I takt med att Siemens Energy i Finspång fortsätter att växa och driva innovation behöver även Talent Acquisition-teamet utvecklas för att möta den ökande efterfrågan på topptalanger. Genom att stärka sina rekryteringsförmågor säkerställer Siemens Energy att de attraherar, engagerar och introducerar de mest kvalificerade medarbetarna – personer som kommer att bidra till företagets framgång i framtiden. Det handlar om att bygga ett dynamiskt team som driver Siemens Energys tillväxt och hållbarhetsarbete framåt. Talent Acquisition-teamet har en central roll i Siemens Energys strategiska tillväxt genom att identifiera och attrahera topptalang till hela organisationen. De verkar i en samarbetsinriktad kultur där innovativa rekryteringsstrategier utvecklas för att möta verksamhetens föränderliga behov. Som en del av detta dynamiska team får medarbetaren möjlighet att bidra till att forma framtidens arbetsstyrka, driva energiomställningen och stödja företagets mål om en hållbar energiframtid. Siemens Energy strävar efter att bygga en inkluderande och mångfaldig arbetsplats som speglar de samhällen där de är verksamma. Arbetsuppgifterna innefattar följande • Fungera som nyckelkontakt och förtroendeingivande rådgivare för rekryterande chefer genom att leda rekryteringsprocessen i nära samarbete med Candidate Experience Partner och TA Coordinator. • Skapa ett nära samarbete med rekryterande chefer för att strategiskt planera rekryteringsbehov utifrån centrala arbetsuppgifter och mål, i linje med Siemens Energys långsiktiga kompetensbehov och arbetskraftsplanering. • Bidra med datadrivna insikter om arbetsmarknad och konkurrenter genom regelbunden kunddialog samt proaktiv analys av historisk rekrytering för att vägleda framtida rekryteringsstrategier. • Hålla dig uppdaterad om aktuella trender på arbetsmarknaden, konkurrenters aktiviteter och allmänna rekryteringstrender. • Vara en ambassadör för mångfald och inkludering inom Siemens Energy genom att säkerställa diversifierade kandidatpooler för samtliga tjänster. Vi söker dig som har följande kvalifikationer • 3-5 års erfarenhet inom Talent Acquisition från intern HR-funktion, rekryteringsbyrå eller via Recruitment Process Outsourcing (RPO). • Goda kommunikativa färdigheter i både svenska och engelska • God service- och relationsförmåga. • Analytisk och van att tolka samt presentera data för olika intressenter • Driv att ständigt utvecklas och förbättra kompetens • Hög emotionell intelligens med empati och lyhördhet Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Sofia Gillberg, Business Manager Adecco via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Nu finns chansen att arbeta hos oss i Lindö, välkommen till Bråviksskolan F-6 Vilka är vi? Bråviksskolan är en av skolorna i Lindö samhälle, en bit utanför Norrköpings stadskärna. Skolan har för närvarande ca 370 elever fördelat på F-6. Under hösten kommer skolorna i Lindö (Bråviksskolan F-6 och Lindöskolan F-3) att gemensamt utgöra Lindöenhetens skolor med gemensam skolledning och kollegiala möten för verksamhetsutveckling genom lokala nätverk. Du kommer att få vara med på vår fortsatta resa för att skapa likvärdig skola för barn och unga i Lindö. i denna organisation finns många kompetenta och skickliga pedagoger med olika samlad erfarenhet. Inom årskursen lag samverkar och samarbetar flera lärare och pedagoger i syfte att utveckla elevernas färdigheter och förmågor tillsammans. På skolan finns ett lokalt elevhälsoteam som samverkar med lärare och årskurslag för att bredda kring de elever som bäst behöver det. I detta arbete värdesätter vi även samverkan med hemmen högt. Dina arbetsuppgifter Som ämnesansvarig och legitimerad lärare ansvarar Du för planering, genomförande, uppföljning och bedömning av din undervisning och elevernas lärande. I sambedömning med kollegor följer Du progressionen, stöttar och utmanar för fortsatt lärande. I uppdraget ingår även mentorskap för elever i tilldelad årskurs, genom mentorskapet har du kontinuerlig kontakt med elev och dess vårdnadshavare i syfte att samverka för utveckling. Du deltar i kollegiala insatser och möten i syfte att bidra till skolans och egen utveckling. Du är intresserad av andras perspektiv och är nyfiken på skolutveckling utifrån forskning och egen beprövad erfarenhet. Vem är du? Du har lärarlegitimation för skolår 3-6, ämnen sv, ma, so, eng är meriterande och har du ytterligare ämnen är detta en bonus. Du är nyfiken och prestigelös i möte med andra människor och har lätt att kommunicera. Ditt salutogena förhållningssätt och din problemlösningsförmåga skapar förutsättningar till systematik och uthållighet i arbete. Du reflekterar återkommande över ditt ledarskaps betydelse och ser det som ditt viktigaste verktyg i undervisningen Välkommen med din ansökan! Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid Tillträdesdatum: 7 augusti eller enligt överenskommelse Arbetstid: Dag Möjlighet till distansarbete: Nej Sista ansökningsdatum: 10 juli, urval och intervjuer kan komma äga rum löpande Kontakt: Rektor Sophie Battel på 011-153105, [email protected] Övrig information: Vi har valt att ta bort det personliga brevet, och ersätta det med urvalsfrågor relevanta för tjänsten. Det gör det lättare att göra en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt. KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Du som har skyddade personuppgifter ska inte skicka in din ansökan via vår hemsida. Ta en direktkontakt med rekryterande chef alternativt rekryteringsspecialist för att diskutera hur du bäst ansöker utifrån ditt skyddsbehov. Kontaktuppgifter finner du i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du teknisk bakgrund och vill stärka dina kunskaper inom el, hydraulik och mekanik? Får du energi av att träffa kunder och vill arbeta i en ansvarstagande roll där du själv kan planera dina arbetsdagar? Då kan tjänsten som Servicetekniker hos Olema Truckspecialisten vara något för dig! Om Olema Truckspecialisten Olema Truckspecialisten bildades januari 1992. Idag är de Generalagent för CAT Lift Trucks och Baumann i Sverige. Olema Truckspecialisten har idag 25 anställda med kontor i Norrköping och Göteborg. Bolagets affärsidé är att bedriva service, försäljning och utbildning på truckar samt tillhandahålla reservdelar till dessa. Hos Olema hittar du även sidlastare och kombitruckar. Verksamheten bedrivs i stora delar av Sverige. Olemas ryggrad är Serviceorganisationen med välutbildade servicetekniker från Dalarna i norr till Skåne i söder. Hos Olema Truckspecialisten kommer du till en familjär arbetsgivare som värderar gemenskap, utveckling och långsiktighet. Om rollen som Servicetekniker Som Servicetekniker Hos Olema Truckspecialisten kommer du att ha helhetsansvar för service, reparation och underhåll av truckar och övriga maskiner hos verksamhetens kunder i Småland. Du arbetar med både planerat underhåll och akuta reparationer och kan i enstaka fall behöva resa längre sträckor och övernatta. Du utgår hemifrån och har en servicebil hemgaragerad. Du planerar din egen arbetsvecka och har därmed en tät dialog med kunder så väl som kollegor för att optimera din tid. Majoriteten av ärenden hanterar du självständigt men på större uppdrag eller vid behov kan du komma arbeta med en kollega. Vidare kommer du arbeta aktivt med att bygga och utveckla kundrelationer genom god service ute på fält och dagligen dokumentera dina utförda arbeten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:Felsöka, serva, reparera och underhålla truckar och maskiner. Arbeta på fält gentemot Olema Truckspecialistens kunder och bibehålla och utveckla relationen. Rapportering av service och reparationer sker löpande. Om dig Vi söker dig som har gymnasieutbildning inom El/Teknik, Fordon och/eller Maskinteknik. Vi ser gärna att du har ett par års arbetslivserfarenhet inom fordonsel, service och/eller underhåll av truckar, bilar eller maskiner. För att lyckas i tjänsten behöver du inneha körkort B och behärska svenska flytande i tal och skrift. Har du även truckkort A + B är detta meriterande. Vidare söker vi dig som är en nyfiken person och som trivs bra med att arbeta med frihet under ansvar. Du har en stark känsla för att planera och strukturera och trivs bra med att arbeta självständigt. Du har ett ödmjukt förhållningsätt till att lära dig nya saker och är inte rädd för att ta hjälp och fråga dina kollegor vid behov. Du har hög arbetsmoral och får energi av att leverera god service till dina kunder. Viktigt för tjänsten är:Gymnasieutbildning inom Fordonsel samt truck- eller maskinmekaniker B-körkort. Att du är ansvarstagande, strukturerad och serviceinriktad. Övrigt Start: Enligt överenskommelseOmfattning: Heltid, 100%Placering: Småland, Jönköpingsområdet.Lön: Fast lön, enligt överenskommelse. Vill du bli en del av team Olema Truckspecialisten? Varmt välkommen med din ansökan under juni och juli, urvalet kommer att påbörjas i början av augusti. Vi på Needo ser fram mot att höra från dig!
