Grundlärare i fritidshem till Sankt Thomas skola
Stift S:T Thomas Skola
Fritidspedagoger

Sankt Thomas skola söker dig som är grundlärare mot fritidshem! Vi är en liten skola (cirka 100 elever i årskurserna F-9) som med små klasser och engagerade lärare skapar goda förutsättningar för lärande och kunskapsutveckling. Skolan bedriver också en förskola. Vi verkar för en miljö där varje elev blir sedd och bekräftad. Skolan är icke- vinstdrivande och vilar på en katolsk grund men ämnesundervisningen är allsidig, saklig och icke konfessionell. vi har fina lokaler i vackra sekelskiftesbyggnader. Skolan ligger mitt i den natursköna St Larsparken i södra Lund. Våra elever är hemmahörande i Lund och angränsande kommuner. Skolan är mångkulturell. Vi letar efter dig som brinner för fritidshemsutveckling och som vill vara med och fortsätta utveckla vår fritidshemsavdelning så att eleverna får optimala förutsättningar att växa, utvecklas och använda sin fulla potential. Du har lärarlegitimation med behörighet att undervisa på fritidshemmet. Det är nödvändigt att du behärskar god svenska i tal och skrift. Du välkomnas till en skola med engagerade kollegor. Vi hoppas att du vill vara med och bidra till att skapa en god och trygg lärandemiljö. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi kommer att rekrytera löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonstidens utgång. Vänta inte med att ansöka. Välkommen med din ansökan!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
23 juli 2025
Föreståndare till HVB-verksamhet
Kristersson, Robin
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Vi söker engagerade föreståndare till våra HVB-verksamheter Har du ett starkt engagemang för socialt arbete och vill vara med och göra verklig skillnad i människors liv? Vi söker nu flera föreståndare till våra HVB-verksamheter runt om i landet. Om tjänsten Som föreståndare har du det övergripande ansvaret för verksamhetens kvalitet, personalledning och dagliga drift. Du arbetar nära ett kompetent team av medarbetare och säkerställer att verksamheten bedrivs enligt gällande lagar, föreskrifter och interna riktlinjer. Du är en viktig del av ledningen och driver ett systematiskt kvalitetsarbete för att skapa trygghet, struktur och utveckling för både boende och personal. Exempel på arbetsuppgifter: Personalansvar, ledarskap och schema Säkerställa att verksamheten uppfyller krav enligt SoL eller LVU Budgetansvar och verksamhetsutveckling Samverkan med socialtjänst, myndigheter och andra aktörer Dokumentation, uppföljning och kvalitetsarbete Vi söker dig som har: Relevant högskoleutbildning, förslagsvis socionom eller likvärdig utbildning Erfarenhet av arbete inom HVB, LSS eller liknande vård- och omsorgsverksamhet Tidigare erfarenhet av ledarskap är meriterande Goda kunskaper i aktuell lagstiftning Förmåga att skapa struktur, bygga relationer och fatta beslut Mycket god svenska i tal och skrift Placering och omfattning: Tjänsterna finns på flera orter och verksamheter. Vänligen ange i din ansökan om du har geografiska önskemål. Både tillsvidaretjänster och vikariat förekommer. Heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Vill du vara med och skapa trygga miljöer där människor får möjlighet att växa? Skicka in din ansökan redan idag – urval sker löpande. Välkommen med din ansökan!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
Testingenjör Luftanalyser av medicintekniska produkter
Emmace Consulting AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Beskrivning Emmace Consulting AB söker en självständig och driven testingenjör till vårt labb för testning av medicinsktekniska produkter på Ideonområdet i Lund. Emmace håller på att utvidga verksamheten och behöver förstärkning. Initialt kommer arbetet att vara fokuserat på att sätta upp nya teststationer för luftanalyser. När teststationerna är på plats och verifierade kommer arbetet övergå i att planera och utföra tester samt sammanställa resultatrapporter. Där utöver ingår det i tjänsten att förbereda testuppställningar och adaptioner för testning av de medicinsktekniska produkterna, vilket inkluderar design och produktion av adaptrar/kopplingar. Arbetet innebär att man kommer att vara inblandad i parallella projekt och ofta ha direktkontakt med kunden. Kunderna är internationella företag och en viktig del tjänsten är att ha en kontinuerlig dialog med kunderna på engelska kring deras produkter och testerna vi utför. Vi lägger vikt vid att vår nya medarbetare är ansvarsfull, kan ta egna initiativ, är