Biträdande universitetslektor i informatik
Lunds Universitet
Universitets- och högskolelektorer

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Ekonomihögskolan vid Lunds universitet är en internationellt framstående handelshögskola som har s k trippel kvalitetsackreditering. Vi arbetar i en internationell miljö och har eftertraktade utbildningar på grund-, masters- och forskarnivå. Ekonomihögskolan har ett nära samarbete med företag och myndigheter såväl nationellt som internationellt. Vi månar om en god, stimulerande arbetsmiljö och arbetar kontinuerligt med att utvecklas som en attraktiv arbetsgivare. Vi söker en lovande forskare som vill bedriva banbrytande forskning för anställning som biträdande universitetslektor i informatik med fokus på AI och digital transformation Vad vi erbjuder dig om du kommer till oss Här har du som vill bli framtidens forskningsledare med banbrytande projekt och forskningsidéer chansen att börja som biträdande universitetslektor på Lunds universitet. Du får meritera dig under 4 år och kan sedan befordras till en tillsvidareanställning som universitetslektor. Vid institutionen finns möjlighet att sedermera ansöka om befordran till professor.  Du får fem veckors högskolepedagogisk utbildning och får möjlighet att lära dig svenska genom universitetets svenskaundervisning för nya internationella medarbetare. Vi erbjuder dig stöd i flytten till Sverige. Har du familj kommer de att få nya kontakter och stöd genom Lunds International Citizen Hub. Vetenskapsrådet, Sveriges största vetenskapliga finansiär, kommer att utlysa en attraktiv finansiering för biträdande universitetslektorer med internationell bakgrund vid årsskiftet 2025/2026. Lunds universitet gör nu en gemensam annonsering som också har som syfte att hitta kandidater som universitetet kan nominera till Vetenskapsrådet i slutet av 2025. Du kan läsa mer om Vetenskapsrådet här: https://www.vr.se/ Läs mer om universitetets gemensamma annonsering:  https://www.lunduniversity.lu.se/shape-future-research Arbetsuppgifter Som biträdande universitetslektor kommer du att få möjlighet att långsiktigt fokusera på de utmanande forskningsfrågor som du vill satsa på. För att kunna meritera dig till universitetslektor behöver du också utveckla din undervisningskompetens under din tid som biträdande universitetslektor, lära dig svenska för undervisningen, vara en god kollega och visa att du är bra på samverkan med det omgivande samhället. Självklart deltar du också i institutionens dagliga arbete och utveckling. Vid Institutionen för informatik vid Ekonomihögskolan vid Lunds universitet kommer du huvudsakligen att arbeta med forskning (cirka 60 %) och undervisning (cirka 40 %) inom AI och digital transformation. Mer specifikt inkluderar detta att bedriva forskning och undervisning inom design, utveckling, implementering, användning och utvärdering av informationssystem, som en del av forskargruppen Hybrid Intelligence. Institutionen för informatik är en kompakt, dynamisk och mycket internationell miljö, där både samarbete och individuella bidrag spelar stor roll. Du förväntas spela en viktig roll i institutionens forskning med fokus på AI och digital transformation, där du stöds av ett stort nätverk av internationella samarbetspartners. Dessutom kommer du att vara delaktig i vidareutvecklingen av våra utbildningsprogram och stödja vår löpande verksamhet. Ekonomihögskolan vid Lunds universitet erbjuder dessutom en mycket tvärvetenskaplig miljö, där du kommer att bidra till att skapa institutionsöverskridande forskningssynergier. Behörighet för anställning som biträdande universitetslektor Du ska ha avlagt doktorsexamen eller ha motsvarande vetenskaplig kompetens inom Informatik (informationssystem) eller ett område relevant för den aktuella tjänsten. I första hand kommer vi att prioritera de sökande som har avlagt doktorsexamen inom de senaste 5 åren, räknat från sista ansökningsdag för anställningen.  Har du i Sverige godkända dokument som bevisar att det finns särskilda skäl, som exempelvis föräldraledighet, militärtjänstgöring eller sjukdom efter examen, som hindrat dig att arbeta som forskare, kan examen i ämnet ha avlagts tidigare. För att se utlysningen i sin helhet se Lunds universitets hemsida: https://lu.varbi.com/what:job/jobID:836046/ Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Fysisk planerare till riksintressebevakning
Försvarsmakten
Planerare och utredare m.fl.