Är du en engagerad och skicklig matematiklärare som har förmågan att skapa goda relationer? Då kanske du är den medarbetare vi söker till Hultdalsskolan. Vilka är vi? Hultdalsskolan är en 7-9 skola som ligger i Åby ungefär en mil norr om Norrköping. Här går cirka 370 elever fördelade på 14 klasser. Hos oss står lärande och trygghet i fokus! Våra gemensamma regler och mål är tydliga och bidrar till en god arbetsmiljö för både elever och personal. Från och med höstterminen 2024 är vi en mobilfri skola, vilket ytterligare bidragit till ökad trygghet och studiefokus Vi är drygt 40 medarbetare som tillsammans försöker skapa de bästa förutsättningarna för våra elever. Lärarna är uppdelade på tre arbetslag, ett för varje årskurs. Förutom lärarlagen finns ett lag bestående av speciallärare som tillsammans med elevhälsoteam och närvaroteam finns till för att stötta både elever och pedagoger i det dagliga arbetet. Hos oss möter du kollegor som är vana att diskutera pedagogiska frågor och utmaningar, alltid med elevernas bästa i fokus! Dina arbetsuppgifter Som lärare på den här tjänsten kommer du att undervisa skolans elever i årskurs 7-9 i matematik samt eventuellt annat ämne utifrån din behörighet. Ditt huvuduppdrag är att planera, genomföra och följa upp undervisning i dina klasser. Du har fokus på elevernas lärande och anpassar och utvecklar undervisningen utifrån elevernas behov. I tjänsten ingår mentorskap, där du tillsammans med en kollega ansvarar för eleverna i en klass. Som mentor har du ett särskilt ansvar för elevernas studier, sociala utveckling och mående. Du verkar för att samtalen mellan skola, elev och vårdnadshavare utmynnar i ett konstruktivt tänkande som ger eleven de bästa förutsättningarna för lärande. Du förväntas vara medskapande och aktiv i ditt arbetslag samt i dina ämneslag och bidra till skolans utveckling. Vem är du? Vi söker dig som är legitimerad lärare i matematik samt annat/andra ämnen för åk 7-9. Det är meriterande om du har erfarenhet av undervisning och mentorsarbete på högstadiet. Ett krav för tjänsten är att du har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. Du är en trygg, tydlig och strukturerad ledare i klassrummet. Du brinner för att undervisa och inspirera eleverna i dina ämnen. För dig är det naturligt att alltid sträva efter att skapa en positiv lärmiljö där du engagerar och motiverar eleverna och du uppmuntrar dem till delaktighet och inflytande i undervisningen. Du har en god pedagogisk förmåga där du anpassar och varierar din undervisning, ditt arbetssätt, ditt bemötande och din kommunikation för att möta elevernas behov och skapa engagemang. Du har mycket god samarbetsförmåga med såväl kollegor som med elever och vårdnadshavare. Du är lyhörd och skicklig på att skapa och utveckla goda relationer. Du är väl insatt i skolans styrdokument har ett professionellt förhållningssätt och ser i ditt arbete både till individens och verksamhetens bästa. Vi ser fram emot din ansökan! Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid Tillträdesdatum: 15 september eller enligt överenskommelse Arbetstid: Dag Möjlighet till distansarbete: Nej Sista ansökningsdatum: 30 juni Kontakt: Rektor Malin Axelsson, 011-15 13 94, [email protected] eller biträdande rektor Lina Aréus 011-15 13 99, [email protected] Övrig information: Vi har valt att ta bort det personliga brevet, och ersätta det med urvalsfrågor relevanta för tjänsten. Det gör det lättare att göra en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt. KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Du som har skyddade personuppgifter ska inte skicka in din ansökan via vår hemsida. Ta en direktkontakt med rekryterande chef alternativt rekryteringsspecialist för att diskutera hur du bäst ansöker utifrån ditt skyddsbehov. Kontaktuppgifter finner du i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Om företaget Veolia PET i Norrköping är en återvinningsanläggning specialiserad