Tjänsten är placerad inom Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi ser till att stadsplanera så att många värden tas till vara: näringsliv och kultur, trafik och miljö. Nu och i framtiden. Tillsammans utvecklar vi en attraktiv, spännande och hållbar stad. Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter Tjänsten som kalkylerare innebär huvudsakligen att ta fram och granska övergripande eller detaljerade kalkyler, men också att bidra i planeringsprocessen för genomförandet av kommunala investeringar. Investeringar kan gälla till exempel gator, gång- och cykelvägar, parker och torg och de behöver dels kalkyleras, dels planeras tidsmässigt. Du bidrar i arbetet med att ta fram den totala investeringsplanen och säkerställa att den är genomförbar. En del investeringar relaterar till Ostlänkenprojektet och kan handla om såväl den temporära infrastrukturen som krävs under byggtiden som den permanenta infrastrukturen och stadsutvecklingen som kommer att gälla efter projektets avslut. I rollen sker arbetet tillsammans med både Stadsmiljöavdelningen, som är ansvarig för att beställa kommunala investeringar i allmän plats och Stadsbyggnadsprojekt Ostlänken som drivs av Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen. Du utgör ett stöd för båda dessa verksamheter. Du är med och tar fram principer för prissättning och kalkylering och skapar därmed arbetssätt och rutiner för kalkylering i olika samhällsbyggnadsskeden, tidiga som sena, även i driftskedet. I detta arbete ingår också efterkalkylering. Arbetsuppgifterna kommer att variera över tid. Några uppgifter sker mer löpande och andra anpassas efter olika skeden i projekt. I tidiga projektskeden eller i planeringsstadiet kommer du till exempel att vara involverad i att ta fram och analysera kostnadsberäkningar för investeringar där alla förutsättningar inte är kända eller bestämda. I tidiga skeden behöver du också kunna ta fram kalkyler som underlag för beslut om olika vägval/inriktningar. I senare projektskeden innebär arbetet kalkylering utifrån en produktionsplan för att säkerställa genomförandet av investeringen. I vissa projekt behöver också noggranna kostnadsprognoser upprätthållas. Du kommer att spela en betydande roll som stöd till avdelningens beställare av investeringar. Samverkan sker också i hög utsträckning med involverade projektledare från förvaltningens projektorganisation. Din arbetsplats På Stadsmiljöavdelningen tillhör du enheten för Stadsmiljöutveckling, som arbetar med utveckling och planering av kommunal allmän plats. På enheten finns bland annat trafikplanerare, landskapsarkitekter och kommunekologer. Enheten är beställare av investeringsprojekt och dessa genomförs av förvaltningens projektorganisation. På Stadsmiljöavdelningen finns också Enheten för Drift- och underhåll och i kalkylarbete som kopplar till driftskedet är det denna enhet du stöttar. Stadsmiljöavdelningen arbetar nära Stadsplaneringsavdelningen som ansvarar för exploateringsverksamheten. Genomförande av exploateringar sker i nära samarbete mellan avdelningarna och förvaltningens projektorganisation. Du stöttar med kalkylarbete även i denna process. Förvaltningen sitter i ett nybyggt, aktivitetsbaserat kontor i Ebbepark. Du som söker Du har god erfarenhet av kalkylering och har praktiserat detta i olika typer av projekt, små och stora. Det är meriterande om du har en bred erfarenhet från anläggningsprojekt. Du har också god förståelse för produktionsplanering och kan tillämpa den förståelsen i kalkyleringsarbetet. Du behärskar något kalkyleringsverktyg och är van att jobba enligt branschöverenskommelser, där vi ser det som meriterande om du har god kunskap kring AMA och MER. Du har akademisk utbildning inom ett relevant område, troligen inom teknik- eller ekonomiområdet, alternativt förvärvat motsvarande erfarenhet genom arbetet. Du kan ha förvärvat motsvarande erfarenhet genom annat arbete än som kalkylingenjör, anläggningsingenjör eller anbudsingenjör. Det kan till exempel vara genom arbete som projektledare, projekteringsledare eller platschef. Under arbetets gång kommer du ta fram och tolka skriftliga underlag som kan vara komplicerade samt hantera många kontaktytor varför du behöver kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. För att vara framgångsrik i rollen behöver du ha en god samarbetsförmåga liksom god kommunikativ förmåga eftersom ditt arbete kommer ske i nära samverkan med andra. Du är lösningsorienterad och tycker om att ta fram underlag som bidrar till projektens framdrift. Din uthållighet gör att du på ett bra sätt kan hantera att förutsättningar ändras och omtag måste göras. Du är noggrann och analytisk med förmågan att se helheten och byta perspektiv när det krävs. Välkommen med din ansökan! Välkommen med din ansökan, senast den 17 augusti. Vi kommer att gå vidare med urvalet efter sista ansökningsdag.
