Arbetsterapeuter för sommarvikariat

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Om arbetsplatsen På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 3650 medarbetare - från undersköterskor, sjuksköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv. Nu söker vi arbetsterapeuter för sommarvikariat till våra verksamheter på vårdboende och i hemsjukvården. Vill du vara med och göra skillnad? Välkommen med din ansökan redan idag! Arbetsbeskrivning  Som arbetsterapeut hos oss arbetar du med att möjliggöra för den enskilde att leva ett så självständigt liv som möjligt. Du har det övergripande rehabiliteringsansvaret tillsammans med fysioterapeut. Du ansvarar specifikt för P-ADL och I-ADL genom bedömning, träning, utvärdering och uppföljning samt utprovning och uppföljning av tekniska hjälpmedel utifrån arbetsterapeutens förskrivningsrätt. Hos oss arbetar du i team med fysioterapeuter, sjuksköterskor och undersköterskor. Du fastställer mål för arbetsterapeutiska åtgärder tillsammans med den enskilde och teamet. Arbetstiderna är förlagda på vardagar, dagtid, i samtliga verksamheter. Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 250 kronor per arbetad månad. Kvalifikationer  Vi söker dig som har ett genuint intresse för att arbeta med människor och möter varje individ utifrån individens behov och önskemål. Du ska vara trygg i dig själv, ha ett rehabiliterande synsätt och vara bekväm med att arbeta självständigt och att handleda andra.  Du är en lösningsfokuserad person som är van vid att prioritera i dina arbetsuppgifter. Du har ett gott bemötande, bidrar till en god arbetsmiljö och har lätt för att samarbeta. För att gå vidare i rekryteringsprocessen behöver du • vara legitimerad arbetsterapeut • ha goda kunskaper inom aktuell lagstiftning, exempelvis HSL och SoL • ha grundläggande datorkunskaper och dokumentationsvana • inneha B-körkort.  Vi tar stor hänsyn till personlig lämplighet.  Övrig information Löpande urval sker. Tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Vänligen ange löneanspråk i din ansökan. Sista ansökningsdag: 2024-05-31 Anställningsform: Visstidsanställning, sommarvikariat med möjlighet till förlängning Omfattning: Heltid/deltid Tillträdesdatum och varaktighet: Enligt överenskommelse Antal tjänster: 2 Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag i oöppnat kuvert från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Innan anställning kommer vi göra en kontroll av medborgarskap. Du kommer behöva uppvisa pass, nationellt ID-kort eller personbevis. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du även styrka ett giltigt arbetstillstånd eller att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd enligt Utlänningsförordningen 6 kap. §13a. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

4 februari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Fjärjobb chaufför CE

Vi söker en ansvarsfull Chaufför till vårt företag. Som chaufför hos oss kör du transporter med bil och släp.Våra kunder förväntar sig att vi levererar en bra kvalitet på tjänsten vi erbjuder så det är viktigt att du som söker är punktlig och tillmötesgående samt förstår ansvaret i att köra tungtrafik. Man ligger ute under veckorna och sover i lastbilen Övernattnig 4 dag per vecka, Normal arbetsvecka är från Måndag-Fredag.Turerna utgår från Helsingborg Sido Lastning samt lossning Vi söker en flexibel, stresstålig och kundorienterad förare. Du ska inneha CE behörighet. Ha giltig YKB samt truckkort. Vana av släpkörning. välkommen med att skicka ditt ansökan via: [email protected]

2 februari 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Maskinbyggare

Maskinbyggare Montör/kvalitetssäkrare Uthyrning via Arena Personal. Som Maskinbyggare hos oss på JBT ser vi att du har en gymnasieutbildning inom verkstad, fordon eller teknik. Du har ett par års erfarenhet av verkstadsarbete samt projektledning/montage. Du är van vid att ha datorn som verktyg för att skriva, rapportera samt kommunicera. Du har även goda kunskaper i svenska och engelska. Arbetet går ut på att du tillsammans med kollegor bygger och kvalitetssäkrar delar av- eller hela industrifrysar som levereras till hela världen för kunder inom livsmedelsindustrin. Du planerar arbetet för genomförande dagligen samt uppföljning avseende säkerhet, kvalitet. Arbetet är i huvudsak förlagt till dagtid men resor och helgarbete kan förekomma. En del av utbildning och kompetenshöjning sker tillsammans med erfarna kollegor ute hos kund. Arbetsuppgifter och erfarenheter: Teknisk bakgrund Montageledning Kunskaper inom Lean (meriterande) Affärssystem och PC El-kunskap (meriterande) Rostfri svetsning Erfarenhet ritningsläsning Som person är du flexibel och gillar ett högt tempo. Att kunna arbeta självständigt och dessutom noggrant skapar goda förutsättningar för en karriär inom företaget. Att rycka in där behov uppstår och hjälpa varandra är en självklarhet. Du skall vara tekniskt intresserad och är du nyfiken på att lära dig nya saker så tveka inte att söka tjänsten!

