Legitimerad optiker till Synoptik - Motala

Motiveras du av att hjälpa människor med deras syn och arbeta kliniskt med kvalitetsoptik som alla kan ha råd med? Nu söker vi på Synoptik en legitimerad optiker till vår butik i Motala! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag! På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag. Som legitimerad optiker på Synoptik erbjuder vi dig: ➜ Möjlighet att kombinera våra synundersökningar i butik med våra distansundersökningar ➜ Schemalagd administrationstid samt catch up tid ➜ Möjlighet att påverka dina arbetstider i samråd med din butikschef ➜ Omfattande synundersökningar i alla våra butiker; tryckmätning, funduskamera, synfältsmätare ➜ Möjlighet att arbeta med torra ögon ➜ 30 minuters undersökningar i fullt utrustade undersökningsrum ➜ Samarbete med Aleris ögonklinik samt vår interna kliniska support ➜ Delat journalsystem så du enkelt kan hjälpa kunder ➜ Regelbundna möten och utbildningar med dina optikerkollegor i regionen ➜ Ett brett kursutbud i vår utbildningsplattform samt Synoptiks treåriga utbildningsprogram för optiker som genererar minst 36 CET poäng per tre år Sök tjänsten redan idag! Vi söker dig som är legitimerad optiker idag och som känner att ögonhälsa är något som ligger dig allra närmast hjärtat. Som legitimerad optiker hos oss vägleder du kunden för att hitta bästa lösning. Du arbetar enligt kvalitetsnormen och för att främja kundens ögonhälsa. Anställningen är tillsvidare och på heltid, alternativt deltid, med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår butikschef Henrik Ullström på 0141-555 25. I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat. Välkommen med din ansökan! ⭐ Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram

22 dagar sedan
Sista ansökan:
27 augusti 2025
Stabsassistent GSS/K
Försvarsmakten
Soldater m.fl.

Stabsassistent GSS/K     Markstridsskolans (MSS) roll är att tillsammans med övriga delar av armén skapa förutsättningar för att markstridsförbanden skall kunna lösa sina tilldelade uppgifter på bästa sätt nationellt, såväl som internationellt. MSS löser även uppgifter för hela Försvarsmakten såsom utveckling och anskaffning av soldatburen utrustning, eldhandvapen och understödsvapen. Inom ramen för detta utbildar Markstridsskolan Försvarsmaktens blivande chefer med hjälp av avancerade utbildningsanläggningar och med en gedigen kunskap. Huvudsakliga arbetsuppgifter I din befattning ingår att stödja staben med olika administrativa uppgifter och hantera inkommande och utgående information i olika ledningsstödsystem. Du deltar också vid förberedelser samt vid genomförande av övningar, i olika roller som stabsassistent eller kommendant. Anställningen innebär periodvis bortavaro på övningar och tjänsteresor, såväl i Sverige och utomlands. I befattningen finns möjlighet att utvecklas mot en funktionsinriktning som stridsledningsassistent, bekämpningsassistent eller underrättelseassistent. Kvalifikationer • Godkänd gymnasieexamen motsv. • Godkänd militär grundutbildning • Körkort Klass B (manuell) Meriterande kvalifikationer • Tidigare anställning inom Försvarsmakten eller grundutbildning som stabsassistent. • God förmåga att hantera Microsoft Office applikationer (Office 2010 och senare). • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska. • Militära förarbevis • Utbildning i PRIO, Emilia och Vidar Personliga egenskaper Vi söker dig som har ordningssinne, är ansvarstagande och strukturerad. Vi ser att du har ett öppet sinne, är serviceinriktad och har en positiv inställning. Du tycker om att tillhöra ett team men ansvarar för självständiga arbetsuppgifter. Din samarbetsförmåga är god och du är prestigelös och gillar att utforska nya lösningar. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Övrig information Befattningsnivå: OR4-OR5 Anställningsform: GSS/K Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetstid: Dagtid, kvällar och helger Arbetsort: Kvarn (Tjänsteresor nationellt och internationellt förekommer) Tillträdesdatum: 2025-09-01 eller enl. överenskommelse. Upplysningar om befattningen kontakta: Fv Michael Grentzelius teknisk chef, [email protected] 073-402 25 27 För information om rekryteringsprocessen kontakta: Victoria Jungert HR-generalist, [email protected], 070-265 54 69 Fackliga företrädare nås via växeln 0500-46 50 00 Officersförbundet Peter Edman Försvarsförbundet Britt Dahlman Seko Försvar Crister Florin Välkommen med din ansökan senast 2025-06-30. Din ansökan skall innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Markstridsskolan är en armégemensam skola för utveckling, utbildning och träning av arméns krigsförband. Markstridsskolan utbildar officerare och specialistofficerare, planerar och genomför övningar och tränar krigsförbanden i avancerade stridsträningsanläggningar. I nära samarbete med arméstaben och övriga förband utvecklar Markstridsskolan typförband, förmågor, metoder och materiel. Inom ramen för hela Försvarsmaktens tillväxt spelar Markstridsskolan en viktig roll i den pågående moderniseringen av armén. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Varje tjänst som är tillsvidare inleds med 6 månaders provanställning, så till vida du inte redan är anställd i Försvarsmakten. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Nu söker vi behovsanställda till området Motala/Mjölby
Jobandtalent Sweden AB
Lager- och terminalpersonal

