Analytiker med fokus på uppföljning av ekonomiska medel i civila försvaret
Myndigheten För Samhällsskydd och Beredskap (Msb
Lednings- och organisationsutvecklare

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Vill du vara med och utveckla Sveriges civila försvar? Då kanske du är vår nästa kollega! Enheten för strategisk analys och utvärdering ansvarar för att ta fram centrala beslutsunderlag för att stödja utvecklingen av det civila försvaret i Sverige. Bland de återkommande uppdragen finns analyser av nationella risker, förmågor och sårbarheter som ger en bild av vilka utvecklingsområden som är viktigast att ta itu med. Enheten följer även upp och utvärderar centrala satsningar som görs inom beredskapen. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Som analytiker leder, planerar och genomför du analysuppdrag som ligger till grund för styrning och inriktning av Sveriges civila försvar. Du arbetar ofta i uppdrag tillsammans med andra analytiker på enheten, både självständigt med egna delar och ibland som sammanhållande projektledare. Analysuppdragen kan variera över tid men en viktig grund är strukturerad inhämtning, bearbetning, analys och bedömning av information som sedan ligger till grund för slutsatser till stöd för olika beslutsfattare. Arbetet kan även innebära att delta i utvärderingar som enheten genomför. Arbetet innebär samverkan med kollegor inom MSB och med samhällsaktörer utanför myndigheten. Även deltagande och utbyten i internationella nätverk kan förekomma. Du presenterar och företräder analyser som du själv eller enheten tar fram både internt och externt, och deltar även i metod- och processutvecklingsarbeten. Då det civila försvaret stärks med historiskt stora ekonomiska tillskott ökar behovet av att följa upp hur dessa medel används och vilken förmåga som skapas. MSB har under denna försvarspolitiska inriktningsperiod fått i uppdrag att sammanställa hur beredskapsmyndigheterna har använt de medel de tilldelats för att utveckla det civila försvaret. För att stärka enhetens förmåga att arbeta med sådana delvis nya analytiska underlag söker vi en samhällsvetare med intresse för ekonomisk uppföljning eller samhällsintresserad ekonom vars ansvar och arbetsuppgifter kan komma att styras mot medelsuppföljande analyser. Då myndigheten och avdelningen är i kraftig utveckling kan arbetsuppgifter av projektledande, utredande och stödjande karaktär på andra enheter bli aktuellt under anställningen. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har - akademisk utbildning som arbetsgivaren finner relevant, gärna mot ekonomi/revision - erfarenhet av analys- och utredningsarbete - goda kunskaper om krisberedskap och civilt försvar Det är meriterande om du har: - erfarenhet av uppföljning av statliga medel eller annan ekonomisk styrning - kunskap om beräknings- eller ekonomimodeller för planering och uppföljning, särskilt om det kopplar an till krisberedskap eller civilt försvar - erfarenhet av utvärderingsarbete - erfarenhet av metod- och processutveckling - kunskap om metoder för förmågebedömningar, riskbedömningar, scenariobaserad planering, framtidsanalys, utvärdering eller uppföljning av åtgärders effekt/effektivitet - erfarenhet av att använda generativa ai-verktyg som stöd i planerings- och analysuppgifter  Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Utöver dessa så vill vi att sökande till denna anställning särskilt ska ha en god helhetssyn genom att ta hänsyn till det större perspektivet i det analytiska arbetet. Vidare är det viktigt att vara flexibel och kunna anpassa synsätt och förhållningssätt utifrån vad det analytiska arbetet kräver. Det är slutligen viktigt att ha god språklig analytisk förmåga då det analytiska arbetet kräver förståelse för komplicerade språkliga underlag och att kunna producera text av hög kvalitet. Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Du kan välja att ha placeringsort Karlstad eller Stockholm. Resor i anställningen förekommer. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om oss På enheten för strategisk analys och utvärdering är vi ca 20 medarbetare och vi finns i både Karlstad och Stockholm. Enheten leds av en chef som är placerad i Stockholm. Vi har aktivitetsbaserat kontor där du kan välja arbetsplats efter egna behov. Vi erbjuder dig också en möjlighet att ta ut friskvårdstimme och du får även ett friskvårdsbidrag. För dig som statligt anställd finns också förmånliga semestervillkor. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Jim Kronhamn eller verksamhetschef Helén Jarlsvik. Fackliga företrädare är Jörgen Mählér (Saco-S), Alexandra Grundel Lauritzen (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 12 augusti 2025

