Vill du vara med och forma framtidens Karlstad? Nu söker vi en engagerad och strategisk ledare som vill ta ansvar för stadens gator, gång- och cykelvägar, broar, belysning och trafiksignaler. Som gatuchef får du en central roll i att vara med och skapa en trygg, tillgänglig och hållbar utemiljö för alla Karlstadsbor. Arbetsuppgifter Som gatuchef leder du enheten som ansvarar för drift, underhåll och utveckling av kommunens infrastruktur i det offentliga rummet. Du har helhetsansvar för ekonomi, verksamhet, personal och arbetsmiljö – och du driver utveckling för att höja både kvalitet och effektivitet. Enheten består av 16 medarbetare. Du samverkar med andra enheter inom kommunens förvaltningar samt med externa samarbetspartners och eftersom enhetens uppdrag ligger nära Karlstadbornas intresse ingår även kontakt och kommunikation med politiken, medborgare och media. Din närmsta chef är avdelningschefen och du ingår i avdelningens ledningsgrupp där du tillsammans med övriga enhetschefer samarbetar samt driver och utvecklar avdelningens arbete framåt. Hos oss får du: - Ett meningsfullt uppdrag där du gör skillnad i människors vardag. - En arbetsplats i förändring där du får vara med och påverka. - Ett starkt team och ett nära samarbete med kollegor i hela förvaltningen. - Individuell handledning och gedigen chefsutbildning. - En organisation som satsar på jämställdhet, inkludering och hållbar utveckling. Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Teknisk högskoleutbildning (civil- eller högskoleingenjör) eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. - Chefserfarenhet med ansvar för personal, ekonomi och verksamhet. - Erfarenhet av projektledning och budgetarbete. - Förmåga att leda i förändring och skapa trygghet i en dynamisk miljö. Du är en kommunikativ och prestigelös ledare som trivs med att bygga relationer och samarbeta på alla nivåer. Vi ser gärna att du har erfarenhet från en politiskt styrd organisation samt kunskap om väg- och trafikfrågor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om Karlstads kommun Teknik- och fastighetsförvaltningens cirka 600 medarbetare bygger och sköter Karlstad. Med ansvaret för en trygg och vacker miljö sköter vi kommunens dricksvatten och avloppshantering, gator och parker, lekplatser och skogsmark samt den interna servicen. Vi utvecklar infrastrukturen, förvaltar fastigheter och bygger bland annat nya skolor och har hand om kommunens naturområden. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.
Granngården hjälper dig med allt som rör odling, djur och natur. Hos oss hittar du pålitliga produkter och tjänster, kloka råd och massor av inspiration – så att du ska få de bästa förutsättningarna för att kunna leva ett jordnära liv. Granngården har stöttat drömmar sedan 1880, då vi öppnade vår första lilla gårdshandel på den småländska landsbygden. Idag, 140 år senare, har vi över 100 butiker runt om i landet och e-handel på granngården.se. Vårt huvudkontor är placerat i Malmö och vår distributionscentral finns i Jönköping. Granngården har cirka 950 anställda. Omsättningen 2023 var ca 2,6 Mdkr. Granngården ägs sedan 2016 av norska Felleskjøpet. Till vår butik i Karlstad behöver vi stärka vårt team med en serviceinriktad och relationsskapande säljare som brinner för kundmöten. Det ingår även ett uppdrag som ställföreträdande butikschef så har du en vilja att utvecklas som ledare och dessutom har ett administrativt intresse kan du vara rätt för just denna tjänsten. Låter detta som något för dig, välkommen att söka tjänsten! Arbetsuppgifter: Arbeta aktivt med försäljning och rådgivning av vårt breda sortiment inom Djur och Trädgård, Lantbruk/skog, samt Hus/hem. Kassaarbete och uppackning av varor. Planering och uppföljning av kundaktiviteter, exponering och varupåfyllnad. Tunga lyft förekommer Uppdraget som ställföreträdande butikschef: Administrativt stöd. Schemaläggning. Ansvara att den dagliga driften fungerar när ordinarie butikschef inte är på plats. Kvalifikationer: Vi söker dig som har säljerfarenhet från detaljhandeln