Hemrex söker personal till företagsstädning i Lund på 75-80% tillsvidare

Hemrex söker personal till företagsstädning i Lund Hemrex erbjuder sina kunder en enklare vardag. Det gör vi med tjänster inom bland annat städning, fönsterputs, trädgårdsarbete, vardagsomsorg, flytthjälp och enklare renoverings- och hantverksuppdrag. Nu söker vi dig som är ansvarstagande, självgående och lösningsorienterad. Du tycker om att städa och ge våra kunder absolut bästa service. Kunden är viktig för oss på Hemrex och för oss är det en självklarhet att våra medarbetare ska trivas och må bra på jobbet. Uppdraget innebär att du kommer arbeta med städuppdrag hos våra företagskunder i Lund med omnejd. Välkommen med din ansökan! Vi söker dig som: - Gärna har erfarenhet, dock inget krav - Har rätt attityd och inställning till jobbet - Är bekväm att arbeta med olika typer av kunder - Kan arbeta självständigt och trivs med att ta ansvar - Förstår värdet i att ge god service och gärna gör det lilla extra - Tycker om variation i arbetet - Har B-körkort och egen bil - Arbetstider måndagar till fredagar, mellan kl. 7.00-15.00. - Helgarbete kan tillkomma vid behov. Bör vara flexibel. Hemrex erbjuder En arbetsplats där medarbetaren är prioriterad och har marknadens bästa avtal. Vi ser till att du som jobbar hos oss får en bra introduktion och utbildning innan du ska ut och möta kund. Dina arbetsuppgifter är omväxlande och du får möta en stor variation av människor, både i kunder och kollegor. För Hemrex är det viktigt att man som medarbetare trivs, känner sig trygg och tycker att det är kul att gå till jobbet. Vi har kollektivavtal och friskvårdsbidrag, vi ser till att du har bra utrustning och kläder som är anpassade efter det du ska göra. När du kör i jobbet med egen bil har du körersättning. Hemrex erbjuder timanställning med möjlighet till fast anställning. Vi vill att du som jobbar hos oss på Hemrex känner en stolthet i det du gör och alltid känner dig som en Hemrexare! Välkommen med din ansökan Urval och intervjuer sker löpande på vårt kontor i Lund.

23 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Biträdande forskare vid enheten för systemvirologi