23 dagar sedan
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Junior uppdragskoordinator och analytiker
Myndigheten För Samhällsskydd och Beredskap (Msb
Lednings- och organisationsutvecklare

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Vill du vara med och utveckla Sveriges civila försvar? Då kanske du är vår nästa kollega! Enheten för strategisk analys och utvärdering ansvarar för att ta fram centrala beslutsunderlag för att stödja utvecklingen av det civila försvaret i Sverige. Bland de återkommande uppdragen finns analyser av nationella risker, förmågor och sårbarheter som ger en bild av vilka utvecklingsområden som är viktigast att ta itu med. Enheten följer även upp och utvärderar centrala satsningar som görs inom beredskapen. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Som uppdragskoordinator stödjer du de kollegor på enheten som håller samman olika arbetsspår. För att underlätta så att uppdragen löper på smidigt arbetar du med administration i form av koordinering, logistik och underlagsframtagning kopplat till planerade aktiviteter, såväl som dokumentation och uppföljning från genomförda aktiviteter. Du stödjer enhetschefen med liknande uppgifter sett till enhetsövergripande arbete.   En annan viktig arbetsuppgift är konkret analysarbete. Du arbetar som junior analytiker med enhetens analysuppdrag tillsammans med andra analytiker på enheten. Analysuppdragen kan variera över tid men en viktig grund är strukturerad inhämtning, bearbetning, analys och bedömning av information som sedan ligger till grund för slutsatser till stöd för olika beslutsfattare. Arbetet kan även innebära att delta i utvärderingar som enheten genomför. Arbetet innebär samverkan med kollegor inom MSB och med samhällsaktörer utanför myndigheten. Då myndigheten och avdelningen är i kraftig utveckling kan arbetsuppgifter av utredande och stödjande karaktär på andra enheter bli aktuellt under anställningen. Arbetsuppgifterna kan också komma att utvecklas till att på andra sätt bidra till resultat i projekt och uppdrag. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som - nyligen har eller kommer inom ett halvår att ta akademisk examen inom ett område som arbetsgivaren finner relevant - har kunskap om svensk krisberedskap och civilt försvar - har erfarenhet av att ta en stödjande eller koordinerande roll i analys- eller utredningsarbeten - är en van användare av Microsoft Excel Det är meriterande om du har - erfarenhet av arbete i svensk förvaltning med krisberedskap eller civilt försvar - erfarenhet av analys- och utredningsarbete - erfarenhet av utvärderingsarbete - kunskap om metoder för förmågebedömningar, riskbedömningar, scenariobaserad planering, framtidsanalys, utvärdering eller uppföljning av åtgärders effekt/effektivitet - goda kunskaper i Microsoft Office-paketet i stort - erfarenhet av att använda generativa ai-verktyg som stöd i planerings- och analysuppgifter  Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Utöver dessa så vill vi att du som sökande till denna anställning särskilt ska vara kvalitetsmedveten och ha förmåga att arbeta strukturerat. Vidare är det viktigt att vara flexibel och kunna anpassa ansats och förhållningssätt utifrån vad uppgifterna kräver. Det är slutligen viktigt att ha god språklig analytisk förmåga då det analytiska arbetet kräver förståelse för komplicerade språkliga underlag och att kunna producera text av hög kvalitet. Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Din placeringsort kommer att vara Karlstad eller Stockholm och resor i anställningen förekommer. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om oss På enheten för analys och utvärdering är vi ca 20 medarbetare och vi finns i både Karlstad och Stockholm. På vår enhet har vi mer erfarna och mer juniora medarbetare. Vi har aktivitetsbaserat kontor där du kan välja arbetsplats efter egna behov. Du har också möjlighet att arbeta på distans. Vi erbjuder dig också en möjlighet att ta ut friskvårdstimme och du får även ett friskvårdsbidrag. För dig som statligt anställd finns också förmånliga semestervillkor Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Jim Kronhamn eller verksamhetschef Helén Jarlsvik. Fackliga företrädare är Jörgen Mählér (Saco-S), Alexandra Grundel Lauritzen (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 27 juli 2025

23 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Rekryterare till Procruitment
Procruitment AB
Företagssäljare

