Vi söker en till systemutvecklare till vårt agila team för att jobba med våra industrikunder. Som systemutvecklare i vårt team kommer du att leverera lösningar direkt till slutanvändare och du kommer arbeta med de senaste teknikerna inom systemutveckling. Agila projekt när de är som bäst! På Agio har vi en lyx och ynnest att få arbeta direkt med slutanvändare i ett flertal av våra leveranser. De som faktiskt ska använda systemen dagligen är med i projektet, kravställningen och löpande fram till driftsättning och förvaltning. Vi söker dig som har ett lika stort intresse att leverera kundnytta och vill utvecklas med oss. I vårt utvecklingsteam: arbetar vi med agil utveckling och objektorienterat, oftast med Microsofts utvecklingsverktyg fokuserar vi på att omsätta kundens behov till effektiva IT-stöd strävar vi efter att vara lyhörda, nyfikna, utåtriktade, kommunikativa och affärsmässiga har vi akademisk utbildning eller motsvarande har vi varierande erfarenhet mellan 3 och 20 år är vi ödmjuka, omhändertagande och du känner dig välkommen. Arbetet bedrivs agilt och vi jobbar enligt SCRUM. Med utveckling av allt från avancerade webblösningar till mobila applikationer kommer du att bidra till att digitalisera och effektivisera kundernas verksamheter. I din roll som systemutvecklare kommer du ingå i ett komplett utvecklingsteam med UX-designer, arkitekt, scrum master, utvecklare och testare som idag sitter i Kiruna, Luleå, Stockholm och på andra orter i Sverige kommer du att arbeta med: C#, .NET, webblösningar, mobil utveckling, Docker och Kubernetes, CI/CD, frontendramverk som Blazor, SQL Server och Azure DevOps kommer du att få en framgångsrik utvecklingsresa. Tidigare erfarenhet som team lead, Scrum Master rollen och projektledning ser vi som meriterande. Du kommer att vara involverad i projekt som ofta har flera beställare och hos oss får du möjlighet att jobba med en bred variation av uppdrag. Agio Vi levererar effektivare processer med hjälp av IT där du som medlem i ett av våra utvecklingsteam får leverera faktisk nytta och lära känna kunden. Vi vet att varje persons utvecklingsresa är unik och du äger själv din skräddarsydda utvecklingsplan för att du ska kunna ta de kliv i din karriär som du önskar. Såklart stöttar och coachar vi dig på din utstakade väg till framgång. Långsiktighet, trygghet och stabilitet Agio har kollektivavtal, bra löner, generösa förmåner och vi tar stort ansvar för varandra. Företagets styrning och ledning bygger på sunda norrländska värderingar och ett förtroendefullt– och tillitsbaserat förhållningssätt. Är ett hållbart perspektiv viktigt för dig? – Då vill du prata med oss! Ansökan Skicka in din ansökan senast den 31 augusti. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Skicka in en ansökan genom att svara några korta frågor nedan. Ansökningar via e-post kommer att hänvisas att ansöka via denna portal.
Vi söker en interimrektor för uppdrag till grundskola med start 11 augusti och framåt. Uppdragets omfattning är på 50-80%. Vi söker dig som: Genomgått statliga rektorsprogrammet Dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat som rektor God svenska i tal och skrift Van att arbeta i digitala stödsystem Personliga kompetenser: Tydligt och lyhört ledarskap, god samarbetsförmåga och initiativrik samt gillar att tillhöra ett team Flexibel för arbete på annan ort Vad vi erbjuder: Flexibla uppdrag: Vi anpassar uppdrag efter dina unika behov och livssituation. Oavsett om du vill arbeta kort- eller långsiktigt, hittar vi alternativ som passar dig. Konkurrenskraftig lön: Vi erbjuder en lön som speglar din kompetens och erfarenhet. Du får betalt för det värde du tillför, vilket ger dig ekonomisk trygghet. Personlig support: Få en dedikerad konsultchef som stöttar dig genom hela processen. Vi är här för att hjälpa dig hitta rätt uppdrag som matchar dina karriärmål och intressen. Om oss Novant är ett bemanningsföretag som specialiserar sig på att förse verksamheter med erfarna interimchefer. Med över tio års erfarenhet inom bemanning och rekrytering har vi byggt upp en stark kompetens inom branschen. Vi erbjuder våra konsulter konkurrenskraftiga löner och skräddarsydda lösningar för att möta deras specifika behov. Flexibilitet är en av våra kärnvärden, och vi arbetar nära våra konsulter för att säkerställa en smidig och anpassad arbetssituation. Novant är det perfekta valet för dig som söker frihet och balans i din yrkesroll. Välkommen med din ansökan!