2 februari 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Sjuksköterskestudenter för sommarvikariat

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Om arbetsplatsen På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 3650 medarbetare - från undersköterskor, sjuksköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv. Nu söker vi sjuksköterskestudenter som vill arbeta hos oss under sommaren. Tjänsterna finns på våra vårdboenden, i hemsjukvården samt i vår jourverksamhet. Vill du vara med och göra skillnad? Välkommen med din ansökan redan idag! Arbetsbeskrivning Som sjuksköterskeassistent arbetar du på uppdrag av sjuksköterska med att utföra HSL-åtgärder utifrån instruktion eller på delegation. Exempel på arbetsuppgifter kan vara provtagningar, injektioner och omläggningar, KAD-byte, spolning, periotionaldialys eller parenteral nutrition via PEG/knapp. Utöver detta kan du även komma att bistå med vissa administrativa arbetsuppgifter. Hos oss arbetar du med att möjliggöra för den enskilde att leva ett så självständigt liv som möjligt. Målet är att patienten ska känna trygghet och välbefinnande trots förekomst av sjukdom och du ska efter bästa förmåga förebygga ohälsa. Legitimerad personal står för alla bedömningar och finns tillgänglig för daglig handledning. Arbetstiderna kan variera mellan arbetsplatserna. På vårdboende och i hemsjukvården arbetar du dagtid, medan jourverksamheten är kvällstid. Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 250 kronor per arbetad månad. Kvalifikationer Vi söker dig som har studerat minst 4 terminer till sjuksköterska. Du ska ha ett genuint intresse för att arbeta med människor och har förmågan att möta varje individ utifrån behov och önskemål. Du är trygg i dig själv och bekväm med att ta egna initiativ och arbeta självständigt. Då du i ditt uppdrag kommer att samverka med olika yrkesgrupper krävs det även att du har förmågan att skapa goda samarbeten. Vidare är det viktigt att du har ett rehabiliterande synsätt och är flexibel. B-körkort är ett krav i hemsjukvården samt jourverksamheten. Du behöver också ha cykelvana vid arbete i hemsjukvården. Vi tar stor hänsyn till personlig lämplighet. Övrig information Löpande urval sker. Tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Sista ansökningsdag: 2024-05-31 Anställningsform: Visstidsanställning, sommarvikariat Omfattning: Heltid Tillträdesdatum och varaktighet: Enligt överenskommelse Antal tjänster: 6 Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag i oöppnat kuvert från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Innan anställning kommer vi göra en kontroll av medborgarskap. Du kommer behöva uppvisa pass, nationellt ID-kort eller personbevis. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du även styrka ett giltigt arbetstillstånd eller att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd enligt Utlänningsförordningen 6 kap. §13a. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

1 februari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Clarion Grand Hotel i Helsingborg söker kock - Extra vid behov inför våren/

About Clarion Hotel: Clarion Hotel® is not just a hotel chain; it's an immersive experience that combines Scandinavian hospitality with a touch of premium. Our team members are not merely employees; they are an integral part of the Clarion experience. We pride ourselves on delivering on personality, passion, and we always strive for perfection. Join us in shaping the future of hospitality! Clarion Hotel® is part of Strawberry. Vill du arbeta i Norra Europas mest kreativa och expansiva hotellkedja? Är du en person som tycker om utmaningar och strävar efter att vara unik? Nordic Choice Hotels har pushat innovation inom hotellmarknaden i åratal. Vi är övertygade om att stor talang kan komma från var som helst. Vi är aldrig genomsnittliga – är du? Vi söker nu en smaksäker, ordningsam och nyfiken kock till vårt köksteam på Grand Helsingborg och vårt nya koncept The Social bar & bistro . Tjänsten är extra vid behov och jobbet är mestadels kvällar och helger. Då vi jobbar ensamma visa dagar så är erfarenhet nödvändigt för att klara av detta. Du har någon eller flera av dessa kvalifikationer och erfarenheter: • Du är flexibel, stresstålig samt har en professionell och personlig inställning mot kollegor och gäster • Du är smaksäker • Du klarar av att jobba som ensam kock visa dagar med gott resultat • Du har dokumenterad erfarenhet som kock • Du är en lagspelare och ser köket som en enhet • Du har mycket energi, ödmjuk och positiv.