Som fysisk planerare inom en militärregion (MR) har du som huvuduppgift att svara på remisser gällande samhällsbyggnadsfrågor, men även att delta i samverkan gällande fysisk planering på lokal och regional nivå. I beredningen av ärenden samverkar du såväl inom Försvarsmakten som med externa aktörer, t.ex. länsstyrelser och kommuner. Exempel på ärenden som du bereder är bygglov, detaljplaner, vägplaner, områdesskydd och översiktsplaner. Du och dina kollegor kommer tillsammans att etablera och bidra till utvecklingen som en ny del i Försvarsmaktens organisation inom fysisk planering. För att trivas och lyckas i din roll tror vi därför att du är lösningsorienterad, strukturerad och stimuleras av att utveckla metoder och samarbeten. Om enheten Du kommer ingå i Försvarsmaktens organisation för fysisk planering som styrs av Försvarsstaben (FST) på Försvarsmaktens högkvarter. Tillsammans med de tre andra militärregionstaberna och FST bidrar du till att säkerställa tillgång till ändamålsenliga mark- och vattenområden för totalförsvarets militära del och bidra i myndighetens arbete med riksintressen. Södra militärregionen (MR S) är en av fyra militärregioner. Militärregionen ansvarar för territoriell ledning & samordning av insatser och operationer, totalförsvarsplanering, försvarsplanering, underrättelse- och säkerhetstjänst samt stöd till samhället. Ansvaret omfattar även produktions- och insatsledning av MR S fem militärregiongrupper med tillhörande elva hemvärnsbataljoner. Huvudsakliga arbetsuppgifter Befattningen ställer krav på stor kunskap inom samhällsplanering och kunskap om den verksamhet som myndigheter inom ramen för totalförsvarets militära del genomför. Vi ser gärna att du som söker har ett stort intresse för försvarsfrågor. • Handlägga remisser framförallt från kommuner, länsstyrelser men även andra aktörer inom samhällsbyggnad • Som Försvarsmaktens representant på regional nivå delta i kommunalt och statligt samordnat planeringsarbete, t.ex. översiktsplanering • Delta och stödja i funktionens arbete med riksintressen och fysisk planering. Det innebär bland annat att delta i metodutveckling och revidering av riksintressen för totalförsvarets militära del • I arbetet ingår även att stödja militärregionstaben med kompetens inom fysisk planering inom ramen för försvarsplanering och delta i stabens verksamhet KRAV Kvalifikationer • Minst treårig universitets- eller högskoleexamen inom fysisk planering, samhällsplanering, miljövetenskap eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Ett par års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av arbete med fysisk planering, företrädesvis inom myndighet inom totalförsvarets militära del • God kunskap om plan- och bygglagen (2010:900), miljöbalken (1998:808), väglagen (1971:948), ellagen (1997:857) och/eller andra relaterade författningar, samt dess tillämpning • En väl utvecklad kommunikativ förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska • Kunskap om hantering av information i form av kartor och textdokument • B-körkort Personliga egenskaper Vi söker dig som snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter och som trivs med att hantera flera ärenden samtidigt och självständigt. Du samarbetar gärna, har ett stort samhälls- och försvarsintresse och är beredd att representera Försvarsmakten och myndighetens verksamhet i din befattning gentemot enskilda, kommuner och andra myndigheter. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Meriterande • Erfarenhet av arbete med samhällsplanering, områdesskydd, infrastruktur inom myndighet eller kommun • Erfarenhet av arbete i eller god kännedom om Försvarsmakten eller annan totalförsvarsmyndighet • Erfarenhet av att arbeta i ArcGis • Erfarenhet av förvaltningsjuridik Upplysningar om befattningen samt information om rekryteringsprocessen Beata Iverson, alternativt Björn Lindh Fackliga representanter OFR: Krister Forsberg OFR/S: Senadin Sela SEKO: Sven-Erik Borg SACO: Maria Iglesias Samtliga nås via Försvarsmaktens växel på 010-826 80 00. Övrigt Anställningsform: Tillsvidare, sex månaders provanställning tillämpas för dig som för närvarande inte är anställd inom Försvarsmakten. Sysselsättningsgrad: Heltid. Resor inom Sverige förekommer i tjänsten. Arbetsort: Revingehed Tillträde: Enligt överenskommelse. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-07-14. Din ansökan ska innehålla CV, svar på angivna urvalsfrågor samt ett personligt brev. I det personliga brevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Södra Militärregionen (MR S) är ett krigsförband och en Organisationsenhet där Chef och Stab är lokaliserad till Revingehed. Organisationen består av Chef med stab, fem militärregiongrupper för utbildning och stöd av hemvärn samt ca 7000 hemvärnssoldater organiserade i elva bataljoner och ett antal fristående enheter. C MR S med regional stab leder underställda förband, samverkar med regionala och lokala aktörer, leder säkerhets- och underrättelsetjänsten samt stödjer operativ- och taktisk chef som löser uppgift inom regionen. Södra Militärregionens organisation och verksamhetsområde omfattar länen Östergötland, Jönköping, Kalmar, Kronoberg, Blekinge och Skåne. Läs mer om Södra militärregionen här. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juli 2025
Butikssäljare till Synsam Lund 80%
Synsam Group Sweden AB
Butikssäljare, fackhandel