För ett livs levande Kiruna. En sak är säker. Med oss gör du skillnad. Vi är hundratals kompetenser, tusentals människor och generationer av erfarenhet som tillsammans tryggar, vårdar och inspirerar. Från fjäll till stad. I dag och imorgon för ett levande Kiruna. Det finns något fint i det. Vill du också jobba för livet, människan och framtiden i Kiruna kommun? Vill du skapa värde och göra skillnad på riktigt för det som är viktigt Vi erbjuder: - möjlighet att hyra lägenheter i fjällen - kostnadsfri träning på olika träningsanläggningar upp till 5000 kr/år - Kirunakortet som är ett busskort som möjliggör resande och arbetspendlande inom hela kommunen till en förmånlig årlig avgift - möjlighet till en rik fritid Vi ser fram emot att höra från dig! ARBETSUPPGIFTER Som tillväxtstrateg får du en unik möjlighet att bidra till framtidsbygget i Sveriges nordligaste kommun Kiruna. Här omges du av storslagen natur, ett nyutvecklat centrum och en stad som fortsätter växa i det nya Kiruna. I rollen som tillväxtstrateg på Kiruna kommun ansvarar du för att skapa plattformar och förutsättningar för utveckling inom viktiga framtidsfrågor exempelvis genom att analysera möjligheter för ökad befolkningstillväxt. Du kommer att arbeta inom Tillväxtenheten, som är en del av Stadsbyggnadsavdelningen under Kommunledningsförvaltningen. Enheten består av ett team med åtta medarbetare i olika funktioner, bland annat strateger inom näringsliv och samhällsplanering. Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat att arbeta för att göra Kiruna till en attraktiv plats att bo på, att ta fram en långsiktig strategi för tillväxt i kommunen samt att ansvara för att denna strategi genomförs. En viktig del av arbetet innebär att bygga nätverk och skapa kontakter både nationellt och internationellt inom offentlig sektor, näringsliv och universitet för att hitta nytänkande lösningar som bidrar till kommunens tillväxt. Du kommer även att hantera remissvar av olika slag, samt leda och samordna arbete med projekt- och bidragsansökningar, med syftet att öka kommunens finansieringsmöjligheter, exempelvis via statliga medel och EU-stöd. Kiruna kommun står idag inför en utmaning i form av arbetskraftsbrist. Därför ingår det i din roll att koordinera, utveckla och planera olika initiativ som syftar till att öka inflyttningen till kommunen. Utöver det strategiska arbetet kan även vissa operativa uppgifter förekomma inom tjänsten. KVALIFIKATIONER Du har en akademisk utbildning och en förmåga att tänka både strategiskt och kreativt. • Du är skicklig på att bygga relationer och har förmågan att driva komplexa uppdrag över organisatoriska gränser. • Erfarenhet från både näringslivet och offentlig sektor, gärna inom politiskt styrda organisationer, är meriterande. • Du har dokumenterad erfarenhet av förhandlingar och är trygg i sådana sammanhang. • Ett brett kontaktnät inom såväl näringsliv som offentlig sektor ses som en fördel. • Du har erfarenhet av att sälja in idéer eller koncept, och ett starkt engagemang i framtidsfrågor och samhällsutveckling. • Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift, är ett krav. • Ledarerfarenhet exempelvis som projekt- eller programledare är meriterande. • Det är även meriterande om du tidigare arbetat med att initiera och driva tillväxtfrågor. Övriga meriter • B-körkort är önskvärt. Personliga egenskaper Du är modig, pålitlig och har en hög social kompetens. Du har också en stark drivkraft att omsätta idéer till verklighet. Som person är du en tydlig kommunikatör med förmåga att planera och strukturera ditt arbete självständigt. Du trivs i samarbete med andra och får energi av att arbeta i team. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT För att arbeta hos oss ska du dela Kiruna kommuns gemensamma värdegrund där respekt, ansvar och samverkan är ledorden. Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö och stimulerande arbetsuppgifter och att du som medarbetare får en god balans mellan arbete och fritid. Vi har många olika förmåner där du som medarbetare kan träna kostnadsfritt på olika träningsanläggningar upp till 5000 kr/år, vi har stugor i fjällen som du kan hyra, vi erbjuder möjlighet att löneväxla till lediga dagar, möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot lediga dagar. Du kan anpassa dina arbetstider genom flextid eller årsarbetstid vilket gör det mer fördelaktigt att få till livspusslet och fritid. Det finns delvis möjlighet att arbeta hemifrån, när det fungerar för verksamheten. Vi strävar efter jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Kiruna kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli då Kiruna kommun är förvaltningsområde för dessa språk. Kiruna kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Job Posting End Date / last application date: 2025-08-10Är du redo att ta nästa steg och forma framtidens logistik tillsammans med oss på LKAB? Vi söker dig som drivs av att göra det lilla extra och som ser styrkan i att bygga relationer och nätverk. Hos oss får du en nyckelroll i vår spännande omställningsresa – mot ett logistiksystem i världsklass. Här får du inte bara vara med på resan, du får vara med och utveckla den. Framtidens viktigaste jobb Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Och på samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri? LKAB:s strategi som koldioxidfri järnmalmsproducent till senast 2045 innebär en stegvis förändrad produktportfölj som även kommer att påverka våra transport- och leveransbehov. De nya produkterna kommer att delvis kräva andra logistiklösningar än dagens produkter och kommer att existera parallellt med varandra under en lång tid. Din roll I rollen som strategisk logistikingenjör kommer du att vara en drivande kraft i att optimera våra flöden inom logistikområdet baserat på LKAB:s framtida produktion. Du kommer att arbeta med att integrera dessa produktflöden i en övergripande helhet som tillsammans med andra delar av LKAB:s produktionssystem, som gruvor och förädlingsverk, skapar optimala lösningar för framtiden. Din huvudsakliga uppgift blir att analysera framtidens logistikbehov och omvandla dessa insikter till konkreta kapacitetsplaner och rekommendationer för idag och de kommande 20 åren. Du kommer även att ta hänsyn till produktegenskapernas påverkan på systemet och bidra till att LKAB står redo med rätt logistikfunktioner vid rätt tidpunkt. Simulering och optimering av logistiksystem är en viktig del av arbetet, och erfarenhet inom detta område är en stor fördel. Dessutom kommer du att spela en viktig roll i att utvärdera olika framtida affärsscenarier och hitta den bästa vägen framåt för både LKAB och vår logistikverksamhet. Det här har du med dig Vi söker dig som har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter där du hunnit skaffa dig en bild av vad ett framgångsrikt logistiksystem innebär. Du är en naturlig nätverksbyggare med en strukturerad och proaktiv arbetsstil. Med din initiativkraft och samarbetsförmåga bidrar du både till din egen och verksamhetens utveckling. Rollen kräver att du är drivande och självständig, samtidigt som du har förmågan att se den större bilden och hitta kreativa lösningar tillsammans med andra som leder oss framåt. Civil- eller högskoleingenjörsexamen, gärna med en inriktning mot logistik Goda kunskaper i både svenska och engelska, tal och skrift B-körkort är ett krav för alla tjänster på LKAB Meriterande Erfarenhet från stimulering och optimering av logistiksystem Förståelse av vad som påverkar kapaciteten i ett logistiksystem Det här får du Belöningsprogram Fri träning på LKAB:s egna gym samt hos våra samarbetspartners på verksamhetsorterna i Norrbotten Friskvårdsbidrag och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år) Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering Ersättning för tandvård samt skydds- och terminalglasögon Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Placeringsort är med fördel Kiruna eller Gällivare/Malmberget men även Luleå och Narvik kan vara aktuellt Omfattning: Heltid Välkommen med din ansökan senast 10 augusti. Semesterperioden närmar sig och vi kommer att påbörja ett urval när vi är åter efter semestern, vilket sker i samband med sista ansökningsdag. Detta innebär att återkoppling kan dröja något. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en riktigt härlig sommar! För mer information om tjänsten vänligen kontakta Avdelningschef Magnus Ragneberg, [email protected] eller 0980 - 71215. Fackliga kontaktpersoner Kiruna/ Svappavaara: Sakari Alanko, Unionen, 0980-725 08 Ingegerd Kyrö, Ledarna, 0980-710 50 Peter Johansson, Akademikerföreningen, 0980-718 79 Malmberget/Luleå Unionen Södra Katarina Paganus, 0970-762 98 SACO-klubben Södra – Annika Taavoniku, 0970-795 32 Ledarna Södra – Johanna Dahlin 010-144 50 16 About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus. Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application. Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.
