Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! Vi söker nu Studentmedhjälpare till Clinicum vid Medicinska fakulteten Om jobbet Som studentmedhjälpare vid Clinicum har du en viktig roll i vårt team som ger stöd och service till de olika programmen vid Medicinska fakulteten. Dina arbetsuppgifter blir att plocka i ordning på de olika rummen, bl.a. undervisningsrummen efter avslutad undervisning, att plocka fram material och utrustning inför nästa dags undervisning och att fylla på i förråd. Även andra liknande arbetsuppgifter kan förekomma. Arbetsuppgifterna kan ändras och variera över tid, utifrån verksamhetens behov. Om dig Vi söker dig som är noggrann, flexibel och serviceinriktad och har förmåga att ta egna initiativ inom ramen för ett angivet uppdrag. Uppdraget ställer krav på att du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra. Vi vill att du: - Studerar på sjuksköterske-, läkar-, logoped- arbetsterapeut- eller fysioterapeutprogrammet vid Linköpings universitet. - Helst har läst minst en termin på ditt program. Det är meriterande om du har: - Genomfört träning på Clinicum. - Har tidigare erfarenhet av sjukvård eller något serviceyrke. Din arbetsplats Du kommer arbeta på Clinicum som har verksamhet både i Linköping och Norrköping. På Clinicum tränar studenter från fakultetens utbildningsprogram på olika färdigheter, laborationer och simuleringar. Som studentmedhjälpare kommer du antingen ha uppdrag på Campus US, ingång 54 eller på Campus Norrköping, Kåkenhus. Om anställningen Anställningen avser en intermittent timanställning på ca 10 månader med eventuell möjlighet till förlängning. Tillträde snarast i samband med höstterminens start, eller enligt överenskommelse. Vi kommer att tillämpa löpande urval i denna rekrytering. Som studentmedhjälpare arbetar du främst under sen eftermiddag och kväll, efter att den ordinarie verksamheten avslutats för dagen. Även arbete dagtid kan förekomma, utifrån verksamhetens behov och enligt överenskommelse. Lön och förmåner Lön enligt LiUs centrala avtal för studentmedhjälpare, f.n. 25100 kr/månad (heltidslön). Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 30 september 2025. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas. Under veckorna 28-32 svarar vi begränsat på frågor. Kontaktperson för Linköping: Liselotte Wallin Kontaktperson för Norrköping: Maria Leksborg Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Poolia söker nu för Saab:s räkning flera strategiska och operativa inköpare som vill vara med och bidra till ett tryggare samhälle genom världsledande försvars- och säkerhetslösningar. Saab står inför spännande tillväxt och söker drivna personer som vill vara med och utveckla framtidens teknologi. Om tjänsten Som inköpare hos Saab kommer du att spela en nyckelroll i inköpsarbetet och arbeta nära både leverantörer och interna utvecklingsteam. Uppdragen varierar beroende på roll och erfarenhet – från strategiskt inköpsarbete med långsiktiga leverantörsrelationer till operativa uppgifter såsom beställningar, uppföljningar och leveransbevakning. Vi välkomnar ansökningar från både juniora och seniora profiler. Uppdragen varierar i omfattning och längd, och vi matchar din kompetens med rätt möjlighet! Dina arbetsuppgifter i huvudsak - Förhandla och teckna avtal med leverantörer - Delta i projektteam och säkerställa att inköpsmål uppnås - Ansvara för leverantörsbedömning, uppföljning och utveckling - Hantera orderläggning, leveransbevakning och materialflöde Vem är du? Vi söker dig som har: - Eftergymnasial utbildning inom teknik, ekonomi eller inköp - Tidigare erfarenhet av strategiskt eller operativt inköp, gärna inom industri eller teknik - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift - Erfarenhet av affärssystem som t.ex. SAP, IFS är meriterande - Förmåga att arbeta självständigt, men också som en del av ett team Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Som produktionsberedare kommer du tillhöra den nyskapade gruppen Production Engineering Preparation Malmslätt som består av mättekniker, produktionsberedare, CAM-beredare