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Beskrivning av arbetsplatsen Gruppen för systemvirologi är placerad vid institutionen för translationell medicin och leds av docent Joakim Esbjörnsson. Gruppen använder olika bioinformatiska och phylogenetiska metoder för att kombinera genetiska, kliniska och epidemiologiska data för att förklara hur virus evolverar och anpassar sig till nya miljöer – såväl på populationsnivå som i enskilda individer. Dessutom används olika experimentella modellsystem för att detaljstudera hur virus-värdinteraktioner reglerar sjukdomsprogression och hur virus interagerar med sina målceller. Forskningen är därför ofta baserad på komplex och mångfacetterad (ofta longitudinellt insamlad) data som kräver avancerad biostatistik och modellering. Dessutom utvärderas identifierade nyckelmarkörer och regulatorer för sjukdomsprogression, och deras potential som behandlings- eller vaccinmål, funktionellt i olika humana cell- och vävnadsmodellsystem. Här kan du läsa mer om vår spännande forskning: www.virology.lu.se Inom forskargruppen värnar vi om en god arbetsmiljö med respekt och omtanke i våra relationer med varandra. Vi strävar efter en arbetsplats som upplevs som utvecklande och stimulerande för alla medarbetare, och vi arbetar ständigt för att skapa förutsättningar för arbetsglädje, utveckling och delaktighet för alla medarbetare. Vi värnar både om den fysiska säkerheten och psykosociala arbetsmiljön. Vi erbjuder Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Vi har även ett flextidsavtal som skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid. Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd vid Lunds universitet, Jobba hos oss Arbetsuppgifter och ansvarsområden Neutralisation av ytprotein som sitter på de vanligaste coronavirusen med bispecifika antikroppar är en ny och lovande metod för att bekämpa coronavirus. Den biträdande forskarens huvuduppgift kommer att vara att använda en cellbaserad analys för att studera mutationer och antikroppsinteraktioner. Metoden bygger på generering av så kallade pseudo-coronavirus (som uttrycker specifika Spike-protein) som sedan används för att bestämma neutraliseringskänslighet mot olika antikroppar genom ex vivo-infektioner av olika cellinjer. Dessutom kommer projektet i ett samarbete med Lunds proteinproduktionsplattform (LP3) och MAX IV att uttrycka och rena målproteiner för att bestämma deras tredimensionella strukturer med hjälp av cryo-EM och röntgenkristallografi. Den biträdande forskaren förväntas och brygga mellan resultaten från dessa analyser. Resultaten av analyserna sammanställs i vetenskapliga rapporter, och slutligen in form av manuskript som skickas till vetenskapliga tidskrifter för granskning och publicering. Under anställningstiden förväntas även aktivt deltagande i gruppmöten och projektpresentationer (där det även ingår egna presentationer). Kvalifikationer För anställningen krävs: - Disputerad. - Erfarenhet av relevant molekylär- och cellbiologi, samt pseudovirus-analys.    - Kunskap om virus-värd-interaktioner och hur virus binder till sina målceller, samt erfarenhet av virusneutralisation med hjälp av antikroppar.  - Mycket goda kunskaper i engelska – både skriftlige och muntligt.  - Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Arbetsuppgifterna kräver att du är självständig, driven, och samarbetsvillig. Meriterande för anställningen är:  - Publikationer i internationella tidskrifter inom ämnet virologi, samt erfarenhet av att skriva forskningsansökningar.  Övrigt Anställningen är en särskild visstidsanställning (SÄVA) under perioden 2024-06-01 till och med 2024-12-31. Omfattning 30 % av heltid.  Så här söker du Anställningen söks via universitetets rekryteringssystem. Ansökan ska innehålla personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan ska även innehålla CV, examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.) Medicinska fakulteten är ett verksamhetsområde inom Lunds universitet, med ansvar för utbildning och forskning inom medicin, vård och hälsa. Utbildningen sker i nära samverkan med sjukvården och är väl förankrad i fakultetens starka forskningstradition. Fakultetens forskning spänner över ett brett fält inom experimentell grundforskning, patientnära klinisk forskning och hälsovetenskaplig forskning. Medicinska fakulteten, med drygt 1800 anställda och 2700 studenter i Lund, Malmö och Helsingborg, är en kunskapsintensiv mötesplats för studenter, lärare och forskare från hela världen. Institutionen för translationell medicin är en av de sex institutionerna vid Lunds universitets medicinska fakultet. Vi bedriver grundforskning i laboratoriemiljö, patientnära och klinisk forskning, och genomför även epidemiologiska studier. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

23 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Miljöarbetare (Vikariat)

Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete? Som medarbetare på Ragn-Sells gör du det, oavsett roll inom företaget. Vårt arbete bidrar nämligen till ett bättre samhälle och en bättre miljö. Dessutom verkar vi inom en spännande framtidsbransch där vår gedigna historia och stora kunnande är en enorm styrka. Som företag vill vi vara ett bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand.Till vår verksamhet City Services i Lund, Helsingborg söker vi nu en Miljöarbetare på vikariat som kommer täcka upp för en föräldraledighet. Arbetet innebär att du arbetar med återvinning med avfallshantering inom kommersiella fastigheter.  Dina arbetsuppgifter  Dina arbetsuppgifter kommer till stor del bestå av att vara behjälplig med återvinningen hos våra uppdragsgivare samt städning och skötsel utav miljörum. Ett arbete som naturligtvis alltid ska utföras med god kvalitet och service.  Truckkörning förekommer.  Din profil  För att lyckas med arbetet är det viktigt att du är serviceinriktad, ansvarstagande och självgående och har god samarbetsförmåga. Du ska ha god datorvana och behärska svenska väl i både tal och skrift. Branscherfarenhet är meriterande men inget krav. Utöver det lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. • Krav för tjänsten är B-körkort, truckkort är meriterande.  Övrigt  Placering: Lund, Nova Lund Centrum Befattning: Dagtid och helger Det här vikariatet sträcker sig över en period på 12 månader, med möjlighet till eventuell avslutning före planerat datum. Dessutom finns det potential för förlängning om vidare behov skulle uppstå. Ansökan  Då urvalet sker löpande kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdag (11 Maj) så rekommenderar vi att du skickar din ansökan så snart som möjligt.  För frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef, Sandra Pena: [email protected] Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är drygt 1600 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Norge, Danmark och Estland. Totalt är vi ca 2500 personer i hela koncernen och 2022 omsatte koncernen ca 8,7 miljarder SEK.