ARBETSBESKRIVNING  Nu söker vi dig som vill jobba extra hos våra olika kunder i områdena omkring Motala och Mjölby. Arbetstiderna kan variera allt från tidig morgon 05.00 till sen kväll 00.00, och eventuellt övertidsarbete. Vi ser gärna att du kan rycka in vid snabba behov och är en flexibel person som kan arbeta på olika arbetsplatser. Det är en förutsättning att du tar hand om din hälsa för att orka med tungt arbete och hålla ett bra tempo hela arbetsdagen.  Exempel på arbetsuppgifter: Containerlossning på lager Tillverkning av mat DINA KVALIFIKATIONER Du är flexibel och kan rycka in med kort varsel.  Du klarar av tyngre lyft. Har en positiv inställning till arbete. Vi ser gärna att du har körkort samt tillgång till egen bil, då det inte är säkert att det finns kollektivtrafik att tillgå under hela skiftet. Flytande svenska i både tal och skrift då det är viktigt att du kan tillgodogöra dig skriftliga säkerhetsinstruktioner och utbildningsmaterial. MERITERANDE Truckkort A 1-4 Du har tidigare arbetat på lager eller inom en tillverkningsindustri.  DIN PROFIL För att lyckas och trivas i rollen så tror vi att du: har viljan att utvecklas och vara en god ambassadör för Job&Talent. är ansvarsfull har god känsla för detaljer. har en hög servicenivå. är strukturerad och noggrann då arbetet innehåller flera, ibland komplicerade, moment. är självständig i din roll kommer du ha kontakt med flera olika personer dagligen vilket kräver att du är en person med ett socialt intresse. ANSÖKAN Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan. Bifoga CV och personligt brev. Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail eller telefon. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan! ATT JOBBA PÅ JOB&TALENT På Job&Talent tillhör du ett av Sveriges största, och ett av världens snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag. Våra kunder hör till några av landets mest välkända varumärken och vi erbjuder goda möjligheter att växa och utvecklas, såväl genom att rekryteras för vidare karriär hos någon av våra kunder som internt inom Job&Talent. Självklart är vi kollektivavtalsanslutna. OM JOB&TALENT Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Jobandtalent startade 2009 i Spanien och är numera ett globalt bolag som återfinns på de största europeiska marknaderna, i USA och Sydamerika. I Norden ingår även Storesupport och Jobzone i koncernen.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
20 november 2025
Produktionsledare
OnePartnerGroup Östergötland AB
Arbetsledare inom tillverkning