31 januari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Rehabiliteringsassistenter för sommarvikariat

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Om arbetsplatsen På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 3650 medarbetare - från undersköterskor, sjuksköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv. Nu söker vi rehabiliteringsassistenter för sommarvikariat till flera av våra verksamheter. Behovet finns på våra 19 vårdboenden och i samtliga fem hemsjukvårdsområden, som är geografiskt indelade. Vill du vara med och göra skillnad? Välkommen med din ansökan redan idag! Arbetsbeskrivning  Rehabassistentens arbetsuppgifter är att arbeta på uppdrag av legitimerad fysio- eller arbetsterapeut. Detta kan vara att bistå med träning i personlig vård (P-ADL), träning i boende- närmiljöaktiviteter (I-ADL), förflyttningsträning, rehabilitering efter fraktur och plastik, cirkulationsbefrämjande åtgärder, handträning, andningsträning, kontrakturprofylax samt bistå vid bedömningar, uppföljningar och utprovning av hjälpmedel m.m. Legitimerad personal står för alla bedömningar och finns tillgänglig för daglig handledning. Du arbetar i team och i nära samarbete med arbetsterapeut och fysioterapeut och kommer även samverka med sjuksköterskor och övrig omsorgspersonal.  För oss är det viktigt att vi inleder vårt samarbete på ett bra sätt och därför får du vid anställning en introduktion på minst två heldagar. Utöver dessa dagar kommer du även att få genomföra vissa utbildningar. Arbetet sker vardagar och dagtid på samtliga arbetsplatser. Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 250 kronor per arbetad månad.  Kvalifikationer Vi söker dig som studerat minst fyra terminer till arbetsterapeut eller fysioterapeut. Vi lägger stor vikt vid god samarbetsförmåga, ett pedagogiskt förhållningssätt samt flexibilitet. B-körkort är ett krav för arbete i hemsjukvården och meriterande för arbete på vårdboende. I hemsjukvården behöver du också ha god cykelvana. Vi tar stor hänsyn till personlig lämplighet. Övrig information Löpande urval sker. Tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Sista ansökningsdag: 2024-05-31 Anställningsform: Visstidsanställning, sommarvikariat Omfattning: Heltid Tillträdesdatum och varaktighet: Enligt överenskommelse Antal tjänster: 12 Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag i oöppnat kuvert från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Innan anställning kommer vi göra en kontroll av medborgarskap. Du kommer behöva uppvisa pass, nationellt ID-kort eller personbevis. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du även styrka ett giltigt arbetstillstånd eller att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd enligt Utlänningsförordningen 6 kap. §13a. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

30 januari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Renhållningschaufför till uppdrag i Helsingborg

Uppdraget sträcker sig från början av maj till mitten på augusti med en eventuell möjlighet till förlängning. Som chaufför kommer du tillhöra ett engagerat team som arbetar tillsammans för att driva verksamheten framåt och samtidigt ha en rolig dag på jobbet. Detta är en fantastik möjlighet att tillhöra ett familjärt företag som tar hand om sina anställda och lägger stor vikt vid att alla ska trivas.  Arbetsuppgifter Tömma och hantera kärl Reklamationer vid behov Bidra med god kundservice Dokumentation Arbetstiderna är klockan 05.30-15.00. De långa passen kompenseras med en ledig fredag och måndag i månaden. Övertid kan förekomma. Du kommer utgå från Helsingborg men köra rundor i Bjuv och Åstorp. Arbetet startar med en gedigen introduktion där du som chaufför får åka med på rutter som du framöver kommer köra själv.  Kompetens och erfarenhet C-körkort eller högre behörighet och gärna erfarenhet av renhållningsfordon ​​​​YKB-behörighet God kommunikationsförmåga och hög servicekänsla, då du kommer att ha mycket kontakt med abonnenter Datorkunskap Goda språkkunskaper i svenska Ytterligare är det meriterande om du kört lastväxlare alternativt liftdumper samt lokalkännedom i den ort du kör i. Personliga egenskaper      Som person är du noggrann, ansvarsfull, pålitlig och givetvis en god lastbilsförare. Arbetet är fysiskt krävande och utförs i högt tempo, därav ser vi att du är en stresstålig person som gillar att arbeta med kroppen. Dessutom ser vi att du har en känsla för service och är bekväm med att träffa mycket nytt folk och bibehålla relationer med kunder. Vi erbjuder dig Som konsult hos oss arbetar du i ett spännande uppdrag hos vår kund och får erfarenhet som utvecklar din kompetens och ditt nätverk. Du har en konsultchef som du har en tät och nära dialog med, som säkerställer att du är nöjd i din anställning samt i uppdraget hos vår kund. Vi har kollektivavtal och följer de regler och avtal som finns på arbetsmarknaden, så att du som konsult kan känna dig trygg i din anställning hos oss. Har du några frågor är du alltid varmt välkommen att höra av dig till ansvarig konsultchef Martin Jörhov på 0709-683035 eller [email protected]

30 januari 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Roligt och socialt extrajobb i butik!