Tjänsten är placerad inom Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi ser till att stadsplanera så att många värden tas till vara: näringsliv och kultur, trafik och miljö. Nu och i framtiden. Tillsammans utvecklar vi en attraktiv, spännande och hållbar stad.Dina arbetsuppgifter Tjänsten som kalkylerare innebär huvudsakligen att ta fram och granska övergripande eller detaljerade kalkyler, men också att bidra i planeringsprocessen för genomförandet av kommunala investeringar. Investeringar kan gälla till exempel gator, gång- och cykelvägar, parker och torg och de behöver dels kalkyleras, dels planeras tidsmässigt. Du bidrar i arbetet med att ta fram den totala investeringsplanen och säkerställa att den är genomförbar. En del investeringar relaterar till Ostlänkenprojektet och kan handla om såväl den temporära infrastrukturen som krävs under byggtiden som den permanenta infrastrukturen och stadsutvecklingen som kommer att gälla efter projektets avslut. I rollen sker arbetet tillsammans med både Stadsmiljöavdelningen, som är ansvarig för att beställa kommunala investeringar i allmän plats och Stadsbyggnadsprojekt Ostlänken som drivs av Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen. Du utgör ett stöd för båda dessa verksamheter. Du är med och tar fram principer för prissättning och kalkylering och skapar därmed arbetssätt och rutiner för kalkylering i olika samhällsbyggnadsskeden, tidiga som sena, även i driftskedet. I detta arbete ingår också efterkalkylering. Arbetsuppgifterna kommer att variera över tid. Några uppgifter sker mer löpande och andra anpassas efter olika skeden i projekt. I tidiga projektskeden eller i planeringsstadiet kommer du till exempel att vara involverad i att ta fram och analysera kostnadsberäkningar för investeringar där alla förutsättningar inte är kända eller bestämda. I tidiga skeden behöver du också kunna ta fram kalkyler som underlag för beslut om olika vägval/inriktningar. I senare projektskeden innebär arbetet kalkylering utifrån en produktionsplan för att säkerställa genomförandet av investeringen. I vissa projekt behöver också noggranna kostnadsprognoser upprätthållas. Du kommer att spela en betydande roll som stöd till avdelningens beställare av investeringar. Samverkan sker också i hög utsträckning med involverade projektledare från förvaltningens projektorganisation. Din arbetsplats På Stadsmiljöavdelningen tillhör du enheten för Stadsmiljöutveckling, som arbetar med utveckling och planering av kommunal allmän plats. På enheten finns bland annat trafikplanerare, landskapsarkitekter och kommunekologer. Enheten är beställare av investeringsprojekt och dessa genomförs av förvaltningens projektorganisation. På Stadsmiljöavdelningen finns också Enheten för Drift- och underhåll och i kalkylarbete som kopplar till driftskedet är det denna enhet du stöttar. Stadsmiljöavdelningen arbetar nära Stadsplaneringsavdelningen som ansvarar för exploateringsverksamheten. Genomförande av exploateringar sker i nära samarbete mellan avdelningarna och förvaltningens projektorganisation. Du stöttar med kalkylarbete även i denna process. Förvaltningen sitter i ett nybyggt, aktivitetsbaserat kontor i Ebbepark. Du som söker Du har god erfarenhet av kalkylering och har praktiserat detta i olika typer av projekt, små och stora. Det är meriterande om du har en bred erfarenhet från anläggningsprojekt. Du har också god förståelse för produktionsplanering och kan tillämpa den förståelsen i kalkyleringsarbetet. Du behärskar något kalkyleringsverktyg och är van att jobba enligt branschöverenskommelser, där vi ser det som meriterande om du har god kunskap kring AMA och MER. Du har akademisk utbildning inom ett relevant område, troligen inom teknik- eller ekonomiområdet, alternativt förvärvat motsvarande erfarenhet genom arbetet. Du kan ha förvärvat motsvarande erfarenhet genom annat arbete än som kalkylingenjör, anläggningsingenjör eller anbudsingenjör. Det kan till exempel vara genom arbete som projektledare, projekteringsledare eller platschef. Under arbetets gång kommer du ta fram och tolka skriftliga underlag som kan vara komplicerade samt hantera många kontaktytor varför du behöver kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. För att vara framgångsrik i rollen behöver du ha en god samarbetsförmåga liksom god kommunikativ förmåga eftersom ditt arbete kommer ske i nära samverkan med andra. Du är lösningsorienterad och tycker om att ta fram underlag som bidrar till projektens framdrift. Din uthållighet gör att du på ett bra sätt kan hantera att förutsättningar ändras och omtag måste göras. Du är noggrann och analytisk med förmågan att se helheten och byta perspektiv när det krävs. Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidare Sysselsättningsgrad: 100% Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 15589 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Tillsammans formar vi framtidsstaden Linköping är en av Europas mest innovativa städer och möjligheternas kommun. Med energi, mod och hjärta gör vi vår stad ännu bättre. Vi drivs av nyfikenheten och viljan att hitta nya lösningar. Och av att förgylla vardagen och förbättra livskvaliteten för våra invånare.
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Vi söker en inköpschef till ett härligt team bestående av bl.a strategiska inköpare och leverantörsutvecklare. Vår avdelning, Component Maintenance & Test Equipment, levererar ett brett utbud av tjänster och produkter med fokus på reparation och underhåll av flygsystemet JAS 39 Gripen jämte andra liknande affärer. Vi verkar både på den militära och civila marknaden där kunderna och deras förväntningar alltid står i centrum inom vår verksamhet. Som sektionschef kommer du att leda en central funktion som ansvarar för hela inköpskedjan - från upphandling och leverantörsrelationer till leverantörsprestanda och avtalsförvaltning. Här får du möjligheten att arbeta med en bred leverantörsbas på 350-400 leverantörer och säkerställa att vi skapar långsiktiga, hållbara och affärsmässiga relationer som stödjer verksamhetens mål. Som sektionschef har du ett helhetsansvar för att leda, utveckla och följa upp verksamheten inom din avdelning. Ditt uppdrag inkluderar att säkerställa att medarbetarna har de resurser, förutsättningar och stöd de behöver för att lyckas i sina roller. Du ansvarar för att sätta tydliga mål och följa upp både individuella prestationer och teamets resultat, samtidigt som du främjar en arbetsmiljö där trivsel, samarbete och utveckling står i fokus. I rollen ingår också ansvar för budget, verksamhetsplanering samt att driva förändrings- och förbättringsarbete utifrån verksamhetens strategiska mål. Du kommer att ingå i ledningsgruppen för Sourcing and Supply, inom Component Maintenance & Test Equipment på BU Aviation Services. Din profil Du är initiativrik och håller en hög servicenivå gentemot interna intressenter, alltid med hög standard av leveransen och affärsinriktning. Du är en kommunikativ och affärsdriven ledare som tycker om både interna och externa relationer. Du är engagerad och har förmågan att etablera tvärfunktionella nätverk inom företaget. Du drivs av att utveckla, coacha och supportera dina medarbetare. För att lyckas i rollen har du: * En relevant kandidat- eller magisterexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet. * Dokumenterad erfarenhet av ledarskap, gärna som chef * Tidigare erfarenheter av att arbeta i en större inköpsfunktion är meriterande * Intresse och erfarenhet av att arbeta utifrån lagkrav och andra betydande regelverk * God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och på engelska Det är en bonus om du har kunskap om flygverksamhet, ett starkt engagemang, ett positivt förhållningssätt och förmågan att förstå affärernas prioriteringar. Förmågan måste finnas att vid behov hjälpa gruppen prioritera sitt arbete och stötta avseende att sätta samt nå sina mål. Rollen kräver ett nära samarbete inom vår inköpsledning samt många andra gränsytor inom organisationen, fokus på helheten och förmågan att kunna arbeta tvärfunktionellt är viktig. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25 500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.
