Tycker du om ett varierat och utvecklande arbete med kontakt med många olika människor? Vill du bidra med ditt engagemang och din kunskap om möbler för att främja en hållbar, effektiv och kvalitetsfokuserad möbelhantering som stödjer både verksamhetens och miljöns långsiktiga mål? Då kommer du att trivas hos oss på Regionfastigheter! Du blir en del av enheten för lokal- och utrustningsplanering, där du arbetar tillsammans med åtta engagerade kollegor – både lokalplanerare och utrustningsplanerare. Din arbetsplats Regionfastigheter bidrar med tjänster och lokaler som ska stödja Regionens verksamheter. Genom bygg-, installations- och anpassningsprojekt – både små och stora – förvaltar och stärker vi fastigheternas värde. Arbetet med avancerad teknik, konstnärlig gestaltning och fokus på hållbarhetsfrågor genomsyrar processerna och gör att de inre och yttre vistelsemiljöerna bidrar till trygghet, välbefinnande och förtroende. Regionfastigheter är Region Värmlands fastighetsorganisation, som ansvarar för drift, förvaltning och utveckling av lokaler och installationer för regionens verksamheter. Vi äger 433 000 kvm egna lokaler och hyr in ytterligare 117 000 kvm för våra verksamheter. Vi är en utvecklingsorienterad fastighetsorganisation och ligger i framkant med vårt miljöarbete. Lokal- och utrustningsplanerarenheten arbetar med projekt av varierande storlek, däribland Nya CSK, som är det största utvecklingsprojekt som Region Värmland hittills har genomfört. Regionfastigheter har fått ett nytt uppdrag avseende möbelhantering där vi nu tar ytterligare kliv för ökad hållbarhet, effektiv- och kvalitetsfokuserad hantering av möbler. Dina arbetsuppgifter Som möbeltekniker arbetar du med en rad varierande uppgifter för att säkerställa en smidig och hållbar hantering av möbler. Du organiserar och märker möbler i lagret, genomför inventeringar och hanterar in- och utleveranser. Arbetet innefattar också att främja återbruk genom att identifiera möbler som kan renoveras samt samarbeta med verksamheter kring hållbara lösningar. Du utför enklare reparationer och ansvarar för att planera och genomföra transporter, både självständigt och i samarbete med externa aktörer. Digital dokumentation är en central del, liksom att skapa beställningsunderlag, följa upp inköp och hantera fakturor. I nära samarbete med kollegor och verksamheter säkerställer du att möbler anpassas efter behov och ger rådgivning kring hållbar möbelanvändning. Du har även ett starkt miljöfokus, där du föreslår miljövänliga material, optimerar transporter och bidrar till hållbarhetsrapportering. Målet är att hela kedjan – från lager och renovering till logistik och budgetuppföljning – ska fungera effektivt och ansvarsfullt. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig med avslutad gymnasieutbildning som har erfarenhet av flytthantering, möbeltransport eller liknande arbetsuppgifter. Du är praktiskt lagd och har en god problemlösningsförmåga. Dessutom har du god IT-vana och ett intresse för att arbeta med digitala verktyg. Du är strukturerad och har ett gott ordningssinne, samtidigt som du har en god social kompetens och förmåga att arbeta både självständigt och i team. Du kommunicerar väl i tal och skrift på svenska och har en god fysisk arbetsförmåga. B-körkort är ett krav. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, och tidigare erfarenhet av en roll som kombinerar praktiskt hantverk med administrativa arbetsuppgifter är meriterande. Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Beskrivning Komvux Karlstad är en del av avdelningen för vuxenutbildning och bedriver verksamhet inom svenska för invandrare (SFI), Komvux som anpassad utbildning, teoretiska kurser på grundläggande och gymnasial nivå samt yrkes-, lärlings- och kombinationsutbildningar. Inom vuxenutbildningen arbetar vi med att utveckla våra elevers kunskaper och kompetens i syfte att stärka deras ställning i arbets- och samhällslivet samt att främja deras personliga utveckling. Vill du göra verklig skillnad i människors liv genom vägledning? Vi söker nu en studie- och yrkesvägledare som vill vara med och stödja våra elevers nästa steg – mot vidare studier, arbete eller nya möjligheter. Arbetsuppgifter Som studie- och yrkesvägledare hos oss arbetar du nära både elever och lärare för att skapa tydliga vägar framåt. Du kommer framför allt att: - Hålla vägledning i grupp kopplad till studieval, arbetsliv och utbildningsvägar - Ge enskild vägledning vid behov - Samverka med undervisande lärare för att skapa helhet kring elevernas progression - Bidra till att utveckla våra arbetssätt kring vägledning i vuxenutbildningen Du kommer främst att arbeta med elever som redan studerar hos oss på Komvux Karlstad med syftet att stödja dem i att se sina möjligheter, planera sin väg och våga ta nästa steg. Ett viktigt uppdrag är också att handleda kollegor utifrån ett studie- och yrkesvägsperspektiv. Du kommer också vara delaktig i arbetslagsarbete samt enhetens utvecklingsarbete. Kvalifikationer Vi söker dig som: - Är utbildad studie- och yrkesvägledare - Trivs med att leda och vägleda i grupp - Är strukturerad, kommunikativ och lyhörd - Har förståelse för vuxenutbildningens uppdrag och målgruppens behov Din grundsyn präglas av att du ser möjligheter och du har ett positivt förhållningssätt till människor samt att du också har ett genuint intresse av att arbeta med människor med olika kulturell bakgrund. För att lyckas i rollen är du kommunikativ och bra på att skapa och upprätthålla goda relationer. I din yrkesroll är du trygg, tydlig, ansvarstagande, strukturerad, flexibel samt har en god samarbetsförmåga. Du bemöter elever samt kollegor med god etik och sunda värderingar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Intervjuer kommer att kallas till efter v.32 Om Karlstads kommun Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen ansvarar för cirka 7 000 elevers utbildning inom gymnasieskola, anpassad gymnasieskola, vuxenutbildning på grundskole- och gymnasienivå, yrkeshögskola och svenska för invandrare. Våra skolor står för kunskap, erfarenhet, trygghet, kvalitet och glädje! Våra cirka 650 medarbetare skapar utbildning för alla. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.
Letar du efter en arbetsplats för framtiden? Att besöka en av Telenors butiker ska vara en upplevelse i världsklass! Våra kunder bemöts därför av personal med god kunskap om våra produkter och tjänster. Vi strävar alltid efter att hitta den bästa lösningen för varje kund och göra det komplicerade enkelt i alla lägen. Så letar du efter en arbetsplats där du får vara med och bidra till det viktigaste som finns – relationerna mellan människor? Då är du välkommen till oss på Telenor! Anställninsform: Visstidsanställning, deltid vid behov på uppskattningsvis 60% med start 11 Augusti. Är du den vi söker? Vi behöver dig som är på tårna! Du har en genuin vilja att lära och utvecklas så att vi kan möta kunders ständigt föränderliga behov – idag och imorgon. Driv och engagemang är något vi värderar högt, och vi ser det som en grund för att skapa resultat och långsiktig framgång. Vi söker dig som har disciplin i ditt arbete – du tar ansvar och ser till att dina uppgifter blir gjorda på ett effektivt sätt. Du ser möjligheter där andra ser hinder och tar initiativ för att skapa de bästa förutsättningarna – både för kunden, teamet och dig själv. För att söka denna tjänst behöver du ha fyllt 18 år och behärska svenska i både tal och skrift. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av kundkontakt, exempelvis inom kundservice eller försäljning, antingen över telefon eller i butik. Har du dessutom grundläggande kunskaper i säljteknik ser vi det som ett stort plus. Våra löften till dig Vi är bättre tillsammans. Hos oss möts du av en familjär och inkluderande kultur, en stark gemensam värdegrund och ett ledarskap som ger dig frihet och handlingskraft. Vi tror på att ge varandra förtroende och frihet att agera och fatta beslut, samtidigt som vi är där för varandra i med- och motgångar. Vi stöttar relationer och samhällen. Telenor är ett samhällsbärande företag och här får ditt arbete ett större syfte. Vi skapar värde för miljoner människor varje dag och har ett kundnära förhållningssätt där mänskliga relationer står i centrum. Vi ger plats för livet. Vi finns där genom livets alla faser och erbjuder trygghetspaket i form av bl.a. kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och möjlighet att skräddarsy försäkringslösningar som passar just dig, för ditt behov här och nu. Som tillsvidareanställd får du dessutom två give-me-a-break-days per år som ger dig en extra paus med möjlighet till återhämtning och välmående. Vi bjuder in till en spännande karriärresa. Din utveckling står i centrum och hos oss är lärande en del av kulturen. I butikerna fokuserar vi på att coacha, utveckla och ge dig rätt verktyg för att trivas och växa. Telenor erbjuder både fysiska och digitala utbildningar anpassade för just din utvecklingsresa. Genom Växa, vår utbildningsplattform, och andra lärandeinitiativ får du därmed möjligheten att utvecklas och forma din egen karriär. Majoriteten av våra tjänster tillsätts internt så när du vill vidare väntar möjligheterna här. Sök till oss idag Vill du ta ditt nästa steg i karriären med oss? Vi ser fram emot din ansökan! Vi träffar kandidater löpande så hör av dig redan idag. Frågor? Kontakta Abdulla Aldalal på 0766476321 Bra att känna till Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du få göra tre tester som fokuserar på din personlighet och färdigheter. Enligt Telenors policy genomför vi även bakgrundskontroll på slutkandidat i samtliga rekryteringar.
Regionfastigheter behöver förstärka med en ingenjör inom VVS och medicinska gaser för att bidra till både det pågående utvecklingsprojektet Nya CSK och den befintliga verksamheten inom regionen. Du blir tillsammans med dina kollegor involverad i projekt, drift och förvaltning inom VVS och medicinska gaser, men även andra tekniska installationer som finns inom sjukvård till exempel ånga och dricksvattenproduktion. Du arbetar med långsiktig planering och framtagning av framtida investeringsbehov. I ditt uppdrag ingår också att leda olika underhållsprojekt, följa upp kostnaderna och budgetera för olika uppdrag. Din arbetsplats Regionfastigheter förvaltar och utvecklar lokaler för regionens verksamheter, i dagsläget cirka 490 000 m2. Vi bygger nytt, bygger om och ansvarar för driften i vårdmiljöer samt inom kollektivtrafiken och kultur- och utbildningssektorn. Vi är en utvecklingsorienterad fastighetsorganisation och ligger i framkant med vårt miljöarbete. Regionfastigheter består av cirka 100 medarbetare inom projekt, förvaltning och drift. Just nu pågår flera omfattande fastighetsprojekt – däribland Nya CSK, ett av regionens största utvecklingsprojekt någonsin. Dina arbetsuppgifter Som ingenjör VVS hos oss kommer du bland annat att ta fram långsiktiga planer för VVS och andra tekniska installationer för de olika fastigheterna samt kvalitetssäkra ritningar och fastighetsdokumentation. I rollen ingår att arbeta med energieffektivisering samt ge stöd och service gällande fastighetsinformation internt och externt samt till vårdens verksamheter. I arbetsuppgifterna ingår också att: - Utifrån ett fastighetsägarperspektiv vara kravställare inom området både i förvaltning