Nu söker vi nästa superstjärna till Synsam! Är du en grym teamspelare med stort engagemang och en fena på att leverera i säljdialogen? Då borde du läsa vidare! För oss är kunden alltid nr 1 och som Style & Customer Advisor har du en av våra absolut viktigaste roller i att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder! Du kommer jobba med att hjälpa, inspirera och guida våra kunder till att göra de bästa köpen – bland annat genom vår populära abonnemangstjänst Lifestyle som har förändrat branschen. Det bästa? Du får göra det tillsammans med ett grymt team bestående av Store Manager, Optiker och andra Style & Customer Advisors. Känner du igen dig i följande? Du sporras av högt satta mål och drivs av att uppnå resultat tillsammans med teamet Du är full av energi och har ett starkt engagemang Du älskar att överträffa förväntningarna genom att ge bra service och sprida positiv stämning till kunder och kollegor Du tar ansvar för din uppgift, vågar ta initiativ och tänka nytt - du ser det som ditt yttersta mål att guida kunden till det bästa köpet! Går du igång när du läser detta? Kul! Då kan vi vara helt rätt för varandra!  För oss är det inget krav att du har erfarenhet av vår bransch, men om du tidigare har lyckats bra med försäljning och/eller kundservice är det ett stort plus. Funderar du fortfarande på om du ska söka? Hos oss på Synsam får du: Vara en del av ett branschledande företag med innovativa koncept och butiker i toppklass  Ett företag med höga ambitioner, utvecklingsmöjligheter och spännande karriärvägar – exempelvis genom löpande utbildningar i Synsam Academy och vårt interna Aspirantprogram, som utvecklar Style & Customer Advisors till framtida butikschefer En trygg lön genom kollektivavtal men även möjlighet till bonus utifrån teamets prestation Möjlighet till utökat ansvar i butiken. Du kan exempelvis bli ansvarig för Sport-sortimentet, B2B-försäljningen, Lifestyleabonnemanget eller bli Stilexpert, om du är intresserad av mode och trender Utöver detta får du ta del av vårt fina sortiment till förmånliga priser! Om rekryteringsprocessen I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer samt bakgrundskontroll. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte! Du kommer att få möjlighet att skicka med en kort videopresentation i ansökan, det är frivilligt men ett bra sätt att ta chansen att presentera sig! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång. Hoppas vi ses - ta chansen att bli vår nästa säljstjärna!

16 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Contract Manager - Operations to Axis Communications
Academic Work Sweden AB
Inköpare och upphandlare

Do you thrive in a workplace where collaboration is key? Do you have strong self-leadership skills and enjoys working with a broad range of stakeholders? If yes, then this could be something for you! We are now looking for a Contract Manager-Operations to join our team in Lund. OM TJÄNSTEN Your future team You will be part of Operations Development, a team with diverse expertise spanning digitalization, analytics, and innovation. However, your network will extend far beyond this team, collaborating closely with Sourcing, Manufacturing, Legal, and IT. Your role as a Contract Manager As Contract Manager in Operations, you will take on a dynamic and multifaceted role. At times, you will be hands-on, reviewing contracts and assessing risks. In other instances, you will act as an advisor to the organization, providing guidance on contractual matters. In some cases, you will manage the entire process from drafting new agreements to overseeing their execution. You will work closely with the line organization and collaborate frequently with our Legal Department and IT Governance. ARBETSUPPGIFTER Work tasks * Provide support in contract analysis, take on a project-leading role for strategic contracts, negotiating commercial parts and communicating contract changes. * Maintain and manage our standard framework agreements and policies, such as General Purchase Agreements and Code of Conduct. * Lead workshops and training sessions to enhance contract knowledge and ensure compliance. * Manage the Operations' agreement repository, including administrative tasks. VI SÖKER DIG SOM A proactive, detail-oriented and collaborative individual who enjoys working with a broad range of stakeholders while driving the contract process forward. You have strong self-leadership skills and the ability to work independently, as you will be the sole Contract Manager within Operations. You are structured and take a pragmatic, risk-based approach. You quickly learn to distinguish between "good enough" and what requires further refinement. Axis is on an exciting growth journey, and this role is relatively new, meaning you will have the opportunity to shape and develop our contract management processes together with the internal stakeholders. We love for you to have - Strong experience within procurement of software, systems, and IT-related contracts, including data protection, licensing structures, and risk assessment. - At least 5 years documented experience in commercial contract management. - Likely background as an experienced purchaser or legal counsel, holding a relevant university degree. - Excellent proficiency in English and good proficiency in Swedish, both spoken and written. Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. INFORMATION OM FÖRETAGET By joining Axis, you will embark on an exciting journey of personal and professional growth. We will offer you a great introduction to Axis with training. Our team will support you but also listen to your experiences and give you freedom to explore and realize your ideas. We are a fast-growing company that can offer you great career opportunities and a competitive package of benefits. Read more about Axis here!