Är du en tydlig ledare som trivs i en dynamisk produktionsmiljö? Vill du vara med och utveckla framtidens hisslösningar tillsammans med ett engagerat team? Motala Hissar befinner sig i en spännande fas med fokus på tillväxt, effektivisering och innovation och söker nu en Produktionsledare som vill vara med på vår fortsatta tillväxtsresa.    Om oss Motala Hissar är en ledande tillverkare av hissar för byggnader där utrymmet är begränsat och vi har en av världens mest utrymmeseffektiva hissar. Vi är ett företag inom Innovaliftkoncernen, som ägs av Latour Industries. Motala Hissar startade 1972 med tillverkning av varuhissar. Sedan 80-talet har företaget främst fokuserat på plattformshissar, som till övervägande del används för tillgänglighetsanpassning av byggnader. Över 10 000 hissar har hittills levererats till kunder över hela världen. Omkring 60% av produktionen exporteras. Vi tillverkar alla mekaniska delar i vår egen anläggning. Det innebär att vi har full kontroll över produktionen. Om någon kund behöver en speciell lösning eller särskilt snabb leveranstid kan vi oftast tillmötesgå detta. Vår produktionsanläggning i Motala är centralt placerad från ett geografiskt perspektiv med snabba distributionsvägar både norrut och söderut. Vi har en egen utvecklingsavdelning som kontinuerligt arbetar med att göra våra produkter bättre, smartare, billigare och ännu mer utrymmesbesparande. Bolaget är certifierat enligt ISO 9001 och 14001.   Om tjänsten Som Produktionsledare ansvarar du för den dagliga driften i vår produktion, där din huvudsakliga roll är arbetsledning, men även säkerställa kvalitet, leveransprecision och en trygg arbetsmiljö. Du kommer ingå i en arbetsgrupp tillsammans med två andra Produktionsledare och du rapporterar till Produktionschefen. Dina huvudsakliga ansvarsområden: •    Leda och fördela det dagliga arbetet inom produktionen •    Ansvar för ca 15–20 medarbetare, utvecklingssamtal, uppföljning och stöd i det dagliga arbetet •    Följa upp produktionsmål, nyckeltal och rapportera till produktionschefen •    Säkerställa att arbetsmiljö- och säkerhetsrutiner efterlevs •    Delta i och driva förbättringsarbete •    Arbeta nära andra avdelningar som inköp och leverans för att optimera flödet   Din profil Vi söker dig som har en teknisk bakgrund och tidigare erfarenhet av ledarskap inom industriell tillverkning. Du är kommunikativ, lösningsorienterad och har förmågan att engagera och motivera dina medarbetare. Vi tror att du har: •    Relevant teknisk utbildning inom industri eller produktion, starkt meriterande är en bakgrund inom el •    Tidigare erfarenhet av produktionsledning •    God kunskap om produktionsprocesser och förbättringsarbete •    Erfarenhet av personalansvar, inklusive utvecklingssamtal och arbetsmiljöfrågor •    Vana att arbeta med affärssystem och produktionsplanering •    Flytande svenska i tal och skrift Personliga egenskaper: För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är: •    Tydlig i din kommunikation och trygg i att fatta beslut •    Prestigelös och har ett jordnära ledarskap där laget går före jaget •    Mycket god samarbetsförmåga, du bygger starka relationer och skapar engagemang i gruppen •    Strukturerad, lösningsfokuserad och duktig på att skapa driv i produktionen   Vi erbjuder Hos Motala Hissar får du arbeta i ett företag med starkt varumärke, lång tradition och tydlig framtidsvision. Du erbjuds en varierad vardag med stort ansvar och möjlighet att påverka. •    En trygg och stabil arbetsgivare med kollektivavtal •    Goda utvecklingsmöjligheter •    Ett sammansvetsat team med stort tekniskt kunnande •    Möjligheten att vara med och forma framtidens hisslösningar   Övrigt Omfattning: Heltid Tjänst: Tillsvidare Friskvårdsbidrag: ja Placeringsort: Motala Denna rekrytering sker i samarbete med OnePartnerGroup, men du kommer att bli anställd direkt av Motala Hissar AB. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mikael Wetter på: [email protected] alternativt 0722 242477. Observera att vi på grund av GDPR ej tar emot ansökningar via e-post. Urval sker löpande så tveka inte att söka redan idag! Varmt välkommen med din ansökan!

