A Less Ordinary Summer Job – Massageterapeut på Honulele Spa Välkommen till Honulele Spa – ett prisbelönt paradis högt över trädtopparna. Här möts milsvid utsikt, infinitypoolens sköna värme och eldarnas lugna sprakande, medan gästerna sjunker in i total avslappning. Fyra ljusa behandlingsrum, panoramafönster, gym och en atmosfär som andas stillhet och harmoni – det här är en arbetsplats utöver det vanliga. Vill du spendera sommaren här? Vi söker en massageterapeut för ett sommarjobb i världsklass, där du får vara med och skapa en helhetsupplevelse av välbefinnande för våra gäster. Behandlingarna bokas av hotellgäster, konferensgäster och dagspa-gäster som checkar in för vårt Honulele Spa Retreat. Vad du kommer att göra Utföra massagebehandlingar, såsom klassisk massage, relaxing massage och vår signaturbehandling Spacombo Anpassa behandlingen efter varje gäst och guida dem till en ännu bättre spa-upplevelse Bidra till den magiska (okej, vi sa ju att vi undviker ordet "magisk" – men det här är faktiskt en sådan plats) atmosfären på Honulele Spa Arbeta i ett sammanhållet och professionellt team, där vi tillsammans skapar en varm och välkomnande miljö Vem vi söker Utbildad massageterapeut som brinner för välbefinnande Trygg i din yrkesroll och har fingertoppskänsla för både behandlingar och bemötande Van att arbeta i en lyxig spa-miljö eller nyfiken på att göra det Möjlighet att vara med på helgutbildning i maj/juni är en fördel Praktiska detaljer Tidsbegränsat 80% från 16 juni – 16 augusti Arbetstider fördelade på dagtid, kväll och helg Lön enligt avtal Bil & körkort är ett krav då kollektivtrafik inte når oss Låter det som en sommar att minnas? Welcome to a Job Less Ordinary!
A Less Ordinary Summer Job i Honulele Spa Café Välkommen till Honulele Spa – en plats där lugnet möter värmen, och där Hawaiis avslappnade vibe smälter samman med Romeleåsens vildmark högt över trädtopparna. Här hänger gästerna i morgonrock och badtofflor, sippar på en färgglad cocktail och låter vardagen rinna av i infinitypoolens varma vatten. Ljuset flödar in genom panoramafönstren och brasorna sprakar. Hos oss går allt i ett långsammare tempo – men vi ser alltid till att våra gäster har allt de behöver, innan de ens hinner fråga. Vår spalounge är hjärtat av upplevelsen. Här serverar vi fräscha poké bowls, generösa frukt- & grönsaksfat och matiga mackor, tillsammans med svalkande drycker. Drinkar, vin, öl och alkoholfria alternativ – ja, vi har till och med servering i infinitypoolen. Och nu letar vi efter dig – någon som vill vara en del av det lilla teamet bakom den stora upplevelsen. Vem vi söker Du trivs med att jobba i baren, köket och ute i loungen – och du rör dig lika självsäkert mellan stationerna som mellan gästernas relaxstolar. Du är uppmärksam, snabb och ser vad som behövs – är glasen vid poolen tomma? Du är där innan gästerna ens hinner fundera! Du gillar att arbeta i en avslappnad men exklusiv miljö, där personlig service betyder allt. Erfarenhet av service är en fördel, men det viktigaste är din inställning och att du älskar mötet med gäster. Du är över 20 år och kan jobba med oss i sommar. Kan du dessutom vara med på upplärning några helger i maj/juni? Perfekt! Praktiska detaljer Tidsbegränsat 80% från 30 juni – 16 augusti Avtalsenlig lön enligt kollektivavtal Bil & körkort är ett krav då kollektivtrafik inte når oss Låter det som något för dig? Eller känner du någon som skulle passa perfekt? Hör av dig! Om vi känner likadant kommer vår Spa Manager bjuda upp dig på en kaffe högt över trädtopparna. Welcome to a Less Ordinary Summer Job!
