Förenad universitetslektor
Linköpings Universitet
Universitets- och högskolelektorer

Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss!   För mer information om anställningen https://web103.reachmee.com/ext/I011/853/main?site=6&validator=c5f766a55eafbb016232008485a24b49&lang=SE?rmpage=job&rmjob=26951&rmlang=SE Dina arbetsuppgifter Allmänmedicin är den vetenskap som med primärvården som bas ansvarar för prevention, diagnostik och terapi av alla kroniska folksjukdomar såväl som akuta sjukdomssymptom i en avgränsad befolkning. Som universitetslektor i allmänmedicin, inriktning äldres hälsa och kognitiv svikt, undervisar du på grundnivå och avancerad nivå på svenska och/eller engelska samt handleder studenter inom medicinska fakultetens olika utbildningar. Arbetet inkluderar kursdesign och kursansvar.  I anställningen ingår specifikt att undervisa på läkarprogrammet och aktivt bidra till läkarprogrammets långsiktiga utveckling och handledning av doktorander i allmänmedicin.   Vid medicinska fakulteten tillämpas studentaktiva undervisningsformer.  Du bedriver forskning inom ämnesområdet allmänmedicin med inriktning äldres hälsa och kognitiv svikt och har publicerat forskningsresultat i internationella peer-review tidskrifter samt har bidragit till att attrahera externa forskningsmedel. Du är aktiv inom forskningssamhället, deltar i avdelningens verksamhet såsom seminarier och workshops, deltar i forskningsprojekt, kommunicerar resultat via vetenskapliga publikationer samt bidrar till att attrahera externa forskningsmedel. Du bidrar aktivt till universitetets utvecklingsarbete. Samverkan är en integrerad del av universitetets forsknings- och utbildningsuppdrag. • Samverkan inom forskning sker genom att sprida, tillgängliggöra och nyttiggöra forskning. • Samverkan inom utbildning sker genom att planera, organisera och genomföra god utbildning i samspel med aktörer från det omgivande samhället. Vi ser även gärna att du deltar i och visar intresse för ledningsuppdrag.  I ditt arbete ingår att följa utvecklingen nationellt och internationellt inom ditt ämnesområde och den samhällsutveckling i övrigt som har betydelse för ditt arbete. Det kliniska uppdraget innebär tjänstgöring som specialistläkare i allmänmedicin inom primärvården vid Region Östergötland. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har doktorsexamen eller motsvarande vetenskaplig kompetens, samt har visat pedagogisk skicklighet eller annan yrkesskicklighet som är av betydelse med hänsyn till anställningens ämnesinnehåll och arbetsuppgifter.   För denna anställning kommer lika vikt att fästas vid vetenskaplig och pedagogisk skicklighet. Gällande vetenskaplig skicklighet kommer följande att bedömas: • Krav för anställningen är: • Egen forskning inom ämnesområdet, som resulterat i vetenskaplig publicering. • Dokumenterad skicklighet i att leda forskningsprojekt • Dokumenterad skicklighet i att handleda doktorander • Varit huvudsökande eller medsökande i forskningsansökningar som resulterat i beviljande av externa medel. • Meriterande för anställningen är: • Erfarenhet av tvärvetenskapliga forskningsprojekt i nationell kontext. Gällande pedagogisk skicklighet kommer följande att bedömas: • Krav för anställningen är • Visad förmåga att förmedla relevanta kunskaper och färdigheter, aktivera studenter till eget lärande, skapa engagemang och intresse för ämnesområdet samt förmåga att strukturera och organisera såväl innehåll som arbetsformer i relation till ämnesområdets mål. • Visad förmåga att bidra till utveckling och förnyelse av utbildning samt förmåga att reflektera över den egna lärargärningen.  Gällande samverkan kommer följande att bedömas: • Visad förmåga att i forskning uppnå resultat genom samverkan med andra forskare samt genom att informera om forskning.  • Intresse för organisationsfrågor samt akademisk utveckling med fokus på samverkan Region Östergötland/Linköpings universitet.                     Gällande klinisk skicklighet kommer följande att bedömas: • Krav för anställningen är att du: • Är legitimerad läkare och specialist i allmänmedicin. • Har erfarenhet från tjänstgöring i primärvård, exempelvis som distriktsläkare. • Meriterande för anställningen är: • Erfarenhet från ledande befattning inom primärvård, såsom chefsuppdrag eller medicinskt ledningsuppdrag, Då undervisning sker på svenska och engelska ska du kunna uppvisa förmåga att undervisa på både svenska och engelska. Du är flexibel och har förmåga att röra dig mellan olika typer av pedagogiska och vetenskapliga sammanhang. Du delar med dig av kunskap och bidrar till arbetsgruppens professionella utveckling, kollegiala arbetssätt och sociala gemenskap. Att du är närvarande och aktiv ser vi som självklart för att du ska kunna utföra dina uppgifter på bästa sätt och trivas i arbetsgemenskapen. Då anställningen som universitetslektor är förenad med en anställning som specialistläkare vid Region Östergötland läggs stor vikt vid din samarbetsförmåga för att kunna verka för förtroende, samarbete och förståelse mellan organisationerna. Din arbetsplats Läs mer om vår verksamhet här Om anställningen Heltid, tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse. För mer information om behörighetskrav, bedömningsgrunder och anställningsförfarande för lärare se Linköpings universitets anställningsordning. Lön och förmåner Linköpings universitet tillämpar individuell lönesättning. Läs mer om förmåner för anställda https://liu.se/jobba-pa-liu/formaner. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se https://liu.se/jobba-pa-liu/hjalp-for-sokande. Ansökan Välkommen att söka denna anställning senast den 4 augusti 2025.   Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