16 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Doktorand i Biodiversitet och Evolution

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Ämnesbeskrivning Biologi är det stora ämnet om allt levande. Det spänner över allt från processer på molekylär och cellulär nivå̊ till globala processer på ekosystemnivå. Detta omfattande ämne indelas i ett antal mindre discipliner och ämnesinriktningar. Forskarutbildningen vid biologiska institutionen omfattar många av dessa inriktningar, från molekylärbiologi till tillämpad ekologi, från virus och enskilda celler till evolutionsbiologi och global biodiversitet. Att forskarutbilda sig vid biologiska institutionen innebär i regel en specialisering inom någon mer avgränsad del av hela biologins forskningsfält och kan omfatta fältarbeten, experiment, teoretiskt arbete, eller en kombination av dessa. Forskningsmiljön Speciation, Adaptation and Co-Evolution (SPACE) rekryterar en doktorand för att arbeta med evolutionen av komplexa blomegenskaper i relation till interaktioner med specialiserade och generaliserade pollinatörer. Doktoranden kommer att ingå i Dr. Magne Fribergs forskargrupp. Forskningsmiljön SPACE vid Lunds universitet omfattar för närvarande tre projektledare (PI), tre seniora forskare, fem postdoktorer, tre doktorander samt flera masterstudenter och forskningsassistenter som de flesta på et teller annat sätt studerar evolutionär ekologi och växt-djur-interaktioner. Doktorandprojektet finansieras delvis genom ett bidrag från Vetenskapsrådet, och delvis genom interna institutionella medel.  Arbetsuppgifter Huvuduppgiften för en doktorand är att ägna sig åt sin forskarutbildning vilket innefattar såväl att driva ett forskningsprojekt, som att tillgodogöra sig forskarutbildningskurser. Arbetsuppgifterna kan även inkludera undervisning och andra institutionella uppgifter (högst 20%). Doktoranden kommer att fokusera på diversifiering av komplexa blomegenskaper, och hur pollinatörsmedierade geografiska selektionsmosaiker och genomiska omstruktureringar tillsammans påverkar evolutionär divergens och potential för doft och morfologi hos Lithophragma-växter som pollineras av olika specialiserade och generaliserade pollinerare. Arbetet kommer att innebära omfattande fältstudier, växthusförsök, litteraturstudier och statistisk modellering. Behörighet Grundläggande behörighet till utbildning på forskarnivå har den som har - avlagt examen på avancerad nivå eller - fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng, varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå, med innehåll som är relevant för forskarutbildningen eller - på något annat sätt inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper. Kraven på särskild behörighet för biologi uppfyller den som har avklarat ett självständigt arbete (till exempel examensarbete) i relevant ämne omfattande minst 30 högskolepoäng, samt har goda kunskaper i det engelska språket, såväl skriftligt som muntligt. Övriga krav - En masterexamen i ekologi, evolutionsbiologi eller ett närliggande område - Mycket god muntlig och skriftlig färdighet i engelska - Dokumenterad förmåga till självständigt arbete - Giltigt körkort Bedömningsgrunder Urval till utbildning på forskarnivå sker efter bedömd förmåga att tillgodogöra sig forskarutbildningen. Bedömningen av förmågan sker främst utifrån studieresultaten på grundnivå och avancerad nivå. Följande beaktas: - Kunskaper och färdigheter relevanta för avhandlingsarbetet och utbildningsämnet. - Bedömd förmåga till självständigt arbete och förmåga att formulera och angripa vetenskapliga problem. - Förmåga till skriftlig och muntlig kommunikation. - Övriga erfarenheter relevanta för utbildningen på forskarnivå, t ex yrkeserfarenhet. Övriga meriter Den framgångsrika kandidaten har en stark bakgrund inom (evolutionär) pollinationsekologi eller växt-insektsinteraktioner, erfarenhet av fältarbete samt viss erfarenhet av dataanalys och vetenskaplig programmering i R eller liknande program. Stor vikt kommer även att läggas vid god samarbetsförmåga, initiativförmåga och självständighet, samt hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms ha den förmåga som behövs för att klara forskarutbildningen. Villkor Endast den som är antagen till forskarutbildning får anställas som doktorand. Forskarutbildningen är fyra år vid heltidsstudier. Vid undervisning och annat institutionsarbete förlängs anställningen i motsvarande grad, dock längst till 5 år (dvs. max 20 %). Bestämmelser gällande anställning som doktorand finns i Högskoleförordningen (1993:100), 5 kap 1-7 §§. Instruktioner för ansökan - Ansökan ska skrivas på engelska. - Ansökan ska innehålla personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt forskningsprojektet matchar dina intressen och din utbildningsbakgrund. - Ansökan ska även innehålla CV, examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar   åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.). Vid Naturvetenskapliga fakulteten bedrivs forskning och utbildning inom biologi, astronomi, fysik, geovetenskap, kemi, matematik och miljövetenskap. Verksamheten bedrivs vid åtta institutioner samlade inom norra universitetsområdet. Fakulteten har ca 1 500 studenter, 360 forskarstuderande och 700 anställda. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Socialsekreterare för arbete med barn och ungdomar
Lunds kommun
Socialsekreterare