23 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Fordonsmekaniker till FMTS Markverkstad Kvarn
Försvarsmakten
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Nu söker vi fordonsmekaniker. Har du erfarenhet som fordonsmekaniker? Har du ett allmänt teknikintresse och tycker om att jobba varierat där fokus är på kvalitét? Då kan detta vara ett spännande jobb för dig! Befattningen erbjuder Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och du har möjlighet att förena det professionella och det privata. Vi ger även möjlighet att träna på arbetstid, generösa arbetstidsavtal, föräldralön samt upp till sju veckor semester per år. Markverkstad Öst Markverkstad Öst (Mv Öst) är en enhet inom Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, som utför underhåll på Försvarsmaktens markmateriel, flygbasmateriel och levererar tekniskt systemstöd. Detta innebär underhåll i form av tillsyn, reparationer, tillverkning, demontering/skrotning, modifieringar, driftstöd, teknisk anpassning och materielundersökning. Markverkstadsenheten levererar tjänster enligt kundkrav. Mv Öst är 65 medarbetare, som bedriver verksamhet i Kvarn, Eksjö och Linköping Vill du veta mer om vad Markverkstaden gör? Kolla in denna länk:https://youtu.be/jDWtiZdUfSk Huvudsakliga arbetsuppgifter Som fordonsmekaniker på Mv Öst Kvarn kommer du huvudsakligen att arbeta med felsökning, reparationer och underhåll av fordon som används inom Försvarsmakten, tex lastbilar, entreprenadmaskiner, stridsfordon samt tyngre militära fordon. Arbetet innebär både förebyggande och avhjälpande underhåll samt modifiering och ombyggnad utifrån fastställda underlag. KRAV Kvalifikationer • Lägst fullgjord och avslutad två- eller treårigt gymnasium med inriktning mot fordonsteknik eller motsvarande, alt kompetens förvärvad genom yrkeserfarenhet som av arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Tidigare erfarenhet av arbete med fordon inom liknande område • Datorvana • Lägst B-körkort Personliga egenskaper Du är en lagspelare som arbetar bra självständigt likväl som i grupp. Som fordonsmekaniker är du strukturerad, beslutsam samt gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Du är flexibel och kan med lätthet ställa om ditt fokus och anpassa dig i en föränderlig miljö. Vidare söker vi dig som har en positiv attityd till arbetet och verksamheten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Meriterande • Försvarsmaktens mekanikerutbildning på något fordonssystem • C eller CE körkort • Erfarenhet och kunskap av verkstadsdrift och materielunderhåll i Försvarsmakten • Erfarenhet av underhåll på fordon • AC kylutbildning med behörigheter • Truckkort • Svetskunskaper • Tidigare erfarenhet av arbete med däck och däckreperationer   Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning Sysselsättningsgrad: heltid, dagtid – varierande arbetstider kan förekomma Arbetsort: Kvarn Tillträdesdatum: Snarast efter överenskommelse Arbete medför även krav på resor och tjänstgöring, såväl inrikes som utrikes. Tjänsten är en civil befattning. Upplysningar om befattningen Sektionschef Christer Åkerberg tfn 070-149 12 59 Fackliga företrädare SACO: Håkan Eliasson OFR-S: Tony Svensson SEKO: Ulrica Lundh OFR-O: Anders Norén Samtliga kontaktas via tfn 035-266 20 00 Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-06-18. Intervjuer sker löpande. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. --------------------------------- Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, med huvudort i Halmstad är ett logistikförband där tekniken står i centrum. Förbandets verksamhet vilar på fyra ben – utveckling, utbildning, verkstads- och krigsförbandsproduktion. För att Försvarsmaktens förband ska kunna verka behöver de fungerande materiel och för det har FMTS en viktig roll. FMTS har ett funktionsansvar för den tekniska tjänsten inom Försvarsmakten, vilket bland annat innebär att följa teknikutvecklingen för att kunna förutse kommande behov men även föreslå förändringar och förbättringar. Här finns spännande utvecklingsmöjligheter för den som är tekniskt intresserad, både på grundläggande och mycket avancerad nivå. FMTS utbildar officerare, specialistofficerare, och civilanställda i teknisk tjänst inom samtliga försvarsgrenar. Utöver det så utbildas soldater inom logistik. FMTS har verksamhet över hela Sverige, från Revingehed i söder till Boden i norr. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått såväl på hemmaplan som runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och en god balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands men innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Tågmontör
Randstad AB
Industrielektriker