samt industrialiseringsingenjörer. I rollen som beredare kommer du jobba tvärfunktionellt i nära samarbete med kompetenta kollegor inom produktionsteknik, produktion, konstruktion och kvalitet. * Du kommer skriva tillverkningsinstruktioner, dels i textform, men också i våra system IFS och Delmia. * Du kommer ha nära kontakt med operatörer, produktionstekniker och kvalitet. * Du kommer granska underlag med avseende på produkternas producerbarhet. * Du förväntas kunna sätta dig in i produktionsprocessen samt komma med förbättringsförslag för att optimera produktionsflödena. Arbetstiderna är förlagd på dagtid, måndag-fredag 07.30-16.00 med möjlighet till flex. Din profil Vi ser gärna att du har erfarenhet av produktionsberedning och att skriva tillverkningsinstruktioner. * Det är meriterande om du har formell utbildning inom beredning eller produktionsteknik. * Det är meriterande om du har erfarenhet av en eller flera av våra olika IT-miljöer, framför allt IFS, Delmia och Avix. * Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser att du är en strukturerad, självgående samt noggrann person då alla uppgifter styrs efter kundkrav. Vi ser även att du trivs att arbeta i såväl grupp som självständigt. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Är du en erfaren CAM-beredare eller NC-operatör med god vana av att göra dina egna NC-program både on-line och off-line, trivs du med att arbeta i gränsen mellan produkt och produktion? Vill vara med att utveckla morgondagens produktionssystem. Du kommer i din roll som NC-programmerare att arbeta med framtagning av produktionsunderlag för vår NC-styrda tillverkningsutrustning inom svarvning och fräsning. Du kommer, förutom NC-programmering, även att arbeta med bearbetningsmetoder och fixtureringsmetoder. Kalkylarbete kan även förekomma. Materialen som kommer att bearbetas är främst kompositmaterial med kolfiber eller glasfiber. Du kommer vara en del av Production Engineering Preparation Malmslätt som ansvarar för Saab Dynamics beredning och industrialisering inom komposittillverkning. I gruppen finns bred kunskap inom olika områden som kompletterar varandra. Du kommer arbeta kontinuerligt med standardiserings- och metodutveckling i syfte att ligga i fronten för vår skärande bearbetning. Du erbjuds ett varierande arbete med mycket eget ansvar. Som CAM-beredare har du en dialog med produktionstekniker, konstruktörer, verktygskonstruktörer och operatörer för att säkerställa att NC-program, bearbetning och fixturer främjar att arbetet i produktion blir effektivt. Placeringsort för denna tjänst är Saab Dynamics i Malmslätt. Din profil Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av produktionsteknik eller verkstadserfarenhet med avseende på maskinbearbetning. Du har en teknisk utbildning i botten och en god produktionsteknisk kompetens. Arbetet som NC-programmerare innebär att du måste samverka med konstruktionsavdelning, verkstad samt övriga avdelningar inom Saab. Du bör därför vara utåtriktad, drivande och van att ta egna initiativ. Goda språkkunskaper i engelska samt god datorvana är ett krav. Övriga önskvärda kvalifikationer: * Bred verkstadsutbildning eller verkstadserfarenhet gärna från NC-styrd tillverkning. * Verkstadsutbildning/erfarenhet inom andra verkstadsavsnitt är meriterande. * God produktkännedom * Kunskaper inom Catia och Mastercam eller liknande CAD/CAM system är meriterande * Erfarenhet från NC-programmering * Erfarenhet från bearbetning av kompositmaterial Som person är du drivande, bra på att kommunicera och har en vilja att ständigt förbättras. Du kan hålla många bollar i luften och du är inte rädd för nya utmaningar. Vi söker dig med teknikintresse, som är noggrann och har erfarenhet inom mekanikkonstruktion. Du är lösningsorienterad, självgående och nyfiken på ny teknik samtidigt som du trivs mycket bra med att samarbeta med andra. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll Vill du arbeta med identitetshantering som en central del av Saabs Digital Workplace? Group IT söker nu en Workplace Identity Specialist som vill bidra till en säker och effektiv identitetsplattform för Saab. Identitet är en nyckelkomponent inom Digital Workplace och möjliggör både en smidig användarupplevelse och stark säkerhet i våra tjänster. I den här rollen blir du en del av vårt team inom Digital Workplace, där vi hanterar globala klient, telefon och samarbeteslösningar som stödjer Saabs globala verksamhet. Du kommer arbeta med att utveckla och optimera behörighetshantering i våra tjänster, vilket direkt påverkar kvaliteten, effektiviteten och kostnadseffektiviteten i vår globala tjänst. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta att: * Utveckla och underhålla behörighetshantering i linje med M365-tjänsternas behov. * Konfigurera och hantera Microsoft Entra ID för M365. * Säkerställa en stabil och säker drift av plattformen. * Stödja användare och andra IT-team genom incident- och ärendehantering. * Samarbeta med andra tekniska områden för att säkerställa att våra identiteter integreras effektivt i M365-portföljen. * Bidra till att vidareutveckla processer, dokumentation och strategier för Digital Workplace. * Utbilda och stötta kollegor i behörighets-relaterade frågor. Din profil För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: * Gedigen erfarenhet av Identity and Access Management (IAM). * Erfarenhet av att arbeta med Microsoft Entra ID och dess ekosystem. * Förståelse för hur IAM påverkar Digital Workplace-tjänster ur ett kostnads-, effektivitet- och säkerhetsperspektiv. Meriterande erfarenheter: * Windows infrastruktur, LDAP, SAML, OAuth, OIDC, SSO, Federation och Microsoft Security-tjänster. * Arbete i en IT-organisation som styrs enligt TBM-principer. Som person är du lösningsorienterad och har en förståelse för hur IAM påverkar helheten i en Workplace-miljö. Du är van vid att samarbeta och kommunicera med olika IT-funktioner. Vi ser även att du är intresserad av att utvecklas och förbättra processer kopplade till Workplace-tjänster. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25 500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vill du bidra till framtidens försvarsteknik genom smart och hållbar produktion? Vår kund söker nu Produktionstekniker till uppdrag inom försvarsindustrin – en roll där kvalitet och effektivitet står i fokus. Här får du arbeta nära både produktion och konstruktion i utvecklingen av avancerade tekniska lösningar. Om rollen Som produktionstekniker har du en central funktion i produktionsutvecklingen. Du samarbetar med konstruktörer och produktionsteam och ansvarar för att: Stötta produktionen och förbättra arbetsprocesser Granska konstruktionsunderlag utifrån producerbarhet Skapa, uppdatera och kvalitetssäkra monteringsinstruktioner Följa upp och optimera tillverkningsprocesser Driva förbättringsarbete och implementera nya metoder Ditt arbete är avgörande för att skapa en effektiv och felfri tillverkning med tydliga instruktioner och rätt verktyg på plats. Om dig Vi söker dig som har: Minst två års erfarenhet som produktionstekniker eller konstruktör gärna inom flygindustrin eller industrielltillverkning Teknisk utbildning på gymnasie-, YH- eller högskolenivå God kommunikationsförmåga och flytande svenska och engelska Meriterande: Erfarenhet av CAD-program och elkunskap Observera att svenskt medborgarskap krävs, då vissa uppdrag sker inom säkerhetsklassade områden. Personliga egenskaper: För att trivas i rollen är du social, lösningsorienterad, självgående och har lätt för att samarbeta. Du har ett genuint intresse för teknik och vill vara med och förbättra framtidens produktion. Vad bolaget erbjuder: Din utveckling och ditt välmående är viktigt för dem varpå de erbjuder förmåner som stöttar dig och din karriär på bästa sätt. De värdesätter vikten av trygg anställning och fast lön, och är kollektivanslutna. För att främja din hälsa erbjuder de friskvårdsbidrag på 4000 kr per år och även hälsoundersökning, bidrag till aktiviteter och friskvårdsrabatter. De gillar att umgås med varandra i olika sociala aktiviteter, som passar alla! Alltifrån afterworks, sportaktiviteter och 5-kamp till företagskonferenser. De strävar efter att ge dig förutsättningar att växa genom olika uppdrag och projekt samt individuella utvecklingsplaner. De erbjuder även kurser inom hållbarhet och andra områden inom ramen för din roll och dina mål. De är stolta över att vara utsedda till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare 2024 och 2025 av Karriärföretagen! 🌟 Välkommen med din ansökan! Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.
