Gruppledare - Dagtid i Karlshamn
Securitas AB
Väktare och ordningsvakter

Företagsbeskrivning Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag. Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Vi strävar efter ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar. Tillsammans hjälps vi åt att bygga högpresterande och engagerade team genom mångfald och inkludering. Som en nyckelperson hos oss har du möjligheten att skapa en balanserad och positiv kultur där medarbetarna får ta plats och coachas till att prestera på toppen av sin förmåga. Securitas Sverige krigsplacerar sin personal. Detta innebär i korthet att du som anställd kommer, i händelse av krig, ha kvar din anställning och arbetsledas av Securitas. Du tar hand om människors säkerhet – Securitas tar hand om dig. Jobbeskrivning Motiveras du av att utveckla dig själv och andra? Här kan du hjälpa oss att få våra team att fungera som allra bäst och samtidigt göra en samhällsinsats. Vi på Securitas letar just nu efter en gruppledare till kontoret i Karlshamn Här kommer du tillsammans med övriga gruppledare och chefer att arbeta med att skapa rätt förutsättningar för våra medarbetare. I rollen arbetar du som väktare, men din främsta uppgift är att se till att ditt team har rätt förutsättningar att genomföra det dagliga arbetet på bästa möjliga sätt. Genom ditt engagemang i teamet och tydligt ledarskap lägger du grund till väl sammansvetsade team. På Securitas vill vi vara bäst i vår bransch och i rollen som gruppledare kommer du ha en stor påverkan genom regelbunden dialog med såväl våra kunder som anställda omkring dig. Du kommer till exempel att: leda och planera det dagliga arbetet på ett effektivt sätt både för rond- och stationärkunder vara delaktig i schemaläggning, vakanslösning och BO-optimering hantera den dagliga kontakten med både stora och små kunder säkerställa att Securitas policys följs och efterlevs Tjänsten passar dig som är nyfiken på en ledande roll där du får möjlighet att arbeta både på egen hand, men också med andra. Vi kommer oftast nära varandra i de grupper vi arbetar i, så om du vill jobba i en föränderlig vardag där vi hämtar energi från varandra i gruppen är detta rätt jobb för dig. Vi är trygghet. Vi är Securitas. Kravspecifikation Krav Du är utbildad väktare VU1 samt VU2 Har erfarenhet från säkerhetsbranschen Godkända betyg i svenska och engelska från första året i gymnasiet B-körkort Meriterande Erfarenhet av arbetsledning God kännedom om det geografiska arbetsområdet som tjänsten innefattar Erfarenhet från våra stödsystem (ex Tools, GSP) Vi lägger även stor vikt vid din personliga lämplighet för tjänsten. Övrig information Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Vi jobbar med löpande urval, så om du är intresserad av tjänsten – skicka din ansökan redan idag! Har du frågor kring rollen är du välkommen att höra av dig till kontaktperson: [email protected]. Tjänsten är en heltidstjänst på dagtid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 mån provanställning. Vi arbetar med urvalstester Vi kommunicerar i första hand via mail Sista ansökningsdag är 31/7 - 2025 För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du har godkända betyg från gymnasiet i svenska och engelska samt blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag (den ansökan görs av Securitas). Beroende på befattning kan även säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslag (2018:585) bli aktuell. För att utreda och bedöma om du uppfyller kraven för att bli godkänd enligt respektive författning sker en bakgrundskontroll. Bedömningen avser laglydnad, lämplighet, pålitlighet, lojalitet samt eventuella sårbarheter. Uppgifter som inhämtas kan ex. komma från dig själv, öppna källor eller myndigheter. Vi tillämpar en helhetsbedömning vid prövning av lämplighet för respektive befattning. För de flesta roller krävs även B-körkort. Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetareförbundet. Som Sveriges största arbetsgivare inom bevakningsbranschen krigsplacerar Securitas Sverige sin personal. Detta innebär i korthet att du som anställd kommer, i händelse av krig, ha kvar din anställning och arbetsledas av Securitas. Mer info om Securitas som arbetsgivare och vår rekryteringsprocess hittar du på securitas.se

10 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Söker dig empatisk assistent till positiv man i Olofström/Vilshult
Alma Assistans AB
Personliga assistenter

Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Är du en positiv och skämtsam person som älskar naturen? Då kan det vara dig vi söker! Vi söker flera engagerade och omtänksamma personliga assistenter till en positiv och levnadsglad 45-årig man med en muskelsjukdom och förvärvad hjärnskada. Den ideala assistenten kommer arbeta nära och stötta denne man i vardagen, vilket innebär assistans med ADL, träning och möjliggöra hans intressen och passioner. Han stora intressen är hundar, katter, resa och lyssna på musik. Han har två pojkar som bor hos honom varannan vecka. Kravprofil: -empatisk och omtänksam -god förmåga att kommunicera med andra -humoristisk och positiv attityd -körkort önskvärt Arbetstiderna är 9-21:45, finns möjlighet till delad dag vid behov Vi som arbetsgivare kommer kräva belastningsregister från Polisen och personbevis från Skatteverket.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
30 september 2025
Undersköterskor till Stöd i Särskilt boende
Karlshamns kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Karlshamns kommun har idag fem särskilda boende, där cirka 400 medarbetare arbetar för att uppnå god, trygg omsorg för de människor som har fått beslut om ett särskilt boende.  Nu söker vi undersköterskor främst till Östralycke, ett av kommunens större boende som är placerat i Asarum men det kan finnas behov även på något av våra andra boenden. Vi lägger stort fokus på att medborgarna får ett bra bemötande och vi strävar efter delaktighet i att planera vardagen för våra medborgare. Vi strävar efter god kvalitét och att varje avdelning ska vara hemtrevlig för våra boendes trivsel och trygghet. Vi ser det som en självklar del att du i din yrkesroll samverkar med andra yrkeskategorier inom vård- och omsorg och har ett lösningsfokuserat tillvägagångssätt. Som arbetsplats värdesätter vi ett gott bemötande, mellan kollegor på avdelningarna men också mot de individer vi hjälper. Arbetsuppgifter  Som undersköterska hos oss kommer du att ha ett vårdteam runt omkring dig bestående av sjuksköterska, arbetsterapeut, fysioterapeut, kvalitetsundersköterska samt ansvarig enhetschef i nära arbete för individen. Tillsammans med oss arbetar du för att uppnå och utveckla en god omvårdnad utifrån ett salutogent perspektiv. Vi bedriver ett kontinuerligt förbättringsarbete både mot att utveckla vår verksamhet utifrån våra boendes behov av vård och omsorg, men även mot en arbetsplats som kännetecknas av trivsel och ett gott arbetsklimat. Vi vill att du som söker; - är utbildad undersköterska - behärskar svenska språket i tal och skrift - alltid utgår ifrån varje boendes behov och förutsättningar - visar omtanke om de boende med kognitiva såväl som fysiska funktionsnedsättningar - har god förmåga att prioritera men också kan se när du behöver ta stöd från kollegor samt att    du fokuserar mer på möjligheter än hinder - har datorvana och inte är främmande för ny teknik Har du tidigare erfarenhet från arbete inom särskilt boende, demensvård eller hemtjänst är det meriterande. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Övrigt  Tillsvidareanställningar heltid med tillträde enligt överenskommelse. Schemalagd arbetstid dag, kväll och helg eller natt.  Kommunen satsar även på personalen genom att erbjuda olika kompetensutvecklingar, , bidrag till fritidsstudier som är till nytta för verksamheten och medlemskap i personalklubb. Enligt ett politiskt beslut ska Karlshamns kommun be om ett utdrag ur polisens belastningsregister i samband med denna anställning inom Förvaltningen för omsorg och arbetsmarknad. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka två veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Utdraget "kontrollera egna uppgifter" ska användas. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ För ytterligare information kontakta Enhetschef Martina Tärnerstig; 0454- 56 33 86 Enhetschef Anne Lindoff; 0454- 30 75 72 Fackliga företrädare, Kommunal 0454-811 91 Sista ansökningsdag 2025-08-03 Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningsperioden så välkommen med din ansökan redan idag! Besök gärna Så jobbar vi med rekrytering - Karlshamns kommun Där hittar du viktig information kring bland annat vad som gäller dig som har skyddade personuppgifter, hur vi kontrollerar rätten att arbeta i Sverige, när du behöver och hur du beställer ett utdrag ur belastningsregistret samt krigsplacering vid anställning. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via knappen i annonsen. En ansökan till Karlshamns kommun är en allmän handling. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
myNanny barnvakt Svängsta, nanny/barnpassning 1-2 gånger/vecka
YCLA AB
Övrig hemservicepersonal m.fl.

Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjen Under din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta: Antal barn: 1 Ålder: 2 år Dagar i veckan de önskar hjälp: 1-2 gånger i veckan Tider: Oftast hämtning från förskola och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som: Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barn Har erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigt Kan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningen Flexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardag Följa och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpen Introduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNanny Viktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.se Barnvakt hos https://barnvakt.se Au pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pair Personlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Studiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm Personlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg

12 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Sjuksköterska till Ortoped/kirurgisk vårdavdelning i Karlshamn
REGION BLEKINGE
Grundutbildade sjuksköterskor

Om oss Blekingesjukhuset ger somatisk vård som kräver specialiserade medicinska och tekniska resurser och kompetens som inte ryms inom primärvården. Vi bedriver verksamhet både i Karlshamn och Karlskrona. Ortoped/kirurgiska avdelningen tillhör Ortopedkliniken, Blekingesjukhuset. Avdelningen har 22 vårdplatser för planerad vård av ortopediska och kirurgiska patienter. Alla yrkeskategorier arbetar mot samma mål vilket är: En nöjd och välinformerad patient med en effektiv och patientsäker vårdtid. Vi är till för patienten. Vi erbjuder flextid, friskvårdsbidrag och fri tillgång till gym. Om jobbet Som sjuksköterska hos oss arbetar du med preoperativ och postoperativ vård. Sammantaget utför vi cirka 25 olika typer av operationer. Några av de ortopediska ingrepp vi utför är knäplastiker, höftplastiker och olika ryggoperationer. Några av de kirurgiska operationer vi utför är bröstplastiker, bukplastiker, gastric by pass och urologiska ingrepp. På avdelningen vårdar vi patienter som utfört en planerad operation vilket innebär att patienten kommer hemifrån och har längtat till att få komma till oss för att få hjälp med sina besvär. Således utför vi en positiv vård med motiverade patienter och korta vårdtider. Avdelningen har en god arbetsmiljö med en positiv anda och med fokus på patientens bästa. På ortoped/kirurgen är vi måna om varandra och noga med teamkänslan.  Vi bedriver dygnet runt verksamhet, har i nuläget endast öppet fyra hela helger om året, resterande helger stänger avdelningen på lördagen. Om dig Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Du som söker ska ha ett genuint intresse för att arbeta på en opererande avdelning för planerad vård. Vi ser gärna att du har en god förmåga att organisera och planera arbete. Samt ha en god samarbetsförmåga och att du bidrar till att skapa ett gott arbetsklimat. Vi är en avdelning som jobbar aktivt med studenter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Urval och intervjuer kommer äga rum från vecka 32.  Sökande som är aktuell för anställning ska uppvisa utdrag från Polismyndighetens belastningsregister före anställning, blankett 442-9. Om Region Blekinge I Region Blekinge är vi 5 000 medarbetare som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. Varje dag arbetar vi för att skapa livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Tillsammans leder vi utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och bidrar till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Region Blekinge är en värderingsstyrd organisation. Vår gemensamma värdegrund, som vilar på de tre ledstjärnorna: engagemang, samarbete och kvalitet, är vägledande och genomsyrar allt vi gör. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad tillsammans med oss - för att livet är viktigt! Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. https://regionblekinge.se/

12 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Vi letar köksmästare till samarbetspartner
M Dryck & Konsult AB
Köksmästare och souschefer