Om rollen och dina arbetsuppgifter Som utredande socialsekreterare utgörs dina arbetsuppgifter av utredningar och uppföljningar av beviljade insatser för åldersgruppen 0-17 år. Vid behov arbetar du över gränserna för att möta barn och familjer på bästa sätt. Vi jobbar med genuint socialt arbete, tar oss tid för att möta människor, lyssna och se vad vi kan bidra med för att hjälpa människor till en förändring. Vårt arbete präglas av hög kvalitet, rättssäkerhet och vi jobbar ständigt på att hitta en balans i god kvalitet i verksamheten och också god arbetsmiljö för våra medarbetare. Vi söker dig Vi söker dig med socionomexamen och erfarenhet av att utreda barn och unga inom socialtjänsten, eller annan relevant myndighetsutövning som har gett dig insikt och kunskap om detta område. Vi värdesätter att du kombinerar ditt engagemang med en lugn framtoning och har förmågan att prioritera och strukturera ditt arbete. Samtidigt är du flexibel och kan anpassa dig när verksamhetens behov påverkar din planering. Du bemöter människor med respekt och hanterar din myndighetsroll ansvarsfullt genom att fokusera på och analysera den mest väsentliga informationen för att hantera dina ärenden i olika situationer. Känner du igen dig i vår beskrivning? Vill du bli en del av vår kompetenta och trevliga arbetsgrupp? Välkommen med din ansökan! Annonsen gäller ett vikariat under ett år.  Vi erbjuder dig 2023 påbörjade vi ett spännande projekt kring återhämtning på arbetstid, vilket har visat på goda resultat- så vi fortsätter 2024. Återhämtning på arbetstid innebär att medarbetare, individuellt eller gemensamt, kan göra olika aktiviteter för att se till att arbetsdagen blir i lagom tempo och där det finns möjlighet till att också stanna upp och reflektera kring sitt arbete.  Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa. https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare Övrigt För anställning avseende barn och unga krävs uppvisande av utdrag från polisens belastningsregister. Du kan med fördel beställa det redan nu via polisens hemsida. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Om arbetsplatsen Vi värdesätter kollegialt lärande högt och arbetar därför ofta tillsammans i ärenden. Vi prioriterar ett välfungerande samarbete med olika aktörer kring barn och ungdomar och samverkar brett med skola, polis, sjukvård och andra delar av socialtjänsten. Vi är en del av arbetsmarknads- och socialförvaltningen där cirka 600 medarbetare ger stöd till de lundabor som behöver socialtjänstens insatser. Tillsammans ser vi till att barn och unga får en så bra uppväxt som möjligt. Vi utgår från hela familjens situation och att ingen ska fara illa. Det handlar om att ge stöd till vuxna med skadligt bruk och beroende eller psykiska funktionsnedsättningar, till dem som behöver ekonomiskt bistånd, god man, förvaltare eller stöd för att kunna studera eller arbeta, samt till flyktingar. Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