23 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Ekonomiadministratör

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Om arbetsplatsen Institutionsservice erbjuder Samhällsvetenskapliga fakultetens institutioner kvalificerat stöd inom HR och ekonomi. Avdelningen är organisatoriskt placerad vid fakultetens kansli och består i dagsläget av 21 medarbetare. Vi erbjuder en kreativ och stimulerande arbetsmiljö där fakultetsgemensamt samarbete kännetecknar vardagen. En arbetsmiljö där egna initiativ uppskattas och kompetensutveckling uppmuntras. Vi erbjuder Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Institutionsservice är en hybrid arbetsplats där möjlighet att arbeta på distans upp till 2 dagar i veckan finns. Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd vid Lunds universitet Jobba hos oss Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som ekonomiadministratör är ditt huvudsakliga uppdrag att ge administrativt stöd inom ekonomi till verksamheten. Det innebär bland annat att du bidrar med stöd och underlag till den ekonomiska planeringen och uppföljningen på flera av fakultetens institutioner. Du kommer att ha nära samarbete med såväl kollegor på Institutionsservice som med kanslistaben och andra ekonomi funktioner inom Lunds universitet. Rollen innehåller ett brett register av arbetsuppgifter inom ekonomiadministration och du blir i stor utsträckning ett verksamhetsnära stöd. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: • Arbete med bokföring. • Assistera vid bokslut/budgetarbete. • Hantering av fakturering och fakturagranskning. • Ge rådgivning och stöd i ekonomiadministrativa frågor. • Support och granskning av reseräkningar. • Assisterar vid ekonomisk redovisning av projekt samt projektadministration. • Inköp, diarieföring samt övrig service kan förekomma. Arbetet sker i samarbete med ekonomer, övriga administratörer, lärare och forskare. Vi söker därför dig som har god samarbetsförmåga, driv och självständighet. Du är en serviceorienterad person som är strukturerad och effektiv i ditt sätt att arbeta. Arbetet ställer höga krav på noggrannhet, planeringsförmåga och förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Periodvis är arbetet intensivt, vilket ställer krav på förmåga att arbeta under tidspress och att självständigt kunna prioritera mellan olika arbetsuppgifter. Hänsyn kommer tas till vid hur du genom din erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka arbetet inom Institutionsservice samt bidra till vår framtida utveckling. Kvalifikationer Krav • Minst gymnasieexamen (treårigt teoretiskt program) • Erfarenhet av ekonomiarbete och tillhörande systemstöd tex Raindance • Van användare av Excel • Mycket god verbal och skriftlig förmåga i såväl svenska som engelska. Meriterande • Erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete inom offentlig verksamhet Övrigt Anställningen avser deltid 50% tillsvidare. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Så här söker du Anställningen söks via universitetets rekryteringssystem. Ansökan ska innehålla personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan ska även innehålla CV samt övrigt som du önskar åberopa. Samhällsvetenskapliga fakulteten vid Lunds universitet är ett av landets ledande kunskapscentra för forskning och utbildning inom samhälls- och beteendevetenskap. Med verksamhet i både Lund och Helsingborg, över 700 anställda och cirka 5 700 helårsstudenter är fakulteten en av Lunds universitets största. Vi erbjuder en kreativ akademisk miljö med engagerade studenter och medarbetare. Vår huvuduppgift är att utveckla, förmedla och förvalta kunskap om samhälle, människa och organisationer i en miljö som präglas av öppenhet, tolerans och nyfikenhet. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