Nu söker vi dig som har en Civilingenjörsexamen inom datateknik, elektronikdesign, teknisk fysik, elektroteknik eller motsvarande för kommande gig! För dessa roller söker vi dig som är resultatinriktad och har god analytisk förmåga. Du tar ansvar för ditt arbete som du effektivt driver vidare på ett strukturerat sätt för att leverera efterfrågade resultat i tid. Vidare har du en god kommunikationsförmåga och samarbetar på ett bra och konstruktivt sätt med såväl kollegor som uppdragsgivare. Eftersom vi arbetar med flera globala bolag är det även viktigt att du kommunicerar väl både på svenska och engelska. Nyexaminerad eller några års erfarenhet! Utöver ovanstående kompetens bör du också ha god förståelse för: Något eller flera utvecklingsspråk så som C, C++, C#,Java, Python mm. Ha en god teknisk förståelse och ett genuint intresse till att utvecklas ännu mer. Tycka att det är kul att ta till dig ny information för att kunna utvecklas i ditt arbete. Projektledning i en teknisk befattning/område. Det är meriterande om du har erfarenhet inom ett eller flera av hårdvarunära programmering samt mjukvaruutveckling för styrning av extern elektronik och hårdvara. Att jobba som konsult hos oss på Gigstep är perfekt för dig som är nyexaminerad och vill komma in på coola och spännande tekniska företag, men även för dig som har jobbat några år och vill ta nästa steg i karriären. Vi samarbetar med olika företag runt om i Sverige och främst i Malmö/Lund området. Vill du höra mer om våra gig? Välkommen med ditt CV redan idag!
AQ Elautomatik AB är ett dotterbolag inom koncernen AQ Group som bedriver verksamhet i Västerås, Lund och Örnsköldsvik med sammanlagt runt 100 anställda och en omsättning på 300 miljoner SEK. Bolaget konstruerar och producerar elektriska kraft- och styrutrustningar samt automationslösningar till krävande industrikunder med ett åtagande för total kvalitet. AQ Group är en av Sveriges ledande leverantörer av komponenter och system till krävande industrikunder. Koncernen har totalt 8000 anställda. Årsomsättningen uppgår till över 8 miljarder SEK och koncernen är noterad på Nasdaq. Arbetsuppgifter: Du kommer att arbeta som elmontör i vår produktion där noggrannhet och kvalité är ledord. Arbetet kräver att du kan tyda och följa elschema samt mekaniska ritningar av olika slag. Du kommer att ingå i ett sammansvetsat team där du arbetar självständigt men ändå i nära samarbete med produktion samt projektledning. Det förekommer resor, både inrikes och utrikes, i tjänsten ca 10–30 dagar/år. Din profil/kompetens: Du har helst en grundutbildning på minst gymnasienivå inom el-/automation. Vi ser gärna att du har några års arbetslivserfarenhet av liknade arbetsuppgifter inom elskåpsmontage/automation. Du är bra på att kommunicera, har lätt för att samarbeta och skapa förtroende både internt och externt. Du är kundfokuserad, initiativrik och vågar ta ansvar. Du är trygg i dig själv och gillar utmaningar samt är bidragande med arbetsglädje i gruppen. Du behärskar svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi erbjuder dig: AQ är ett värderingsstyrt och spännande företag med en prestigelös atmosfär och korta beslutsvägar. Hos oss får du chansen att utvecklas inom en dynamisk koncern där initiativ och genomförandeförmåga uppskattas och belönas. Vi tror på att arbeta tillsammans för att nå goda resultat och värdesätter snabba beslut. AQ:s värdegrund: Kunden i Fokus, Enkelhet, Entreprenörsanda, Kostnadseffektivitet, Mod & Respekt. Din ansökan: Urval sker löpande därför uppskattar vi om du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande Emil Berggren via e-post: [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!
