Stabsofficer till genomförandeavdelningen vid MSS stab i Kvarn Vill du vara en medarbetare vid Markstridsskolans stab genomförandeavdelning i Kvarn och vara en del i att leda och samordna Markstridsskolans verksamhet? Markstridsskolans (MSS) roll är att tillsammans med övriga delar av armén skapa förutsättningar för att markstridsförbanden skall kunna lösa sina tilldelade uppgifter på bästa sätt nationellt såväl som internationellt. MSS löser även uppgifter för hela Försvarsmakten såsom utveckling och anskaffning av soldatburen utrustning, eldhandvapen och understödsvapen. Inom ramen för detta utbildar Markstridsskolan Försvarsmaktens blivande chefer med hjälp av avancerade utbildningsanläggningar och med en gedigen kunskap. Markstridsskolan söker en yrkesofficer som vill tjänstgöra vid MSS stab genomförandeavdelning i Kvarn. Markstridsskolan är organiserad med en stab, utvecklingsenhet, utbildningsenhet, träningsenhet samt 1.Divisonens kaderstab. MSS verksamhet bedrivs både i Skövde och i Kvarn. MSS stab består av ca 29 medarbetare och är indelad i sju avdelningar under ledning av stabschef. Befattningen är placerad vid MSS stab genomförandeavdelning som har personal både i Skövde samt Kvarn. Vid genomförandeavdelningen i Skövde finns chef, stabsofficer, trafiksäkerhetschef, administratör och IT-chef. I Kvarn finns verksamhetssäkerhetsofficer, administratör samt den lediga befattningen som stabsofficer. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som stabsofficer vid genomförandeavdelningen kommer du att arbeta både självständigt, genom att leda beredningar inom staben, och/eller i tillfälligt sammansatta arbetsgrupper inom MSS. Verksamheten kommer att vara av skiftande karaktär samt omfattning, där ett flexibelt förhållningssätt och uppgiftsanpassning är en förutsättning för att uppnå förväntade resultat. Befattningen som stabsofficer omfattar även uppgifterna att stödja säkerhetsavdelningen vid MSS stab som biträdande säkerhetschef i Kvarn samt kunna ingå i övningsledning vid övningar. Krav • Yrkesofficer SO7 – OF2. • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på Svenska och engelska. • God datorvana i Försvarsmaktens IT-system. • B-körkort, manuellt växlad. Kvalifikationer • Erfarenheter av arbete i stab bat/reg nivå. • Erfarenhet av planering på kort- och långsikt. • Erfarenhet av genomförandeledning på bat/reg nivå. Personliga egenskaper Vi söker dig som har en god social förmåga och som trivs i en arbetsmiljö med framåtanda. Du är prestigelös och trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du är strukturerad samt lösningsorienterad och finner vägar framåt på eventuella uppkomna problem för att bidra till den gemensamma verksamheten. Du har lätt att kommunicera med andra internt såväl som externt och känner dig trygg i din profession och ditt agerande. Stor vikt kommer att läggas vid personliga lämplighet. Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Kvarn Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Individuell lönesättning tillämpas Tjänsten innebär tjänsteresor, kvälls- och helgtjänster samt deltagande under övningar. Ansökan Ansökan ska innehålla följande: • CV • Personligt brev Beredd komplettera med: • Kopia på relevanta militära intyg. För upplysningar om befattningen: Mj Tomas Bergman C genomförandeavdelningen, 070-862 75 87 För information om rekryteringsprocessen: Victoria Jungert HR-generalist, 070-265-54 69 Fackliga företrädare nås via växeln: 0500-46 50 00 Officersförbundet (OFR/O): Peter Edman Försvarsförbundet (OFR/S): [email protected] Välkommen med din ansökan med personligt brev och CV senast 250822 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Markstridsskolan är en armégemensam skola för utveckling, utbildning och träning av arméns krigsförband. Markstridsskolan utbildar officerare och specialistofficerare, planerar och genomför övningar och tränar krigsförbanden i avancerade stridsträningsanläggningar. I nära samarbete med arméstaben och övriga förband utvecklar Markstridsskolan typförband, förmågor, metoder och materiel. Inom ramen för hela Försvarsmaktens tillväxt spelar Markstridsskolan en viktig roll i den pågående moderniseringen av armén. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Varje tjänst som är tillsvidare inleds med 6 månaders provanställning, så till vida du inte redan är anställd i Försvarsmakten. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Om företaget Som materialhanterare hos Bevent Rasch får du chansen att vara en del av en stabil och framåtlutad familjekoncern som kombinerar trygghet med innovation. Deras nybyggda produktionslokaler i Motala är utformade med modern arbetsmiljö i fokus. Där kombineras deras starka ingenjörsarv med en genuin innovationslust och en ambition att leda utvecklingen. Det gör Bevent Rasch till en dynamisk arbetsplats med korta beslutsvägar och stora möjligheter att utvecklas. Bevent Rasch ser på ventilation som en framtidsbransch där deras produkter gör skillnad för både inomhusmiljö och brandsäkerhet i lokaler där människor vistas. Med nära 100 års erfarenhet fortsätter de att sträva efter att leda utvecklingen och erbjuda lösningar som förbättrar ventilationen i alla led. Om tjänsten Som materialhanterare kommer du att arbeta med lagerhantering och materialförsörjning till produktionen. Arbetet innebär daglig körning av både A- och B-truckar, med särskilt fokus på B4-truck, vilket innebär delvis arbete på hög höjd. Du kommer att ansvara för kittning av material till monteringslinjen, hantering av inkommande och utgående gods samt säkerställa att rätt material finns på rätt plats i rätt tid. Du kommer att växla mellan olika stationer och arbetsmoment inom lagret för en ökad variation i din vardag. Arbetet sker i affärssystemet Monitor. Placeringsort: Motala Start: Omgående, eller efter dialog utifrån semester Omfattning: Heltid Anställningsform: Visstidsanställning i 6 månader, med goda möjligheter till förlängning Din profil Vi ser att du har en god inställning till arbete, är självgående och trivs att arbeta i ett högt tempo. Du är en god kollega som gillar att samarbeta med dina kollegor samtidigt som du har förmåga att planera din arbetsdag. Krav: - Truckkort A1-4, B1-4 - Tidigare arbetslivserfarenhet inom truckkörning och lagerhantering. - Grundläggande datakunskaper Ansökningsförfarande Den här tjänsten är en konsultlösning vilket innebär att du inledningsvis anställs av Skill och jobbar på uppdrag hos Bevent Rasch, men där avsikten är att anställningen tas över av kund efter en tid. Skill är ett kompetensföretag med en unik ägarbild då vi ägs av 14 industriföretag som ställer höga krav på oss att vara en seriös aktör i branschen. Så självklart har vi kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Urvalsprocessen och tillsättning sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Malin Gustafsson [email protected] och Jesper Björklund [email protected] Vi tar ej emot ansökningar via telefon eller mail.
Falck Ambulans erbjuder tjänster inom prehospital akutsjukvård och utför ambulansverksamhet i Östergötland. Våra verksamheter kännetecknas av att alltid sätta patientens bästa i centrum, en hög kvalitet, en väl utvecklad arbetsmiljö och fokus på utveckling av ambulanssjukvården. Vill du ha ett självständigt och omväxlande jobb där din kompetens tillvaratas och utmanas? Är du Leg. Sjuksköterska eller ambulanssjuksköterska alt. med annan lämplig specialistutbildning såsom anestesi, akut eller IVA? Då ska du söka till Falck ambulansverksamhet i Östergötland! Ambulansen är en viktig aktör i modern akutsjukvård där avancerad vård bedrivs utanför sjukhus. Det är en spännande miljö, där ingen dag är den andra lik och du kommer möta patienter i en mängd olika situationer och sammanhang. Du jobbar i team tillsammans med en ambulanssjukvårdare och/eller sjuksköterska. Tillsammans med en kollega är du ofta först på plats där era gemensamma bedömningar och insatser kan vara avgörande för patientens överlevnad och välmående. Som leg. sjuksköterska/specialistsjuksköterska på Falck ambulansverksamhet har du god kunskap inom akutsjukvård, traumatologi, farmakologi och avancerad medicinsk bedömning då du är medicinskt ansvarig i ambulansen. Rollen innebär att du får använda hela bredden av dina yrkeskunskaper och färdigheter. Du gör medicinska prioriteringar och beslutar om omvårdnads- och medicinska åtgärder utifrån vårdbehov och hänvisar till rätt vårdnivå. Sjuksköterskan har det medicinska ansvaret i ambulansen. Du ställs inför problemlösning i situationer som inte går att förutse, i tätt samarbete och kunskapsutbyte med din kollega verkar ni för bästa möjliga patientomhändertagande. Vi söker dig som: • Leg sjuksköterska eller Specialistsjuksköterska med minst 2 års erfarenhet varav minst 1 år från ambulans- eller akutsjukvård, anestesi, akutsjukvård eller IVA. • har B-körkort med god körvana. Merit med C1 körkort. • har god fysik då tunga lyft av patient förekommer samt är simkunnig- 200 meter valfritt simsätt. • behärskar