Tjänsten är placerad inom Utbildningsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar för att erbjuda en utbildning med hög kvalitet, från förskola till vuxenutbildning, som ger Linköpingsborna de bästa förutsättningarna att växa, utveckla sina kunskaper och nå sin fulla potential.Vill du förgylla vardagen och förbättra livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du göra en viktig skillnad och bidra till att göra Linköping till en bättre plats. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter Som bildlärare på Ånestadsskolan undervisar du på högstadiet, men även i årskurs 6. Organisatoriskt tillhör du högstadiet. Uppdraget innebär också mentorskap, tillsammans med en mentorskollega, för en klass på högstadiet. Som mentor har du ett övergripande ansvar för eleverna i din klass, deras utveckling och kontakten med vårdnadshavare. För övrigt ingår samarbete med övriga kollegor i praktiskt-estetiska ämneslaget samt delaktighet i det systematiska kvalitetsarbetet. Din arbetsplats Ånestadsskolan är en F-9 skola som ligger naturskönt strax söder om Linköpings centrum med närhet till busshållplats in mot city och Berga centrum. Skolan är uppdelad i en F-6 skola och en 7-9 skola. Till högstadiet kommer elever från alla olika delar av Linköping. Vi erbjuder en spetsutbildning inom samhällskunskap och två idrottsprofiler - handboll och innebandy. Här kommer du att jobba tillsammans med mycket engagerade kollegor som har fokus på att få eleverna att lyckas. Du som söker Du som söker har lärarlegitimation för ämnet bild i åk 7-9, alternativt har du slutförd eller har pågående utbildning till lärare i berörda årskurser. Du har även tidigare erfarenhet av det pedagogiska arbete som uppdraget som lärare i berörda årskurser innebär, antingen genom praktik eller avlönat arbete. I din roll som lärare har du goda kunskaper om skolans uppdrag och är väl bekant med läroplanen (Lgr22) och övriga styrdokument. Du har en god kommunikativ förmåga i tal och skrift i det svenska språket. Detta för att du enligt läroplanen (Lgr22) ska organisera och genomföra arbetet så att eleven får stöd i sin språk- och kommunikationsutveckling samt ansvara för att varje elev kan använda det svenska språket på ett rikt och nyanserat sätt. Som lärare i bild är du en god förebild. Du har förmågan att anpassa din undervisning till eleverna och låter dem vara delaktiga i utformningen av undervisningen. På ett kvalitetsmedvetet sätt skapar du goda förutsättningar för elevens utveckling och lärande, samt dokumentationen av densamma. Du är relationsskapande och samarbetar väl med de kontakter som förekommer i din yrkesroll anpassat till situationen. För att lyckas i ditt uppdrag är du engagerad lärare med ett tydligt ledarskap i klassrummet. En ledare som signalerar lugn och trygghet. För att tjänsten ska gälla tillsvidare måste lärarlegitimation uppvisas, fram till dess gäller visstidsanställning. Du som har en utfärdad lärarlegitimation samt behörighetsförteckning, vänligen bifoga dessa som filer tillsammans med dina ansökningshandlingar när du söker tjänsten. Är du utbildad lärare men ännu inte har ansökt om lärarlegitimation, vänligen bifoga utbildningsintyg. Är du under utbildning till lärare, bifoga studieintyg på hittills avslutade kurser vid högskola eller universitet. Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: 20250807 Anställningsform: tillsvidare Sysselsättningsgrad: 100 % Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 15554 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Tillsammans formar vi framtidsstaden Linköping är en av Europas mest innovativa städer och möjligheternas kommun. Med energi, mod och hjärta gör vi vår stad ännu bättre. Vi drivs av nyfikenheten och viljan att hitta nya lösningar. Och av att förgylla vardagen och förbättra livskvaliteten för våra invånare.
