor och med våra elever. Här får du som anställd stor frihet att, tillsammans med sitt arbetslag, utforma arbetssätten utifrån just era förutsättningar och här ges utrymme för medledarskap och möjlighet att tänka utanför boxen. Skolan har ett kompensatoriskt uppdrag i samhället och för oss på Vallåsskolan så är det av vikt att du som personal ser värdet i nära samverkan med hemmen samt andra lokala aktörer inom området Vallås. Arbetet innebär således stort ansvar och behov av flexibilitet utifrån föränderligt behov, både på skolan och i lokalsamhället. ARBETSUPPGIFTER Skolan har en central roll som skyddsfaktor när det kommer till barn och elevers framtidsutsikter. Det är känt att en utbildning av god kvalité främjar goda framtidsutsikter för barn och unga. Vi söker nu trygghetsvärdar till skolan som tillsammans med skolvärd kommer att skapa ett Trygghetsteam. Trygghetsteamet ska fungera som en stödinsats för elever och vuxna kring skolans otrygga situationer samt arbeta aktivt för att motverka risker så som rekrytering till kriminalitet, droger och annat normbrytande beteende. Trygghetsteamets övergripande uppdrag är att varaktigt stärka trygghet och studiero. Vi söker två personer som vill bygga relation med eleverna utanför undervisningen och som ser värdet av att skapa tillitsfulla relationer. Som Trygghetsvärd är du en nyckelperson för skolan i relation till elevernas lektionsfria tid. Ditt uppdrag är att vara en närvarande vuxen under deras skoldag med fokus på deras raster, sociala samspel och beteenden. Du kommer att jobba för att upprätthålla skolans ordningsregler samtidigt som du bygger tillitsfulla relationer med eleverna. Din närvaro i skolans korridorer, närområdet utanför skolan ses som mycket viktig. Du kommer att ingå i ett team tillsammans med skolvärd och tillsammans så behöver ni ha en flexibilitet att fördela er på identifierade behov. Både långsiktiga och snabbt uppkomna behov i skolans vardag. Arbetet kräver ofta uppfinningsrikedom, kreativitet och flexibilitet samt ställer krav på samverkan med övriga kollegor på skolan, i en prestigelös anda. Du kommer även att representera skolan i samverkan med fokus på barn och elevers riskbeteenden. Du behöver ha förmågan att vara saklig och tydlig i din kommunikation med vårdnadshavare och andra myndigheter. Uppdraget kommer även att innefatta behov av viss dokumentation vilket ställer krav på formellt skrivande. Dock är det ej en huvudsaklig arbetsuppgift. KVALIFIKATIONER Socialpedagogexamen 3-årig, socionomexamen eller annan högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer lämplig. Alternativt eftergymnasialutbildning i kombination med erfarenhet av arbete med ungdomar som arbetsgivaren bedömer har stor relevans för uppdraget. Meriterande om du har erfarenhet av samverkan med socialtjänst, polis samt arbete med ungdomar i utsatta områden. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning under läsåret 2025/2026 med möjlighet till förlängning. INTERVJUER: kommer att hållas måndagen den 11/8. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Barn- och ungdomsförvaltningen värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta. Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd. Om du erbjuds anställning inom Barn- och ungdomsförvaltningen är du skyldig att visa upp ett utdrag utan anmärkning från Polisens belastningsregister för arbete inom skola/förskola. Utdraget är kostnadsfritt och tar ca 2-3 veckor för polisen att handlägga. Beställ därför i god tid! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Varmt välkommen med din ansökan!