svenska i tal och skrift. Som person • är du ansvarstagande och trygg i din yrkesroll med förmåga att kunna fatta snabba beslut och agera under tryck i akuta situationer • du anpassar dig lätt och snabbt till förändrade förhållanden och arbetstempo och hanterar stressiga situationer med lugn och professionalism • är du bra på att samarbeta, prestigelös och drivs av att leverera kvalitativ vård • är du lyhörd och duktig på att kommunicera och bemöter kollegor, patienter, anhöriga och samverkanspartners på ett respektfullt och förtroendeingivande sätt • känner du igen dig i våra Winning Behaviours: - Vi bryr oss om - Vi bygger förtroende - Tillsammans skapar vi mer värde Vi erbjuder • En gedigen introutbildning på 6 veckor om du inte har arbetat inom ambulanssjukvården tidigare • Kontinuerlig utbildning • Kollektivavtal, bra förmåner • Ett ansvarsfullt och självständigt arbete med verklig påverkan på livet • Att bli en del av ett globalt hälsobolag i framkant som driver den mobila vården framåt samt en dynamisk och stödjande arbetsmiljö där innovation och engagemang värderas högt • Tillgång till ett nära och coachande ledarskap, trevliga kompetenta kollegor med högt engagemang och ett bolag som värnar om hela människan! Övrigt: Placering på Falcks ambulansstation i Motala eller Kisa. Våra ambulansstationer finns belägna på flera orter i Östergötland vilket innebär att under din anställning även kommer få arbeta på andra stationer. Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad och tillträde enligt överenskommelse. Är du intresserad? Välkommen med din ansökan senast 2024-07-15. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista datum för ansökan. I rekryteringen ingår förutom intervju, test av din kör- och fysiska förmåga samt kontroll hos Socialstyrelsen/IVO. Vi begär även in utdrag ur polisens belastningsregister. Du behöver även lämna in ett intyg på simkunnighet. Vid frågor är du välkommen att kontakta: Rekryteringsansvarig på Falck: Mikael Aurell/enhetschef [email protected] Vårdförbundet Alexandra Lyssarides [email protected] Fredrik Blixt [email protected] Kommunal Karin Herrgårdh [email protected] Åsa Jonnhysdotter [email protected] Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Som vår medarbetare har du ett ansvarsfullt uppdrag att tillsammans med oss anpassa arbetet till förändringar och agera för att utveckla ett hållbart sjöstadsliv i Motala kommun. Socialförvaltningen ansvarar för insatser, stöd och service till enskilda och familjer i kommunen. Våra verksamheter styrs främst av socialtjänstlagen, LSS-lagen och hälso- och sjukvårdslagen och ska verkställa insatser reglerade av dessa lagar. Samtliga verksamheter genomsyras av individen i centrum för att tillgodose individens behov. Uppdraget innebär stort kundfokus och serviceanda. Vill du vara med och utveckla framtidens kommunal hälso- och sjukvård med nära vård i Motala? Kommunal hälso- och sjukvårdsverksamheten ansvarar för HSL i ordinärt boende, särskilt boende, korttidsverksamhet, dagverksamhet inom områden äldreomsorg, socialpsykiatri och LSS samt individ och familjeomsorg. Inom Kommunal hälso-och sjukvård arbetar sjuksköterskor, undersköterskor, arbetsterapeuter, fysioterapeuter/sjukgymnaster och rehabassistenter. Vi arbetar teambaserat tillsammans med äldreomsorgen och hemtjänst. ARBETSUPPGIFTER Som sjuksköterska på korttids är du en viktig del i teamet kring patienten där du ansvarar för och arbetsleder i hälso- och sjukvård. Vistelsen för patienter på korttids kan vara allt från någon vecka till en längre period. Är du sjuksköterskan som bidrar med kreativa lösningar och utvecklande av arbetssätt för verksamheten? Med patientsäkerhet, samverkan och kvalitet i fokus. Då är det här ett omväxlande och spännande uppdrag för dig med goda möjligheter till egen utveckling. Uppdraget innebär ett nära samarbete med övriga professioner som omsorgspersonal, chef, biståndshandläggare, fysio- och arbetsterapeut, läkare, och externa aktörer så som primär- och slutenvård. Det är en personcentrerad vård kring varje enskild individ och samarbete för bästa möjliga förutsättning till en god livskvalité för patienterna. Du ansvarar för att organisera och planera dina dagar utifrån patienters behov. Dina arbetsuppgifter är att utifrån egen kompetens och erfarenhet samt i samverkan bedöma, planera, åtgärda, följa upp och dokumentera hälso- och sjukvårdsåtgärder för enskilda patienter. Du kommer hantera läkemedel, infusioner och medicinteknisk utrustning. KVALIFIKATIONER