Teamchef inom ERP till Dizparc

Vill du leda ett kunnigt och engagerat team samtidigt som du bygger relationer, skapar affärer och driver tillväxt? Har du ett naturligt driv, humor och ett coachande ledarskap? Då kan du vara vår nästa Teamchef inom affärssystem! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Dizparc. Om företaget Dizparc Linköping är en kunskapsdriven och tekniskt nyfiken verksamhet där vi kombinerar affärssystem, IT-tjänster och innovation. Vi är den största återförsäljaren av affärssystemet Pyramid i Östergötland och satsar nu på att bli ledande även inom Business Central. Hos oss får du en flexibel arbetsmiljö, korta beslutsvägar och ett engagerat team där vi uppmuntrar egna initiativ och kreativitet. Arbetsuppgifter Som Teamchef på Dizparc Linköping blir du en nyckelspelare i vår fortsatta tillväxt. Du ansvarar för att leda och utveckla vårt ERP-team, där vi arbetar med affärssystemet Pyramid och gör en storsatsning på att bli ledande i Östergötland inom Business Central. Rollen kombinerar strategiskt och operativt ledarskap med försäljning och kundutveckling – vi söker dig som trivs med att nätverka, skapa affärsmöjligheter och driva försäljning lika mycket som du gillar att stötta och utveckla ditt team. Du kommer att ha övergripande ansvar för försäljning, leveranser och personal inom ditt team. Det innebär att du: • Leder och coachar teamet för att skapa ett framgångsrikt och välmående arbetsklimat • Driver försäljning och affärsutveckling genom att bygga starka kundrelationer och identifiera nya möjligheter • Säkerställer hög kundnöjdhet och kvalitativa leveranser • Arbetar nära både kunder och medarbetare – vi tror på korta beslutsvägar och snabba affärsprocesser Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Erfarenhet av ledarskap, där du har drivit team och skapat engagemang • En bakgrund som IT-konsult, affärssystemskonsult, projektledare, säljspecialist eller liknande inom ERP • Starkt affärssinne och erfarenhet av att arbeta med mål, resultat och kundrelationer • Erfarenhet av Business Central eller Pyramid är meriterande • Bakgrund inom idrott är ett plus – vi gillar drivna personer med tävlingsinstinkt! • Humor och en prestigelös inställning – vi tror på att ha kul på jobbet Vi söker en ledare med en naturlig känsla för affärer, nätverkande och att bygga långsiktiga relationer. Du har troligen en bakgrund inom ERP, IT-konsultbranschen eller affärsutveckling och trivs i en roll där du får kombinera strategiskt tänkande med operativt arbete. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Attorpsgatan 5B, 582 73 Linköping Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval och vi använder oss av personlighets- och logiktest. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Navid Parsa på [email protected] eller 070 – 434 17 71. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Brillante

5 dagar sedan
Sista ansökan:
17 december 2025
Sjuksköterska till Åleryd korttidsvård
Linköpings kommun
Grundutbildade sjuksköterskor