Om företaget Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidra till trygghet för människor och samhällen. Med 25 500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Med huvudkontor i Sverige och global verksamhet är Saab en viktig del av många nationers försvarsförmåga Dina arbetsuppgifter Vi söker planerare som vill vara en del av Saabs verksamhet inom produktions-, material- och kapacitetsplanering. I den här rollen arbetar du i en dynamisk miljö med varierande arbetsuppgifter där du hanterar flera processer parallellt och bidrar till att skapa effektiva och strukturerade planeringsflöden. Dina arbetsuppgifter kan bland annat innebära: Produktionsplanering och uppföljning av leveranser Kapacitets- och resursplanering Materialplanering och orderhantering Optimering av flöden mellan planering, inköp och produktion Samarbete med både interna och externa gränssnitt för att säkerställa effektiva planeringsprocesser Vi söker medarbetare till bland annat följande positioner Produktionsplanerare Beläggningsplanerare Objektplanerare Projektplanerare/Huvudplanör Logistics analyst Din profil För att lyckas i rollen ser vi att du har en utbildning på högskolenivå inom teknik, logistik, ekonomi eller annan relevant inriktning. Du har erfarenhet av planering och/eller logistik och goda kunskaper inom affärssystem såsom IFS/ERP samt officepaketet. Vidare har du mycket god kommunikationsförmåga i svenska och engelska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av planeringsarbete inom produktionsindustrin eller har arbetet inom en större organisation med komplexa planeringsprocesser. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Ansökningsförfarande Anställningen är initialt ett konsultuppdrag med goda möjligheter till anställning direkt hos Saab. Du blir anställd på Skill med arbetar på Saab. Startdatum enligt överenskommelse med hänsyn till uppsägningstid. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Gamsäter [email protected] eller Jonna Svenson [email protected]. På grund av semesterperiod kommer urval och intervjuer påbörjas v.33.
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Som sektionschef leder du en sektion som består av teknikledning, projektledning och medarbetare med övergripande kompetens inom området. Du driver verksamheten framåt genom att utveckla både medarbetarna och verksamheten, säkerställa kompetensutveckling samt skapa robusthet i nyckelpositioner och successionsplaner. Tillsammans med övriga sektionschefer arbetar du för att vidareutveckla förmågan att leverera rätt resultat i tid, med fokus på ökad kostnadseffektivitet utan att tumma på kvaliteten. Du utvecklar även samverkan med angränsande kompetensområden inom affärsområdet. Sektionen ansvarar för projekt- och teknikledning inom utvecklingen av underhållssystemet för Gripen C/D, vilket är avgörande för att operatörerna ska kunna bedriva effektiv drift med hög tillgänglighet och försvarsförmåga. Din profil Vi ser att du har ledarerfarenhet, gärna med personalansvar, och gärna från Saab, flygindustrin eller annan försvarsindustri. Erfarenhet av projektledning, systemutveckling och/eller teknikledning är önskvärt. Du har god kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska. Personliga egenskaper som vi värderar högt är: * Stark förmåga till självledarskap och att arbeta självständigt * God problemlösnings- och kommunikationsförmåga * Självkännedom * Empatisk men samtidigt driven och resultatinriktad * Samarbetsfokuserad Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Du blir en viktig del av en sektion som arbetar med att utveckla underhållssystemet för Gripen C/D. Genom ditt ledarskap bidrar du till att skapa förutsättningar för en effektiv drift och hög tillgänglighet för Sveriges försvarsförmåga. Sektionen verkar inom ett professionellt och tekniskt avancerat område med stark koppling till både utveckling och operativ verksamhet, i nära samarbete med andra kompetensområden inom Saab. Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Vi tar gärna emot din ansökan på svenska eller engelska.