Formella kompetenser: Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Du har goda kunskaper i det svenska språket, såväl skriftligt som muntligt, då arbetet innebär mycket patient- och anhörigkontakt samt journalföring, kvalitetsregister och övrig dokumentation. B-körkort för manuell växellåda krävs. Personliga kompetenser: Du är kreativ och lösningsfokuserad som ser möjligheter i bra samverkan och teamarbete. Arbetet är omväxlande med ett varierande och ibland högt tempo vilket kräver att du kan hantera stress på ett konstruktivt sätt. Du är kreativ, flexibel och fattar tryggt egna beslut med medicinsk kompetens och god omdömesförmåga. Du ser möjligheter i förändringar och för patientsäkerhetens kvalitet. Du är ansvarstagande och planerar, organiserar och prioriterar arbetsuppgifter effektivt. ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner och att arbeta i Motala kommun på motala.se/arbete. För att läsa mer om kommunen i övrigt kan gå in på motala.se Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut. Rekryteringen kommer ske löpande. Tillträde: Enligt överenskommelse med rekryterande chef Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Vi på Vårdcentralen Borensberg söker en ny kollega och välkomnar dig att söka till vår arbetsplats. Vårt erbjudande Primärvårdscentrum Östergötland består av 33 regiondrivna vårdcentraler, fyra jourcentraler, Vårdcentrum Finspång, barnhälsovårdsenheten, vaccinationskliniken, 1177 och allmänmedicinskt utbildningscentrum. Vi bedriver en bred primärvårdsverksamhet där vi erbjuder vård till alla genom hela livet; nyfödda, barn, ungdomar, vuxna, äldre och patienter i livets slutskede. Vi är en framåtblickande organisation med stort fokus på bra arbetsmiljö, utveckling och god hälsa. Vi arbetar aktivt för att skapa förutsättningar för hållbart arbetsliv samtidigt som vi har ett utvecklingsinspirerat arbetssätt för att möta framtidens utmaningar inom primärvården. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som vill göra karriär inom ditt yrke, bli chef alternativt gå vidare på andra sätt, genom exempelvis specialisering eller forskning. Vi erbjuder nu en tillsvidareanställning då en av våra sjuksköterskor valt att ta sig an nya utmaningar. Som ny sjuksköterska erbjuds du en skräddarsydd introduktion efter dina behov. Med en utsedd fadder vill vi skapa trygghet för dig som är ny i din sköterskeroll eller för dig som är ny inom primärvård. Läs också gärna om regionens karriärstege för sjuksköterskor och dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning Vi söker en sjuksköterska som värdesätter ett stimulerande och självständigt arbete i en utvecklande miljö. Den huvudsakliga uppgiften på vårdcentralen är mottagningsarbete och telefonrådgivning. Som ny sjuksköterska hos oss får du en gedigen introduktion vilken skräddarsys för att passa dina behov. I samband med din anställning erhåller du även en mentor som skall fungera som ett stöd under din introduktion och första året hos oss. Kompetensutveckling är viktigt i vår verksamhet varför tid för både intern och extern utbildning har hög prioritet. Att gemensamt erbjuda patienten bästa möjliga vård är centralt hos oss varför vi ämnar ta vara på samtliga medarbetares kompetens och arbetar för kompetensutbyte mellan olika yrkeskategorier. Vi verkar aktivt för att skapa öppenhet, diskussion och delaktighet varför vi gemensamt bereder olika ärenden. På vår vårdcentral bidrar vi alla till att skapa ett gott arbetsklimat genom att vara måna om varandra, bemöta varandra och våra patienter väl samt utstråla arbetsglädje. Arbetsgrupp Vi är drygt 20 medarbetare på Vårdcentralen Borensberg som trivs tillsammans i ett öppet arbetsklimat. Vi har ett gott samarbete med våra vårdgrannar, både inom Region Östergötland och inom kommunen. Vi har ett utvecklingsorienterat arbetssätt och bedriver en bred primärvårdsverksamhet där vi möter patienter i alla åldrar och med många olika behov. På vårdcentralen finns läkarmottagning, sjuksköterskemottagning, specialistsköterskemottagningar, undersköterskemottagning, barnhälsovård, psykosocial kompetens, fotvård, äldrevårdsmottagning och laboratorium. Vi ansvarar även för ett antal äldreboenden. Mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här. Om dig Du är legitimerad sjuksköterska gärna med erfarenhet av primärvård. Du behärskar svenska språket i tal och skrift, motsvarande C1-nivå. Erfarenhet av relevanta eller närliggande områden är också meriterande. Då du arbetar i ständig dialog med