Om vårdcentralen Kry vårdcentral Tuna i Lund var den första av Krys digifysiska vårdcentraler som öppnades 2018. Du kommer att tillhöra ett kompetensstarkt och engagerat team med fokus på gott bemötande, god tillgänglighet och med ett tydligt patientfokus. I vårdteamet arbetar vi med täta dialoger mellan professionerna i syfte att skapa den bästa vården för patienten. Vill du vara med på vårdcentralen och Krys fortsatta resa inom digifysisk vård? Sök vikariatet som psykolog hos oss! Om rollen I rollen som psykolog har du en central roll i de sedvanliga uppgifterna på mottagningen där du får möjlighet att möta många olika patienter. Du får arbeta både på vår fysiska vårdcentral samt till viss del digitalt. Arbetet innefattar bedömning, rådgivning och behandling. Du får möjlighet att kompetensutveckla dig själv samt vara med på resan att utveckla och förändra primärvården. Vårdcentralen lägger stor vikt vid att arbeta nära patienten, med kontinuitet och med ett nära samarbete mellan olika professioner, uppnå bästa möjliga vård. Kvalifikationer & egenskaper Legitimerad psykolog med KBT-inriktning. Erfarenhet inom svensk primärvård, psykiatri eller företagshälsovård. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Goda tekniska kunskaper. Du arbetar evidensbaserat, är professionell i ditt bemötande och värnar om att sätta patienten först. Du har god samarbetsförmåga och är lyhörd mot både kollegor och patienter. Vi erbjuder dig Möjlighet att jobba utifrån vår unika Kry-modell bland annat skapad för att öka tillgängligheten för våra patienter. En vårdcentral med stort fokus på service, som sätter kvalitet och patientsäkerhet som högsta prioritet. Förmånligt erbjudande för besök i Kry-appen. Involvering i det medicinska planeringsarbetet för vårdcentralen inom nya verktyg, processer samt rutiner och riktlinjer. En möjlighet att bidra till kontinuerlig utveckling av Krys digitala och fysiska vård. Kollegor över hela landet som samarbetar och utbyter erfarenheter kring metoder och medicinska fall. Introduktionsdagar, digitala utbildningsveckor med varierande föreläsningar kopplat till vården samt till specifika lanseringar. Kollektivavtal, friskvårdsbidrag och förmånliga försäkringar. Praktisk information Period: 1 augusti 2025 - 31 december 2025 Omfattning: 60-100% Anställning: Vikariat Arbetstider: Vardagar kl 8-17 Plats: Kry Vårdcentral Tuna, delvis arbete hemifrån Kontakt Låter tjänsten intressant? Skicka in din ansökan redan idag då vi rekryterar löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta verksamhetschefen Anna Rosborg på mail [email protected]. På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via e-post. För mer information om Kry besök gärna vår hemsida.
Som specialistläkare i allmänmedicin hos oss får du möjlighet att arbeta flexibelt och på dina egna villkor. Vi tror på att skapa långsiktiga och värdefulla relationer där du är mer än bara en ersättare – du är en nyckelspelare i vårt team. Vi ser och lyssnar på dig, och vi värdesätter din erfarenhet, dina behov och din arbetsglädje. Varför välja oss? Personlig kontakt – Vi ser dig som en viktig del av vårt team och matchar dig med uppdrag som passar dina önskemål vad gäller arbetsplats, arbetstider och arbetsmiljö. Flexibilitet – Välj själv när, var och hur du vill arbeta. Vi erbjuder en rad uppdrag inom primärvården anpassade efter dina behov och preferenser. Respekt och värde – Vi uppskattar din kompetens och den viktiga roll du spelar för patienterna. Din erfarenhet och ditt engagemang är något vi verkligen värdesätter, och vi ser till att du får de bästa förutsättningarna att trivas. Starta eget? Vi hjälper dig – Om du är intresserad av att starta eget bolag kan vi guida dig genom processen och ge dig det stöd du behöver för att komma igång. Förmåner utöver det vanliga – Som en del av vårt nätverk får du tillgång till exklusiva rabatter på hotell, hyrbilar, resor och gym, vilket gör ditt arbete och resande både enklare och mer förmånligt. Så här går det till Skicka en intresseanmälan – Berätta kort om var, när och hur du vill arbeta. Vilka är dina viktigaste krav och önskemål? Vi kontaktar dig inom 48 timmar– Vi vill förstå dina behov och hitta det perfekta uppdraget för dig. Vi matchar dig med rätt uppdrag – När vi hittat en passande tjänst ser vi till att du får de bästa förutsättningarna att göra skillnad i din yrkesroll. Hos oss får du vara en del av ett team som bryr sig om din arbetsglädje och utveckling. Vi vill att du ska kunna fokusera på det du älskar – att hjälpa patienter – samtidigt som du har balans i livet. Vi tror på att bygga långsiktiga relationer där både du och patienterna får det bästa. Är du redo för ett meningsfullt och flexibelt jobb där du blir sedd och hörd? Registrera dig på vår hemsida så kontaktar vi dig inom 48 timmar. Vi ser fram emot att kontakta från dig! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Som bemanningssjuksköterska på VårdIX får du möjlighet att arbeta flexibelt och på dina egna villkor. Vi tror på att skapa långsiktiga och värdefulla relationer. Hos oss är du inte bara en ersättare för någon annan, du är en viktig del av vårt team, och vi ser och lyssnar på dig. Din erfarenhet, dina behov och din arbetsglädje är viktiga för oss. Varför välja VårdIX? Personlig kontakt: Hos oss är du mer än en resurs. Vi lyssnar på dina önskemål och ser till att du får uppdrag som passar just dig, både när det gäller arbetsplats, arbetstider och arbetsmiljö. Flexibilitet: Vi erbjuder en rad olika uppdrag inom sjukvården som kan anpassas efter dina behov. Du väljer när och var du vill arbeta. Respekt och värde: Vi uppskattar den viktiga roll du spelar för patienterna och för oss. Din kompetens och engagemang är något vi verkligen värdesätter och vill belöna på bästa möjliga sätt. Starta eget? Vi hjälper dig – Om du är intresserad av att starta eget bolag kan vi guida dig genom processen och ge dig det stöd du behöver för att komma igång. Förmåner utöver det vanliga – Som en del av vårt nätverk får du tillgång till exklusiva rabatter på hotell, hyrbilar, resor och gym, vilket gör ditt arbete och resande både enklare och mer förmånligt. Så här går det till: Skicka en intresseanmälan och berätta kort om var, när och hur du vill arbeta. Vad är viktigt för dig när det gäller arbetsuppdrag? Vad har du för förutsättningar? Vi ringer upp dig inom 48 timmar för att prata vidare. Vi vill förstå dina behov, önskemål och hur vi bäst kan matcha dig med uppdrag som passar dig perfekt. När vi hittat den bästa matchningen för dig, ser vi till att du får de bästa förutsättningarna för att trivas i ditt arbete och kunna göra skillnad för dina patienter. Hos VårdIX får du vara en del av ett team som verkligen bryr sig om din arbetsglädje och utveckling. Vi vill skapa förutsättningar för att du ska kunna göra det du älskar, samtidigt som du har balans i livet. För oss handlar det om att bygga långsiktiga relationer med våra sjuksköterskor, där både du och patienterna får det bästa. Är du redo för ett meningsfullt och flexibelt jobb där du verkligen blir sedd och hörd? Registrera dig på vår hemsida så kontaktar vi dig inom 48 timmar. Vi ser fram emot att kontakta från dig!
For a company in Lund we are searching for a Global Service Desk Consultat (swedish/english/italian) to Provide IT support for users IT environment remotely via phone/webchat and/or using remote assistance tools. Main responsibilities: Comply to and promote Tetra Pak recommended processes and standards. Provide IT support for user IT environment remotely via phone/webchat and/or us-ing remote assistance tools Strive to solve tickets according to SLA, KPI’s and ticket handling documents. Identify incidents that might be potential problems according to problem manage-ment process. Receives and prioritizes issues and forwards using appropriate escalation proce-dures Collaborate with global and local support teams. Train and inform users promoting them to be self-sufficient. Update documentation / shared information on the service desk web portal Technical skills: Provided support using phone and remote control. Extensive hands-on experience with latest Microsoft products. This includes Windows 10/11, Office 2016 / O365, Microsoft Teams and OneDrive. Hands-on experience with computer hardware. Ability to read, understand and follow technical documentation, routines and pro-cesses. A typing speed that exceeds 200 characters per minute. ITIL v3.0 Foundation ServiceNow Excellent spoken and written english/italian/swedish Personal Skills: Good analytical, investigational and troubleshooting skills. Have the skills to manage stakeholders. Multitasking, having the ability to perform several tasks at the same time. Soft skills: Service minded and flexible. Passionate to learn new things. Team player with natural talent in working with people. Can work under pressure and manage stressful situations confidently & effectively. Good awareness and appreciation of social and cultural differences. Structured and organized. Ability to handle work tasks in a structured way, finalizing the tasks at hand to enable good control. As a person you are reliable and analytical person who always takes accountability/responsibility and take feedbacks positively. Experience: Provided support using webchat and remote control. Worked in a global, multicultural environment.
ArbetsuppgifterVi söker en Global Service Desk Support till vår internationella kund i Lund för ett längre konsultuppdrag. I denna roll kommer du att ansvara för IT-support och hjälpa användare med deras IT-miljö via telefon, webbchatt och fjärrhjälpsverktyg. Exempel på arbetsuppgifter: Följa och främja kundens processer och standarder. Tillhandahålla IT-support för användarnas IT-miljö via telefon, webbchatt och fjärrhjälp. Lösa ärenden enligt SLA, KPI:er och riktlinjer för ärendehantering. Identifiera och eskalera incidenter enligt problemhanteringsprocessen. Samarbeta med globala och lokala supportteam. Träna och informera användare för att göra dem mer självständiga. Uppdatera dokumentation och information på service deskens webbportal. Kvalifikationer Du har erfarenhet av IT-support via telefon och fjärrstyrning. Du har färdigheter i Microsoft office 365, TeamViewer, ITIL Foundation V3, ServiceNow, Troubleshoot och OneDrive. Du kan föra en flytande konversation på svenska, engelska och italienska. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen behöver du vara analytisk, serviceinriktad och ha en flexibel inställning. Du trivs i en internationell miljö, har en strukturerad arbetsstil och kan hantera flera uppgifter samtidigt. Företagspresentation Vår kund är ett mutlinationellt förpackningsindustribolag som från början är grundat i Sverige. Här arbetar man aktivt med att utveckla lösningar och tekniker för att hela tiden ligga i framkant i sin bransch. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 26-mar-2025 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 26-mar-2026 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Lund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).
Är du en skicklig IT-supportspecialist med flytande språkkunskaper i svenska, engelska och italienska? Har du erfarenhet av att arbeta i en global, multikulturell miljö och vill vara en del av ett professionellt team inom IT-support? Då kan detta vara möjligheten för dig! Om rollen: Vi söker en Global Service Desk Consultant som kommer att arbeta onsite i Lund och ge IT-support på distans via telefon, webchat och fjärrstyrningsverktyg. Du kommer att spela en central roll i att hjälpa användare med deras IT-miljö och säkerställa att problem hanteras effektivt enligt SLA och KPI:er. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ge IT-support via telefon, webchat och fjärrstyrningsverktyg Lösa incidenter enligt SLA och eskalera vid behov Samarbeta med globala och lokala supportteam Utbilda och vägleda användare för att göra dem mer självgående Uppdatera dokumentation och information på servicedeskens portal Följa och främja etablerade processer och IT-standarder Vad vi söker hos dig: Teknisk kompetens Erfarenhet av IT-support via telefon och fjärrstyrning God kunskap om Windows 10/11, Office 2016/O365, Teams och OneDrive Förmåga att läsa och följa teknisk dokumentation och processer ITIL v3 Foundation-certifiering Erfarenhet av ServiceNow och TeamViewer Snabb på tangentbord (minst 200 tecken per minut) Personliga egenskaper Stark analytisk och problemlösningsförmåga Serviceinriktad och flexibel Strukturerad och organiserad Trygg i att hantera flera uppgifter samtidigt God förståelse för kulturella skillnader och vana att arbeta i en global miljö Ansvarsfull, pålitlig och öppen för feedback Praktisk information: Plats: Lund, Sverige Uppdragslängd: 12 månader (möjlighet till förlängning) Start: Omgående, mars 2025! Omfattning: Heltid 100% Ansökan Vi behandlar ansökningar löpande och uppdraget kan stängas tidigare än sista ansökningsdag. Är du intresserad? Skicka in din ansökan redan idag! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Välj ett jobb för att visa detaljer