Lediga jobb i Mjölby

Sök totalt 85 lediga jobb i Mjölby

Säljare - Coop Mjölby
Coop Butiker & Stormarknader AB
Butikssäljare, dagligvaror

Inspireras du som oss av matglädje, försäljning och hållbarhet? Coop Mjölby söker dig som vill vara med på resan mot att bli Sveriges bästa matkedja. Genom ett brinnande intresse för mat, service och försäljning levererar du ett kundmöte i världsklass i alla lägen! Är du redo? Vi erbjuder dig: Som Säljare på Coop är din viktigaste uppgift att genom ditt personliga bemötande överträffa varje kunds förväntningar. Hos oss får du därför ta ett stort eget ansvar för att fatta de beslut som gör att varje kund lämnar butiken med ett leende på läpparna. I varje Coop-butik arbetar vi som ett team och det är genom öppenhet, laganda och kreativitet som vi lyckas. Din arbetsplats inkluderar hela butiken och dina arbetsuppgifter kan komma att variera i takt med att du och din butik utvecklas. I ditt arbete ingår att: - Skapa den bästa kundupplevelsen i butiken med ett personligt bemötande, matglädje och inspiration - Delta i relevanta delar av den dagliga butiksdriften - Bidra till en kultur där vi bryr oss om varandra och når resultat genom samarbete - Arbeta aktivt med hållbara val i butik Vi har öppet när våra kunder vill handla, därmed kan arbetstiderna variera – dag, kväll & helg. Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid 8 timmar respektive 6 timmar per vecka. Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas. Tjänsten innefattar varuplock och kassa. Till denna tjänst söker vi dig som är 18 år eller äldre Antal tillsättningar: 2 Vem söker vi: För oss på Coop är det viktigt att ständigt lära oss av varandra för det är genom utveckling vi skapar resultat! Till oss på Coop tar du med dig och bidrar med: - Din goda sociala förmåga och din förståelse för ett bra kundmöte - Din positiva inställning och engagemang - Din samarbetsförmåga och vilja att ta ansvar för att nå gemensamma mål Det är meriterande om du har erfarenheter och kompetens inom detaljhandelsförsäljning och/eller serviceyrken. Även flerspråkighet och intresse/erfarenhet av olika kulturer är meriterande. Vi ser fram emot att vara en del i din utvecklingsresa. Genom dina personliga egenskaper och erfarenheter är du med och bidrar till en arbetsplats där vi tar hand om varandra, våra kunder och vårt samhälle. Resten lär vi dig på vägen. Välkommen till Coop! Kontaktpersoner: Ellen Nypelius | Butikschef Ansökningsprocessen: Som ett led i vårt arbete mot en så rättvis och fördomsfri rekryteringsprocess som möjligt har vi i denna process valt att samarbete med Hubert.ai. Efter ansökan kommer du om du är aktuell för tjänsten att bjudas in till in en chatt-baserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert. Genomför den så fort du har möjlighet. Intervjun tar cirka 10-15 min att genomföra. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. För våra slutkandidater kan vi komma att utföra bakgrundskontroll. Vi ser fram emot din ansökan! För att dina personuppgifter ska behandlas korrekt tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningar via mejl kommer inte med i vårt urval pga GDPR-rutiner. Coop är unikt! Det är lätt att tro att alla matbutiker är lika. Samma varor på hyllorna, samma kundvagnar och så kassan vid utgången. Men Coop är annorlunda eftersom vi ägs av våra 3,8 miljoner medlemmar. Det är vad som gör oss unika. Det ger oss också ett extra stort ansvar, men också extra stora möjligheter. Coop är en av Sveriges största arbetsgivare och vi drivs av uppgiften att ge alla tillgång till den goda maten. Vi är inne i en spännande förändringsresa mot att vara den goda kraften i mat-Sverige. Vi ska förenkla vardagen och ge alla tillgång till goda råvaror – något som är bra för både kropp, själ och vår miljö. Coop har länge levt i framkant och förverkligat vikten av ekologiskt tänkande. Vår fisk är certifierad, hönsen utsläppta och vårt egna varumärke Änglamark är utsett till Sveriges Grönaste Varumärke - men vår resa slutar inte där. Tillsammans med våra medarbetare arbetar vi varje dag tillsammans med våra kunder för att fortsätta vara bäst på hållbar utveckling och nu satsar vi ännu mer på att sprida matglädje och mer kärlek till bra råvaror. Coop Östra driver ca 200 Coop-butiker i Uppsala, Stockholmsområdet, Södermanland och Östergötland. Vi har en omsättning på ca 13 miljarder kr och är ca 5000 anställda, varav merparten är butiksanställda. Tillsammans kan och ska vi bli Sveriges bästa matkedja och den goda kraften i mat-Sverige! Coop värdesätter kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Igår
Sista ansökan:
17 juli 2025
Brinner du för bra gästupplevelser?
