Enhetschef till Vägenheten

Lerums kommun är i ett expansivt skede med mycket spännande på gång! Vägenheten är en del av verksamhetsområdet Teknisk service och ingår i Sektor samhällsbyggnad. Vägenheten ansvarar för drift och underhåll av Lerums kommun cirka 200 kilometer vägar, 90 kilometer gång- och cykelvägar och gångbanor samt 48 broar och vägportar. De ska vara belysta, rätt skyltade, uppmålade och vintertid halkbekämpade samt snöröjda. Idag består enheten av arbetsplanerare, anläggningsarbetare, arbetsledare och vägingenjörer. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef för Vägenheten är du en del av Teknisk service-ledningsgrupp och är med och tar ansvar för hela Teknisk services verksamhet och utveckling, så att den utvecklas i enlighet med styrdokument och utifrån tydligt invånarfokus. Som enhetschef arbetar du i nära samarbete med verksamhetsområdets alla enheter, där du har ansvar att driva din verksamhet framåt i utveckling och planering tillsammans med cirka 10 engagerande medarbetare. Du förväntas arbeta med organisationen i syfte att skapa och bidra till en ökad effektivitet. I ditt uppdrag bär du huvudansvar för enhetens ekonomi, arbetsmiljö och personalansvar. Du företräder enheten, verksamhetsområdet, sektorn och kommunen som helhet såväl internt som externt gentemot invånare och media. Du har ett tydligt ansvar som beställare gentemot privata entreprenörer där det gäller att vara en del i att genomföra kvalificerade upphandlingar men också att löpande säkerställa kvalitet och kostnadseffektivitet i det dagliga arbetet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: - Lämplig högskole-/universitetsutbildning, till exempel vägingenjör, eller erfarenhet som bedöms som likvärdig. - Flerårig dokumenterad erfarenhet av personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar. - Kompetens inom området väghållningens juridik. Meriterande: - God förståelse för hur en kommun och därmed politiskt styrd organisation fungerar. - Kunskaper om anläggningsarbete, främst inom belysning och gatuunderhåll. Du behöver vara strukturerad, ha god analytisk förmåga, ett strategiskt och affärsmässigt förhållningssätt och verka ur ett helhetsperspektiv. Ytterligare egenskaper vi värdesätter hos dig är att du är intresserad och nyfiken på ny kunskap och problemlösning, är lugn, flexibel, positiv och bidrar till att skapa ett gott arbetsklimat. Vi förväntar oss att våra chefer i rollen som ledare agerar autentiskt, föredömligt med personlig omtanke och har förmågan att inspirera och motivera dem vi leder. I Lerums kommun arbetar vi med utvecklande ledarskap och därför får du som chef hos oss en grundutbildning samt vidareutveckling inom ramen för kommunens Ledarskapsplattform. Ledarskapsplattformen ska ge dig som chef och ledare rätt förutsättningar för ditt uppdrag. Du som chef i Lerums kommun ges en unik möjlighet att utveckla dig med hjälp av modeller samt arbeta med hur du kan förbättra hela ditt ledarskap och dina ledarskapsbeteenden, oavsett din erfarenhetsnivå. Chefer i Lerums kommun förväntas formulera en egen personlig utvecklingsplan som bygger på det utvecklande ledarskapet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT I rollen som enhetschef kan du bli föremål för säkerhetsprövande samtal. Ansökningstiden kan komma att förlängas. Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram. Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

24 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Personlig assistent sökes för sommaren i Lerum/Floda

Jag är en 42-årig kvinna med ett fysiskt funktionshinder och söker dig som behöver ett extrajobb. Passen är varierande tider, vikarie vid behov eller extrapass på helgen. Du är en positiv kvinna med körkort och bil, det krävs för att ta sig hit. GIL har kollektivavtal med Fremia-kommunal. GIL tillämpar individuell lönesättning. Lön enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan!

23 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Kundmottagare

Riddar Kyl i Lerum AB är sedan 30 år tillbaka ett väletablerat företag som installerar och reparerar värmepumpar i Lerum/Alingsås samt kringliggande kommuner. Vi är 10 personer som ser till att våra kunder har ett bra inomhusklimat med låga driftskostnader. Vår kundmottagare flyttar till en annan del av landet och vi söker därför snarast en ny medarbetare till vår verksamhet i Stenkullen. Tjänsten innebär · Att ta emot inkommande samtal med fokus på kunder som behöver boka tid för reparation eller service och planera in dessa. · Garantiregistreringar av värmepumpar · Rapportering till myndigheter och organisationer. · Administrativt arbete med tidrapportering. · Ta emot leveranser. · Tjänsten är heltid. Eventuellt kan viss fakturering och bokföring även ingå i tjänsten.

