Legitimerad lärare i trä- och metallslöjd till Bregårdsskolan 7-9

Att utveckla eller utvecklas. Det är inte frågan. Hos oss är det självklart att du får göra både och: växa i din yrkesroll och samtidigt vara med och utveckla Karlskoga tillsammans med dina kollegor. Är du nyexaminerad lärare så ingår handledning av en mentor under ditt första år. Om du studerar till lärare finns det också goda förutsättningar att kombinera arbete med studier. Som lärare i Karlskoga kommuns skolor har du möjlighet att fortsätta din professionella utveckling och göra karriär. Du kan bland annat bli VFU-handledare eller förstelärare och vi tillämpar distribuerat ledarskap med ansvar för olika utvecklingsgrupper. I vår natursköna stad händer det mycket spännande just nu. Här har du alltid nära till både vacker natur och den högteknologiska industrinäringen. Vi erbjuder dig en välkomnande arbetsplats där människor och innovationer får växa. Bregårdsskolan årskurs 7-9 är en del av skolförvaltningen och ligger i centrala delen av Karlskoga. Vi har drygt 400 elever. På vår skola arbetar vi aktivt för att skapa en trygg miljö för eleverna i syfte att främja deras lärande och utveckling. Vårt arbete präglas av ett nära samarbete i både arbetslag och ämneslag och en kultur där vi delar med oss till varandra. Vår verksamhet grundar sig i en tydlig och väl förankrad värdegrund. Vi arbetar också aktivt med digitala verktyg i samtliga ämnen då alla våra elever har en lösning i form av Chromebooks. Om du är intresserad av att arbeta i arbetslag och ser lärandet som en ständig process så är det just dig vi söker. Välkommen med din ansökan till oss. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att undervisa i trä- och metallslöjd i årskurserna 7-9 och du ingår i ett ämneslag där ni tillsammans utvecklar arbetsmetoder som leder till att eleverna trivs och utvecklas i sin kunskapsinhämtning. I tjänsten ingår mentorsuppdrag. Du är en god ledare med tydlig kommunikation, mål och resultat. Du planerar, genomför och utvärderar din undervisning samt bedömer och betygsätter elevernas kunskaper. Genom ditt engagemang och goda kunskaper inom ämnet skapar du en intressant undervisning där eleverna får möjlighet att utvecklas på bästa sätt. Vi jobbar mycket med individanpassat lärande för att tillgodose varje elevs förmåga och behov. Vårt lärarlag samarbetar med elevhälsan för att skapa en trygg och motiverande lärmiljö för alla elever. Det finns också ett nära samarbete med bland annat elevcoacher, resurspedagog och IT-samordnare. Helhetssyn och öppenhet ser vi som viktiga egenskaper i arbetet samt att bygga goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Vi satsar mycket på kompetensutveckling och kollegialt lärande och du blir en del av ett arbetslag där vi samarbetar och trivs på vårt jobb. På skolan råder en kultur där vi delar med oss av erfarenhet och material till varandra. Är du nyutexaminerad lärare så ingår handledning av en mentor i tjänsten. Om du studerar till lärare finns det också goda förutsättningar att kombinera studier med arbete. Välkommen till oss - en arbetsplats där vi möter människor på ett fördomsfritt, vänligt och äkta vis. KVALIFIKATIONER Är du legitimerad lärare i trä- och metallslöjd med positiv inställning, driven, kreativ, omtänksam och lyhörd? Har du erfarenhet av att följa en läroplan och styrdokument samt att skapa en motiverande lärmiljö för eleverna? Då är det dig vi söker! Varmt välkommen med din ansökan. ÖVRIGT Registerkontroll För att få arbeta inom förskola, skola samt ungdoms- och fritidsverksamhet ska du, enligt lagen om registerkontroll lämna registerutdrag från polisens belastningsregister. Du ska själv begära utdrag hos Rikspolisstyrelsen med blanketten "Utdrag ur belastningsregistret" i blankettarkivet från polisens webbplats. Karlskoga kommun ingår i finskt förvaltningsområde och har därmed ett ansvar för att värna om det finska språkets ställning. Det innebär bland annat att vi ska erbjuda förskoleverksamhet och äldreomsorg på finska. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693. Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen.