20 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Nightclub Manager hos O'Learys Linköping
O'learys Trademark AB
Övriga förmedlare

Nightclub Manager hos O'Learys Linköping Om tjänsten: Vi söker nu en entusiastisk och engagerad Nattklubbsansvarig hos O’Learys Linköping. Som Nightclub Manager spelar du en nyckelroll i att säkerställa att vår Nattklubb levererar en enastående upplevelse varje gång våra gäster besöker oss. Rollen innefattar arbete kvällstid samt helger. Som Nightclub Manager representerar du vart nattklubbskoncept O’Learys By Night dar du ar delaktig i att skapa och sakerstaller en valkomnande, festlig och trevlig miljo dar GASTEN och ARTIST/DJ ALLTID AR I CENTRUM. Du ar ett ansikte utat och ar narvarande i kommunikation med gaster bade i lokal saval som interagerar med gast via sociala medier. Du delar i utvecklingen av nattklubben for att folja trender och forandringar pa den lokal marknaden. Om dig:  Du ar pa/inom Din avdelning ansvarig for: - Delaktig i framtagning av nattklubbens artist och event plan. Lopande 6 manader framat. - Vara val insatt i nattklubbens olika event och aktivitetsschema. - Sakerstaller att forberedelse ar gjorda infor olika temaevent i form av med pynt, props och annat som kan behovas. - Insatt i och i vissa fall framtagande av korscheman och sakerstallandet av genomforandet av dessa. - Vara spindeln i natet under eventkvallar mellan DJ, artist, tekniker och MOD for att anpassa eventet utifran kvallens forutsattningar. - MOOD-manager, se till att ljus, ljud och bild ar ratt under hela kvallen, allt for att skapa den mest optimala stamningen - Ansvarar for att kommunicera inkopsbehov av produkter som anvands av VIP bord, forbrukningsmaterial sasom konfetti, CO2 eller annat som skulle behovas. - Ansvar over VIP listor, bokning av VIP bord samt att personal i entreer har uppdaterad information. - Planera tillsammans med bar och nattklubbsansvarig bemanning av VIP vardar/vardinnor och sakerstalla att de arbetar enligt arbetsbeskrivning. - Att samarbeta och kommunicera med de olika avdelningarna for att skapa basta upplevelsen for gasten och sakerstalla driftens genomforande. - Lyhord for vad nattklubbsgasterna efterfragar och kommunicera och initiera forandring for att anpassa verksamheten efter efterfragat behov. - Lopande under nattklubben skapa och publicera innehall pa SOME, framst instagram och Tiktok - Ta emot och vara vard for artister och DJ, tillse deras rider och ge relevant information och se till att de foljer gallande policys och regler. Låter det här som något för dig? Tveka inte att söka tjänsten redan idag, intervjuer sker löpande. Vid frågor om tjänsten kontakta [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! Vad erbjuder vi dig? Personlig utveckling Möjlig karriärstege Kollektivavtal Start:Enligt överenskommelse Omfattning:30-75% Arbetstider:Enligt överenskommelse Plats:Linköping Om O’Learys: O’Learys är mer än bara en restaurang. Det är ett nöjescentrum som utöver kärleken till sport, mat, dryck och god stämning är en mötesplats fylld av aktiviteter och nöjen alla dagar i veckan. Utöver vårt stora aktivitetsutbud med allt för både stora och små, erbjuder vi även live evenemang och konserter med några av Sveriges största DJ’s, band och artister. Vi tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Av den anledningen använder vi Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa rollen.