23 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
HR-administratör

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Om arbetsplatsen Institutionsservice erbjuder Samhällsvetenskapliga fakultetens institutioner kvalificerat stöd inom HR och ekonomi. Avdelningen är organisatoriskt placerad vid fakultetens kansli och består i dagsläget av 21 medarbetare. Vi erbjuder en kreativ och stimulerande arbetsmiljö där fakultetsgemensamt samarbete kännetecknar vardagen. En arbetsmiljö där egna initiativ uppskattas och kompetensutveckling uppmuntras. Vi erbjuder Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Institutionsservice är en hybrid arbetsplats där möjlighet att arbeta på distans upp till 2 dagar i veckan finns. Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd vid Lunds universitet Jobba hos oss Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som HR-administratör är ditt huvudsakliga uppdrag att ge administrativt stöd inom HR-området, till chefer och verksamheten.  Arbetet innebär många kontaktytor och kommunikation med medarbetare och chefer. Du kommer att ha nära samarbete med såväl kollegor på Institutionsservice som med kanslistaben och andra HR funktioner inom Lunds universitet. Rollen innehåller ett brett register av arbetsuppgifter inom HR-administration och du blir i stor utsträckning ett verksamhetsnära stöd. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: - Hantera administration kring anställningens olika delar – från rekrytering till avslut tex handläggning av rekryterings- och anställningsärenden, ge stöd i HR-system, hantering av utlägg och reseräkningar, diarieföring och arkivering, bevakning av tidsbegränsade anställningar, bevakning av semesteruttag och ledigheter, hantering av varsel och tidsbegränsade anställningar och vara stöd i on- och offboarding av medarbetare. - Ge rådgivning och stöd i personaladministrativa och grundläggande arbetsrätt- och avtalsfrågor. - Ha ett gott och nära samarbete med övriga inom Institutionsservice. - I samverkan med kollegor i fakultetens HR-organisation utveckla och implementera lokala processer och administrativa rutiner inom HR-området. Detta förutsätter ett aktivt deltagande i nätverk och andra grupperingar. I rollen som HR-administratör på Institutionsservice får du arbeta både i en praktisk och en rådgivande roll. Vi söker därför dig som har erfarenhet av att arbeta med HR-administration, ge service och som har en HR-utbildning i bagaget. Du är en serviceorienterad person som är strukturerad och effektiv i ditt sätt att arbeta. Arbetet ställer höga krav på noggrannhet, planeringsförmåga och förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Periodvis är arbetet intensivt, vilket ställer krav på förmåga att arbeta under tidspress och att självständigt kunna prioritera mellan olika arbetsuppgifter. Hänsyn kommer tas till vid hur du genom din erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka arbetet inom Institutionsservice samt bidra till vår framtida utveckling. Kvalifikationer Krav - Utbildning inom HR-området eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. - Erfarenhet av administrativt arbete inom HR-området - God verbal och skriftlig förmåga i såväl svenska som engelska. Meriterande - Erfarenhet av HR-administrativt arbete inom offentlig verksamhet  Övrigt Anställningen avser heltid och är tidsbegränsad. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Så här söker du Anställningen söks via universitetets rekryteringssystem. Ansökan ska innehålla personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan ska även innehålla CV samt övrigt som du önskar åberopa. Samhällsvetenskapliga fakulteten vid Lunds universitet är ett av landets ledande kunskapscentra för forskning och utbildning inom samhälls- och beteendevetenskap. Med verksamhet i både Lund och Helsingborg, över 700 anställda och cirka 5 700 helårsstudenter är fakulteten en av Lunds universitets största. Vi erbjuder en kreativ akademisk miljö med engagerade studenter och medarbetare. Vår huvuduppgift är att utveckla, förmedla och förvalta kunskap om samhälle, människa och organisationer i en miljö som präglas av öppenhet, tolerans och nyfikenhet. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