9 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Tjäna 32 000 SEK/M

Sök jobbet som säljare på Aldovo för att tjäna 32 000 SEK/M! Pratar du flytande svenska & vill tjäna 32 000 SEK/M? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & tjäna 32 000 SEK/M. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Garantilön & provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill jobba som innesäljare ∙ Driven & resultatorienterad

8 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Jobba Som Innesäljare

Sök jobbet som säljare på Aldovo för att jobba som innesäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som innesäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som innesäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Garantilön & provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill jobba som innesäljare ∙ Driven & resultatorienterad

8 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Pedagogisk handledare (sommarvikarie) till lärcenter anstalten Karlskoga

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Lärcentrum är en nationell organisation där sektionen för vuxenutbildning bedriver utbildning för Kriminalvårdens klienter. Vid varje anstalt i landet och vissa häkten finns ett eller flera lärcentrum där lärare undervisar på grundläggande och gymnasial nivå, motsvarande kommunal vuxenutbildning, liksom utbildning i svenska för invandrare. Vuxenutbildningen är nationellt sammanhållen och organiserad för att studierna ska fungera oavsett vilket verksamhetsställe en klient kommer till och även om hen förflyttas under studierna. Karlskoga är en anstalt med 130 platser i säkerhetsklass 2 ARBETSUPPGIFTER Som pedagogisk handledare kommer du att stödja och handleda de enskilda studerande i deras studier, både praktiskt och pedagogiskt, medan lärarna ansvarar för undervisning, bedömning och betygsättning. I arbetet ingår att informera klienter om vuxenutbildningen och introducera nya studerande i hur det fungerar på lärcentrum. Den tredje delen i tjänsten är administration. Du bistår t ex klienter med bokning av vägledningssamtal, med ansökningar, beställer lärmaterial och ansvarar för viss studiedokumentation i myndighetens system för häktesplanering. Samarbete är centralt. Du samarbetar med en rad funktioner kring klienterna, bland annat med lärare, administratörer, studie- och yrkesvägledare, kriminalvårdare och chefer. KVALIFIKATIONER I din roll som pedagogisk handledare är du en skicklig pedagog med vilja och förmåga att motivera, entusiasmera och leda studerande att nå sina mål. Du är tydlig och engagerad i ditt arbete och har god förmåga att skapa struktur och systematik. Arbetet bedrivs både självständigt och i nära samarbete med kollegor, varför god samarbets- och initiativförmåga är viktiga egenskaper liksom att du kan arbeta självständigt. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • Gymnasieutbildning • Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska • God datorkunskap och vana att arbeta med digitala stödsystem Det meriterar om du har: • Eftergymnasial utbildning, företrädesvis inom pedagogik t ex lärarassistent, stödpedagog eller socialpedagog • Erfarenhet av arbete i pedagogisk verksamhet • Erfarenhet av arbete inom kommunal vuxenutbildning • Erfarenhet av specialpedagogiskt arbete • Erfarenhet av att praktiskt och pedagogiskt stödja och handleda enskilda studerande/elever • Erfarenhet av administrativt arbete • Relevanta språkkunskaper ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

8 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Project Controller för ett längre konsultuppdrag