Är du köksmästare och letar efter en ny utmaning?  Gillar du matlagning, högt tryck och bra puls. Samtidigt som du är närvarande, kan leda andra människor framåt. Det på ett tydligt och inspirerande sätt. Du besitter en kunskap matlagningsmässigt på hög gastronomisk nivå. Du kommer att vara en viktig del hos en av våra samarbetspartner när det kommer till att utveckla verksamheten framåt, samtidigt som du skapar stamgäster på vägen. Är det du? Då ska du läsa vidare ROLLEN Som kökschef leder du den dagliga driften, är närvarande och tar dina beslut kopplade till företagets värderingar och framtidsvisioner. Du är trygg i dig själv, ser lösningar och potentiella vägar framåt för gäst och medarbetarresan. Som lagkapten är du strukturerad, kvalitetssäkrar processer och ser till att högsta kvalitet hålls i alla led. Du kommer att arbeta aktivt med hållbarhet. Den cirkulära hållbarhetsresan avspeglar vårt fotavtryck både socialt, ekonomiskt och miljömässigt. Nöjda och motiverade medarbetare driver företagets utvecklingen. DET HÄR ÄR DU BRA PÅ Laga mat Driva utveckling Driva team God råvarukännedom Inspirationskälla Kreativ Konceptuella färdigheter Ekonomiskt lagd. Med det menas inte att billigast är bäst Duktig på kommunikation Datorkunskap i form av kostnadskalkyler, beställningslistor DET HÄR FÅR DU - Rätt förutsättningar för att göra ett grymt jobb - Trygghet i din anställning - Friskvårdsbidrag - Ett hållbart schema - Härliga relationer med samarbetspartners, leverantörer och gäster - Pension osv. DET HÄR FÅR VI - Är duktig på att driva andra människor - Noggrann - Gedigen kunskap - Coachande Ledarskap - Hungrig på nya utmaningar VID FRÅGOR Magnus Olsson 0708-402940 [email protected] OM PROGRESSIO Vi skapar innovation med kreativa lösningar och närvaro hos våra partners. Vi finns inte bara för att hjälpa företag inom besöksnäringen med tillsättningar för nuet, utan för långt in i framtiden skapa utveckling tillsammans. Det genom att förstå vilka vägar som kan vandras, behöver förändras, för att sticka ut i sitt employer brand på arbetsmarknaden, men även för att du som kandidat ska veta vad som ingår i din anställning, få rätt förutsättningar att lyckas framåt i tiden. Vi är övertygade om att attityd, ambitioner och growth mindset, tillsammans kommer ta oss längre. Vi styrs av värderingar där hållbarhet är centralt för utveckling i alla dess former. People, Planet and Profit. Vissa ser oss som ett rekryteringsföretag, vi se ser oss som Framtidens funktion som sätter data, dialog, attityd och framtidsvisioner i förarsätet. Vilket gör att vi får fram ditt absolut bästa

13 dagar sedan
Sista ansökan:
10 december 2025
Trygg och pålitlig timvikarie sökes till 30 årig man i Asarum
Alma Assistans AB
Personliga assistenter

Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Jag är en kille i 30-års åldern som bor i egen lägenhet i Karlshamns kommun. Behöver assistans dygnet runt och hjälp med allt. Jag sitter i rullstol och förflyttningar sker med lift. Har ett eget språk med ljud och förstår även tecken och tal. Tycker om fysisk kontakt men på mina villkor. Eftersom jag har epilepsi är det viktigt att du alltid har ett öga på mig om jag skulle få ett anfall. Hos mig gör man allt ifrån promenader, hygien och skötsel av min lägenhet. Viktigt att du som assistent är pålitlig och trygg. Eftersom jag är en person som tycker om att vara aktiv så är det viktigt att du som assistent har en god fysisk form och tycker om att röra på dig. Promenader och gymnastik tycker jag om. Jag vill gärna att du har lite tidigare erfarenheter inom vård men också att du kan anpassa dig och göra efter mina rutiner. Utbildning är en merit men det viktigaste är en anpassningsförmåga och sunt förnuft. Viktigt att du pratar svenska och kan göra dig förstådd både verbalt och i skrift. Ej rökare. Arbetstider är förlagda på veckans alla dagar och tider. Varmt välkommen med din ansökan! Ytterligare information Vi som arbetsgivare kommer begära in utdrag från polisregistret och personbevis för arbete från Skatteverket.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Distriktssköterska med inriktning Diabetesvård till Karlshamn
Prima Vård Sverige AB
Distriktssköterskor