Om arbetsplatsen Gemensam administrativ service (GAS) har som uppdrag att leverera administrativa tjänster inom områdena ekonomi, PA/lön samt utveckling och verksamhetsstöd för regionens IT-system inom området. Vårt arbete präglas av kundfokus och kvalitet och ska aktivt och i dialog med kunderna arbeta med att följa upp och utveckla våra tjänster. Genom spetskompetens i kombination med effektivitet och service är GAS ett stöd till förvaltningarna inom Region Halland. Lön/PA-service hanterar anställningar och löner för hela Region Halland och antalet löner uppgår till ca 10 000 varje månad. Arbetsuppgifter Hos oss kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: - Administrera utbildningar samt klasser/utbildningstillfällen - Ta emot och kvalitetssäkra underlag för att publicera utbildningar i utbildningssystemet - Planera och hantera det praktiska kring utbildningar i samråd med beställare - Hantera frågor kring utbildningar från deltagare och chefer - Fakturera kursavgifter för deltagare - Bistå med underlag eller annat administrativt stöd kopplat till utbildningssystemet - Administration av resetjänster Kvalifikationer Du har en för arbetet lämplig utbildning eller erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift och är väl förtrogen med MS Office. Som person är du engagerad, strukturerad, noggrann, har god samarbetsförmåga, en väl utvecklad servicekänsla samt är öppen för förändringar. Då arbetet periodvis är intensivt krävs en flexibilitet i hanteringen av arbetsuppgifter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval, vilket innebär att du kan komma att bli kallad till intervju innan sista ansökningsdag. Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete. Läs gärna mer om vilka förmåner Region Halland erbjuder dig som medarbetare https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/. Övrigt Vi är en rökfri arbetsplats. Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Hemrex söker städpersonal i Halmstad med omnejd Hemrex erbjuder sina kunder en enklare vardag och trivsammare arbetsplats. Det gör vi med tjänster inom bland annat städning, fönsterputs, trädgårdsarbete, vardagsomsorg, flytthjälp och enklare renoverings- och hantverksuppdrag. Nu söker vi dig som är ansvarstagande, självgående och lösningsorienterad. Du tycker om att städa och ge våra kunder absolut bästa service. Kunden är viktig för oss på Hemrex och för oss är det en självklarhet att våra medarbetare ska trivas och må bra på jobbet. Uppdraget innebär att du kommer att jobba med stugstädning framför allt i Halmstad med omnejd. Helgarbete förekommer Välkommen med din ansökan! Vi söker dig som: - Gärna har erfarenhet, dock inget krav - Har rätt attityd och inställning till jobbet - Är bekväm att arbeta med olika typer av kunder - Kan arbeta självständigt och trivs med att ta ansvar - Förstår värdet i att ge god service och gärna gör det lilla extra - Tycker om variation i arbetet - Har B-körkort Hemrex erbjuder En arbetsplats där medarbetaren är prioriterad och har marknadens bästa avtal. Vi ser till att du som jobbar hos oss får en bra introduktion och utbildning innan du ska ut och möta kund. Dina arbetsuppgifter är omväxlande och du får möta en stor variation av människor, både i kunder och kollegor. För Hemrex är det viktigt att man som medarbetare trivs, känner sig trygg och tycker att det är kul att gå till jobbet. Vi har kollektivavtal och friskvårdsbidrag, vi ser till att du har bra utrustning och kläder som är anpassade efter det du ska göra. När du kör i jobbet med egen bil har du körersättning. Hemrex erbjuder timanställning med möjlighet till fast anställning. Vi vill att du som jobbar hos oss på Hemrex känner en stolthet i det du gör och alltid känner dig som en Hemrexare! Välkommen med din ansökan Urval och intervjuer sker löpande på vårt kontor i Helsingborg.
På HYGAPGRUPPEN utvecklar vi ständigt nya sätt att effektivisera produktionen för verkstadsindustrin genom att bearbeta och förädla komponenterna i förväg. Vi är ett engagerat familjeföretag med korta beslutsvägar som snabbt och enkelt kan ta hand om specifika önskemål. Från idé till färdig produkt! Under de senaste fem åren har Hygapgruppen växt kraftigt och fortsätter i en väldigt expansiv fas. HYGAPGRUPPEN söker nu flera nya medarbetare till vår site i Knäred! • Rörlaseroperatörer • CNC-tekniker Är du på jakt efter nya utmaningar? Vill du vara en del av ett växande och härligt team där ditt arbete verkligen gör skillnad? Då är du den vi letar efter! 💼 Vad vi söker: • Erfarenhet av att arbeta som rörlaseroperatör eller CNC-tekniker inom tillverkande industri. • Noggrannhet, ansvarskänsla och förmåga att arbeta självständigt. • God samarbetsförmåga och vilja att bidra till teamets framgång. • Erfarenhet av Monitor är meriterande. 🚀 Vad du kommer att göra: • Arbeta i produktionen med din specialitet. • Säkerställa att våra höga kvalitetsstandarder upprätthålls. • Samarbeta och hjälpa dina arbetskamrater för att förbättra produktionsflödet och lösa problem som uppstår. • Arbeta självständigt med stort eget ansvar och i team. 🌟 Varför HYGAPGRUPPEN? Hos HYGAPGRUPPEN får du möjlighet att arbeta i ett företag som värdesätter sina medarbetare och erbjuder kontinuerlig utveckling. Vi tror på att skapa en arbetsmiljö där du känner dig uppskattad och inspirerad att nå din fulla potential. Vi befinner oss på en spännande resa där vi just nu rustar laget för att kunna ta nya höjder! 💡 Vad vi erbjuder: • Möjlighet till personlig och professionell utveckling. • En trygg och positiv arbetsmiljö med ett starkt fokus på säkerhet och kvalitet. • Chansen att vara med på en resa fylld av tillväxt och utveckling. • Möjligheten att vara en del av en framåtriktad organisation. • Arbetstider: 2-skift / natt. START: Efter överenskommelse PLATS: Knäred OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Sök idag och bli en del av HYGAPGRUPPENS härliga gäng! I denna rekrytering samarbetar HYGAPGRUPPEN med FSK People. Ansvarig rekryterare är Theresia. Tjänsterna kan komma att tillsättas innan annonsen löpt ut så tveka inte - sök tjänsten redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig!