Tjänsten är placerad inom Vård- och omsorgsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldreomsorg, hälso- och sjukvård, myndighetsutövning, beställning av insatser samt bedriver vård och omsorg i egen regi. Vi arbetar kvalitetsmedvetet och professionellt för att göra varje dag så bra som möjligt för Linköpingsbor som behöver oss.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss!  Dina arbetsuppgifter I ditt arbete gör du självständiga bedömningar, planerar åtgärder och genomför uppföljningar av patienter. Våra patienter har ofta komplexa vårdbehov där det snabbt kan ske förändringar i patientens allmäntillstånd.  Dina arbetsuppgifter är varierande, från direkt patientnära vård till att utveckla och stödja omvårdnadspersonalen genom utbildning, handledning och delegering. En viktig del av ditt arbete handlar om att säkerställa en trygg och effektiv läkemedelshantering. Arbetet innefattar även att välkomna nya patienter, genomföra in- och utskrivningar samt hantera rapporter från sjukhus och biståndsbedömare. Du deltar på den veckovisa ronden med läkare från Närvårdskliniken på US.  Vi värdesätter ett multiprofessionellt arbetssätt där du aktivt samarbetar med kollegor från olika yrkesområden för att arbeta hälsostärkande. Tillsammans skapar vi en helhetsorienterad och kvalitativ vård för våra patienter. Din arbetsplats Åleryds vårdboende erbjuder totalt 138 vårdplatser som täcker in somatik, demensvård, korttidsboende och dagverksamhet. Hos oss arbetar cirka 160 medarbetare, varav 10 sjuksköterskor. Du kommer  ingå i ett team med med totalt fyra sjuksköterskor som arbetar gentemot korttidsvården, vilket ger dig möjlighet till ett nära samarbete och stöd från kollegor. Korttidsboendet har 4 avdelningar, 2 med inriktning demens och 2 inriktning somatik. Du kommer arbeta gentemot en av dessa avdelningar.  På arbetsplatsen ingår du i kvalitetsrådet som syftar till att analysera olika kvalitetsparametrar för aktuell verksamhet. Därtill är du en del av den lokala ledningsgruppen. Du deltar även på veckovisa teamträffar tillsammans med omvårdnadspersonal, sjuksköterska, arbetsterapeut, fysioterapeut och verksamhetschef där vi går igenom varje patient och dennes nuvarande situation. Under sommaren börjar vår allra första farmaceut med fokus på korttidsvården som kommer bidra med sin expertis. Dessutom har du som medarbetare tillgång till en vacker innergård med en upplevelseträdgård och även ett café där närstående och brukare kan njuta av kvalitetstid tillsammans.  Din arbetstid är förlagd måndag till fredag, kl. 8-16.30 samt 1 dag varannan vecka kl. 10-18.30. Du som söker Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Det är meriterande om du är utbildad distriktssköterska eller har annan specialistutbildning arbetsgivaren bedömer relevant. För tjänsten behöver du ha minst tre års erfarenhet av arbete som sjuksköterska.  Då arbetet innebär dokumentation och kontakter med patienter och anhöriga är det ett krav att du har goda kunskaper i svenska, både skriftligen och muntligt.  Du behöver kunna cykla då det förekommer i tjänsten och det är meriterande om du har B-körkort för manuell växellåda. Som person arbetar du bra med andra människor, lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Vidare har du en förmåga att leda samt samordna arbetet genom att skapa engagemang och delaktighet. DU har även förståelse för hur individer tar till sig kunskap och kan därför anpassa hur du förmedlar information för att nå gemensamma mål.  I ditt arbete kan du planera, organisera och prioritera ditt arbete samt har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du gör korrekta avvägningar och har förmågan att väga samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden. Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Språktest ingår som en del i rekryteringsprocessen för alla vårdnära tjänster utifrån Vård- och omsorgsförvaltningens policy. Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100% Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 15190 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Här finns plats för både mod och glädje Vi är modiga, omtänksamma och kunniga kollegor som tillsammans stöttar närmare 170 000 invånare i livets alla skeden. Genom att våga tänka och göra på nya sätt växer vi som individer, samtidigt som vi bidrar till att Linköping fortsätter att utvecklas.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juli 2025
System- och mjukvaruutvecklare
Cruitive AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

System- och mjukvaruutvecklare Är du en erfaren system- och mjukvaruutvecklare med passion för inbyggda system? Vill du arbeta i en innovativ miljö där du får jobba nära hårdvara och vara en del av hela utvecklingscykeln? Om uppdraget: Vi söker en System- och mjukvaruutvecklare på heltid som vill vara med och utveckla framtidens tekniska lösningar. Du kommer att arbeta med systemutveckling nära hårdvara och bidra genom hela utvecklingsprocessen – från kravställning och design till implementering, test och dokumentation. Vem söker vi? - Civilingenjör, högskoleingenjör, systemvetare eller motsvarande - 3 års erfarenhet av system- och mjukvaruutveckling - Erfarenhet av programmering i C/C++. - Förmåga att arbeta med hela utvecklingscykeln - Flytande svenska och engelska i tal och skrift - Bosatt i Linköping med omnejd Meriterande: - Erfarenhet av Linuxmiljö - Modellbaserat arbetssätt (Simulink/Matlab) - Kunskap i Git, Jenkins, Jira, Confluence Tänk på: I denna rekrytering samarbetar Kunden med Unitalent. Vi tillämpar kontinuerligt urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatumet. Om Unitalent Unitalent är en agentur som sätter din förmåga och kunskap i rampljuset. Vi arbetar för att identifiera stjärnor och ge dem utrymme att briljera genom att matcha din kompetens och unika personlighet med spännande lokala företag och arbetsgivare. Vi erbjuder varierande uppdrag, alltid med en tydlig koppling till LIU:s program samt näringslivets och den offentliga sektorns behov. Omfattning:40 h/vecka Placering: Hybrid/ Linköping Önskat startdatum:Snarast Frågor? Har du frågor, tveka inte att ta kontakt med oss på Unitalent. Linus Lundberg [email protected]