Want to influence the bigger picture? At Saab, you can realise amazing innovations that keep people and societies safe. Together, we can truly make an impact - and your part matters. Your role As a Business Unit (BU) security manager at Saab, you will work in an international environment where advanced security threats are part of the everyday business alongside complex business environments and projects with high business impact. In your role you will be responsible for analyzing and supporting the business unit in their risk mitigations and the task of identifying and prevent security threats of different nature. You will also support the business unit handling external and internal security demands, and be a key player in handling incidents and raising security awareness. A main responsible will be to produce and implement different documents and routines regarding security procedures in the business unit. Your main tasks will be: * Drive the implementation and compliance of external requirements in a way that adds real value - ensuring both cost-efficiency and strong operational impact. * Produce and implement routines and guidelines. * Security risk management, including risk assessments. * Incident- and crisis management, including incident investigations. * Security compliance management. * Teaching, training and presentations. Your profile You are a true team player, always focusing at the team results, whether the team is the security team, the business area or Saab as a company. You have a proven ability to build and maintain networks and good relationships both within and outside your organization. You possess a strong sense of responsibility and takes initiative to drive projects forward. Required skills: * A university degree or equivalent competence acquired through work life experience in security risk management, crisis management and/or similar * Good communication skills in Swedish and English, verbal and written * Good problem solving and analytical skills * Experience in creating and implementing routines and instructions * Experienced in planning, executing, and closing projects within scope, time, and budget Desired skills: * Several years of experience from working with security management, crisis management and/or similar * Experience from working with Swedish protective security * Experience from working for government authorities or in a global company including understanding of information security related issues in the business process * Leadership/management experience * Experience from working with incident handling and/or incident investigations Personal qualities will be of great importance and it is paramount that you are trustworthy with strong ethics and personal integrity. You understand the need for balanced security in a business-driven environment. This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply. What you will be a part of Behind our innovations stand the people who make them possible. Brave pioneers and curious minds. Everyday heroes and inventive troubleshooters. Those who share deep knowledge and those who explore sky-high. And everyone in between. Joining us means making an impact together, contributing in our own unique ways. From crafting complex code and building impressive defence and security solutions to simply sharing a coffee with a colleague, every action counts. We encourage you to take on challenges, to create smart inventions and grow in our friendly and tech-savvy workspace. We have a solid mission to keep people and society safe. Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 22,000 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer and more sustainable world. Saab designs, manufactures and maintains advanced systems in aeronautics, weapons, command and control, sensors and underwater systems. Saab is headquartered in Sweden. It has major operations all over the world and is part of the domestic defence capability of several nations. Read more about us here If you are interested in what benefits you can take part of as an employee at Saab in Sweden, you can read more about them here Observe that you can send us your application in either Swedish or English. Considering the upcoming summer vacation, you can expect feedback on your application after the summer. If you think the position sounds interesting, you are most welcome to send in your application today!
Ditt uppdrag Som lärare hos oss blir du en del av ett engagerat team bestående av dedikerade kollegor. Varje dag gör vi vårt bästa för att eleverna ska nå sin fulla potential. Du leder arbetet i klassrummet med en varm och tydlig hand och ditt ledarskap präglas av närvaro och inkludering. Ditt huvudsakliga ansvar består av att undervisa i matematik, där du planerar, genomför och utvärderar din egen undervisning. Självklart är du öppen för att både ge och ta emot feedback på din undervisning och du strävar ständigt efter att utvecklas som lärare För att ansöka vill vi att du har Erfarenhet från arbete som lärare. En god förmåga att samarbeta, du är noggrann och punktlig. Vi ser också att du har en god förmåga att ta egna initiativ. Ett stort intresse av att möta ungdomar och goda förutsättningar att utöva ett gott ledarskap. För att lyckas i rollen vet vi att du Utbildad lärare i matematik, eller lärarstudent under utbildning. En naturlig ledare med förmåga att skapa struktur och tydlighet i klassrummet. Vänlig och empatisk och har lätt för att bygga goda relationer med elever och kollegor. Villkor Anställningsform: Ferietjänst. Tidsbegränsad anställning till och med den 20 juni 2026, med möjlighet till förlängning. Tjänstgöringsgrad: 50%. Tillträde: 11 augusti 2025. Sista ansökningsdatum: 27 juli 2025. Observera: Under juli månad har många av oss semester, vilket innebär att rekryteringsprocessen kan ta lite längre tid än vanligt. Vi tackar för ditt tålamod och ser fram emot att återkomma till dig så snart vi är tillbaka! Vi strävar efter att erbjuda en fördomsfri och inkluderande rekryteringsprocess. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan, där vi efterfrågar ditt CV men du behöver inte skicka med något personligt brev. För att få veta lite mer om dig vill vi istället att du besvarar ett antal frågor som du hittar om du klickar vidare till ansökan. Om du går vidare efter ansökan kan du komma att få en länk till ett arbetspsykologiskt test. Testerna vi använder tar utgångspunkt i aktuell forskning och fungerar som ett stöd i bedömningen. Våra rekryteringsprocesser består av flera steg, och ofta mer än en intervju. Vi tycker att det är ytterst viktigt att vi ger oss själva den tid som krävs för att få en god bild av varandra - du ska ju välja oss och vi ska välja dig! Emellanåt är det många som söker till en tjänst och då kan processen dra ut något på tiden av den anledningen. Du kan dock vara säker på att vi gör allt vi kan för att hålla dig uppdaterad och återkoppla längs vägen.