Vill du kombinera ditt tekniska kunnande med frihet och flexibilitet? Bli SMP:s nya Besiktningsingenjör i Kiruna med omnejd! Hos SMP Svensk Maskinprovning AB får du möjligheten att utvecklas i en roll som är både social och teknisk. Här blir du en del av ett företag med ett tydligt uppdrag: att skapa trygghet och säkerhet genom oberoende besiktningar och certifieringar. Vi söker dig som drivs av att göra skillnad - med noggrannhet och engagemang i fokus. I gengäld erbjuds en flexibel anställning där du får friheten att planera din arbetsdag och chansen att arbeta i en dynamisk och varierande miljö. Dina arbetsuppgifter Som besiktningsingenjör blir du SMP:s ansikte utåt och ansvarar för kontakten med nya och befintliga kunder i ditt område. Dina arbetsuppgifter inkluderar: *Besiktning av entreprenadmaskiner, lyftanordningar, IBC-behållare, mm. på plats hos kund. *Att bygga och vårda relationer med kunder i ditt område. *Säkerställande av att maskiner och utrustning möter gällande säkerhetskrav. SMP ser till att du får rätt verktyg för att lyckas. Din första tid innebär en introduktion. Under introduktionen får du lära dig om SMP:s uppdrag och arbetssätt. Du får kompetens inom olika regelverk och besiktningsprogram samt följa med en mer erfaren kollega ut på olika uppdrag hos kund. Tjänsten innebär stor frihet - du utgår från din bostad och planerar dina arbetsdagar med möjlighet att arbeta flexibla tider. För att underlätta ditt arbete erbjuds tjänstebil eller förmånsbil. Vissa resor med övernattning kan förekomma. Din profil För att bli framgångsrik i rollen som besiktningsingenjör är det viktigt att du har ett brett tekniskt kunnande, uppskattar kundkontakter, är självständig, driven, noggrann och vänlig, samtidigt som du kan ha en fast hand när det krävs. Det är också bra om du tycker om att vara utomhus även om en del av jobbet är administrativt och sköts hemifrån. Vidare ser vi gärna att du är/har: *Gymnasieingenjör, högskoleingenjör eller motsvarande. *God kunskap inom maskinteknik, el och hydraulik. *Tidigare besiktningserfarenhet. *God social förmåga. *Självständig och strukturerad. *Körkort B. Behörigheter för besiktning av entreprenadmaskiner, lyftanordningar, IBC-behållare, med mera är mycket meriterande. Vi erbjuder dig På SMP får du inte bara en utvecklande roll - du blir också en del av ett team där din insats gör skillnad. SMP erbjuder en arbetsplats präglad av professionalism, kompetens och gemenskap. Övrig information *Placeringsort: Utgångspunkt från din bostad med resor, i första hand inom ditt närområde *Omfattning: Tillsvidare *Lön: Individuell lönesättning *Start: Efter överenskommelse Tycker du att ovan beskrivning passar in på dig? Ansök då till tjänsten redan idag. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Våra fackliga representanter är: Clas Ståhlbom, Unionen, 010-4596188 och Anders Sandberg, SACO, 0725646475. SMP har valt att samarbeta med Maxkompetens i den här rekryteringsprocessen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Jonna Alm på mejl [email protected] alternativt telefon 073 540 59 50. Ansökningar via e-post mottages ej med hänvisning till GDPR. Om kunden Svensk Maskinprovning erbjuder ackrediterade besiktnings-, certifierings- och provningstjänster, med huvudinriktning mot maskin- och miljösäkerhet. Vi är totalt cirka 90 medarbetare som arbetar inom vår rikstäckande fältorganisation för besiktning eller vid våra provlaboratorier/kontor i Lund, Uppsala och Umeå. SMP Svensk Maskinprovning AB är dotterbolag till AB Svensk Bilprovning som ägs av TÜV Rheinland. Välkommen till SMP Svensk Maskinprovning - här skapar vi säkerhet tillsammans!
