Butikssäljare till Synsam Mariestad 75%
Synsam Group Sweden AB
Butikssäljare, fackhandel

Nu söker vi ytterligare förstärkning och vår nya superstjärna till Synsam! Är du en grym teamspelare med stort engagemang och en fena på att leverera i säljdialogen? Då borde du läsa vidare! För oss är kunden alltid nr 1 och som Style & Customer Advisor har du en av våra absolut viktigaste roller i att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder! Du kommer jobba med att hjälpa, inspirera och guida våra kunder till att göra de bästa köpen – bland annat genom vår populära abonnemangstjänst Lifestyle som har förändrat branschen. Det bästa? Du får göra det tillsammans med ett grymt team bestående av Store Manager, Optiker och andra Style & Customer Advisors. Känner du igen dig i följande? Du sporras av högt satta mål och drivs av att uppnå resultat tillsammans med teamet Du är full av energi och har ett starkt engagemang Du älskar att överträffa förväntningarna genom att ge bra service och sprida positiv stämning till kunder och kollegor Du tar ansvar för din uppgift, vågar ta initiativ och tänka nytt - du ser det som ditt yttersta mål att guida kunden till det bästa köpet! Går du igång när du läser detta? Kul! Då kan vi vara helt rätt för varandra!  För oss är det inget krav att du har erfarenhet av vår bransch, men om du tidigare har lyckats bra med försäljning och/eller kundservice är det ett stort plus. Funderar du fortfarande på om du ska söka? Hos oss på Synsam får du: Vara en del av ett branschledande företag med innovativa koncept och butiker i toppklass  Ett företag med höga ambitioner, utvecklingsmöjligheter och spännande karriärvägar – exempelvis genom löpande utbildningar i Synsam Academy och vårt interna Aspirantprogram, som utvecklar Style & Customer Advisors till framtida butikschefer En trygg lön genom kollektivavtal men även möjlighet till bonus utifrån teamets prestation Möjlighet till utökat ansvar i butiken. Du kan exempelvis bli ansvarig för Sport-sortimentet, B2B-försäljningen, Lifestyleabonnemanget eller bli Stilexpert, om du är intresserad av mode och trender Utöver detta får du ta del av vårt fina sortiment till förmånliga priser! Om rekryteringsprocessen I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer samt referenstagning och bakgrundskontroll för slutkandidat. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte! Du kommer att få möjlighet att skicka med en kort videopresentation i ansökan, det är frivilligt men ett bra sätt att ta chansen att presentera sig! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång. Hoppas vi ses - ta chansen att bli vår nästa säljstjärna!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
23 juli 2025
Projektledare till Assemblin Säkerhet
Bravura Sverige AB
Installations- och serviceelektriker

Har du några års erfarenhet från säkerhetsbranschen? Har du dessutom haft en ledande roll i branschen och är redo för nästa steg? I rollen som projektledare driver du projekt från kalkyl till slutbesiktning där du utvecklar både projekt och medarbetare. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Assemblin Säkerhet. Om företaget Assemblin Säkerhet är en av Sveriges största aktörer inom säkerhet. De arbetar med allt från projektering och konstruktion till installation, service och underhåll av säkerhetstekniska system. Deras uppdrag spänner över nyproduktion, ombyggnation, industri, offentlig sektor och myndigheter med säkerhetsskyddsavtal. Hos Assemblin Säkerhet finns möjligheter för dig som är tekniker, konstruktör eller projektledare att arbeta i tekniknära roller med tydligt ansvar – i projekt som ställer krav på både precision och helhetsperspektiv. Verksamheten bedrivs lokalt med starka team, men med styrkan från en rikstäckande organisation. Assemblin Säkerhet söker nu flertalet projektledare med bakgrund inom säkerhetsbranschen till flera av sina kontor! Arbetsuppgifter Som projektledare driver du projekt inom brand och säkerhet från start till mål med fullt ekonomiskt ansvar. Du leder team genom installationer inom fastigheter, anläggningar och industri, från planering till slutbesiktning. Din vardag innebär att bygga relationer med kunder och leverantörer, coacha medarbetare och lösa utmaningar tillsammans med teamet. Du ansvarar för projektets ekonomi, bemanning och inköp samtidigt som du säkerställer säker arbetsmiljö. Du deltar i kalkylering och offertgivning, följer projektframsteg tätt och agerar snabbt vid förändringar. Som ledare engagerar du teamet i