AxÖ Consulting är ett konsult- och rekryteringsföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer. Till en av våra kunder i Karlskoga söker vi nu en erfaren Project Controller som vill vara med och bidra till bolagets fortsatta framgång. Om du har erfarenhet inom området och är intresserad av att fortsätta din karriär på ett spännande företag, då kan det här vara rätt utmaning för dig!  Detta är en annons för ett långt konsultuppdrag via AxÖ Consulting. Uppdraget förväntas starta omgående med mycket goda chanser till förlängning. Arbetsuppgifter Som Project Controller kommer du att ansvara för finansiell analys i stora globala projekt. Ditt arbete bedrivs i nära samarbete med projektledaren för de olika projekten och i rollen ingår bland annat att: - Tillhandahålla stöd till projektledaren för att uppnå finansiella mål och rapportera projektekonomi. - Ansvara för att rapportera projektets ekonomiska status till ledning och styrgrupp. - Delta i offertprocesser och säkerställa efterlevnad av företagets policys. - Hantera både interna och externa finansiella revisioner. - Aktivt delta i projektbudgetering. Kvalifikationer Vi ser att du som söker har: - Eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. - Gedigen erfarenhet av att arbeta i liknande roller. - Mycket goda kunskaper i Office-paketet, i synnerhet Excel. - Mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska, i både tal och skrift. I denna tjänst trivs du som vill kombinera din ekonomiska kompetens med en nyfikenhet för teknik. För att lyckas i rollen är du självgående, analytisk, driven och har erfarenhet av att arbeta med projektbudgetar och genomföra finansiell rapportering. Vi ser också att du har en mycket god kommunikativ förmåga samt har lätt för att samarbeta med andra. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om konsultuppdraget Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande. För att du ska trivas erbjuder vi dig kollektivavtalade anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre. Information och ansökan Detta är en annons för ett längre konsultuppdrag hos en av våra kunder i Karlskoga. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För frågor om uppdraget, vänligen kontakta konsultansvarig: Angelica Mäenpää: [email protected] Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

8 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Upphandlingsansvarig till Karlskogahem

Uppdraget Som upphandlingsansvarig ansvarar du för att genomföra upphandlingar enligt LOU samt att arbeta aktivt med avtal och avtalsuppföljning. Detta är en ny roll hos oss vilket innebär att du får möjligheten att på egen hand ta fram och utveckla rutiner för att säkerställa upphandlingar och inköp på Karlskogahem. Du är företagets interna expert och arbetar proaktivt och operativt med att stötta och utbilda organisationen och dess chefer i frågor som rör upphandling, inköp och avtal. Ansvar för frågor som rör GDPR, offentlighet och sekretess kan också komma att bli en del av din vardag. Vem är du? Vi söker dig med relevant utbildning och flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom offentlig sektor. Du lockas av en roll där du får arbeta självständigt och styra ditt eget arbete. I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. För att lyckas i rollen ser vi att du har en god kommunikation- och samarbetsförmåga. Det är naturligt för dig att ta egna initiativ och du drivs av utvecklingsarbete samt att skapa och utveckla rutiner och processer. Du är dessutom ansvarstagande, analytisk och noggrann. Om du är intresserad av digitaliseringsfrågor ser vi det som ett stort plus.  Det här är vi Karlskogahem AB är ett helägt kommunalt bolag grundat 1946. Vårt bestånd omfattar cirka 2 600 bostadslägenheter och cirka 41 000 kvm lokaler. Lokalerna består av gruppbostäder, kontor och affärslokaler. Karlskogahems omsättning uppgick år 2023 till 247 mnkr och vi har idag ca 43 personer anställda på helårsbasis. Våra värdeord leder oss i vardagen varför det är viktigt att ansvar, trygghet och gemenskap känns självklart för dig. Mer information och ansökan Detta är en tillsvidareanställning på heltid och vi tillämpar sex månaders provanställning. Arbetstiden är förlagd till dagtid. Vid frågor om tjänsten kontakta VD Urban E Linder på 0586-657 77. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med att skicka din ansökan till oss!