Om oss Procruitmentär Sveriges endaKarriärbyrå inom IT, Tech och Engineering som utmanarrekryteringsbranschen genom proaktiv rekrytering. Med fokus på att bygga långsiktiga relationer skapar vi tillväxtmöjligheter för våra kunder och karriärmöjligheter förpersonerverksamma inomtechbranschen. Vi finns i Karlstad, Stockholm, Jönköping, Linköping och Örebro. Koncernens huvudkontor ligger i centrala Karlstad, i Ahlmarkshuset, där tolv engagerade kollegor arbetar i trivsamma lokaler. Kanske blir du vår trettonde? Om tjänsten Som rekryterare, eller som vi kallar rollen: Career Manager, ansvarar du för rekryteringsprocessens alla delar; kravprofil, annonsering, intervju, kandidatpresentation och uppföljning gentemot våra samarbetspartners. För att hitta rätt medarbetare jobbar vi nästan uteslutande med search vilket vi tycker är en spännande utmaning, det måste du också tycka. Vi brinner för att hjälpa kandidater ta nästa steg i karriären och att matcha dom med rätt arbetsgivare, samtidigt som vi får följa utvecklingen i deras nya roll. Det innebär att du som Career manager har nära dialog med kandidater under rekryteringsprocessen och ett konsultansvar under deras inledande anställningstid. I den här rollen blir du en viktig del av vårt leveransteam och får rekrytera medarbetare till några av regionens attraktivaste företag. Att arbeta på Procuitment Att vara en kollega påProcruitmentär både roligt och fartfyllt! För oss är personligt engagemang, driv och viljan att lyckasmed varje rekryteringdetvi alltidsträvar efter - vilket du snabbt kommer att märka. Vi arbetareffektivt och smart, men inte mer än att du efter jobbet skall ha energi kvar till familj, vänner eller andra fritidsintressen. Detta är viktigt för oss! Därför erbjuder vi: 1,5 timmes lunch varje dag för att möjliggöradaglig träning Friskvårdbidrag på 5000 kr/år Flexibel arbetssituation med fokus på work-life balance En miljö som får dig att må bra och växa både som människa och kollega Vem söker vi? Vi söker dig som stämmer in på nedanstående: Har intresse för rekrytering samt erfarenhet av försäljning. Vi tror att du har jobbat inom ex. restaurangbranschen eller varför inte som fastighetsmäklare Har en akademisk examen Behärskar engelska och svenska i tal och skrift Brinner för att träffa människor och är bra på att bygga relationer Trivs med att jobba med resultat och att driva saker i mål Innehar av B-körkort samt tillgång till egen bil Har du erfarenhet av rollen som rekryterare? Superbra! Då vill vi gärna ta ett snack med dig! Övrigt Lön: Fast lön + rörlig lön Omfattning:Heltid, tillsvidare Start: September eller hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort:Karlstad Låter detta intressant? Tveka inte att höra av dig till rekryterande chef Jennie Forsell på [email protected] alternativt skicka in en ansökan. Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om oss Vi är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Vår verksamhet bygger pådjup kunskap, stort hjärta, stark glöd och massor av mod.Läs gärna mer om oss här:https://www.procruitment.se/ Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellvinnare 2024 av Dagens Industri.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
8 augusti 2025
C-chaufför för godsleveranser i Värmland
Karlstads Godstrafik AB
Lastbilsförare m.fl.

Vi söker distributionsförare med C behörighet och YKB för anställning under sommaren med möjlighet för den rätte till förlängning. Meriterande är vana av körning av gods, ADR samt truckkort, CE behörighet men inte krav. Du får upplärning på plats av erfaren handledare. Välkommen med din ansökan! Vi tillsätter tjänster löpande så det kan bli snabba puckar. Vi tillämpar Transportavtalet (kollektivavtal, lön mm)

23 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juli 2025
Ortopedingenjör/Ortopedteknisk patientmottagare | ForMotion Karlstad
Össur Nordic AB
Fysioterapeuter och sjukgymnaster