samt kunskap av och intresse för vårt produktsortiment. Har du truckkort är det meriterande. I uppdraget som ställföreträdande butikschef är du en stöttning för butikschefen gällande det administrativa men även den som går in för ordinarie butikschef. Därav ser vi gärna att du tycker om administrativt arbete och har en ambition att utvecklas som ledare. Personliga egenskaper såsom hög servicekänsla, drivkraft, god samarbetsförmåga, ordningssinne och ett genuint intresse för våra kunder är några av de egenskaper som vi värdesätter högt. Utöver ovanstående personliga egenskaper är det viktigt att du som anställd inom Granngården är en god ambassadör för företaget och att du kan identifiera dig med vår kultur: * Jordnära * Engagerade * Kunniga * Lagspelare * Vi erbjuder: Ett varierande arbete i en stimulerande miljö där du får friheten att utveckla kompetenserna inom försäljningsbranschen. Du får dessutom trevliga och inspirerande arbetskollegor! Granngården arbetar strategiskt för att bidra till en hållbar utveckling. Vi uppmuntrar nya idéer, synsätt och arbetar för en dynamisk organisation. Vi vet att en bredare mångfald skapar grunden för en bättre utveckling, både individuellt och som organisation och strävar efter att stärka vår mångfald i alla våra nyrekryteringar. Tjänsten och ansökan: Tillträde: Snarast möjligt, enligt överenskommelse Tjänsten: Tillsvidareanställning, 80%. Vi tillämpar alltid provanställning. Tjänsten innebär även arbete under kvällar och helger. Information och ansökan: Har du frågor kring tjänsten kontaktar du butikschef Catharina Svensson [email protected]. Inga ansökningar skickas direkt till e-post utan sker genom länken nedan. Välkommen med din ansökan via länken nedan. Vi kommer att arbeta löpande med urvalsprocessen. Sista ansökningsdagen är den 31juli 2025. För mer information om Granngården och hur det är att jobba hos oss: https://granngarden.se/jobba-hos-oss
Primär är en koncern bestående av Primär Service Management, Primär Fastighetsförvaltning och Primär Lokalvård. Primär som koncern är tillräckligt stor för att ha resurser att leverera till alla typer av kunder, men tillräckligt små för att vara kundnära och flexibla över hela Sverige. Vi är både specialister och generalister – våra olika verksamhetsområden ligger i framkant inom sina respektive områden – oavsett om det handlar om kaffe på jobbet, specialiststäd, ventilation eller att installera koaxial/fiberkabel från vår teknikavdelning. Primär har sedan starten 1987 vuxit till ett rikstäckande bolag och är idag ett av Sveriges största förvaltnings- och fastighetsserviceföretag. För närvarande är vi ca 600 anställda och omsätter närmare 550 Mkr. Vårt huvudkontor finns i Göteborg men vi är verksamma i stora delar av landet. Primär söker Fastighetstekniker till Värmland Primär växer och vi har just nu många spännande uppdrag i Värmland och behöver därför utöka personalstyrkan med en kvalificerad Fastighetstekniker. Som fastighetstekniker hos Primär ingår du i en grupp med erfarna tekniker som tillsammans ansvarar för åtaganden i våra uppdrag mot kunder i Värmland. Du arbetar i den dagliga driften av fastighetstjänsterna och arbetsuppgifterna består bland annat av: • Löpande tillsyn och rondering med inriktning på teknik och yttre miljö • Löpande underhåll av tekniska installationer • Energiavläsning och rapportering • Felavhjälpande och förebyggande reparationer och underhåll • Kostnadsbedömningar, i vissa fall utförande av beställningar, uppföljningar av utförda arbeten samt rapporteringar till kund • Inre och yttre allmänna service- och underhållsarbeten Vem är du? Vi söker dig som är utbildad fastighetstekniker med minst 3–5 års erfarenhet från liknande arbeten. B-körkort är ett krav. Har goda datakunskaper. El-behörighet BB2 – eller likvärdigt samt kunnighet inom styr- och reglerteknik, är meriterande. Våra kunder förväntar sig högsta service och kvalité. Därför söker vi dig som är serviceinriktad, tycker om kundkontakter, är engagerad och kan jobba både självständigt och i team med dina kollegor. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälp andra och du anstränger dig i att leverera bra lösningar. Som person är du ansvarsfull, ordningsam, strukturerad och du följer upp dina åtaganden både mot kund samt entreprenörer. Du är van att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter, prioritera och lösa problem i högt tempo. Vi erbjuder Som serviceföretag är våra medarbetare vår allra viktigaste tillgång och vi månar om att vara en attraktiv och konkurrenskraftig arbetsgivare. Vi präglas av en hög förändringstakt och förmågan att hitta nya möjligheter och därmed kontinuerligt flytta fram positionerna. Vi är i stark utveckling och fokuserar på att hela tiden förbättra våra leveranser och relationer med våra härliga kunder. Som medarbetare hos oss blir du en del av en gemenskap och en tillhörighet som vi är väldigt stolta över. Vi ställer upp för varandra och agerar hela tiden med ett lösningsorienterat sikte på framtiden. Våra värderingar Tillsammans, Framåt, Kul är viktiga för oss och genomsyrar vårt arbete och verksamhet. Vi erbjuder Dig ett kreativt och omväxlande arbete i fastighetsbranschen. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning med fast månadslön, en sysselsättningsgrad på 100 % och tillträde så snart som möjligt. För mer information är du välkommen att kontakta: Verksamhetschef Fredrik Edvardsson mail: [email protected] Välkommen med din ansökan så snart som möjligt dock senast 2025-08-31, urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum. Om Primär Primär startades 1987 av Bengt Jildmalm. Idag är vi nästan 700 medarbetare och omsätter cirka 550 Mkr och är i stark utveckling. Vi är stolta över vår höga kundnöjdhet, vilket är resultatet av ett fokus på att leverera kvalitetsservice och skapa långsiktiga partnerskap. Våra nöjda medarbetare är också en avgörande faktor för vår framgång, vilket återspeglas i vårt höga NMI. Primär har en stark inriktning på kvalitet, miljö och arbetsmiljö och är certifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 och ISO 45001. Vi strävar efter att kontinuerligt utveckla och förbättra vår verksamhet inom dessa områden. Du hittar Primärs nöjda kunder inom såväl offentlig som privat sektor och bland fastighetsägare, bostadsrättsföreningar, kontor, industrier med mera. Vi ser också till att infrastruktur för kollektivtrafik fungerar och tillhandahåller lokalvård för bland annat skolor, äldreomsorg och myndigheter. Om du åker buss, shoppar i gallerior eller arbetar på kontor är det stor chans att vi tar hand om din närmiljö även där. Och har du en bredbandsleverantör är det möjligt att vi är involverade i både installation och service. Läs mer om oss på https://www.primar.se
Vill du arbeta med teknisk dokumentation och informationsstruktur i komplexa anläggningsmiljöer? Vi söker dig som gillar struktur, system och standarder – och som vill bidra till att utveckla framtidens informationshantering hos några av Sveriges största energibolag. Etteplan är ett ledande ingenjörsföretag som formar framtidens industrier. Vi är över 4000 teknikspecialister som brinner för teknik och människor. Tillsammans formar vi framtidens innovationer och utveckling inom en global affärsmiljö. I teamet för Asset Information Management (AIM) jobbar vi nationellt med att strukturera, säkra och utveckla teknisk dokumentation och informationsflöden i projekt- och förvaltningsmiljöer. Just nu söker vi en dokumentationsingenjör med erfarenhet av anläggnings-/tillgångsinformation och standardiserade dokumentationsflöden. Din roll I den här rollen kommer du att arbeta med granskning och strukturering av teknisk dokumentation som är kopplad till både anläggningar och projektleveranser. Du tillämpar standarder för referensbeteckningar, såsom IEC 81346, SSG, DOK80 eller KKS, och säkerställer att dokument och ritningar är spårbara, kompletta och följer kundens krav. Du bidrar även till förbättringsarbete kring arbetssätt, mallar och system, och stöttar både kollegor och kundens personal – exempelvis