5 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juli 2025
Customer Quality Manager, Aerospace Systems
SAAB AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Som Customer Quality Manager verkar du som kontaktperson i kvalitetsrelaterade gränssnitt gentemot våra kunder. Du är en del av kvalitetsorganisationen och rapporterar till Head of Quality på Aerospace Systems. Varje kund hos oss har ett affärsteam och du kommer att utgöra en viktig del av affärsteamets ledning tillsammans med representanter från Projekt och Program, Produktion, Inköp och Design. Rollen innefattar planering, implementering och monitorering av kvalitetsrelaterade aktiviteter med mål att bibehålla och förbättra den övergripande kvalitetsprestandan. För att trivas i tjänsten krävs god förmåga att kommunicera med såväl interna funktioner som externt med kunder, leverantörer, certifieringsorgan och andra samarbetspartners. Vi förväntar oss att du utmanar befintliga arbetssätt genom att arbeta med ständiga förbättringar i syfte att effektivisera verksamheten samt att, i samarbete med chefer och kollegor, utveckla och implementera processer och rutiner. Kvalitetsavdelningen på Aerospace Systems i Linköping består av cirka 30 personer och präglas av samarbete mellan grupperna, vi hjälps åt för att nå avdelningens och företagets mål. Avdelningen omfattar kompetensområden som kravhantering, ledningssystem, problemlösning, kundkvalitet, produktsäkerhet, mätsystem, produktionskvalitet, designkvalitet och leverantörskvalitet. Du kommer bland annat att: * Representera kvalitetsorganisationen i affärsteamet * Leda kvalitetsarbetet inom affären tex genom att ständigt analysera och identifiera förbättringar, förvalta och förbättra kvalitetsprestanda * Säkerställa kravefterlevnad i hela organisationen * Delta vid kund- och certifieringsrevisioner * Driva arbete med korrigerande åtgärder, problemlösning, grundorsaksanalyser och förebyggande arbete Din profil Du är en engagerad, driven och kvalitetsmedveten person som tar stort ansvar och är van att jobba i tvärfunktionella team. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad, självgående och agerar ansvarsfullt. Som person är du uthållig, noggrann och har god analytisk förmåga samt kan se övergripande samband. Du är engagerad och bra på att skapa delaktighet genom framgångsrik kommunikation på alla nivåer inom verksamheten. Arbetsuppgifterna är breda och du har god förmåga att lära och är nyfiken på att utveckla nuvarande arbetssätt. Vi söker dig som: * Drivs av ständiga förbättringar och att nå resultat * Är en riktig lagspelare och trivs med att arbeta i tvärfunktionella team * Kan uttrycka dig väl på svenska och engelska * Har relevant eftergymnasial utbildning, tex ingenjörsexamen eller motsvarande * Har arbetat inom områden som kvalitet, produktionsteknik, projektledning eller problemlösningsmetodik. Det är också meriterande om du har erfarenhet av: * Problemlösning och problemlösningsverktyg, tex Six Sigma * Nära samarbete med leverantörer och kunder * Arbete med verksamhetsledningssystem och kvalitetsrevision * Flyg- och försvarssektorn och kvalitetsstandarden AS/EN9100 * Att jobba i en internationell miljö med samarbetspartners från olika kulturer * Ledarskap och projektledning Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Din placering blir på affärsenhet Aerospace Systems. Aerospace Systems ansvarar för utveckling, industrialisering, tillverkning och teknisk support av flygande strukturer, inklusive system för affärsenhetens externa kunder som Airbus och Boeing. I det ingår ansvar för partnerskapet, genomförandet och vidareutvecklingen av Boeing-Saab T-7A trainer. Affärsenheten har totalt ca 600 anställda. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Supplier Performance Manager till Saab
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Inköpare och upphandlare