Vill du hjälpa människor till ett rörligare liv? Vi söker nu en Ortopedingenjör eller Ortopedteknisk patientmottagare till ForMotion i Värmland. Vi är i dagsläget cirka 20 medarbetare. Vår största uppdragsgivare är Region Värmland där vi sköter den ortopedtekniska servicen sedan 2019. Vi har nyligen fått förtroendet att ge värmlänningarna ortopedteknisk service även nästa avtalsperiod, med start 2026. Vi har vår verksamhet på Drottninggatan 32 i Karlstad, där vi också erbjuder egenvårdsprodukter som skor, inlägg och ortoser i vår butik/privatmottagning. Dina arbetsuppgifter Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara att ta emot och hjälpa patienter med bedömning, förskrivning, anpassning och leverans av ortopedtekniska hjälpmedel. Vilka hjälpmedelstyper du kommer att arbeta med avgörs av din utbildning och erfarenhet. Om du inte har direkt erfarenhet av ortopedteknik så internutbildar vi dig till att arbeta främst med hjälpmedel för fötter samt knäled. Vem vi söker Utbildad ortopedingenjör alternativt fysioterapeut, podiater eller annan relevant vårdutbildning Flytande språkkunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska God datorvana Det är meriterande ifall du har erfarenhet av att arbeta kliniskt med patienter Som person ser vi gärna att du är kommunikativ, serviceinriktad och flexibel. Vi ser också gärna att du är självgående, kreativ och noggrann i ditt arbete. För att trivas hos oss är det viktigt att du tycker om samarbete, variation, har ett intresse för digital teknik och gillar att arbeta i en miljö som är i ständig utveckling. Vi erbjuder Vi erbjuder generöst friskvårdsbidrag, personalrabatt, tillgång till förmånsportal samt kollektivavtalad tjänstepension. Du kommer att arbeta i en värderingsstyrd verksamhet som kännetecknas av högt engagemang och fokus på att hjälpa människor genom att ge bästa möjliga service. Vi använder oss till stor del av digitala arbetssätt i vårt kliniska arbete och vi erbjuder kontinuerlig utbildning och personlig utveckling. Vi erbjuder kliniskt utvecklingsprogram för både nyutexaminerade ortopedingenjörer och för dig med annan vårdutbildning som vill jobba kliniskt med patienter. Du kommer att ha ett omväxlande och meningsfullt arbete - i slutändan hjälper du människor till ett rörligare liv! Anställningen Heltid, tills vidare, 6 månaders prövotid tillämpas. Start omgående eller enligt överenskommelse. Vi har kollektivavtal. Vid eventuella frågor om tjänsten vänligen kontakta Klinikchef Erling Larsson 070-355 84 15. Ansökan Klicka på ”Ansök” och följ instruktionerna. Sista ansökningsdag är 2025-08-31. ForMotion Ortopedteknik är ett av Sveriges största ortopedtekniska företag med verksamhet i åtta regioner och med cirka 320 medarbetare. Vi har som vision att vara möjliggöra ett liv utan begränsningar för våra patienter. Vårt fokus och det vi arbetar med är att hjälpa människor till ett rörligare och bättre liv genom att tillverka, anpassa och förse patienter med ortopedtekniska hjälpmedel. Vi vill att resultatet ska realisera våra offentliga och privata uppdrags-givares högt ställda krav; vi erbjuder en hög tillgänglighet, ett evidensbaserat arbetssätt och ett omsorgsfullt bemötande. ForMotion är en del av Embla Medical - en ledande global leverantör av innovativa mobilitetslösningar. Våra värdeord är Ärlighet, Sparsamhet och Mod.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Butikssäljare 20 tim/v - Coop Herrhagen
Coop Värmland Ekonomisk fören
Butikssäljare, dagligvaror

