Systemadministratör inom säkerhet
SAAB AB
Systemadministratörer

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll: I rollen som systemadministratör inom säkerhet kommer du att installera och underhålla våra IT-säkerhetssystem och signalskyddssystem. Vidare kommer du vara stödjande att förvalta instruktioner och rutiner kring arbetet. Arbetet innefattar även att hantera och administrera system samt hantering av servrar. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta att: * Ansvara för drift av signalskyddssystem. * Uppdatera styrande dokument och ta fram nya instruktioner samt rutiner vid behov. * Hantera certifikat och aktiva kort. * Hantering av kryptonycklar. * Förvaltning av IT-säkerhetsutrustning. * Stödja vid anskaffning och hantering av signalskyddsutrustning. Din profil: För att trivas i rollen tror vi att du har några års erfarenhet inom nätverk, drift eller signalskyddsarbete. Du är noggrann och har ett öga för detaljer samt att du har ett stort intresse och driv för säkerhet och säkerhetsfrågor. Resor förkommer i tjänsten. Vi ser gärna att du har: * Minst 3 år arbetslivserfarenhet från en liknande roll. * Erfarenhet inom Linux. * Grundläggande förståelse för nätverk. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av: * Nätverk. * Signalskydd. * IT-säkerhet. * Myndighetsutövning. * Informationssäkerhet. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av: Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här.

20 dagar sedan
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Familjehemskonsulent Linköping
Humana AB
Socialsekreterare

Vill du vara en del av ett arbetslag som brinner för att hjälpa utsatta barn och drivs av att utveckla familjehemsvården? Vill du dessutom få möjligheten att arbeta på ett företag med spännande utvecklingsmöjligheter, där glädje, engagemang och ansvar är ledord? Vi söker en driven och engagerad familjehemskonsulent till vår familjehemsenhet i Linköping. Är du en person som är socionom med god social förmåga, har erfarenhet av myndighetsutövning och handledning? Då kan det vara dig vi söker! Om tjänsten Humana är en ledande aktör inom svensk familjehemsvård. Vårt arbete genomsyras av engagemang, flexibilitet och beprövade metoder som bidrar till att säkerställa kvalitativa insatser. Vi har olika enheter och kontor för att komma nära våra familjehem som finns i hela Sverige.  Som familjehemskonsulent kommer du att ingå i ett team med andra familjehemskonsulenter. Dina primära arbetsuppgifter består av att rekrytera och utreda nya familjehem, handleda familjehem och arbeta i förfrågningar från socialtjänsten som söker familjehem till barn och unga. I vårt arbete använder vi oss av forsknings- och evidensbaserade metoder som TryggFam och Connect. Du kommer även att vara en del av olika utvecklingsprojekt då vi ständigt granskar oss själva och för att säkerställa kvalitativ familjehemsvård. Vi har förtroendearbetstid vilket innebär att vi har frihet att planera vår tid samtidigt som det förväntas av oss att lägga viss arbetstid på kvällar och helger utifrån verksamhetens bästa. Beredskapstjänstgöring ingår. Exempel på arbetsuppgifter Rekrytera familjehem Stötta och handleda jour- och familjehem Utreda och utbilda familjehem Kontinuerligt rapportera vården skriftligt till kund Upprätta och hålla kontakt med kunder Delta i utvecklingsarbetet runt konsulentstödd familjehemsvård Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, sex månaders provanställning tillämpas. Arbetet sker främst under dagtid men arbete under kvällar och helger kan förekomma. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vem är du? För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer. Du har erfarenhet och kunskap om familjehemsvård som vårdform, samt en god förståelse för vad som krävs för att upprätthålla kvalitativa insatser. Som person måste du både känna dig trygg med att arbeta självständigt och med dina kollegor. Vi ser även att du har en positiv inställning till samarbete och att bygga starka relationer, både internt och externt. Arbetet är ständigt föränderligt vilket ställer krav på flexibilitet, struktur och förmågan att anpassa och prioritera sitt arbete därefter. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. För denna tjänst krävs det att du: har socionomexamen har B-körkort har tre års erfarenhet av myndighetsutövning  Det är även meriterande om du: har erfarenhet av att arbeta i behandling och/eller handledning har erfarenhet av familjehemsvård har god dokumentationsförmåga har god kännedom om BBIC och Socialtjänstlagen Vi erbjuder Ett öppet arbetsklimat som genomsyras av glädje, engagemang och ansvar Engagerade, kompetenta och erfarna kollegor med god sammanhållning Tillgång till vår interna utbildningsportal och kompetenta handledare Ett utvecklande och varierande arbete Möjlighet att vara med och utveckla ditt egna arbete Förtroendearbetstid Möjlighet till förmånsbil Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Enhetschef, Matilda Nordsjö, [email protected]