projektledare, underhålls- eller driftsorganisation – med att tillhandahålla rätt information i rätt tid. Arbetet sker i system som AutoCAD, Maximo, M-files, IFS eller liknande dokument- och anläggningssystem, och du kommer att arbeta både från kontoret och i kontakt med anläggningar ute hos kund. Din profil Vi söker dig som har en teknisk utbildning, exempelvis som högskole- eller civilingenjör inom energi, el, maskin eller motsvarande YH-utbildning. Du har erfarenhet av att arbeta med teknisk dokumentation, ritningar eller anläggnings-/tillgångsinformation, och du trivs med att arbeta i strukturerade system där teknisk information hanteras noggrant. Du är van att arbeta enligt standarder för märkning och referensbeteckningar, är noggrann, systematisk och självgående, samt har god kommunikationsförmåga och samarbetar gärna med andra tekniska funktioner. För att lyckas i rollen behöver du ha: - teknisk utbildning (högskole-/civilingenjör eller YH) inom relevant område. - erfarenhet av teknisk dokumentation och hantering av ritningar eller anläggnins-/tillgångsinformation Det är meriterande om du har erfarenhet av: - system som IFS, AutoCAD, M-files, Maximo eller liknande - arbete med ISO 55000 eller ISO 19650 - projektleveranser i industri-, energi- eller VA-sektor Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt team för tillgångsinformation. Sommaren är här och vi har flera spännande annonser ute under ledigheten. Detta brukar innebära att vi tar emot fler ansökningar än vanligt. Då urval kommer att ske under de första veckorna i augusti kan det ta lite längre tid för oss att återkoppla om din status i rekryteringsprocessen. Vi uppskattar verkligen ditt tålamod och förståelse och önskar dig en fin sommar! Etteplan är ett ledande ingenjörsföretag som formar framtidens industrier. Med en dynamisk och inkluderande arbetskultur, erbjuder vi spännande uppdrag, mångfaldiga kundrelationer och en miljö där din ambition får blomma. Vi är över 700 teknikspecialister i Sverige som brinner för teknik och människor. Tillsammans formar vi framtidens innovationer och utveckling inom en global affärsmiljö. Hos oss finns många möjligheter för dig som vill växa och utvecklas i en framåtsträvande organisation.
Vill du som psykolog arbeta i team med komplexa utredningar och vara med och göra verklig skillnad för patienter med långvarig problematik? Nu söker vi dig som vill bli en del av Psykologenheten inom Region Värmland – en engagerad och kompetent grupp med brett psykologiskt perspektiv. Hos oss får du möjlighet att arbeta teambaserat med patienter som har komplexa rehabiliteringsbehov, samtidigt som du har ett deluppdrag med psykologutredningar inom enheten. Välkommen med din ansökan! Din arbetsplats Psykologenheten har flera olika uppdrag inom Region Värmland, främst inom specialiserad hälso- och sjukvård för vuxna och barn. Detta medför unika möjligheter till kollegialt utbyte och att kombinera olika uppdrag. Psykologenheten består för närvarande av 22 psykologer varav två är PTP-psykologer. Vi arbetar tillsammans för att skapa bredd och djup i det psykologiska perspektivet. Idag jobbar vi på Psykologenheten främst inom områden som neurologi och rehabilitering, barn- och ungdomsmedicin, försäkringsmedicinsk utredning, smärtrehabilitering, stressrelaterad ohälsa, post-covid samt onkologi. Nu söker Psykologenheten en kollega till vårt härliga gäng. Uppdraget kommer till största del att utföras på mottagningen för rehabilitering av komplexa tillstånd men också ett mindre deluppdrag innehållande utredningsarbete inom Psykologenheten. Mottagningen för rehabilitering av komplexa tillstånd är fristående men tillhör organisatoriskt Neuro- och Rehabiliteringskliniken, tillsvidare. Du som psykolog blir anställd på Psykologenheten. Dina arbetsuppgifter Uppdraget består av att utifrån ett teambaserat arbetssätt bedöma, utreda, kartlägga och i vissa fall även behandla patienter med komplex långvarig problematik. Exempelvis uttalad trötthet/uttröttbarhet, hjärntrötthet, långvarig smärta som inte har kunnat