patienter, anhöriga, kollegor och andra verksamheter är det ett krav att du har goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift. Du behöver också kunna hantera olika IT-system för att kunna utföra det dagliga vårdarbetet. Du är empatisk, har god samarbetsförmåga och kan planera, organisera och prioritera ditt arbete. Vidare har du ett trevligt bemötande mot patienter och kollegor. Du är trygg i din yrkesroll och har förmågan att kunna fatta självständiga beslut utifrån din profession. Vi söker dig som är positiv till förbättringsarbete och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Ansökan och anställning Distansarbete del av tid med telefonrådgivning kan erbjudas. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Fortifikationsverket söker en driftchef till Kvarn! Har du erfarenhet från driftverksamhet och är van att leda andra? Trivs du med ett arbete där du får leda en grupp drifttekniker och möjliggöra deras arbete genom god driftplanering och mycket samarbete med förvaltare och våra hyresgäster? Ansök redan idag! Din vardag som driftchef i samhällsviktig verksamhet? Fortifikationsverkets fastighetsbestånd består av både byggnader och stora övnings- och skjutfält och finns i hela Sverige. Region Mitt är en av Fortifikationsverkets sex regioner. Regionen omfattar geografiskt åtta län; Dalarna, Gävleborg, Uppsala, Södermanland, Västmanland, Örebro, Värmland och Östergötland. I Kvarn finns ett nybildat driftdistrikt dit vi nu söker en ansvarig chef. Driftenhet Kvarn består av cirka tio medarbetare och har tidigare ingått i distrikt Linköping och ska nu bilda ett eget distrikt där driftgruppen kommer ansvara för all verksamhet inom Kvarn-området. Utöver förvaltning och drift av det egna beståndet så utförs tilläggstjänster åt kunden. Som driftchef kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa att våra fastigheter är säkra och välmående. Du kommer att leda och motivera ditt team i en stödjande och inkluderande arbetsmiljö. Teamet har bred teknisk kompetens och rollen ställer krav på både god ledarförmåga och en hög grad av servicetänk. Vidare ingår följande ansvarsområden: • Personalansvar, arbetsmiljöansvar för en engagerad och kompetent driftgrupp. • Ansvar för den övergripande kompetensförsörjningen. • Resultat- och budgetansvar. • Planera, styra, utveckla och följa upp verksamheten. • Ansvarar för driftplanering, uppföljning och analys. Du är kontaktytan mot våra förvaltare och säkerställer att överenskomna uppdrag utförs. • Ansvarig för upphandling, avrop och uppföljning av köpta tjänster inom uppdraget. • Vara föreståndare BVKF och eldriftansvarig enligt delegering samt systematiskt brandskyddsarbete (SBA). Kvalifikationer Vi söker dig som uppfyller nedan krav: • Gymnasie-/högskoleingenjörsutbildning eller YH-utbildning med inriktning mot bygg eller teknik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant och lämplig. • Flerårig erfarenhet av fastighetsdrift, gärna i arbetsledande befattning. • Mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. • Goda kunskaper i administrativa IT-system gärna inom något fastighetssystem. • Svensk medborgare och har körkort, klass B. Det är meriterande med: • Utbildning inom ekonomi eller juridik. • Ledarskapsutbildning. • Chefserfarenhet gärna med erfarenhet av budget- och prognosarbete. • Erfarenhet av säkerhetsklassat arbete. • Erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet samt kompetens inom Lagen om offentlig upphandling, LOU. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet där en viktig del är att du är säkerhetsmedveten och har goda ledaregenskaper. Du samarbetar väl, är lyhörd, analytisk, kreativ och trivs i en miljö som uppmuntrar att hitta nya lösningar på problem. Din administrativa förmåga är hög och du trivs med att ha många bollar i luften samtidigt. Du kommunicerar tydligt, hanterar stress på ett konstruktivt sätt och har en utmärkt förmåga att leda andra samt skapa förståelse för det gemensamma målet. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med cirka 1200 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Vi använder tester i rekryteringsprocessen. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 30 juni 2025. Intervjuer kommer genomföras vecka 28. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Frågor kring tjänsten Välkommen att kontakta rekryterande chef, regionchef Jan-Olov Hedqvist, 010-44 44 243 eller rekryteringsspecialist Eva Bjälkander, 010- 44 44 592. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