20 dagar sedan
Sista ansökan:
19 augusti 2025
Verkstadchef till spännande verksamhet inom Saab Aeronautics
SAAB AB
Produktionschefer inom tillverkning

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Sektionen Aircraft Maintenance söker en chef som kan stärka vårt team och vara med på vår tillväxtresa. Du kommer att jobba med att planera och leda arbetet i vår verkstad, där vi underhåller och bygger om flygplan. Vi utför linje-, bas- och modifieringsarbete på Saab:s Special Mission Aircraft GlobalEye, SAAB 2000 AEW&C och SAAB 340 AEW&C. Rollen som verkstadschef för vår verksamhet har ett viktigt syfte, inte bara för Saab, utan även för hela Sverige. Gå gärna in på länken för att se en film kring en av produkterna som du kommer arbeta med. Vi erbjuder dig För att säkerställa att du får en bra start hos oss på Saab Aeronautics får du som chef gå ett introduktionsprogram för nya chefer på Aeronautics. Hos oss är du inte ensam - Du har stor support från stödfunktioner såsom controller, HR, kvalité och säkerhetsfunktion. Vi erbjuder dig flertalet förmåner, men framför allt: * Ett meningsfullt arbete där du får vara med och utveckla framtidens flygteknik. * Möjligheter att utvecklas både personligt och professionellt. * En trevlig arbetsplats med engagerade kollegor. * Etablerat Leadership Framework & Employee Framework för att stötta dig i din chefsroll som supporterande och modig ledare. Din roll Som vår verkstadschef kommer du att ansvara för en del av vår modifierings- och linjeverksamhet. Du kommer att: * Leda ett team: Du får ett eget team med flygtekniker och flygmekaniker som du leder och stöttar, samtidigt som du stöttar i framtida rekryteringar för att säkerställa att vi fortsätter attrahera och utveckla nya talanger. * Säkerställa kvalitet: Du ser till att allt arbete görs på ett säkert och bra sätt. * Samarbeta: Du jobbar tillsammans med andra avdelningar för att nå gemensamma mål. * Driva innovation: Initiera nya projekt och främja en kultur av kontinuerlig förbättring. Din profil Vi lägger vikt vid din erfarenhet som ledare och chef, men vi önskar att du har ett intresse för teknik och flyg. Du kommer att arbeta nära erfarna chefskollegor i ledningsgruppen med stor kompetens inom flygbranschen. Du blir en del av ett team där alla hjälps åt, delar kunskap och strävar efter att nå gemensamma mål - här finns ingen plats för prestige, vi tror på att samarbete är vägen till framgång. Vi tror att du har: * Passion för utveckling av både verksamhet och medarbetare. Du är bra på att leda andra människor och inspirera dem. * Problemlösningsförmåga: En fallenhet för att identifiera utmaningar och implementera effektiva lösningar. * Har B-körkort och är flexibel för resor som kan förekomma i tjänsten. Behärskar svenska och engelska flytande, både i tal och skrift.Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Sektionen Aircraft Maintenance är en del av avdelningen Support Solutions inom affärsområdet Aeronautics på Saab. Avdelning Support Solutions med cirka 360 anställda arbetar brett med modifiering och underhåll av helikoptrar och flygplan, både civilt och militärt. Vi verkar på många platser i Sverige med huvudorterna Linköping Malmslätt och Tannefors, Ljungbyhed och Nyköping. En del av vår verksamhet bedrivs även utomlands, i Norden men även i andra delar av världen. Verksamheten vilar på ett flertal tillstånd för civil respektive militärt underhåll och utveckling, vilket gör att vi idag kan erbjuda en unik bredd av förmågor och kompetenser till marknaden. Vi vill gärna lära känna dig mer, så skicka in en ansökan så snart som möjligt - Vi väntar på dig!

