På Softhouse befinner vi oss i en viktig fas på vår tillväxtresa och nu är vi på jakt efter en lösningsarkitekt som vill ansluta till vårt kontor i Luleå. Genom vår kompetens bidrar vi till ett hållbart digitaliserat Sverige - tillsammans kodar vi framtiden. Om Softhouse Inom Softhouse är vi 300+ medarbetare fördelade på våra 10 kontor och tillsammans levererar vi tjänster och mjukvara i världsklass. I Luleå är vi idag drygt 20 personer och du hittar oss i centrala lokaler på Kyrkogatan med fin utsikt över Södra Hamn. Här möts du av trevliga kollegor som arbetar som enskilda specialister eller i sammansvetsade team för att erbjuda våra kunder bästa möjliga IT-kompetens. I Luleå finns även vårt team Neava Design Studio som ligger i framkant inom 3D-visualisering och Augmented Reality. Passar du i rollen? Vi söker dig som har flera års erfarenhet av en liknande roll - där du drivit och väglett tekniska och arkitekturella val, samt designat system i enlighet med kundens behov. Du är kommunikativ, lyhörd och driven med en förståelse för affärs- och kundnytta. Utöver det ser vi också att du: Har flera års erfarenhet av utveckling och en vilja att delvis arbeta hands-on med utveckling. Är analytisk med en god problemlösningsförmåga och en fallenhet att agera brygga mellan teknik och affärsbehov. Är en förtroendeingivande och kommunikativ relationsskapare som har en lyhördhet för kunders behov. Har en bred teknisk förståelse, och behärska ett brett spektrum av tekniker och kunskapsområden. Exempelvis molnplattformar, containerisering, IaC, Integrationstekniker, DevOps etc. Vad du får hos oss Här får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också: Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. En mix av spännande och utmanande uppdrag med allt från nyutveckling till förvaltning och vidareutveckling. Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter. Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen. Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion. Låter det intressant? Vårt utval sker löpande, skicka in din ansökan!
Är du en AI/ML-utvecklare med bakgrund inom mjukvaruutveckling? Är du prestigelös och vill jobba med likasinnade kollegor som värdesätter kunskapsdelning och ha roligt på jobbet? Då hade du gillat oss på Softhouse! Vad vi kommer att göra tillsammans AI och Machine Learning blir allt viktigare i många av våra projekt. Som AI-utvecklare bidrar du och leder regionens arbete inom AI/ML-området och delar din tid i flera aktiviteter. Vi tror att dina arbetsuppgifter kan se ut såhär: I tidiga faser av projekt, som t.ex. införsäljning och förstudier, bidrar du med att se potential, affärsmöjligheter och hjälper kunden att förstå AI. Du tar fram Proof-of-Concepts och utvecklar lösningar, från datahantering till ML-träning och deploy. I utvecklingsfasen bidrar du hands-on och driver arbetet med att integrera AI samt stötta våra utvecklare och kunder. I projektens slutfas hjälper du till med lösningar och rutiner för att säkerställa långsiktig förvaltning av modeller och dataflöden. Då området är nytt för oss i regionen kommer du att vara först in på rollen lokalt, men ingår i koncernens AI-grupp med fler kollegor från olika kontor. Vi ser flera möjligheter där du också kommer kunna bidra lokalt genom att tillföra kunskap kring AI/Data engineering, och hämta inspiration och kunskap från t.ex. lokala nätverk, för att sedan sprida vidare på vårt kontor i form av workshops, föreläsningar samt i projekten. Om dig För oss handlar det inte bara om antal års erfarenhet - vi värdesätter vår konsultmässighet och hur vi agerar mot varandra i team och i dialog med kund. Vi tror att du är kommunikativ och lyhörd, och agerar förtroendeingivande gentemot både kund och kollegor. Du har driv och förmåga att ta dig an varierande roller, viljan att söka förbättring, lyfta teamet runt dig och hjälpa kollegor att växa. För att lyckas i rollen ser vi även gärna att du har: Ca 5 års arbetslivserfarenhet från liknande roll och vana att arbeta med hantering och analys av data. Solida kunskaper inom tekniker för Deep learning, Neurala Nätverk och optimering av modeller för effektiv hantering. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Vad du får hos oss På Softhouse blir du en del av ett framåtsträvande bolag med korta beslutsvägar och högt i tak. Vi är prestigelösa teamspelare och drivs av att leverera produkter, tjänster och mjukvara av högsta kvalitet. Och, förutom kollegor i världsklass och garanterat roligt på jobbet erbjuder vi även: Möjlighet att vara med och forma strategi och lokalt erbjudande för hur vi arbetar med AI på Softhouse i Norr. Möjlighet att utmanas tekniskt med kompetenta kollegor i en mix av kunduppdrag och leveransmodeller. Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra Softhouse-kollegor, både lokalt och över kontoren. En given plats i ett tight team som gillar att ha roligt tillsammans på jobbet, varje dag. Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord:Team, Enkelhet, Mod och Passion. Om Softhouse Inom Softhouse är vi ca. 300 medarbetare fördelade på våra 10 kontor och tillsammans levererar vi tjänster och mjukvara i världsklass. I Luleå är vi idag drygt 20 personer och du hittar oss i centrala lokaler på Kyrkogatan, med fin utsikt över Södra Hamn. Här möts du av trevliga kollegor som arbetar som enskilda specialister eller i sammansvetsade team för att erbjuda våra kunder bästa möjliga IT-kompetens. I Luleå finns även vårt team Neava Design Studio som ligger i framkant inom 3D-visualisering och Augmented Reality. Låter det intressant? Då ser vi fram emot att ta del av din ansökan och lära känna dig bättre!
På Softhouse befinner vi oss i en viktig fas på vår tillväxtresa och nu är vi på jakt efter fler utvecklare som vill ansluta till vårt kontor i Luleå. Vi brinner för ny teknik och gillar att utveckla, och utvecklas, tillsammans. Om Softhouse Inom Softhouse är vi ca. 300 medarbetare fördelade på våra 10 kontor och tillsammans levererar vi tjänster och mjukvara i världsklass. I Luleå är vi idag drygt 20 personer och du hittar oss i centrala lokaler på Kyrkogatan, med fin utsikt över Södra Hamn. Här möts du av trevliga kollegor som arbetar som enskilda specialister eller i sammansvetsade team för att erbjuda våra kunder bästa möjliga IT-kompetens. I Luleå finns även vårt team Neava Design Studio som ligger i framkant inom 3D-visualisering och Augmented Reality. Passar du i rollen? Vi söker dig som är en erfaren utvecklare med ett intresse för de senaste trenderna inom mjukvaruutveckling. Vi ser gärna att du har bra koll på backend och Java-utveckling, men det är också ett plus om du trivs med att arbeta över hela stacken. För att lyckas i rollen tror vi att du: Har flera års professionell erfarenhet av mjukvaruutveckling, gärna i en konsultroll. Har god kunskap inom system- och mjukvaruutveckling. Du behärskar Java men har också vana att navigera inom flertalet olika teknikstackar. Är en förtroendeingivande relationsskapare som har en lyhördhet för kunders behov och en vilja att erbjuda bästa möjliga mjukvarulösning. Drivs av att utvecklas och att dela dina kunskaper med kollegor. Kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska. Vad du får hos oss Här får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också: Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. En mix av spännande och utmanande uppdrag med allt från nyutveckling till förvaltning och vidareutveckling. Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter. Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen. Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion. Låter det intressant? Vårt urval sker löpande, skicka in din ansökan!