Om oss Brand Impact har sedan 1988 hjälpt varumärken inom detalj-och dagligvaru-handeln med att synliggöra sina produkter ute i butikerna antingen genom att bjuda kunder på ett smakprov/pratstund eller att helt enkelt jobba med att exponera och framhäva produkterna genom det visuella. Våra duktiga Produktambassadörer jobbar med att bjuda butikens kunder på varsitt smakprov av dagens produkt, vilket kan vara allt ifrån juice till en ingrediens i ett smarrigt recept. Jobbet är superkul för dig som älskar att prata med människor! Vill du ha ett flexibelt och roligt extrajobb som Produktambassadör så läs vidare och ansök sedan genom att klicka på "Skicka ansökan" (du behöver inget cv - utan du ansöker genom att besvara ett par frågor) Vi söker dig som - Är över 18 år - Är social och utåtriktad - Har jobbat med sälj, event eller service tidigare - Har ett intresse för marknadsföring - Har ett intresse för det som säljs i matbutiker - Är trevlig, pigg, serviceminded, ödmjuk, flexibel & självständig - Håller vad du lovar - Är en duktig problemlösare - Kan jobba sista fredagen varje månad mellan kl 10-18 eller 11-19 (minsta krav) Meriterande om du dessutom… - Har körkort och egen bil - Har jobbat i livsmedelsbutik - Är tillgänglig för jobb på torsdagar och fredagar mellan kl 10-18 eller 11-19 & lördagar kl 10-15. Varför ska du jobba med oss? Förutom ett roligt och flexibelt extrajobb så erbjuder vi dig en bra lön, olycksfallsförsäkring & ett kunnigt supportteam som alltid finns till din hjälp. Har du egen bil betalar vi ut milersättning. I vår grundutbildning ingår bl.a fördjupade kunskaper inom livsmedelshygien, marknadsföring och exponering. Var det dig vi beskrev så ansök med dina kontaktuppgifter samt svara på ett par snabba frågor så kontaktar vi dig ifall du är den vi söker. Stort Lycka till!

30 januari 2024
Sista ansökan:
18 juli 2024
Sommarvikarier sökes till Helsingborg/Åstorp

Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Vi tillämpar individuell lönesättning, semester och OB enligt kollektivavtal med Vårdföretagarna. Om Kompis Assistans Kompis Assistans EF gör det möjligt för personer med funktionsnedsättning att kunna leva sina liv som alla andra, utifrån sin egen förmåga och vilja. Hos oss är alla lika mycket värda och vi strävar efter rättvisa förhållanden för våra assistansberättigade och medarbetare.  Vår vision är att vara det tryggaste valet, nu och i framtiden. Kompis Assistans EF erbjuder sedan 1995 personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning i hela Sverige. Vi verkar i hela Sverige och vårt huvudkontor är placerad i Borlänge och har även kontor i Sundsvall, Stockholm och Hässleholm. Kompis Assistans är en av de 25 största assistansanordnarna i Sverige med cirka 650 medarbetare. Att arbeta som personlig assistent hos oss Personlig assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt arbete. Det innebär att du behöver vara trygg i dig själv och lyhörd för andras behov. Självbestämmande, valfrihet, integritet och delaktighet är Kompis Assistans värderingar och något som du förväntas arbeta utifrån. Belastningsregistret För att få arbeta som personlig assistent hos oss måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister - utdrag (442.3). Viktigt att tänka på är att polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor så beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Utdraget kommer att efterfrågas vid en eventuell intervju. Vill du ha det roligaste sommarjobbet? Då är det jobbet som personlig assistent du ska söka! Vill du ha ett av de viktigaste yrkena på arbetsmarknaden och är intresserad av att arbeta med människor? Då kan vi på Kompis Assistans erbjuda dig ett fint jobb som personlig assistent i sommar! Du kommer fylla en viktig funktion då den ordinarie personalen är på ledighet och du kommer att få utvecklas och lära dig massor som du har med dig in i framtiden. Som personlig assistent hos oss är du vårt främsta och viktigaste verktyg för att ge det individuella stödet som din assistansberättigade behöver i livets alla situationer. Ditt arbete är där den assistansberättigade befinner sig. Det kan exempelvis vara hemma, borta eller på stranden. Man vet aldrig hur en dag ser ut! Vi har assistansberättigade i alla åldrar med olika funktionsvariationer och vi finns runt om i hela landet. Arbetstider: Varierar under dag, kväll, helg, natt (både vaken och jour). Kan vara olika på de olika arbetsplatserna så skriv i din ansökan hur just du kan arbeta. Anställningsvillkor: Vikarie juni-aug sommaren 2024. Tjänstgöringsgraderna kan variera upp till 100%. Intervjuer och introduktion sker löpande under hela annonsperioden. Utdrag ur polisens belastningsregister krävs vid ev. anställning hos oss. För oss på Kompis Assistans är det viktigt att kunna ha en god kommunikation med våra kandidater samt kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och vi ber därför vänligen att skicka in ansökan via länken digitalt och inte genom e-post. Det här erbjuder vi dig som anställd hos oss! * Längre uppsägningstider än vad kollektivavtalet regler * Marknadsmässiga löner * Kompetens- och utvecklingsmöjligheter * Friskvårdsbidrag * Handikappanpassade semesterhus i Sälen och Spanien att semestra i * Profilkläder från vår egen webbshop * Assistentträffar runt om i landet