16 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Köksansvarig
Hirely AB
Storhushållsföreståndare

Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om oss Välkommen till ICA Kvantum Malmborgs Clemenstorget – en plats där matkvalitet, service och inspirerande shoppingupplevelser möts! Hos oss hittar du ett brett utbud av färska råvaror, lokala produkter och allt du behöver för att fylla ditt hem med god mat. Vi strävar efter att göra din vardag lite enklare och roligare, med produkter som passar både de stora och små behoven. Oavsett om du söker det senaste inom hälsosamma alternativ, klassiska favoriter eller något extra för helgens middag, har vi något för alla smaker. Vi är också stolta över vårt miljöengagemang och vårt stora fokus på hållbara val. Vill du arbeta i en citybutik med puls? Då har vi tjänsten till dig i Lunds största ICA butik mitt i city, lätt att pendla. Här finner du lokala färskvaror, delikata delikatesser och prisvärd vardagsmat. Butiken har ca 120 medarbetare och ca 50 000 besökande kunder i veckan. Vår personal är alltid här för att ge dig bästa möjliga service och hjälpa till med tips och råd. Varmt välkommen till ICA Kvantum Malmborgs Clemenstorget – din matbutik med hjärta och kvalitet! Tjänsten i sig ICA Kvantum Malmborgs Clemenstorget söker just dig som ser dig som Köksansvarig i vårt nya fina kök. Du arbetar löpande med matproduktion och svinn samt att hålla avdelningen snygg och fräsch. Du ansvarar för produktion, catering och matlagning. Ekonomi, personalplanering och utveckling i sälj och drift ingår också i ditt dagliga arbete. Du arbetar ständigt med hygien och egenkontroll. Tillsammans med ditt team ser du till att både köket och den absoluta kundnöjdheten alltid är i topp. Du kommer att ha huvudansvaret för vårt kök och dess dagliga drift. Du kommer att leda köksteamet, säkerställa att våra produkter håller högsta kvalitet och bidra till utvecklingen av vårt matutbud. Ditt arbete kommer att vara centralt för att skapa en trivsam och effektiv arbetsmiljö samt upprätthålla ett gott samarbete med övrig butikspersonal och leda teamet för att uppnå gemensamma mål. Dina arbetsuppgifter Som Köksansvarig kommer du säkerställa att produkterna i vårt kök håller högsta kvalitet och lever upp till våra besökares förväntningar. Du planerar och skapar menyer samt utveckla nya produktidéer. Du ansvarar för ekonomi och resultat i köket, inklusive inköp, kostnadskontroll och planering av produktionen. Uppfölja och säkerställa efterlevnad av hygien- och säkerhetsrutiner. Du arbetar för att skapa en inspirerande och positiv arbetsmiljö. Det är du som kommer leda och organisera arbetet inom köksavdelningen. Du är en av nyckelpersonerna för butikens sortiment, utveckling och fortsatta framgång! Dina egenskaper Du har tidigare erfarenhet av köksarbete och har arbetat som ledare. Du har ett genuint intresse för matlagning och hållbarhet. Vi söker dig som är självgående, initiativrik och drivs av att skapa en hög standard på arbetet. Kommunikations- och samarbetsförmåga är dina styrkor. Du har erfarenhet och ett stort intresse och kunnande för färskvaror och matlagning. Vi söker dig som trivs att arbeta i en dynamisk köksmiljö. Du är genuin och inkluderande som person. Du drivs av sälj och kundnöjdhet. Som person är du lösningsorienterad, målmedveten och van att prioritera. Du älskar mat och delar gärna med dig av din kunskap, tips och ideér till ditt team. Kvalifikationer För att du ska trivas och utvecklas med ditt team har du redan ett brinnande intresse för matlagning och älskar försäljning. Du har din bakgrund som kock, kallskänk eller annan erfarenhet från restaurangbranschen. Kanske har du haft en liknande roll från dagligvaruhandeln sedan tidigare? Du är noggrann och tummar aldrig på egenkontroll och kvalitet. Du har en hög kommunikationsförmåga och har service ut i fingerspetsarna! Du är trygg i ditt ledarskap och har förmågan att inkludera dina medarbetare och sätter trivsel, positivitet och effektivitet högt på din dagordning. Du har goda vitsord och referenser sedan tidigare arbete. Vad vi erbjuder En spännande och utvecklande arbetsmiljö med stora möjligheter att påverka och utveckla köket med ditt team. Ett nytt modernt kök med arbetsgrupp där vi hjälps åt för att nå våra mål. En inspirerande köksavdelning med högkvalitativa produkter. Vi erbjuder en anställning i en butik i framkant! Anställning Heltid. Lön enligt överenskommelse.Vårt urval sker löpande, skicka gärna in din ansökan snarast! Butikens öppentider är kl 06:00-23:00 alla dagar i veckan. Du ska kunna starta din arbetsdag från kl 05:30 på morgonen. Rekrytering Tjänsten avser en anställning direkt hos vår kund där Rosénssons Bemanning & Rekrytering AB ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Rosénssons är företaget som bemannar och rekryterar utan att tumma på kvaliteten. Vi gör våra kunders vardag lite enklare. EJ ansökningar via mail eller samtal, endast via länken. Vid frågor kontakta [email protected]   Vi ser framemot din ansökan!