på hantering och bearbetning av PET-flaskor. Som en del av den franska Veolia-koncernen spelar anläggningen en viktig roll i återvinningskedjan genom att omvandla använda PET-flaskor till ny råvara, redo att användas i produktionen av nya flaskor. PET-flaskorna samlas in genom nationella pantsystem i Sverige och Finland, och Veolia PET samarbetar med aktörer som Returpack för att säkerställa en effektiv process. Anläggningen bidrar till ökad återvinning och reducerad miljöpåverkan samt stödjer den lokala ekonomin genom att skapa arbetstillfällen. Dina arbetsuppgifter Som Labbansvarig har du det övergripande ansvaret för vårt materiallabb. Rollen är operativ och innebär att du genomför och kvalitetssäkrar analyser som IV-mätning, färgmätning, gas-kromatografi och storlekssortering. Du arbetar nära produktion, kvalitet och teknik och har även kontakt med externa leverantörer. Rollen kräver att du kan analysera resultat, kalibrera utrustning och dokumentera enligt våra processer. Du ingår i företagets kvalitetsledningsgrupp och bidrar till att vi uppfyller högt ställda krav från kunder, myndigheter och standarder. En viktig del av arbetet är att säkerställa att rutiner och arbetssätt följer våra certifierade ledningssystem enligt ISO 9001 och ISO 14001. I rollen arbetar du praktiskt med teknik och siffror, och bidrar till att vidareutveckla en stabil labbverksamhet. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av kvalitetskontroller, gärna från livsmedels-, plast- eller tillverkande industri. Du har eftergymnasial utbildning inom exempelvis livsmedel, miljö, processteknik eller kemi – det centrala är att du har en god teknisk förståelse för materialanalys och kvalitetskontroller kopplade till produktion. Du är analytisk, strukturerad och har god förmåga att ta initiativ och skapa ordning i ditt arbete. Du trivs i en samordnande roll där du får samarbeta över avdelningsgränser och vara med och leda det dagliga arbetet i labbet. Du uttrycker dig väl i både svenska och engelska och är trygg i att kommunicera både internt och externt. Ansökningsförfarande I den här rekryteringen samarbetar Veolia PET med Skill. Urvalsprocessen kommer att påbörjas löpande. Sista ansökningsdag är den 30 Juni 2025. Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Andreas Schmidt på [email protected] eller 0738-54 71 35. #LI-DNI
Är du en problemlösare som brinner för industriella automationssystem? Är du även utbildad automationsingenjör eller har några års erfarenhet som automationstekniker och är sugen på att ta nästa steg? Då kan du vara rätt person för oss! Dina arbetsuppgifter Som serviceingenjör arbetar du och din närmsta kollega för att tillse att våra automationssystem har god driftsäkerhet och tillgänglighet. Du arbetar bland annat med processtyrning, reglering, instrumentering och elkraftteknik. Du utarbetar metoder och ger anvisningar beträffande förebyggande och avhjälpande underhåll samt utför felsökningar och reparationer. I samråd med driftansvariga föreslår du vidareutveckling av befintliga systemfunktioner. Dokumentation ingår som en viktig del av arbetet för att tillse att kunskap kan spridas inom organisationen. Vidare arbetar du nära övriga ingenjörer och tekniker på automationsavdelningen och projektavdelningen och rapporterar till arbetsledare automation. Våra förväntningar Vi söker dig som är teknikintresserad och serviceinriktad med god kommunikationsförmåga då du kommer ha många kontaktytor, både internt och externt. För att passa för uppdraget behöver du vara lyhörd och uppmärksam med vilja och intresse för att samordna människor och uppdrag. Du tycker också om att ta eget ansvar och är självgående. Vidare ser vi att du har en utbildning på gymnasie- eller högskolenivå inom el/automation samt några års erfarenhet inom området. Goda kunskaper, både muntligt och skriftligt, i svenska och engelska. Meriterande är erfarenhet från ABB- och Siemenssystem, instrumentering