Drivs du av försäljning och att leverera branschens bästa kundmöte? Då kan du vara den vi söker till Coop Herrhagen. Vi söker en butikssäljare på 20 timmar i veckan. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillsättning 1 september eller enligt överenskommelse. Som butikssäljare hos oss arbetar du med allmänt förekommande arbetsuppgifter såsom kassa, varupåfyllning, beställningar, varuvård mm. Vi söker dig som är social, kreativ och noggrann och som gärna kommer med förslag och idéer samt har lätt för att arbeta i team. Du drivs av utmaningar, ser möjligheter och har en vilja att hela tiden utveckla och effektivisera såväl verksamheten som dig själv. Som butikssäljare hos oss är det viktigt att du gillar att arbeta i ett högt tempo och kan hantera stressiga situationer. Vi värdesätter att du är flexibel och serviceinriktad med ett stort engagemang i arbetet. Du ska dela Coop Värmlands värderingar. Vi erbjuder dig: Välkommen till en trevlig arbetsplats där vi ser fram emot att gå till jobbet, har kul ihop och hjälper varandra framåt. Vi är en blandning med personer i alla åldrar där vi är varandras arbetsmiljö och jobbar mot branschens bästa kundmöte. Hos oss får du möjligheten att arbeta med utvecklande och varierande uppdrag i en livsviktig bransch. Tillsammans skapar vi välkomnande, inspirerande och säljande butiker för en hållbar framtid och ett levande Värmland. Sista ansökningsdag är 31 juli Vi tillämpar provanställning och ålderskrav på minst 18 år. Kontaktperson: Josefin Norrby 010-4109080 Hur ser din framtid ut? Står du på tröskeln in i arbetslivet eller har du nya planer på gång? Kanske finns ditt framtida yrke inom Coop Värmland? För oss är service ett nyckelord, oavsett vilken roll man har i organisationen, och vi har alltid kundens behov i fokus. Vi har gott om kompetent personal och vi värdesätter engagemang och ambition. Vill du arbeta tillsammans med vår serviceinriktade personal? Har du vinnarinstinkt och ett brinnande intresse för att göra ett bra arbete? Är du dessutom ansvarsmedveten och flexibel kan ett jobb hos Coop Värmland passa dig. Se våra andra lediga tjänster inom Coop Värmland här!

23 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Universitetsadjunkter i omvårdnad
Karlstads Universitet
Övriga universitets- och högskolelärare

Sapere Aude – våga vara vis – är vårt motto. Våra studenter och medarbetare utvecklar samhällsviktig kunskap som berikar individen och världen. Vår akademiska miljö präglas av nyfikenhet, mod och öppenhet och det är nära mellan människor, roller, ämnen och forskning. Grunden för vår verksamhet är jämställdhet, mångfald och ett demokratiskt synsätt. Vi finns i Värmland, en naturnära och kulturrik region där vi är en motor för hållbar utveckling i tät samverkan med samhället.   Karlstads universitet har ca 1 400 medarbetare och 17 700 studenter fördelade på två inspirerande campusmiljöer i Karlstad och Arvika. Läs mer om oss på: https://www.kau.se/jobba-hos-oss Hos oss är du är med och utbildar morgondagens sjuksköterska! Institutionen för hälsovetenskaper Läs fullständig annons här: https://kau. varbi.com/what:job/jobID:835735/ Institutionen för hälsovetenskaper utgörs av tre ämnesmiljöer; omvårdnad, folkhälsovetenskap och oral hälsa och tillhör Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap. Institutionen verkar för att gemensamt bygga ett starkt hälsoområde. Här får du möjlighet att arbeta inom en utbildnings- och forskningsmiljö som stimulerar till samverkan mellan olika ämnesmiljöer. Inom ämnet omvårdnad bedrivs sjuksköterskeutbildning, specialistsjuksköterskeutbildningar (ambulanssjukvård, intensivvård, operationssjukvård och distriktssköterska), fristående kurser, uppdragsutbildningar och forskarutbildning. Omvårdnad utgör huvudområde i examen på grundnivå (kandidatnivå) och avancerad nivå (magisterexamen) samt ämne i examen på forskarnivå (licentiat- och doktorsexamen). Det är ca 800 studenter inskrivna i något av våra program. Arbetsuppgifter Vi erbjuder ett varierande arbete med undervisning framförallt på campus men undervisning på distans kan förekomma. Du får möjlighet att arbeta med planering och undervisning, främst inom våra program, men även inom fristående kurser och uppdragsutbildningar. Även handledning av examensarbeten inom sjuksköterskeprogrammet ingår vanligen. Samverkan med vårdverksamheter i det omgivande samhället är en viktig del av arbetet. Viktiga samverkansparter är Region Värmland, Värmlands kommuner men också andra regioner och kommuner i landet. Du kan få rollen som klinisk adjunkt och då ansvara för studenter i verksamhetsförlagd utbildning (VFU) och samverka med handledare. Undervisning sker även i samband med VFU vilket kan medföra dagresor inom regionen. Samverkan regionalt och nationellt kan innebära vissa resor i anställningen. Har du specialistsjuksköterskeutbildning inom någon av de inriktningar vi ger, kan det bli aktuellt med undervisning inom aktuellt specialistsjuksköterskeprogram. Behörighetskrav För anställningen krävs magisterexamen inom omvårdnad/vårdvetenskap/vårdpedagogik eller annan examen som kan bedömas likvärdig. Då undervisning och studentkontakt mestadels sker på svenska är goda kunskaper i svenska ett krav. Enligt Karlstads universitets anställningsordning ska lärare ha de personliga egenskaper som krävs för att fullgöra anställningen väl såväl som genomförd högskolepedagogisk utbildning. Om utbildningen saknas, kan en anställning ändå ske, under förutsättning att den anställde förbinder sig att genomföra den under de första två årens anställning. För behörighetskrav i övrigt hänvisas till Karlstads universitets anställningsordning. Bedömningsgrunder Stor vikt kommer att läggas vid: Klinisk erfarenhet som sjuksköterska. Erfarenhet av undervisning och/eller handledning på högskolenivå inom sjuksköterskeutbildning eller specialistsjuksköterskeutbildning. Personliga egenskaper som god förmåga till självständigt arbete och planering av egna arbetet, lyhördhet, samarbetsförmåga, initiativförmåga och engagemang i verksamheten. Meriterande är: Specialistsjuksköterskeexamen som ambulanssjuksköterska, distriktssköterska, intensivvårdssjuksköterska, operationssjuksköterska eller psykiatrisjuksköterska. Förmåga att samverka med omgivande samhälle. Erfarenhet av forskning och vetenskaplig produktion. Goda kunskaper i engelska. Villkor Tillsvidareanställning på heltid med start 2025-11-01 eller enligt överenskommelse. Provanställning kan tillämpas. Ansökan Ansökan görs i universitetets webbaserade rekryteringsverktyg Varbi. Välkommen med din ansökan! Karlstads universitet har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakter med annonsförsäljare och säljare av rekryteringstjänster. HR Excellence in Research Karlstads universitet mottog i september 2020 utmärkelsen HR Excellence in Research. Utmärkelsen ges till arbetsgivare som har en stimulerande arbetsmiljö och goda villkor för forskare och kontinuerligt arbetar för att utveckla dessa. Utmärkelsen visar lärosätets engagemang för rättvis och transparent rekrytering samt gynnsam professionell utveckling för forskare. Läs mer på https://www.kau.se/jobba-hos-oss/karlstads-universitet-som-arbetsgivare/human-resources-strategi-forskare-hrs4r