King Food AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Bli en del av Burger Kings flammande tillväxt! Är du redo att jobba i en miljö fylld med skratt, leenden och glädje i högt tempo? Vi söker dig som älskar att arbeta med människor, brinner för bra gästservice och gillar utmaningar! Varför välja oss? Bli kungen av teamwork – Lär dig samarbeta och få nya vänner. Gästservice i toppklass – Skaffa värdefull erfarenhet genom att behandla varje gäst som en KUNG! Flexibla arbetstider – Kombinera jobbet med skola och fritid. Karriärmöjligheter – Goda chanser till utveckling och avancemang. Spännande arbetsdagar – Variationsrika uppgifter och högt tempo. Hos Burger King får du utbildning i allt från att välkomna gäster till att laga de bästa burgarna. Du jobbar i team och bidrar med positiv energi och initiativ. I gengäld får du utmaningar, personlig utveckling, vänskap och minnen för livet! Vem är du?På våra restauranger bryr vi oss inte om en flashig CV – vi bryr oss om vem du är, vad du kan tillföra och (viktigast av allt) att du är redo att ge 100 % varje dag för att behandla varje gäst som en kung! Vill du bli en del av vårt team? Kontakta oss idag!

Igår
Sista ansökan:
12 december 2025
Auktionsmäklare
Blinto AB
Företagssäljare

Vi expanderar och söker nu en auktionsmäklare med placering i distriktet runt Motala och Vadstena med omnejd. Läs mer om rollen nedan.  Mer om rollen Rollen som auktionsmäklare innebär att sälja in vår tjänst genom att etablera och utveckla samarbeten med partners inom ditt försäljningsdistrikt. Vi riktar oss främst mot företag, men storleken på bolag och även typer av branscher kan variera mycket. En av de bästa delarna med rollen är variationen och friheten. Nedan ger vi exempel på vilka arbetsuppgifter som ryms i rollen. Du arbetar självständigt men ingår i ett team med aktivt stöd från våra olika roller på Blinto. Det är tillsammans vi lyckas! Du kommer dagligen vara på resande fot inom ditt distrikt med såväl inbokade som spontana kundbesök. När du får in ett uppdrag är det du som gör objektdokumentationen, där du tydligt beskriver objektet genom text, foto och film. Under auktionens gång jobbar både du som mäklare men även teamet på kontoret för att våra säljare och budgivare ska få en så bra upplevelse som möjligt. Vid de fall en auktion inte når det satta reservationspriset är det din uppgift att få till en affär som alla parter är nöjda med. Detta görs genom en förhandling mellan säljaren och högsta budgivaren. Sammanfattande kan man säga att du följer dina kunder genom hela auktionsprocessen, från start till mål. Din profil Vi söker dig som har jobbat med någon form av försäljning tidigare där du är van vid att bearbeta kunder via telefon, spontanbesök och genom befintligt nätverk. Du behöver ha B-körkort samt tala och skriva svenska flytande. Du behöver också ha goda kunskaper i engelska då vi har många utländska köpare. Det är meriterande om du har ett befintligt kontaktnät inom fordons-, åkeri- eller entreprenadbranschen. För att trivas på Blinto tror vi att du har ett driv och disciplin för att kunna genomföra det antal kundbesök som behövs för att nå dina och Blintos mål. Utöver det är du ansvarstagande, engagerad, positiv och har en förmåga att bygga och behålla trygga kundrelationer. Vi gillar att utvecklas, dels genom att bli större men även genom att bli bättre på det vi gör. Det är viktigt att du delar denna nyfikenhet, det vill säga att du gillar att utvecklas och att testa dig fram. Vi är ett modernt företag som använder flera olika tekniska lösningar och hjälpmedel för att kunna genomföra, men framförallt underlätta vårt arbete. Det är därför av stor vikt att du inte har några problem med att jobba i olika tekniska system. Mer info Tjänsten utgår från hemmet Du kommer få tillgång till tjänstebil Lönen är en fast lön med provision Vi kommer att ha en semesterpaus under veckorna 27-32 och vill därför informera om att vi inte kan garantera någon återkoppling förrän i mitten av augusti/början på september. Välkommen med din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