diagnosticeras och inte erbjudits adekvat hjälp tidigare. I uppdraget kan det även ingå att ge en så kallad second opinion. Syftet är att minska patienternas behov av många vårdkontakter och, när det är möjligt, minska läkemedelsanvändningen. Insatserna ska också stärka egenförmågan, öka livskvaliteten samt där det är aktuellt bidra till ökad arbetsförmåga. Patienterna slussas sedan vidare till rätt vårdnivå. Insatserna syftar också till att förbättra livssituationen för närstående och barn. Du blir en viktig del i ett team där olika professioner – läkare, arbetsterapeut, fysioterapeut, psykolog, kurator, sjuksköterska, undersköterska och vårdadministratör – samverkar tätt för att erbjuda personcentrerad, evidensbaserad vård. Även Postcovid-mottagningen ingår i denna enhet. I ditt deluppdrag på Psykologenheten arbetar du med psykologutredningar inom ramen för enhetens övriga uppdrag. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som är legitimerad psykolog och som har ett intresse för att arbeta inom både klinisk verksamhet och utredningsarbete. Har du tidigare erfarenhet av utredningsarbete är det meriterande, men inget krav – vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din vilja att utvecklas i rollen. För att lyckas i uppdraget ser vi att du är: Flexibel – du har lätt för att anpassa dig till olika arbetssituationer och kan hantera flera uppdrag parallellt. Samarbetsinriktad – du trivs med att arbeta i team och bidrar till ett gott arbetsklimat genom ett lyhört och konstruktivt samarbete. Vi välkomnar dig som vill bidra med din kompetens, ditt engagemang och ett professionellt förhållningssätt i en verksamhet där utveckling och kollegialt stöd står i fokus. Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vill du skapa de bästa shoppingupplevelserna i en av Sveriges största klädkedjor? Bli vår nya butikssäljare! Om Cubus Hos Cubus är människor vår största styrka, och vi vet att framgång börjar med en bra arbetsmiljö. Vi är ett engagerat och sammansvetsat gäng som älskar att arbeta tillsammans för att skapa bra kundupplevelser varje dag. Du blir en viktig del av en välskött butik med ett engagerat team som hejar på dig och vill att du ska lyckas. Du kommer att få möjlighet att utvecklas inom försäljning och kundservice, samtidigt som du spelar en viktig roll för att nå butikens mål. Är detta du? Som butikssäljare på Cubus älskar du att umgås med kunder! Du är utan tvekan en skicklig säljare; alltid leende, tillgänglig och redo att skapa bra shoppingupplevelser för kunderna. Du trivs bäst med en varierad och rolig arbetsdag, där du tillsammans med teamet arbetar för att nå gemensamma mål. Du är noggrann med att utföra dina uppgifter på ett bra sätt, vare sig det handlar om att hålla butiken ren, hantera varor eller viktigast av allt, ta hand om kunderna. Du förstår sambandet mellan fysisk butik och nätbutik, och använder det aktivt för att möta kundens behov. Tjänsten gäller främst helger och vid behov, passar dig som är studerande. Vi söker dig som: • Älskar att sälja • Gillar högt tempo • Samarbetar bra med andra • Är positiv och flexibel • Har stort intresse för kläder Är vi en bra match? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan i dag! Cubus är en av Nordens största modekedjor med 300 butiker i Norge, Sverige och Finland. Vi betonar garderobens viktigaste plagg, bra material och rimliga priser, vi erbjuder kläder för spädbarn, barn, kvinnor och män. Naturmaterial, moderna, bekväma passformar och bra funktion anpassad till alla årstider beskriver konceptet väl. På Cubus älskar vi tempo och strävar mot att skapa den perfekta shoppingupplevelsen, vi arbetar tillsammans och firar framgångar. Vårt mål är att erbjuda kundens favoriter, och vi uppnår detta eftersom vi har världens bästa kollegor! Cubus är en del av modekoncernen Varner som består av flera profilerade kedjor; Dressmann, Carlings, Bik Bok, Junkyard och Levi’s Store. Verksamheten omfattar för närvarande 6 nätbutiker och över 1200 fysiska butiker i Norge, Sverige, Finland och Island.
