Brinner du för fritidshemmets lärande? Gillar du att arbeta tillsammans med goda kollegor för att främja elevers utveckling? Perfekt! Vi har en ledig tjänst just för dig! Vilka är vi? Uttersbergsskolan ligger i Krokek, ett större samhälle i Kolmården. Vi har cirka 350 barn från förskoleklass till årskurs 3 och vi är cirka 55 medarbetare samt två skolledare på skolan. Vi ser vikten av nya intryck och ny kunskap och är därför en övningsskola och tar mot studenter både till grundskolan och till fritidshemmet. Vi har nu möjlighet att utöka antal legitimerade lärare i fritidshemmet och hoppas att just du ska söka till oss. Hösten 2022 fick skolan möjlighet att gå med i kommunens satsning "Samverkan för bästa skola" och nu är vi inne på det sista året i vårt arbete med riktade insatser inom olika målområden tillsammans med utbildningskontoret. Elever på Uttersbergsskolan har en hög måluppfyllelse, men det är alltid spännande att hitta nya vägar för elevers framgång vilket just den här satsningen kommer att leda till. Vårt fritidshem är indelat i fyra årskursvisa avdelningar och vi arbetar för elevernas lärande och välbefinnande utifrån våra mål som vi gemensamt arbetar fram inför varje läsår. Fritidshemmet är viktigt för att ge våra elever den bästa grunden för deras framtid genom att eleverna får möjlighet att pröva, ompröva och befästa sina kunskaper genom upplevelsebaserat lärande. Vi har en fantastisk omgivning med närhet till badhus, bibliotek, konstgräsplan och kolmårdsnaturen där vi disponerar två skolskogar. Under vintern har vi närhet till pulkabackar och skridskobana. Från Norrköping finns det goda tåg- och bussförbindelser, var tjugonde minut går det en buss/ett tåg och stationen i Krokek ligger endast fem minuters gångväg från skolan. Dina arbetsuppgifter I rollen som lärare ansvarar du tillsammans med kollegor för undervisningen i fritidshemmet. Tillsammans med ditt arbetslag ansvarar du för att planera, genomföra och utvärdera fritidshemsverksamheten. Verksamheten planeras utifrån tre temaområden; hälsa, hållbar utveckling, samt teknik. Inom dessa områden genomsyras ett extra fokus inom språk och kommunikation. Elevernas idéer och intressen inom varje temaområde tas väl tillvara på olika sätt. Du ingår även i ett samverkanslag tillsammans med all personal i ett årskurslag för att samarbeta kring elevernas hela dag. Vem är du? Vi söker dig som är legitimerad lärare med behörighet för arbete i fritidshem och inriktning musik. Det är meriterande med behörighet i ämnet musik. Vi ser gärna att du har kunskaper om fritidshemmets uppdrag och är väl bekant med fritidshemmets läroplan och övriga styrdokument. Du har ett engagemang för pedagogiskt utvecklingsarbete. Vidare har du god förmåga att skapa förtroendefulla relationer med såväl elever som vårdnadshavare och med kollegor. Du är tydlig i din ledarroll, flexibel i ditt arbetssätt och visar ett genuint intresse för elevernas lärande utifrån deras olika förutsättningar. Du har hög närvaro samt uppträder hövligt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten kräver att du kan kommunicera väl på svenska i både tal och skrift. Välkommen med din ansökan! Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid Längd på anställning: Tillträdesdatum: 6 augusti eller enligt överenskommelse Arbetstid: Dag Möjlighet till distansarbete: Nej Sista ansökningsdatum: 22 juni Kontakt: Biträdande rektor Helena Björkdahl, [email protected] Övrig information: Vi har valt att ta bort det personliga brevet, och ersätta det med urvalsfrågor relevanta för tjänsten. Det gör det lättare att göra en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt. KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Du som har skyddade personuppgifter ska inte skicka in din ansökan via vår hemsida. Ta en direktkontakt med rekryterande chef alternativt rekryteringsspecialist för att diskutera hur du bäst ansöker utifrån ditt skyddsbehov. Kontaktuppgifter finner du i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Bli en del av R-con, ett välmående och växande företag inom brandsäkerhet! Vi söker dig som är student med CAD- och teknikintresse som vill växa tillsammans med företaget. Ansök redan idag, vi arbetar med löpande urval. OM TJÄNSTEN R-Con är en pålitlig partner till sprinklerinstallatörer och levererar premiumprodukter