12 december 2025
Socialsekreterare till barn och unga, Omsorgs- och socialförvaltningen
Mjölby kommun
Socialsekreterare

Vi är Mjölby kommun. Tillsammans levererar vi service och tjänster, är samhällsbyggare och myndighetsutövare. Vårt arbete är till nytta för samhället och med medborgarens bästa i fokus – genom hela livet. Omsorgs- och socialförvaltningen har ett tydligt uppdrag - vi finns till för människor. Genom våra tjänster bidrar vi till ett självständigt och aktivt liv med meningsfull sysselsättning. Utveckling och trygghet i vardagen är vår drivkraft. Vår gemensamma målbild är att skapa bra välfärdstjänster. Det förutsätter ett stort och kunnigt engagemang. Likaså modiga satsningar på innovativ teknik i framkant. Individ- och familjeomsorgen är ett av omsorgs- och socialförvaltningens verksamhetsområden, vars uppdrag är att bedriva en effektiv och rättssäker myndighetsutövning där insatserna ska vara av god kvalitet med utgångspunkt i lägsta omhändertagandenivå och med klientens delaktighet i fokus. Enhet Barn och unga, som är en av sex enheter inom verksamhetsområdet, ansvarar för att ta emot och utreda samt bedöma behov av insatser för barn och unga med stöd av socialtjänstlagen och lagen om vård av unga samt handläggning av familjerättsärenden i enlighet med Föräldrabalken. Enhetens ansvar är att se till att beviljade insatser är av god kvalitet genom regelbundna uppföljningar. Nätverksarbete finns som en del i all utredning och handläggning inom enheten och Socialstyrelsens utredningsmetod Barns Behov I Centrum (BBIC) är grunden för handläggning av ärenden rörande barn och unga. Nu söker vi en socialsekreterare för vårt mottagningsteam och två socialsekreterare för utredning och uppföljning av barn och unga. Är du en person som tycker om utmaningar och få möjligheten att utveckla samt påverka? ARBETSUPPGIFTER Som socialsekreterare handlägger och dokumentera du ärenden gällande barn och unga 0-20 år. Dina arbetsuppgifter består av exempelvis skyddsbedöma, förhandsbedöma, utreda barns behov, starta upp samt följa upp insatser och placeringar enligt socialtjänstlagen och lagen om vård av unga. Du har ansvar att genomföra fattade beslut som berör dina eller kollegors ärenden. Du kommer främst att arbeta med placerade barn men andra arbetsuppgifter kan förekomma utifrån verksamhetens behov. I rollen kan ansvar för akuta ärenden förekomma, vilket ibland innebär arbete utanför ordinarie arbetstid. I arbetsuppgifterna ingår det att samverka med interna och externa samverkansparter, exempelvis inom enheten, individ och familjeomsorgen, socialjouren, barn och ungdomspsykiatrin samt utbildningsförvaltningen. I din roll ingår det även att skriva handlingar till domstolar och deltar i förhandlingar. KVALIFIKATIONER Du har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig motsvarande socionomexamen. Det krävs att du har B-körkort. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av handläggning barn och unga 0-20 år med stöd av socialtjänstlagen, lag om vård av unga (LVU) samt lag om placering av barn i skyddat boende (LBS). Det är även meriterande om du har kunskap inom området våld mot barn, våld i nära relationer eller hedersrelaterat våld. Ytterligare meriterande är kunskap om metoden Signs of Safety. Som person har du förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag. Du har förmågan att tala tydligt samt utstrålar trovärdighet och självförtroende. Du levererar resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Systematiskt, metodiskt och pålitligt arbetssätt är naturligt för dig. Du har lätt för att fokusera på kundens behov och uppnå god kundtillfredsställelse.  