Servicerådgivare till Helmia Lastbilar

Helmia ägs och drivs av familjen Walfridson. Koncernen har sitt säte i Sunne och är idag ett av de större bolagen i Värmland som fortfarande har kvar sitt huvudkontor i länet. Helmia har cirka 400 medarbetare och omsätter över 1,9 miljarder kronor. All verksamhet bedrivs i Värmland. I koncernen ingår fem helägda dotterbolag, Helmia Bil, Helmia Lastbilar, Helmia Fastigheter, ICA Toria och Helmia Motorsport. Dotterbolagen ägs och drivs av familjen Walfridson genom moderbolaget Helmia och Helmiastiftelsen. Av den totala omsättningen utgörs 90 procent av fordonsrelaterad verksamhet. Helmia står för Helmer Margit Ingeborg Aktiebolag. Helmia Lastbilar söker servicerådgivare Helmia Lastbilar i Karlskoga behöver förstärka sitt team med en Servicerådgivare. Om tjänsten Rollen som servicerådgivare är bred och du arbetar både med verkstads och reservdelsfrågor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ta emot beställningar till verkstad och reservdelar. I tjänsten ingår att: • Planera och fördela verkstadsarbeten på ett effektivt sätt. • Färdigställa arbetsorder och lägga beställningar. • Ta fram prisuppgifter och underlag till kunder. • Sköta fakturering. • Vid behov bistå kollegor med övrigt arbete. Utöver ovan är du den som säkerställer att kunden får en bra service och upplevelse vid kontakter med Helmia Lastbilar i Karlskoga. Vem är du? För att trivas i rollen behöver du inte vara expert på lastbilar, men du behöver ha ett intresse för- och tillräckliga kunskaper för att kunna föra en dialog med kunden. Du gillar service, människor och tycker om försäljning av reservdels och verkstadstjänster. Du är duktig på att planera och har en känsla för jobb ska planeras effektivt. Du är duktig på att planera och prioritera vad som behöver göras för stunden. Rollen ställer krav på att du är noggrann och är van vid att jobba i olika IT-system. C-körkort är inget krav, men meriterande. Vad erbjuder Helmia Lastbilar? Vi erbjuder dig en plats i en framgångsrik koncern med hjärtat i Värmland. Du får ca 400 trevliga kollegor som jobbar efter mottot ”bygger på förtroende”. Du får vara del av en organisation som tycker om att ta beslut och komma i mål med projekt. Självklart är vi ett gäng glada och trevliga människor som kommer att bistå vår nya kollega. I den här tjänsten blir du anställd av Qtym, och arbetar hos Helmia Lastbilar. Tjänsten är stationerad i Karlskoga. Ansöker gör du via formuläret nedan. Din ansökan vill vi ha senast den 15 april. Urvalsarbetet sker löpande, och ambitionen är att tillsätta tjänsten så fort som möjligt, så vänta inte med din ansökan. För frågor om tjänsten, kontakta Felicia Olsson eller Erik Ramström. [email protected], [email protected] , 054-14 18 00.