När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad. Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde. Hemvårdsförvaltningen är en modern arbetsgivare som genom öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter nya behov och krav från Halmstads kommuns invånare. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och utveckla framtidens äldrevård i Halmstad? Brinner du för personcentrerad vård och vill vara en del av ett engagerat team? Vi söker nu en sjuksköterska som vill vara med och utveckla vår enhet för sjuksköterskor på äldreboenden i Halmstad kommun. Här får du möjlighet att göra verklig skillnad för våra patienter och arbeta i en stimulerande miljö med många kontaktytor. Om rollen Som sjuksköterska hos oss har du en central roll i omvårdnadsarbetet och leder ett team bestående av patienten, närstående och omsorgspersonal. Ditt arbete utgår från ett personcentrerat förhållningssätt, där patientens behov och resurser alltid står i fokus. Du arbetar självständigt men har samtidigt ett nära samarbete med andra yrkesprofessioner såsom läkare, fysioterapeuter, arbetsterapeuter och vårdplaneringsteam både inom kommunen och gentemot vårdcentraler och sjukhus. Är du specialistsjuksköterska? Då har du möjlighet att ta ett utökat ansvar inom det hälsofrämjande arbetet och självständigt bedöma behov av och utföra vård och behandling som exempelvis vaccinationer. Vi värdesätter din erfarenhet och kunskap och ser gärna att du bidrar med nya idéer för att förbättra och utveckla vår verksamhet. KVALIFIKATIONER Vem är du? Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med erfarenhet från vården och ett särskilt intresse för äldreomsorg. Om du har vidareutbildning inom geriatrik, demensvård eller öppen hälso- och sjukvård är det meriterande. Du trivs med att samarbeta och ser värdet i att vara en sammanhållande länk mellan patient, anhöriga och övriga i teamet. Erfarenhet av personcentrerat arbetssätt är en fördel, och vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper vi söker någon som är lyhörd, empatisk och engagerad. Då bilkörning ingår i tjänsten behöver du ha B-körkort. Vad vi erbjuder Vi erbjuder våra medarbetare goda anställningsvillkor, friskvårdssubvention, flexibel arbetstid och semesterväxling. Vill du vara med och forma framtidens äldreomsorg? Skicka in din ansökan redan idag! Intervjuer till tjänsten kommer att genomföras under vecka 29. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta. För att bli aktuell för anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag från belastningsregistret. Beställ redan nu ett registerutdrag på polisens hemsida med ditt BankID. Öppna E-tjänsten och beställ - "Utdrag för att kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret". Utdraget skickas till din brevlåda och ska tas med i oöppnat kuvert och uppvisas i samband med rekryteringen. Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Varmt välkommen med din ansökan!
At HMS Industrial Networks, we value the tremendous contributions of our employees, and we recognize that it is our people that make HMS successful. We work hard to maintain our vibrant, innovative, and welcoming culture, and we strive to support our staff as they grow and develop both personally and professionally. Are you passionate about building strong client relationships, driving business growth, and working in an international environment? We are looking for an Account Manager to join our Industrial Network Technology (INT) division, with a focus on the Nordic markets. Based in Halmstad, you will collaborate with colleagues across Europe and be part of a diverse, forward-thinking team that values initiative, trust, and collaboration. This is a great opportunity for someone who enjoys both the strategic and hands-on aspects of account management, and who thrives in a setting where no two days are the same. ABOUT THE ROLE As an Account Manager in our Industrial Network Technology (INT) division, you will be at the intersection of technology and customer engagement—translating complex needs into actionable solutions. With a focus on the Nordics region, your role will involve identifying new business opportunities as well as nurturing and developing existing client relationships. This role is particularly well-suited for someone who enjoys working close to the technology—collaborating with product owners, developers, and solution experts to shape offers that meet the real-world needs of our industrial customers. While the position is based in Halmstad, you’ll be part of a distributed team across EMEA. Your team manager is located in Germany, while a hosting manager in Sweden will support you locally with matters such as day-to-day presence, well-being, and work environment. We place great importance on creating a strong sense of belonging and support, regardless of where our employees are physically located. Travel is expected primarily within the Nordics, but is tailored to customer needs and business relevance. Key responsibilities include: • Identifying and developing new business opportunities, particularly in the industrial connectivity and networks space • Building and maintaining strong, trust-based client relationships • Collaborating closely with technical teams (e.g. product owners, KAMs, engineers) to tailor and present the right solutions • Acting as a translator between