ambitiös, resultatorienterad och har förmåga att vara med och utveckla verksamheten. Du är analytisk i ditt arbetssätt samt har kort startsträcka både gällande experimentellt arbete och att omsätta idéer till verklighet. Om jobbet Arbetet består till största delen av analyser av luft som emitteras från medicintekniska produkter ämnade för andningsvägarna i enligt med standarderna i ISO 18562-serien. I detta ingår att göra unika (för varje produkt) testuppställningar och därefter genomföra provtagning enligt styrda metoder. Sammanställning av resultat i rapporter. Vara kontaktperson gentemot kunden. Underhålla styrdokument och metoder som ingår i kvalitetsdokumentationen. Utveckla och validera analysmetoder och utrustningar. Arbetet sker självständigt samt i nära samarbete med dina kollegor. Vara delaktig i företagets kontinuerliga förbättringsarbeten. Kvalifikationer Du har en eftergymnasial teknikutbildning och några års arbetslivserfarenhet eller högskoleutbildning inom exempelvis maskinteknik, aerosolfysik, fysik eller motsvarande. Du är självgående, kvalitetsmedveten person som tycker om att samarbeta med kollegor. Du har en stark drivkraft att sätta upp nya testuppställningar, självständigt genomföra analyser och sammanställa analysdata av hög kvalitet. Du tänker kreativt och är problemlösare vad gäller mättekniska utmaningar som uppstår i samband med kunduppdrag. Du tvekar inte att praktiskt modifiera och anpassa utrustning efter kunders behov. Du får gärna ha erfarenhet av att design av komponenter, ta fram 3D CAD-modeller och 3D-printing. Då vår kundbas mestadels återfinns inom det medicintekniska området är din erfarenhet av arbete inom ISO 17025 eller ISO 13485 starkt meriterande. Du kan läsa in dig på tekniska dokument (manualer och standarder) och omsätta till metoder och rutiner i vår verksamhet i samarbete med andra medarbetare. Du har god datorvana och behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Vi erbjuder Ett spännande och ansvarsfullt arbete i en liten flexibel och analysintensiv laboratorieverksamhet tillsammans med ambitiösa och duktiga kollegor i en välskött och informell arbetsmiljö i Lund. Vi driver en jordnära, prestigelös och professionell organisation med korta beslutsvägar. Dina kunskaper, färdigheter och energi är vår mest värdefulla tillgång och en förutsättning för vår framgång. För dig innebär detta en möjlighet att få delta i spännande och utmanande kundprojekt (små som stora, långa som korta) vilket ger dig goda möjligheter att utvecklas professionellt och personligen. Villkor Heltid eller deltid, vi är öppna för att hitta en bra lösning som passar båda parter. Vi tillämpar provanställning. Plats: Lund. Kontakt och ansökan Du ansöker genom att skicka personligt brev och CV till [email protected]. Urval sker löpande så sök redan idag om du är intresserad. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta Anna Holmberg, VD, via [email protected]. Tillträde Omgående med hänsyn till uppsägningstid. Vi ser fram emot din ansökan!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
Senior Mobile Communications Consultant
Eccoci AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

We are now looking for a Senior Mobile Communications Consultant for our client, to work on product development and R&D projects.  Tasks & Responsibilities: You will be working for the design, development, test and validation and certification of hardware and RF communications circuits (receiver and transmitter circuits including antenna and system design) for applications in automotive and similar fields using advanced 2G/3G/4G/5G components. Qualifications: - Over 15 years of experience with mobile communications.   - Extensive design, development and R&D experience in the 2G, 3G, 4G and 5G mobile communications fields. - Background in designing and developing mobile phones, cellular telemetry and monitoring devices in all the current technologies including LTE Cat M1 and Cat4, NB IoT, WiFi, BLE, GNSS.  - Experience in developing NFC designs and ASICs for use in mobile phones and other cellular devices.  - Ability to manage a few projects simultaneously.  - Strong problem solving skills and ability to work in a multicultural team environment.  No remote hours/days available, you will be working onsite. We are reviewing candidates continuously and therefore recommend you to apply asap.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
11 december 2025
Jobba extra hemifrån (Deltid)
Samtele AB
Telefonförsäljare m.fl.