inom brandskydd. De kombinerar hög teknisk kompetens med ett nära och engagerat samarbete. Företaget utvecklar, tillverkar och levererar allt från enskilda pumpar till kompletta pumphus – färdiga att koppla in och köra. Med över 30 års erfarenhet i ryggen levererar de lösningar som inte bara skyddar egendom, utan faktiskt räddar liv. Vi söker nu en junior resurs med intresse för CAD och teknik, som kan stötta med både ritningsarbete och projektledning. Tjänsten passar perfekt för dig som har en pågående univeristetsutbildning och vill kliva in i industrin med bra handledning och möjlighet att utvecklas. Som CAD-ritare hos R-con kommer du att arbeta med att justera och rita om CAD-ritningar från 2D till 3D. Du kommer även att delta i projektmöten och driva projekt framåt, vilket exempelvis kan innebära prototyptester och leverantörskontakt. Rollen erbjuder en bred teknisk inblick och möjlighet att växa in i en projektledarroll. Detta ställer krav på att du som person är kommunikativ, initiativtagande och uppskattar proaktivt arbete. Till en början rör det sig om 1 dag i veckan (ev. mer under perioder), med möjlighet att växa in i en större roll. Du kommer att arbeta nära befintlig kollega som besitter gedigen bransch- och produktkunskap. Totalt arbetar cirka 25 personer på denna enhet. Företaget är beläget i Åby och vi ser inledningsvis att arbetet sker på plats. Du erbjuds - Möjlighet att utvecklas inom både CAD och projektledning - Att arbeta med premiumprodukter och se hela flödet från inköp till installation och service - Goda karriärmöjligheter inom koncernen för den som är driven och engagerad ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Revidera och skapa CAD-ritningar i 2D och 3D * Delta i möten och driva teknisk planering framåt * Medverka i projekt för prototypframtagning och produktutveckling * Samverka med leverantörer, tekniker och interna kollegor * Hjälpa till att strukturera information i interna system (t.ex. intranät) VI SÖKER DIG SOM - Studerar en eftergymnasial teknisk utbildning, pågående YH- eller univeristetsutbildning inom relevant område - Har god teknisk kunskap och intresse - CAD-vana i 3D - Har B-körkort - Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift då rollen kräver detta Det är meriterande om du har - Erfarenhet av projektledning För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Optimistisk - Målmedveten - Ordningsam Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om företaget här.
Vi på Vårdcentralen Cityhälsan Söder söker en ny kollega och välkomnar dig att söka till vår arbetsplats. Vi är ett glatt gäng med ständigt pågående utmaningar där möjlighet till delaktighet ges och att vara innovativ är gynnsamt. Vårt erbjudande Primärvårdscentrum Östergötland består av 33 regiondrivna vårdcentraler, Vårdcentrum Finspång, Barnhälsovårdsenheten, 1177- och jourcentraler kväll och helg och Allmänmedicinskt utbildningscentrum. Vi bedriver en bred primärvårdsverksamhet där vi erbjuder vård till alla genom hela livet; nyfödda, barn, ungdomar, vuxna, äldre och patienter i livets slutskede. Vi är en framåtblickande organisation med stort fokus på bra arbetsmiljö, utveckling och god hälsa. Vi arbetar aktivt för att skapa förutsättningar för hållbart arbetsliv samtidigt som vi har ett utvecklingsinspirerat arbetssätt för att möta framtidens utmaningar inom primärvården. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som vill göra karriär inom ditt yrke, bli chef alternativt gå vidare på andra sätt, genom exempelvis specialisering eller forskning. Vårdcentralen Cityhälsan Söder är en del av Region Östergötlands Primärvårdscentrum tillsammans med 32 andra regiondrivna vårdcentraler. Vårdcentralen ligger i stadsdelen Hageby och har idag cirka 15.000 listade patienter. Vi har ett utvecklingsinspirerat arbetssätt och bedriver en bred primärvårdsverksamhet där vi möter patienter i alla åldrar med många olika symtom. På vårdcentralen finns läkarmottagning, specialistsköterskemottagningar, sjuksköterskemottagning, barnhälsovård, psykosocial kompetens, fotvård och laboratorium. Vi ansvarar även för ett antal äldreboenden. Vi är cirka 70 medarbetare som trivs tillsammans i ett öppet arbetsklimat där delaktighet är en framgångsfaktor. Arbetsbeskrivning Som legitimerad sjuksköterska hos oss ser vi dig vara