Du har förmågan att följa instruktioner, procedurer, lagstadgade krav och policy samt förhålla dig till uppsatta tidsplaner. Du har förmågan att prestera i en pressad miljö och hantera svåra situationer. Du förblir optimistisk inför utmaningar och har förmågan att acceptera och lära av kritik. Vi är en trygg och hållbar arbetsgivare. Stor nog att erbjuda medarbetare goda arbetsvillkor och spännande utvecklingsmöjligheter. Liten nog för nära samarbeten, delaktighet och inflytande. Med fokus på vårt uppdrag, att göra nytta för samhället, möjliggör vi utrymme för eget ansvar och kreativitet. Tillsammans driver vi kommunen och den hållbara samhällsutvecklingen framåt. ÖVRIGT Vår kommun är expansiv med cirka 28 600 invånare. Vi har nära till varandra och nära till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: Världsvan och hemkär. Världsvan står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. Hemkär står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv. I din ansökan bifogar du relevanta utbildningsintyg och examensbevis som styrker ditt CV. Om du kommer vidare till intervju kommer vi kontrollera din ID-handling. Läs mer om vår rekryteringsprocess på www.mjolby.se/ledigajobb.

Igår
Sista ansökan:
9 juli 2025
Industriarbetare sökes till Väderstad
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Montörer, metall-, gummi- och plastprodukter

Om företaget Väderstad Group förser det moderna lantbruket med högeffektiva lantbruksmaskiner och metoder. Koncernen är familjeägd och huvudkontoret ligger i Väderstad, Sverige. Väderstad Group finns idag representerat i 40 länder.  Dina arbetsuppgifter Vi söker montörer, materialhanterare, svetsare och lackerare. Montör: Montera små och stora komponenter – uppgifterna varierar beroende på avdelning. Materialhanterare: Ansvarar för att leverera material till produktionen och viss lagerhantering. Svetsare: Du kan antingen jobba med manuell- eller robotsvets. Där du svetsar/producerar delar/ramar enligt ritning och standard, samt kvalitetssäkrar och utför operatörsunderhåll av fixturer och maskiner. Som robotsvetsare hanterar du även stopp i roboten.  Lackerare: Du kommer utöver din huvuduppgift, lackering, även arbeta med kvalitetskontroll, upp- och nedhängning av material, maskering och truckkörning. Arbetstid: 2-skift: 05:54-15:06 mån-tors, 05:54-14:24 fre. 15:00-23:36 mån-tors, ledig fre. Vi söker olika profiler Som montör söker dig som gärna har tidigare erfarenhet av montering, antingen från arbetslivet eller från fritiden. Med fördel är du tekniskt intresserad och har vana vid att använda olika typer av verktyg. Gällande materialhantering ser vi att du har erfarenhet sedan tidigare av truckkörning, alternativt annat förekommande fordon inom lager/industri. Du kan även trivas med enklare plock och pack där inte specifikt truckkörning är en del av arbetsdagen. Som svetsare söker vi dig med erfarenhet av antingen manuell- eller robotsvets. För lackerare söker vi dig med erfarenhet av industriell lackering. Väderstad värdesätter även personliga egenskaper högt och letar efter dig som är en god kollega, pålitlig och har hög arbetsmoral. Krav: - Körkort - Traverskort (kan få hjälp med utbildning inför start, men bekosta själv) - Specifika truckbehörigheter beroende på avdelning och uppdrag(kan få hjälp med utbildning inför start, men bekosta själv) -  Specifika svetsutbildningar beroende på avdelning och uppdrag Ansökningsförfarande Tjänsten är en konsultlösning där du blir anställd på Skill men uthyrd som konsult hos Väderstad. Efter 6 månaders anställning hos Skill finns goda chanser till en tillsvidareanställning och slutmål att bli fastanställd hos Väderstad. I den här processen sker urvalsarbetet med början vecka 31, men du är varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag! Annonsen är för kommande behov och tiden för eventuell tillsättning kan därmed variera. Bakgrundskontroll genomförs på slutkandidat. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare  Jesper Björklund, [email protected]. Vi tar ej emot ansökningar via telefon eller mail. Välkommen in med din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