Arbetsbeskrivning Är du en praktiskt lagd person med intresse för teknik? Har du tidigare arbetat inom industrin och trivs med monteringsarbete? Då kan detta vara din nästa utmaning! Vi söker nu en tågmontör för ett spännande uppdrag hos vår kund i Motala. Tjänsten innebär elektromekaniskt montage utifrån ritningar och montageinstruktioner, samt förläggning av både grov- och finkablage. Arbetet utförs såväl självständigt som i team, vilket ställer krav på både initiativförmåga och samarbetsvilja. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos vår kund. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan – tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post – ansök enkelt via vår hemsida. Välkommen med din ansökan redan idag! Ansvarsområden Vi värdesätter personer som är självgående, drivna och lösningsorienterade. Du har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i en miljö där kvalitet och noggrannhet är viktigt. Kvalifikationer Erfarenhet av arbete inom industrin Kunskaper i montering, ritningsläsning och hantering av verktyg Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Erfarenhet av elmontage Behörighet för kontaktpressning, lödning, lyft och momentdragning Traverskort Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
1 september 2025
Hotellvårdare

Om jobbet Vill du vara en del av ett trevligt och omtyckt hotell där gästupplevelsen står i fokus? Vi söker en engagerade och noggrann hotellvårdare till vår kund i Motala. Med ditt öga för detaljer och din känsla för service bidrar du till en ren och trivsam miljö för hotellets gäster

24 dagar sedan
Sista ansökan:
2 juli 2025
Budbilsförare för omgående anställning - SOMMARVIKARIE
Måltidsfabriken AB
Övriga bil-, motorcykel- och cykelförare

Är du en flexibel och ansvarstagande person som tycker om ordning och reda? Tycker du om att köra bil och erbjuda den bästa servicen? Vill du arbeta självständigt och ta eget ansvar? Då har vi jobbet för dig! Vilka är Måltidsfabriken? Måltidsfabriken AB bedriver idag måltidsservice gentemot offentlig sektor och privata företag. Bolaget är under en mycket expansiv fas och är etablerad i 18 orter i Sverige. Bolaget arbetar till stor del med måltidstransporter åt kommuner där man har ganska regelbundna transporter. Vi söker dig som: Är ansvarstagande och plikttrogen Gillar att ha många bollar i luften och som drivs av att lösa utmaningar. Gillar högt tempo och blir rastlös ifall tempot är för lågt. Gillar att arbeta enligt processer och rutiner Flexibilitet för förändringar Har god fysik då tynga lyft kan förekomma Har giltigt B-körkort för manuell växellåda Tidigare erfarenhet av liknande arbete, dvs måltidsdistribution eller annan distribution är meriterat. Detta är dock inget skallkrav, för rätt person med rätt drivkrafter och engagemang. Är du den vi behöver? Skicka din ansökan redan idag! Vid eventuella frågor kontakta [email protected]