en fena på att hantera patientsamtal som kommer in till oss via TeleQ. Att vara ansiktet utåt i vår TeleQ kommer till en början att vara en stor del av dina arbetsuppgifter. Här kommer dina vägledande kunskaper väl till pass och även din förmåga att planera vidare för att få en nöjd patient. Du kommer att samarbeta nära andra yrkesprofessioner. Vi erbjuder dig som ny sjuksköterska hos oss en skräddarsydd introduktion efter dina behov. Om dig Du är legitimerad sjuksköterska eller distriktssköterska, gärna med erfarenhet av primärvård. Du behärskar svenska språket i tal och skrift, motsvarande C1-nivå. Du har god samarbetsförmåga och kan planera, organisera och prioritera ditt arbete. Vidare har du ett trevligt bemötande mot patienter och kollegor. Du är trygg i din yrkesroll och har förmågan att kunna fatta självständiga beslut utifrån din profession. Vi söker dig som har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, är stresstålig och kommunicerar på ett tydligt och prestigelöst sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Ansökan och anställning Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med tillträde enligt överenskommelse. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
På akut- och intermediärvårdsavdelningen, AVA och IMA, är vi experter på symtomstyrd vård inom det akutmedicinska spektrumet. Vårt uppdrag är att övervaka och bekräfta eller utesluta sjukdom inom 48 timmar, därmed också påbörja utredning och akut behandling. Vissa patienter färdigbehandlas under vårdtiden medan vissa behöver flytta till annan avdelning för fortsatt omhändertagande. På AVA och IMA arbetar vi i tvärprofessionella team tillsammans med undersköterska, apotekare och läkare. Vi är en arbetsgrupp med erfarna medarbetare som arbetar för en hög patientsäkerhet och arbetsmiljö. Det finns ett stort eget driv i arbetsgruppen med egna ansvarsområden och kontinuerlig fortbildning och kompetensutveckling. Fokus ligger på god omvårdnad, medicinska åtgärder och snabba flöden. Vi är en avdelning i ständig utveckling och uppskattar utmaningar! Det är en fantastisk arbetsgrupp som beskriver sin arbetsplats på AVA med ord som ”Härlig kamratskap, varierande arbetsuppgifter, god möjlighet till kompetenshöjning och man lär sig alltid något nytt”. Nu söker vi dig som är legitimerad sjuksköterska, vill jobba med akut sjuka patienter och dessutom ha roligt på jobbet! Följ oss gärna på Instagram för att få inblick i vårt arbete och träffa våra engagerade medarbetare, ”akutvardsavdelningennrkpg”. Vårt erbjudande När du börjar arbeta hos oss kommer du få en individuellt anpassad introduktion upp till 6 veckor som kombinerar avdelningsarbete med teoretisk utbildning tillsammans med våra specialistsjuksköterskor och andra erfarna kollegor. Syftet är att du som ny sjuksköterska hos oss ska känna dig trygg och säker i din roll, men också få en kvalitetssäkrad kunskap om våra vanligaste patientgrupper, behandlingar och medicinsk utrustning som används på avdelningen. Efter drygt ett år i din roll på AVA börjar vi planera för nästa steg i din utveckling, nämligen att introduceras på IMA. Där kommer du träffa på patientgrupper du vant dig vid på AVA men i ett mer kritiskt skede av sin sjukdom. Framåt kommer du ha en rotation mellan AVA och IMA vilket kommer vara både stimulerande och utmanande, det finns även möjlighet att fördjupa sig inom akutsjukvård och söka utbildningstjänst. Som erfaren sjuksköterska eller specialistsjuksköterska individanpassar vi din introduktion enligt ovanstående och gör en vidare plan efter din nivå i karriären. Du kommer exempelvis ha möjlighet att rotera mellan AVA och IMA i ett tidigare skede. Är du dessutom specialiserad inom akutsjukvård kommer du även få möjlighet att tillsammans med kollegor arbeta inom vår specialistgrupp med olika uppdrag såsom utbildning, mentorskap och vårdledarfunktion. Vi är en del av akutkliniken och det finns även möjlighet att rotera från oss till akutmottagningen. Arbetsbeskrivning Du kommer att möta personer med olika medicinska diagnoser av varierande svårighetsgrad där in- och utskrivningar, akut omvårdnad, medicinsk behandling och övervakning fortlöper över hela dygnet. Verksamheten har ett öppet kommunikationsklimat med daglig reflektion och återkoppling där samtliga medarbetare deltar. Det dagliga