och projekt. - Upprätta styrande dokument och riktlinjer inom området. - Följa den tekniska utvecklingen inom området. - Eventuellt leda egna projekt inom området. Dina kunskaper och kompetenser Du har en högskoleutbildning inom VVS eller motsvarande arbetslivserfarenhet samt god kunskap i pc-miljöns standardverktyg (MS-produkter). Det är meriterande om du har erfarenhet och god kunskap från liknande arbete med projektering, projektledning eller förvaltning av VVS. Det är också meriterande om du har erfarenhet av medicinska gaser, styr- och reglerteknik inom området eller erfarenhet av arbete med produktion av dricksvatten. Då det ingår resor i tjänsten behöver du ha B-körkort. Som person är du är engagerad, självgående och noggrann. För att lyckas i rollen är du också serviceinriktad och har en god förmåga att kommunicera. Du knyter kontakter, upprätthåller samarbeten och tar hänsyn till hela verksamheten vid beslut och agerande. Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Beskrivning Hos oss får du chansen att arbeta med samhällsnytta, möta människor i olika livssituationer och vara en del av framtidens kommunservice. Vi är mitt i en spännande digital utveckling där teknik och nya arbetssätt öppnar dörrar till ännu bättre service. Nu söker vi dig som har modet att utvecklas och viljan att ta ansvar. Arbetsuppgifter Arbetet innebär att ha kontakt med Karlstadsborna via framför allt telefon men också besök och digitala kanaler. Som medarbetare på Kontaktcenter är du den första personen Karlstadsborna möter när de kontaktar kommunen. Du ger information och svarar på frågor inom områden som äldreomsorg, bistånd, socialpsykiatri och överförmyndare. Kontakten sker främst via telefon, men också genom personliga möten och digitala kanaler. Du kommer arbeta med administration och handläggning i de frågor som kommer in till oss på Kontaktcenter och vid behov vägleda till annan verksamhet inom kommunen. Kvalifikationer I rollen som kommunvägledare läggs stor vikt vid att du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, främst på svenska men även engelska. Du drivs av att göra skillnad för andra människor och har ett engagemang för att skapa ett professionellt, respektfullt bemötande som präglas av tillit och kvalité. Som Kommunvägledare tar du ansvar för ditt arbete, samarbetar gärna med andra och har modet att tänka nytt. Vår värdegrund – att vara omtänksam, ansvarstagande och engagerad – är något du känner igen dig i och som speglar hur du själv vill arbeta. För att lyckas i rollen har du förmågan att söka upp och ta till dig information i verksamhets- och ärehanteringssystem samt webben. Du kan tolka informationen och på ett lättförståeligt sätt förmedla till våra medborgare. Att lösa problem är något du trivs med som kräver noggrannhet och fokus på detaljer. Du är trygg i dig själv, trivs med att arbeta i team på en arbetsplats där arbetsuppgifter och arbetsmetoder ständigt är under utveckling. Du har förmågan att lyfta blicken och se utveckling och förändring som behöver göras i verksamheten för att möta framtidens behov för Karlstadsborna. Din digitala kompetens är hög, och du har lätt för att anpassa dig till nya arbetssätt och verktyg. Vi söker dig med en akademisk examen som socionom eller annat område som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Det är meriterande med erfarenhet av arbete som socionom eller biståndshandläggare. Erfarenhet inom kundtjänst eller annan serviceverksamhet och/eller kännedom om kommunens verksamheter sedan tidigare ser vi det som meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi ser fram emot din ansökan! Om Karlstads kommun Kommunledningskontoret, som är den förvaltning som du kommer att tillhöra, arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.