23 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
IT-handläggare vårdinformationssystem till Digitaliseringsenhet i Lund

Gör skillnad. Varje dag. Drivs du av att vara med och påverka utvecklingen av system och digitala tjänster för hälso- och sjukvården? Vill du arbeta med verksamhetsutveckling och är intresserad av att bidra i Region Skånes nya digitala vårdinformationssystem, SDV? Då är detta en tjänst för dig! Psykiatri, habilitering och hjälpmedel har ett viktigt och utmanande uppdrag genom att erbjuda Skånes befolkning ett samlat specialistpsykiatriskt vårdutbud inom vuxenpsykiatri, barn- och ungdomspsykiatri, ungdomsmottagningar och rättspsykiatri samt habilitering för barn, ungdomar och vuxna med varaktig funktionsnedsättning, syn- och hörselrehabilitering samt hjälpmedelsverksamhet. Förvaltningen har cirka 4500 medarbetare inom en rad olika kompetensområden och vi finns på flertalet orter runt om i Skåne. Inom Digitaliseringsenheten är vi ett tiotal medarbetare som arbetar förvaltningsövergripande med utveckling och stöd till förvaltningsledning och verksamhet i frågor kring bland annat IT, telefoni, vårdinformationssystem, patientadministration, medicinsk teknik, katalog och behörigheter, e-hälsa, dataskydd och informationssäkerhet. Vi arbetar enligt en regional behovsprocess och en modell för systemförvaltning där vi formulerar och driver verksamhetens behov och är länken till verksamheten. Vi välkomnar nu dig till vårt positiva gäng som har stort fokus på förbättringsarbete och strukturerat införande av nya funktioner och digitala tjänster i vår verksamhet. ARBETSUPPGIFTER Hos oss arbetar du övergripande inom förvaltningsledning och stab, både strategiskt och operativt inom området vårdinformationssystem. I din roll som verksamhetsansvarig ingår du i regional förvaltningsgrupp där du samarbetar med övriga vårdförvaltningar och den övergripande digitalisering och IT/MT-förvaltningen. I rollen kommer du också bidra i arbetet med Skånes digitala vårdsystem (SDV) som kommer att implementeras under 2025. I dina arbetsuppgifter ingår huvudsakligen att: - representera verksamheten i förvaltningsgrupper för olika vårdsystem och kravställa verksamhetens behov - leda nätverk med verksamhetens kontaktpersoner och vara rådgivande, informera och utbilda kontaktpersonerna - ta fram olika dokument, till exempel presentationsmaterial, beslutsunderlag, manualer och övrig dokumentation - delta i riskanalysarbete, kontinuitetsarbete och ta fram reservrutiner - planera och genomföra olika utvecklingsarbeten och införanden inom ditt område - bidra i övergången mellan dagens vårdsystem och Skånes digitala vårdinformationssystem SDV. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en lämplig utbildning inom antingen systemvetenskap, någon vårdprofession eller hälso- och sjukvårdsadministratör/medicinsk sekreterare. Alternativt motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Därtill har du goda språkkunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet från tidigare roller där du arbetat med vårdinformationssystem, exempelvis Melior, Medanets Intygsmodulen, Medspeech, taligenkänning eller läkemedelssystem. Har du erfarenhet av att arbeta med verksamhetsutveckling i en större organisation eller erfarenhet av arbete i systemförvaltningsmodell är detta meriterande. Vi ser det även som meriterande om du har kunskap eller erfarenhet inom antingen kravhantering, förändringsledning eller implementering. Som person har du förmåga att lyfta blicken för att kunna tänka strategiskt och se helheten. Du har god känsla för verksamhetens behov och kan sätta dig in i användarens upplevelse. Intresset av samspel mellan teknik, system och användare är något som driver dig i ditt arbete. Du kan snabbt ta till dig nya arbetssätt och känner nyfikenhet i att använda nya funktioner och olika digitala arbetssätt. Rollen som IT-handläggare kräver att du kan inspirera och på ett pedagogiskt sätt förmedla ett budskap. Att dessutom ta ansvar för och vara drivande i de olika processer som förekommer och samarbeta kring dessa är en självklarhet för dig. Vidare är strukturerad, självgående och målinriktad några personliga egenskaper som beskriver dig väl. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och det är viktigt för oss att du känner dig hemma i Region Skånes värderingar: Välkomnande, drivande, omtanke och respekt. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är den näst största förvaltningen med verksamheter runt om i hela Skåne. Vi har ett brett uppdrag där många olika kompetenser tillsammans ger våra patienter den bästa vården och omsorgen. Med nyfikenhet och stort intresse satsar vi också på utveckling och forskning. Uppdraget inom psykiatri är att bedriva specialiserad vård i den offentligt drivna barn-, vuxen- och rättspsykiatrin. Habiliteringen bedriver habilitering och rehabilitering inom den offentligt drivna barn-, ungdoms- och vuxenhabiliteringen. Hjälpmedel har i uppdrag att hantera hjälpmedel som föreskrivs till patienter i Skåne. Inom förvaltningen finns också syn-, hörsel och dövverksamhet och ungdomsmottagningarna i Skåne. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