20 dagar sedan
Sista ansökan:
3 december 2025
Sjuksköterska till uppdrag i Linköping v.35 - 02, 50 - 60%
Te Crea Care AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Te Crea Care etablerades 2013 och bemannar sjuksköterskor, fysio- och arbetsterapeuter. Vi har avtal med samtliga regioner, många kommuner och privata vårdgivare. Det innebär att vi kan erbjuda dig många olika typer av uppdrag i hela landet. Te Crea Care har löpande arbetat intensivt med anbudsarbete för att du som konsult ska ha många uppdrag att välja mellan till riktigt bra villkor. Vi arbetar tight med våra konsulter där vi är ett team. Krav eller önskemål: - Legitimerad sjuksköterska samt två års erfarenhet. - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Du är flexibel och kan anpassa dig i olika arbetsförhållanden. Du är trygg i dig själv och har förmågan att prioritera, delegera och arbetsleda. Vi söker dig som värdesätter eget ansvar, delaktighet och som bidrar till ett positivt arbetsklimat. Du är lyhörd och bemöter människor med respekt och omtanke. Vi finns med dig hela vägen från uppdragsstart, löpande under uppdraget och när det är dags att se på fortsättning. Vi finns med alltifrån att hitta de bästa uppdragen åt dig, boka ev resa och boende, som bollplank under uppdraget och ligger steget före inför nästa uppdrag. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En dedikerad konsultchef Komplett försäkring Flexibel pension Friskvårdsbidrag Utbildningar Tipsbonus Konsultträffar I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag. Är du intresserad av att veta mer om oss, kontakta Konsultchef Peter Jönsson på 070 521 28 96 eller besök vår hemsida på www.tecreacare.com

20 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025
Stakeholder Requirement Manager
SAAB AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Saabs produkter, så som Gripen och dess stöd- och träningssystem, har en omfattande kravbild både från kunder och certifierande myndigheter. För att kunna leva upp till kundens förväntningar är det viktigt att ha ordning på såväl kravbild som kravuppfyllnad. I rollen som Stakeholder Requirement Manager är du en viktig del i det dagliga arbetet med kravhantering och verifieringsrapportering, både internt Saab och gentemot våra kunder och myndigheter. Ansvaret i arbetet omfattar bland annat: * kravhantering i databas * framtagning och uppdatering av kravspecifikationer * hantering av verifieringsinformation för produkt-, luftvärdighets- och kontraktskrav * utveckling av metoder för rapportering av verifieringsresultat internt samt till kunder och certifierande myndigheter * stöttning till organisationen i kravrelaterade frågor Du kommer vara en av omkring tio medarbetare som ger övergripande stöd och vägledning i hanteringen av produktkrav för affärsenheten Gripen. Tillsammans med produktledningen sammanställer och utfärdar gruppen kravspecifikationer till intressenter och administrerar ändringar av krav. Du och dina kollegor sammanställer och rapporterar verifieringsstatus för krav samt administrerar verifieringsrapporter. Kommunikation med kunder och myndigheter är en del av det dagliga jobbet. Att utveckla metodik för denna kravhantering och presentation av kravuppfyllelse ingår också i arbetet. Du förväntas vara proaktiv och initiativtagande inom ditt individuella ansvar i arbetsgruppen. Samtidigt förväntas du bidra till gruppens gemensamma ansvar och att upprätthålla ett positivt och stödjande arbetsklimat med en god laganda. Den du är idag Vi tror att du som söker tycker det är inspirerande att delta i stora som små projekt. Du är analytisk och motiverad och du gillar att utmanas till att hitta nya vägar framåt. Du strävar efter att uppnå tydlighet, ordning och reda samt är i din yrkesutövning flexibel och förstående för att omständigheter ibland kräver alternativa lösningar. Du förstår vikten av goda relationer och har förmåga att skapa välfungerande kommunikation så väl inom företaget som med externa parter. Erfarenhet av systemutvecklingsarbete och/eller erfarenhet av databaser, så som IBM Doors eller liknande, är meriterande. I arbetet krävs goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift, eftersom kommunikationen med kunder och myndigheter sker både på svenska och engelska. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här På grund av semesterperioden kan du räkna med att få svar på din ansökan mot slutet av augusti. Varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