Om jobbet För att lyckas med vårt mål att erbjuda marknadens bästa service söker vi engagerade personbilssäljare med hjärtat på rätt ställe. Är du social och en driven lagspelare? Då kommer du passa perfekt som säljare på Niemi Bil! Som en av Sveriges snabbast växande bilfirmor, söker vi dig som vill vara med på vår resa mot bilsveriges nöjdaste kunder. Ingen dag är den andra lik som säljare på Niemi Bil, och om vill du utvecklas i din roll erbjuder vi stora möjligheter. Om rollen I rollen som säljare på Niemi Bil kommer du att guida kunden genom hela bilköpet, från start till mål. Du kommer ansvara för hela cykeln - från första kundmöte till inbyte, avtalsskrivning och leverans. Du guidar din kund genom våra produkter, provkörningar samt ger information om tillbehör och finansieringslösningar. Bilen är ofta en av de största affärer man gör i livet, och som säljare är det din uppgift att hjälpa kunden till rätt bil för just deras individuella behov. Det är ett arbete där du bygger långvariga relationer med kunder, och din förmåga att skapa ett gott rykte för både dig själv och Niemi Bil är det som avgör din framgång i det långa loppet. Vem söker vi? Vi på Niemi Bil ställer höga krav på kvalitet, engagemang och viljan att lära sig. Därför söker vi dig som älskar att tävla, är resultatorienterad och inte räds en utmaning. Du besitter ett naturligt driv, alltid beredd att göra det lilla extra. Du uppskattar förändring och trivs i en miljö där saker händer och beslut fattas snabbt. Har minst två års arbetslivserfarenhet. Erfarenhet av tidigare arbete med försäljning är ett krav. Har B-körkort (manuell) Har goda kunskaper i svenska och engelska (fler språk är meriterande) Vi arbetar alltid efter att ha branschens nöjdaste kunder och detta möjliggör vi tillsammans som ett lag - och vi tror att du som söker den här tjänsten motiveras av lagarbete och att arbeta i ett nära sammansvetsat team. Vi värdesätter att du är nyfiken och inställd på att alltid försöka lösa varje utmaning lite bättre än sist. Du kommer utbildas och introduceras på plats, och får den hjälp du behöver. Vi hjälper varandra att lyckas! Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Är du en driven person som villig att göra det hårda jobbet, samt en ansvarstagande lagspelare så kommer du ligga högt upp på listan av kandidater. Övrigt Du kommer att arbeta på vår anläggning på Banvägen i Luleå. Tjänsten är på heltid och utgår från 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och tjänstepension, och vi värnar om våra medarbetares hälsa genom att erbjuda friskvårdsbidrag. Vi värdesätter jämställdhet och mångfald – vi tror på att fler perspektiv ger oss möjligheter till ännu bättre kundservice. Rekrytering och intervjuer sker löpande – så skicka in din ansökan redan idag. Kontakt För frågor om tjänsten, vänligen kontakta Rasmus Björklund, platschef på [email protected] Om Niemi Bil Vår koncern består av flertalet olika bolag inom mobilitet, logistik, service och eftermarknad, mjukvaruutveckling samt bilhandel där Niemi Bil är det största bolaget sett till omsättning. Idag har vi verksamhet i Umeå, Kiruna, Uppsala, Gävle, Skellefteå och Luleå, där vi har vårt huvudsäte. Vi brinner genomgående för att utveckla kundresan och kundupplevelsen. Vi har en vilja att fortsätta vår utveckling som arbetsgivare och företag, och genom att göra saker så bra som möjligt varje dag så kommer vi lyckas med det. “Vi gör det bara om vi kan göra det riktigt bra”, det är vårt motto Niemi Bil är en modern arbetsgivare, där vi tror på att ett bra jobb erbjuder högt tempo, fantastiska kollegor, och stora möjligheter till personlig utveckling. Förhoppningsvis är det just du som stärker vårt lag, där vi tillsammans i ett högt tempo utvecklas för att nå våra mål, att bli branschledande inom samtliga områden gällande kundnöjdhet! För oss är det viktigt att även vara en positiv kraft i samhället. Vi stöttar idrott, kultur och ungdom. Det är vårt sätt att ge tillbaka till de områden som format oss, och i förlängningen bidra till att bygga en ännu bättre morgondag. Vi värdesätter jämställdhet och mångfald på arbetsplatsen, och tror på att fler perspektiv ger oss möjligheter till ännu bättre kundservice. Alla ska känna sig välkommen på Niemi Bil, oavsett om man är kund eller kollega. Niemi Bil grundades 2006 som ett familjeföretag och är det än idag. Med tiden har familjen vuxit och vi har fått välkomna nya medarbetare och partners. Vi värdesätter kärlek, öppenhet och lojalitet när vi arbetar tillsammans och bygger relationer med våra kunder. Vår ambition är att bli rikstäckande och branschledande inom kundnöjdhet.