23 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Strategisk inköpare

Vill du ta det breda helhetsansvaret och vara med och forma framtidens hållbara leverantörssamarbeten? Välkommen till Sveriges största vägmärkesproducent och branschledande leverantör av trafiksäkerhetslösningar,där vi tillsammans strävar mot att vara bäst och driva innovation inom vårt område framåt! Blinkfyrar söker en kunnig strategisk Inköpare som brinner för utveckling av inköpsprocessen. I rollen kommer du att ansvara för att säkerställa effektiva och hållbara leverantörs-samarbeten, med fokus på hållbarhet och totalkostnader i leveranskedjan. Du arbetar nära operativa inköpare, planerareochsamarbetar med produkt-, sälj-, och produktionsavdelningarna.Tjänsten är en tillsvidaretjänst, du rapporterar till affärsområdeschefen och utgår från huvudkontoret i Lund, Staffanstorp tillsammans med ca 60 glada kollegor. Arbetsuppgifter: - Utvärdering och kvalitetssäkring av leverantörer och produkter- Riskbedömning av leverantörsbasen och omvärldsbevakning- Hantering av leveransproblem- Teckna avtal och genomföra upphandlingar- Uppdatera affärssystem med gällande prislistor och annan relevant information Vem är du? Vi söker dig som är nyfiken, energisk och har ett genuint intresse för teknik och innovation. Du är noggrann, analytisk och har förmågan att driva förändring. Prestigelös och med viljan att skapa en positiv arbetsmiljö är du en person som trivs med att ha kul på jobbet. Du har: - Erfarenhet inom strategiskt inköp och upphandlingar, helst inom tillverkande industri- Teknisk eller ekonomisk utbildning- Goda kunskaper i Office-paketet, särskilt Excel- Erfarenhet av affärssystem som Navision eller Pyramid- Flytande svenska och engelska i tal och skrift Vi erbjuder På Blinkfyrar är vi ca 60 passionerade medarbetare som erbjuder moderna lösningar för effektiva och säkra trafikflöden, för dig som är på väg. Du kommer att få helhetsansvaret för den strategiska upphandlingen och att brett ansvar för att självständigt utveckla din roll. Du bli en del av en organisation där samarbete och utveckling står i fokus. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där din potential och ambition kommer att tas tillvara på. Resor inom Sverige och delar av Europa kan förekomma några gånger om året. Blinkfyrar Sveriges största vägmärkesproducent och branschledande leverantör av trafiksäkerhetslösningar samt parkeringsvägledning och kommersiell LED. Blinkfyrar är den del av Söderbergföretagen. Läs gärna mer: https://www.blinkfyrar.se/ https://www.soderbergforetagen.se/sv/affarsomraden/ https://www.facebook.com/blinkfyrar https://www.linkedin.com/company/blinkfyrar/ Ansök Ansök via länken senast den 20 maj 2024. Om du har frågor kontakta gärna vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson 070–6021911 [email protected]