Ditt uppdrag Som en del av vårt elevhälsoteam, kommer du att samverka för att tidigt upptäcka elever i behov av stödjande insatser. Ditt fokus på arbetet i elevhälsan ska vara främjande och förebyggande och arbetet bedrivs på individ-, grupp- och organisationsnivå. Du kommer också att genomföra utredningar och bedömningar för att identifiera elevers behov och utvecklingsmöjligheter. Du arbetar utifrån beprövad erfarenhet och evidens direkt riktat i första hand handledande till undervisande lärare utifrån enskilda elevers eller grupper av elevers behov. Uppdraget vilar på tre ben - stöd till skolledning, stöd till pedagoger och stöd till elever. För att ansöka vill vi att du har Behörighet som specialpedagog, eller att du är behörig lärare med specialpedagogisk kompetens. Tidigare erfarenhet av liknande arbete. För att lyckas i rollen vet vi att du Delar vår pedagogiska vision och står bakom vår verksamhet och organisation. I din yrkesroll är du grundlig och kvalitetsmedveten, tar stort ansvar och kan utföra processer självständigt. Vänlig och empatisk och har lätt för att bygga goda relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. Har förmåga att arbeta självständigt. Villkor Anställningsform: Semesterjänst, tillsvidare. Provanställnings tillämpas. Tjänstgöringsgrad: 100%. Tillträde: 11 augusti 2025. Sista ansökningsdatum: 27 juli 2025. Observera: Under juli månad har många av oss semester, vilket innebär att rekryteringsprocessen kan ta lite längre tid än vanligt. Vi tackar för ditt tålamod och ser fram emot att återkomma till dig så snart vi är tillbaka! Vi strävar efter att erbjuda en fördomsfri och inkluderande rekryteringsprocess. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan, där vi efterfrågar ditt CV men du behöver inte skicka med något personligt brev. För att få veta lite mer om dig vill vi istället att du besvarar ett antal frågor som du hittar om du klickar vidare till ansökan. Om du går vidare efter ansökan kan du komma att få en länk till ett arbetspsykologiskt test. Testerna vi använder tar utgångspunkt i aktuell forskning och fungerar som ett stöd i bedömningen. Våra rekryteringsprocesser består av flera steg, och ofta mer än en intervju. Vi tycker att det är ytterst viktigt att vi ger oss själva den tid som krävs för att få en god bild av varandra - du ska ju välja oss och vi ska välja dig! Emellanåt är det många som söker till en tjänst och då kan processen dra ut något på tiden av den anledningen. Du kan dock vara säker på att vi gör allt vi kan för att hålla dig uppdaterad och återkoppla längs vägen.
Vi söker nu resande säljare i uppdrag av Telia! Som resande säljare kommer du med hjälp av Telias utbud erbjuda tjänster och produkter utifrån kundens behov. Du kommer tillsammans med ditt team besöka kunder i deras hemmamiljö, detta inkluderar därav resor som sker veckovis. Utöver att omges av ett härligt team erbjuder vi även, Garantilön 15.000 kr varje månad Generösa provisionsmodeller och bonusar! Möjligheter till att växa inom bolaget Tävlingar där du kan vinna allt från prylar, utlandsresor eller körkortspaket! Mängder av aktiviteter vid resor Arbetstider: Måndag - Fredag, kl 12.00 - 21.00 (Inga tidiga morgnar!) Omfattning: Endast heltidstjänst Kort om oss Vi består idag av 180 glada medarbetare Samarbeten med Telia och Telenor Specialiserade inom fält-, event- och telefonförsäljning Vi utbildar dig! Du behöver ingen tidigare erfarenhet inom sälj då vi startar samtliga anställningar med en utbildning inom säljteknik och produktkunskap. Är du redo att starta igång din karriär? Skicka in din ansökan så bokar vi in en intervju! https://www.innovativesales.se/ https://www.instagram.com/innovativesales/?hl=sv
Välj ett jobb för att visa detaljer