29 januari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Sommarvikarier sökes till Helsingborg/Åstorp

Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Vi tillämpar individuell lönesättning, semester och OB enligt kollektivavtal med Vårdföretagarna. Om Kompis Assistans Kompis Assistans EF gör det möjligt för personer med funktionsnedsättning att kunna leva sina liv som alla andra, utifrån sin egen förmåga och vilja. Hos oss är alla lika mycket värda och vi strävar efter rättvisa förhållanden för våra assistansberättigade och medarbetare.  Vår vision är att vara det tryggaste valet, nu och i framtiden. Kompis Assistans EF erbjuder sedan 1995 personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning i hela Sverige. Vi verkar i hela Sverige och vårt huvudkontor är placerad i Borlänge och har även kontor i Sundsvall, Stockholm och Hässleholm. Kompis Assistans är en av de 25 största assistansanordnarna i Sverige med cirka 650 medarbetare. Att arbeta som personlig assistent hos oss Personlig assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt arbete. Det innebär att du behöver vara trygg i dig själv och lyhörd för andras behov. Självbestämmande, valfrihet, integritet och delaktighet är Kompis Assistans värderingar och något som du förväntas arbeta utifrån. Belastningsregistret För att få arbeta som personlig assistent hos oss måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister - utdrag (442.3). Viktigt att tänka på är att polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor så beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Utdraget kommer att efterfrågas vid en eventuell intervju. Vill du ha det roligaste sommarjobbet? Då är det jobbet som personlig assistent du ska söka! Vill du ha ett av de viktigaste yrkena på arbetsmarknaden och är intresserad av att arbeta med människor? Då kan vi på Kompis Assistans erbjuda dig ett fint jobb som personlig assistent i sommar! Du kommer fylla en viktig funktion då den ordinarie personalen är på ledighet och du kommer att få utvecklas och lära dig massor som du har med dig in i framtiden. Som personlig assistent hos oss är du vårt främsta och viktigaste verktyg för att ge det individuella stödet som din assistansberättigade behöver i livets alla situationer. Ditt arbete är där den assistansberättigade befinner sig. Det kan exempelvis vara hemma, borta eller på stranden. Man vet aldrig hur en dag ser ut! Vi har assistansberättigade i alla åldrar med olika funktionsvariationer och vi finns runt om i hela landet. Arbetstider: Varierar under dag, kväll, helg, natt (både vaken och jour). Kan vara olika på de olika arbetsplatserna så skriv i din ansökan hur just du kan arbeta. Anställningsvillkor: Vikarie juni-aug sommaren 2024. Tjänstgöringsgraderna kan variera upp till 100%. Intervjuer och introduktion sker löpande under hela annonsperioden. Utdrag ur polisens belastningsregister krävs vid ev. anställning hos oss. För oss på Kompis Assistans är det viktigt att kunna ha en god kommunikation med våra kandidater samt kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och vi ber därför vänligen att skicka in ansökan via länken digitalt och inte genom e-post. Det här erbjuder vi dig som anställd hos oss! * Längre uppsägningstider än vad kollektivavtalet regler * Marknadsmässiga löner * Kompetens- och utvecklingsmöjligheter * Friskvårdsbidrag * Handikappanpassade semesterhus i Sälen och Spanien att semestra i * Profilkläder från vår egen webbshop * Assistentträffar runt om i landet

29 januari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024