Stödassistent - Bli en del av oss i sommar.

Välkommen till en värderingsstyrd organisation Vi söker sommarvikarier till vår LSS verksamhet på Katrineforsliden i Härryda. Katrineforsliden ligger 30 minuter från centrala Göteborg med bil. Beskrivning av tjänsten: Som stödassistent så arbetar du med den enskildes behov efter förmåga och dagsform. Du arbetar efter individuella uppförda genomförandeplaner och är delaktig i alla delar för att stötta den enskilde i vardagen med det den enskilde har behov av för att kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Den enskilde ska vara delaktig i alla moment som rör vardagen. Du kommer att arbeta dag, kväll samt tjänst av vaken natt. Vi arbetar efter lågaffektivt bemötande och tydliggörande pedagogik samt MI. Att kunna skapa relationer och samtidigt kunna sätta gränser på ett respektfullt sätt är det viktigaste i det här arbetet. Som person behöver du vara flexibel och lyhörd och snabbt kunna ställa om utifrån situation. I arbetet ingår social dokumentation och samverkan med både interna och externa personer i den enskildes liv. Vi arbetar med engagemang i allt kring våra kunder, du som söker är ytterst ansvarstagande och har ett genuint intresse för målgruppen. Du stöttar, motiverar och uppmuntrar personerna du arbetar med och hjälper dem till goda och självständiga liv. Tillsammans gör ni praktiska saker i vardagen som ex att träna på vardagliga ting. - Stödja brukare efter behov, önskemål och förmåga - Tillsammans med kunden planera fritid och betydelsefulla mål för kunden som kan öka dess självständighet och tillit till sin egen förmåga - Nära samarbete med externa kontakter såsom godemän, anhöriga, daglig verksamhet, habilitering, kommunens SSK och rehab personal etc. - Önskvärt om du har avslutad gymnasieprogram med yrkesexamen inom barn och fritidsprogrammet alternativt vård och omsorgsprogrammet. Körkort B är ett krav Kompetenser: Vi arbetar med engagemang i allt kring våra kunder, du som söker är ytterst ansvarstagande och har ett genuint intresse för målgruppen. Du stöttar, motiverar och uppmuntrar personerna du arbetar med och hjälper dem till goda och självständiga liv. Tillsammans gör ni praktiska saker i vardagen som ex att träna på vardagliga ting. Du är relationsskapande och har god förmåga att etablera kontakt med människor i en utsatt situation. Du är lugn, stabil och kan hålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppkommer i det dagliga arbetet. Du har en problemlösande analysförmåga, du arbetar bra med komplexa frågor och kan snabbt analysera situationer och fatta beslut. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört sätt samt trivs med att samverka med andra professioner, ständigt med individen i fokus. Arbetet innebär att möta människor i kris och/eller med en svår livssituation är det väldigt viktigt att du själv kan se möjligheter, förmedla hopp och bemöta människor på ett respektfullt sätt. Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov. Du har avslutat gymnasieprogram med yrkesexamen inom barn och fritidsprogrammet alternativt vård och omsorgsprogrammet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du har erfarenhet av målgruppen. Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag! Om Attendo Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation, är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att utvecklas. All vår omsorg utgår från mänskliga möten - stunder i vardagen där vi visar att vi bryr oss om varandra. På Attendo kallar vid det med hjärta för omsorg. Attendos ledord är Omtanke, Engagemang och Kompetens. Vi går igenom ansökningarna löpande. Före anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visar upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

7 februari 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Order- Logistikkoordinator till WEG Scandinavia AB