23 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Fastighetsmäklare till Svensk Fastighetsförmedling i Karlstad

OM ROLLEN I Karlstad arbetar du inom ett franchiseområde som täcker Karlstad, Forshaga, Kil, Hammarö och Grums. Vi är ett engagerat team med högt i tak, där erfarenhet möter ungdomlig entusiasm. Som en av Svensk Fastighetsförmedlings största butiker fokuserar vi på affärer och ständig utveckling. Träning och välmående är centralt för oss – vi inleder fredagar med gemensam träning och frukost, och ser fram emot många roliga aktiviteter under året. Vi söker en driven, social och ansvarstagande mäklare eller dig som snart är klar med din utbildning. Du trivs i en snabb och målmedveten miljö präglad av glädje och affärsmässighet. Vi erbjuder ett stöttande team, flexibilitet och de bästa verktygen för att du ska kunna fokusera på det du gör bäst – att vara mäklare. KRAVPROFIL Är registrerad mäklare med tillhörande fastighetsmäklarutbildning eller är i slutskedet på utbildningen till fastighetsmäklare VI ERBJUDER Marknadens största kundregister, ett lukrativt område och tyngden av att tillhöra ett etablerat och välkänt varumärke med över 85 års branscherfarenhet samt med stora samarbetspartners Vår framgångsrika försäljningsmetod, kontinuerlig kompetensutveckling och moderna digitala system Stöd från interna resurser, vad gäller ekonomi-, juridik-, marknad-, IT-, försäljning-, HR- och rekryteringsfrågor En stark gemenskap och väletablerad erfarenhet som finns inom kedjan, landet runt Vi ger dig dessutom goda förutsättningar och verktyg för att du ska lyckas som mäklare. Detta genom att vi ligger i framkant vad gäller förändringar för att möta framtidens barriärbrytande mäklartjänst. Är du nyfiken och vill veta mer om tjänsten, är du varmt välkommen att slå en signal eller skicka in din ansökan. OM OSS Svensk Fastighetsförmedling är Sveriges största rikstäckande och oberoende mäklarkedja. Hos oss blir du en del av ett engagerat team med 1250 kollegor som stöttar varandra och utvecklas tillsammans. Vi är stolta över att flera år i rad ha utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Som medarbetare erbjuds du löpande utbildningar, unika verktyg och möjligheten till delägarskap. Vårt fokus är att vara ledande idag och i framtiden.  KONTAKT Är du nyfiken och vill veta mer om tjänsten? Du är varmt välkommen att kontakta Franchisetagare Mattias Wassberg på [email protected] eller TA-Partner Sofia Lundberg på [email protected], 076-771 92 32. Naturligtvis behandlar vi din kontakt konfidentiellt. Läs mer om oss här Svensk Fastighetsförmedling Instagram