23 april 2024
Sista ansökan:
10 oktober 2024
Försäljningschef till BTJ

Har du också passion för att hjälpa kunder till framgång? På BTJ erbjuder du och ditt team effektiva, digitala informationstjänster och frigör tid och resurser för bibliotek, skolor och kommuner. BTJ är specialister på digitala informationstjänster och media för kunskapssektorn. Din goda energi och ditt engagemang gör att du trivs i ett högt tempo med dagliga kundkontakter. Du är den som tar initiativ, sätter tydliga mål och älskar att ha många bollar i luften. Att vara ute på marknaden och möta kunder: kommunledningar, utbildningschefer för skolor och bibliotek ger dig lika mycket energi som att ta det strategiska ansvaret och bidra till affären på en helhetsnivå. Du har: •erfarenhet av att skapa tillväxt och egen erfarenhet av B2B-försäljning • erfarenhet av kampanjarbete inom content marketing i digitala marknadsföringskanaler• relevant högskoleutbildning• svenska och engelska flytande i tal och skrift• skicklighet i att navigera genom digitala verktyg och system Som Försäljningschef har du utöver eget säljansvar även budget-, och resultatansvar för BTJ:s samtliga produkter, målgrupper och marknader. Här utvecklar du BTJ:s hela erbjudande, sätter KPI:er ochleder och utvecklar säljavdelningen som erbjuder SaaS-tjänster och partnerskap till ledningar för bibliotek, skolor och kommuner. För att lyckas i rollen behöver du ha med digerfarenhet av kampanjarbete inom content marketing i digitala marknadsföringskanaler. Ett övergripande mål för dig som försäljningschef blir att skapa tillväxt för BTJ på nya marknader. Du utvecklar den digitala försäljningen och arbetet med marknad, prissättning, digital bearbetning, SoMe och kampanjer för hela BTJ:s produktportfölj. Du rapporterar till VD och ingår i ledningsgruppen tillsammans med VD, CFO, marknads, - produkt och digitaliseringschef. Du jobbar från vårt fantastiska, nybyggda huvudkontor i Lund där samtliga ca 55 medarbetare utgår från. Vi erbjuderett härligt team i ett företag som är marknadsledande inom sin nisch. Som försäljningschef blir du ansiktet utåt och en nyckelperson för bolagets framgång. Hos oss får du: • ett värderingsstyrt bolag där innovation och entreprenörskap alltid uppmuntras•ett roligt och varierande arbete i ett växande företag• möjlighet att påverka hela bolagets utveckling• engagerade kollegor med gemensamt fokus• kompetensutveckling Ansökvia länken, vi tillämpar löpande urval. Har du frågor, ring eller mejla vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson 070–6021911, [email protected] Vi är BTJ – specialister på digitala informationstjänster och media för kunskapssektorn. Genom att göra kunskap och media tillgängligt för fler arbetar vi för ett klokare och mer inkluderande samhälle. I över 80 år har vi arbetat för Sveriges bibliotek. Det är vår viktigaste marknad, men inte den enda. Idag jobbar vi dessutom mot skola, myndigheter och företagsvärlden. Vi står aldrig still, utan rör oss alltid framåt med mod och handlingskraft. Digitalt, effektivt och kreativt. BTJ är ett privatägt företag med cirka 55 medarbetare som omsätter 100 MSEK. Adress Mobilvägen 4 Lund.