På Lokalservice är vi ett team som tillsammans skapar en ren och säker vårdmiljö för kunder, patienter och vårdpersonal. Som förrådsbiträde är du en viktig del av teamet och hjälper till att säkerhetsställa att enheterna har det material som krävs för för att upperätthålla en patientsäker och effektiv vård. Här får du engagerade kollegor, en gedigen introduktion och möjlighet att göra en viktig insats för både patienter och personal. Vi sökerIntresseras du för Lokalvård inom sjukhusmiljö? Eller vill du arbeta som förrådsbiträde hos oss? Då har du chansen att skicka in en spontanansökan till oss på Facility Management på Sunderby Sjukhus. Vi ser att du har grundläggande kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift, minsta nivån är SFI, D inklusive läsförståelse. För tjänsten som Lokalvårdare är det meriterande om du har tidigare erfarenheter av lokalvård i vårdmiljö samt datakunskaper i Word och Excel. För tjänsten som förrådsbiträde är det meriterande om du har truckkort D2. Som person är du självgående då du tar ansvar för din uppgift och arbetar strukturerat. Du har en helhetssyn, då du förstår din roll och ser till hela verksamhetens bästa i både agerande och beslut. Du är även kvalitetsmedveten och serviceinriktad då du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Vi söker följande roller till Region Norrbotten: Lokalvårdare Som lokalvårdare hos oss får du ett varierat arbete där du spelar en viktig roll i att skapa en trygg och ren vårdmiljö. Dina arbetsuppgifter innefattar allt från daglig städning av sjukhuslokaler och kontor till mer specifika uppgifter som storstädning och smittstädning. Du kommer även att ansvara för operationsstädning där högsta hygienstandard krävs för att säkerställa patientsäkerheten. Arbetet sker i nära samarbete med kollegor och vårdpersonal, och du blir en viktig del av att skapa en ren och säker miljö för både patienter och personal. Förrådsbiträde Som förrådsbiträde hos oss har du en central roll i att säkerställa att sjukhusets enheter får det material de behöver för att bedriva en säker och effektiv vård. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att ta emot leveranser, sortera och organisera varorna samt säkerställa att allt material distribueras till rätt avdelningar på sjukhuset. Du ansvarar också för att läsa av nya beställningar och se till att lagerhållningen är välfungerande så att inget saknas på enheterna. Arbetet kräver god samarbetsförmåga och noggrannhet, då du dagligen har kontakt med vårdpersonal och ser till att verksamheten flyter på smidigt och utan avbrott. Det här erbjuder vi dig - Fortbildning - En god introduktion - Tillgång till erfarna och engagerade kollegor - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänsten Vi erbjuder en timanställning med flexibla arbetstider där du kan komma att arbeta dagtid, kvällar och helger. Urval och intervjuer sker löpande. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Dubblerad ersättning för arbete under obekväm arbetstid. En satsning Region Norrbotten gör för medarbetare i dygnet runt verksamhet, något som gör oss unika bland regioner i Sverige. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Är du en strukturerad och kommunikativ person med erfarenhet av logistik och transportplanering? Nu söker vi en Transportkoordinator till ett uppdrag i Luleå, där du får en nyckelroll i att planera och säkerställa effektiva och punktliga godstransporter. Du blir anställd som konsult via A-hub och arbetar på plats hos ett spännande och växande bolag i regionen. Om rollenSom Transportkoordinator har du ett helhetsansvar för att samordna företagets transporter, boka frakter, följa upp leveranser och ha kontakt med externa transportpartners. Du säkerställer att rätt dokumentation finns på plats och att leveranser sker enligt överenskomna tider, kostnader och villkor. Arbetsuppgifter: Boka och koordinera transporter av gods inrikes och utrikes Utvärdera offerter från transportörer och speditörer Föra dialog med