15 mars 2024
Sista ansökan:
15 april 2024
Undersköterska till hemtagningsteamet

I natursköna Karlskoga händer det mycket spännande just nu. I vår stad har du alltid nära till både vacker natur och den högteknologiska industrinäringen. Vi erbjuder dig en välkomnande arbetsplats där människor och innovationer får växa. Välkommen till ett meningsfullt arbete där du verkligen kan göra skillnad! Socialförvaltningen arbetar för att alla medborgare, vid behov ska kunna få det stöd som de i olika situationer kan behöva. Detta görs inom ramen för socialtjänstens uppdrag och olika lagstiftningar samt utifrån socialförvaltningens värdegrund. Det kan gälla hemvård, särskilt boende, råd och stöd till personer med funktionsnedsättning, försörjningsstöd, eller hjälp vid missbruksproblem. Inom förvaltningen finns också kommunens kompetensförsörjningsenhet. Socialförvaltningen är uppdelad i fem områden Hemvård, vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård, Individ- och familjeomsorg samt området för personer med funktionsnedsättning. Du kommer att vara placerad på Rehabiliteringsenheten inom område Hälso- och sjukvård som består av: • Arbetsterapeuter • Förflyttningsinstruktör • Hjälpmedelstekniker • Undersköterskor inom IntensivRehab/Trygg hemgång ARBETSUPPGIFTER Du är en del av ett team av undersköterskor (Hemtagningsteamet) som på uppdrag tar emot och utför omvårdnadsinsatser i individers bostad när de planeras hem från sjukhuset. Individer som kommer till Hemtagningsteamet hanteras i upp till 5 dagar innan de övergår till ordinarie vårdlag. Uppdraget handlar om att arbeta aktivitetsbefrämjande för att kunna skapa självständighet hos individen och se faktiskt vårdbehov. Inom uppdraget arbetar du även med IntensivRehab patienter. Här arbetar du och dina kollegor tillsammans med en arbetsterapeut med att öka självständigheten hos individer under en rehabiliteringsperiod som sträcker sig upp till 3 månader. Det är arbetsterapeuten tillsammans med er i Hemtagningsteamet som identifierar individer som kan skrivas in i IntensivRehab. KVALIFIKATIONER Du ska ha en positiv inställning med god servicekänsla och ser det som självklart att du skall bidra till ett positivt arbetsklimat och ett gott bemötande gentemot kollegor, andra yrkesgrupper, anhöriga med flera. Arbetet kräver även att du är ansvarstagande, lyhörd och flexibel Du ska ha goda språkkunskaper i svenska, vilket innebär att du ska kunna läsa, skriva och förstå svenska. Du ska även ha goda datakunskaper då du förväntas dokumentera i kommunens journalsystem, skriva underlag vid överrapportering m.m. Du ska arbeta utifrån grundprincipen om alla människors lika värde oavsett kön, etnicitet, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder. B-körkort erfordras. Meriterande är: - utbildning inom rehabiliterande arbete - erfarenhet från liknande uppdrag - utbildad Undersköterska ÖVRIGT Karlskoga kommun ingår i finskt förvaltningsområde och har därmed ett ansvar för att värna om det finska språkets ställning. Det innebär bland annat att vi ska erbjuda förskoleverksamhet och äldreomsorg på finska. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693. Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen.

15 mars 2024
Sista ansökan:
1 april 2024
Sjuksköterskor till Baggängens vårdcentral

Just nu finns det lediga tjänster som sjuksköterska på Baggängens vårdcentral. Vill du slippa arbeta helger, kvällar och röda dagar så sök till oss! Som sjuksköterska får du göra "mycket" - en del är rådgivningstelefon men det är långt ifrån allt. Vi har egna mottagningar och får göra egna bedömningar. Vi möter allt från barn till äldre. Vi arbetar nära läkarna och har team-mottagningar. Vi söker dig som är sjuksköterska och vill ha ett betydelsefullt arbete på en arbetsplats med ett prestigelöst och gott socialt klimat och nära samarbete kring såväl patienter som arbetsmiljö. Baggängens vårdcentral har genom åren byggt upp ett gott rykte och tillsammans arbetar vi målmedvetet för att behålla den goda arbetsmiljön. Här finns utmanande och omväxlande arbete liksom hög kompetens och lång erfarenhet bland personalen. Baggängens vårdcentral ligger i södra Karlskoga, i närheten av Karlskoga lasarett och ingår i Område nära vård. Området har till uppgift att tillhandahålla den vård som är vanligt förekommande, ofta återkommande eller kronisk och som därför behöver finnas geografiskt nära patienterna. Tanken med den nära vården är att knyta vård inom sjukhus, vårdcentraler och kommuner närmare varandra. Vi ska möta människor med komplexa behov och kronisk sjukdom på ett än bättre sätt och arbeta hälsofrämjande och sjukdomsförebyggande för alla länsinvånare. Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv. Sjuksköterskor till Baggängens vårdcentral Arbetsuppgifter I arbetet som sjuksköterska ingår du i ett team, men du har även ett stort eget ansvar och jobbar självständigt. Att arbeta på Baggängen är ett varierande arbete där patienten står i fokus. Du är välkommen till oss där du bidrar med dina erfarenheter och kunskaper. Här finns också goda möjligheter att utvecklas vidare inom olika områden. Det kan också finnas möjlighet till viss tjänstgöring på primärvårdsjourcentralen. Övrig information Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Kvalifikationer Legitimerad sjuksköterska, gärna med specialistsjuksköterskeexamen med inriktning mot distriktsköterska. Arbetet kräver att du har god initiativförmåga, är flexibel och har förmåga att fatta egna beslut. Både när det gäller patienter och medarbetare värdesätter vi en öppen och positiv attityd, naturligtvis med patienten i centrum. Stor vikt läggs därför vid personlig lämplighet. Du har lätt att skapa bra möten med såväl patienter som kollegor. Att bidra till verksamhetens utvecklings- och förändringsarbete ser du som en naturlig del av ditt arbete. Ansökan Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med ansökan. Ansökan ska innehålla fullständigt CV, personligt brev samt adressuppgifter. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju. Läs mer här Vårt erbjudande till dig samt information om hur det är att leva och bo i vårt län https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig

15 mars 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
Junior Elektronikkonstruktör till SAAB

Är du nyexaminerad elektronikingenjör och vill jobba inom försvarsindustrin? Vi letar nu efter en person med stort elektronikintresse och vill jobba i en bred Elektronikkonstruktions-roll. Välkommen in med din ansökan! Om tjänsten Sektionen som du kommer att tillhöra bidrar med elektronikkonstruktioner till alla projekt med elektronikinnehåll. Här kommer du, förutom att ta dig an elektronikkonstruktion för SAAB:s vapensystem, arbeta med civila tillämpningar inom områden som övervakning och säkerhet. Ditt arbete blir inriktat mot elektronikkonstruktion såväl digital konstruktion för signal och bildbehandling som analog konstruktion. Dina uppgifter kommer att omfatta allt från kravhantering till utveckling fram till en färdig produkt. Du har dessutom goda möjligheter att välja inriktning efter intresseområde, med ett självklart fokus på att produkterna ska ha hög tillförlitlighet och framför allt fungera i besvärliga miljöer med stora mekaniska påfrestningar och varierande temperatur. I detta team kommer du att arbeta i projektform och ha omfattande kontakter med andra teknikområden såsom system, mekanik och programvara. Eftersom de arbetar i teknikens absoluta framkant förutsätter vi att du har genuina kunskaper inom elektronikområdet. Arbetet inkluderar bland annat: Elektronikkonstruktion  - analog och digital FPGA konstruktion Analys och problemlösning Tolkning och nedbrytning av krav  Stöttning vid test och verifiering Specifikationer, designbeskrivningar och rapporter Vi söker sig om:  Yrkeshögskola, Högskole- eller Civilingenjör med inriktning mot elektronik eller motsvarande Behärskar svenska och engelska flytande då dessa språk används internt Genuint intresse för elektronik Det är även meriterande om du har: Erfarenhet av Mentor Graphics verktyg för elektronikkonstruktion och simulering Erfarenhet av språk för konstruktion av programmerbara kretsar (VHDL) Erfarenhet av hårdvarunära programering (C/C++) Vidare är du en person som trivs i en roll där du får ta egna initativ och du är inte den som tackar nej till utmaningar. Vi tror även att du är en person som tycker om en varierad vardag med olika arbetsuppgifter. För att passa in i rollen har du ett öga för kvalité, har ett strukturerat arbetssätt och duktig på kommunikation. Denna befattning kräver att du genomgår och blir godkänd, vid var tids gällande, bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Om kundföretaget: Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land-, och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Kunden ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Företaget respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet. Om anställningen: Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer vara anställd av Friday med ambition att bli anställd av kunden efter 6-12 månader. Övrig info: Omfattning: Heltid. Start: Omgående/enligt överenskommelse. Placering: Karlskoga Rekryteringsansvarig: Stina Högström Lön: Fast månadslön. Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om Friday: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

15 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Kompetenta och drivna förskollärare sökes till förskolan