20 dagar sedan
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Anställning som doktorand i medicinsk vetenskap vid BKV
Linköpings Universitet
Farmakologer och biomedicinare

Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! Vi söker nu en doktorand inom Medicinsk Vetenskap.  Dina arbetsuppgifter Som doktorand kommer du att delta i projektet: Prediktiva markörer för kemoterapiinducerade biverkningar vid barncancer. Målet kommer att vara att hitta genetiska prediktionsmodeller för att kunna prediktera vilka barncancerpatienter som har hög respektive låg risk för biverkningar vid barncancer. Preliminärt involverar doktorandprojektet att samla kliniska data kring effekterna av barncancerbehandling, bioinformatiskt hantera sekvensdata och utveckla prediktionsmodeller samt genomföra Single Cell RNASeq studier och eventuellt HiCap studier. Som doktorand ägnar du dig åt din forskarutbildning och forskningsprojekt där du ingår. I ditt arbete kan även ingå att undervisa eller att delta i andra institutionsuppdrag, upp till 20 procent av heltid.  Dina kvalifikationer Du har avlagt examen på avancerad nivå inom civilingenjörsutbildningarna såsom teknisk biologi, kemisk biologi, bioteknik, en master med inriktning mot biomedicin eller bioinformatik eller motsvarande, eller slutfört kurser om minst 240 högskolepoäng varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå biologi, kemi/farmakologi, bioinformatik eller på något annat sätt förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper. Du bör ha ett intresse för forskning och vetenskap samt biologi, kemi, farmakologi, cancer och läkemedelsbehandling. Det är meriterande om du tidigare jobbat med massiv parallellsekvensering (NGS), både laborativt och bioinformatiskt exempelvis Single Cell RNAseq. Det är också meriterande om du jobbat med prediktionsmodeller, maskininlärning alternativt AI modeller och är väl förtrogen med blodceller såsom neutrofiler, leukocyter och trombocyter. Arbetslivserfarenhet inom området är meriterande. Har du också erfarenhet av andra molekylärbiologiska tekniker så ses det också som en fördel. Du bör också vara noggrann, ambitiös, lösningsorienterad och ha en positiv inställning. Extra vikt vid bedömningen kommer att läggas på bioinformatik, prediktionsmodeller och erfarenhet av de tekniker/metoder som ingår i avhandlingsarbetet. Då projektet involverar att hantera och samla in kliniska data innebär det att du ska ha goda kunskaper då det gäller både muntlig och skriftlig svenska. Personligt brev och en avsiktsförklaring där du redogör för dina meriter i förhållande till ställda kvalifikationer ska bifogas. Din arbetsplats Institutionen för biomedicinska och kliniska vetenskaper (BKV), avdelningen för klinisk kemi och farmakologi (KKF) bedriver forskning samt grundutbildning och forskarutbildning inom medicinsk vetenskap. Om anställningen I samband med att du antas till forskarutbildningen handläggs din anställning som doktorand. Läs mer om respektive fakultets forskarutbildning här. Anställningen är tidsbegränsad till fyra år heltid. Du anställs till en början på ett år, och därefter förnyas anställningen med högst två år i taget, utifrån uppnådd studieplan. Förlängning av anställning upp till fem år sker utifrån grad av undervisnings- och institutionsuppdrag. Vid särskilda skäl kan ytterligare förlängning ske. Tillträde enligt överenskommelse.  Lön och förmåner Doktorandlönen regleras utifrån en lokalt avtalad lönestege. Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Du söker denna anställning genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan. Din ansökan ska vara Linköpings universitet tillhanda senast den 10 augusti 2025. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag beaktas inte. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

20 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Doktorand i ljusdesign

Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! En ljusare framtid! Hur påverkar ljusdesign framtidens design och produktutvecklingsprocesser samt hur digitala verktyg som VR/MR kan bidra till experimenterande och utvärdering.  Dina arbetsuppgifter Målsättningen med doktorandtjänsten är att utforska hur ljusdesign strategiskt bidrar till utvecklingen av framtidens produkter och produktsystem t.ex. bilar, skogsmaskiner, truckar eller autonoma fordon. Ljusdesign av produkter skiljer sig på många sätt från ljussättning av byggnader, parker och samhällen. Mobilitet i produkter gör att många ljusergonomiska fenomen som t.ex. bländning och kontrast är svårare att arbeta bort och utvärdera. Passiva användare och förbipasserande kan i många fall väldigt snabbt påverkas negativt av en produkts belysning. Klimat så som ljusa sommardagar, yrsnö och mörka nätter har även stor påverkan på belysning och kan starkt influera en ljusupplevelse. Färgat ljus påverkar oss instinktivt, speciellt om det har en semantisk betydelse som rött stoppljus eller polisens blåljus. Bra ljusdesign kan signifikant påverka upplevelsen av form, ytor, texturer och färg. Doktoranden förväntas bidra med ny teoretisk och praktisk kunskap, utveckla ljusdesignprocesser samt klarlägga hur ljusdesign som kompetensområde kan bidra till strategisk design. En del av doktorandens tjänst kommer fokusera på ”Reserach Through Design”. Olika fysiska och digitala visualiseringsverktyg kommer att utprovas för att bättre förstå och undersöka nya ljusdesignprocesser. Som doktorand ägnar du dig åt din forskarutbildning och forskningsprojekt där du ingår. I ditt arbete kan även ingå att undervisa eller att delta i andra institutionsuppdrag, upp till 20 procent av heltid.  Dina kvalifikationer Du har avlagt examen på avancerad nivå i ljusdesign, industridesign/produktdesign (fysiska produkter) eller teknisk design, eller slutfört kurser om minst 240 högskolepoäng varav minst 60 högskolepoäng (hp) på avancerad nivå i design, ljusdesign eller teknisk design eller på något annat sätt förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper. Du skall ha en magisterutbildning, civilingenjörsutbildning eller internationell ekvivalens. Av de 60hp på avancerad nivå skall 30hp utgöra ett godkänt examensarbete. Din examen ska vara avlagd senast vid tidpunkten då anställningsbeslutet fattas. Då delar av forskningsprojektet är tänkt att genomföras designnära dvs ”Research Through Design” inom ljusdesign, är det meriterande om sökanden kan påvisa arbetslivserfarenhet eller studentprojektarbeten inom ljusdesign t.ex. ljussättningar av produkter/lokaler/scener, eller produktdesign med belysningsinslag. Meriteringen kan styrkas visuellt via en digital portfolio som t.ex. en PDF, video eller hemsida. Meriterande är även om sökanden har eller kan visa på intresse av att arbeta med digitala mjukvaror för visualiseringar t.ex. Unreal Engine eller andra ljussättningsmjukvaror för arkitektur, scenbelysning, eller film t.ex. BIM, MagicQ. Majoriteten av all vetenskaplig publicering kommer ske på engelska därför behöver sökanden ha mycket god förmåga att skriva och tala engelska. Delar av forskningen kommer bedrivas med svenska företag, därför är det meriterande om sökanden tala svenska. Din arbetsplats Avdelningen för Produktrealisering fokuserar på design, produktutveckling, konstruktion och produktion; och arbetar med hela produktrealiseringscykeln från idéstadium till fysiska realiseringar av produkter och produktionssystem. Det inkluderar både tekniska konstruktions­aspekter, produktutvecklingsprocesser, industridesign och produktions­teknik. På avdelningen jobbar vi med industrinära projekt både inom forskning och utbildning och de resulterar ofta i prototyper och demonstratorer. Läs mer om vår verksamhet här: https://liu.se/organisation/liu/iei/prod Om anställningen I samband med tillträde till anställningen kommer du att antas till forskarutbildningen. Läs mer om respektive fakultets forskarutbildning här. Anställningen är tidsbegränsad till normalt fyra år heltid. Förlängning av anställning upp till fem år sker utifrån grad av undervisnings- och institutionsuppdrag. Vid särskilda skäl kan ytterligare förlängning ske. Du anställs till en början på ett år, och därefter förnyas anställningen med högst två år i taget, utifrån uppnådd studieplan.  Anställningen är på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Säkerhetskontroll kan komma att genomföras innan beslut om anställning fattas. Lön och förmåner Doktorandlönen regleras utifrån en lokalt avtalad lönestege. Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Du söker denna anställning genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan. Din ansökan ska vara Linköpings universitet tillhanda senast den 18 augusti 2025. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag beaktas inte. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

20 dagar sedan
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Vi söker administratörer till kund i Linköping
AxÖ Consulting AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

AxÖ Consulting är ett konsult- och rekryteringsföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Jönköping, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer.  Till en av våra kunder inom industrin söker AxÖ Consulting flera administratörer för ett uppdrag med start 1 september och som pågår till 31 december 2025. Uppdraget är placerat i Linköping där du blir en del av ett team med uppdrag att stötta verksamheten i arbetet med dokumentation kopplad till ledningssystem.  Teamet består idag av fjorton personer och arbetar med att säkerställa att interna instruktioner och dokument följer gällande krav – både interna riktlinjer och externa standarder. Det är en viktig funktion i en tekniskt avancerad organisation där struktur och kvalitet är avgörande.  Exempel på arbetsuppgifter:  - Uppdatera och underhålla dokument i ledningssystem  - Säkerställa att dokumentation uppfyller interna och externa krav  - Korrekturläsa och anpassa texter enligt fastställda mallar  - Vara ett administrativt stöd i kontakten med olika delar av verksamheten  Är du den vi söker?  Rollen innebär många kontaktytor och ett nära samarbete med andra funktioner. Vi söker dig som är van att arbeta strukturerat, har god känsla för detaljer och trivs med att ge administrativt stöd i en komplex miljö.  För att lyckas i rollen har du också:  - Mycket goda kunskaper i Microsoft Office, särskilt Word.  - Erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter.  - Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift.  Har du dessutom erfarenhet av arbete med kvalitetsfrågor och ledningssystem är det ett extra plus – men inget krav.  Om konsultuppdraget  Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting men arbetar på uppdrag ute hos våra kunder. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande. För att du ska trivas erbjuder vi dig kollektivavtalade anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre.   Information och ansökan  Detta är en annons för konsultuppdrag via AxÖ Consulting. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För frågor om uppdraget, vänligen kontakta konsultansvarig:   - Angelica Mäenpää: [email protected]   Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag.   AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

20 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Systemingenjör som vill vara med & forma framtidens Flygsystem!
SAAB AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll I denna spännande roll får du möjlighet att vara med och forma och optimera system som spelar en viktig roll för framtidens produkt. Här får du chansen att växa i en betydelsefull roll där ditt arbete direkt påverkar både systemens prestanda och säkerheten i luften. Som systemutvecklare inom Avionikområdet kommer du att arbeta med att utveckla och optimera lösningar för komplexa system som fungerar under extrema förhållanden. Du kommer att vara en viktig del av teamet och ha stort utrymme att ta egna initiativ och göra skillnad för både tekniska och affärsmässiga mål. I denna roll får du möjlighet att arbeta med hela systemets livscykel - från kravinsamling och design till integration och verifiering. Din tekniska kompetens kommer att vara avgörande för att identifiera förbättringsområden och optimera arbetsflöden. Genom att tillämpa ditt systemtänkande hjälper du till att säkerställa att systemen inte bara uppfyller höga tekniska krav, utan också bidrar till att förbättra produktens säkerhet och effektivitet. Du kommer att vara delaktig i utvecklingen av systemmodeller, hantera risker och säkerställa att systemen lever upp till gällande regler och standarder. Din profil Vi ser att du har erfarenhet av systemsäkerhet och underhåll, likaså din förmåga att arbeta med inbyggda system och dataflöden. Du förväntas också bidra med din erfarenhet i att säkerställa att olika komponenter integreras på ett hållbart och effektivt sätt. En viktig del av rollen är att stötta och coacha dina kollegor genom hela utvecklingsprocessen. Genom att dela med dig av din tekniska kompetens och erfarenhet hjälper du teamet att lösa tekniska utmaningar och tillsammans hitta innovativa lösningar. Att kunna kommunicera tekniska idéer tydligt och effektivt till både interna team och externa intressenter är avgörande för att säkerställa att alla är på samma sida. Vi söker dig som är nyfiken, har ett driv att lära och utvecklas, och som gärna delar med dig av din kunskap. Hos oss får du möjlighet att växa, ta ansvar och vara med och påverka både företagets och produktens framtid Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad blir du en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här.