11 december 2025
Lärare i SFI/SVA till Språkintroduktion på Introduktionsprogrammen, visstid
Mjölby kommun
Grundskollärare

Vi är Mjölby kommun. Tillsammans levererar vi service och tjänster, är samhällsbyggare och myndighetsutövare. Vårt arbete är till nytta för samhället och med medborgarens bästa i fokus – genom hela livet. Kungshögaskolan är en av två gymnasieskolor i kommunen med ca 450 elever och 50 personal. Här finns följande program: Naturvetenskapsprogrammet, Ekonomiprogrammet, Samhällsvetenskapsprogrammet, Vård- och omsorgsprogrammet, Barn- och fritidsprogrammet och Introduktionsprogrammen. Kollegiet är en stabil grupp bestående av såväl engagerade, kunniga och kompetenta lärare, elevhälso- och administrativ personal. Vill du vara med och utveckla vår skola kring anpassade lärmiljöer och förhållningssätt, ledarskap och språkinlärning? ARBETSUPPGIFTER Vi söker en lärare till vårt Introduktionsprogram med mentorsansvar för våra elever på Språkintroduktion, där du också kommer att undervisa i SFI och/eller SVA.   Verksamhetens mål och uppdrag är att främja lärande där individen stimuleras att inhämta och utveckla kunskaper och värden. Skolan ska i samarbete med hemmen främja elevers allsidiga personliga utveckling till aktiva, kreativa, kompetenta och ansvarskännande individer och medborgare. Som lärare skall du utifrån de krav och mål som ställts upp i skollag, läroplan och kursplaner verka för att eleverna ska få en så god utveckling som möjligt, såväl kunskapsmässigt som socialt, samt aktivt påverka och stimulera eleverna att uppnå målen. Du skapar undervisning som utifrån lärarens tolkning och förståelse möter kraven i skollag, läroplan, kursplan och ämnesplan. Du ska vara ämneskunnig, handleda elever, planera och leda undervisning, bedöma och betygsätta kunskapsutvecklingen. KVALIFIKATIONER Du som söker har en lärarlegitimation som passar för undervisning på Språkintroduktion. Det är meriterande om du har erfarenhet av denna typ av arbete sedan tidigare. Vi söker dig som gillar utmaningar och är nyfiken på nya människor. Ditt ledarskap kännetecknas av stor flexibilitet, tydlighet och du har förmågan att leda och motivera elever samt skapa en trygg och utvecklande undervisningsmiljö.  Du kan arbeta självständigt och planerar upp undervisningen av SVA på IM-programmen och genomföra denna och du behöver också känna dig trygg i mentorskapet som uppdraget på IMS innebär. Du har en god samarbetsförmåga och är relationsskapande, då goda relationer med såväl elever, vårdnadshavare som kollegor är grundläggande för arbetet. Du ser möjligheter, har god pedagogisk förmåga och gillar när det händer mycket omkring dig. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi är en trygg och hållbar arbetsgivare. Stor nog att erbjuda medarbetare goda arbetsvillkor och spännande utvecklingsmöjligheter. Liten nog för nära samarbeten, delaktighet och inflytande.  Med fokus på vårt uppdrag, att göra nytta för samhället, möjliggör vi utrymme för eget ansvar och kreativitet. Tillsammans driver vi kommunen och den hållbara samhällsutvecklingen framåt. ÖVRIGT Vår kommun är expansiv med cirka 28 600 invånare. Vi har nära till varandra och nära till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: Världsvan och hemkär. Världsvan står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. Hemkär står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv. I din ansökan bifogar du relevanta utbildningsintyg och examensbevis som styrker ditt CV. Om du kommer vidare till intervju kommer vi kontrollera din ID-handling. Läs mer om vår rekryteringsprocess på www.mjolby.se/ledigajobb.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Legitimerad sjuksköterska/distriktsköterska, Vårdcentralen Mantorp