problemlösning, bryter ner projekt i tydliga delmål och uppmuntrar förslag från medarbetarna. I rollen rapporterar du till filial-, plats- eller avdelningschef beroende på hur teamet är organiserat. Rollen passar dig som vill ha stort eget ansvar, bygga kundrelationer och leda team mot konkreta resultat. Du får påverka både projektgenomförande och medarbetarutveckling med stöd från en erfaren organisation. Arbete i säkerhetsskyddsupphandlade avtal och projekt kan förekomma. Driver projekt inom brand och säkerhet från start till mål med ekonomiskt ansvar Leder team genom installationer inom fastigheter, anläggningar och industri från planering till slutbesiktning Bygga relationer med kunder och leverantörer, coacha medarbetare och lösa utmaningar med teamet Ansvarar för projektets ekonomi, bemanning och inköp samt säkerställer säker arbetsmiljö Deltar i kalkylering och offertgivning, följer projektet och agerar vid förändringar Engagerar teamet i problemlösning och tar fram delmål Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet från säkerhetsbranschen Erfarenhet av en ledande roll, såsom arbetsledare, ledande montör eller motsvarande B-körkort Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift För att trivas i rollen ser vi att du är en person med ett starkt entreprenörskap och drivs av att nå dina och företagets uppsatta mål. Vi ser även att du är avslappnad i sociala situationer och gillar att ha många kontaktytor. I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team och därför är det viktigt att du uppskattar att jobba tillsammans med andra, att du ser till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat. Vidare tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter och missar sällan detaljer eftersom du planerar ditt arbete på ett strukturerat sätt och jobbar systematiskt. Du tycker om att göra saker ordentligt och har en grundlig arbetsprocess så att inget lämnas ogjort. Övrig information Start: Enligt överenskommelse  Plats: Kontoret i Linköping, Mariestad, Norrköping, Nyköping och Södertälje Lön: Enligt överenskommelse  Som en del av rekryteringsprocessen görs en UC-kontroll och utdrag ur belastningsregistret kommer efterfrågas. För slutkandidater görs även en säkerhetsprövning. Under anställningen görs slagningar regelbundet i motsvarande system av både Assemblin Säkerhet och deras kunder. Tjänsten annonseras under sommaren där Bravura genomför telefonavstämningar och intervjuer löpande. Vecka 32-33 följs urvalet upp med Assemblin Säkerhet som börja träffa kandidater från vecka 34. Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist

3 dagar sedan
Sista ansökan:
10 december 2025
Socialsekreterare vuxenenheten
MARIESTADS KOMMUN
Socialsekreterare

Inom socialförvaltningen pågår ett ständigt utvecklings- och förbättringsarbete för att skapa bättre förutsättningar för en välmående personal med fokus på de vi är till för. Vi arbetar för en stark gemenskap med stor tillit där vi stöttar varandra och har kul på jobbet! Vi är engagerade och drivs av vår vision om att bli Sveriges bästa socialtjänst! Nu söker vi en socialsekreterare som vill vara med att skapa positiva förändringar för individer. Är du utbildad socionom och trivs med att arbeta utredande? Då kan du vara den vi letar efter! ARBETSUPPGIFTER Vuxenenhetens uppdrag är att utreda, tillgodose stöd och behandling samt följa upp insatser för vuxna personer från 18 år och uppåt som har problem med missbruk eller beroende av alkohol, narkotika och/eller spel om pengar. Myndighetsutövning förekommer även inom områdena våld i nära relation, socialpsykiatri samt bostäder. Du kommer tillhöra en arbetsgrupp med flera socialsekreterare och som arbetsleds av 1:e socialsekreterare och enhetschef. Vi ser stort värde på det sociala arbetet och vi möter klienterna i den situation de befinner sig i. Arbetet bygger på att skapa relation, allians och tillit genom ett respektfullt bemötande. I arbetsuppgifterna ingår att utreda, besluta och följa upp insatser enligt SoL eller LVM. En viktig del i arbetet är att stötta och motivera den enskilde till förändringsprocesser. Du samordnar och vägleder de olika kontakter och/eller insatser som den enskilde har från det att utredning inleds till att ärendet avslutas på enheten. Vi söker nu dig som har kompetens inom både missbruk, psykisk ohälsa samt våld i nära relation. Detta kan vi erbjuda dig; - Konkurrenskraftig lön - Individuellt anpassade kompetensutvecklingsplaner - Möjlighet till viss del distansarbete efter samråd med enhetschef - Gemensamma fredagsfrukostar - Möjlighet till semesterväxling - Förmånscykel - Friskvårdsbidrag Arbetsplatsen utgår från Maria Nova i centrala Mariestad och vi arbetar heltid måndag-fredag 08-17. KVALIFIKATIONER För tjänsten ska du ha socionomexamen samt erfarenhet av arbete med myndighetsutövning. Vi ser gärna att du har arbetat med personer som har missbruk, psykisk ohälsa och/eller samsjuklighet. Det är meriterande om du har utbildning i ASI, FREDA, Patriark eller andra bedömningsinstrument, likaså erfarenhet av arbete med våld i nära relationer. Din roll innebär en nära samverkan med andra aktörer både internt och externt, därför krävs det att du har en god samarbetsförmåga, att du är serviceinriktad samt att du är värdegrundsstyrd. För oss är det viktigt att ha roligt på jobbet! Att du är positiv, prestigelös och stöttande är därför viktiga egenskaper. När du gör din ansökan vill vi ha ett cv där dina tidigare meriter framgår. Det personliga brevet kan du däremot utesluta, istället får du besvara några urvalsfrågor. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och goda referenser. Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan. ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Vid ett anställningserbjudande ber vi dig att visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Specialpedagog med placering förskola
MARIESTADS KOMMUN
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Mariestads kommun har ett uttalat mål att tidigare upptäcka behov hos elever och sätta in rätt stöd i tid. Därför har man beslutat att satsa på tillgång till specialpedagoger inom barn och elevhälsan. Vi söker nu en specialpedagog med placering inom förskolan som ska arbeta förebyggande och hälsofrämjande med fokus på god kvalitet. Är du en riktig lagspelare som trivs att arbeta teambaserat? Har du god kommunikativ förmåga samt lätt för att bygga och bibehålla goda relationer? Då kan det vara dig vi letar efter! ARBETSUPPGIFTER Som specialpedagog hos oss är du anställd inom barn- och elevhälsan och arbetar på uppdrag av rektor. Du är en del av det främjande och förebyggande arbetet för barnen i förskolans verksamheter och har ett tätt samarbete med rektor, lärare och övriga medarbetare inom barn- och elevhälsan. Tillsammans arbetar ni för att ge alla elever så bra förutsättningar som möjligt till inlärning och utveckling.  Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av; - verksamhetsstöd i form av konsultation och handledning till pedagoger. - teamarbete kring barn i behov av stöd och förskolerelaterade utredningsuppdrag på såväl organisations-, grupp och individnivå. Arbetet är omväxlande och kommer att innebära många kontakter både internt och externt såsom vårdnadshavare samt samarbetspartners inom primärvård, socialtjänst och BUP. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad specialpedagog. Du har en god förmåga att arbeta både organisatoriskt och med enskilda barn och grupper. Du gillar att arbeta tillsammans med andra och du agerar prestigelöst i sådana sammanhang. Det är angeläget att du har en förmåga att skapa engagemang, förtroende och delaktighet. Som person är du närvarande, lyhörd, tydlig och organiserad, samt väl förtrogen med skolans styrdokument. Du har lätt för att skapa goda relationer och är en kvalificerad samtalspartner i pedagogiska frågor, med barn, vårdnadshavare, kollegor samt med andra aktörer. Du ser möjligheter i förändringar och har ett positivt och tillmötesgående förhållningssätt samt tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du använder dig av beprövad erfarenhet och forskning för att analysera samt utvärdera resultat som grund för förbättringsarbete på olika nivåer; barn och elevers lärande, undervisningspraktik samt organisation och rutiner.  Som specialpedagog ska du ha god språklig och skriftlig förmåga samt erfarenhet och kunskap om systematiskt kvalitetsarbete. Vidare är du van vid digitala verktyg och kompensatoriska hjälpmedel i undervisningen. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav för tjänsten. Stämmer beskrivningen in på dig och din kompetens? Välkommen med din ansökan!  När du gör din ansökan vill vi ha ett cv där dina tidigare meriter framgår. Det personliga brevet kan du däremot utesluta, istället får du besvara några urvalsfrågor. Rekryteringsprocessen sker löpande och därför kan intervjuer och tillsättning av tjänsten ske innan sista ansökningsdag. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och goda referenser. ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Vid ett anställningserbjudande ber vi dig att visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Part Precision söker Cnc-operatör