Nu söker vi nästa superstjärna till Synsam! Är du en grym teamspelare med stort engagemang och en fena på att leverera i säljdialogen? Då borde du läsa vidare! För oss är kunden alltid nr 1 och som Style & Customer Advisor har du en av våra absolut viktigaste roller i att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder! Du kommer jobba med att hjälpa, inspirera och guida våra kunder till att göra de bästa köpen – bland annat genom vår populära abonnemangstjänst Lifestyle som har förändrat branschen. Det bästa? Du får göra det tillsammans med ett grymt team bestående av Store Manager, Optiker och andra Style & Customer Advisors. Känner du igen dig i följande? Du sporras av högt satta mål och drivs av att uppnå resultat tillsammans med teamet Du är full av energi och har ett starkt engagemang Du älskar att överträffa förväntningarna genom att ge bra service och sprida positiv stämning till kunder och kollegor Du tar ansvar för din uppgift, vågar ta initiativ och tänka nytt - du ser det som ditt yttersta mål att guida kunden till det bästa köpet! Går du igång när du läser detta? Kul! Då kan vi vara helt rätt för varandra! För oss är det inget krav att du har erfarenhet av vår bransch, men om du tidigare har lyckats bra med försäljning och/eller kundservice är det ett stort plus. Funderar du fortfarande på om du ska söka? Hos oss på Synsam får du: Vara en del av ett branschledande företag med innovativa koncept och butiker i toppklass Ett företag med höga ambitioner, utvecklingsmöjligheter och spännande karriärvägar – exempelvis genom löpande utbildningar i Synsam Academy och vårt interna Aspirantprogram, som utvecklar Style & Customer Advisors till framtida butikschefer En trygg lön genom kollektivavtal men även möjlighet till bonus utifrån teamets prestation Möjlighet till utökat ansvar i butiken. Du kan exempelvis bli ansvarig för Sport-sortimentet, B2B-försäljningen, Lifestyleabonnemanget eller bli Stilexpert, om du är intresserad av mode och trender Utöver detta får du ta del av vårt fina sortiment till förmånliga priser! Om rekryteringsprocessen I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer samt bakgrundskontroll. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång. Hoppas vi ses - ta chansen att bli vår nästa säljstjärna!
Vill du bli en del av Rörelse och hälsa och bidra till framtidens rehabilitering för patientens bästa hälsa. Rörelse och hälsa, som ingår i Närsjukvården i centrala Östergötland, vänder sig till personer som behöver rehabilitering på grund av sjukdom, skada eller livsstilsrelaterade besvär. Vårt erbjudande För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det innebär att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt. På enheten finns goda möjligheter till professionsutveckling och kliniska karriärvägar. I verksamhetens uppdrag ingår bedömning och behandling av personer med långvarig smärta, psykisk ohälsa, besvär från rörelseapparaten och KOL/hjärtsvikt. Vi har nära samverkan med länets övriga rehabiliteringsorganisationer, vårdcentraler i centrala länsdelen, kliniker på universitetssjukhuset i Linköping och Medicinska fakulteten vid Linköpings universitet. Här kan du läsa om vår karriärstege för fysioterapeuter och om dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning Vi söker fysioterapeut till primärvårdsrehab i Linköping. Som fysioterapeut hos oss arbetar du självständigt med att bedöma och behandla patienter enskilt och i grupp. Uppdraget är brett, och kan innefatta såväl ortopedisk rehabilitering som psykisk ohälsa och långvarig smärta. Journalföring