Om företaget Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 25 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet. Dina arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgift är att säkerställa god kvalitet och leveransprestanda från leverantörer till bland annat Gripen och T-7 genom ett nära samarbete med internationella leverantörer och tvärfunktionella team inom Saab. Internt samarbetar du tillsammans med strategiska och operativa inköpare för att stödja strategier och mål rörande kvalitet, leverans och affärsrelationer för de leverantörer du ansvar för. Du samarbetar även med konstruktionsingenjörer och kvalitetsrepresentanter för att säkerställa en god förståelse för artiklar och komponenters komplexitet samt för att identifiera och driva korrektiva åtgärder mot leverantörsbasen. Allt i syfte att skapa en störningsfri produktion inom verksamheten. Externt fungerar du som en viktig länk mellan Saab och leverantörsbasen. Du säkerställer att leverantörerna förstår tekniska och allmänna krav samt har de förutsättningar som krävs för att möta dem. Viktiga delar inom detta arbete är bland annat: Proaktivt arbete med leverantörerna för att förbättra kvaliteten och leveransprestanda och i syfte att förhindra avvikelser. Utvärdering av leverantörernas processer med fokus på planering, produktion och riskhantering för att säkerställa kapacitet och förmåga att möta krav och förväntningar. Stötta leverantörerna i att identifiera risker och förbättringspotential för att möjliggöra riskeliminering och kontinuerliga förbättringar. För leverantörer med större kvalitets- och leveransutmaningar arbetar du med övergripande förbättringsåtgärder från ett medel- och långsiktigt perspektiv. Vid behov stöttar du även vid kortsiktig avvikelsehantering, rotorsaksanalyser och implementering av korrigerande åtgärder. Din profil För denna roll krävs en bakgrund som ingenjör eller motsvarande erfarenhet från tekniska/produktionsorganisationer. Andra krav för tjänsten är: Intresse och erfarenhet från produktion, design, kvalitet eller inköp Tidigare erfarenheter av kvalitets- eller förbättringsarbete Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift Körkort Meriter för tjänsten: Ingenjörsexamen eller annan teknisk utbildning Erfarenhet av leverantörsutveckling Erfarenhet av inköp / upphandling Erfarenhet i affärssystemet IFS Erfarenhet av kvalitetsverktyg Erfarenhet av grundorsaksanalyser För att lyckas i denna roll är det viktigt att du är en lagspelare med stark samarbets- och kommunikationsförmåga. Din passion för teknik, kvalitet och produktionsprocesser driver dig att ständigt söka förbättringar. Du har förmågan att bygga och utveckla långsiktiga relationer med leverantörer. Du är analytisk och kan identifiera underliggande problem genom att analysera avvikelser och statistik. Vidare trivs du i en internationell miljö och är bekväm i både produktionsmiljöer och ledningssammanhang. Resande till leverantörer i olika länder är en naturlig del av arbetet och möjlighet att resa regelbundet är en förutsättning. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Ansökningsförfarande Detta är ett konsultuppdrag på cirka ett år, med möjlighet till anställning på Saab efter en tids inhyrning. Tjänsten kan tillsättas omgående eller enligt överenskommelse, och urvalet sker löpande. Vi uppmuntrar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. På grund av semesterperiod inleds urval och intervjuer under v.32.  Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Isabelle Jerner på [email protected] eller 013-495 88 04.  Vi ser fram emot din ansökan!