NearYou Sverige AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Om företaget Part Precision Sweden är en ledande leverantör inom skärande bearbetning av högprecisionskomponenter för medicinteknik och finmekanik. Nu söker vi en erfaren och engagerad CNC-operatör som vill vara med och tillverka detaljer som gör verklig skillnad – komponenter som bidrar till att förbättra människors livskvalitet. Hos oss blir du en viktig del av ett kompetent team med fokus på kvalitet, noggrannhet och teknisk utveckling. Tjänstebeskrivning Som CNC-operatör hos oss kommer du att arbeta med att ställa in och köra moderna CNC-längdsvarvar för att tillverka noggranna detaljer i material som titan, rostfritt stål och andra högkvalitativa metaller. Du ser till att produkterna håller hög kvalitet genom att göra noggranna kontroller under arbetets gång. I rollen ingår också att hitta smarta sätt att göra produktionen ännu bättre och effektivare. Arbetstiderna är initialt dagtid, Kväll och helgarbete kan förekomma. Vi söker därför dig som är flexibel och kan anpassa dig efter behov. Kvalifikationer Vi söker dig som har ett tekniskt intresse och vill arbeta med moderna maskiner i en miljö där kvalitet och precision står i fokus. Har du erfarenhet av CNC-bearbetning, gärna längdsvarvning, är det ett stort plus – men vi välkomnar också dig som har annan teknisk bakgrund och är nyfiken på att utvecklas i rollen. Du behöver kunna arbeta noggrant och metodiskt, och vara van vid eller intresserad av att lära dig hur man mäter och kontrollerar detaljer. Vi ser gärna att du har: • Erfarenhet av CNC-bearbetning eller annan verkstadsteknisk bakgrund • Grundläggande kunskaper i mätteknik och ritningsläsning • Intresse för teknik och problemlösning • Förmåga att arbeta både självständigt och i team • God kommunikationsförmåga på svenska Vad erbjuder vi dig? Hos oss får du chansen att arbeta med spännande och innovativa produkter som verkligen gör skillnad. Vi är ett familjärt företag med stark sammanhållning, där du som medarbetare blir en viktig del av både teamet och utvecklingen framåt. Här finns goda möjligheter att växa och utvecklas i din roll. Arbetet kommer att utföras i vår nya, moderna lokal som är utformad för att skapa en trivsam och effektiv arbetsmiljö med fokus på både teknik och arbetskomfort. Om NearYou Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringskonsult Patrik Johansson 070 785 84 09. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast, dock senast 2025-06-08. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot CV via e-post. Välkommen med din ansökan! Att arbeta som konsult på NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se

3 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Part Precision söker Behovsarbetare
NearYou Sverige AB
Övriga maskin- och processoperatörer vid stål- och metallverk

Om företaget Part Precision Sweden, en ledande aktör inom skärande bearbetning av högprecisionskomponenter, söker nu en flexibel och ansvarsfull medarbetare för en behovsanställning. Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande produkter som gör verklig skillnad. Tjänstebeskrivning I denna roll kommer du att utföra varierande arbetsuppgifter som bland annat bearbetning, tvätt och avsyning av komponenter. En viktig del av ditt arbete är kvalitetskontroller för att säkerställa att produkterna håller den höga standard vi är kända för. Arbetstiderna kan variera. Arbete kan förekomma både på vardagar och helger, vi söker därför dig som är flexibel och kan anpassa dig efter behov. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Erfarenhet av tidigare industriarbete • Noggrannhet och intresse för att arbeta med kvalitetskontroller. • Förmåga att arbeta både självständigt och i team. • Goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt. Meriterande: • Erfarenhet av CNC-bearbetning, men detta är inget krav. Vad erbjuder vi dig? Har du frågor, så tveka inte att ringa konsultchef Patrik Johansson 070 785 84 09 Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot CV via e-post. Välkommen med din ansökan! Om NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare. Att arbeta som konsult på NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se

3 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
CNC lärare till Kunskapscompaniet på Kriminalvårdsanstalten Rödjan i Mar...