Vilka är vi?  Samtele Ab är en växande mobiloperatör på den svenska telekommarknaden och vi växer i rasande fart. Därav söker vi nu fler drivna och tävlingsinriktade medarbetare till vårt team. Allt arbete sker hemifrån och digitalt! Våra tjänster och produkter är av högsta kvalitet och riktar sig både mot privatpersoner såväl som företag. Med telefonen som verktyg kommer du att ta kontakt med både nya och befintliga kunder och sälja in våra telefonabonnemang till konkurrenskraftiga priser.      Vi söker dig som:  - Kan flytande svenska i tal och skrift.  - Har en positiv inställning.  - Har höga ambitioner.  - Älskar utmaningar.  - Brinner för att jobba med människor  - Har egen dator och headset     Hos oss får du vara med och skapa en inspirerande miljö där vi motiverar och pushar varandra till att uppnå goda resultat. Är du driven och hungrig? Vill du arbeta för ett dedikerat och professionellt företag med goda förutsättningar? Vi ger dig utveckling både på ett personligt plan och ute i arbetslivet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning men det är absolut inget krav. Oavsett så ger vi dig de verktygen som krävs för att du skall utvecklas som säljare samt uppnå dina personliga mål.      Vi erbjuder:      - Produkt- & säljutbildning (Via Skype)  - Personlig coachning (Via Skype)  - Start omgående  - Tävlingar och roliga aktiviteter  - Arbetstider 17.00-21.00 Mån-Fre - Hög ersättning

2 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
Utbildningsadministratör till Institutionen för datavetenskap
Lunds Universitet
Skolassistenter m.fl.

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Beskrivning av arbetsplatsen Institutionen för datavetenskap har ca 90 medarbetare och omsätter 130 miljoner kronor. Vi bedriver en omfattande utbildningsverksamhet där 6500 studenter är inskrivna vid någon av institutionens många kurser inom ämnet datavetenskap. Institutionen finns i E-huset på LTH:s campus i norra Lund, men en del av verksamheten bedrivs på campus i Helsingborg. För denna anställning är arbetsplatsen i Lund. Som utbildningsadministratör ingår du, tillsammans med ytterligare en utbildningsadministratör, i avdelningen för tekniskt och administrativt stöd vid institutionen. Avdelningen består av åtta medarbetare och leds av institutionens administrativa chef. I avdelningens arbetsuppgifter ingår bla utbildningsadministration, ekonomiadministration, HR-administration och drift av institutionens IT-miljö. Vi erbjuder Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Vi har flextidsavtal som skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid. Vi tillämpar också Lunds universitets avtal om distansarbete, vilket ger möjlighet att till viss del arbeta hemifrån. Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd hos oss Jobba hos oss Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som utbildningsadministratör arbetar du i huvudsak med utbildningsadministration. Detta är en ny tjänst vid institutionen där fokus kommer att vara administration samt utvecklande av processer/rutiner kring resursplanering och schemaläggning, både av lärare och doktorander för institutionens ca 50 kurser, men också för de ca 200 tidsbegränsat anställda amanuenser som fungerar som labb-ledare inom institutionens undervisning. Som utbildningsadministratör använder du ett flertal olika system i ditt arbete. När det gäller resursplanering och schemaläggning använder du Excel som arbetsverktyg.  Du arbetar i nära samarbete med studierektorn för grundutbildningen, men arbetet innebär också många kontakter med lärare, doktorander, övriga kollegor inom LTH och studenter. Du kommer även arbeta med annan administration inom grundutbildningen. Det kan tex vara dokumentation av interna processer och rutiner, uppdatering av webbsidor och uppdatering av information i lärplattformen Canvas, kontakter med programplanerare och pedagogiskt stöd, kontroll av tentamensscheman och bistå lärarna med administrativa uppgifter.   Arbetet innebär också att vara back-up vid frånvaro av institutionens övriga utbildningsadministratörer med tex registrering av studenter/tentaresultat, boka lokaler mm. En mindre del allmän institutionsadministration kan ingå i anställningen, såsom att vara behjälplig med praktiska saker vid institutionsmöten och disputationer.  