. Inspirera Assistans AB jobbar för att kunden ska få den tryggaste assistansen och du som personlig assistent är en stor del i att det förverkligas. Är du bra på att skapa goda relationer, har ett stort engagemang , är lyhörd och är van att ta ansvar och anpassa dig till nya situationer? En bra personkemi mellan assistenten och kunden är avgörande för att trivas i rollen som personlig assistent. Varje kund är unik och deras individuella behov bestämmer vad du ska göra. Nu söker vi Personliga assistenter till en 66 årig rolig och skojfrisk gubbe . ( han säger sig vara 30 år i själen och 90 år i kroppen) Han lever med sin fru och sina 3 stora hundar i Motala . Behöver hjälp med det mesta i sin vardag . Har dubbelbemanning dygnet runt så de som söker bör vara samarbetsvilliga och vara en bra kollega. Kunden tycker om att ha en lättsam och glad omgivning omkring sig och människor som kan skämta och även ta skämt tillbaka. Det gör att livet blir lite roligare då. Du som söker ska vara: * Skojfrisk och tåla skämt * Krav på att du tål / inte är rädd för hundar! * Att man är positiv och glad är en förutsättning * Du får gärna vara pratsam men ändå lyhörd * Har du körkort för manuell bil så är det positivt men inget krav. * Ditt kön och ålder spelar ingen roll * Du ska ha förmåga att samarbeta då man aldrig jobbar själv. * Personkemin är A och O * Viktigt att du är noga med tystnadsplikten * Att du kan prata god svenska Arbetstider: 90% på ett 4 veckors schema med varierande arbetstider. Dubbelbemanning alla tider 08:00-20:00 08:00-14:00 14:00-20:00 20:00-08:00 (vaken natt) Arbetsuppgifter: * Kunden sitter i rullstol och du behöver hjälpa till med förflyttningar via lift. * Kunden har olika maskiner såsom hostmaskin, slemsug, osv * Trach vård * Att hjälpa kunden i hemmet och utanför hemmet med allt i dennes vardag. * Gärna ha vana med att laga mat. Övrigt: * Du behöver ha bank id/mobilt bank id för att kunna se schema, signera din tidrapport i slutet av månaden. * Lönebeskeden kommer till Kivra. * Urval sker löpande så ansök i god tid Lön och avtal: Inspirera Assistans tillämpar individuell lönesättning och du som assistent får en fast grundlön per timme + semesterersättning, samt Ob-ersättning kvällar, helger och nätter. Vi har kollektivavtal med Kommunal/Vårdföretagarna branch G Kort om arbetsgivaren: Inspirera Assistans är ett assistansföretag med kontor på Sparregatan i Linköping. Vi finns utspritt på 8 orter i Sverige. Vi tror på att närhet till våra kunder och medarbetare ger både trygghet och hög kvalité på den service vi ger. Vårt mål är att bistå människor oavsett funktionsnedsättning med den i särklass tryggaste personliga assistansen samt att vara den i särklass bästa arbetsgivaren. Vår verksamhet genomsyras av fem värdeord: engagemang, kompetens, respekt, omsorg och trygghet, vars initialer bildar ordet EKROT, ett ord som återfinns i allt vi gör. Är du en skojfrisk, glad prick som gillar att prata och vill göra en givande insats SÖK IDAG! Rekrytering kommer ske löpande !
Join our team – We're looking for new service workers in Motala! Are you looking for a job where you make a real difference in people’s everyday lives? Do you enjoy working independently, delivering excellent service, and leaving a home sparkling clean? Then we’d love to meet you! Your profile At Hemfrid, we’re passionate about making everyday life easier for our customers – and we’re looking for someone who shares that passion. You are: Independent and responsible Detail-oriented and thourough Punctual, positive and service-minded A people person who enjoys helping others About the role As a service worker at Hemfrid, you are responsible for creating a clean and welcoming home environment for our customers. You work independently and take full responsibility for customer satisfaction. Your tasks include: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. We're looking for someone who: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 8 – 17. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. It's also advantageous if you have a valid B driving license. What we offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. We offer: Fixed salary every month A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About Hemfrid We are Sweden’s leading provider of household services. Our mission is to simplify life for our customers – through cleaning, laundry, moving services, gardening, and more. At Hemfrid, we work as a team to offer top-quality services that truly improve quality of life. What happens next? Please note that a background check is part of the process. Curious about where we’re hiring? Discover all our locations here! Welcome to Hemfrid! Bli en del av vårt team – vi söker efter nya servicemedarbetare i Motala! Vill du ha ett jobb där du gör skillnad i människors vardag? Tycker du om att arbeta självständigt, ge god service och lämna ett hem skinande rent? Då vill vi gärna träffa dig! Din profil Hos Hemfrid brinner vi för att förenkla vardagen för våra kunder – och vi söker dig som delar den passionen. Du är: Självständig och ansvarsfull Noggrann med ett öga för detaljer Punktlig, positiv oh serviceinriktad En person som gillar att arbeta med människor Om jobbet Som servicemedarbetare hos oss ansvarar du för att skapa trivsel i våra kunders hem genom noggrant utfört städarbete och hög servicenivå. Du arbetar självständigt och har ett eget ansvar för att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter inkluderar Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Vi ser gärna att du: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Talar och förstår grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 8 – 17. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska. Även meriterande om du har ett giltigt B-körkort. Det här får du hos oss Vi vill vara branschens bästa arbetsgivare – därför satsar vi stort på våra medarbetare. Hos oss får du trygghet, utveckling och en härlig gemenskap. Vi erbjuder dig bland annat: Samma fasta lön varje månad En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om Hemfrid Vi är Sveriges ledande företag inom tjänster i hemmet. Vårt uppdrag är att göra vardagen enklare för våra kunder – genom allt från städning och tvätt till flytt, trädgårdsarbete och enklare hantverk. Hos oss jobbar människor som brinner för service och som tillsammans skapar livskvalitet. Så här går det till Vi genomför en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen. Nyfiken på var vi söker personal? Upptäck alla områden här! Välkommen till Hemfrid!
Företagspresentation Connect Bus är ett av Nordens ledande företag för persontransporter i den allmänna kollektivtrafiken. Vi erbjuder ett brett utbud av transportlösningar, inklusive linjebussar, flexlinjebussar och fasta fordon för färdtjänst och skolskjutstrafik. Med över 3 700 medarbetare och en flotta på över 2 700 fordon, spridda över 64 depåer, är vi den tredje största kollektivtrafikoperatören i Norge och femte största i Sverige. Vår vision är att leda omställningen till hållbart resande genom innovation och engagerade medarbetare. Vi söker nu en Trafikområdeschef till Östergötland Vår värdegrund - Ansvarstagande – Vi prioriterar människor och miljö genom säkra och hållbara beslut. - Engagerade – Vi utför vårt arbete med stolthet och löser dagens och morgondagens utmaningar. - Inkluderande – Vi har plats för alla och skapar tillsammans de bästa upplevelserna och resultaten. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Trafikområdeschef till Connect Bus – ett affärskritiskt uppdrag i Östergötland Rollen som Trafikområdeschef i Östergötland är en strategiskt viktig position inom Connect Bus och erbjuder en unik möjlighet att leda och utveckla kollektivtrafiken i regionen. Du ansvarar för tre trafikområden – Västra Östergötland, Campus-trafiken och Serviceresor i Norrköping – med totalt cirka 160 medarbetare fördelat på 3 enheter. Som nyckelperson i vår fortsatta expansion får du ett helhetsansvar för att säkerställa en effektiv, hållbar och kvalitativ drift, samtidigt som du driver utvecklingsarbete och innovation. Vi söker en affärsdriven och resultatorienterad ledare med erfarenhet av att leda genom andra inom större verksamheter i en föränderlig miljö. Rollen kräver en kombination av strategisk och operativ kompetens, där du både arbetar långsiktigt med verksamhetens utveckling och samtidigt säkerställer att den dagliga driften fungerar optimalt. Som primär kontaktperson gentemot Östgötatrafiken ansvarar du för att bygga och stärka samarbetet och säkerställa att vi levererar enligt avtal och kvalitetskrav. Rollen innebär även personal- och arbetsmiljöansvar, där du leder genom andra chefer och skapar en stark och engagerad organisation. Vidare har du en viktig roll i Connect Bus satsning på hållbarhet och digitalisering, där du bidrar till den gröna omställningen och implementerar innovativa lösningar för en mer modern och effektiv kollektivtrafik. Den här tjänsten är för dig