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Verksamhetschef kultur och fritid

Lerums kommun, med centralorten Lerum, har cirka 3 200 medarbetare och ligger cirka 20 minuters resväg från Göteborg. Lerum är en kommun i framkant, som vill mer. Vi blickar framåt med respekt för vår historia. Här finns rum att utvecklas och att växa. En plats för en hållbar framtid. Tillsammans arbetar vi för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens drygt 43 000 invånare. En levande kommun med rum för dygnets alla timmar, för alla skeenden i livet. ARBETSUPPGIFTER I tjänsten som verksamhetschef för kultur och fritid ansvarar du för att driva utveckling av folkbibliotek, allmänkultur, konst, kulturskola, fritid inklusive föreningsutveckling, friluftslivet och den öppna ungdomsverksamheten. Till din hjälp har du tre enhetschefer med ansvar för fritid, kulturskola samt kultur och bibliotek. Du representerar förvaltningen gentemot kultur- och fritidsnämnden tillsammans med sektorschef. Du är sakkunnig och svarar för beredning av ärenden mot nämnden samt stöttar i planering inför och under nämndens möten. Uppdraget innebär ett brett arbete, med både operativa- och strategiska frågor inom hela kultur- och fritidsområdet. I det strategiska arbetet ingår att samordna verksamhetsområdets arbete med att ta fram underlag för beslut kring budget, verksamhetsplan uppföljning och lokalinvesteringar inom området. Du kommer att ha ansvar för kommunens fritidsanläggningar, leder och ridvägar och du förväntas arbeta med frågor som handlar om friluftsliv, öppen ungdomsverksamhet föreningsutveckling och badplatser utöver konst, kultur och biblioteksfrågor. Du blir en viktig del av kommunens arbete för en hälsofrämjande samhällsutveckling och att aktivt delta i planering och genomförande av ett nytt kulturhus. En viktig del av arbetet är att samverka och samarbeta med kommunens övriga verksamheter, regionen, kommunalförbund och föreningslivet. Du kommer att företräda kommunen i olika lokala och regionala sammanhang. I det utåtriktade arbetet ingår att omvärldsbevaka och föra in nya tankar och idéer i syfte att utveckla kommunens kultur- och fritidsverksamhet. Du kommer att vara direkt underställd sektorschef för kommunledning och verksamhetsstöd och ingå i sektorns ledningsgrupp. Förutom verksamhetsområdet kultur och fritid har sektorn ansvar för förvaltningens gemensamma övergripande processer inom ekonomi, HR, digitalisering, administration och kommunikation. Förvaltningens tre övriga sektorer har ansvar för utbildning, samhällsbyggnad samt stöd och omsorg. KVALIFIKATIONER Du har relevant examen från högskola-/universitet. Du ska ha arbetslivserfarenhet som chef och ledare, även erfarenhet av att leda chefer. I Lerum arbetar vi efter ledarskapsmodellen utvecklande ledarskap. Du är trygg, stabil och har självinsikt. Ditt ledarskap kännetecknas av utvecklande ledarbeteenden, du leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå uppsatta mål. Du skapar engagemang och delaktighet. Du är förändrings- och utvecklingsinriktad, initiativrik och strukturerad samt har förmåga att prioritera och planera verksamhetsområdets uppdrag. Rollen förutsätter också att du har en analytisk och strategisk förmåga för att driva förflyttning och samarbeta med många olika roller och verksamheter. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och du producerar egna dokument av hög kvalitet. Du ska gärna ha erfarenhet av arbete inom kultur- och/eller fritidssektorn. Du ska ha erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation. Du ska också ha erfarenhet av att driva utvecklingsarbete med goda resultat. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram. Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

22 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Köksbiträden

Vi söker köksbiträde till våra förskolors serveringskök, ej tillagning, i Lerum och Stenkullen om 50% vardera. Du ansvarar för måltidsservering och disk, samt förskolans egenkontroll, tillsyner och beställningar. Vi söker dig som är serviceminded, har hög arbetsmoral, ordningssam, stukturerad och tycker om att vara i en miljö där det händer mycket. Samarbete och flexibilitet är viktigt. Du är inte rädd för att ta i och hjälpa till med förskolans alla förekommande uppgifter. Har du erfarenhet av serveringskök, rutiner, beställningar, livsmedelshygien och tillsyner är detta meriterande. Önskad start för anställningarna är 5 augusti Ht 24. Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev. Vi intervjuar löpande

21 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Florist

Florist sökes till blomsterbutik och handelsträdgård i Gråbo Arbetet kommer mest vara i butiken men stundtals även innebära att man får vara i vår handelsträdgård samt skötsel av växter på större arbetsplatser, köra bud osv Vi söker dig som har känsla för färg och form , är glad, serviceminded och passar i vårt team samt har erfarenhet av att jobba som florist. Dock är utbildning inget krav men naturligtvis meriterande. Om detta låter som något för dig så är du välkommen att höra av dig.