I natursköna Karlskoga händer det mycket spännande just nu. I vår stad har du alltid nära till både vacker natur och den högteknologiska industrinäringen. Vi erbjuder dig en välkomnande arbetsplats där människor och innovationer får växa. Välkommen till ett meningsfullt arbete där du verkligen kan göra skillnad! idag finns 27 förskolor med geografisk spridning över hela staden. Inom förskolan är det viktigt för oss att kunna utvecklas tillsammans med barnen i en kreativ miljö, där möjlighet till lärande och utveckling skapas. Vi värdesätter våra kollegor, tilliten till varandra och arbetar tillsammans mot gemensamma mål. Välkommen till ett meningsfullt arbete där du verkligen kan göra skillnad! ”Jag tycker om att arbeta i Karlskoga kommun då jag upplever att man blir hörd från ledningen. Man får ta ett eget ansvar men man kan alltid få feedback och man blir lyssnad på.” ”Karlskoga ligger i framkant och har ett riktigt bra samarbete mellan olika yrkesgrupper” - Förskollärare i Karlskoga ARBETSUPPGIFTER Hos oss får du som förskollärare arbeta med barn i åldrarna 1-5 år. Du får en unik möjlighet att vara med och påverka och bidra till barnens utveckling och lärande, där fokus ligger på barnens rätt till delaktighet och inflytande. Personalen i förskolan har tillgång till egna iPads och med hjälp av digitala verktyg skapar vi en kreativ och utvecklande miljö för både barn och vuxna. Vi använder oss av dokumentations- och informationsplattformen Unikum i vårt systematiska kvalitetsarbete, uppföljning, utvärdering och utveckling. Hos oss blir du en viktig del i arbetslaget där arbetsglädje och ett stort intresse för lärmiljöer tillsammans med barnen är i centrum. Vi har gemensam kompetensutveckling och kollegialt lärande, både på egna förskolan och tillsammans med andra förskolor i kommunen. Det finns också ett nära samarbete med bland annat specialpedagoger, språkpedagog och IT-samordnare. Är du nyutexaminerad förskollärare så har du möjlighet till en introduktionsperiod med stöd av en mentor. Om du studerar till förskollärare finns det också goda förutsättningar att kombinera studier med arbete. KVALIFIKATIONER Är du utbildad förskollärare med positiv inställning, har god samarbetsförmåga, vill driva utveckling, är kreativ och lösningsfokuserad? Då är det dig vi söker! Välkommen med din ansökan. ÖVRIGT Registerkontroll För att få arbeta inom förskola, skola samt ungdoms- och fritidsverksamhet ska du, enligt lagen om registerkontroll lämna registerutdrag från polisens belastningsregister. Du ska själv begära utdrag hos Rikspolisstyrelsen med blanketten "Utdrag ur belastningsregistret" i blankettarkivet från polisens webbplats. Vi har löpande urval och intervjuer i denna rekrytering. Karlskoga kommun ingår i finskt förvaltningsområde och har därmed ett ansvar för att värna om det finska språkets ställning. Det innebär bland annat att vi ska erbjuda förskoleverksamhet och äldreomsorg på finska. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693. Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen.