För ett livs levande Kiruna. En sak är säker. Med oss gör du skillnad. Vi är Kiruna, brukar vi säga. Vi är vårdpersonalen som håller gamla mamma i handen och läraren som får lillebror att läsa sina första ord. Vi är barnskötaren som får någon att växa varje dag och socialarbetaren som gör det som krävs för att förändra liv. Vi är personliga assistenten som ger frihet och bibliotekarien som gör litteraturen nära. Vi är hemstödpersonalen som kör till byarna i snöstorm som midnattssol för att finnas där. Vi är hundratals kompetenser, tusentals människor och generationer av erfarenhet som tillsammans tryggar, vårdar, inspirerar, lär ut, räddar liv, tänker nytt, flyttar städer, ställer upp för varandra och tar hand om människor. Med stolthet och omtanke. Från fjäll till stad. I dag och imorgon för ett levande Kiruna. Det finns något fint i det. Vill du också jobba för livet, människan och framtiden i Kiruna kommun? Vill du skapa värde och göra skillnad på riktigt för det som är viktigt? Socialförvaltningens uppdrag är att tillgodose människors behov av trygghet. Förvaltningen ska verka för att kommunens invånare får social omsorg i olika former och med ett speciellt ansvar att tillvarata svaga gruppers behov och intressen. Vi jobbar ständigt för en god kvalité som gagnar brukaren av våra insatser. ARBETSUPPGIFTER I rollen som omvårdnadsledare kommer du att arbeta för att upprätthålla kvalitén och trygga kompetensen inom äldreomsorgen. Du kommer huvudsakligen att arbeta med att introducera, handleda och stödja omvårdnadspersonalen i deras dagliga arbete. Du kommer även att arbeta nära avdelningschef samt enhetschefer för att tillsammans identifiera utvecklingsområden inom våra verksamheter. Du får möjlighet att bidra med dina kunskaper och blir en viktig del i arbetet med att kvalitetssäkra omvården samt bidra till en högkvalitativ vård. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har ett starkt engagemang för äldreomsorgen och som vill vara en inspirerande förebild inom vårdyrket. Som person har du ett tydligt pedagogiskt förhållningssätt och förmågan att skapa och upprätthålla goda relationer med både personal och brukare. Du är lyhörd och kan uttrycka dig tydligt, både muntligt och skriftligt och bidrar aktivt till ett positivt arbetsklimat. Vi värdesätter personlig mognad genom att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och kan fatta informerade beslut även i utmanande situationer. Du har förmågan att se helheten och förstå samt arbeta utifrån verksamhetens övergripande mål. Vi söker dig som har flera års erfarenhet inom vårdyrket. Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska eller har annan utbildning eller erfarenhet som av arbetsgivaren ser som likvärdig. Belastningsregister: Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska du kunna uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister vid anställning. Beställ ett direkt i samband med att du lämnar in din ansökan, du gör det via länken https://polisen.se/belastningsregistret?mtm_campaign=utdrag&mtm_kwd=post0623 Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT För att arbeta hos oss ska du dela Kiruna kommuns gemensamma värdegrund där respekt, ansvar och samverkan är ledorden. Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö och stimulerande arbetsuppgifter och att du som medarbetare får en god balans mellan arbete och fritid. Vi har många olika förmåner, där du som medarbetare kan träna kostnadsfritt på olika träningsanläggningar upp till 5000 kr/år, vi har stugor i fjällen som du kan hyra, vi erbjuder möjlighet att löneväxla till lediga dagar, möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot lediga dagar. Vi strävar efter jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Kiruna kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli då Kiruna kommun är förvaltningsområde för dessa språk. Kiruna kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Om tjänsten I rollen som merchandiser/varuplockare kommer du att vara nyckeln till att skapa en inspirerande och lockande butiksmiljö. Vi erbjuder dig ett arbete där du kan påverka och styra ditt arbete till stor del själv, men såklart även i samråd med oss. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att besöka olika butiker i Kiruna och Gällivare för att fylla på, fronta, underhålla samt beställa varor för våra kunder. Då du arbetar själv är det viktigt att du är handlingskraftig, självgående och har förmågan att planera ditt arbete effektivt. Personliga egenskaper Vi söker dig som är kreativ, självgående och har en god förmåga att ta egna initiativ. Du trivs med varierande arbetsuppgifter och kan anpassa dig efter olika situationer. Som person är du serviceinriktad och ansvarstagande, med ett starkt driv att hitta lösningar i det dagliga arbetet. Du har ett öga för detaljer och arbetar noggrant för att säkerställa hög kvalitet i det du gör. Erfarenhet av varuplock, merchandising eller liknande arbetsuppgifter inom detaljhandeln är meriterande. Krav B-körkort och tillgång till egen bil. Milersättning tillkommer. Du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Det kan vara studier på minst halvfart 50 %, en deltidsanställning, eget företag, pensionär eller att du är elitidrottare. Info om tjänsten och anställningsform Tjänsten är ett extrajobb där arbetstiderna kan se olika ut från månad till månad, där antalet timmar och arbetspass kan variera. Arbetstiderna är förlagda på vardagar, måndag till fredag, under dagtid. Tjänsten och anställningsformen är en behovsanställning. Du kommer att vara anställd av Storesupport by Job&Talent och arbeta ute hos vår kund. Start för tjänsten är omgående. Om Storesupport by Job&Talent Storesupport är en del av Job&Talent, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten. Ansökan Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl, vänligen sök via vårt ansökningsformulär. Är du intresserad? Sök tjänsten redan idag! Urval och intervjuer sker löpande så skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Har du några frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen? Då är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare. Varmt välkommen!
För ett livs levande Kiruna. En sak är säker. Med oss gör du skillnad. Vi är hundratals kompetenser, tusentals människor och generationer av erfarenhet som tillsammans tryggar, vårdar och inspirerar. Från fjäll till stad. I dag och imorgon för ett levande Kiruna. Det finns något fint i det. Vill du också jobba för livet, människan och framtiden i Kiruna kommun? Vill du skapa värde och göra skillnad på riktigt för det som är viktigt? Vi erbjuder: • En stimulerande och utvecklande arbetsmiljö med ett högt tempo. • Möjlighet att påverka och utveckla socialtjänstens arbete. • Flera olika förmåner som kommunen erbjuder. • Fortbildning och kompetensutveckling. Vi ser fram emot att höra från dig! ARBETSUPPGIFTER Vi söker en engagerad och erfaren avdelningschef för socialtjänstens individ- och familjeomsorg, IFO, som vill vara med och leda vår avdelning bestående av drygt 60 medarbetare och 5 enhetschefer. Som avdelningschef kommer du att ha en central roll i att utveckla och förfina våra sociala tjänster för att möta behoven hos våra brukare och medborgare utifrån den nya socialtjänstlagen och dess anpassningar framöver. Du är direkt underställd socialchefen och ingår i dennes ledningsgrupp tillsammans med 3 andra avdelningschefer och en verksamhetschef. Förvaltningens administrativa enhet ingår idag i avdelningen för individ- och familjeomsorg. I din roll förväntas du bidra till utvecklingen av hela socialförvaltningen som del av förvaltningsledningen för att hitta gemensamma lösningar utifrån de förutsättningar som råder. Vi arbetar tillsammans för att alla i Kiruna kommun ska växa upp och kunna åldras i en trygg kommun där man har nära till hjälp och stöd. Du är ansvarstagande, lojal och flexibel. Förutom våra brukares behov är du lyhörd för dina anställda och verksamhetens behov. Vi inleder nu ett arbete med enhetschefers arbetsmiljö där du kommer att driva arbetet för IFO. Du ska dela och efterleva kommunens värdegrund RASK, respekt, ansvar, samverkan och kommunikation. Arbetsuppgifter: • Leda och utveckla avdelningen för socialtjänsten IFO. • Ansvara för budget och personal. • Säkerställa att verksamheten följer gällande lagar och riktlinjer. • Samverka och nätverka med övriga avdelningar, andra förvaltningar, civilsamhället och externa aktörer. • Driva mål och förbättringsarbete både på kort och lång sikt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är en erfaren och kunnig ledare inom socialförvaltningens verksamhetsområde. Du har en relevant högskoleutbildning och det är meriterande om du är utbildad socionom. Du har erfarenheter av att leda och utveckla en verksamhet samt erfarenhet av ansvar för personal, ekonomi och verksamhet, gärna inom offentlig sektorn. Du är väl bekant med de lagar och regler som styr området. Din ledarstil präglas av tydlighet, beslutsamhet och entusiasm. Du har förmågan att visualisera och tänka utanför ramarna, vilket gör att du kan se nya lösningar och förmedla det till dina medarbetare. Genom att bygga starka relationer och samarbeta med olika intressenter skapar du en positiv arbetskultur och goda förutsättningar för samarbete. Du har stark kommunikativ förmåga. Det är önskvärt med några års erfarenhet av ledarskap inom socialtjänsten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT För att arbeta hos oss ska du dela Kiruna kommuns gemensamma värdegrund där respekt, ansvar och samverkan är ledorden. Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö och stimulerande arbetsuppgifter och att du som medarbetare får en god balans mellan arbete och fritid. Vi har många olika förmåner där du som medarbetare kan träna kostnadsfritt på olika träningsanläggningar upp till 5000 kr/år, vi har stugor i fjällen som du kan hyra, vi erbjuder möjlighet att löneväxla till lediga dagar. Vi strävar efter jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Kiruna kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli då Kiruna kommun är förvaltningsområde för dessa språk. Kiruna kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
We are looking for front desk staff to Sweden's northernmost city! Take the opportunity to work among the colorful northern lights, sparkling winter days and severe cold in Sweden's northernmost city! As front desk staff at Kiruna guidetur, you will get to work with guests from all over the world who are here on their dream holiday. We are looking for three people to join our staff this winter season so apply with a friend! About us Kiruna Guidetur is one of the largest guide companies in Kiruna and has been around for 30 years. Since the start, our focus has been small groups and personal experience. We work with many local operators and travel agencies from all over the world and plan guests' journeys from transfers to hotels and tours. We offer a large variety of tours out in the nature around Kiruna such as snowmobiles, nordic skiing, snowshoes, ice fishing and of course a hunt for northern lights which is the highlight and dream for many of our guests. The company is constantly expanding, and we welcome different approaches and new ideas. As an employee with us, you get the opportunity to develop in your work role and try different areas of work together with colleagues from around the world. Enjoying ourselves and having fun at work is important to us, which is why we encourage initiatives for staff activities and organize a bunch of them during the season. Accommodation can be difficult to find in Kiruna, and we therefore offer our employees staff accommodation. About the job As a front desk staff, you are part of our booking team and will handle bookings by phone and email. You are the company’s face towards our guests who are going on adventures or want to book activities over the counter with us. We have a souvenir shop in central Kiruna and at the airport together with a Bistro where the job also includes serving food over the counter. You get the opportunity to work in addition to your other tasks, which make the job varied, it can be to pick up guests at the airport or assist guides who are going on a trip. Above all, you get the opportunity to work with a bunch of wonderful and engaged colleagues. Among the regular duties you get to do many other things which create a good variety for the job, such as transfers and assist guides preparing their tours. About you To work as front desk staff, we attach great importance to you being a curious and social person who treats our guests with enthusiasm. We are looking for people that: have high social skills and are service minded punctual, responsible and helpful B driving licence Good English in speech and writing First aid training (upon admission - let us know in your application if you do not have first aid training so we can solve it together) Meritorius: Previous experience of jobs in the tourism industry Additional language skills Education in the Tourism Industry/Service Industry What we offer Seasonal contract (full-time) between the 1st of November and the 31st of March HRF collective agreements for secure employment a fun and international work environment with development opportunities, all while being immersed in breathtaking nature Accommodation: we offer our employees the chance to rent a room in a staff accommodation (simple cottage) with shared kitchen, toilet/shower and living room with TV