Om företaget Är du en driven säljare med passion för leverans och resultat? Vill du arbeta i en dynamisk miljö där både kunder och kollegor ställer höga krav? Då kan du vara den vi söker! Vi har drivit verksamhet inom bemannings- och rekryteringsbranschen sedan 1999 och vi brinner för att hitta rätt talang till rätt arbetsgivare. Genom att skapa långsiktiga relationer och leverera högkvalitativa tjänster, hjälper vi våra kunder att expandera och hantera konjunktursvängningar. Våra kontor finns i Karlskoga, Karlstad, Örebro och Sunne. Vårt huvudkontor finner du i Arvika. Fokus för dina säljaktiviteter blir mot kunder i Östra Värmland och Örebro län. Vi erbjuder: • En spännande och utmanande roll i ett framgångsrikt företag • Möjlighet att påverka och bidra till företagets fortsatta utveckling • En stimulerande arbetsmiljö med högt tempo och engagerade kollegor • Vi kan garantera att du kommer att utvecklas, både som människa och i din yrkesroll Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av vårt engagerade team? Vi ser fram emot att höra från dig! Tillsättning och kontakt med sökanden sker efter sommaren. Dina arbetsuppgifter Som säljare hos oss är du kundens förlängda arm ute på arbetsmarknaden. Det innebär att kunna lyssna på djupet till kundernas behov, göra träffande GAP-analyser och presentera lösningar som inte bara uppfyller – utan överträffar kundernas förväntningar. Internt hos oss har säljaren en viktig roll när det gäller att driva på och entusiasmera kollegor, bevaka vad som kommer ut processen och kritiskt granska och ifrågasätta resultatet med kundnöjdhet och affärsmässighet som ledord. Du kommer bland annat att: • Identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter genom samtal, kundbesök och affärsförslag • Bygga och underhålla starka relationer med kunder • Arbeta nära rekryteringsteamet för att säkerställa att kundbehov och förväntningar uppfylls • Bidra till företagets tillväxt genom att nå och överträffa försäljningsmål Din profil Vi söker dig som är affärsmässig och resultatdriven med förmåga att greppa hela affären från förfrågan till leverans. Vi söker dig som: • Har tidigare erfarenhet av försäljning, gärna inom tjänster riktade till tillverkande företag • Är resultatorienterad och beredd att gå den extra milen för att uppnå dina mål • Är kommunikativ och har lätt för att skapa och vårda kundrelationer • Är positiv och ser möjligheter där andra ser hinder • Gör bra affärer och sköter dem snyggt Vi tror att du har en stark personlighet med integritet och egna visioner. Kom och berätta för oss vem du är! Om Industrisupport Industrisupport är sedan 1999 ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med kunder och kontor på flera orter. Vi rekryterar inom olika yrkesområden. Alla är välkomna att söka, men undvik information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuella läggning i din ansökan. Varmt välkommen till oss på Industrisupport!