15 mars 2024
Sista ansökan:
7 april 2024
Vi söker en rekryterare

AxÖ Consulting är ett konsult- och rekryteringsföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer. Trivs du i rollen som rekryterare? Är mötet med människor det bästa du vet? Då kan vi ha rätt utmaning för dig! För ett konsultuppdrag hos en av våra kunder i Karlskoga söker vi nu en rekryterare. Företaget är en ledande aktör inom försvarsindustrin med en etablerad närvaro både nationellt och internationellt. Här finns möjligheter för dig som vill växa individuellt och med hela företaget. Ett plus i kanten är att du dessutom blir en del av ett dynamiskt och stöttande rekryteringsteam. Arbetsbeskrivning I rollen som rekryterare kommer du att ha en mångfacetterad uppgift som sträcker sig över flera områden. Det inkluderar utveckling av kravprofiler för att säkerställa en korrekt matchning av kompetenser och behov. Vidare kommer du att vara ansvarig för att skriva och publicera engagerande jobbannonser för att attrahera rätt kandidater. Urval av kandidater kommer att vara en viktig del av arbetsuppgifterna, där du kommer att använda din expertis för att identifiera potentiella kandidater som passar företagets behov och kultur. Detta innebär att hålla möten med rekryterande chefer för att säkerställa en fullständig förståelse för de specifika kraven för varje position. Du kommer också att vara ansvarig för att genomföra intervjuer med kandidater för att bedöma deras lämplighet för rollen och organisationen. Denna process kan inkludera användning av kapacitets- och personlighetstester för att få en djupare förståelse för kandidaternas kompetenser och arbetsstil. Slutligen kommer du att utföra referenstagning för att verifiera kandidaternas bakgrund och erfarenhet samt säkerställa att de är lämpliga för den aktuella positionen. Denna roll kräver därmed en kombination av kommunikationsförmåga, analytiskt tänkande och noggrannhet för att säkerställa att företaget fortsätter att attrahera och behålla högkvalificerade talanger. Kvalifikationer Vi ser att du som söker har: - Några års erfarenhet inom rekrytering, gärna inom teknik- eller försvarsindustrin. - God förmåga att etablera och upprätthålla relationer. - God kommunikationsförmåga. - Flytande kunskaper i svenska och engelska. - Goda datorkunskaper. Om konsultuppdraget Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande. För att du ska trivas erbjuder vi dig kollektivavtalade anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre. Information och ansökan Detta är en annons för ett konsultuppdrag hos en av våra kunder inom försvarsindustrin i Karlskoga. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För frågor om uppdraget, vänligen kontakta konsultansvarig: Angelica Mäenpää: Angelica. [email protected] Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

15 mars 2024
Sista ansökan:
5 april 2024
Systemingenjör additiv tillverkning

Om tjänsten Vi letar efter en erfaren och ambitiös systemingenjör som specialiserar sig inom additiv tillverkning (AM) till vår samarbetspartner som är ett produktbolag inom försvarsindustrin. Bolaget har som uppdrag att skydda människor och bidrar därmed till samhällets trygghet. I rollen som Systemingenjör kommer du att involveras och ansvara för produktutvecklingsprocessen, från konceptualisering till färdig produkt, inklusive industrialisering för komponenter aktuella för AM. Du kommer att tillhöra ett AM-team inom bolaget som agerar internkonsulter inom områden AM. Dina främsta ansvarsområden kommer att vara att: - Samarbeta med produktutvecklingsteam för att definiera systemkrav och arbeta tillsammans med ditt AM-team för att specificera tekniska lösningar - Säkerställa att system uppfyller kvalitets-, prestanda- och tillförlitlighetsstandarder - Använda systemutvecklingsmetoder och relevanta systemingenjörsprocesser - Spela en central roll i utvecklingen och implementeringen av systemlösningar genom att genomföra systemanalys, utveckla koncept och genomföra testplaner för verifiering. Din kompetens Som person har du en stark förmåga att se möjligheter och besitter starka problemlösningsfärdigheter. Du är en god kommunikatör och kommunicerar obehindrat i svenska och engelska i tal och skrift. Vidare söker vi dig med erfarenhet av likande roll som systemingenjör eller roll i angränsande område. Kanske arbetar du som teknisk projektledare, Tech Lead eller konstruktionsansvarig idag? Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd, tjänsten kräver svenskt medborgarskap. Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Karlskoga Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen.

15 mars 2024
Sista ansökan:
19 april 2024
Positiv och glad tjej i Karlskoga söker en personlig assistent

Nu söker vi en positiv personlig assistent till vår kund i Karlskoga. Är det du? Vem är jag? Jag är en tjej i 20-års åldern som bor i Karlskoga. Mina intressen är bland annat musik och kläder.  Jag har en funktionsvariation som gör att min kommunikationsförmåga är nedsatt så talar endast enstaka ord och meningar samt via tecken och kroppsspråk. Till min hjälp har jag även en rullstol och lift för att kunna ta mig framåt och vid förflyttningar. Jag behöver även stöd vid måltider och övrig personlig omvårdnad och hygien.    Så här kan en dag med mig se ut: Jag är på dagligverksamhet tre dagar i veckan och då har jag ingen assistent med mig. Men på eftermiddagarna kanske du lyssnar musik med mig eller kanske pysslar.   Vem är du? Till denna tjänst söker jag en kvinnlig personlig assistent. Du får gärna ha lite erfarenhet från omsorgsyrken, önskvärt om du talar vietnamesiska men det viktigaste är att vi klickar på det personliga planet.    Om tjänsten: Tjänsten är på ca 100% under 4 veckor fördelat på kvällar, journätter och morgon.   Passal Assistans erbjuder ett givande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, utbildningar och friskvårdsbidrag. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Du kommer också få bra stöttning och kontakt med ansvarig koordinator. Välkommen med din ansökan! Annonsens ref.nr: 7023 Ansvarig rekryterare: Johan Håkansson Tel: 010-70 77 822 Passal Assistans Djurgårdsvägen 31 681 53 Kristinehamn Tel: 010-70 77 800 E-post: [email protected] Passal Assistans arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation. På Passal Assistans är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Vår vision är ett  samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet att nå den visionen.

15 mars 2024
Sista ansökan:
14 april 2024
Tekniker till vår IT-avdelning

Vill du hänga med på vår spännande resa: ”Tillsammans ska vi bli Sveriges mest hållbara företag”? Just nu söker vi dig som är en erfaren tekniker och en klurig problemlösare som tycker det är roligt att hjälpa användarna när det behövs. Så ta chansen och häng med på vår spännande resa! Uppdraget Som tekniker är du en del av vår IT-avdelning som ansvarar för drift, support och utveckling av koncernens gemensamma IT- och telefoniverksamhet samt en stor del av verksamheternas olika produktionssystem. Huvuduppgiften innebär att säkerställa stabil drift på befintliga system och att säkerställa tillgängligheten för företagets ca 200 användare. Exempel på arbetsuppgifter: - Säkerställ en fungerande ärendehantering/helpdeskfunktion - Drift, support och felsökning av koncernens gemensamma verksamhetssystem samt driftsmiljöer för extern sourcing - Användarsupport, klienthantering, paketering, installationer - Serverdrift, backup/återställning, felsökning och felavhjälpning - Dokumentation, teknisk och rutinmässig/instruktion - Fakturahantering och inköp - IT-säkerhet, brandväggar, antivirus, nät och kommunikationsutrustning - Kontakt med externa leverantörer Vem är du? Vi söker dig med tidigare erfarenhet som IT- eller systemtekniker. Om du dessutom har en akademisk utbildning inom området så är det meriterande.   För att lyckas i rollen ser vi att du är en ansvarstagande och driven problemlösare. Du har en god initiativ- och samarbetsförmåga och det är viktigt att du fullt ut driver och tar ansvar för dina arbetsuppgifter och ansvarsområden. För övrigt har du en god pedagogisk förmåga, lätt för att lära samt är utåtriktad och positiv. Tjänsten kräver att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift samt att du har B-körkort. Vi vill att du har goda kunskaper inom: • Windows Klient och Server operativsystem • Active Directory och Group Policies • Support och ärendehantering  Vi ser det som meriterande om du dessutom har kunskaper inom: • Skript och databashantering, MS SQL • VMware vCenter, virtuella servrar, ESX  • Applikationspaketering • Erfarenhet av administration och felsökning av nätverk och brandväggar • Systemövervakning • OS och Applikationsdeployment Det här är vi Tillsammans ska vi bli Sveriges mest hållbara företag. Så lyder vår vision. Vi är det lokala energibolaget i Karlskoga med omkring 200 medarbetare – och vi spänner bågen högt. Vårt engagemang omfattar mer än att leverera energi till kommuninvånarna - vi brinner för att utveckla orten på många plan. Vi är en förenande kraft för en trygg vardag, fritid och framtid. Genom att hela tiden utveckla våra cirkulära affärer vill vi vara motorn som gör det möjligt för fler att leva hållbart. Våra verksamhetsområden är värme, el, ånga, biogas, biogödsel, vatten och avlopp, renhållning, återvinning, stadsnät och småskalig vattenkraft. Karlskoga Energi & Miljö ägs av Karlskoga kommun och omsätter cirka en miljard kronor per år. Övrig information Detta är en tillsvidareanställning och vi tillämpar normalt sex månaders provanställning. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Ulf Smedh på [email protected] Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan!