24 dagar sedan
Sista ansökan:
2 juli 2025
Sjuksköterska till mottagningen
Capio Sverige AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Om oss Capio Specialistvård Motala är en modern specialistvårdsenhet som verkar på uppdrag av och i nära samarbete med Region Östergötland. Här på Capio Specialistvård Motala erbjuds kvalificerad vård utifrån bred kompetens och erfarenhet inom ortopedi, kirurgi, anestesi och operation samt specialiserad hudsjukvård. Vi lägger stor vikt vid kvalitet och bemötande. Det är viktigt för oss att både medarbetare och kunder känner sig välkommen hos oss. Capio Specialistvård Motala har omkring 130 anställda som tillsammans arbetar för att skapa en hälso- och sjukvård med hög kvalitet med patienten i fokus och i en attraktiv arbetsmiljö. Enheten består av mottagning, en vårdadministrativ enhet, anestesi/operation, postoperativ enhet, slutenvårdsavdelning/dagkirurgi samt egen sterilenhet. Capio Specialistvård Motala har en effektiv operationsverksamhet där vi främst bedriver elektiv vård. Vi är en arbetsplats där vi bedriver vård av högsta kvalitet, med ett stort engagemang för ständig utveckling i en attraktiv miljö. Beskrivning Vi känner ett stort engagemang för det samhälle vi lever i och vill medverka till ett bättre, tryggare och friskare liv. Som sjuksköterska hos oss kan du vänta dig snabba beslut, flexibilitet och möjligheten att påverka och tänka i nya banor. På vår enhet har du ett varierande arbete där du bland annat assisterar våra läkare i mottagningsarbetet och vid polikliniska operationer. Du har även ansvar för vår telefonrådgivning och sjuksköterskemottagning. Vi är en platt organisation där vi månar om varandra och hos oss är alla lika värda, oavsett roller. Vi uppmuntrar alltid till att uttrycka vad man tycker och tänker, vilket har resulterat i en en hög patient- och kundnöjdhet och även ett högt medarbetarengagemang som inte bara känns, utan syns också i siffror, där vi har 81 i vår eNPS. Arbetstider är dagtid måndag – fredag. Vem är du?  Vi tror att du är en lagspelare med en positivitet som andra känner av så fort du kliver innanför dörren. När du stöter på utmaningar ser du dem snarare som möjligheter till förbättring och du tar gärna hjälp av dina kollegor för att göra vardagen så bra som möjligt för era patienter. Du brinner för service, patientsäkerheten och det personliga mötet. Du ser varje patient och gör det du kan för att de ska känna sig hjälpta, trygga och bekväma. Till sist tror vi även du karaktäriseras av stort engagemang för ständiga förbättringar i vår verksamhet. Kvalifikationer Du är legitimerad sjuksköterska med några års erfarenhet av yrket. Det är meriterande om du har erfarenhet av kirurgi, hud och ortopedi, men inget krav. Du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift Du har en positiv attityd, är flexibel, noggrann och har en förmåga att arbeta såväl självständigt som i team Vi erbjuder dig Vi erbjuder en stimulerande, utvecklande, flexibel och ordnad arbetsplats där all personal gör skillnad. Du blir en del av ett effektivt team som levererar en kundorienterad högkvalitativ sjukvård att vara stolt över. Du kommer att få uppleva:   En trygg arbetsplats med kollektivavtal •     Närhet till närmaste chef och övriga ledningsgrupp medlemmar   Kompetensutveckling, både internt och externt •     Möjlighet till friskvård och även friskvårds timme •     Frukost varje fredag  En inkluderande arbetsplats där vi lär oss av varandra  En platt organisation med korta beslutsvägar och stor påverkansmöjligheter Publicerat: 2025-06-02 Sista ansökningsdag: 2025-07-06 Vi hoppas att vi har gjort dig nyfiken på att veta mer om oss och vad vi kan erbjuda dig. Välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer kommer ske fortlöpande under ansökningstiden, vilket innebär att du kan komma att kallas till intervju innan sista ansökningsdag. Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

24 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Socialsekreterare - enhet barn och unga
Motala kommun
Socialsekreterare

Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Som vår medarbetare har du ett ansvarsfullt uppdrag att tillsammans med oss anpassa arbetet till förändringar och agera för att utveckla ett hållbart sjöstadsliv i Motala kommun. Socialförvaltningen ansvarar för insatser, stöd och service till enskilda och familjer i kommunen. Våra verksamheter styrs främst av socialtjänstlagen, LSS-lagen och hälso- och sjukvårdslagen och ska verkställa insatser reglerade av dessa lagar. Samtliga verksamheter genomsyras av individen i centrum för att tillgodose individens behov. Uppdraget innebär stort kundfokus och serviceanda. Socialförvaltningen ansvarar för insatser, stöd och service till enskilda och familjer i kommunen. Våra verksamheter styrs främst av socialtjänstlagen, LSS-lagen och hälso- och sjukvårdslagen och ska verkställa insatser reglerade av dessa lagar. Samtliga verksamheter genomsyras av individen i centrum för att tillgodose individens behov. Uppdraget innebär stort kundfokus och serviceanda. Hos Individ- och familjeomsorg handläggs myndighetsärenden inom alla delar av socialtjänsten. Vi är en arbetsplats med ca 100 anställda, både män och kvinnor i varierande ålder och antal år i yrket. Vi eftersträvar en arbetsplats med rättssäker handläggning för våra klienter/brukare och en god arbetsmiljö för våra anställda. Vår vision är att alla ska känna sig nöjda i kontakten med oss. För att skapa arbetsglädje, god kvalitet i arbetet och en bra arbetsmiljö erbjuder vi tydligt ledarskap, en tydlig och känd lönepolitik, trevliga och ändamålsenliga lokaler, en säker arbetsplats, rotationsmöjlighet, årsarbetstid och en atmosfär av erkännande och uppriktighet. ARBETSUPPGIFTER Vill du göra verklig skillnad för barn och unga? Hos oss på enheten för barn och unga får du en viktig roll i arbetet med att ge barn och ungdomar i åldern 0-20 år rätt stöd vid rätt tid. Här arbetar vi med hela handläggningsprocessen från att utredning har inletts till beslut och uppföljning av insatser. Arbetet omfattar utredningar enligt aktuell lagstiftning där barnets bästa alltid står i centrum. Det innebär att kartlägga behov, sammanställa beslutsunderlag, fatta beslut och följa upp insatser både i öppenvård och vid placeringar i HVB, stödboenden eller familjehem. Du kommer att möta såväl korta, akuta ärenden som långsiktiga processer där behovet av trygghet och stöd är mer omfattande. En varierad och meningsfull vardag Som socialsekreterare har du nära kontakt med barn och unga, deras familjer och nätverk ofta i utsatta situationer. Du samverkar med skolor, vårdgivare, andra myndigheter och kollegor för att hitta hållbara lösningar. Rollen innebär också att du dokumenterar, yttrar dig till andra myndigheter och bidrar till att utveckla våra metoder genom omvärldsbevakning och erfarenhetsutbyte. Vi erbjuder både självständighet och starkt kollegialt stöd Hos oss får du stor frihet att planera och strukturera din arbetsdag, samtidigt som du ingår i ett team där samarbete och stöd från kollegor, arbetsledning och enhetschef är en självklarhet. Vi arbetar tillsammans för att hålla en hög kvalitet med fokus på rättssäkerhet, barns rätt till delaktighet och ett professionellt bemötande. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad socionom eller har en annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, i enlighet med gällande bestämmelser. Vi önskar att du har minst tre års erfarenhet av socialt arbete eller annat relevant arbete som bedöms likvärdigt. Tjänsten innebär omfattande dokumentation, vilket ställer krav på att du har god förmåga att uttrycka dig tydligt och korrekt på svenska, både muntligt och skriftligt. Tjänsten passar dig som trivs med att arbeta strukturerat och målinriktat. Här finns möjligheter att självständigt planera och organisera arbetsdagen, samtidigt som stöd och samarbete finns nära till hands. Det värderas högt att arbeta processorienterat, hålla överenskomna tidsramar och bidra till ett kunskapsutbyte i teamet. Rollen erbjuder en möjlighet att verka i en professionell miljö där trygghet, respekt och reflektion är grundläggande. Det finns utrymme att uttrycka sina ståndpunkter med integritet och på ett respektfullt sätt. I mötet med andra eftersträvas ett nyanserat perspektiv där person och sak hålls isär, även i utmanande situationer. Eftersom arbetet kan innebära resor inom kommunen är B-körkort ett krav. ÖVRIGT Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut. Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser. I denna ansökan bifogar du inget personligt brev. Istället önskar vi att du besvarar frågan vad som motiverar dig att söka den här tjänsten.

26 dagar sedan
Sista ansökan:
24 augusti 2025