REGION ÖSTERGÖTLAND
Distriktssköterskor

Är DU nyfiken på Primärvård? Eller en ny arbetsplats? Vårdcentralen Mantorp söker en distriktssköterska/sjuksköterska. Välkommen till en trevlig och positiv arbetsgrupp. Vårt erbjudande Primärvårdscentrum Östergötland består av 33 regiondrivna vårdcentraler, Vårdcentrum Finspång, Barnhälsovårdsenheten, 1177- och jourcentraler kväll och helg och Allmänmedicinskt utbildningscentrum. Vi bedriver en bred primärvårdsverksamhet där vi erbjuder vård till alla genom hela livet; nyfödda, barn, ungdomar, vuxna, äldre och patienter i livets slutskede. Vi är en framåtblickande organisation med stort fokus på bra arbetsmiljö, utveckling och god hälsa. Vi arbetar aktivt för att skapa förutsättningar för hållbart arbetsliv samtidigt som vi har ett utvecklingsinspirerat arbetssätt för att möta framtidens utmaningar inom primärvården. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som vill göra karriär inom ditt yrke, bli chef alternativt gå vidare på andra sätt, genom exempelvis specialisering eller forskning. Vårdcentralen i Mantorp ligger mitt i Mantorp, 2 minuters promenad från pendelstationen. Med Östgötapendeln tar det dig 13 minuter att åka till Linköping och 7 minuter till Mjölby. Mantorp är ett snabbt växande samhälle på östgötaslätten med drygt 4 000 invånare, med omkringliggande landsbygd innebär det att vårdcentralen har cirka 7 300 listade patienter. Vårdcentralen är välfungerande med god ekonomi och stabil bemanning. Vår målsättning är att erbjuda trygg och säker vård med god kvalitet, god tillgänglighet och ett bra bemötande.  På vårdcentralen finns läkarmottagning, distriktssköterskemottagning, samtalsmottagning, BVC, äldrevårdsmottagning samt sköterskebaserad diabetes- blodtrycks-, astma/KOL, bensår–och inkontinensmottagning. Vårdcentralen har ett väletablerat och gott samarbete med vårdgrannar, såsom hemsjukvård och SÄBO inom Mjölby kommun. Vi har en god arbetsmiljö och är stolta över vår arbetsplats. Vi är en liten arbetsgrupp med 26 medarbetare som arbetar nära varandra i ett öppet arbetsklimat. Vi har under våren påbörjat ett utvecklingsarbete som innebär ett nytt och spännande sätt att arbeta i team där läkare och sjuksköterska jobbar mycket närmare varandra för att uppnå bättre kontinuitet och säkerhet för våra patienter och ett bättre arbetsklimat för alla medarbetare. Vill du vara med i denna utveckling? Läs också gärna om regionens karriärstege för sjuksköterskor och dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning Vi har nu en vakans och söker därför ytterligare en distriktssköterska/sjuksköterska till vårdcentralen. Du kommer ha varierande arbetsuppgifter och samarbeta nära andra yrkesprofessioner. I uppdraget ingår mottagningsverksamhet och telefonrådgivning i Tele-Q vilket alla distriktssköterskor/sjuksköterskor på vårdcentralen har i sina tjänster. Vi behöver också förstärkning på vår diabetesmottagning så erfarenhet eller intresse för detta är välkommet. Vi ser positivt på fortsatt kompetensutveckling och fortbildning. Tjänstgöring på Jourcentralen i Motala varje 6:e helg kan ingå i tjänsten från 2026. Vi erbjuder dig som ny distriktssköterska/sjuksköterska en skräddarsydd introduktion efter dina behov. Arbetsgrupp Mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här. Om dig Du är legitimerad sjuksköterska eller distriktssköterska, meriterande är erfarenhet, alternativt intresse för diabetes. Det är även meriterande med erfarenhet av telefonrådgivning och tidigare arbete inom primärvård, men inte ett krav. Du behärskar svenska språket i tal och skrift. Ansökan och anställning Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.  Vi ser framemot din ansökan! Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Kreditchef till Toyota Material Handling Commercial Finance i Mjölby
Mpya Finance AB
Finansanalytiker och investeringsrådgivare m.fl.