och administrativa arbetsuppgifter är också självklara delar i uppdraget. Fysioterapeuten har nära samarbete med övriga yrkeskategorier inom primärvårdsuppdraget. Du ingår som en del av vårdkedjan med patientens främsta i fokus. Inom primärvården sker utvecklingen snabbt och vi arbetar ständigt med förbättringsarbete och kompetensutveckling för att möta nya behov hos befolkningen. Som anställd på Rörelse och Hälsa blir du en del av en engagerad och erfaren grupp fysioterapeuter och arbetsterapeuter, där en kultur av att stötta varandra är etablerad. På enheten finns en tydlig struktur för intern kompetensutveckling, och du kommer att omfattas av vårt introduktionsprogram. Arbetsgrupp Här arbetar sammanlagt cirka 140 personer, fysioterapeuter, arbetsterapeuter, logopeder, kuratorer och administratörer. Om dig Du är legitimerad fysioterapeut, eller blivande legitimerad fysioterapeut, med intresse av arbete inom primärvård. Tidigare erfarenhet av arbete inom primärvården är meriterande. Vi söker dig som inspireras av nya utmaningar och stimuleras av att jobba utifrån ett brett uppdrag. Du samarbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du är trygg i din yrkesroll och har ett professionellt förhållningssätt. Du besitter en förmåga att arbeta självständigt med närhet till kollegor och du trivs med att vara en viktig del i en stor arbetsgrupp. Ansökan och anställning Detta är ett vikariat på 100 % med start första september eller enligt överenskommelse. I dagsläget löper vikariatet till 28 februari 2026, eventuell möjlighet till förlängning kan komma att bli aktuellt. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Vill du arbeta med avancerad teknik i projekt som gör verklig skillnad? Då kan detta vara nästa steg i din karriär! Vi söker dig som vill bli en del av Together Techs Linköpings-team och bidra till tekniklösningar i framkant, inom branscher som ställer höga krav på kvalitet, robusthet och hållbarhet. I rollen som Elektronikingenjör arbetar du med varierade och tekniskt utmanande uppdrag som bedrivs tillsammans i teams. Du är en viktig del i utvecklingskedjan, från koncept till färdig produkt. En del av dina arbetsuppgifter: Skapa detaljerade schema och layout för mönsterkort baserat på tekniska krav. Optimera komponentplacering för bästa prestanda och tillförlitlighet. Medverka i test, verifiering och felsökning av elektronikdesign. Dokumentera designval, testresultat och ändringar på ett strukturerat sätt för att säkerställa spårbarhet. Samarbeta med mekanik-, mjukvaru- och systemingenjörer i tvärfunktionella team Din tekniska bakgrund Master-/kandidatexamen inom elektronik, inbyggda system eller närliggande område. Elektronikingenjör med omfattande arbetslivserfarenhet av elektronikkonstruktion och mönsterkortslayout i verktyg som Altium Designer, Xpedition eller Cadence. God kommunikationsförmåga, flytande i svenska och engelska. Meriterande med kunskap inom hårdvarunära programmering C++/C. En del av våra uppdrag finns inom säkerhetsklassade områden och för dessa krävs en säkerhetsprövning innan du kan påbörja uppdraget. Svenskt medborgarskap är krav gällande säkerhetsklassat område Dina personliga egenskaper Att vara konsult kräver en flexibel och nyfiken grundinställning, ett självständigt arbetssätt och förmågan att bygga starka relationer med kunder och kollegor. Du är intresserad av de senaste teknikerna inom mjukvaruområdet och är motiverad att utvecklas tillsammans med oss. Together Tech för hållbar produktutveckling Vi ger möjligheter till att kunna utvecklas genom en variation av uppdrag inom olika branscher och områden, i uppdrag hos kund eller i något av våra spännande in-houseprojekt. Hos oss på Together Tech arbetar du tillsammans med andra ingenjörer som brinner för miljö och hållbarhet, alla med en vilja att skapa bestående lösningar med hjälp av teknik – eller som vi säger: Better World Tech! Din utveckling & vårt stöd Din utveckling och ditt välmående är viktigt för oss varpå vi erbjuder förmåner som stöttar dig och din karriär på bästa sätt. Vi