8 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Säljare till Arken Zoo Karlskoga, behovsanställning

Arken Zoo är en rikstäckande kedja inom zoobutiksbranschen som driver franchise och centralägda butiker. Företaget har vuxit snabbt de senaste åren och vi fortsätter att expandera och varumärket Arken Zoo stärks kontinuerligt. I våra butiker har vi ett noga utvalt sortiment till många olika typer av husdjur. Vi älskar djur och våra kärnvärden är kärlek, kunskap och kvalitet. Om anställningen Du erbjuds en anställning vid behov i ett lönsamt och snabbt växande företag. Tjänsten är förlagd till Arken Zoos butik i Karlskoga. - Visstidsanställning, det innebär att du kontaktas om anställning vid varje tillfälle. Du hjälper oss vid t ex sjukdom, semester eller andra tillfällen då vi behöver en hand extra. - Anställningsavtal och lön mm. enligt Handels kollektivavtal. - TillträdeSnarast enligt överenskommelse Arbetsuppgifter Tjänsten innebär bland annat: - Att du ger bästa kundservice varje gång du jobbar och att du alltid hjälper kunden till rätt val av produkt. - Att du är en driven säljare som älskar mötet med kunden. - Butiksskötsel, underhåll, uppackning, påfyllning och försäljning Kvalifikationer Vi söker dig som har en passion för husdjur, särskilt hund och katt. Du ska vara en utpräglad servicemänniska och ha en viss erfarenhet av butiksarbete och försäljning inom detalj- eller dagligvaruhandeln. Djurvårdsutbildning från gymnasiet, djurparker etc. är en merit men inget krav. Så här söker du tjänsten Klicka på "Skicka ansökan", fyll i formuläret och ladda upp dina ansökningshandlingar. Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du skickar din ansökan snarast. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta butikschef Lisa Rohdén på [email protected] Observera att ansökningshandlingar endast kan skickas via "Skicka ansökan"-funktionen. Inskickade ansökningar via e-mail kan ej behandlas. Sista ansökningsdag är 2024-05-01 Välkommen med din ansökan!

8 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Personlig assistent nattjänst Karlskoga

Vi söker en personlig assistent som långsiktigt kan arbeta natt med en charmig ung kille i 20 års åldern som kommunicerar med teckenspråk. Som person är du trygg, disciplinerad, lyhörd med stort tålamod. Det är även viktigt att du trivs med att arbeta med människor samt att du kan eller är villig att lära dig teckenspråk. Respekt för brukarens integritet och självbestämmande är ditt sätt att arbeta. Du får gärna inneha erfarenhet av liknande arbete inklusive epilepsi, det är dock dina personliga egenskaper som väger tyngst. Det finns en katt i hemmet, därför kan du inte vara kattallergisk om du söker denna tjänst. Rullande schema kl. 21:30 - 07.30 vaken natt. Du måste trivas med att arbeta vaken natt och vi ser gärna att du är flexibel. För att ta dig till arbetsplatsen krävs körkort och tillgång till bil Tillträde omgående. Ring oss så berättar vi mer. Linnea Assistans är ett väletablerat assistansföretag med stort fokus på kvalitet. Vi anser att bra lön, goda arbetsvillkor, friskvård är en förutsättning för att motivera kompetent personal. Som anställd på Linnea Assistans erbjuds du även löpande utbildningar och stöd av oss som arbetsgivare, allt för att för att upprätthålla en bra arbetsmiljö och säkra kvaliteten i den personliga assistansen. Våra uppdragsgivare finns i Stockholm, Södermanland, Kalmar län, Värmland och Västra Götaland. Vi har kollektivavtal med kommunalarbetsförbundet.

8 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
SQA till BAE Systems Bofors