5 dagar sedan
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Ställföreträdande Sektionschef Technical Training
SAAB AB
Produktionschefer inom tillverkning

Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Inom sektionen Technical Training bedriver vi bland annat familiseringskurser, teoretiska och praktiska typkurser samt tekniska pilotkurser, dels mot Gripen E/F och Gripen C/D, men också mot Saab 340, Saab 2000 och GlobalEye. Utöver dessa rent tekniska utbildningar så genomförs även utbildningar för att främja flygsäkerheten, såsom kurser inom bland annat Human Factors (HF) och Safety Management System (SMS). Som ställföreträdande chef för sektionen så kommer du att leda teamet på drygt tio personer som jobbar med utbildningsdelen riktad mot Gripen, bestående av erfarna instruktörer och kurskoordinatorer. Hos oss får du kombinera ledarskap och flygteknisk passion i ett högkompetent team som utbildar tekniker, ingenjörer och piloter för framtidens flyg. I praktiken innebär det att du: * Coachar, utvecklar och följer upp dina instruktörer genom regelbundna 1-1-samtal, kompetensutvecklingsplaner och årliga lönesamtal. * Planerar kapacitet och resursfördelning för samtliga kurser mot Gripen, men bidrar även inom arbetet med sektionens övriga utbildningar. * Säkerställer kvalitet & compliance gentemot Saab-interna processer och gällande EMAR regelverk. * Driver sektionens förbättrings- och digitaliseringsinitiativ inom datorbaserad inlärning och leder mindre förändringsprojekt. * Representerar sektionen i kund- och myndighetsdialoger samt i större programprojekt. * Agerar ställföreträdande sektionschef vid ordinarie chefs frånvaro och samarbetar tätt med denne i budget-, rekryterings- och strategifrågor. Rollen utgår från Linköping (Tannefors); resor inom Sverige och internationellt förekommer. Din profil För att lyckas i rollen har du förmåga att inspirera, skapa engagemang och kommunicera tydligt både med teamet, kunder och andra intressenter. Du tar ansvar för att hålla ihop helheten, även utan fasta ramar, och skapar en effektiv arbetsmiljö genom tydlig struktur och planering. Du är en drivande kraft för utveckling och förbättring. Du har: * Dokumenterad ledarerfarenhet med personal- eller teamansvar, gärna från flyg-, underhålls- eller utbildningssidan. * Strukturerad läggning med god administrativ vana (MS Office 365, affärs-/LMS-system). * Utmärkt kommunikationsförmåga i både svenska och engelska, i tal såväl som skrift. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

5 dagar sedan
Sista ansökan:
25 augusti 2025
IT-tekniker | Linköping | Experis
Experis AB
Supporttekniker, IT

Vill du vara en nyckelspelare i en värld full av teknik och innovation? På Experis får du chansen att inte bara följa vägen, utan att skapa din egen. Som IT-Tekniker kommer du att vara hjärtat av den dagliga driften och ha möjlighet att forma din framtid. Är du redo att vara med och skapa din väg framåt? Din vardag hos oss: Som IT-tekniker på Experis är ingen dag den andra lik. Med en känsla för service och en motivation att hjälpa andra kommer du att trivas utmärkt som IT-tekniker hos oss! Vi lägger stor vikt i individens möjlighet att påverka sin egna resa och utveckling. På Experis kommer du möta varierande utmaningar och få chansen att utvecklas dagligen! Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta nätverkshantering, IT-säkerhet, anpassningar, installationer, systemadministration, felsökning och mycket mer. Din insats kommer att förenkla mångas personers vardag! Det är med glädje vi välkomnar dig till vårt team, där du kommer att få agera nyckeln till ett smidigt IT-landskap. Tillsammans kommer vi att hjälpas åt för att finna innovativa och smidiga lösningar. Du kommer få möjligheten att bidra med din kunskap i grupp samtidigt som du även får chansen att arbeta individuellt. Hos Experis är alla konsulter en del av Experis-familjen! Det är viktigt för oss att din vardag blir både spännande och lärorik. Låter detta som en perfekt roll för dig? Ta kontakt med oss redan idag! Vi ser gärna att du har: * Högre utbildning inom IT och några års erfarenhet som IT-tekniker eller likvärdigt * Kunskaper om ärendehanteringssystem * Övergripande kunskap om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet * Kunskaper i Microsoft Office eller likvärdigt * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Saknar du högre utbildning? Längre relevant arbetslivserfarenhet som IT-tekniker kan kompensera för detta. Hur är du som person? Vi letar efter någon som tar ansvar och kan vara flexibel i sin roll som IT-tekniker. Vi ser gärna att du har ett stort intresse för IT och en känsla för service och noggrannhet. Med en positiv inställning och ett vilja att utvecklas, kommer man långt! Om Experis Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. Du kan anta uppdrag genom ditt eget bolag eller som tillsvidareanställd konsult. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde. På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser. Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation. People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet. Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden. Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper. Övrig information Detta är en generell annons för flertalet olika roller inom IT-administration. När du skickar in din ansökan till oss kommer vi att granska den och bedöma om din profil matchar våra behov. Vi kommer därefter att bjuda in dig till en dialog med någon av våra Talent Acquisition Specialists om du har en matchande profil. Oavsett hur processen fortlöper kommer du alltid att få återkoppling. Vad kan vi erbjuda dig? På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara Vi ser framemot att höra från dig! Låter detta som något för dig? Kontakta Vilma på mailadress [email protected] för att höra mer om vad vi har att erbjuda! Vänta inte, låt IT-äventyret börja! 🚀