Vi på Mpya Finance har fått äran att hantera rekryteringen av en affärsnära Kreditchef till Toyota Material Handling Commercial Finance och söker dig som kombinerar en stark finansiell kompetens med ett tryggt och tydligt ledarskap. Har du en bakgrund inom kredithantering och en gedigen erfarenhet som ledare? Är du van att fatta beslut, driva utveckling och att arbeta strukturerat med processer, policys och styrning? Om ja, då kan du vara den vi söker. På Toyota Material Handling Commercial Finance arbetar 50 medarbetare, varav hälften är baserade på deras huvudkontor i Mjölby och hälften på deras filialer runtom i Europa. Deras centrala funktioner på huvudkontoret arbetar inom områden som affärsutveckling, finansiering, ekonomi, risk och compliance – alla med ett gemensamt mål: att leverera trygga och smarta finansiella lösningar till deras kunder. Huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen som kreditchef arbetar du strategiskt och affärsnära med fullt ansvar för kreditavdelningen – en central roll för att företaget ska lyckas uppfylla affärsmålen. Du ingår i företagets ledningsgrupp och har två direktrapporterande chefer som leder var sitt litet team, vilket innebär att du indirekt ansvarar för ytterligare tre medarbetare. Tjänsten är baserad på det europeiska huvudkontoret i Mjölby och du rapporterar direkt till VD. Ansvara för att driva och utveckla kredithantering och samtliga processer inom kreditområdet Arbeta nära affärsenheterna för att säkerställa förstklassig intern kreditrådgivning Kommunicera uppdateringar från kreditavdelningen till såväl ledningsgruppen som övriga delar av verksamheten Leda och coacha ditt team, samt hantera personalfrågor Aktivt deltagande i flera forum, såsom managementmöten, styrelsemöten och kreditmöten Vem letar vi efter? Som sökande till denna tjänst har du en akademisk examen inom ekonomi eller finans. Du har god erfarenhet av kredithantering, gärna från en finansiell organisation eller bank, samt god kännedom om finansiella regelverk. För att lyckas i rollen trivs du när du får kombinera strategiskt ansvar med operativt ledarskap. Vidare ser vi att du har erfarenhet från att vara ledare i en komplex och snabbrörlig miljö och motiveras av att få påverka verksamheten framåt. Du är trygg med att arbeta i Excel och besitter en hög systemvana. Du talar och skriver engelska och svenska flytande. Som person beskrivs du som trygg, kommunikativ och tydlig. Du är analytisk och förändringsbenägen – du utmanar gärna med nya arbetssätt och hittar lösningar. Har vi väckt din nyfikenhet och vill du höra mer? Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt, dock senast den 30 juni 2025. I den här rekryteringen samarbetar Toyota med Mpya Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Anna Haga på 070-971 00 16 eller [email protected], alternativt Anna Wetterlöv på 070-971 01 66 eller [email protected] Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Kvinna i Mjölby söker personlig assistent
Saand Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi nya vikarier till vår uppdragsgivare i centrala Mjölby. Uppdragsgivaren bor i en egen lägenhet, hon är rullstolsburen och har hjälp med det mesta i sin vardag. Uppdragsgivaren tränar mycket antingen Boccia eller på Gym. Hon tycker om att hitta på saker när hon är ledig det gäller att du som assistent är aktiv samt att du gillar att laga mat. Uppdragsgivaren åker ofta på tävlingar vilket innebär att schemat kan ändras man arbetar mer i perioder och minder i perioder det innebär att man måste vara flexibel. Arbetstiderna varierar ibland arbetar man heldag 07:00-22:20 eller så är passet uppdelat på förmiddag och eftermiddag. Om uppdragsgivaren blir sjuk kan det bli så att man måste stanna över natten. Det krävs även Mycket goda kundskaper i svenska både i tal och skrift då uppdragsgivaren använder sig av Bliss karta för att kommunicer. Känner du att annonsen stämmer in på dig? Skicka då gärna in din ansökan.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
Hundförare (kriminalvårdare med funktionsuppdrag) till Anstalten Skänninge
Kriminalvården
Kriminalvårdare