Order-Logistikkoordinator till WEG Scandinavia AB Vill du bli en nyckelperson i ett växande företag med fokus på teknik och hållbarhet? Är du en organisatör som trivs i en koordinerande roll? Då har du möjlighet att bli en del av vårt team hos WEG Scandinavia AB, en global koncern som är världsledande inom energieffektiv teknik. Vi söker dig som vill bidra till vår fortsatta framgång och vara med på en spännande resa i teknikens framkant. Om WEG Scandinavia AB: Hos oss på WEG Scandinavia AB är personalen vår största tillgång och vi värderar engagemang och initiativtagande högt. Från vårt kontor i Mölnlycke, strax utanför Göteborg, kommer du som Order-Logistikkoordinator att spela en central roll i vår nordiska verksamhet. Du blir en del av vår vision om en hållbar framtid. Vår arbetsplats präglas av en internationell och familjär atmosfär, där vi värderar stark gemenskapskänsla och erbjuder stöd för din professionella utveckling. Dina arbetsuppgifter som Order-Logistikkoordinator: Som bryggan mellan produktion, försäljning och våra kunder, kommer du att: - Processa och koordinera kundorder från mottagande till leverans. - Optimera logistikflöden för att uppnå högsta möjliga servicegrad. - Samordna transporter och säkerställa korrekt dokumenthantering. - Hantera och följa upp orderstatus med interna och externa parter. - Skapa och underhålla goda relationer med såväl kollegor som kunder. Vem är du? Du är noggrann, strukturerad och har förmågan att hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Du har goda kunskaper i logistik och förstår vikten av kundservice. Erfarenhet av arbete i affärssystem och kunskap om export- och tullhantering är meriterande. Kvalifikationer: - Erfarenhet inom logistik och orderhantering. - Goda IT-kunskaper och vana vid att arbeta i affärssystem, gärna SAP. - Erfaren användare av Excel - God kommunikationsförmåga på både svenska och engelska. - Självgående och beslutsam med en utpräglad samarbetsförmåga och en positiv inställning. Vi erbjuder: En spännande roll i ett globalt företag där du kan växa och utvecklas. Du kommer att få arbeta med kompetenta och hjälpsamma kollegor i en dynamisk miljö. WEG Scandinavia AB erbjuder konkurrenskraftiga anställningsvillkor och förmåner, samt möjligheten att arbeta hemifrån del av veckan för en god balans mellan arbete och privatliv. Ansökan: Är du den Order-Logistikkoordinator vi söker? Skicka in din ansökan redan idag då vi arbetar med löpande urval. Denna rekrytering sker i samarbete med vår rekryteringspartner Unik Logistik. Jonatan Halvarsson är rekryteringsansvarig och hanterar all kommunikation gällande denna rekrytering. Placeringsort: Platsen för tjänsten är vid vårt nordiska huvudkontor i Mölnlycke, Sverige. Ansök senast: 2024-02-25, men tveka inte att skicka in din ansökan omgående då vi intervjuar kontinuerligt. Vi ser fram emot din ansökan och att välkomna dig till vårt team! Om Unik Logistik i Sverige AB: Unik Logistik står för expertis och skräddarsydd rekrytering inom logistiksektorn. Med en djupgående förståelse för logistikbranschens unika krav och utmaningar, arbetar vi nära våra klienter för att hitta de mest kvalificerade kandidaterna. Genom att kombinera branschkunskap med en personlig touch, säkerställer Unik Logistik att varje rekrytering inte bara möter, utan överträffar våra klienters förväntningar.

26 januari 2024
Sista ansökan:
14 juli 2024
BE-Chaufför samt Städare

Verksamhetsbeskrivning: Företaget hyr ut mobila toaletter, bedriver rengöring och skötsel av mobila och stationära toaletter. Vi söker positiva och ordningsamma personer med teamkänsla. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och därför ser vi gärna att du är trevlig, servicemedveten, samarbetsvillig och ansvarsfull. Vi värnar om samhällsnyttan och tar gladeligen emot ansökningar från personer som av olika anledningar står en längre bit ifrån arbetsmarknaden. Markera din ansökan med referensnummer: Hyr2 1 Städare Arbetet innebär i huvudsak att tillsammans med vår städ-grupp arbeta i team och självständigt med att sanera och städa de toaletthus som kommunen förfogar över i Göteborg city. Man kör en för Hyrtoaletten anvisat fordon i en runda genom stan och kontrollerar statusen och städar husen. Krav: B-körkort (manuell växellåda), god fysik, prata flytande svenska, inkomma med ett utdrag ur belastningsregistret. Meriterande: Arbetat med städ/lokalvård tidigare, tekniskt intresse, viss datavana. 1 BE-Chaufför Arbetet innebär i huvudsak att man tillsammans med vårt chaufförs-team arbetar med att lasta och köra ut och tillbaka sanitets och toalettenheter i västra Götaland främst Göteborgs området. Arbetet innefattar en stor del gällande service i form av slamtömning av dessa enheter, samt städning och påfyllning av materiel. Krav: BE-körkort (manuell växellåda), god fysik, prata flytande svenska, inkomma med utdrag ur belastningsregistret. Meriterande: arbetat med liknande uppgifter tidigare eller inom transport-branschen, tekniskt intresse, viss datavana. Ha tidigare vana att hantera större vagnar och trailrar. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

7 december 2023
Sista ansökan:
1 juni 2024