21 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

21 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Business Controllers sökes till kommande uppdrag i Stockholm och Göteborg

Är du Business Controller och bor i Stockholm eller Göteborg? Just nu söker vi efter Business Controllers för att utöka vårt nätverk för kommande uppdrag. Vi söker ständigt duktiga och engagerade ekonomer som är intresserade av konsultuppdrag. Uppdragen kan variera i längd, alltifrån några månader upp till ett par år. Du kan även vara egenföretagare och gå in som underkonsult via oss. Våra kunder finns i hela Sverige men framför allt i Stockholm och Göteborg, uppdragen är oftast på heltid men vi har även deltidsuppdrag. Ditt uppdrag I rollen som Business Controller är din huvuduppgift att analysera och tolka företagets ekonomiska siffror och med detta som underlag agera stöd till ledningen vad gäller verksamhetsstyrningen och medverka till åtgärder som ökar organisationens interna effektivitet. I rollen har du möjligheten att få ta del av en varierande mängd uppdrag och har oftast flera arbetsuppgifter som exempelvis: Sammanställa den ekonomiska information som ledningen behöver. Ge råd och stöd till ledningen. Analysera och följa upp resultat, lönsamhet och affärsplaner. Klarlägga ekonomiska händelser, orsaker och konsekvenser. Ta fram och presentera strukturerade analyser. Agera stöd till linjechefer och medarbetare i att genomföra förändring. Delta i arbetet med företagets långsiktiga affärsplaner och prognoser. Bedöma de ekonomiska konsekvenserna av olika planer. Undersöka om och hur en produkt eller tjänst är lönsam. Undersöka om försäljning skiljer sig mellan olika geografiska områden och olika kundgrupper. Se till att det finns välfungerande ekonomiska informationssystem i verksamheten. Vem är du? Du har en relevant utbildning civilekonom- eller högskoleutbildning inom ekonomi. Du har några års erfarenhet som controller och har vana av att jobba nära verksamheten. Det är meriterande om du har arbetat med redovisning och varit med i bokslutsarbetet, budget och prognosarbete gärna både på byråsidan och på ett bolag med olika typer av ekonomiroller. Stor vana av att arbeta i Excel och behärskar även andra ekonomisystem och rapporteringsverktyg. Du behärskar svenska och engelska, både i skrift och tal. Du är professionell och tycker om att dela med dig av din kompetens och erfarenhet för att hjälpa våra kunder, du vågar utmana dig själv för att utvecklas. Du är positiv, tillmötesgående och har ett prestigelöst sätt. Du är kommunikativ och ansvarstagande. Du har ett noggrant och analytiskt arbetssätt, samtidigt som du är utåtriktad och relationsskapande. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i nya strukturer, roller och arbetsuppgifter och du trivs bra i att arbeta självständigt. Du är proaktiv och lösningsfokuserad och det faller naturligt att planera och organiserar ditt arbete. Om Nutshell Nutshell Consulting fokuserar på heltäckande tjänster inom ekonomi. Hos oss står människan i centrum oavsett om vem du är – anställd, partner eller kund. Vi är ständigt på jakt efter nya talanger som vill skapa verklig förändring. På Nutshell erbjuds du en konkurrenskraftig lön och en dynamisk arbetsmiljö där du får utmana dig själv. Vi optimerar våra kunders ekonomifunktion med vårt heltäckande utbud av tjänster för finans. Vi finns här för att stödja och förbättra våra kunders verksamheter. Detta är en allmän annons inför kommande uppdrag. Vi går igenom ansökningarna löpande och gör ett urval mot våra befintliga uppdrag och om vi ser att du har en passande profil kommer vi att höra av oss. Vi ser fram emot att höra från dig!

19 april 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Personlig assistent sökes till aktiv tjej.