transport- och logistikpartners om krav, tidsplaner och eventuella avvikelser Följa upp leveranser och säkerställa att alla intressenter hålls uppdaterade Ta fram och hantera transportdokumentation, frakthandlingar och tullpapper Samverka med lagerpersonal för att minska fördröjningar och säkerställa smidiga processer Lösa problem som uppstår längs vägen – snabbt, pragmatiskt och med god serviceanda Din profil: Tidigare erfarenhet inom logistik, transportplanering eller supply chain Van att jobba med flera uppgifter parallellt och trivs i en operativ roll Har god kommunikationsförmåga och är lösningsorienterad i kontakt med externa parter Har ett öga för detaljer och gillar att dokumentera och följa upp Meriterande om du har kunskap om tull- och export/importdokumentation
Vi på Rekab söker en kalkylingenjör till vår verksamhet i Luleå. Vilka är vi? Rekab Entreprenad, en del av börsnoterade Wästbygg Gruppen, bygger och utvecklar samhällsviktiga fastigheter så som exempelvis skolor och sjukhus samt även kommersiella byggnader och bostäder längs hela den norrländska kusten. I över 20 år har vi varit en trygg och flexibel partner för våra kunder - främst kommuner, stat och regioner samt större fastighetsbolag på och omkring våra verksamhetsorter; Luleå, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik och Sundsvall. Vår styrka som arbetsgivare är korta beslutsvägar där medarbetaren har möjlighet att bidra, påverka och göra sin röst hörd. Hos oss får du chansen att utvecklas i ett av norra Sveriges största och mest drivna entreprenad- och projektutvecklingsföretag som sätter produktionen i fokus. Rollen som kalkylingenjör hos Rekab Som kalkylingenjör har du ett helhetsansvar för kalkylen från start till färdigt anbud. I dina arbetsuppgifter ingår att upprätta anbud- och budgetkalkyler samt produktionskalkyler. Du ansvarar för att uppdatera recept och priser i vårt kalkylprogram samt uppdatera kalkylmallar. Vidare är det du som lämnar över arbetsplatsen till arbetsplatsorganisationen från anbudsfas till produktionsfas. I din roll har du kontakt med beställare, underentreprenörer och leverantörer och du arbetar tätt ihop med andra kalkylingenjörer, arbetschefer och entreprenadingenjörer. Vi erbjuder dig en nyckelroll i företaget där du kan göra viktig skillnad och möjlighet att utvecklas i din yrkeskarriär. möjligheten att räkna på en bred variation av spännande projekt. att vara en del av en familjär arbetskultur där lagkänsla och samarbete värderas högt. en väl fungerande organisation med gedigen erfarenhet av byggproduktion, i ett bolag som är både etablerat och välkänt på marknaden med gott renommé. korta beslutsvägar, enkla rutiner och effektiva arbetssätt. Vi söker dig som har erfarenhet från byggbranschen, god byggteknisk förståelse och gärna några års erfarenhet av kalkylarbete. trivs med att hantera data, arbeta strukturerat mot tydliga deadlines och är analytiskt lagd. har en relevant utbildning inom byggsektorn eller motsvarande erfarenhet. har du dessutom goda kunskaper i LOU, entreprenadjuridik, erfarenhet av kalkylprogram och inköpsjuridik blir vi extra glada. Om Wästbygg Gruppen Wästbygg Gruppen är ett börsnoterat entreprenad- och projektutvecklingsbolag som bygger och utvecklar bostäder, kommersiella byggnader, samhällsfastigheter samt logistik- och industrianläggningar. I koncernen ingår Rekab Entreprenad AB, Wästbygg AB och Logistic Contractor AB. Verksamheten bedrivs på de mest expansiva marknaderna i Sverige samt inom Logistic Contractor även i de nordiska grannländerna. 2024 omsatte koncernen 4,3 miljarder och hade ca 500 anställda. Övrig information Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tillträdesdag: enligt överenskommelse. Vi tillämpar referenstagning och bakgrundskontroll i slutfasen av rekryteringsprocessen. Rekab Entreprenad omfattas utav kollektivavtal mellan Byggföretagen och Ledarna, Sveriges Ingenjörer och Unionen (Tjänstemannaavtalet) samt med Byggnads (Byggavtalet). Varmt välkommen med din ansökan!