customer requirements and internal development efforts • Supporting long-term growth through strategic account planning and hands-on engagement Additional details: • The role is full-time and based in Halmstad • Monthly salary with a performance-based bonus • A dynamic, international environment with real influence and room to grow ABOUT YOU You are a technically curious and commercially minded professional with a strong interest in industrial technology—perhaps with experience in IoT, automation, industrial networking, or adjacent fields. While your background may not be in traditional sales, you are confident in customer dialogues and skilled at identifying needs, building trust, and coordinating solutions. You’ve likely worked in roles such as technical account manager, pre-sales, solution architect, or project manager—positions where technical insight and stakeholder management go hand in hand. What sets you apart is your ability to simplify the complex, communicate clearly, and take ownership from first contact to long-term relationship. We believe you are someone who: • Has a technical background—ideally within industrial communication and networks in a B2B context • Is experienced in working closely with both technical and commercial stakeholders (e.g. product owners, KAMs, developers, engineers) • Is open-minded, confident, and naturally builds trust across functions and cultures • Takes initiative, drives progress, and follows through reliably • Thrives in international environments and enjoys solving customer challenges with a hands-on, solution-focused mindset ABOUT US At HMS, we believe that connecting matters in everything from making machines talk to engaging with our customers. Our state-of-the-art technology provides a fast and easy way to network millions of industrial devices all over the world. From factory automation to connected buildings, remote solutions, and future technologies, we provide innovative solutions that save you time and money creating a more productive and sustainable world. HMS stands for Hardware Meets Software ™. HMS is a truly international company, and we like to think that we share a common culture. Heart, Mind and Soul is a summary of how we do things (makes for a pretty good abbreviation too). Welcome to HMS, this is HMS! ABOUT THE APPLICATION HMS is an equal opportunity employer. We celebrate diversity and are committed to creating an inclusive environment for all employees. Join us in pushing the boundaries of technology and making a significant impact in the industry. Apply today and be part of a team that values your unique perspective and expertise! Please submit your application in English. The selection process will be paused during July and the first few weeks of August, so if you submit your application during this time, we kindly ask you for patience when it comes to feedback. If you want to know more about the role, please contact recruiting manager Florian Ruess, [email protected]. If you want to know more about the recruitment process, please contact responsible HR. Welcome with your application!
Uniflex söker nu en engagerad och tekniskt kunnig montör för uthyrning till ett svenskt globalt företag i Halmstad. Du blir anställd av Uniflex Helsingborg och kommer att arbeta på plats hos kund i Halmstad. Här får du chansen att vara en viktig del i produktionen av framtidens högteknologiska försvarssystem – ett arbete som verkligen gör skillnad för människor och samhällen. Om tjänsten Vi söker nu en driftig erfaren montör med öga för kvalité, som har förmåga att se helheten. Du kommer att bli en del av vårt produktionsteam som ansvarar för slutmontering samt kontroll av leveransprodukter. Hos kund produceras och servas världsledande försvarssystem. Arbetet är slutfasen på en längre förädling där vi monterar, delprovar och slutligen installerar produkterna inför överlämning till kundprojekt. Dina arbetsuppgifter i huvudsak I tjänsten ingår det att på kort varsel kunna resa ut i världen för att lösa kunds åtaganden i form av reparation, modifiering och underhåll av radarsystem. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: * Montering, installation, tillverkning och en del elektrisk mätning av antenner, delsystem och radarsystem * Reparationer/uppgraderingar och slutinstallation hos kunder över hela världen * Kundreparationer av delsystem och antenner Vem är du? Vi söker dig som är lösningsorienterad, strukturerad och trivs med att ta ansvar. Du har ett öga för detaljer och arbetar noggrant, både praktiskt och administrativt. Du tycker om att samarbeta, men har även god förmåga att arbeta självständigt. Det är meriterande om du har en teknisk utbildning eller lång erfarenhet av avancerad montering/förbindning samt erfarenhet av komposit-tillverkning/bearbetning. För att lyckas i rollen ser vi att du har: * Stor erfarenhet av montering och förbindning. * Behärskar engelska i tal och skrift. * Mycket lösningsorienterad och tar ett stort ansvar för att driva uppdraget i mål. * Ett säkerhetstänk och är beredd att genomgå säkerhetsprövning enligt gällande krav Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och värdesätter din vilja att ständigt förbättra processer samt bidra till teamets gemensamma mål. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, välkommen in med din ansökan redan idag.
Välj ett jobb för att visa detaljer