Watma Education AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Ditt uppdrag  Som yrkeslärare på Kunskapscompaniet ansvarar du för hela undervisningen inom programmet tillsammans med dina kollegor. Du planerar, förbereder och genomför lektioner i enlighet med de anvisningar och gällande regelverk som finns inom Skolverkets kursplaner, samt våra interna riktlinjer och policys. Undervisningen innefattar både teoretiska och praktiska moment och du bör vara kompetent inom båda dessa delar. För att ansöka vill vi att du  har en relevant utbildning inom utbildningsområdet, eller minst två (2) års dokumenterad yrkeserfarenhet inom det aktuella området.  har pedagogisk utbildning, eller minst ett (1) års erfarenhet av undervisning för vuxna (även unga vuxna 16–25 år). För att lyckas i rollen vet vi att du är En naturlig ledare som är utåtriktad och värderar allas olikheter. Vänlig och empatisk och har lätt för att bygga goda relationer med deltagare och kollegor. Villkor Anställningsform: Tillsvidare, semestertjänst. Provanställning tillämpas. Tillträde: augusti 2025. Vi strävar efter att erbjuda en fördomsfri och inkluderande rekryteringsprocess. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan, där vi efterfrågar ditt CV men du behöver inte skicka med något personligt brev. För att få veta lite mer om dig vill vi istället att du besvarar ett antal frågor som du hittar om du klickar vidare till ansökan. Om du går vidare efter ansökan kan du komma att få en länk till ett arbetspsykologiskt test. Testerna vi använder tar utgångspunkt i aktuell forskning och fungerar som ett stöd i bedömningen. Våra rekryteringsprocesser består av flera steg, och ofta mer än en intervju. Vi tycker att det är ytterst viktigt att vi ger oss själva den tid som krävs för att få en god bild av varandra - du ska ju välja oss och vi ska välja dig! Emellanåt är det många som söker till en tjänst och då kan processen dra ut något på tiden av den anledningen. Du kan dock vara säker på att vi gör allt vi kan för att hålla dig uppdaterad och återkoppla längs vägen.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Sommar 2025 Distributionschaufförer C till Mariestad
WeStaff Sweden AB
Lastbilsförare m.fl.

WeStaff Sweden är ett snabbt växande konsult- och rekryteringsföretag i Sverige. Vi bemannar nu upp vår kund i Mariestad. Sök jobbet och bli en del i ett gäng med trevliga kollegor. Vi söker chaufförer till vår kund Spendrups bryggeri! Detta är ett sommaruppdrag på fasta scheman från mitten av maj till och med v.33. För rätt person finns det möjlighet att fortsätta uppdragen in i hösten. Vi anställer löpande så skynda dig och sök jobbet! Ditt nya jobb WeStaff Sweden söker nu C-chaufförer till Sveriges största företag inom distribution. Våra kunder är belägna i Mariestad. Är du en chaufför med hög servicekänsla, ordningssinne, noggrannhet och har en glad inställning på jobbet? då är detta jobbet för dig! Uppdragen är väldigt attraktiva med god ersättning, sänd in din ansökan redan idag. Arbetsuppgifter Du kommer distribuera gods till kunder, runt och omkring Mariestad med omnejd. Arbetet består av lastning, lossning och distribution, vanligtvis i burar eller pall. Varje dag är det flera leveransstopp till olika kunder, det är viktigt att du trivs med att ha kundkontakt, och har en positiv energi och inställning.  Det förekommer tunga lyft under dagarna, god fysik är därför fördelaktigt att ha för att klara arbetstempot. Arbetstid: Sommaruppdrag/Fasta scheman/Heltid Måndag-Fredag. Arbetstider: Dagtid, arbetspassens längd är 8 timmar långa.  Företaget har kollektivavtal. Kravprofil Svenskt körkort med C-behörighet Svenskt YKB Truckkort (ledstapel) Digitalt förarkort Svenska i tal & skrift God samarbetsförmåga gentemot kunder och kollegor Vara tillgänglig för några veckors utbildning dagtid Vi erbjuder dig Som anställd hos oss på WeStaff Sweden erbjuder vi dig en trygg anställning med kollektivavtal och ett närvarande engagemang, med en personlig konsultchef. Din nya arbetsgivare WeStaff Sweden är ett stadigt växande konsult- och rekryteringsföretag inom transport. WeStaff Sweden är ett auktoriserat bemanning & rekryteringsföretag och innehar kollektivavtal. Våra värderingar är personlig relation, trygghet och långsiktighet i det vi gör varje dag. WeStaff Sweden erbjuder en mängd olika tjänster i Sverige. Kom och jobba med oss!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