Vi på Rekab söker en entreprenadingenjör till vår verksamhet i Luleå. Vilka är vi? Rekab Entreprenad, en del av börsnoterade Wästbygg Gruppen, bygger och utvecklar samhällsviktiga fastigheter så som exempelvis skolor och sjukhus samt även kommersiella byggnader och bostäder längs hela den norrländska kusten. I över 20 år har vi varit en trygg och flexibel partner för våra kunder - främst kommuner, stat och regioner samt större fastighetsbolag på och omkring våra verksamhetsorter; Luleå, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik och Sundsvall. Vår styrka som arbetsgivare är korta beslutsvägar där medarbetaren har möjlighet att bidra, påverka och göra sin röst hörd. Hos oss får du chansen att utvecklas i ett av norra Sveriges största och mest drivna entreprenad- och projektutvecklingsföretag som sätter produktionen i fokus. Rollen som entreprenadingenjör hos Rekab Som entreprenadingenjör är du en nyckelspelare och deltar i projektens tidiga skeden och har en viktig roll i inköps- och projekteringsfasen. Du ansvarar för att bevaka våra intressen och driva våra frågor för projektens inköp och budget. Du har ett nära samarbete med entreprenadingenjörsteamet, arbetschefer och arbetsplatser, samt beställarorganisationen. Vi erbjuder dig: en nyckelroll i företaget där du kan göra viktig skillnad och möjlighet att utvecklas i din yrkeskarriär. möjligheten att arbeta med en bred variation av spännande projekt. att vara en del av en familjär arbetskultur där lagkänsla och samarbete värderas högt. en väl fungerande organisation med gedigen erfarenhet av byggproduktion, i ett bolag som är både etablerat och välkänt på marknaden med gott renommé. korta beslutsvägar, enkla rutiner och effektiva arbetssätt. Vi söker dig som: har flerårig erfarenhet från byggproduktion och gärna några års erfarenhet som entreprenadingenjör/projektingenjör. har god byggteknisk förståelse. är analytiskt lagd, strukturerad, affärsmässig och kommunikativ. har ett intresse av projekterings- och produktionsfrågor, ÄTA-hantering och ekonomistyrning. har en relevant högskoleutbildning inom byggsektorn eller motsvarande erfarenhet. Om Wästbygg Gruppen Wästbygg Gruppen är ett börsnoterat entreprenad- och projektutvecklingsbolag som bygger och utvecklar bostäder, kommersiella byggnader, samhällsfastigheter samt logistik- och industrianläggningar. I koncernen ingår Rekab Entreprenad AB, Wästbygg AB och Logistic Contractor AB. Verksamheten bedrivs på de mest expansiva marknaderna i Sverige samt inom Logistic Contractor även i de nordiska grannländerna. 2024 omsatte koncernen 4,3 miljarder och hade ca 500 anställda. Övrig information Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tillträdesdag: enligt överenskommelse. Vi tillämpar referenstagning och bakgrundskontroll i slutfasen av rekryteringsprocessen. Rekab Entreprenad omfattas utav kollektivavtal mellan Byggföretagen och Ledarna, Sveriges Ingenjörer och Unionen (Tjänstemannaavtalet) samt med Byggnads (Byggavtalet). Varmt välkommen med din ansökan!
Har du erfarenhet av försäljning av logistiklösningar? Brinner du för tyngre logistik – Pall-, Stycke- och Partigods? Då kan detta vara en roll för dig! Här är fokuset att identifiera affärsmöjligheter hos nya kunder, bygga goda relationer och leda kunden genom hela försäljningsprocessen fram till avslut. Rollen är ny, och vi erbjuder en unik möjlighet för dig som drivs av resultat, etablerar starka kontaktnät med kunderna och vill arbeta med värdeskapande och komplex försäljning. Din placering kommer att vara i Luleå eller Skellefteå med omnejd, och rollen innebär resor i hela vårt distrikt norr. Du & vi & jobbetSom Business Developer Sales Logistik kommer du att bearbeta utvalda logistikkunder och segment inom PostNord på operativ, taktisk och strategisk nivå för att säkerställa långsiktig tillväxt och lönsamhet. Ditt fokus kommer att vara nyförsäljning men du kommer även att arbeta med merförsäljning hos befintliga kunder. Med din erfarenhet av logistiklösningar och förståelse för kundens affär identifierar du både uttalade och underliggande behov, utmanar befintliga lösningar och visar på hur vi kan anpassa lösningen och skapa verkligt värde. Vad du kommer att göra: - Nykundsbearbetning - du identifierar och bearbetar nya kunder för att sälja in logistikvolymer - Merförsäljning - du identifierar logistikpotentialer hos befintliga kunder - Bygga ett starkt kontaktnät hos kunderna, identifiera nya affärsmöjligheter och leda kunden genom hela försäljningsprocessen fram till avslut - Ansvara för att beräkna och offerera värdeskapande lösningar samt följa upp affärsresultat och måluppfyllelse - Arbeta proaktivt med kunderna för att implementera vunna affärer inom överenskomna tidsramar - Hålla dig uppdaterad om PostNord erbjudande, processer, verksamhetssystem, säljverktyg såsom säljstödsmaterial, prispolicy med mera Vem du är - Resultatinriktad – du jobbar effektivt mot uppsatta mål - Driven - du vill åstadkomma mycket och har en tydlig vision och stort fokus - Som person har du lätt för att bygga relationer både externt och internt - Kommunikativ och pedagogisk – du är bra på att sälja in och motivera andra att prioritera och driva förbättringar utifrån ett kundperspektiv - Samarbete på alla nivåer - du samarbetar väl både internt och hos kund och bygger förtroende i både dialog och förhandling hos kund - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper Vad du tar med dig - Minst 3 års dokumenterad erfarenhet inom försäljning av komplexa tjänster och kundunika lösningar inom tung logistik B2B med bevisat goda resultat - Omfattande erfarenhet av att framgångsrikt söka upp och driva nyförsäljning med bevisat goda resultat - Relevant akademisk examen, exempelvis inom ekonomi, marknadsföring, industriell ekonomi eller motsvarande är meriterande - Vi ser gärna att du har utbildning inom försäljning, affärsmannaskap och säljteknik, till exempel Spin - God kunskap i att utveckla kunders affärer inom supply chain - Stark förmåga att driva affärsutveckling tillsammans med kunder och sälja och förhandla med företagsledningar och professionella beslutsfattare med specialistkompetens - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - Djup insikt i marknadstrender och konkurrenters erbjudanden för att kunna skapa och erbjuda bästa lösningen till kund Välkommen med din ansökan Vi gör ett urval av kandidater löpande, så vänta inte med att skicka din ansökan. Undrar du något över tjänsten? Mejla till [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! För fackliga kontaktpersoner se Fackliga kontakter. Dygnet runt är vi på väg – från en människa till en annan, från ett företag till ett annat. Varje dag levererar vi över 4,5 miljoner brev och 600 000 paket. Varje försändelse är viktig – post, paket och logistik möjliggör relationer och affärer. Här får du vara med och påverka! PostNord är den ledande leverantören av paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Vi är över 26 500 medarbetare och som en av Nordens största arbetsgivare tar vi ett stort socialt ansvar. Vi erbjuder en attraktiv och utvecklande arbetsplats där medarbetarna kan växa och trivas. Hos oss får du schyssta arbetsvillkor enligt kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och andra förmåner via vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Vi prioriterar både våra kunder och våra medarbetare där vi tror att utvecklings- och karriärmöjligheter är grunden för att vara en attraktiv arbetsplats för anställda och helhetsleverantör för våra kunder. Vi leder branschen in i den koldioxidsnåla ekonomin, med målet att bli fossilfria till 2030. Vi arbetar kontinuerligt med att minska vår miljöpåverkan genom att investera i fossilfria transporter och utveckla hållbara lösningar för våra kunder och medarbetare. Med vår expertis och vårt unika distributionsnät utvecklar vi förutsättningar för framtidens kommunikation och handel.