värdesätter vikten av trygg anställning och fast lön, och är kollektivanslutna. För att främja din hälsa erbjuder vi friskvårdsbidrag på 4000 kr per år och även hälsoundersökning, bidrag till aktiviteter och friskvårdsrabatter. Vi gillar att umgås med varandra i olika sociala aktiviteter, som passar alla! Alltifrån afterworks, sportaktiviteter och 5-kamp till företagskonferenser. Vi strävar efter att ge dig förutsättningar att växa genom olika uppdrag och projekt samt individuella utvecklingsplaner. Vi erbjuder även kurser inom hållbarhet och andra områden inom ramen för din roll och dina mål. Vi är stolta över att vara utsedda till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare 2024 och 2025 av Karriärföretagen! Vill du veta mer om oss, besök gärna vår hemsida www.togethertech.com För frågor kring den aktuella tjänsten, kontakta rekryterande ledare Peter Warlich, på telefon +46 700 88 97 33
Linjeplanör till SMRA – SAAB Aeronautics! Företaget SAAB är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag med över 22 000 medarbetare som arbetar för en tryggare framtid. SAAB utvecklar avancerad teknik och hållbara lösningar som skyddar samhällen och främjar säkerhet i hela världen. SAAB Aeronautics är en av företagets mest framstående affärsenheter och specialiserar sig på utveckling, tillverkning och underhåll av avancerade flygsystem – inklusive det välkända stridsflygplanet Gripen. Du blir en del av SMRA:s planeringsteam som ansvarar för att planera och övervaka alla leveranser för cirka 100 ingenjörer som arbetar inom olika discipliner. Ingenjörerna arbetar med design av avionik, flygplansstruktur och interiör, systeminstallation samt allmänna fordonssystem för olika flygplattformar, både civila och militära flygplan. Planeringsteamet består för närvarande av 3 planerare som ser fram emot att växa med ytterligare en kollega. Rollen Som Engineering Planner kommer du arbeta nära SAABs projektledare och linjechefer med projekt- och resursplanering inom deras Special Mission uppdrag och regionala flygplansprojekt. Exempel på arbetsuppgifter: • Samla in, sammanställa och analysera information om olika projekt och program för att utföra och optimera en resursplan för ingenjörsavdelningen. • Skapa och upprätthålla en övergripande bild av resursbehovet inom och utanför SMRA-organisationen. • Övervaka och förstå projektens status samt projektens beroenden/synergier/kopplingar och vid behov bidra med input till prioriteringar. • Delta i att implementera och utveckla rutiner för resursplanering och övervakning. • Ge stöd avseende planering till linjechefer. Vi tror att du har: •Minst 2 års erfarenhet som Delprojektledare, Projektledare, Projektplanerare eller annan relevant roll •Relvant YH/högskoleingenjör/civilingenjör inom industriell ekonomi eller maskinteknik eller liknande •God förmåga i svenska och engelska i tal och skrift Meriterande •Arbetat med planering inom projekt eller produktion. •Erfarenhet av planeringsverktyg som Antura, Microsoft Project eller liknande. •Brinnande tekniskt intresse •Flygintresse •Drivit projekt under studietiden •Läst någon management inriktning Personliga egenskaper Vi tror du skulle trivas på SAAB oss om du gillar att arbeta med människor, är kommunikativ och har förmågan att fördjupa dig i detaljer utan att tappa överblicken. Vi tror du har ett intresse för ledarskap, projektledning och teknik och motiveras av att arbeta i en kontext som kräver samarbete för att nå gemensamt uppsatta mål. Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering. Vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige. För denna tjänst kommer du under inledande 12 mån vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha goda möjligheter att gå över och bli anställd direkt hos SAAB. Rekryteringsprocessen: Intervju (Framtiden) Referenstagning Intervju (SAAB) Beslut Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Villkor: Start: Enligt överenskommelse Arbetstider: Måndag-fredag 7.30-16.30 (flex) Ort: Linköping Omfattning: 100% heltid
Välj ett jobb för att visa detaljer