20 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juli 2025
Fjärrvärmeingenjör
Tekniska Verken i Linköping AB (Publ)
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Är du vår nya fjärrvärmeingenjör? Brinner du för hållbar energi och vill vara med och forma framtidens energisystem? På Tekniska verken får du arbeta i en framtidsbransch där teknik, miljö och samhällsutveckling möts! Energibranschen genomgår just nu en spännande omställning, och hos oss är utvecklingen i full gång. Vår vision är att skapa världens mest resurseffektiva region, och en viktig del i detta arbete är att bygga ut och modernisera Linköpings infrastruktur med hållbara energilösningar – det är här du kommer in i bilden. Vi söker nu en fjärrvärmeingenjör som vill vara med och bidra till stadens utveckling. Tillsammans med dina kollegor ansvarar ni för projekteringen av fjärrvärme och fjärrkyla. Du får en varierad vardag med spännande uppgifter, där du bland annat kommer att: - utreda projekt inom fjärrvärme, fjärrkyla och markvärme - ta fram ritningsunderlag för byggnation - göra tryckfallsberäkningar - utföra hållfasthetsberäkningar och spänningsanalyser av rörledningssystem Är du den vi söker? Då du kommer ha många kontaktytor – både inom teamet och med andra avdelningar och intressenter ser vi att du har en god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta mot gemensamma mål. Du är nyfiken, tar egna initiativ och delar gärna med dig av dina tankar och idéer. Med tydlig och lyhörd kommunikation ser du till att information når fram och följer upp när det behövs. Du arbetar strukturerat och metodiskt, vilket hjälper dig att planera, organisera och lösa problem effektivt. Erfarenheter du har med dig och delar med oss: - Eftergymnasial utbildning inom ingenjörsområdet alternativt annan erfarenhet som kan bedömas likvärdig - B-körkort - Goda kunskaper i svenska språket, såväl skriftligt som muntligt Har du tidigare erfarenhet inom bygg, anläggning, rörprojektering process och VVS ses det meriterande. Erfarenhet av CAD samt projektering av VA och/eller fjärrvärme är också något vi ser som positivt. Vill du veta mer? Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information är du välkommen att kontakta rekryterande chef Martin Lindner, 013-30 86 02. Facklig information lämnas av Emmelie Linderoth, Unionen, 013-20 92 46, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen Filippa Dahlgren, HR-specialist Rekrytering, 013- 30 87 41. Välkommen med din ansökan! Vi vill informera om att vår annons ligger ute under semesterperioden, men vi kommer att läsa ansökningarna löpande. Tack för ditt tålamod och din förståelse! Varmt välkommen med din ansökan senast den 31 augusti. Tekniska verken-koncernen bedriver samhällsviktig verksamhet, och det kan därför bli aktuellt med en säkerhetsprövning i vissa rekryteringsprocesser. När det ska genomföras så informerar vi alltid kandidaterna om detta. Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga. Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.

20 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Sjuksköterska till kärlkirurgisk slutenvårdsavdelning
REGION ÖSTERGÖTLAND
Grundutbildade sjuksköterskor