och reglerteknik. Om Fiskeby Under 2023 förvärvades vi av RDM Group och tillsammans med åtta andra bruk är vi den största producenten av återvunnen kartong i Europa. Vi har tillverkat papper och kartong sedan 1637 och Fiskeby är det enda bruket i Skandinavien som kan ta emot dryckesförpackningar som råmaterial. Våra produkter tillverkas av 100 % returfiber, helt i linje med dagens krav på ett hållbart samhälle. Vi tillverkar 170 000 ton kartong varje år och är cirka 275 medarbetare. Här på anläggningen finns de flesta avdelningar samlade vilket skapar förutsättningar för ett nära samarbete. Läs mer på: www.fiskeby.com. Ansökan Sista ansökningsdag är 13 augusti, tillsättning sker enligt överenskommelse och urval görs löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Glöm inte att motivera varför just du är lämplig för denna tjänst. Kontakt För ytterligare upplysningar om tjänsten är du välkommen att kontakta Technical Manager Rickard Stark 011-15 58 03 eller HR-generalist Lina Arvefors 011-15 57 36. Facklig företrädare för Unionen är Bo Karlsson 011-15 57 83. Vi undanbeder oss annonserings- och rekryteringstjänster.
Om jobbet Vi söker en engagerad och erfaren kollega till rollen som flygplatsinspektör. Tjänsten vänder sig till dig med dokumenterad yrkeserfarenhet inom luftfartsområdet, exempelvis från arbete vid flygplats, som pilot, flygledare, tekniker eller inom luftfartsmyndighet. Du kommer att inneha en central funktion i utvecklingen och övervakningen av säkerheten på svenska flygplatser. Som flygplatsinspektör ansvarar du för, tillståndsprövning och tillsyn enligt såväl nationella och europeiska regelverk. Arbetet omfattar även medverkan i regelutveckling och internationellt samarbete. Du granskar säkerhetsbevisningar, analyserar trender och identifierar förbättringsområden inom flygplatsdrift. Tjänsten är placerad på Infrastrukturenheten inom avdelningen för Sjö- och luftfart. Luftfarten genomgår en snabb teknisk utveckling som ställer nya krav. Digitaliseringen medför ökade krav på informations- och cybersäkerhet. Samtidigt förväntas användningen av drönare och vertikalstartande luftfartyg öka, vilket kräver utveckling av nya typer av flygplatser. Nya regler om marktjänster som omfattar flertal tjänster utförda på uppdrag av flygbolag är också under införande. Som flygplatsinspektör ingår du i ett kvalificerat team med bred expertis i en dynamisk arbetsmiljö, där arbetet präglas av variation och komplexitet. Hos oss är du viktig Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar. Läs mer om hur det är att jobba på Transportstyrelsen Du kommer att arbeta med tillsyn och tillståndsprövning. hantera frågor kopplade till flygplatser och flyghinder. granska säkerhetsbevisningar. Bevaka trender inom flygplatsområdet och genomföra analyser delta i utvecklingen av nya regelverk, både nationellt och internationellt. ha kontakt med flygplatsoperatörer. resa inom Sverige. Du måste ha dokumenterad yrkeserfarenhet inom luftfartsverksamhet, exempelvis från flygplats, flygbolag, flygledning, teknisk tjänst, myndighet eller annan luftfartsrelaterad verksamhet som bedöms likvärdig. god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. körkort med minst B-behörighet. Det är meriterande om du också har erfarenhet av tillsyns- eller revisionsarbete erfarenhet av arbete med kvalitets- och säkerhetsledning erfarenhet av informations- eller cybersäkerhet. erfarenhet av analys- och utredningsarbete. kunskap om förordningar och föreskrifter inom civil luftfart. erfarenhet av planering, design och konstruktion av flygplatsanläggningar. erfarenhet av marktjänster. erfarenhet av myndighetsarbete. erfarenhet av arbete med händelserapporter. erfarenhet av projektledning. Vi vill att du är självgående – tar ansvar för sin uppgift. Strukturerar själv sitt angreppssätt och driver sina processer vidare har samarbetsförmåga – arbetar bra med andra. Relaterar till omgivningen på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt är strukturerad – planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar är kvalitetsmedveten – är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Lägger stor vikt vid att man lever upp till dessa. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Mer information Anställningen är tillsvidare med placering i Norrköping. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. Som medarbetare hos oss finns möjlighet att arbeta på distans upp till tre dagar i veckan, om så arbetet möjliggör detta. Det är verksamhetens behov och karaktären på arbetsuppgifterna som avgör om och i vilken utsträckning distansarbete är möjligt. Under provanställning kommer dock övervägande delen av arbetet behöva utföras på plats. För tjänster med stora krav på säkerhet är det vanligtvis nödvändigt att arbeta på kontoret. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vid frågor är du välkommen att kontakta sektionschef Jörgen Andersson, 010 – 495 36 97, jorgen. [email protected]. ST, Mats Anderzén och Saco, Carola Sander nås via vår växel på 0771-503 503. Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss. Ansök Ansök via vår webbplats och bifoga ett komplett CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2025-6537. Vi behöver din ansökan senast den 8 juli 2025. Har du skyddade personuppgifter, ska du skicka in din ansökan per post, kontakta rekryterande chef för information om hur du går tillväga. I dina ansökningshandlingar behöver du beskriva på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid utbildnings-/examensbevis samt tjänstgöringsintyg som styrker de kunskaper och erfarenheter som är relevanta för tjänsten uppvisas. Välkommen att bli vår nya kollega! Kort om Transportstyrelsen Antal anställda: Ca 2000. Verksamhetsområden: Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten. Verksamhetsorter: Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro. Huvudkontoret ligger i Norrköping. https://www.transportstyrelsen.se/ Kort om avdelning Sjö- och luftfart Avdelning Sjö- och luftfart bidrar till ett konkurrenskraftigt, miljöanpassat och säkert transportsystem. Det gör vi genom att hålla register, utforma regler, pröva och ge tillstånd samt utöva tillsyn. Vi verkar också i många sammanhang på den internationella arenan. Vi finns i Norrköping, Göteborg, Malmö och Stockholm och har cirka 300 medarbetare som är organiserade i sex enheter och en stabsenhet.
Migrationsverket genomgår en omfattande digital transformation där hela verksamheten – från ledning och styrning till teknisk utveckling – ska moderniseras. Denna transformation drivs genom ett flertal projekt inom olika block, där fokus ligger på ökad digitaliseringstakt och förbättrad effektivitet. Som projektledare hos Migrationsverket kommer du att ha en nyckelroll i detta förändringsarbete. Du leder och samordnar projekt inom transformationen, ansvarar för rapportering till styrgrupper och intressenter, samt säkerställer att tidplaner, budget och kommunikation hålls på rätt nivå – både internt och externt. Din Profil 5 års arbetslivserfarenhet som projektledare inom it-projekt. 5 års arbetslivserfarenhet av projektledning av projekt som styrs enligt etablerad projektstyrningsmodell (Props, XLPM, Pejl, Prince2 eller motsvarande). 5 års arbetslivserfarenhet av projektledning av projekt i stora organisationer (fler än 1000 medarbetare). CV på svenska ska bifogas för konsulten för verifiering av krav och kompetensnivå. Meriterande 3 års arbetslivserfarenhet av projektledning inom offentlig verksamhet. Konsulten bör ha arbetslivserfarenhet av arbete med ansökning av medfinansiering till projekt från EU-fonder (t.ex. Europeiska flyktingfonden, Europeiska gränsfonden eller liknande) de senaste 3 åren. Konsulten bör ha erfarenhet av projekt som etablerar eller utvecklar informationsstyrning. Konsulten bör ha erfarenhet av att ha verkat i projekt som är en del av program.