Karlstads Ridklubb är en ideell förening med cirka 450 medlemmar. Vi har ett brett utbud av aktiviteter från nybörjare till ryttare på elitnivå. Vi arbetar hela tiden för att ha utbildade hästar och ponnyer som håller en hög kvalitet. Vi erbjuder lektionsridning, barnridning, frukostridning, kvalitetsträning på alla nivåer samt skollovsaktiviteter, barnkalas mm. Vi arbetar också med individanpassad ridning för personer med funktionsvariationer. Vi strävar efter att vara ett föredöme för bra bemötande gentemot medlemmar, personal och tävlande, hålla hög kvalitet och säkerhet på träningar, aktiviteter och tävlingar och ha en god miljö både inomhus och utomhus. Vår målsättning är att alla medlemmar och alla som besöker vår anläggning ska känna sig välkomna och trivas hos oss. Ridskolan och anläggningen är kvalitetsmärkt av Svenska Ridsportförbundet och föreningen är certifierad av Karlstads kommun som Trygg förening för alla. Ridlärare till Karlstads Ridklubb Vill du vara med och forma framtiden för en ridklubb med stolta traditioner och engagerade medlemmar? Karlstads Ridklubb är i en spännande nystart och söker nu engagerade ridlärare för del- och heltidsanställning som vill vara med på vår resa. Här får du chansen att påverka, utveckla och skapa något meningsfullt – tillsammans med oss! Vi erbjuder: Flexibel sysselsättningsgrad – heltid, deltid eller timanställning. Som ridlärare arbetar du främst kvällstid från sen eftermiddag men även visst dagtidsarbete förekommer, arbete sker även vissa helger. Du förväntas planera, leda och utvärdera rid- och teorilektioner för barn, ungdomar och vuxna på alla nivåer samt leda helg- och lovaktiviteter. Vid intresse kan det finnas möjlighet att kombinera uppdrag som ridlärare med dagtidsarbete i vårt stall. Chans att få nystarta vår verksamhet och därmed påverka verksamhetens innehåll och struktur. Tillgång till fina hästar och anläggning i vacker miljö. Ett varmt och engagerat föreningsliv. Vi är öppna för att anpassa tjänsten efter dina intressen och specialkunskaper. Vi söker dig som: Är utbildad ridlärare (SRL eller motsvarande) alternativt annan bakgrund som vi bedömer likvärdig. Har ett pedagogiskt och inkluderande förhållningssätt. Du är en förebild för våra elever och lägger stor vikt vid hästens välmående i din ridundervisning. Är en ansvarstagande, engagerad, strukturerad, flexibel, och utvecklingsinriktad person. Trivs med att arbeta med både barn, ungdomar och vuxna. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper utifrån vad vi bedömer att vår förening behöver. Intresserad? Skicka din ansökan med CV och en personlig presentation till [email protected]. Sista ansökningsdag är 20/7 men urval och intervjuer kommer ske löpande och anställning kan ske innan sista ansökningsdag så vänta inte med att skicka din ansökan. Har du frågor eller vill veta mer så kontakta gärna föreningens ordförande Madelén Svärd på telefonnummer 0736-49 98 31.
Vill du arbeta som psykolog i en stimulerande och kunskapsintensiv miljö med varierade uppdrag och engagerade kollegor? Nu söker vi dig som vill bli en del av Psykologenheten inom Region Värmland – en arbetsplats där samarbete, utveckling och det psykologiska perspektivet står i centrum. Här får du möjlighet att kombinera två spännande uppdrag: ett inom onkologisk vård och ett inom försäkringsmedicinsk utredning. Välkommen med din ansökan! Din arbetsplats Psykologenheten har flera olika uppdrag inom Region Värmland, främst inom specialiserad hälso- och sjukvård för vuxna och barn. Detta medför unika möjligheter till kollegialt utbyte och att kombinera olika uppdrag. Psykologenheten består för närvarande av 22 psykologer varav två är PTP-psykologer. Vi arbetar tillsammans för att skapa bredd och djup i det psykologiska perspektivet. Idag jobbar vi på Psykologenheten främst inom områden som neurologi och rehabilitering, barn- och ungdomsmedicin, försäkringsmedicinsk utredning, smärtrehabilitering, stressrelaterad ohälsa, post-covid samt onkologi. Vi söker nu en till kollega som vill vara en del av vårt härliga gäng. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% och kommer innebära ett delat uppdrag inom Psykologenheten. Du får möjlighet att kombinera två spännande områden – Onkologen och Försäkringsmedicinska utredningsenheten – med en tjänstgöringsgrad om 50 % på vardera uppdrag. Som anställd inom Psykologenheten tillhör du verksamhetsområdet Hälsa och rehabilitering och inom Psykologenheten har du som medarbetare stor möjlighet att ha ett nära kollegialt stöd och samarbete med dina kollegor. Dina arbetsuppgifter Onkologen består av onkologimottagningen, cytostatikamottagningen, strålbehandling och vårdavdelning. Som psykolog på onkologen kommer du arbeta både med patientnära kliniskt arbete men också som ett stöd till kollegor i de olika teamen på mottagningarna. I arbetsuppgifterna kommer du utföra såväl psykologisk behandling, psykoedukation samt neuropsykologiska screeningar och utredningar. I uppdraget ingår även arbete inom verksamhetsutveckling, utbildning och handledning, konsultativt arbete, att arbeta nära det palliativa teamet samt arbeta för en hållbar och utvecklande teamsamverkan inom kliniken. Som psykolog inom Försäkringsmedicinska utredningsteamet genomför du, efter genomgången utbildning från Försäkringskassan, försäkringsmedicinska utredningar av aktivitetsförmåga. Inom det försäkringsmedicinska uppdraget arbetar du i ett multiprofessionellt team och bedömer en persons aktivitetsförmåga och förser Försäkringskassan med bästa underlag inför deras beslut om personens rätt till ersättning eller stöd. I teamet ingår även läkare, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, koordinator samt vårdadministratör. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som är legitimerad psykolog med god empatisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt. Du har lätt för att skapa förtroende i mötet med andra och kan planera och organisera ditt arbete på ett självständigt och effektivt sätt. Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Sjuksköterska till Doktor24:s mottagningar i Karlstad och Kristinehamn. Om tjänsten: Här ges du en unik möjlighet att ansvara över en egen vaccinationsmottagning på våra mottagningar i Karlstad och Kristinehamn. .Detta erbjudande ger dig chansen att utvecklas inom din professionella karriär och samtidigt bidra till samhällets hälsa genom att tillhandahålla viktiga vaccinationsmöjligheter. Ta vara på denna spännande möjlighet att skapa en positiv inverkan och förbättra folkhälsan genom ert engagemang och er kompetens. Rollen som sjuksköterska hos Doktor24 innefattar kundrådgivning, vaccinationer. Det är ett självständigt arbete som ställer krav på att kunna fatta beslut och ta egna initiativ. Vi erbjuder internutbildning och har även en läkare knuten till tjänsten som alltid finns tillgänglig över telefon för rådgivning och ordination om så krävs. För information om vilka vaccinationer vi utför klicka här. För att lyckas i rollen behöver du vara: Legitimerad sjuksköterska Har ett intresse och vana av att vaccinera samt kunna hantera högt tempo Ansvarsfull och trygg som person. Vi på Doktor24 premierar medicinsk kvalitet och önskar även att du gör det Empatisk, lyhörd och tydlig i patientmötet Flexibel och serviceinriktad med ett patientfokuserat arbetssätt Självständig, noggrann och kunna fatta snabba och korrekta beslut Kompetenskrav/Kvalifikationer Legitimerad sjuksköterska, gärna distriktssköterska eller skolsjuksköterska Erfarenhet från arbete med vaccinationer. Erfarenhet från reserådgivning och resevaccinationer är meriterande. God datorkompetens Vi erbjuder dig: Digital utbildning i vår digitala akademi Learning24 samt av våra erfarna Doktor24 vaccinationssjuksköterskor En möjlighet att utveckla och spetsa dina vaccinationskunskaper Flexibla arbetstider För att ansökan ska hanteras krävs att följande dokument bifogas: Legitimationsbevis CV Personligt brev (inkl kontaktuppgifter/adress) Kopia på ID-handling Start: Omgående Anställningsform: Tillsvidare anställning Arbetstider : 40 % , 2 dagar i veckan på våra mottagningar i Karlstad samt Kristinehamn , ambulerande tjänst med 1 dag på varje mottagning Lön: Konkurrenskraftig lön, bra förmåner och anställningstrygghet. I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Vi kommer att gå igenom urvalet och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vi ser dig som en viktig spelare som är med och bidrar i vår utveckling. Hos oss på Doktor24 lägger vi stort fokus på kultur, ledarskap och välmående. För oss är laganda är viktigt, vi har passion för det vi gör, gillar att ha roligt på jobbet, och har ALLTID patienten i fokus. Kort och gott, vi vill vara en av Sveriges bästa arbetsplatser och det vill vi skapa tillsammans med våra medarbetare! Vi tror på digitalt när det går, fysiskt när det behövs - Lär mer om Doktor24 och våra tjänster på careers.se/doktor24 Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer