Förare för hemleverans - Linköping
CityMail Sweden AB
Brevbärare och postterminalarbetare

Gillar du paket lika mycket som vi gör och ser fördelen med att ha ett arbete i rörelse? Då kan du vara vår nästa kollega!CityMail delar post och paket till ca 6 miljoner privatpersoner och företag i Sverige. Nu söker vi fler förare för hemleverans av paket på dagtid, där du kommer utgå från vår utdelningsenhet i Linköping. Hur ser arbetsdagen ut? Arbetstillfällena är på helgfria vardagar och de typiska arbetstiderna är mellan 07:00-16:00 men kan variera då du blir inbokad vid behov. Arbetsdagen inleds med förberedelse av dagens utdelning, följt av leverans av paket i närområdet. Utdelning av paket sker via följande fordon: Paxter Det här jobbet är helt rätt för dig som är bekväm med att framföra ett fordon, även när det är oväder eller mörkt ute, samt att du inte har problem med tunga lyft och att gå i trappor. Vi söker dig som: Är minst 18 år Har grundläggande kunskaper i svenska i tal och skrift Trivs med ett fysiskt arbete Har B-körkort Det är meriterande om du Har erfarenhet av liknande uppgifter Är bekväm av att framföra fordon som du har körkort/förarbevis för. Anställningsform Tjänsten är en s.k. timanställning där varje arbetspass utgör en särskild visstidsanställning. Du kommer att jobba varierande arbetstider och omfång, beroende på dag och behov. Vi ser gärna att du är tillgänglig att jobba upp mot en heltid under dagtid. För att du ska få rätt förutsättningar att lyckas inleds anställningen med en introduktion. Lön Fast tim- eller månadslön enligt kollektivavtal. Lönetrappa tillämpas, för både ordinarie och timanställda. Ingångslön/timme är 143,53 (inkl. 12% semesterersättning) vilket motsvarar 128,15 kr (exkl. 12% semesterersättning). Intresserad? För att söka tjänsten klickar du på knappen "Skicka ansökan". Vid frågor är du välkommen att kontakta oss via [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
Löneadministratör (2st) till myndighet i Norrköping
Adecco Sweden AB
Löne- och personaladministratörer

Om tjänsten Till en myndighet i Norrköping söker vi just nu två löneadministratörer till finansavdelningen för att stärka deras lönefunktion. Arbetsuppgifter som förekommer är sedvanliga arbetsuppgifter i en löneprocess från ax till limpa med en hel del manuell handpåläggning. Andra arbetsuppgifter som kan förekomma: - Bearbeta och kontrollera löneunderlag - Ta fram lönelistor - Ta fram rapporter och statistik - Redovisa skatter och arbetsgivaravgifter - Sammanställa tid- och frånvarorapporter - Svara på frågor från anställda (exempelvis om lön och semesterledighet) - Arbete med hela lönehanteringen fram till lönekörningen (exempelvis reseräkningar, rättelser, körjournaler, olika ledigheter, förmåner, intyg och kontroller). Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som Löneadministratör är ett konsultuppdrag på heltid där den ena tjänsten beräknas påbörjas 2025-08-01 och den andra 2025-09-01. Arbetat förväntas pågå i ca. 6 månader från uppdragsstart. Krav för tjänsten: • Gymnasium eller likvärdig utbildning • Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt • Goda kunskaper i lönesystem (exempelvis Primula och Heroma) • Goda kunskaper i ekonomisystem (exempelvis Unit 4 ERP, Raindance, Visma m.fl.) • Goda kunskaper om kollektivavtal • Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift. För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM. Om dig För att lyckas i rollen som löneadministratör tror vi att du är en strukturerad medarbetare som bidrar till att dokumentera rutiner och arbetssätt för att sedan kompetensöverföra dessa inom gruppen. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är 2025-06-27 Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Hannah Trollsås via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

12 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Säljare sökes i Linköping – Mediaförsäljning med starkt varumärke, digital
Rds Förlag AB
Övriga förmedlare

Vill du ha full frihet över din tid, arbeta med en modern medieprodukt och samtidigt ha möjlighet till riktigt höga inkomster? Då kan du vara vår nästa stjärnsäljare! Vi på Enterprise Magazine är ett väletablerat varumärke inom svensk företagsmedia. Nu söker vi fler säljare över hela Sverige för att täcka nya regioner - och vi letar efter dig som vill arbeta självständigt, resultatinriktat och långsiktigt. Vad säljer du? Du arbetar med en stark medieprodukt som kombinerar det bästa av två världar: * En fysisk tidning med trovärdighet, räckvidd och lång lästid * Ett digitalt erbjudande där varje artikel publiceras online med sökmotoroptimering (SEO), kampanjer i sociala medier och exponering på vår starka hemsida Det här ger dina kunder ett komplett marknadsföringspaket - och dig som säljare en produkt som är både efterfrågad och lätt att stå bakom. Vi erbjuder dig: * Fast grundlön: 10 000 kr/mån * Vid 50 % av budget (80 000 kr): löneväxling upp till 23 000 kr/mån * 18 % provision på all försäljning - från första kronan * Total frihet att styra din tid - arbeta varifrån du vill * Etablerat varumärke med bevisad försäljningsmodell * Stöd från redaktion, säljledning och färdiga verktyg Om rollen Du ansvarar för din egen region och arbetar med nykundsförsäljning. All kontakt sker via telefon, digitala möten och e-post. Många av våra säljare har varit med oss i över 10 år - det säger något om både trivseln och möjligheten att lyckas. Vi söker dig som: * Har erfarenhet av försäljning (gärna B2B eller telefon) * Är självgående, disciplinerad och målfokuserad * Gillar att arbeta fritt men med struktur * Vill bygga upp en egen portfölj och nå höga inkomster Exempel på månadslön baserat på försäljning: Försäljning/mån Total månadslön 80 000 kr ca 23 000 kr 160 000 kr ca 38 800 kr 250 000 kr ca 55 000 kr 300 000 kr ca 65 000 kr Sök idag - vi intervjuar löpande! Vill du arbeta med frihet, starkt stöd, och en produkt som verkligen gör skillnad för dina kunder? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan! _______________________________ Ansökan skickas in här via vårat formulär. Vid eventuella frågor eller funderingar så går det bra att ringa Danny Nilsson på 070 77 99 240 eller via mail till [email protected]

12 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
Sjuksköterska sökes till privat boende i Linköping
Dedicare Sverige AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Nu söker vi sjuksköterska till uppdrag på privat vårdboende i Linköping. Vi söker dig som vill jobba dagtid. Uppdraget är med start så fort som möjligt och sträcker sig till och med september med god chans till förlängning. Kvalifikationer Sjuksköterska med minst 2 års yrkeserfarenhet. Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift. Erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen Personliga egenskaper God samarbetsförmåga med övriga arbetskamrater och yrkeskategorier. Personlig mognad med intresse och förmåga att möta patienter och anhöriga i svåra situationer. Förmåga att prioritera, delegera samt arbetsleda arbetskamrater i teamet. Flexibel och vilja att verka för verksamhetens behov. Van att arbeta med varierande arbetsuppgifter i varierande tempo. Vi erbjuder Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande:Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning och friskvårdsbidrag Möjlighet att välja mellan veckolön och månadslön Du får en lön som är synonym med dina prestationer Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens Du får personlig och nära kontakt med din konsultchef Du får möjlighet att medverka på träffar och utbildningar som Dedicare anordnar för anställda konsulter Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan”.På vår hemsida www.dedicare.se/nurse presenterar vi alla våra lediga uppdrag.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Jobba som C eller CE-chaufför hos Dagab - Linköping
Marketpeople AB
Lastbilsförare m.fl.

Om tjänsten Som C eller CE-chaufför hos Dagabs logistikcenter i Linköping säkerställer du att matvaror kommer ut i tid och med bra kvalitet till deras butiker runt om i landet. Då det är mycket viktigt att butikerna får bästa service så deras hyllor aldrig står tomma är det viktigt att det dagliga arbetet sker med hög effektivitet och kvalitet.  Då du kommer vara en del av ett stort logistikflöde med många aktörer och olika utmaningar är det extra viktigt att hålla tidspassning, följa säkerhets- och ordningsregler. Vi vill att du ska vara en del i att skapa en effektiv och säker arbetsplats och få rätt förutsättningar att trivas idag och imorgon.  Huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen som C eller CE-chaufför hos Dagab är de huvudsakliga arbetsuppgifterna: Lasta och lossa varor på och från lastbilen Leverera rätt varor i rätt tid till Axfoods butiker På sikt kan även andra arbetsuppgifter bli aktuella.  Start för tjänsten: Omgående Anställningsform: Visstidsanställning på heltid fram till och med 1:a november 2025. Adress till arbetsplats:  Köpetorpsgatan 8, 582 78 Linköping Om Dagab Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom bl.a. Hemköp, Willys, City Gross, Snabbgross, Urban Deli och Apohem. Vi utvecklar också egna varumärken, bl.a. Garant, Eldorado och Såklart. Vår verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur vi agerar mot våra medarbetare. På så sätt ger vi våra kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val. Med andra ord - hos oss är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor, förstå hur viktiga våra medarbetare är för oss. Välkommen du med! Krav och egenskaperKrav C eller CE-körkort Giltigt YKB (Yrkesförarkompetensbevis) God svenska i tal och skrift Meriterande Erfarenhet av arbete som C eller CE-chaufför, eller liknande roll Egenskaper Du har en positiv inställning och gillar att ta ansvar, oavsett om det handlar om att respektera tider, hålla god kvalitet eller nå uppsatta mål. I rollen som chaufför är det viktigt att du trivs i att arbeta självständigt, då under stora delar av arbetsdagen arbetar ensam och med begränsade sociala kontakter. Det är en fördel om du har en god fysik och att tar hand om din hälsa, då detta arbete kan vara fysiskt krävande. Det är också viktigt att du bidrar till god stämning på arbetsplatsen och kommer överens med kollegor, detta oavsett skilda perspektiv, kulturer, bakgrunder och språk.  Vikt läggs även vid övriga personliga egenskaper. Lön/förmåner Lön: Enligt kollektivavtal och här följs Lager & E-handelsavtalet. Lönen är GFL-lön (GFL = din ersättning baseras på snittet av alla som arbetar i samma roll på Transportavdelningen). OB- och övertidsersättning tillkommer i enlighet med kollektivavtal.   Rekryteringsprocessen Ansökning sker direkt via annonsen. Nästa steg kommer vara en juridisk bakgrundskontroll via Fortcheck. Därefter genomförs referenstagning digitalt med hjälp av Refensa. Efter denna digitala process är nästa steg att en intervju.  Drogtester tillämpas i samband med rekryteringen och eftersom Dagab värnar extra mycket om goda arbetsmiljöförhållanden utförs slumpvisa drogtester på arbetsplatsen.  Tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag.  Om Marketpeople Hemsida: www.marketpeople.se

12 dagar sedan
Sista ansökan:
12 december 2025
Produktionsledare Aerospace Systems
SAAB AB
Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet

Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Produktionsledaren ska skapa förutsättningar för att alla medarbetare tar fullt ansvar för sina arbetsuppgifter genom att informera och kommunicera utifrån helheten. En viktig del i ledarskapet är att jobba med ständiga förbättringar samt tillse att verksamheten når uppsatta mål för att hela tiden sträva mot en effektivare och konkurrenskraftig verksamhet. Du är del i att utveckla och tillämpa vårt produktionssystem genom att aktivt arbeta med våra leanprinciper. Du översätter övergripande mål till tydliga mål för den egna verksamheten och leder enligt företagets värderingar. Förutom att du har ett personalansvar förväntas du som produktionsledare vara mycket "ute i produktion" och närvara i din verksamhet. Du har ansvar för tillverkningsresultat inom ditt område, vilket inkluderar effektivitet, kvalitet och leveransförmåga. Som produktionsledare kommer du att ingå i ledningsgruppen och rapportera till verkstadschefen. Din profil Du har tidigare ledarskapserfarenheter, alternativt har du en stor erfarenhet från detaljtillverkning eller liknande verksamhet. Då vi arbetar med Lean-produktion är erfarenhet inom detta område meriterande. Att utveckla och förbättra verksamheten genom att skapa delaktighet och motivation är självklart för dig. Som ledare är du driven och engagerad med stor närvaro i verksamheten. Du har förmågan att skapa och leda ett lag bestående av medarbetare med olika egenskaper, kunskaper och bakgrunder. Du drivs av att jobba med ständiga förbättringar samt av att ha god verksamhetskunskap och är prestationsorienterad. Ditt ledarskap präglas av driv, tydlighet, struktur samt prestigelöshet. Då rollen innebär mycket samarbete och kontaktytor är det viktigt att du som person är en lagspelare som kan stötta och utmana, att du är duktig på att bygga relationer och har lätt för dialog. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad blir du en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Din placering blir på BU Saab Aerospace System en del av affärsenheten Aeronautics. Vi utvecklar, industrialiserar och tillverkar flygplansstruktur för den civila och militära marknaden. Produktion består av cirka 230 medarbetare. Din roll blir som produktionsledare inom ett produktionsavsnitt inom Aerospace Systems (sammanbyggnad, komposit och målning). Du ansvarar för ett team bestående av 20-25 medarbetare. I ledningsgruppen ingår verkstadschefen, produktionsledare och tekniker. Vi stöttar varandra och utmanar varandras idéer och mål. Viktigt därför att du som person har bra samarbetsförmåga och både kan stå själv samt söker lagarbete med kollegorna. Viktigaste kontaktytan förutom ledningsgruppen är kontakten med det produktionsnära stödet i form av tekniker, planerare och kvalitetsingenjörer. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Specialpedagog & Speciallärare till konsultuppdrag
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Om oss Clockwork Skolbemanning & Rekrytering är företaget med mångårig erfarenhet av skolverksamhet. Vi bistår huvudmän och skolledare över hela landet med bemanning och rekrytering av all skolpersonal – från förskola till högskola. Vi arbetar mot samtliga skolformer och kan genom goda samarbeten och relationer skapa utrymme för det som vi tycker är viktigt – att du som skolledare och pedagog får vara elevernas främsta resurs för inlärning. Vi har själva varit verksamma inom skolan i olika roller och har således en djup förståelse och insikt i uppdraget- så när ni samarbetar med oss, får ni all vår kompetens på köpet! För dig som söker nya utmaningar, har vi stora nätverk. För dig som söker personal eller annat stöd, erbjuder vi skräddarsydda lösningar. Alla våra konsulter erbjuds ”lön varje fredag”, gemensamma aktiviteter samt stöd av legitimerade lärare. Vi är självklart auktoriserade och ISO-certifierade. Vill du bli en av oss? Registrera en jobbevakning via www.pedagogjobb.nu eller besök vår hemsida för mer information om hur vi arbetar och vad vi erbjuder www.clockworkpersonal.se/skolbemanningochrekrytering Om företaget Är du en engagerad och erfaren specialpedagog eller speciallärare som söker nya utmaningar? Vill du vara en del av ett team som gör skillnad i elevernas vardag? Då kan detta konsultuppdrag vara rätt för dig! Vi söker nu specialpedagoger och speciallärare till konsultuppdrag hos våra samarbetsskolor, både friåstående och kommunala. Uppdragen varierar i omfattning och längd och du kan komma att arbeta på såväl för-, grund- som gymnasieskolor. Rollen innebär att stötta elever i behov av särskilt stöd, handleda kollegor samt bidra till att utveckla skolans inkluderande arbete och lärmiljöer. Som konsult har du möjlighet att påverka ditt arbete och välja de uppdrag som passar dina erfarenheter och önskemål. Dina arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna varierar från uppdrag till uppdrag, men vanligt förkommande är: - Utforma och genomföra åtgärdsprogram samt individuella utvecklingsplaner för elever. - Handleda lärare och skolpersonal i pedagogiska strategier och anpassningar. - Delta i elevhälsoteam och bidra till ett systematiskt kvalitetsarbete. - Arbeta förebyggande och främjande för att skapa en inkluderande lärmiljö. - Vid behov, hålla undervisning för elever inom dina ämnesområden. Din profil Vi välkomnar dig har en avslutad eller pågående utbildning till speciallärare eller specialpedagog att söka tjänsten. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god förmåga att anpassa undervisning och lärmiljöer efter elevernas individuella behov. Du är också skicklig på att bygga förtroendefulla relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare, och du arbetar gärna i team för att nå bästa möjliga resultat. Erfarenhet av att arbeta med digitala hjälpmedel är meriterande. Vi erbjuder: - Trygga anställningsvillkor med marknadsmässig lön. - Flexibilitet att välja uppdrag utifrån dina önskemål och din kompetens. - En dedikerad konsultchef som stöttar dig under uppdraget. - Kollektivavtal Ansökan Är det dig vi söker? Skicka in din ansökan till oss redan idag! Sök tjänsten via: www.clockworkpeople.se/lediga-jobb I denna tillsättning samarbetar skolan med Clockwork Skolbemanning & Rekrytering som sköter hela processen. Vid frågor är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare. Följ oss: www.linkedin.com/company/clockwork-skolbemanning www.facebook.com/skolbemanning Få förslag på tjänster som passar dig. www.pedagogjobb.nu

12 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Apparatobjektplanerare – planering och uppföljning
Quattro Bemanning & Rekrytering AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Q Professionals AB är ett företag nicschat mot techsektorn. Vi har kollektivavtal och är medlemmar i Almega TechSverige. Vi söker nu en konsult till ett uppdrag som Apparatobjektplanerare. Uppdraget är placerat på plats i Linköping och startar i september 2025. Detta är en nyckelroll i ett högteknologiskt och samhällsviktigt projekt, där du blir en del av ett erfaret team med bred kompetens inom inköp och produktionsplanering. Arbetsuppgifter Som Apparatobjektplanerare arbetar du inom sektionen Procurement Planning, där du ansvarar för att planera och rekommendera rätt apparatversion till fordon och reservdelar, baserat på kontrakt, konfigurationer, leveransprognoser och produktionsplaner. Rollen innebär även apparatsatsplanering kopplat till modifieringsbehov och utvecklingsriggar. Du samverkar nära med flera funktioner såsom materielgrupper, inköp, produktion, programledning och kontraktsansvariga. I uppdraget ingår både detaljerad planering, uppföljning och analys av förändrade förutsättningar samt att initiera åtgärder vid behov. Kvalifikationer Krav: Minst 3 års erfarenhet av planering inom industri, gärna med system- eller logistikfokus God kunskap om utvecklings- och produktionsplanering Mycket god förmåga att arbeta systematiskt, analysera data och följa upp processer Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av affärssystem såsom ERP eller MRO Kunskap om Gripen och konfigurationshantering Eftergymnasial utbildning inom logistik Villkor Plats: På plats hos kund i Linköping Sysselsättningsgrad: Heltid Period: 1 september 2025 – 1 september 2026 Distansarbete: Nej Möjlighet till förlängning: Ja Ansökan Bifoga CV i Wordformat. CV:t är en viktig del i utvärderingen för denna roll. Det ska tydligt visa att du har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella arbetet. Om du är redo att ta dig an en roll som Apparatobjektplanerare inom försvarsindustrin och vill bidra till ett samhällsbärande projekt med hög teknisk komplexitet, tveka inte att söka. Vi hanterar urvalet löpande och ser fram emot att höra från dig!   Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Windows Systemadministratör till Aeronautics IT
SAAB AB
Systemadministratörer

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Är du en duktig och engagerad Windows-tekniker som söker en utmanande roll med verklig betydelse? Välkommen att söka rollen som Windows systemadministratör till vår spännande och teknikintensiva värld! Som Windows systemadministratör är du en viktig person i teamet som ansvarar för förvaltning och vidareutveckling av tekniska tjänster till Aeronautics verksamhet. I uppdraget ingår att förvalta, utveckla system och digitala tjänster vilket ställer höga krav på säkerhet, stabilitet och noggrannhet i arbetet vi utför. Du kommer även ha en central roll i leverans och supportflödet av IT-tjänsterna. Du kommer bli en del av ett team som utvecklar och implementerar avancerade IT-lösningar för nästa generations stridsflygplan! Exempel på det vi arbetar med: * Aktivt arbeta med teknikförbättringsarbete * Standardisera, effektivisera och automatisera arbetssätt och system * Delta i projekt kopplat till tekniska plattformar och infrastruktur * Livscykelhantering av tekniska plattformar * Säkerställa efterlevnad av säkerhetskrav * Vara en del i drifts- och supportteamet Din profil Vi söker en driven och kreativ problemlösare med passion för Windows och automatisering! Du är en person som är noggrann och gärna vill arbeta i team. Du tycker det är viktigt och givande att jobba med automation och drivs av att hitta effektivare arbetssätt. Arbetet ställer krav på att du har ett serviceinriktat förhållningssätt, att du är nyfiken och inte rädd för att komma med nya idéer och förbättringsförslag. Du behöver goda kunskaper inom * Administrera och felsöka Windows server och -klient * Active Directory, GPO, DNS * Svenska och engelska i tal och skrift Meriterande är om du har erfarenhet/kunskaper inom * Citrix * Powershell * Cloudpaging * Microsoft Configuration Manager (SCCM) * VMware * Övervakningssystem (OP5) * Cybersäkerhetsarbete * Automatiserad konfigurationsstyrning Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Notera även att placeringsorten är Linköping för den här tjänsten. Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av ett växande team! Om du har frågor om tjänsten eller vill lära känna din blivande chef kan du kontakta: Peter Einberg, 0734-181917, [email protected] Mattias Björkroth, 0734-186632, [email protected] Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Avonova Hälsa söker Business Analyst