Butikschef till vår butik i Norrköping Som butikschef på Rabalder har du fokus på försäljning. Du jobbar själv som säljare i butik samt har det fulla ansvaret för butikens resultat. Du skall kunna motivera och leda dina medarbetare trots att ni inte jobbar så många timmar tillsammans. I ditt arbete ingår budgetarbete, schemaläggning, personalansvar samt analys av försäljningen. Att du gillar att jobba mot uppsatta mål samt alltid ger bästa service ser vi som en självklarhet. Vi söker dig som: -har erfarenhet av försäljning i butik och som sätter stort värde på att skapa nära kundrelationer. -är positiv, resultatorienterad och entusiasmerande med starkt eget driv. -gillar att arbeta självständigt i högt tempo, och ser utmaningar som en del av din utveckling varje dag. -känner vikten av att vara en förtroendeingivande, engagerad och ödmjuk säljare. -kan vara flexibel. Så här arbetar vi: - Vi sätter alltid kunden i fokus och ger den vår bästa omsorg och service. - Vi tar fullt ansvar på våra arbetspass dvs, är kreativa, noggranna och lösningsorienterade. - Vi strävar ständigt efter att utveckla våra säljaregenskaper och vi arbetar alltid med personlig styling. - Vi har tydliga gemensamma mål med vår framtida försäljning och sist men inte minst är vi flexibla och stöttar varandra i vardagen. Tjänsten är på ca 30 t/v fram med ersättning enligt gällande kollektivavtal med tillägg av företagets förmåner. Tillträde snarast. Känner du att du vill bli en i teamet och att ovan stämmer in på dig är du välkommen med din kortfattade ansökan samt foto till [email protected]. Urval sker löpande så skynda dig in med din ansökan.
Parcum AB har idag hand om parkeringsövervakning, drift och förvaltning av garage och parkeringsanläggningar. Detta gör vi på uppdrag av fastighetsägare, bostadsrättsföreningar och förvaltningsföretag. Vi tillhandahåller skräddarsydda digitala och miljövänliga lösningar. Vi är verksamma på flera orter runt om i landet med ett huvudkontor i Norrköping. Vi erbjuder moderna parkeringslösningar och vi är ett framåtsträvande och innovativt parkeringsbolag. Är du en ansvarsfull och serviceinriktad person som trivs med ett rörligt arbete utomhus? Vill du bidra till en trygg och säker parkeringsmiljö? Då kan du vara den vi söker! Genom din närvaro ute på fältet med bevakningsbil och till fots ger du den service och hjälp som behövs för att parkeringsreglerna ska följas och tillsammans hjälps vi åt att säkerställa hög trivsel och framkomlighet Som parkeringsvakt är du vårt ansikte utåt och en viktig del i att skapa en trygg och trivsam miljö för alla trafikanter. Du erbjuds ett omväxlande arbete med frihet under ansvar. Arbetet innebär parkeringsövervakning inom tilldelat område (tomtmark). Du kommer till exempel att: Bevaka ditt område med bil och till fots. Kontrollera att parkeringsregler följs. Utfärda kontrollavgifter vid behov. Hjälpa våra kunder på plats med parkeringsrelaterade frågor. Hjälpa våra kunder på plats med frågor gällande våra digitala tjänster. Om dig: För att passa för tjänsten har du en positiv attityd, social förmåga och agerar omdömesfullt. Du är lugn och saklig i ditt bemötande. Du är flexibel, arbetet innebär varierande arbetsdagar och arbetstider. Du är helt enkelt en ärlig, vaksam och hjälpsam person som får människor omkring dig att känna sig trygga. Krav för tjänsten: B-körkort i minst 2 år. Vara minst 23 år. Belastningsregister utan anmärkning. Drogfri Mycket goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. God kommunikativ och social förmåga. God hälsa och fysik. Meriterande: Tidigare erfarenhet som parkeringsvakt på såväl tomtmark och kommunal mark. Tidigare erfarenhet inom bevakning. Tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tjänsten är en timanställning/vid behov och arbetstidernas förläggning är på dagtid, kvällstid, vardagar och helger, under årets samtliga dagar. Våra parkeringsvakter utgår från vårt kontor i Norrköping. I nuläget 15-30 timmar/vecka och på sikt finns det goda chanser till att arbeta heltid. Vid utvärdering av sökande till tjänsten ser vi alltid över personlig lämplighet sett till krav, personliga egenskaper, meriter och referenser. Start är enligt överenskommelse och inleds med en internutbildning i ca 1-2 veckor. Ansökan: Vi ser fram emot att få in din ansökan, sista ansökningsdag är 2025-07-17. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Frågor? Kontakta ansvarig rekryterare via mail: [email protected] Ansökningar tas endast emot via mail till: [email protected] Övrigt: Vi väljer att självständigt tillhandahålla denna rekryteringsprocess, rekryterare och annonssäljare undanbedes.
Välj ett jobb för att visa detaljer