som vill kombinera strategiskt ledarskap med operativt inflytande, och som vill arbeta i en växande organisation med långsiktig stabilitet. Huvudsakliga arbetsuppgifter · Övergripande ansvar för att leda och utveckla verksamheten i Östergötland utifrån affärsstrategiska mål och avtalsefterlevnad. · Säkerställa en effektiv trafikplanering, bemanning och drift i linje med ekonomiska och kvalitativa krav. · Leda och utveckla personal, inklusive coaching och stöd till underställda chefer. · Implementera och följa upp initiativ inom hållbarhet och digitalisering för att framtidssäkra verksamheten. Din profil För att trivas och lyckas som Trafikområdeschef hos Connect Bus är du van att växla mellan operativ närvaro och strategiskt fokus. Du är en relationsskapande och tydlig ledare som har erfarenhet av att leda genom andra chefer. Du har en trygghet i att hantera facklig samverkan, arbetsrätt och arbetsmiljöfrågor och kan balansera affärsmässiga krav med personalansvar samt van vid att tolka avtal i relation till huvudman. Du motiveras av att driva förbättringar, optimera verksamheten och skapa tydliga resultat. Med din analytiska och strukturerade förmåga arbetar du målstyrt och är van vid ekonomisk uppföljning, budgetansvar och kostnadsanalys vid förändringsarbete. För att lyckas i rollen ser vi att du har: · Eftergymnasial utbildning inom logistik, ekonomi eller transport. · Flerårig erfarenhet som chef/ledare med personalansvar för en större avdelning, där du även haft ansvar för facklig samverkan, arbetsrätt och arbetsmiljöfrågor, samt erfarenhet av att leda chefer. · Erfarenhet av målstyrning, ekonomisk uppföljning och budgetansvar. · Mycket god förståelse för ekonomistyrning och kostnadsanalys vid förändringsarbete. · Goda kunskaper i Office-paketet, med särskilt fokus på Excel. · Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska i skrift. · B-körkort. Vi ser det som meriterande om du har en akademisk examen inom logistik, transport eller ekonomi, erfarenhet av att ha ansvarat för personal med många kollektivanställda samt erfarenhet av att arbeta mot kund eller i en roll med flera intressenter. Ansök redan idag! Ansökan Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Marie Johansson och nås på 0700-911403 eller på [email protected] Johanna Hermansson och nås på 076-724 88 34 eller på [email protected] Väl mött! Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs! Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! Relaterade taggar: #LI-Onsite
. Hej! Jag bor i Stockholm men älskar att komma till Motala för att hälsa på familjen varje år. Söker därför en personlig assistent som bor i trakterna som kan hjälpa mig i min vardag. Jag behöver hjälp med det mesta praktiska i min vardag och jag kommunicerar med stödtecken och dator med talsyntes. Är en aktiv person som gillar att träna, simma och hänga med kompisar. Du behöver tala och förstå svenska utan problem. En god fysik är ett måste i arbetet hos mig. Meriterande är erfarenhet av assistans i någon form och körkort, men självklart är dina personliga egenskaper viktigast! Vi ser helst att: Du är en glad och öppen person som brinner för att jobba med människor. Du måste tåla katt och prata/förstå god svenska, vara lyhörd och mån om andra. Tjänsten: Sommarvikariat Arbetstider: Arbetstiderna är varierade mellan dag och kväll/natt (sovande jour). Du behöver ha möjlighet att jobba båda dagtid och nattetid för att kunna jobba hos mig. Tillträde: 7 juli (vecka 28) men jag vill gärna träffa dig först så vi lär känna varandra lite. Jag är även i Motala runt midsaommar. Jag träffar dig gärna då. Jag ser fram emot din ansökan! Ledorden för God Assistans är omtanke, enkelhet, öppenhet och inflytande. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens inom assistansyrket. Vidare betraktas engagemang och glädje som värdefullt, och att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan för verksamheten. Vi strävar efter att uppnå bästa möjliga personliga bemötande, en hög tillgänglighet och snabb service. För närmre information, läs gärna mer på God Assistans hemsida, www.godassistans.se. Vi har kollektivavtal och erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag upp till 4000 kr/år samt kontinuerlig utbildning. I samband med intervjun kommer du att bli ombedd styrka din rätt att arbeta i Sverige genom att uppvisa svenskt pass/personbevis, uppehållskort (EU) eller uppehålls- och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU).
Välj ett jobb för att visa detaljer