20 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Senior Administratör/VD-assistent till kund i Linköping
Sway Sourcing Sweden AB
Chefssekreterare och VD-assistenter m.fl.

Om rollen I denna breda och varierade roll blir du navet i organisationens vardag – ett kvalificerat stöd till både VD och ledningsgrupp. Du får möjlighet att arbeta nära verksamhetens kärna med administrativa arbetsuppgifter, kontorsservice, HR-relaterade insatser och intern kommunikation. Du kommer bland annat att arbeta med: Inköp och PO-hantering Fakturahantering och kontakt med leverantörsreskontra Onboarding/offboarding av medarbetare Mötes- och eventkoordinering Reseadministration & mötesservice Kontakt med Global Security – ID-brickor, besök, säkerhet Kontorsservice och felanmälningar Uppdatering av interna system enligt policy Förbättringsarbete inom administrativa processer Vi söker dig som har: 3–7 års erfarenhet från liknande administrativ roll Vana att stötta chefer i en servicefunktion Mycket goda kunskaper i MS Office och MS Teams Flytande svenska och engelska både i tal och skrift Självständighet, samarbetsförmåga och öga för förbättringar En prestigelös och flexibel inställning Praktisk information Ort: Linköping Omfattning: Heltid, 100 % Uppdragsperiod: 1 juli 2025 – 31 december 2025 Låter det som du? Då vill vi gärna höra från dig! Skicka in din ansökan senast 29 juni 2025 och bli en del av ett inspirerande uppdrag där din struktur och energi verkligen gör skillnad! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

20 dagar sedan
Sista ansökan:
3 december 2025
Vi på Attendo söker nu en Gruppchef till Brushanen i Linköping
Attendo Sverige AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vill du leda ett engagerat team och tillsammans göra skillnad för våra kunder? Välkommen att söka! Vi på Attendo, söker nu en Gruppchef till vårt vårdboende Brushanen i Linköping. Det är ett särskilt boende med somatisk inriktning och innehar 31 platser fördelade på 3 våningar Om rollen Som gruppchef är din primära arbetsuppgift att coacha och att arbeta själv i det dagliga omsorgsarbetet tillsammans med teamet. Rollen innebär ett närvarande och stödjande ledarskap ute i verksamheten där större del av jobbet är att arbeta med våra kunder. Du har personal- och planeringsansvar för din arbetsgrupp och är delaktig i att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten i enlighet med Attendos arbetssätt och värderingar. Du har flera gruppchefskollegor och ni samverkar, bollar och utbyter erfarenheter. Som gruppchef rapporterar du till verksamhetschefen och har möjlighet att påverka genom ditt deltagande i den lokala ledningsgruppen Huvudsakliga arbetsuppgifter Vägleda och arbeta i det dagliga omsorgsarbetet tillsammans med teamet. Ansvarig för daglig drift och planering på avdelningen/våningen för sitt team Personalansvar; rekrytering, introduktion av nya medarbetare, utvecklingssamtal Delaktig med att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten Vem är du? Som person besitter du en naturlig förmåga att coacha och leda andra. Du strävar efter att vara en förebild för dina medarbetare och genom ditt starka engagemang skapar du varje dag ett gott arbetsklimat i gruppen. Som ledare värdesätter du tydlighet, delaktighet och vill tillsammans med dina kollegor utveckla för att hitta nya lösningar. Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Kvalifikationer Utbildad undersköterska eller motsvarande yrkeserfarenhet gärna inom äldreomsorg God datorvana Mycket goda kunskaper i svenska språket i såväl tal och skrift Meriterande om du därtill har Tidigare erfarenhet av ledarskap, samordning eller planering Erfarenhet äldreomsorg Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 2025-07-13 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Sammanfattning Roll: Gruppchef Anställningsform: Tillsvidare Tjänstgöringsgrad: 100% Arbetstid: Dagtid, kvällar och helger. Tillträde: Enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!