AREA SALES MANAGER TILL MANNTEK
Hirely AB
Försäljnings- och marknadschefer

Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vill du arbeta med internationell försäljning, bygga relationer och vara med och forma framtidens lösningar inom industrin? Söker du ett arbete där du får växa, påverka och utmanas, på riktigt? Då kan rollen som Area Sales Manager hos MannTek Solutions vara det du letar efter. Som Area Sales Manager blir du en viktig del av ett engagerat team som arbetar globalt med att sälja tekniska helhetslösningar. Du är med från första kontakt till färdig affär – alltid med fokus på att förstå kundens behov, skapa värde och bygga långsiktiga relationer. Hos oss får du arbeta nära en chef som är närvarande, genuin och passionerad i sitt ledarskap. Här får du inte bara utrymme att ta ansvar, utan också möjlighet att växa, både som person och i din roll. Vi tror på att utvecklas tillsammans, och du kommer få ta del av mycket kompetens, stöttning och ett lag som vill framåt. Du har med dig en teknisk bakgrund, gärna inom industrin eller från liknande tekniskt komplexa miljöer. Det viktigaste är dock att du har ett starkt intresse för teknik, systemförsäljning och att förstå kundens behov. Du är nyfiken, har ett affärsdriv och motiveras av att skapa värde genom smarta och hållbara lösningar. DIN VARDAG Du kommer ha ett omväxlande och dynamiskt arbete där ingen dag är den andra lik. Rollen är internationell, men du utgår från vårt kontor i Mariestad, där du har nära till både kollegor, kunder och teknisk expertis. I din vardag kommer du att: Identifiera nya affärsmöjligheter och bygga upp kundrelationer världen över Ta fram kundanpassade lösningar tillsammans med projektteam och specialister Driva hela säljprocessen - från första möte till offert, förhandling och avslut Representera företaget på mässor, seminarier och kundevent Vara en naturlig brygga mellan teknik, kund och marknad Resa internationellt i samband med mässor, seminarier och kundevent VEM ÄR DU? Vi söker dig som är trygg i mötet med människor och har ett naturligt affärstänk. Du gillar att ta initiativ, bygga relationer och skapa resultat tillsammans med andra. Du är nyfiken, snabbfotad och trivs i en roll där tempot ibland är högt – men där glädje, lojalitet och laganda alltid är grunden. Vi tror att du har: Minst tre års erfarenhet av försäljning, affärsutveckling eller kundrelationer God kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt – på svenska och engelska Ett intresse för teknik och system, gärna med förståelse för industrins vardag En vilja att växa – både professionellt och personligt Förmåga att se helheten och tänka långsiktigt i det du gör Men framför allt söker vi dig som har en passion för försäljning och en stark drivkraft att utvecklas, tillsammans med oss. VILL DU VETA MER? I den här rekryteringen samarbetar MannTek tillsammans med Nexer Recruit. Kontakta gärna ansvarig rekryterare Amanda Eksell via e-post: [email protected]. telefon 070-7434173. Vi arbetar med löpande urval, så skicka in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2025-06-18. OM MANN TEKNIK AB MannTek är världsledande inom sina produktområden med säte i Mariestad. Företaget omsätter cirka 400 Mkr, har 130 medarbetare och dotterbolag i Kina, Indien och UAE samt säljkontor i bl.a. Tyskland, Holland, Spanien, England och Argentina. Exportandelen är 99 %. Vi tillverkar utrustning för säker och spillfri hantering av bränslen, kemikalier och gaser, där LNG är ett växande segment. MannTek är marknadsledande på kompletta bunkringssystem för fartyg, inklusive installation och global service. Expansionen omfattar även automation, slangar, säkerhetskopplingar och system för framtida bränslen som vätgas, metanol och ammoniak. Vi leder utvecklingen inom system för hantering av flytande vätgas (LH2) och är först i världen med sådan utrustning för bl.a. fordonstillverkning, rymdindustrin och skeppsbyggnad. Vi är stolta över vår företagskultur och är fullständigt övertygade om att kultur slår strategi. Vi tror på en stark gemenskap och att allas insatser är lika mycket värda. Vill du ha ett jobb där du kan utveckla dina idéer och få utlopp för din framåtanda och kreativitet då är möjligheterna obegränsade. Hos oss får du vara med på en resa där du lär dig mycket, får stort ansvar och blir en viktig del av ett lag som jobbar nära varandra. Vi är stolta över det vi gör - och ännu stoltare över hur vi gör det.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Integrationssamordnare, vikariat