15 mars 2024
Sista ansökan:
7 april 2024
Stödassistent till gruppbostad 2

I natursköna Karlskoga händer det mycket spännande just nu. I vår stad har du alltid nära till både vacker natur och den högteknologiska industrinäringen. Vi erbjuder dig en välkomnande arbetsplats där människor och innovationer får växa. Välkommen till ett meningsfullt arbete där du verkligen kan göra skillnad! Socialförvaltningen arbetar för att alla medborgare, vid behov ska kunna få det stöd som de i olika situationer kan behöva. Detta görs inom ramen för socialtjänstens uppdrag och olika lagstiftningar samt utifrån socialförvaltningens värdegrund. Det kan gälla hemvård, särskilt boende, råd och stöd till personer med funktionsnedsättning, försörjningsstöd, eller hjälp vid missbruksproblem. Inom förvaltningen finns också kommunens kompetensförsörjningsenhet. Socialförvaltningen är uppdelad i fem områden Hemvård, vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård, Individ- och familjeomsorg samt området för personer med funktionsnedsättning. Vid anställning kommer arbetsgivaren att begära utdrag ur belastnings- och misstankeregistret. ARBETSUPPGIFTER Badstugatan 60 är en gruppbostad enligt LSS med 5 lägenheter för vuxna personer med intellektuella funktionsnedsättningar som utvecklingsstörning och autism. Som stödassistent på Badstugatan 60 ingår du i en arbetsgrupp med 7 personal varav 6 är stödbiträden/stödassistenter och en stödpedagog. Du arbetar med att stödja och motivera brukare kring moment i vardagen i syfte att öka självständigheten efter varje individs förmåga. I arbetsuppgifterna ingår att stödja de boende med personlig omvårdnad, städ, tvätt, inköp samt vid olika aktiviteter. Arbetet sker med stor respekt för de boendes rätt till självbestämmande och integritet. Du arbetar utifrån ett tydliggörande och pedagogiskt arbetssätt, har god kunskap och förståelse kring vikten av ett lågaffektivt bemötande. Det ingår från sjuksköterska delegerade arbetsuppgifter såsom läkemedels- och insulinhantering och ibland även från sjukgymnast/arbetsterapeut rehabiliterande och tränade insatser. I uppdraget ingår att föra social dokumentation enligt lagstiftning samt upprätta, följa upp och revidera genomförandeplaner. Du har även uppdrag som kontaktansvarig samt att samverka med anhöriga. Du medverkar i verksamhetens kvalitetsutveckling och deltar i olika möten, utbildningar och handledning. Arbetet kan även inkludera att handleda elever från gymnasieskolans utbildningsprogram t.ex. Vård- och omsorgsprogrammet, Barn- och fritidsprogrammet. Arbete dag, kväll, helg och sovande jour enligt schema. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant yrkesexamen från gymnasiets vård- och omsorgsprogram eller godkända betyg från vuxenutbildningens kurser inom vård och omsorg om 1500 p. Du har också minst ett års erfarenhet av att arbeta med personer med intellektuell funktionsnedsättning, autism och/eller utvecklingsstörning. Dokumentation är en viktig del av arbetet. Du behöver därför ha goda datakunskaper samt kunna behärska svenska språket i både tal och skrift. Vi ställer höga krav på samarbetsförmåga, öppen kommunikation och att du förstår vikten av teamarbete. Arbetsuppgifterna ställer krav på eget ansvar, flexibilitet och initiativförmåga. Körkort för bil. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi har löpande urval och intervjuer i denna rekrytering. Karlskoga kommun ingår i finskt förvaltningsområde och har därmed ett ansvar för att värna om det finska språkets ställning. Det innebär bland annat att vi ska erbjuda förskoleverksamhet och äldreomsorg på finska. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693. Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen.

15 mars 2024
Sista ansökan:
7 april 2024