Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu personliga assistenter till kund som bor i Kramfors kommun. Om jobbet som personlig assistent Som personlig assistent arbetar du nära en kvinna i 60-års åldern som bor på landet i Kramfors kommun. Du assisterar och stöttar henne i allt i hennes vardag. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hon önskar. I hemmet finns djur så du bör inte vara allergisk mot pälsdjur. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden med det hon behöver hjälp med för tillfället. Vi söker dig som Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. Omsorg bör vara din styrka och lyhördhet din förmåga. Du bör också ha modet att vara närvarande och kunna ta ansvar. Här samarbetar vi i ett stabilt, trevligt och tryggt arbetsgäng. Bra om du har erfarenhet av vården och personlig assistent men vi lär också upp dig här på plats. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistent. Om anställningen Nu behöver vi vikarier för start omgående. Ni jobbar dygn med jour på natten. Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV och personligt brev. Intervjuer sker löpande så vänta inte med att lämna in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Vill du ha större frihet i ditt arbete, utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du har en förmånlig lön? Då är du varmt välkommen till oss på Te Crea Care! Te Crea Care etablerades 2013 och bemannar sjuksköterskor, fysio- och arbetsterapeuter. Vi har avtal med samtliga regioner, många kommuner och privata vårdgivare. Det innebär att vi kan erbjuda dig många olika typer av uppdrag i hela landet. Te Crea Care har löpande arbetat intensivt med anbudsarbete för att du som konsult ska ha många uppdrag att välja mellan till riktigt bra villkor. Vi arbetar tight med våra konsulter där vi är ett team. Krav eller önskemål: - Legitimerad sjuksköterska samt två års erfarenhet. - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Du är flexibel och kan anpassa dig i olika arbetsförhållanden. Du är trygg i dig själv och har förmågan att prioritera, delegera och arbetsleda. Vi söker dig som värdesätter eget ansvar, delaktighet och som bidrar till ett positivt arbetsklimat. Du är lyhörd och bemöter människor med respekt och omtanke. Vi finns med dig hela vägen från uppdragsstart, löpande under uppdraget och när det är dags att se på fortsättning. Vi finns med alltifrån att hitta de bästa uppdragen åt dig, boka ev resa och boende, som bollplank under uppdraget och ligger steget före inför nästa uppdrag. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En dedikerad konsultchef Komplett försäkring Flexibel pension Friskvårdsbidrag Utbildningar Tipsbonus Konsultträffar I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag. Är du intresserad av att veta mer om oss, kontakta Konsultchef Peter Jönsson på 070 521 28 96 eller besök vår hemsida på www.tecreacare.com
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle? Då kanske du är vår nästa kollega! Anställningen är placerad på Enheten för teknik och service 2 som är en del av MSB:s skolverksamhet. Skolverksamheten består av totalt 14 enheter och en stab, verksamheten finns stationerad i Revinge, Rosersberg och Sandö. I uppgiften ingår att bedriva utbildning enligt författning, att genomföra utbildning på uppdrag, samt att genomföra utbildning enligt myndighetens utbildningsstrategi. I uppgiften ingår metod- och teknikutveckling för effektiva räddningsinsatser. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att leda och koordinera byggprojekt kopplat till våra utbildningsanordningar, förrådsbyggnader samt ombyggnationer i förhyrda lokaler på MSB Sandö. Du ansvarar för projektplanering, budgetering och uppföljning av tidsramar och samverkar med entreprenörer, leverantörer och myndigheter för att säkerställa att projekten genomförs effektivt och enligt specifikationer. Du kommer att leda workshops för att fram underlag både till byggnationer och andra investeringar. Du har även ansvar att fortlöpande kommunicera projektens progression. I den roll finns internt stöd i form av miljöhandläggare, arbetsmiljöhandläggare, ekonomer, inköpare och jurister. Du kan komma att ha uppdrag inom hela MSB:s skolverksamhet som nu finns på tre orter i landet, förutom Sandö, även Revinge och Rosersberg. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har: - Akademisk utbildning mot byggnadsteknik eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. - Flerårig erfarenhet av att driva egna projekt. - B-körkort. - God förmåga att uttrycka dig väl i tal och i skrift både på svenska och på engelska. - God kännedom om de lagar och förordningar som reglerar byggbranschen och samhällsbyggnad. Det är meriterande om du har: - Erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning. - Erfarenhet av arbeta med riskbedömningar och identifiera åtgärder. Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Din placeringsort kommer att vara Sandö och resor ingår i anställningen. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om oss Anställningen är placerad på Enheten för teknik och service 2. Enhetens uppgift är att tillhandahålla, underhålla och projektera utbildningsanordningar, materiel, utrustning och fordon. I detta ingår fastighetsskötsel, verkstadstjänster, vaktmästeri och inom ramen för befintliga hyresavtal löpande kontakter med hyresvärden angående daglig drift och underhåll av lokaler. Enheten leds av en enhetschef. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Hans Skoglund. Fackliga företrädare är Patrik Klingberg (Saco-S), Karl-Johan Rahm (ST) och Josefin Berglund (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 31 juli 2025.
Restaurang Fiskarfänget är beläget i Höga kustens vackra skärgård i det genuina fiskeläget Norrfällsviken. Fiskarfänget är en genuin fiskrestaurang med à la carte meny har även kötträtter på menyn, sin populära skärgårdsbuffé på helger. Här serverar vi god hemlagad husmanskost. Restaurangen har en kapacitet 250 gäster. Vi har ett stort flöde av hungriga turister/gäster under högsäsongen juni-aug. Vi söker nu Kockar inför sommarsäsongen 2025. Dina arbetsuppgifter: Vi söker någon som kan ta ansvar i vårt kök, är självgående, är snabb och har ett leende även när det blir hett om öronen. Vi söker även nya kockar som är i starten på sin karriär eller under utbildning. Här möts du av ett glatt gäng, Vi söker dig som är noggrann, energisk, glad och positiv. Du behöver gilla att ge gäster fantastisk service. Personalboende finns, lön enligt avtal. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Norrfällsvikens Camping, Stugby & Marina är en stor 4-stjärnig familjecamping beläget vid havet mitt i Höga Kusten. Vi söker nu Lokalvårdare inför säsongen 2025. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att städa stugor, servicehus, hotellrum och även avsyning av stugor. Vi söker dig som är noggrann, energisk, glad och positiv. Du behöver gilla att ge våra kunder fantastisk service. Vi ser gärna att du har erfarenhet av lokalvård sedan tidigare. Även du som går gymnasiet är välkommen att söka tjänsterna. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Norrfällsvikens Camping, Stugby & Marina är en stor 4- stjärnig familjecamping beläget vid havet mitt i Höga Kusten. Vi söker nu Receptionister/turistvärdar för sommaren 2025. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att ta emot bokningar, checka in/ut våra gäster, besvara telefon/mail och ge våra campinggäster och gäster på Marinan riktigt bra service. Vi söker dig som är glad och positiv. Du behöver gilla att ge våra gäster fantastisk service. För arbetsuppgifterna krävs goda färdigheter att kommunicera och dokumentera på svenska. Det är meriterande om du behärskar engelska i tal och skrift. Personalboende finns, lön enligt avtal. Även du som går i gymnasiet är välkommen att söka tjänsterna.