23 april 2024
Sista ansökan:
10 oktober 2024
Köksbiträde Till German Döner Kebab

Vi söker en kandidat som klarar fysiskt lite tyngre jobb som köksbiträde hos oss på German Döner Kebab. Har du jobbat med att skära kebabkött och tillagning av kebab så är det meriterande. Har du erfarenhet av att jobba inom konceptet German Döner Kebab sedan tidigare är det väldigt stort plus. Vi söker en kandidat som både kan svenska och kan jobba i kassan samt klarar att jobba i köket. Vi har minst 2 tjänster tillgängliga. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

22 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Sommarpersonal till Löddeköpinge

Gillar du att möta människor och ha ett arbete där du verkligen gör skillnad? Jobba hos oss i sommar!   Till butiken i Löddeköpinge söker vi nu dig som vill ge våra kunder bästa tänkbara service. Anställningen sträcker sig över sommarmånaderna och tjänsten är på ca 32 timmar i veckan.     Vad du kommer att göra    Som försäljare hos oss är du Systembolagets ansikte utåt. Arbetet i butik är omväxlande och under en arbetsdag möter du kunder, sitter i kassan, arbetar på lagret och plockar upp varor på våra hyllor. Stark teamkänsla, högt tempo och trevliga möten kännetecknar arbetet hos oss. Vi lär av varandra och genom utveckling skapar vi resultat tillsammans. Det är i mötet med kunden som vi blir Systembolaget.   Vi söker dig som     • har god social förmåga och förstår hur du kan bidra till ett bra kundmöte.    • gillar att samarbeta och vill bidra till att vi når våra gemensamma mål.   • har åldern inne (fyllt 20 år) för att kunna möta kunderna som får handla hos oss.   • kan arbeta varierande arbetstider där både morgonpass och kvällspass förekommer i juni, juli och augusti.   Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i ett serviceyrke.   Vi möter många olika människor i våra butiker och vårt mål är att spegla samhället. Vi arbetar aktivt för mångfald och likabehandling och välkomnar medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. Talar du fler språk än svenska, är det en tillgång.    I urvalet lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.     Du utvecklas tillsammans med oss   Systembolaget utvecklas ständigt och det kommer du också att göra. I ditt arbete kommer du lära dig receptet på vårt imponerande kundmöte, mer om mat och dryck och hur du bidrar till kraften i 6000 medarbetare. Du hjälper oss att utvecklas som företag. Dina erfarenheter från att arbeta hos oss har du med dig hela livet, oavsett var du är i arbetslivet.   Vad vi står för och hur vi arbetar   Systembolaget finns till för alla i Sverige – även de som inte handlar hos oss. Vi vill upplevas omtänksamma, kunniga och inspirerande i allt vi gör. Våra värderingar hjälper oss att lyckas med Systembolagets viktiga uppdrag att göra skillnad för människor och miljö.   Kontakt    Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Nilsson, butikschef, på telefonnummer: 072-078 78 07.    Känns rollen rätt för dig   Varmt välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt, senast den 2024-04-30, och flitiga som vi är så jobbar vi löpande med vår rekryteringsprocess. Det betyder att tjänsten kan bli tillsatt redan imorgon, så tveka inte att söka redan idag!   I ansökningsformuläret laddar du upp din ansökan och svarar på ett antal frågor som ligger till grund för det första urvalet vi gör. Webbaserade tester är en del av rekryteringsprocessen i nästa steg. Vi gör urval och intervjuer löpande.    Välkommen att arbeta hos oss på Systembolaget, ett av Sveriges starkaste varumärken som med omtanke ger service i världsklass!   -------   Systembolaget finns till för alla i Sverige för att bidra till bättre folkhälsa genom att begränsa alkoholens skador. Vi bidrar med kunskap och oberoende rådgivning om mat och dryck och hur alkohol påverkar hälsan. På så vis vill vi inspirera till medvetna dryckesval och ett hälsosammare förhållningssätt till alkohol där varken människor eller miljön tar skada. Läs mer om oss på omsystembolaget.se.

22 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024