. Vi söker nu erfarna personliga assistenter till en 29-årig aktiv tjej som är rullstolsburen. Hon kommunicerar genom ögonkontakt och ljud. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av sondmatning, dock inget krav. Hon tränar/stretchar regelbundet och gillar att vara aktiv genom promenader, bada både utetomhus och i badhus samt att fönstershoppa. Hon tycker också om att lyssna på musik och besöka musikevenemang med sina assistenter.  Som personlig assistent kommer du att ha möjlighet att stödja och hjälpa denna aktiv tjej att fortsätta leva ett aktivt liv.  Du som söker bör vara flexibel, pålitlig, ansvarsfull, lyhörd och empatisk  Tjänsten inkluderar assistans dygnet runt med dubbelassistans dagtid. Dagspassen är långa, ca 12 timmar, vilket innebär att du inte arbetar mer än 4 pass i veckan. Under nattpassen ingår det 6,5 timmar jour/väntetid mellan 23.30-06.00. Schemat är ett 6-veckorsschema där du arbetar både dag- och nattskift samt helger. Vi söker både manliga och kvinnliga assistenter, krav är att du talar bra svenska då kunden inte kan något annat språk.  Övrigt: * Du behöver ha bank id/mobilt bank id för att kunna se schema, signera din tidrapport i slutet av månaden. * Du kan kommunicera muntligt och skriftligt på svenska då arbetet innebär kundkontakt och i viss mån dokumentation. * Kunden bor hemma hos sina föräldrar. * Urval sker löpande så ansök i god tid! Vi tror på att närhet till våra kunder och medarbetare ger både trygghet och hög kvalité på den service vi ger. Vårt mål är att bistå människor oavsett funktionsnedsättning med den i särklass tryggaste personliga assistansen samt att vara den i särklass bästa arbetsgivaren. Vår verksamhet genomsyras av fem värdeord: engagemang, kompetens, respekt, omsorg och trygghet, vars initialer bildar ordet EKROT, ett ord som återfinns i allt vi gör.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Boendestöd

Vill du ha ett arbete där du hjälper människor i utsatta livssituationer? Är du en trygg och stabil person med personlig mognad? Har du förmågan att arbeta självständigt? Har du körkort? Då kan du vara den vi söker! Lerums kommun boendestödsverksamhet - som utgår ifrån en central lokal nära tågstationen i Lerum - består av 11 boendestödjare, samordnare och stödpedagog. Då behovet av boendestöd växer kommer vi att utöka gruppen med en till två boendestödjare och eventuellt ett vikariat. ARBETSUPPGIFTER Att arbeta som boendestödjare innebär att man stödjer personer med psykisk ohälsa, funktionsnedsättningar eller andra belastande faktorer, att bättre kunna hantera sitt vardagsliv. Arbetet kan ske i både i personens bostad eller utanför bostaden beroende på hur den enskildes behov ser ut. Exempel på uppdrag som en boendestödjare kan få är att stödja den enskilde; - att bryta social isolering - att skapa struktur i vardagen - att få rutiner för att sköta sitt hem. Boendestödjarens viktigaste uppgift är att stödja och motivera den enskilde till så hög självständighet som möjligt. Målsättningen är ett den enskilde ska få ett fungerande vardagsliv och kunna behålla sin bostad. Boendestödjaren eftersträvar att arbeta med händerna bakom ryggen och få den enskilde att utveckla sin förmåga att skapa ett bra liv. Arbetstiden är schemalagd om 40 timmar per vecka måndag fredag med viss kvällstjänstgöring eller 37 timmar per vecka inkluderat helgtjänstgöring varannan helg. Tillträde önskas ske så fort som möjligt eller enligt överenskommelse. KVALIFIKATIONER För tjänsten som Boendestödjare krävs minst gymnasieutbildning med inriktning psykiatri eller beteendevetskap, men vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning med lämplig inriktning. Meriterande är om du har utbildning inom MI/Motiverande samtal, ÅP/Återfallsprevention, LAB/lågaffektivt bemötande, Vård - och stödsamordning, ESL/Ett självständigt liv eller dylikt. Du är trygg och stabil med personlig mognad. Du har förmåga att arbeta självständigt och känner dig trygg att fatta beslut på egen hand om situationen så kräver. Vi ser att du har ett intresse och personlig lämplighet gällande att möta olika typer av människor i deras hem. Du behöver alltså känna dig bekväm och vara bra på att snabbt skapa relation. Du behöver kunna driva ett samtal framåt, vara en god lyssnare och ha ett nyfiket och utforskande förhållningssätt. Du måste också klara av att hantera svåra samtal då det handlar om människor som befinner sig i en väldigt utsatt livssituation. Du har goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift. Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Du behöver själv begära ett begränsat registerutdrag från polisens belastningsregister. B-Körkort är ett krav. ÖVRIGT Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram. Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

19 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024