5 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juli 2025
Servicetekniker till ASM Foods
Bravura Sverige AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Är du tekniskt kunnig och trivs i en omväxlande roll där varje dag innebär nya utmaningar? Har du dessutom förmågan att tänka snabbt, lösa problem och kommunicera tydligt? I rollen som servicetekniker hos ASM Foods erbjuds du en varierande och utmanande vardag där du spelar en viktig roll i att hålla produktionen i toppform.  Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos ASM Foods.   Om företaget ASM Foods AB är en del av Barry Callebaut-koncernen, som är världens största tillverkare av kakao- och chokladprodukter och levererar högkvalitativa ingredienser till livsmedelsindustrin över hela världen. ASM Foods i Mjölby ansvarar för produktion, lagerhållning och distribution till såväl den svenska som den globala marknaden. Här präglas arbetet av ett starkt fokus på kvalitet och effektivitet för att möta den växande efterfrågan på företagets produkter. ASM Foods erbjuder en utmanande, dynamisk samt internationell arbetsmiljö med stora utvecklingsmöjligheter. Arbetsuppgifter I rollen som servicetekniker hos ASM Foods har du en bred och varierad roll där du arbetar med förebyggande underhåll, felsökning och akuta reparationer av processutrustning. Du är delaktig i det ständiga förbättringsarbetet och har en viktig roll i att säkerställa hög driftsäkerhet. I dina arbetsuppgifter ingår även att genomföra riskbedömningar, följa upp säkerhetsrutiner samt hantera kvalitetsavvikelser. Du blir en viktig del av ett engagerat och sammansvetsat team inom underhållsavdelningen. Tillsammans arbetar ni för att optimera produktionstillgängligheten och delar ansvaret för både miljöarbete och kontinuerliga förbättringar inom verksamheten.  Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Tidigare arbetslivserfarenhet av liknande tekniskt arbete  Mycket goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift Meriterande med god förståelse för automatiserade processer och moderna system inom processindustrin Beredskapstjänst ingår i rollen Vi tror att du som söker tjänsten har tidigare erfarenhet av att arbeta i en liknande roll och har ett stort tekniskt intresse. Du tar stort ansvar för ditt arbete, säkerställer att du förstår vad som förväntas av dig och är noggrann med att leverera högsta kvalitet. Vidare har du lätt för att ta till dig nya arbetsuppgifter, är serviceinriktad och skapar struktur. Du trivs i en roll där du får utvecklas och är inte rädd för att ta initiativ eller fråga om hjälp. Du är flexibel och stimuleras av en vardag med högt tempo, snabba förändringar och problemlösning.  Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Mjölby Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist

5 dagar sedan
Sista ansökan:
6 december 2025
IT-supporttekniker | Linköping | Experis
Experis AB
Supporttekniker, IT