16 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Butikssäljare på ICA - Heltid
Hirely AB
Butikssäljare, dagligvaror

Enkla Jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:   Vår butik står inför en spännande expansion – och nu växlar vi upp! Med fokus på kvalitet, service och ett brett färskvaruutbud stärker vi vår position som en matdestination i toppklass. Därför söker vi nu en engagerad medarbetare till vår moderna fiskavdelning! Om butiken ICA Malmborgs Clemenstorget i Lund brinner för mat och service. Vill du arbeta i en citybutik med puls? Då har vi tjänsten till dig i Lunds största ICA butik mitt i city! Här finner du lokala färskvaror, delikata delikatesser och prisvärd vardagsmat. Butiken har ca 120 medarbetare och ca 50 000 besökande kunder i veckan! Om rollen Som medarbetare på fiskavdelningen får du ett varierat och ansvarsfullt arbete där du är med och skapar en avdelning som sticker ut. Du kommer arbeta med mottagning, hantering, tillredning och exponering av färsk fisk och skaldjur, samtidigt som du guidar butikens gäster till rätt val av råvaror och tillagningstips. Du kommer arbeta i en inspirerande miljö med allt vad havets läckerheter kan erbjuda – alltid med kvalitet och kundupplevelse i fokus. Dina arbetsuppgifter inkluderar  Filéa, stycka och förbereda färsk fisk och skaldjur Skyltning och exponering av varor Ge personlig service och rådgivning till butikens gäster Säkerställa högsta hygienstandard och följa livsmedelsregler Skapa inspirerande exponeringar och skyltning Delta i utvecklingen av avdelningens sortiment och rutiner Vi söker dig som Har ett genuint intresse för service, mat, särskilt fisk och skaldjur Har erfarenhet av fiskhantering eller arbete i kök Är noggrann, serviceinriktad och van vid ett högt arbetstempo Har god känsla för kvalitet, färskhet och detaljer Vill vara del av ett team som satsar på utveckling och arbetsglädje Vi erbjuder En spännande arbetsmiljö i en butik som satsar framåt Möjligheter till utveckling och ansvar Trygga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Ett glatt och professionellt gäng där arbetsglädje står i centrum En arbetsplats där dina idéer och ditt engagemang gör skillnad Ett sammansvetsat team och ett arbetsklimat där vi stöttar varandra Heltid, varannan lördag Rekrytering Tjänsten avser en anställning direkt hos vår kund där Rosénssons Bemanning & Rekrytering AB ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Rosénssons är företaget som bemannar och rekryterar utan att tumma på kvaliteten. Vi gör våra kunders vardag lite enklare. Låter det här som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag – vi rekryterar löpande! Välkommen till en arbetsplats där matglädje och kundfokus går hand i hand. Tillsammans gör vi skillnad – varje dag! EJ ansökningar via mail eller samtal, endast via länken. Vid frågor kontakta [email protected] Vi ser stort framemot din ansökan! Jobb från jobbify.se

16 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Solution Knowledge Specialist - Network audio
Axis Communications AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