Kvalifikationer Krav för anställningen är: - Minst gymnasieexamen - Minst tre års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete - God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska - Goda kunskaper i Microsoft 365 - Goda kunskaper i Excel, särskilt förmåga att skriva formler. Meriterande för anställningen är: - Högskolestudier eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer är relevant. - Erfarenhet av utbildningsadministration inom svensk högskola/universitet - Erfarenhet av utbildningsadministrativa system, såsom Ladok, Canvas, Lubas, TimeEdit - Erfarenhet av schemaläggning - Mycket god erfarenhet och förmåga att hantera mer avancerade Excel-uppgifter Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarsfull. Du har förmåga att arbeta självständigt, men har också lätt för att samarbeta med andra. Du måste kunna arbeta proaktivt och på egen hand kunna planera och ta initiativ i ditt arbete. Du behöver ha god social förmåga då arbetet innefattar många kontakter med lärare, doktorander och studenter. Då detta är en ny tjänst som inte finns vid institutionen idag ställs krav på förmåga att i samarbete med studierektorn för grundutbildningen och den administrativa chefen kunna driva utvecklingen av nya processer och rutiner utifrån verksamhetens behov, rörande framförallt resursplanering och schemaläggning. Hänsyn kommer att tas till hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka det administrativa arbetet inom avdelningen/institutionen samt bidra till dess framtida utveckling. Övrigt Anställningen är tillsvidare med omfattning 100%. Tillträde under hösten 2025, enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. På grund av semestertider kommer eventuella frågor företrädesvis besvaras vecka 33. Så här söker du Ansökan ska innehålla CV och personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan bör även innehålla examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc). Vänligen besvara frågorna du får i samband med att du skickar in din ansökan. Välkommen med din ansökan! LTH – Lunds Tekniska Högskola – är den tekniska fakulteten vid Lunds universitet. På LTH utbildar vi människor, bygger kunskap för framtiden och arbetar hårt för att utveckla samhället. Vi skapar utrymme för briljant forskning och inspirerar till kreativ utveckling av teknik, arkitektur och design. Här läser närmare 10 000 studenter. Varje år publicerar våra forskare – varav många verkar inom världsledande profilområden – omkring 100 avhandlingar och 2 000 vetenskapliga rön. En rad forskningsresultat och studentarbeten förädlas till innovationer. Tillsammans utforskar och skapar vi – till nytta för världen. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Senior Runtime Software Developer
Axis Communications AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Take a look at this opportunity! Join our team of experts in Lund, Sweden, and contribute to the development of Axis' cutting-edge embedded Linux platform. We are growing our AXIS OS Software Development team in Lund, Sweden, and seeking a talented Senior Embedded Software Engineer with a strong background in Linux to join our Axis OS System team. Your future team The AXIS OS System is responsible for user-space Linux platform system functionality and Linux platform SW architecture. As a Software Engineer in our team, you'll be responsible for creating and maintaining the platform's capabilities, evolving its architecture, and collaborating with cross-functional teams to ensure clear outcomes. Our mission is to create the most secure and reliable platform, while ensuring ease of use for developers building new features. You will be involved in all phases of development - from innovation/first ideas and all the way through design, test and implementation until final release. The AXIS OS System consists of three smaller teams: "OS Architects" team, "Linux framework and Events" team and "Runtime" team. Our current focus areas include optimizing system resource usage, provide API:s for scaling product and feature configurations, integrating new frameworks, and handling runtime optimizations for installable components. We primarily use C and Rust, with room for exploration of other languages, such as Nim, and utility script languages such as Python and Shell where needed. This position expects at least five year of profound SW development experience, preferably within the Embedded Linux domain. To get to know more about AXIS OS and listen to some of our colleagues, check this out: Get to know the AXIS OS team. Who are you? You will love this position if you are ambitious, willing to learn and interested in solving things together with others - teamwork and collaboration are essential to your success at Axis. As a person we believe that you are a developer who has a "can do" attitude, enjoys working with a variety of tasks in complex environments. You also appreciate solving technical challenges. You are prepared to adapt and learn new technologies and tools to fit the need to what we develop. In