20 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Schemarad till hösten kvällar och helger
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Beskrivning av tjänsten som personlig assistent Schemarad till hösten kvällar och helger. Exempel på förekommande arbetsuppgifter Kunden bor i centrala Linköping. Arbetstiden kommer vara förlagd främst kl 16,00-22,00 kvällar och 8,00-22,00 helger. Kunden bor hemma hos mamma och pappa.  Kunden har sondmat och man använder sig till viss del utav teckenspråk. I arbete ingår att  stötta honom i alla de moment som kräver assistans, bland annat personlig hygien, aktiviteter, även en del resor och aktiviteter ingå. God svenska i tal och skrift.  Vi erbjuder dig  Ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag.      Om Frösunda Personlig assistans  Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag.   Övrig information  Anställningsform:  timanställning till att börja med.   Omfattning:  deltid  Arbetstid:  kväll och helg  Tillträde:  augusti Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.   Sista ansökningsdag 20250720 Varmt välkommen med din ansökan!

20 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Energispecialist
Tekniska Verken i Linköping AB (Publ)
Brandingenjörer och byggnadsinspektörer m.fl.

Är du vår nya energispecialist inom fjärrvärme? Vill du vara med och driva energiomställningen i ett ledande energibolag? På Tekniska verken i Linköping söker vi dig som vill arbeta i hjärtat av vår energidistribution – och optimera våra fjärrvärme- och fjärrkylanät med hjälp av teknik, data och innovativa lösningar. Som energispecialist får du en central roll i arbetet med att effektivisera våra nät och utveckla framtidens energisystem. Du kommer att arbeta nära både drift, teknik och utveckling och kombinera teoretisk analys med praktiska lösningar. Genom att tolka data, analysera flöden och delta i utvecklingsprojekt bidrar du till att vi levererar fjärrvärme och fjärrkyla på ett smartare och mer hållbart sätt. Med varierande och spännande arbetsuppgifter kommer din dagar vara fyllda med att: - optimera av fjärrvärme- och fjärrkylanät - minska returtemperaturer och öka nätverkningsgraden - utföra nätberäkningar och flödesanalyser för fjärrvärme och fjärrkyla - delta i teknikutvecklingsprojekt för nätoptimering - utveckla system, metoder och verktyg för nätanalys - beställa och samverka med interna utförarorganisationer - följa upp driftdata och föreslå åtgärder ur både kund- och systemperspektiv Är du den vi söker? För att trivas i rollen tror vi att du är nyfiken, analytisk och har lätt för att se både helheten och de små men viktiga detaljerna. Du är en god kommunikatör som skapar bra samspel med andra, oavsett om det handlar om kollegor, kunder eller samarbetspartners. Du delar gärna med dig av din kunskap, bidrar till teamkänslan och förstår värdet av att arbeta serviceinriktat. Erfarenheter du tar med och delar med oss: - Högskoleutbildning med teknisk inriktning alternativt annan erfarenhet som kan bedömas likvärdig - Erfarenhet av dataanalys eller dylikt - Goda kunskaper i svenska språket, såväl skriftligt som muntligt Erfarenhet av fjärrvärme/fjärrkyla eller energidistribution ses meriterande. Kunskap om hydrauliska beräkningar är också något vi ser som positivt. På Tekniska verken blir du en del av en hållbarhetsdriven organisation som ligger i framkant inom energi och resurseffektivitet. Du får möjlighet att påverka, utvecklas och bidra till något större – varje dag! Vill du veta mer? Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, välkommen att kontakta rekryterande chef Martin Ek, 013-20 92 14. Facklig information lämnas av Emmelie Linderoth, Unionen, 013-30 86 12, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen är Filippa Dahlgren, HR-specialist Rekrytering, 013-30 87 41. Välkommen med din ansökan! Vi vill informera om att vår annons ligger ute under semesterperioden, men vi kommer att läsa ansökningarna löpande. Tack för ditt tålamod och din förståelse! Varmt välkommen med din ansökan senast den 31 augusti. Tekniska verken-koncernen bedriver samhällsviktig verksamhet, och det kan därför bli aktuellt med en säkerhetsprövning i vissa rekryteringsprocesser. När det ska genomföras så informerar vi alltid kandidaterna om detta. Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga. Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.