Work as a Team leader under the Northern lights this winter Aurora Camp Kurravaara, a unique destination for Northern Lights experiences and wilderness adventures, is looking for a dedicated and motivated Team Leader to join our dynamic team. If you thrive in outdoor environments, have leadership experience, and are passionate about delivering unforgettable guest experiences, this role is for you. About us Kiruna Guidetur is one of the most established tour operators in Swedish Lapland, with over 30 years of experience in delivering authentic Arctic adventures. Based in Kiruna, the company specializes in small-group, personalized experiences that connect visitors with the wild beauty and culture of the North. Year-round, we offer a wide range of activities including snowmobile safaris, dog sledding, Northern Lights tours, hiking, canoeing, and traditional cultural experiences. A key part of the Kiruna Guidetur offering is Aurora Camp Kurravaara—a rustic and charming riverside retreat located just 12 km from Kiruna, along the scenic Torne River. Surrounded by deep forest and far from city lights, the camp is an ideal base for witnessing the Northern Lights or experiencing the Midnight Sun. Guests can stay in cozy wilderness cabins, tree tents, glass huts, or fully equipped cottages, all designed to immerse them in the serene Lapland landscape. The camp is not just a place to sleep—it’s a gateway to adventure. Activities like snowshoeing, sleeping in igloos and guided Northern light tours start right from the doorstep. Together, Kiruna Guidetur and Aurora Camp Kurravaara provide a seamless and unforgettable Arctic experience, combining expert guiding, warm hospitality, and deep respect for the nature and culture of Swedish Lapland. About the job As a Team leader at Aurora camp, you have 4-5 colleagues to work with, and you play a key role in ensuring smooth daily operations, creating a positive team environment, and delivering high-quality guest experiences in a unique Arctic setting. Your responsibilities are dynamic and hands-on, reflecting the seasonal nature of the camp and its focus on outdoor tourism. Main tasks Coordinate daily schedules, guest check-ins, and logistics Supervise and support a multicultural team Ensure cabins, saunas, and common areas are clean, safe, and welcoming Act as the main contact for guest needs, feedback, and on-site problem-solving Maintain high safety standards and respond to changing weather conditions Communicate with management and assist with supplies and camp logistics At Kiruna Guidetur, we believe in creating a supportive, respectful, and non-hierarchical work environment. Our values guide how we work together and how we treat our guests: Flat Structure – We operate without rigid hierarchies. Every team member’s input is valued, and decisions are made collaboratively. Team Spirit – We help each other, step in when needed, and celebrate shared success. No task is “not my job.” Respectful Leadership – No one acts bossy. We lead by example, support one another, and communicate with mutual respect—regardless of role or experience. We believe this culture not only creates a better workplace, but also leads to more genuine, memorable experiences for our guests. About you We are looking for people that: Experienced Leader: You have proven experience in leading teams, ideally in tourism, hospitality, or outdoor/adventure settings. Customer-Focused: You understand what makes a memorable guest experience and know how to inspire others to deliver it. Problem Solver: Calm under pressure, solution-oriented, and hands-on. Excellent Communicator: You’re fluent in English (Swedish or other languages are a plus) and know how to communicate clearly with both guests and staff. Adaptable: You thrive in remote and changing environments and are not afraid of cold or physical tasks. Organized & Responsible: Capable of planning, delegating, and ensuring smooth day-to-day operations. Have a snowmobile driver's license (course can be done pre-season in Kiruna) have done first aid training (upon admission) Meritorius: Previous experience of jobs in the tourism industry Previous work in hotel, camp Additional language skills What we offer Seasonal contract (full-time) between October and April HRF collective agreements for secure employment a fun and international work environment with development opportunities, all while being immersed in breathtaking nature Accommodation: we offer our employees the chance to rent a room in staff accommodation (simple cottage) with shared kitchen, toilet/shower.
Välj ett jobb för att visa detaljer