Vill du vara med och forma framtidens vård i en miljö som kombinerar hotellkomfort med medicinsk trygghet? Vi söker en engagerad sjuksköterska till Patienthotellet! Välkommen till en unik arbetsplats där omtanke, innovation och service möts. På Patienthotellet erbjuder vi en vårdform som sätter patientens självständighet och välmående i centrum. Nu har du chansen att bli en del av det! Om Patienthotellet Patienthotellet är öppet dygnet runt och är en del av Akutkliniken inom slutenvården. Här möts hotellvärldens gästfrihet och sjukvårdens professionalitet. Vi erbjuder patienter i alla åldrar en trygg plats att vistas på när de inte behöver vara inlagda på vårdavdelning, men fortfarande behöver medicinsk service. Med 50 gästrum – många anpassade för medboende – samt restaurang- och konferensverksamhet, skapar vi en miljö där mat, miljö och bemötande är en viktig del av vården. Hos oss får du arbeta i en unik vårdmiljö där hotellkomfort möter medicinsk trygghet. Vi erbjuder en arbetsplats som präglas av utveckling, där dina idéer och förbättringsförslag är välkomna. Du får möjlighet att växa genom rotationstjänstgöring inom Region Värmland och arbeta i ett team där samarbete och stöd är en självklar del av vardagen. Din roll som sjuksköterska Hos oss får du en varierad och meningsfull vardag. Du arbetar både i receptionen och med medicinska insatser, vilket gör din roll både bred och utvecklande. Dina arbetsuppgifter inkluderar att ge ett varmt och professionellt bemötande till våra gäster, utföra medicinska insatser som infusioner och postoperativa kontroller, dokumentera i journalsystemet Cosmic samt bidra till trygghet och stöd för patienter och närstående. Vi arbetar personcentrerat och har tid att möta varje individ – på riktigt. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och som trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du har god kommunikationsförmåga, är van vid att använda datorer och har ett intresse för att utveckla framtidens vårdform. Tidigare erfarenhet och bred kompetens är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vill du bli en del av teamet och jobba hos oss på Caland Betonghåltagning AB? Vi söker dig som har flera års erfarenhet som betonghåltagare! Vi erbjuder dig arbete inom Betonghåltagning, rivning och sanering. Säkerheten och arbetsmiljöregler är en självklarhet, och du kan alltid känna dig trygg när du arbetar hos oss. Du blir en del av ett sammansvetsat team där vi tillsammans har roligt på jobbet! Du som söker gillar att lära dig nya saker, arbeta fysiskt och är flexibel. Du är även arbetsam, initiativtagande och tycker om att arbeta i grupp. Det är meriterande om du har kursintyg på genomförd utbildning inom asbestsanering, men det är inget krav. Du har B-körkort. Tjänsten är på heltid och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan! Maila din ansökan till [email protected] med märkning: Betonghåltagare
Vi på Skafferi Värmland & Skafferi Väst brinner för det närproducerade. Vi tror på att den bästa maten är den som odlas, föds upp, förädlas och transporteras i trakten där man själv lever och bor. Livsmedel som är producerat nära konsumenten helt enkelt. Idag levererar vi lokalproducerade livsmedel till en stor bredd av aktörer, däribland butiker, restauranger och 550 offentliga kök i 22 olika kommuner i Värmland och Västra Götaland. Vi är på en plats i företagets utveckling där vi lär oss och våra kunder ännu mer om råvarorna och dess möjligheter. På det sättet utvecklar vi relationer och affärer med redan existerande kunder och leverantörer, men är även öppna upp för nya relationer och för att utveckla fler produkter. Utveckling av verksamheten i vår nya etablering i Göteborg är också en prioriterad uppgift för oss. Därför söker vi nu en affärsutvecklingschef med stark drivkraft för att utveckla den lokala matens plats i det västsvenska köket. Om rollen Vi letar efter dig som med passion och driv kan vara med och ta företaget vidare i utvecklingen, som bidrar med kunskap, erfarenhet, insikter och inspiration. Vi söker dig som har kunskap om, och erfarenhet av, livsmedelsbranschen. Där ser vi gärna att du har en gedigen bakgrund inom måltidsutveckling, affärsutveckling och service. Du har jobbat med att utveckla affärer, recept och nyttjandet av olika lokala och småskaliga råvaror. Detta tillsammans med såväl kunder som leverantörer. Givetvis har du kunskap om livsmedelsproduktion och jordbruk i stort och självklart har du ett starkt intresse för hållbarhet. Du behöver vara en god ledare med kunskap i projektledning och kommunikation. Du är van att jobba agilt, är nyfiken, innovativ och idédriven. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba med relationsbaserad affärsutveckling då det är en viktig ingrediens i vår affärsidé med att tillsammans med våra leverantörer bygga ett begripligt, affärsdrivet, attraktivt erbjudande till kunden. Kunskap om såväl råvaror som den färdiga maten, från livsmedel via paketering till måltiden är ett krav. Det är viktigt att du tycker om att jobba i team, är social och har en vana att samordna och samarbeta med olika interna och externa parter. Mer specifikt innebär tjänsten: - Bidra med kunskap om hur man skapar attraktiva erbjudanden och med lönsamhet bygger affärsrelationer mellan producent och privatkunder, butiker och restauranger - Självständigt driva och leda handel via en affärsplattform gentemot privata konsumenter - Kunna råvaror, tillaga och skapa recept utifrån säsongsbetonade råvaror som är småskaligt producerade - Skapa affärsnytta och driva affärsutveckling, analysera behov och möta kundens efterfrågan - Bredda vårt erbjudande utifrån de produkter som finns lokalt och regionalt och göra det säljbart och begripligt - Sprida kunskap och inspiration till kockar och annan personal i storkök, restauranger och butiker
Gustaf Fröding Hotell & Konferens är en del av hotellkedjan Best Western, och med över 50 år i hotellbranschen är hotellet ett klassiskt resemål för dansbandsgäster, men även ett självklart val för många vid konferenser och sommarvistelser. Vår restaurangverksamhet serverar mat cirka 18 timmar om dygnet, och vi behöver nu förstärkning till vårt köksteam. Sommartid är hotellet en oas för våra gäster, där de kan njuta av hotellfrukost, bad i vår utomhuspool och god mat och dryck på poolområdet. Vi serverar á la carte mellan 12.00-23.00 varje dag, från en bred meny där vi vill att alla våra gäster ska ha möjlighet att hitta något gott att äta. Utöver á la carte har vi även bokade sällskap med förbeställda menyer, så som golfsällskap, bussresenärer, företagsevent och andra typer av större grupper. Under höst, vinter och vår serveras vår populära lunchbuffé måndag-fredag varje vecka, där vi alltid serverar en stor salladsbuffé, två protein samt ett vegetariskt alternativ. Lunchen lockar konferensgäster, lunchgäster utifrån samt gruppbokningar. Kvällstid serveras á la carte-meny, och även här kan man förvänta sig att vi har en hel del bokat när det kommer till konferensmiddagar, bussgrupper, företagsevent och andra typer av större grupper. När vintern och julen närmar sig så är det ju en självklarhet att vi dukar upp för julbord. Då serverar vi julluncher och julbord till tusentals gäster under julbordsperioden. Vår kökspersonal arbetar närmast vår kökschef samt vår F&B Manager. Vem söker vi? Du ska vara flexibel och samarbetsvillig Du ska vara en teammänniska Du ska ha goda kunskaper i matlagning och tidigare vana från hotell, restaurang eller storkök Du ska ha goda kunskaper i svenska språket Du ska ha goda kunskaper om HACCP, livsmedelshygien och allergener Du ska kunna ha många bollar i luften och förstå att kommunikation är nyckeln till framgång Vi älskar människor som tar sitt arbete på allvar och har en yrkesstolthet. Tjänsten är förlagd på varierad arbetstid, där helgarbete och kvällsarbete förekommer. Tjänsten inleds med sex månaders provanställning, som sedan går över till en tillsvidaretjänst. Vad kan du förvänta dig av oss? Ett fartfyllt arbete med mycket variation En arbetsplats som är en del av Visita och HRF och efterföljer kollektivavtal Kollektivavtalsenlig lön, OB, semesterlön, pension - allt som för oss är en självklarhet att vår personal ska ha enligt kollektivavtal Goda möjligheter att utvecklas och lära sig nya saker! Intervjuer kommer ske löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vår förhoppning är att tillsätta tjänsten under juli månad. Ansökan sker enbart via angiven mail i annonsen på Platsbanken, och du blir kallad till intervju om det blir aktuellt.
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle? Då kanske du är vår nästa kollega! MSB arbetar med att utveckla det civila försvaret för att skapa ett samhälle som är motståndskraftigt mot kriser och krig. En viktig del av det arbetet är att verka för att de som ansvarar för samhällsplaneringen har kunskap om och tar hänsyn till totalförsvarets civila behov. Nu söker vi en junior utredare som vill vara med och utveckla arbetet med totalförsvarshänsyn i samhällsplaneringen vid enheten för personalförsörjning och samhällsplanering. Enheten ingår i avdelningen för krisberedskap och civilt försvar som arbetar med att inrikta, planera och finansiera beredskapsutvecklingen i Sverige. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Som junior utredare kommer du att bidra i arbetet med att stödja aktörer att ta totalförsvarshänsyn i samhällsplaneringen. I arbetet ingår att bidra till att identifiera mark- och vattenområden av riksintresse och områden som har betydelse för totalförsvarets civila del. MSB samverkar brett med våra olika målgrupper: centrala myndigheter, länsstyrelser, kommuner, Försvarsmakten, regioner, näringsliv och ideella organisationer. Du kommer ingå i en arbetsgrupp som arbetar med totalförsvarshänsyn i samhällsplaneringen och riksintressen för totalförsvarets civila del. Arbetsuppgifterna är varierande och innebär såväl analytiska och utredande uppgifter, som rådgivning och praktisk samordning av aktiviteter. Det kan t.ex. vara att bidra till att bedöma skäl för att besluta om ett riksintresse eller lämna synpunkter på remisser från framför allt länsstyrelser. Du kommer också att leda möten med externa aktörer, ta fram och genomföra utbildningspass, föreläsa i olika sammanhang och anordna webbinarier. Du kommer att representera MSB i interna och externa sammanhang. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som - nyligen tagit relevant examen, gärna med inriktning mot samhällsplanering, fysisk planering eller motsvarande - har erfarenhet av att hålla föredrag och/eller workshops - har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska Det är meriterande om du har - något års yrkeserfarenhet av samhällsplanering eller fysisk planering - erfarenhet av eller kunskap om arbete med krisberedskap och civilt försvar - erfarenhet av att samordna aktiviteter med flera inblandade intressenter - erfarenhet av remisshantering Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ I ditt arbete är du strukturerad, du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du trivs med att arbeta i en komplex miljö i utveckling och har en förmåga att resonera strategiskt och att arbeta effektivt för att tillsammans bidra till att utveckla det civila försvaret. Du fungerar väl i ett varierat arbete med hög utvecklingstakt och många pågående aktiviteter. Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Din placeringsort kommer att vara Karlstad eller Stockholm och resor i anställningen förekommer. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om oss På enheten för personalförsörjning och samhällsplanering är vi ca 13 medarbetare och vi finns i både Karlstad och Stockholm. Vi har aktivitetsbaserat kontor där du kan välja arbetsplats efter egna behov. Du har också möjlighet att arbeta på distans. Vi erbjuder dig också en möjlighet att ta ut friskvårdstimme och du får även ett friskvårdsbidrag. För dig som statligt anställd finns också förmånliga semestervillkor. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Anna-Karin Hamrén. Fackliga företrädare är Jörgen Mählér (Saco-S), Alexandra Grundel Lauritzen (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 6 juli 2025. Urval kommer ske vecka 32-33.
Välj ett jobb för att visa detaljer