”Vi har en fantastisk sammanhållning i vårt team, vilket speglas i vår gemensamma målsättning. Här jobbar en härlig sammansättning av både seniora och juniora medarbetare. Vi skrattar ofta tillsammans, är måna om att ha trevligt ihop och hjälper varandra till framgång.” Vill du utvecklas i rollen som SQA och är redo att göra det tillsammans med ett världsledande bolag? Då har vi rätt utmaning för dig! BAE Systems Bofors fortsätter att växa och söker ytterligare en kollega inom SQA till teamet i Karlskoga. ”Hos oss får du inte bara ett spännande jobb att gå till. Här får du mycket mer.” Berättar Marcus Persson, Head Of Supplier Quality, på BAE Systems Bofors. När vi frågar honom vad som gör jobbet som SQA hos BAE Systems så roligt, förklarar han att det är omväxlingen i arbetsuppgifterna som många uppskattar mest. ”Ena stunden sitter du i ett spännande möte med våra svenska och internationella leverantörer och i nästa är du på plats i produktionen för att hjälpa dina kollegor. Att man får jobba med mycket spännande produkter är också något som lockar många.” Varför ska du jobba på BAE Systems Bofors? Svaret är enkelt. BAE Systems är en del av en stor koncern, vilket ger dig chansen att få internationell erfarenhet under din anställning. Här blir du också en del av ett företag som prioriterar trivsel både på och utanför arbetet. BAE Systems satsar på områden som främjar en god balans i livet, såsom generösa möjligheter till flexibla arbetstider. Medarbetarna kan också delta i olika trevliga aktiviteter som arrangeras av företagets hälsoinspiratörer. För de som är intresserade av träning finns även möjlighet att besöka det nybyggda gymmet. Marcus berättar också att BAE Systems Bofors är ett företag som uppmuntrar till utveckling inom företaget. Här finns stor lyhördhet för medarbetares önskan om att få utvecklas inom rollen, utvecklas inom företaget, och prova nytt. Bland annat erbjuds program för personlig utveckling och löpande utbildning. I BAE Systems Bofors får du helt enkelt en arbetsgivare som tror på dig, din potential och som värdesätter dina insatser. För att du ska komma in i rollen tilldelas du från första dagen en mentor som du får stöttning av samt kan bolla utmaningar och idéer med. Arbetsbeskrivning Så hur kommer dina arbetsdagar att se ut? I rollen som SQA kommer du att säkerställa hög kvalitet och tillförlitlighet hos BAE Systems Bofors leverantörers produkter och tjänster. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att: - Arbeta med förebyggande kvalitetsarbete både internt och externt. - Föra dialog med svenska såväl som internationella leverantörer i kvalitetsfrågor. - Driva ärenden och avvikelserapportering till beslut och genomförande av åtgärder. - Bevaka befintliga leverantörers prestation i syfte att tidigt identifiera negativa trender och sätta in korrigerande åtgärder. - Följa upp och åtgärda för att uppnå rätt kvalitet på inköp. - Genomföra leverantörsbedömningar och revisioner av leverantörer. - Delta i framtagning av tekniska bestämmelser för inköp. - Planera och genomföra ”First Article Inspections” hos våra leverantörer analysera, utvärdera och rapportera kvalitetsverksamhet. Rollen innefattar resor till leverantörer i Sverige men även inom och utanför Europa. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet från en liknande roll sedan tidigare – såsom inköpskvalitet, SQA, produktionskvalitet, designkvalitet. Eller så har du erfarenhet ifrån tillverkande industri kombinerat med en akademisk utbildning med inriktning mot det tekniska området där du läst kurser inom kvalitetsstyrning, LEAN, Six sigma etc. Självklart har du ett stort intresse för kvalitetsrelaterade frågor! För att bli framgångsrik i rollen vill vi även att du har: - Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift - Det är meriterande om du har arbetat med ISO 9001 och ISO 14001. Som person är du kommunikativ och nyfiken. Vidare är du drivande och engagerad och gillar frihet under ansvar. Du har ett systematiskt och strukturerat arbetssätt samt god förståelse för helheten och komplexa tekniska system. Då tjänsten innebär många interna och externa kontakter ställs krav på god samarbetsförmåga. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper. Om BAE Systems Bofors BAE Systems Bofors är ett högteknologiskt företag som utvecklar och integrerar vapensystem. Företaget har ca 500 anställda och finns i Karlskoga, Karlstad och framöver även i Örebro. Företaget har ett omfattande samarbete med underleverantörer i närområdet. De huvudsakliga produkterna som tillverkas av BAE Systems Bofors är artilleripjäser, marina pjäser, intelligent ammunition och fjärrstyrda vapensystem. Företaget tillhandahåller även teknologier och anpassat underhållsstöd. Företaget är en nationell resurs med unik spetskompetens vad gäller pjässystem inklusive avancerad ammunition. Information och ansökan Tjänsten innebär arbete som kan omfattas av försvarssekretess varför vi ställer krav på svenskt medborgarskap och säkerhetsprövning godkänd av myndighet. Urval sker löpande, så vänta inte med att ansöka. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper i den här rekryteringen. Vi tillämpar provanställning. BAE Systems samarbetar med AxÖ Consulting i denna rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Axel Johansson på [email protected] eller 0733-832885. Fackliga kontaktpersoner: Björn-Henrik Rolfsson, Akademikerföreningen, 0586-733 570 Joakim Berg, Unionen,  0586-733 404 AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