Läkarhuset i Karlshamn är en vårdcentral belägen i fina lokaler centralt i Karlshamn. Hos oss kommer du till en vårdcentral som vill göra skillnad på riktigt och arbeta långsiktigt för en bättre vård för alla! Vill du bli en del i en spännande förändringsresa där patienten står i fokus? Då ser vi fram emot att lära känna dig! Arbetsbeskrivning Som diabetessjuksköterska hos oss får du ett omväxlande arbete där du både möter patienter i vår mottagning och driver en egen diabetesmottagning. I rollen ingår sedvanliga mottagningsuppgifter såsom hälsokontroller, vaccinationer, sårvård, läkemedelshantering och telefonrådgivning och på diabetesmottagningen ger du individuellt anpassad rådgivning, utbildning och stöd till patienter. Du har ett självständigt ansvar för bland annat tidsbokning, kallelser, uppföljning och bedömning av behandling samt beställning av diabeteshjälpmedel. Vem är du? Vi söker dig som är distriktssköterska med vidareutbildning inom diabetesvård. Har du erfarenhet av primärvården sedan tidigare är detta mycket meriterande. Du är ansvarstagande och har en god förmåga att samarbeta såväl som att ta självständiga beslut. Vi värdesätter att du kommer med nya idéer och engagerar dig i verksamhetens utveckling. Vi lägger stor vikt vid att du tillsammans med dina kollegor bidrar till ett öppet och positivt arbetsklimat. Vilka är vi? Hos oss behöver du aldrig känna dig ensam och vi arbetar tillsammans med många professioner. Vi vill att du ska trivas hos oss och arbetar kontinuerligt med avstämningsmöten för att du ska må bra och utvecklas i din profession. Varmt välkommen med din ansökan! Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta biträdande verksamhetschef Anna Dahlberg, telefon 073-529 92 55 eller [email protected] Mottagning Läkarhuset i Karlshamn är en fullt utrustad vårdcentral och vår målsättning är att erbjuda den bästa möjliga tillgängligheten, kontinuiteten och kvaliteten på den vård vi utför. Personalgruppen består av 17 personer bestående av allmänläkare, distriktssköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor, sjukgymnast, KBT-terapeut samt sekreterare. I dagsläget har vi ca 4550 listade patienter. Om företaget Prima Vårds filosofi bygger på det lokala engagemanget och att den bästa kvalitetsutvecklingen sker genom lokalt engagemang. Prima Vård är ett familjegrundat vårdbolag med verksamhet inom primärvård, barn-och kvinnosjukvård, psykiatri samt företagshälsovård. I bolaget ingår omkring 100 lokala vårdenheter med stor bredd. Intresserad om att läsa mer om Prima Vård? Slå oss gärna en signal eller besök gärna vår hemsida: https://primavard.se/om-prima-vard

17 dagar sedan
Sista ansökan:
19 augusti 2025
Arbetande verkstads- och fordonsansvarig till Västblekinge Miljö AB
Maxkompetens Sverige AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