MARIESTADS KOMMUN
Övriga yrken inom socialt arbete

Integrationsenheten är en del av socialtjänsten och har som uppgift att samordna kommunens insatser för integration av nyanlända och utrikesfödda.  Vår integrationssamordnare ska delvis täcka upp för annan roll under en period och därför söker vi dig som vill vara en viktig pusselbit i arbetet med våra nyanlända. Tjänsten är ett vikariat året ut med möjlighet till förlängning. Har du vana att möta och hjälpa människor från olika kulturer? Är du en samhällsintresserad person som har koll på olika myndigheters funktioner? Då kan du vara den vi letar efter! ARBETSUPPGIFTER I ditt uppdrag ska du arbeta med bosättning av flyktingar som kommunplaceras i Mariestads kommun. Du är närvarande i mottagandet utav nyanlända och ser till att de erhåller det som behövs vid en ankomst. Du arbetar mycket praktiskt, exempelvis med iordningsställande utav lägenheter, skaffa ID-kort, få plats i skola/förskola med mera. Du ska också ge information till nyanlända om olika myndigheters uppgifter och vid behov informera allmänheten om kommunens integrationsarbete. Arbetet bedrivs i nära samverkan med andra myndigheter såsom socialtjänst, Arbetsförmedlingen, Statens servicecenter, skolor och vuxenutbildning. I rollen ingår även att skapa samarbeten med olika organisationer och ideella föreningar för att skapa mötesplatser och därigenom göra det enklare för individen att integreras och bli självgående.  Uppdraget är ett vikariat året ut med möjlighet till förlängning. Tjänstgöringsgraden är mellan 50-100 % beroende på din erfarenhet och kompetens i kombination med mängden arbetsuppgifter som du tar över från ordinarie integrationssamordnare. Din arbetsplats utgår från Maria Nova vuxenresurs i centrala Mariestad. KVALIFIKATIONER För att vara aktuell för rollen som integrationssamordnare ser vi gärna att du har en högskoleutbildning med beteendevetenskaplig inriktning alternativt en annan relevant utbildningsbakgrund som arbetsgivaren finner lämplig. Har du dessutom erfarenhet från integrationsarbete för nyanlända personer ses det som särskilt meriterande. Som person har du en god människosyn, är lyhörd och anpassningsbar samt visar förståelse för människors olika bakgrunder och livsöden. Genom att vara inlyssnande men samtidigt inspirerande och lösningsfokuserad inger du ett förtroende hos de personer du möter.  Du ska ha god kännedom om det sociala välfärdssystemet och har förmågan att kunna skapa relationer och kontaktvägar i samverkan med andra myndigheter, organisationer och föreningsliv. Vidare ska du tycka om att omvärldsbevaka och hålla dig uppdaterad på gällande regelverk inom integrationsfrågor. I uppdraget som integrationssamordnare är det viktigt att du har en god dokumentationsförmåga och behärskar det svenska språket i tal och skrift. Det är ett plus om du kan tala fler språk än svenska och det är nödvändigt att du har förståelse för och gärna kännedom om flera olika kulturer. Körkort är ett krav för tjänsten. När du gör din ansökan vill vi ha ett cv där dina tidigare meriter framgår. Det personliga brevet kan du däremot utesluta, istället får du besvara några urvalsfrågor. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och goda referenser. Rekryterande chef är åter efter semester v. 31 och då påbörjas rekryteringsarbetet. ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Vid en intervju ska du legitimera dig samt inför ett anställningserbjudande ber vi dig visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

6 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025