Är du en problemlösare som gillar att assistera och guida andra? Som IT-supportkonsult inom 2nd Line hos oss på Experis möts du av en dynamisk kultur där du inte bara följer din karriärväg, du är med och formar den. Så, är du redo för ditt nästa steg in i IT-landskapet? Arbetsbeskrivning Trivs du också bäst när du kan grotta ner dig i tekniktrubbel och har möjlighet att leverera den där extra servicen med ett leende? Som erfaren IT-supportkonsult inom 2nd Line hos oss på Experis öppnas dörren till en miljö där utveckling är i fokus och där du samtidigt får möjligheten att hjälpa och lösa dina kollegors tekniska utmaningar. Ja, här kommer du verkligen få utmana dig tekniskt! I din arbetsvardag kommer du grotta ned dig och administrera i olika IT-landskap där du kommer lösa problem inom användarbehörigheter, operativsystem, informationssäkerhet och nätverk. Oavsett om ärenden kommer in via telefon, chatt eller mail så kommer din hjälp att ha stor betydelse för att lindra andras tekniska huvudvärk! För att effektivt lösa utmaningarna kommer du att arbeta både självständigt och nära dina kollegor, vilket inte bara ger dig ett utökat nätverk utan även möjligheten att förvärva nya kunskaper. Du kommer att ställas inför varierande arbetsuppgifter som gör att ingen dag liknar den andra. Arbeta som konsult via Experis och upplev lärorika dagar. Vi ser till att du känner dig som en viktig del av Experis-teamet från dag ett. Anställningen sker hos oss, och du jobbar ute hos någon av våra kunder. Vill du veta mer? Kontakta Dara eller Vilma, och vi delar gladeligen med oss av vår historia! För att du ska trivas i rollen ser vi att du har nedan erfarenhet: * Minimum 2 års erfarenhet med slutanvändarsupport * Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem * Övergripande kunskap om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet * Kunskaper i Microsoft Office eller likvärdigt * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Om Experis Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser. Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation. People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet. Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden. Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper. Vad kan vi erbjuda dig? På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara. Övrig information Detta är en generell annons för flertalet olika roller inom IT-support. När du skickar in din ansökan till oss kommer vi att granska den och bedöma om din profil matchar våra behov. Vi kommer därefter att bjuda in dig till en dialog med någon av våra Talent Acquisition Specialists om du har en matchande profil. Oavsett hur processen fortlöper kommer du alltid att få återkoppling. Ansökan Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta Vilma Andersson på [email protected].

5 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juli 2025
Personlig assistent sökes till centrala Linköping

Om mig: Jag är en omtänksam och aktiv 30-årig tjej som använder rullstol. Efter att ha bott tio år i Stockholm flyttar jag nu tillbaka till Linköping och söker därför flera nya assistenter för att bygga upp mitt team. Jag gillar att hitta på saker och har ett stort intresse för mode, musik, bakning och pyssel. Om tjänsten: Jag söker en personlig assistent som kan arbeta enligt ett rullande schema, vilket inkluderar dagar, kvällar, helger och nätter. Tjänsten omfattar cirka 32 timmar per vecka. Under en betald introduktion får du lära dig allt du behöver för att assistera mig på bästa sätt. Som min assistent kommer du att hjälpa mig med det jag skulle göra själv om jag inte hade mina funktionsnedsättningar, alltid på det sätt jag önskar. Det är ett ansvarsfullt och kvalificerat arbete som kräver mognad och empati. Vem söker jag? Jag söker dig som: - Är en ung tjej med personlig mognad, gott humör och en positiv inställning. - Har intresse för ett långsiktigt samarbete och ser värdet i rollen som personlig assistent. - Gärna delar mina intressen, som mode, musik, bakning och pyssel (meriterande men inget krav). - Är rökfri. Erfarenhet av att arbeta som personlig assistent är ett plus, men din personliga lämplighet är avgörande. Jag kommunicerar med teckenkommunikation efter en trakeostomioperation. Det är inget krav att du redan kan teckenspråk, men du måste vara villig att lära dig det. Vad erbjuder jag? - En trygg anställning med varierad schemalagd arbetstid. - Betald introduktion och stöd för att lära dig allt du behöver i rollen. - Möjlighet att bli en del av mitt nya team och bidra till en meningsfull vardag. Om du tror att du skulle passa i rollen, är ansvarsfull och redo att satsa på ett långsiktigt samarbete – hör av dig! Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG: Din arbetsgivare blir JAG Personlig assistans. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Många assistansanvändare i JAG är engagerade i Riksföreningen JAG. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. De vanligaste svaren från våra anställda på frågan Vad är det bästa med jobbet som personlig assistent? är: - Att göra skillnad för en annan människa - Variationen, friheten och glädjen Välkommen du också!

5 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juli 2025