Är du intresserad av att jobba med kirurgisk vård och trivs i en miljö där allas kompetens är lika viktig och du omges av härliga och hjälpsamma kollegor? Då ska du söka jobbet som sjuksköterska hos oss på Avdelning C116 kärlkirurgi! Avdelning C116 kärlkirurgi tillhör thoraxkärlkliniken på US i Linköping som även innefattar thorax avdelning C126, Thuva, Thiva, HUA, thoraxkärloperation samt vår kärlmottagning, som vi har ett nära samarbete med. Vi är en del av Hjärtcentrum (HC) och bedriver högspecialiserad kärlkirurgisk vård. Vi har både ett planerat och ett akut intag och vårt fokus är pre- och postoperativ vård av kärlkirurgiska patienter. Vårt erbjudande För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det innebär att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt. När du börjar hos oss får du en väl utvecklad introduktion som är anpassad utifrån dina behov och din erfarenhet. För att du ska känna dig trygg och komma in i din roll som sjuksköterska får du en mentor som följer dig under sitt första år samt uppföljning med chef. När du har jobbat ett tag och känner dig redo för nya utmaningar finns det goda utvecklingsmöjligheter inom thoraxkärlkliniken samt inom Hjärtcentrum.  Vi tycker det är viktigt att man kan påverka sina arbetstider, därav har vi önskeschema och poängmodell, vilket innebär att du arbetar färre pass med bibehållen lön och får mer tid till återhämtning. Här kan du läsa om vår karriärstege för sjuksköterskor och om dina förmåner hos oss.  Arbetsbeskrivning Som sjuksköterska på C116 vårdar du patienter pre- och postoperativt i samband med avancerade kärlkirurgiska ingrepp, såsom endovaskulära ingrepp och öppna operationer av aorta, artärer och vener. Några av de vanligaste sjukdomarna är benischemi, aneurysm och carotisstenos. Det är ett lärorikt och stimulerande arbete! Du har ett nära samarbete med andra sjuksköterskor, undersköterskor, läkare, fysioterapeut, arbetsterapeut, kurator, sekreterare och dietist. Vi har vårdsamordnare som sköter behovsplaneringar och farmaceut som sköter viss läkemedels-hantering, så att du som sjuksköterska kan fokusera på ditt arbete kring patienterna. Vi har avstämningar samt Gröna korset/reflektion dagtid. Detta för att snabbt kunna fånga upp patientrisker och det som behöver åtgärdas samt lyfta det som vi är bra på! Arbetsgrupp För oss är det viktigt att ha en god arbetsmiljö och ett gott medarbetarskap. Det innebär att vi alla ansvarar för att stötta, hjälpa och inkludera varandra. Vi hjälps åt mellan vårdlagen och det finns alltid en kollega att fråga när det dyker upp funderingar. Allt för att du ska känns dig så trygg som möjligt och komma in i din roll som sjuksköterska hos oss. Det finns ett stort intresse att driva utvecklingen framåt, vilket märks på hög delaktighet på våra APT:er samt engagemang inom olika ansvarsområden. Vi är stolta över vår avdelning och vården som bedrivs här! För att bibehålla och utveckla kompetensen hos er medarbetare har vi utbildnings-APT, studiegrupper, journalclub och professionsmöten flera gånger/år. Om dig Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Har du erfarenhet av kirurgisk vård är det meriterande men inte ett krav. Hos oss är man välkommen oavsett om man är nyexaminerad eller om man har flera års erfarenhet i yrket! Du har lätt för att samarbeta med dina kollegor och har ett professionellt bemötande gentemot patienter och anhöriga samt en god empatisk förmåga. Du är trygg, har självinsikt och tvekar inte att be om hjälp när du behöver. I stressiga situationer behåller du lugnet och kan prioritera om ditt arbete utifrån ändrade omständighet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Ansökan och anställning Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

20 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Procurement Planner/Inköpsplanerare till Saab i Linköping
Experis AB
Inköpare och upphandlare

Just nu söker vi på Jefferson Wells en Procurement Planner till vår kund Saab Aeronautics i Linköping. Vill du arbeta i en högteknologisk och dynamisk miljö där du får kombinera din logistikkunskap med strategiskt och operativt arbete? Då kan det här vara rollen för dig! Välkommen med din ansökan redan idag! Ort: Linköping Start: Enligt överenskommelse Uppdrag: Långsiktigt konsultuppdrag Om rollen I rollen som Procurement Planner kommer du att arbeta med inköpta artiklar för att säkerställa fokus på totalkostnad och hög servicegrad till kund. Du får en bred roll som innefattar både strategiskt, taktiskt och operativt arbete - från att utveckla planeringsregelverk till att stötta kringfunktioner i det dagliga arbetet. Arbetet innebär också nära samarbete med inköpsfunktioner och andra delar av organisationen för att uppnå en trygg försörjningskedja. Exempel på arbetsuppgifter: * Sätta och utveckla planeringsregelverk och lagerstyrningsparametrar * Driva utveckling av planeringsfilosofier och tekniska lösningar * Bidra till försörjningssäkerhet genom analys och åtgärder * Hantera MRP-resultat, rensa felaktiga inköpsanmodan och utreda orsaker * Stötta andra planeringsavdelningar i planeringstekniska frågor * Delta i förbättringsarbete och materialavveckling med fokus på inköpta artiklar Är det dig vi söker? Vi söker dig som har ett intresse för logistik och planering samt förmåga att kombinera ett analytiskt angreppssätt med ett strukturerat arbetssätt. Du trivs med att arbeta både självständigt och i nära samarbete med andra, och har ett driv att bidra till förbättring och utveckling. Vi ser att du har: * Teknisk eller ekonomisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande * Teoretiska kunskaper inom logistik * God förståelse för planeringssystem/affärssystem (t.ex. ERP) * God analytisk förmåga och helhetssyn * Goda kunskaper i Officepaketet Denna tjänst kräver att du godkänns i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalet sker löpande.

20 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juli 2025