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Läs mer om Anstalten Skänninges verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/skanninge/#verksamhet ARBETSUPPGIFTER Kriminalvårdens hundekipage, hundförare och narkotikasökhund, är en myndighetsgemensam resurs och har som främsta uppgift att komplettera det övriga säkerhets- och kontrollarbetet i syfte att förhindra införandet av droger samt omhänderta droger som förts in. Detta innebär bland annat i praktiken visitation av lokaler, fordon, post, perimetrar samt även preventivt arbete i samband med besök och utevistelser. Tjänsten innebär även att bistå i utbildningar av personal i drog- och säkerhetsfrågor. Att vara hundförare är ett funktionsuppdrag som du har i din roll som kriminalvårdare. Hundförare är en nationell resurs och får sitt uppdrag både från huvudkontoret och regionalt. Som hundförare är du direkt underställd kriminalvårdsinspektören på anstalten Skänninge och har i funktionsuppdraget placering på Anstalten Skänninge. Arbetsuppgifterna i funktionsuppdraget innebär att vara hundförare och fodervärd åt en av Kriminalvårdens narkotikasökhundar. De främsta arbetsuppgifterna för hundekipaget är att genomsöka lokaler efter narkotika och arbeta mot de olika införselvägarna inom hela regionen, i samarbete med regionens övriga hundförare. Arbetet innebär även att träna och efterhålla hundens sökkunskap samt lydnad. I rollen som hundförare är ansvaret ditt att hålla hunden i form genom vila och aktivitet, även utanför arbetstid. Det är också krav på att uppförda handlingsplaner och Kriminalvårdens riktlinjer följs. I arbetet kan även andra säkerhetsrelaterade arbetsuppgifter komma att ingå. Du blir hundförare efter godkänd certifiering som man gör efter godkänd utbildning. Funktionsuppdraget är tillsvidare, men kan avslutas om man inte följer sina åtaganden mot fodervärdsavtalet, inte klarar att hålla hunden tjänstbar (vilket kontrolleras genom årlig certifiering) eller av andra skäl som arbetsgivaren beslutar om. Väljer du senare att avbryta funktionsuppdraget eller när beslut om det fattas, har du en grundanställning som kriminalvårdare vid anstalten Skänninge. Har du inte genomgått Kriminalvårdens grundutbildning för kriminalvårdare kommer det vara obligatoriskt att genomgå den vid avslutat funktionsuppdrag. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är trygg, stabil och har självinsikt. Du arbetar bra med andra och har lätt för att anpassa dig efter förändrade omständigheter. I ditt arbete behöver du vara självgående för att driva processer vidare. Då det i rollen ingår utbildning av personal inom Kriminalvården i drog- och säkerhetsfrågor krävs god förståelse för hur människan tar till sig kunskap och människors olika förutsättningar. Vidare är du tydlig i din kommunikation. Du behöver ha rätt förutsättningar för att inneha Kriminalvårdens tjänstehund i form av engagemang, tid och boende/familjeförhållanden. Vi lägger stor vikt vid att du har god kunskap i hunddressyr, vilket kommer att bedömas utifrån genomfört arbetsprov. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav • Fullständig gymnasieutbildning alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant • God kunskap i hunddressyr • Rätt förutsättningar för att ha hand om Kriminalvårdens tjänstehund • B-körkort manuellt växlad bil • Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska Meriterande • Genomförd grundutbildning för kriminalvårdare • Pågående eller tidigare tillsvidareanställning som kriminalvårdare • Väl vitsordad erfarenhet från Kriminalvårdens verksamhet • Erfarenhet av Kriminalvårdens administrativa system, ex ISAP • Erfarenhet av säkerhetsarbete, exempelvis visitationsgrupp, inom Kriminalvården • Kunskap om hur droger och narkotika kan missbrukas samt hur beslag och insmuggling ser ut, gärna inom Kriminalvården • Dokumenterad erfarenhet av hunddressyr samt sök med hund ÖVRIGT Funktionsuppdraget som hundförare kräver godkänt resultat på Kriminalvårdens interna hundförarutbildning, som arrangeras efter anställning/rekrytering. Arbetsbil tilldelas av Kriminalvården. Bilen hämtas varje arbetsdag på sitt verksamhetsställe som man har som placeringsort samt ställer bilen på samma plats efter arbetsdagens slut. Denna rekryteringsprocess kommer att bestå av flera moment. Går du vidare i rekryteringen blir du kallad till ett första arbetsprov på anstalten Skänninge tisdag den 26e augusti. Mer information får du efter din ansökan och om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. Kriminalvården tillämpar rökfri arbetstid. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025