Som mekaniker kommer du att stötta produktionen genom att samarbeta runt frågor om förebyggande och avhjälpande underhåll på våra pappersmaskiner och massabruk. I arbetet ingår arbetsuppgifter som exempelvis utbyte av växellådor, pumpar, fläktar och ventiler. Under din första anställningstid kommer du tillsammans med andra erfarna kollegor få möjlighet att lära dig arbetsuppgifter och rutiner. Beredskap cirka var 8:e vecka ingår i tjänsten. Vem är du? • Vi tror du kommer att trivas och lyckas i denna roll om du har erfarenhet av mekaniskt arbete och vana från att samarbeta. • Du gillar att ta egna initiativ och värnar om andras säkerhet. Är flexibel och tycker om att växla mellan att arbeta självständigt och i team. • Du är serviceinriktad och öppen för att lära dig nya arbetsuppgifter. • Utbildning och erfarenhet av lagerbyten och laseruppriktning ses som meriterande. • Tillstånd för truck, travers samt heta arbeten ses även det som meriterande. • Vi ser att du har gymnasieutbildning med för arbetet relevant inriktning. Vi erbjuder • En tillsvidareanställning • Ett arbete i en dynamisk organisation där det lokala interagerar med det internationella • Ett ansvarsfullt arbete tillsammans med kompetenta kollegor Löpande tillsättning så skicka in din ansökan redan i dag men senast 31 juli 2025.
Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjen Under din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta: Antal barn: 1 Ålder: 1 år Dagar i veckan de önskar hjälp: 1-2 gånger i veckan Tider: Oftast hämtning från förskola och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som: Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barn Har erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigt Kan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningen Flexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardag Följa och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpen Introduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNanny Viktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.se Barnvakt hos https://barnvakt.se Au pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pair Personlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Studiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm Personlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg
Vill du jobba på en lite personligare byrå? Vi behöver förstärkning i gruppen och söker någon som kan passa in och som har erfarenhet av redovisning och bokslutsarbete, alternativt revision. Hos oss kommer du att arbeta på en kompetent byrå med både stora och små företag. Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete tillsammans med ett gäng härliga kollegor med lång erfarenhet. Vi arbetar med moderna verktyg och gärna helt digitalt men värdesätter det personliga mötet och hög servicegrad. Det är därför viktigt att du uppskattar möten med människor, har en härlig personlighet och trivs att arbeta både på egen hand och i team. Tjänsten är en heltidsanställning men även deltid kan diskuteras. Du kan välja att arbeta i Kramfors eller på vårt kontor i Ullånger. Det finns alltid möjlighet till visst arbete på distans men utgångpunkten är på våra kontor för att vara tillgängliga för både kunder och medarbetare. Hör av dig! Ring eller skicka dina ansökningshandlingar till Marie Gabrielsson. Vi kommer att behandla ansökningar löpande och tillsätter tjänsten om vi hittar rätt person så vänta inte med din ansökan.
Ditt uppdrag Som Förrådstekniker innebär det att du tillsammans med ditt team stöttar kollegor i uttag av reservdelar & förbrukningsvaror till produktionen.• Din uppgift är att stödja avdelningen genom att administrera inkommande & utgående leveranser i vår godsmottagning. • Du genomför även avstämningar, olika kontroller & rapporteringar av våra reservdelar och förrådsartiklar i enlighet med våra gällande rutiner. • Du kommer att arbeta i vårat underhållssystem API-PRO samt i SAP Vem är du? • Vi tror du kommer att trivas som Förrådstekniker om du är en noggrann, samarbetsvillig, stöttande och engagerad person som gillar det administrativa arbetet lika mycket som det sociala. • Du gillar att ta egna initiativ och värnar om andras säkerhet. • Vidare tror vi att du trivs med att samarbeta med andra och att ge det ”lilla extra” i varje kundbemötande. • Vi söker dig som minst har gymnasieutbildning gärna med inriktning industri eller teknik. Vidare är det meriterande om du har datorvana och då gärna API-PRO och/eller SAP. Vi erbjuder • En tillsvidareanställning • Ett arbete i en dynamisk organisation där det lokala interagerar med det internationella • Ett ansvarsfullt arbete tillsammans med kompetenta kollegor Besök oss på på mondijobs.se för att läsa mer om hur det är att arbeta hos oss och våra förmåner.
Välj ett jobb för att visa detaljer