VMAB behöver stärka teamet med ytterligare en miljöhjälte som vill vara med och göra skillnad! Vi söker dig som har god erfarenhet av mekaniskt och tekniskt arbete som tycker om att ha kontakt med leverantörer och erbjuda en bra service såväl externt som internt. I denna roll behöver du också gilla att växla mellan praktiskt och administrativt arbete. Är det dig vi söker? Välkommen till stabila och utvecklingsinriktade VMAB där du blir en del av ett engagerat och drivet team! Dina arbetsuppgifter Som verkstadsarbetare på VMAB jobbar du med service, reparationer och underhåll av fordon, containers, maskinredskap och annan utrustning. Du bidrar till att hålla fordons- och maskinpark i drift genom praktiskt arbete och noggrann dokumentation. Du ansvarar för fordon och inventarier vilket bl a innebär besiktningar, beställa- och planera servicearbeten, skyddsronder. Du hjälper till att hålla den nyrenoverade verkstaden organiserad och du kommer vara delaktig med att implementera 5S samt ser till att det finns material och reservdelar på plats. Du samarbetar med andra delar av verksamheten och jobbar lösningsorienterat för att allt ska flyta på - både i verkstaden och ute i fält. Dina arbetsuppgifter utöver ovan inkluderar även: *Inköp av reservdelar och material samt attestering av fakturor *Inköp och upphandling samt utrangering av fordon och inventarier *Service och enklare reparationer på anläggning och fastighet *Tillverkning och anpassning av utrustning vid behov *Planering och uppföljning av besiktningar och fordonsunderhåll *Dokumentation och uppföljning av arbete i digitala system I enheten arbetar man brett - här hanteras mottagning av avfall, avfallskontroller, kvalitetsarbete, kund-och samarbetsservice, lastning, lossning och förflyttning av avfall. Här driftas också en verkstad, en tvätthall, ansvar för fordon/behållare/redskap och en slamsaneringsanläggning Din profil Vi söker dig som har: *Erfarenhet av underhåll och reparation av fordon och maskiner *God verkstadsvana med kompetens i svetsning/smidesarbete *Förmåga att arbeta strukturerat och ordningsamt, gärna enligt 5S *God administrativ förmåga och vana att arbeta digitalt *B-körkort (truckkort är meriterande) *God svenska i tal och skrift Som person trivs du att arbeta i team där man hjälper varandra och bidrar till en positiv kultur och där inget är omöjligt. För att trivas och göra ett bra jobb hos VMAB behöver du vara ansvarstagande, engagerad och gilla att ta egna initiativ. Du tycker om att lösa problem och har ordning och reda i ditt arbete. Övrig information *Placeringsort: Mörrum *Start: Snarast möjligt med hänsyn till uppsägningstid *Varaktighet: Tillsvidare *Arbetstid: Heltid, Vardagar 7-16 *Lön: Individuell lönesättning I denna rekrytering samarbetar VMAB med Maxkompetens. Vid frågor kontakta gärna Rekryteringskonsulter Simon Jeppsson på 076-555 83 81, [email protected] eller Therese Hulte på 076-555 83 80, [email protected]. Ansökan tas emot via vår hemsida www.maxkompetens.se. Vi tar gärna emot dina handlingar snarast då vi kommer att arbeta med ett löpande urval, men med sista ansökningsdag den 6 augusti 2025. Ansökningar via epost mottages ej pga GDPR. Om kunden Västblekinge Miljö AB (VMAB) är ett kommunalt bolag som ägs av kommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström. VMAB är ett ansvarsfullt miljöföretag med fokus på framtiden. Vår uppgift är att samordna avfallshanteringen i de tre kommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström. Där har vi ansvaret för planering, mottagning, sortering, ökad återvinning, drift av biogasanläggning, transporter, återvinningscentraler, information och kundtjänst. VMAB driver med egen personal, avfallsanläggningen i Mörrum, där finns också huvudkontoret. Återvinningscentralerna drivs till större delen av egen personal, medan transporterna av hushållsavfall utförs av entreprenörer. Vi är certifierade enligt ISO 9001, ISO14001, ISO45001

18 dagar sedan
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Logistikmedarbetare till kund i Karlshamn

Om företaget Vi söker dig som vill arbeta inom lager och logistik hos vår kund i Karlshamn. Dina arbetsuppgifter I rollen kommer du att arbeta operativt med lageruppgifter, så som in- och utleverans av artiklar i lagersystem, hantering av ankommande och avgående gods samt kontroll av eventuella transportskador. Även inventering och emballering av gods förekommer i arbetsuppgifterna. Truckkörning och daglig tillsyn av fordon är en naturlig del av arbetet. Utöver detta ingår även administrativa uppgifter samt att ta del av och följa skriftliga anvisningar och dokumentation. Din profil Till tjänsten som timanställd medarbetare söker vi dig som är arbetsvillig och trivs med ett praktiskt arbete. Du har  truckerfarenhet samt tidigare erfarenhet från industrin.  För att vara aktuell för den här timanställningen krävs det att du; - Studerar på 100% eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på 70% - Truckkort, behörighet A1-4 b1-3 - Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift - Är tillgänglig för att jobba dagtid 1-2 gånger/vecka. Arbetstiden är kl. 07:00-16:00. Ansökningsförfarande Låter detta som en spännande utmaning för dig? Vänta inte med att skicka in din ansökan, urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tjänsten innebär att du är konsult hos oss på Skill men med uppdragsplacering hos kund. Kontakta ansvarig rekryterare Maria Ericson, [email protected] för frågor om tjänsten. Vi arbetar löpande med rekryteringen och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Så skicka in din ansökan redan idag!

18 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025