8 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Marknadsassistent

Cambrex är en ledande global utvecklings- och tillverkningsorganisation (CDMO) som tillhandahåller läkemedelssubstanser, läkemedelsprodukter och analytiska tjänster under hela läkemedlets livscykel. Med över 40 års erfarenhet och ett växande team med över 2 200 experter som servar globala kunder från Nordamerika och europeiska siter, är Cambrex en pålitlig partner inom varor och generiska marknader för utveckling och tillverkning av API- och doseringsformer. Kända för vår vetenskapliga och tillverkningsmässiga excellens, liksom vårt starka kundfokus, erbjuder vi en rad karriärmöjligheter i vårt globala nätverk av siter. Tillsammans med våra kunder strävar vi efter att förbättra livskvaliteten för patienter runt om i världen. I den aktuella rollen kommer du jobba mot både våra kunder och leverantörer. Fokus kommer främst ligga mot våra kunder, men även inslag av operativt inköp kan förekomma. Du har det övergripande ansvaret över att hantera kundförfrågningar och samordna svars- och ärendehanteringen i syfte att säkerställa snabb och professionell respons till kunderna. För att lyckas i det arbetet samarbetar du nära med flera andra avdelningar inom organisationen, t.ex. produktionsplanering och produktchefer. Din roll innebär att koordinera och fatta beslut som håller samman aktiviteterna. Andra förekommande arbetsuppgifter: Offert- och orderhantering Ta fram underlag för fakturering Leveransbevakning Stötta företagsledningen med underlag till t.ex. försäljningsprognoser. Utifrån rekvisitioner från materialplanering eller fabriker skapa inköpsordrar och sända till leverantörerna Leveransbevakning, från orderbekräftelse till att leveransen sker fysiskt samt hantera intern och extern kommunikation kopplad till detta Underhålla masterdata i vårt affärssystem (SAP) Delta i förbättringsaktiviteter kopplade till affärssystem och övriga systemstöd Du kommer ingå i ett team med fyra personer samt studentresurser, där vi samarbetar för att kunna leverera bästa möjliga service till våra kunder samt leveranser i tid till våra fabriker. Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom till exempel ekonomi, kemi, industriell ekonomi eller annan ingenjörsinriktning alternativt arbetserfarenhet som anses likvärdig. Detta kombinerar du med tidigare erfarenhet av kundservice, inköp och försäljning. Du kommunicerar obehindrat, såväl muntligt som skriftligt, på svenska samt har en god engelska i tal och skrift. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet av arbete i MS Office och ett affärssystem, erfarenhet av SAP är meriterande. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. För att lyckas i rollen behöver du vara duktig på att strukturera ditt arbete och ha en god kommunikativ förmåga. Du trivs i en roll med högt tempo där du har en varierad vardag där såväl noggrannhet som effektivitet är viktigt. Att ha ett professionellt förhållningssätt är självklart för dig i mötet med både kollegor och kunder. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Lisa Arkelius, Chef Supply & Customer Service på tfn +46705563786 Fackliga kontaktpersoner: Fanny Salonen (Akademikerföreningen) tfn 072-724 76 11 Emelie Enger (Unionen) tfn 073-078 48 92 Varmt välkommen med din ansökan senast den 29/4!

8 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024