23 dagar sedan
Sista ansökan:
29 november 2025
Teamlead Product Development till Dise i Karlstad

Vill du leda ett skickligt produktutvecklingsteam i ett innovativt bolag där teknik möter kundupplevelse i världsklass? På Dise erbjuder vi marknadsledande programvara för Digital In-store-upplevelser. Våra lösningar används av framåttänkande varumärken såsom Volvo, M&S, Lamborghini och Uniqlo. Från våra kontor i Sverige, Storbritannien och USA möjliggör vi unika digitala upplevelser i butik.  Dise är en del av Vertiseit Group, noterat på Nasdaq First North Growth Market. Rollen – Led teknikutvecklingen framåt I rollen som Teamlead Product Development har du det övergripande ansvaret för att leda och utveckla vårt produktutvecklingsteam med 13 medarbetare i Karlstad. Du blir en central spelare i att driva både människorna och tekniken framåt – med fokus på samarbete, struktur och innovationskraft. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Leda och coacha utvecklingsteamet i det dagliga arbetet. Säkerställa att teamet arbetar strukturerat mot gemensamma mål och deadlines. Samarbeta nära med produktägare och andra intressenter. Följa upp resultat, teamets välmående och skapa goda förutsättningar för kompetensutveckling. Bidra med din egen tekniska kompetens i viss mån – utan att förväntas vara fullt operativ utvecklare. Vem är du? Du är en kommunikativ och drivande ledare med starkt intresse för teknik och människor. Du har erfarenhet av utveckling men trivs i en roll där du får inspirera andra, driva processer och skapa struktur. Vi tror att du har: Tidigare erfarenhet av att leda utvecklingsteam, formellt eller informellt. Erfarenhet av att arbeta agilt och tvärfunktionellt. Ett genuint intresse för människor och tenik Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande: Teknisk bakgrund inom mjukvaruutveckling – gärna som fullstack- eller backendutvecklare. Varför Dise? På Dise blir du en del av en modern, värderingsstyrd och inkluderande arbetsplats där vi värderar både teknik och människan bakom. Vi tror på ett hållbart arbetsliv där utveckling, delaktighet och teamkänsla är i fokus. Vi erbjuder: Ett innovativt produktbolag med internationella kunder och högt tekniskt kunnande. Stark laganda och kultur präglad av prestigelöshet och nyfikenhet. Kollektivavtal, friskvårdsbidrag och flexibla arbetstider. Interna karriärmöjligheter inom Vertiseit Group. En viktig roll i vår fortsatta tillväxtresa! Praktisk information Plats: Tjänsten är på heltid med placering på vårt kontor i Karlstad Sista ansökningsdag: 27 juni – urval sker löpande, så vänta inte! Kontakt: Har du frågor? Hör av dig till vår VD Sebastian Kryh, [email protected] Du kan skicka in din ansökan på svenska eller engelska.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
29 november 2025
Erfarna personliga assistenter sökes omgående till man i Karlstad
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu personliga assistenter till en man som bor i Karlstad Om jobbet som personlig assistent  Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet.  Vi söker dig som:  Har erfarenhet av ventilator och Trakeostomi och ventilator Du behöver vara flexibel och van att arbeta i grupp. Ej rökare och du skall behärska svenska språket mycket väl i tal och skrift. B-körkort är ett plus. Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning  om rollen som personlig assistent. Om anställningen Dubbelassistans dygnet runt med vaken natt. Du skall kunna arbeta både dag, kväll och natt. Inskolning påbörjas per omgående. Anställningsformen är vid behov eller För viss tid så länge assistansuppdraget varar och löneformen är timlön. Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev.  Pga av högt tryck så har vi enbart möjlighet att endast kontakta de som är aktuella för intervju Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

23 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025