JOBBA SOM KONSULT - PÅ DINA VILLKOR På FRAM tycker vi att du som jobbar i branschen förtjänar en bättre och roligare arbetsplats och en arbetsgivare som verkligen bryr sig om dig. Där du får möjligheten att utvecklas, både personligt och yrkesmässigt och där gemenskap, yrkesstolthet, high-fives, personalfester och familjekänsla är drivkraften. Låter det bra? Vi tänkte väl det. Välkommen till FRAM VEM VI SÖKER: Erfaren och driven person med passion för sitt yrke. Minst några års erfarenhet inom branschen, men inte nödvändigtvis från stjärnkrogar. Trivs med att jobba i olika miljöer och ser det som en möjlighet att utvecklas. Anpassar sig snabbt till nya rutiner och miljöer. En teamspelare med hög social kompetens. Har rätt inställning och ser den som en viktig del av jobbet. HUR DET FUNGERAR: Arbeta på olika platser, ibland flera under samma vecka, eller på längre uppdrag. Du får jobbförslag i god tid och bestämmer själv hur mycket och när du vill arbeta. Möjlighet att arbeta dagtid, kvällar eller specifika dagar beroende på dina önskemål. Flexibilitet och möjlighet att arbeta när det passar dig bäst. Ett extrajobb med en arbetsgivare som bryr sig. FRAM ERBJUDER 180 - 210 kr per timme med möjlighet att få lön inom 48h efter jobbet. Inget tjafs. Vi lovar dig ärlighet och att inte bråka om sånt som är självklart. Betalda resor till och från jobbet vid längre resor. Jobba när du vill, som du vill. FLEXIBEL LÖN. Vi erbjuder våra anställda flexibel lön genom appen Cappy. En förmån som ger dig koll på hur mycket du jobbat och tjänat med möjlighet att ta ut din intjänade lön när som helst mellan lönedagarna. Din lön, du bestämmer. Bra va? VILKA ÄR FRAM BEMANNING? FRAM är ett personligt bemanningsföretag som specialiserar sig på hotell- och restaurangbranschen. Vi är övertygade om att arbeta med mat och dryck är ett av de roligaste jobben som finns. Vi har framgångsrikt etablerat oss i Göteborg, Malmö och Stockholm, men vi bemannar i hela Sverige. Vår målsättning är att vara den bästa arbetsgivaren i branschen, med fokus på transparens, ärlighet och en positiv arbetsmiljö. Vi är flera hundra anställda och fortsätter att växa. Våra kunder är allt från lokala kvarterskrogar till stora hotellkedjor och företagsrestauranger. Vi väljer noggrant vilka vi samarbetar med för att säkerställa att du får arbeta på bra arbetsplatser med go stämning. ANSÖKAN I den här rekryteringen lägger vi stor vikt på personlig lämplighet och intervjuer sker löpande. Start: Enligt överenskommelse. Lön: 180-210 kr i timmen. Övriga villkor enligt rådande kollektivavtal. Sökord: servis, matsal, servitör, restaurang, hotell, biträde, restaurangbiträde, bartender, hovmästare, a la carté, lunchrestaurang, konferens, service, runner
Välj ett jobb för att visa detaljer