20 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Arkivassisent sökes till kund i Linköping
Adecco Sweden AB
Arkiv- och biblioteksassistenter m.fl.

Vi söker nu en konsult för ett uppdrag hos en organisation som står inför en större omstrukturering av sitt fysiska arkiv. Uppdraget gäller stöd vid gallring och andra moment kopplade till flytt av arkivmaterial. Konsultuppdraget avser heltid med arbetstider måndag till fredag, kl. 08.00–16.00. Uppdragets omfattning och längd bestäms i samråd med uppdragsgivaren. Start sker omgående eller enligt överenskommelse. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Gallring av fysiska akter i enlighet med gällande regelverk och gallringsbeslut • Eventuellt stöd vid nedpackning av akter inför flytt (själva packningen utförs av flyttpersonal) • Eventuellt stöd vid uppackning av akter i nytt arkiv (uppackning utförs av flyttpersonal eller verksamhetens egen personal) • Eventuell handledning och stöd till extrapersonal som deltar i gallringsarbetet • Erfarenhet av praktiskt arkivarbete, särskilt gallring av fysiska handlingar Vi söker dig som har: • Kunskap om arkiv- och sekretesslagar. • Förmåga att arbeta strukturerat och självständigt • Erfarenhet av att handleda eller stötta personal inom arkivrelaterade uppgifter Meriterande: • Erfarenhet av att handleda eller stötta personal inom arkivrelaterade uppgifter Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Ellinor Lindell via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

20 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Elkonstruktör till ALTEN Linköping!
Alten Sverige AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Rollen Som elkonstruktör på ALTEN får du jobba med design och utveckling av elsystem och kablage för både kraft- och signalsystem. Du är även involverad i val av komponenter och sensorer för avancerade kontrollsystem. Arbetet kan innebära vidareutveckling av befintliga produkter men även nyutveckling. Du kan även få möjlighet att arbeta med batteriteknik, funktionsutveckling och electromobility-projekt.   Vad vi erbjuder: Utvecklande projekt: Du får möjlighet att arbeta med tekniskt utmanande uppdrag hos ledande företag i Linköpingsområdet. Inspirerande arbetsmiljö: Ett härligt och engagerande team som stöttar varandra i både stora och små utmaningar. Coachande ledarskap: Vi satsar på din utveckling med vägledning och stöd från erfarna ledare. Branschbredd: Möjlighet att arbeta inom flera olika branscher, beroende på dina intressen och mål. Personlig utveckling: En utbildningsbudget för att stärka dina kunskaper genom interna eller externa kurser Är du den vi söker? Högskole- eller civilingenjörexamen inom elektronik, mekatronik eller robotik Några års erfarenhet av elkonstruktion, kablagetillverkling eller liknande. Erfarenhet av Catia V5, AutoCAD Electrical eller liknande program. Vana att jobba i PLM-system Svenskt medborgarskap och godkänd registerkontroll enligt FMVs riktlinjer är ett krav för tjänsten.   Om ALTEN ALTEN är ett av Europas största teknik- och IT-konsultföretag med över 57 000 anställda i cirka 30 länder. Våra ingenjörer utför komplexa och mycket tekniska projekt genom hela produktutvecklingskedjan hos de främsta företagen inom flera olika branscher såsom Fordon, Försvar & Säkerhet, Energi, Industriell utrustning, Public service samt Life sciences. I Sverige är vi cirka 1300 engagerade medarbetare med 9 kontor i 9 städer - från Lund i söder till Skellefteå i norr.   ALTEN har för femte året i rad utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen, en utmärkelse för arbetsgivare som erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter.   Skicka in din ansökan idag - Building tomorrow´s world today

20 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025