New Business is an organization within AXIS, we develop a number of innovative product lines outside Axis network video, to offer our customers the best products, solutions and services on the market. Our Software partners are key in the development of our market and to offer a solution to the end customer. Network audio solutions put the power of IP to work to help you proactively protect people and property on your premises, we are now looking for a Solution Knowledge Specialist to join our Network audio team within New Business Who is your future team? You will be part of the New Business global Product Management team with Product Managers, Product Specialists and Sales Engineers with responsibility for Network Audio, Intercom and Access Control What you'll do here as a Solution Knowledge Specialist? As Solution Knowledge Specialist in our Network Audio team, your main task is to transfer knowledge about our Network audio solutions to our regional sales and marketing organizations and feedback findings and needs to product management. As part of the Audio Team, you will practically test and evaluate our Network Audio solutions as well as gather and analyze information coming from our sales regions. Based on this you will develop different types of educational material, e.g. trainings, videos, how-to-do, and documentation of how Axis offering compares to other solutions available in the market etc. You will deliver the material through a multitude of channels, including prerecorded online webinars and training sessions in front of live audiences. You will be responsible for maintaining our Network Audio Solution material and ensuring it is up to date. You will work in a team of product managers, product specialists and global sales engineers that works closely with R&D. Further you will cooperate with corporate marketing, market intelligence, global sales and product introduction management. Together with them you have the responsibility to deliver the knowledge that Axis sales organization needs to be successful with Network Audio solutions. We travel to strengthen relations but focus on digital media to become efficient. Travelling up to 20 days a year. Who are we looking for/Who are you? We believe you have: * At least 5 years relevant work experience * Documented experience from creating and presenting educational materials including videos * A pedagogic approach, both spoken and written, when explaining technical matters * Excellent presentation skills * An engineering background with passion for technology * Fluent in English. Swedish language skills are not a requirement, but a distinct advantage If you have experience from Network audio solutions, this is a valued bonus. What Axis have to offer By joining Axis, you will embark on an exciting journey of personal and professional growth. We will offer you a great introduction to Axis with training. Our team will support you but also listen to your experiences and give you freedom to explore and realize your ideas. We are a fast-growing company that can offer you great career opportunities and a competitive package of benefits. In exchange for your dedication, Axis offers you a job in an open, friendly, and professional environment. We work in an innovative and global organization that takes great pride in delivering world-class, high-quality products, services, and solutions to our customers. Working with us gives you an excellent opportunity to develop in an organization promoting professional and individual growth. You will have a role where your operational effort really will be of great impact to the overall success of Axis. We want you to enjoy working with us, which is why we offer benefits such as flexible working hours, Friday cake, company bonus, wellness allowance, health insurance and your very own Axis bicycle - to name a few. Ready to Act? Axis is a company realizing the benefits of a diverse workforce. We know that diversity in groups creates a better working environment and promotes creativity, something that is fundamental for our success. Would you like to grow with us? Find out more from Mikael Jönsson, Director, Products & Solutions Management who can be reached on We review applications continuously.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juli 2025
Chief Financial Officer (CFO)
Radeptus i Sverige AB
Ekonomi- och finanschefer

Join Comsys as CFO Location: Lund, Sweden Company: www.comsys.se Comsys is a cleantech company based in Lund, dedicated to improving power quality and energy efficiency around the world. We’re now looking for a Chief Financial Officer (CFO) to lead and develop our finance function – both in Sweden and in our U.S. subsidiary. This is a broad and dynamic role for a hands-on, forward-thinking finance leader who thrives in a fast-moving, tech-driven environment. As CFO, you will also be a key member of the management team, playing a central role in shaping the company’s strategy and direction. We're looking for someone with a strong interest in strategic leadership, management team collaboration, and modern, value-driven leadership. Your Responsibilities Lead the finance department and manage one Finance Assistant Actively contribute to strategic initiatives as part of the management team Full accounting responsibility for Comsys AB and Comsys Inc (US) Monthly closings, consolidation, group reporting Internal reporting to CEO and management Cash management, budgeting, forecasting Project, sales, operations & financial controlling Tax, transfer pricing, insurance, financing, audit Liaison with partners in the U.S. (e.g. Business Sweden, HR) Drive continuous improvement in financial processes and reporting Oversee general administration Tools you will work with Business Central Power BI Hogia Bokslut/Koncern Hogia Skatt Your Profile Degree in Finance/Accounting Solid experience in accounting, controlling, and financial leadership Genuine interest in leadership, strategy, and cross-functional collaboration Familiarity with international business (ideally including the U.S.) Experience in group consolidation and reporting Strong analytical, hands-on, and improvement-oriented mindset Fluent in Swedish and English Why Comsys? A meaningful role with broad responsibility and influence A well-functioning finance department with efficient processes An agile, international company with sustainability at its core Apply now and help shape the financial future of a tech company with global impact. Our recruitment partner, Radeptus i Sverige AB, is assisting us with the recruitment process. If you have any questions regarding the position, please contact [email protected] or call Jenny Månsson at +46 703 318 506.  Send your application to [länk till rekryteringssystem]  Applications reviewed on an ongoing basis

16 dagar sedan
Sista ansökan:
29 november 2025