addition to the above we think you also have: * A MSc or PhD in Computer Science, or equivalent experience in a related field * Solid experience with embedded programming using Linux system * Knowledge of operating systems concepts * Interest in programming languages * Experience and interest in working with open-source software * Fluid in English language It's a bonus if you have: * Knowledge of programming language Rust * Experience with connected software platforms, both local and cloud network topologies What Axis have to offer By joining Axis, you will embark on an exciting journey of personal and professional growth. We will offer you a great introduction to Axis with training. Our team will support you, but also listen to your experiences and give you freedom to explore and realize your ideas. We are a fast-growing company that can offer you great career opportunities and a competitive package of benefits. In exchange for your dedication, Axis offers you a job in an open, friendly, and professional environment. We work in an innovative and global organization that takes great pride in delivering world-class, high-quality products, services, and solutions to our customers. Working with us gives you an excellent opportunity to develop in an organization promoting professional and individual growth. You will have a role where your operational effort really will be of great impact to the overall success of Axis. We want you to enjoy working with us, which is why we offer benefits such as flexible working hours, morning "fika" every day, Friday cake, company bonus, wellness allowance, health insurance and your very own Axis bicycle - to name a few. We believe in sustainability, equality and inclusion. Read more here Axis is an organization that values creativity and promotes teamwork and openness. With us you will grow both personally and professionally. You will be part of a team of great colleagues that enjoy going to work in the morning. Welcome! Curious to discover more? We have a host of places where you can learn more about Axis, our products, solutions, company culture, and what working at Axis is really like. Check out: Life at Axis blog Engineering at Axis blog Innovation at Axis Who am I, your future manager? As a manager and leader my most important task is to make sure that you and your team members are enabled to be successful. I do this by being supportive and clear with expectations on you and your team. I am transparent and expect transparency from you. Failing is an important part of what we do, but we fail fast, and we learn from it so we can improve and be even more successful. My door is always open, and I am open for any discussions. At the same time, I believe in independence and self-leadership for all team members. It's our people with their drive and collective knowledge that make us successful. Ready to act? Are you ready to join us on our journey to innovate for a smarter, safer world - submit your application to us as soon as possible. We go through applications continuously. To find out more contact the recruiting manager Aleksandar Rodzevski,

2 dagar sedan
Sista ansökan:
22 juli 2025
Valadministratörer
Lunds kommun
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Om rollen och dina arbetsuppgifter Vi söker nu två valadministratörer som tillsammans med övrig personal på valkansliet ska förbereda och genomföra kommunens uppdrag för valet till riksdag, region- och kommunfullmäktige. Valadministratörerna kommer ha olika inriktningar i sin anställning, men jobbar mot målet att valet i Lunds ska genomföras på ett tryggt och säkert sätt för alla inblandade. Som valadministratör med ansvar för administration kommer du att arbeta med administrativa uppgifter under perioden för valet 2026. Arbetet kommer tillhandhålla varierande arbetsuppgifter som till exempel: - Administration kring bemanning för förtidsröstning och under valhelgen - Administration kring utbildningar för röstmottagare - Övrig administration kring valet. Som valadministratör med ansvar för valmaterial kommer du arbeta med att packa och köra ut valmaterial samt administrativa uppgifter under perioden för valet 2026. Arbetet kan stundtals vara fysiskt krävande och det ställer stora krav på att du kan arbeta ensam i perioder. Arbetet kommer tillhandahålla varierande arbetsuppgifter som till exempel: - Administration kring valmaterial - Beställning av valmaterial - Packning och utkörning av valmaterial - Övrig administration kring valet. Båda valadministratörerna kommer arbeta i ett team tillsammans med kollegor från enheten nämndsekretariat och arbetsuppgifterna sträcker sig bortom enbart administration. Det är viktigt att samarbeta och stötta varandra samt vid behov hjälpa till där det behövs. Jobbet bedrivs i ett högt tempo framförallt när valet närmar sig och innebär även att kvälls- och helgarbete förekommer. Vi söker dig som Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning med inriktning mot statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant, eller motsvarande yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Att ha arbetat med kvalificerat valarbete tidigare ses som starkt meriterande. Du har erfarenhet av administration, är kvalitetsmedveten och har dokumenterat goda datorkunskaper. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation. Du har goda kunskaper om lagar och förordningar som styr offentlig förvaltning samt kunskap om GDPR/personsuppgiftslagstiftning är också en framgångsfaktor för att lyckas i tjänsten. Du ska kunna uttrycka dig väl i svenska i både tal och skrift. Vi ser gärna sökande med kunskaper i flera språk. Dina personliga egenskaper Du är som person är noggrann, strukturerad och självgående samt väldigt duktig på att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du ser värdet i att arbeta som ett team och backar inte för att hjälpa dina kollegor eller ta egna initiativ. Du håller tidsramar och det är särskilt viktigt att du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandarder samt lägger stor vikt vid att leva upp till dessa. Vidare är det viktigt att du är serviceinriktad och förstår din roll, men ser helheten för verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du är lugn och kontrollerad i påfrestande situationer, kan prestera i stressade situationer och kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Vi erbjuder dig Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa. https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare Om arbetsplatsen Enheten Nämndsekretariat tillhör avdelningen demokrati, utredning och kansli på kommunkontoret. Inom avdelningen finns också enheten för informationsförvaltning samt utredning. Avdelningen är navet för den demokratiska processen. Vårt gemensamma uppdrag är att stötta och ge service till politiker, chefer, handläggare samt allmänhet. Avdelningens service till politiken omfattar kommunfullmäktige med presidie- och beredningar samt kommunstyrelsen med dess utskott och beredningsorgan. I vårt ansvar ingår allt från postöppning och ärenderegistrering, via beredning och politisk behandling till arkivläggning.  Enheten Nämndsekretariat är också ansvarig för genomförande av allmänna val genom Valkansliet. Valkansliet består idag av en valsamordnare samt en enhetschef som har det övergripande ansvaret för att planera och genomföra allmänna val i Lunds kommun. Om rekryteringsprocessen En första intervjuomgång sker via Teams. För de som går vidare till en andra intervju kommer den hållas på plats samt att en uppgift kommer skickas ut någon vecka innan som sökande ska förbereda och redovisa under intervjun.     Övrig information Anställningarna börjar 2026-01-12 och är tidsbegränsade till 2026-10-30. Körkort krävs för båda tjänsterna.     Varmt välkommen med din ansökan! På kommunkontoret arbetar cirka 400 medarbetare inom strategiska funktioner. Tillsammans säkerställer vi att kommunen är en effektiv och modern organisation. Just nu befinner vi oss på en spännande utvecklingsresa med målet att fungera som en motor i utvecklingen av hela organisationen. Där vi tar ansvar för helheten, och sätter medborgarnas bästa i fokus. Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

2 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Grundskollärare, montessorigrundskola F-6

Skrylleängskolan är en relativt liten skola som ligger naturskönt i utkanten av Dalby, strax intill Skrylles naturreservat. Här ligger fokus på att eleverna känner delaktighet, får uppmuntran och hjälp till självhjälp. Andra ledord är frihet under ansvar, individanpassning och en självklar plats i gemenskapen. Eleverna går i åldersintegrerade klasser och vi lägger stor vikt vid att skapa en trygg miljö. Montessoripedagogiken ligger till grund för verksamheten och undervisningen följer svensk grundskolas styrdokument. Inför höstterminen -25 söker vi en lärare till F-1 med behörighet i matematik, idrott, NO och SO på 100 %. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats, där alla kan göra skillnad. ARBETSUPPGIFTER Som lärare arbetar du i nära samarbete med ditt arbetslag och övriga pedagoger på skolan. Du ansvarar för planering, genomförande och uppföljning av det pedagogiska arbetet utifrån skolans styrdokument och elevens behov. Du skapar en god samverkan med vårdnadshavare och deltar aktivt i utvecklingsarbetet på skolan. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad lärare i grundskolan åk F-3. Det är önskvärt att du har erfarenhet av undervisning. Vi ser att du fungerar bra i samspel med elever och kollegor. Du är självständig, initiativrik och målinriktad. Du ser kollegialt lärande som en förutsättning för elevers utveckling. Vi arbetar tillsammans i team, mot gemensamma mål och fokus på eleverna. Du anstränger dig för att skapa en god relation till varje elev. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi vill att du bifogar examensbevis och legitimation till din ansökan. Ange även i din ansökan vilka ämnen du är behörig i, samt annan information du anser vara viktig. ÖVRIGT En löpande urvalsprocess används och vi kan komma att anställa innan ansökningstiden löpt ut. Då vi står inför semesterperioden kommer vi att kalla till intervju följande datum: 26/6, 4/7, 7/7. Inför rekryteringsarbetet har Dalby Södra Sandby Montessoriförening tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Skoladministratör till Killebäckskolan
Lunds kommun
Övriga handläggare

Om rollen och dina arbetsuppgifter Som skoladministratör på Killebäckskolan kommer du att arbeta som chefsstöd åt två skolledare. I arbetsuppgifterna ingår bland annat personal- och elevadministration, rekrytering, rehabilitering, arbetsrätt, arbetsmiljö, vikarieanskaffning, dokumentation, arkivering och fakturahantering. Du är en av skolans nyckelpersoner med insyn och kunskap om det mesta som händer inom verksamheten och är också ansiktet utåt. Arbetet kräver en förmåga till överblick, att kunna arbeta med många arbetsuppgifter parallellt samt hög servicekänsla. Digitala system som du kommer att arbeta i är: Lunds kommuns HR-portal, Edlevo, Raindance, Varbi rekrytering, W3D3, Skola24 och Unikum. Vi söker dig Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete och det är meriterande om du har arbetat på en skola. Eftersom arbetsuppgifterna till största delen är av administrativ karaktär behöver du ha digital kompetens och trivas med administrativt arbete. Tidigare erfarenhet av våra administrativa system är meriterande. Du behöver kunna hantera varierande arbetsuppgifter i högt tempo och ha en förmåga att prioritera, hålla deadlines och ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är en positiv person som kan arbeta självständigt och fatta egna beslut samtidigt som du trivs med att samarbeta med andra. Du förutsätts vara ordningsam och strukturerad, serviceinriktad samt ha ett utpräglat kommunikativt förhållningssätt med förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på ett tydligt och korrekt sätt. Vi önskar att du är en drivande person med förmåga att hitta lösningar på situationer som uppstår.  I den här rekryteringen har vi valt att ta bort det personliga brevet och ersatt det med urvalsfrågor. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. De första urvalsintervjuerna är planerade till 5 och 6 augusti. Varmt välkommen med din ansökan!  Vi erbjuder dig Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa. https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare Om arbetsplatsen Killebäckskolan som ligger i natursköna Södra Sandby är en skola för årskurserna 4-9 med cirka 490 elever. Efter en omfattande renovering 2010 har skolan moderna och ljusa lokaler som skapar en inspirerande miljö för både lärande och välbefinnande. Vi arbetar i välstrukturerade arbetslag, vilket bidrar till en trygg och stödjande atmosfär för både elever och personal. Vårt mål är att alla elever ska känna sig sedda och stöttade, och vi jobbar varje dag för att ge dem de bästa förutsättningarna att möta framtidens utmaningar. Skolan har ett nära och aktivt samarbete med olika kommunala verksamheter vilket ger våra elever en rik och varierad skolgång med både skolaktiviteter och fritidsaktiviteter. Killebäckskolan ligger cirka 10 km från Lund och har endast fem minuters gångväg från närmaste busshållplats. På barn- och skolförvaltningen arbetar vi för att skapa likvärdighet och goda förutsättningar för att alla barn och elever inom våra förskolor, grundskolor och anpassade grundskolor ska nå sina mål. Tillsammans arbetar vi för en enhetlig och tydlig styrning av förskola och skola i en modern och effektiv organisation, med målet att möjliggöra en utbildning i världsklass. Våra ambitioner är höga och vi strävar alltid efter att skapa goda förutsättningar för utveckling och värnar om en hög kvalitet i verksamheten. För att få arbeta med barn eller elever inom förskola och skola behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret. Polisen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

2 dagar sedan
Sista ansökan:
22 juli 2025