Avonova Sverige AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag    Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling. Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och deras medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor. Är du vår nya Business Analyst? Älskar du att borra i data och skapa faktabaserade analysunderlag för smarta affärsbeslut? Brinner du för ESG-frågor (miljö, socialt ansvar och bolagsstyrning) och har ett starkt driv att förbättra operativa processer och resultat? Vill du vara med och skapa verklig förändring för verksamhetens utveckling och långsiktiga effektivitet? Då kan det vara dig vi söker för rollen som affärsanalytiker, Business Analyst, för den svenska verksamheten.   I rollen som Business Analyst har du en central funktion för att säkerställa en effektiv utveckling och implementering av Avonovas strategi. Du är en nyckelresurs i det operativa ledningsteamet och arbetar nära verksamheten med fokus på resursplanering och leveransstöd. Du ansvarar för att driva och utveckla analyser och rapporter för beläggningsgrad och resursplanering. Du bidrar till att öka användningen av smarta digitala verktyg och dess utveckling genom samarbete och kravställning mot IT och systemexperter. Du identifierar utvecklingsområden, utformar förslag på operativa förbättringsåtgärder och säkerställer att dessa åtgärder implementeras inom organisationen.  Rollen kräver en god analytisk förmåga, ett proaktivt arbetssätt samt en stark drivkraft att omvandla insikter till konkreta åtgärder som främjar ökad effektivitet och uppfyller verksamhetens mål. I rollen rapporterar du till vår operativa chef och det finns möjlighet till placering i centrala Stockholm eller Linköping. Arbetsuppgifter Som Business Analyst ansvarar du för att genomföra analyser och skapa rapporter i Power BI, säkerställa hög kvalitet på bokningar och registreringar som grund för effektivt resursutnyttjande och korrekt fakturering. Du får driva förbättringsarbete relaterat till datakvalitet, analys, systemanvändning och processeffektivitet. I rollen kommer dina uppgifter bland annat inkludera att:  - System- och processkvalitet: - Styra bokningar och registreringar av digitala och fysiska leveranser baserat på vår nationella leveransstrategi och beläggning.  - Analysera och följa upp avvikelser i bokningsprocessen.  - Råd och stöd: - Stötta operativ chef och samarbeta med kundcenter, teamledare samt operativa områdeschefer för effektiv verksamhet.  - Superanvändare i J4 (system för tidböcker), Avonova Booking och Power BI. - Bidra till dokumentation och förbättring av arbetsprocesser och rutiner.  - Utveckling:  - Analysera data och utforska AI och nya metoder för att identifiera förbättringsområden och optimera processer.  - Identifiera digitala möjligheter för att maximera användningen av systemen och verktyg.  Kvalifikationer - Kandidatexamen och gärna en masterexamen i ekonomi, finans, management eller motsvarande. - Minst 2 års erfarenhet av strategiimplementering eller liknande arbete. - Starkt intresse för arbete med ESG. - God vana av arbete i Microsoft Office-paketet, framförallt i Excel, Power BI.  - Du är bevisat nyfiken på AI och hur nya digitala verktyg kan förändra verksamheten. - Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.  - Det är meriterande om du har erfarenhet av bokning och resursplanering. Som person är du strukturerad, lösningsorienterad och kvalitetsmedveten. Du är analytisk, initiativtagande och har en god förmåga att kommunicera lösningar på problem. Du trivs som organisatör och med arbete i breda kontaktytor. Om du är redo för en spännande utmaning där du får möjlighet att påverka och utvecklas, så är detta rätt roll för dig! Vi erbjuder Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag som utvecklas. Hos oss finns det uppbyggda kompetensnätverk och stora möjligheter till utveckling. Du erbjuds ett spännande uppdrag tillsammans med kompetenta kollegor, intressanta kunder och en kultur som främjar samarbete och kollegialt lärande. Engagemanget och viljan att bidra till hållbara individer och organisationer är hög hos oss. Vi har kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision. Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning. Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval, ansök därför så snart som möjligt. För att ansöka denna tjänst vänligen klicka här: https://avonova.varbi.com/se/what:job/jobID:837708/ Vill du veta mer, kontakta operativ chef Klas Nordén på mejladress [email protected] Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025