arbetet är väldigt varierande och du kommer arbeta tillsammans runt patienten med övriga i teamet. På AVA ansvarar ditt team för 6-7 patienter och på IMA finns det 2-4 vårdplatser. Arbetsgrupp Dina närmaste medarbetare är sjuksköterskor och undersköterskor, men inom akutkliniken träffar du även våra akutläkare, vårdadministratörer och personalsamordnare. Dina kollegor på AVA och IMA har en god blandning av erfarenhet och vi arbetar ständigt för att utveckla vårt introduktions- och mentorsprogram. Gruppen träffas även regelbundet på utbildningsdagar med integrerat APT, fokus är både vård-teori och praktiska övningar i akut omhändertagande. Vi har även en Trivselgrupp som ordnar olika aktiviteter på och utanför jobbet. Om dig Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med grund- eller specialistutbildning. Vår specialitet är akutsjukvård, har du vidareutbildning inom annan specialitet är du också välkommen med din ansökan. Tidigare erfarenhet inom akutsjukvård är meriterande, liksom erfarenhet av slutenvårdsarbete. Då du arbetar i ständig dialog med patienter och kollegor är det ett krav att du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och i skrift. För att trivas och passa in hos oss är dina personliga egenskaper viktiga. Till den här tjänsten söker vi dig som är flexibel. Flexibel hos oss handlar om att kunna anpassa sig efter rådande situation och ändra fokus vilket är avgörande då oförutsägbara händelser uppstår dagligen. Vi arbetar nära varandra och behöver ha en god kommunikation för att lyckas lösa de uppgifter vi möter i vardagen. Därmed passar tjänsten dig som trivs med samarbete och är lyhörd samt kommunikativ till både kollegor, patienter och anhöriga. Ansökan och anställning Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Brinner du för folkhälsan och vill bli en del av Sveriges största friskvårdskedja? Nu har du chansen bli en nyckelspelare i ett spännande företag i tillväxt. Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med över 350 klubbar och ett antal Padelanläggningar runt om i landet. Det ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra klubbar och att ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet, personal och inte minst pris. Vi erbjuder ett brett utbud av träning och välmående för alla åldrar, har över 500 000 medlemmar och fortsätter vår expansionsresa framåt. Vi söker nu en drivande och uthållig ledare som hjälper oss vidare i tillväxten och spridningen av träningsglädje i Östergötland. Distriktet ingår i Division Mitt som idag har strax över 34 klubbar där du kommer att ansvara för 12 klubbar. Du arbetar i nära samarbete med Divisionschefen och 5 Distriktschefkollegor. Att vara Distriktschef i Sveriges största friskvårdskedja Som distriktschef ansvarar du för resultat, ledning och utveckling klubbarna i ditt distrikt. Du säkerställer att klubbarna har de verktyg de behöver för att leverera fantastiska träningsupplevelser till våra medlemmar. Med ditt inspirerande, trygga och tydliga ledarskap driver du distriktet affärsmässigt och är med och skapar en positiv Nordic Wellness-anda. Du arbetar mycket nära dina platsansvariga på klubbarna och är dagligen synlig och inspirerande i verksamheten. Arbetet är operativt ute på klubbarna tillsammans med dina team. Till er hjälp finns gemensamma system och centrala funktioner inom HR, sälj, ekonomi, marknad och IT. Du har ett kontor på en av klubbarna i distriktet att utgå ifrån, men du förväntas varje vecka regelbundet röra dig i hela distriktet. Arbetet är förlagt till dagtid såväl som kvällar och helger. Vi vill att du är förankrad i distriktet och har god lokalkännedom om området. Vad söker vi hos dig? Vi söker en trygg ledare som gillar utveckling och kan leda i förändring. Du har en förmåga att inspirera och stödja dina medarbetare och kan motivera din organisation att nå resultat, sälja, ge utmärkt kundbemötande och service. Nordic Wellness kultur präglas av att organisationen är i ständig tillväxt och förändring, tempot är högt, det händer mycket hela tiden. Vi har en professionell och engagerad kultur med starkt verksamhetsfokus och stor hjälpsamhet där vi bidrar i våra olika roller mot gemensamma mål. För att trivas hos oss tror vi att du är prestigelös, trivs med förändring och är van att ta snabba beslut. Vi ser att du har goda kunskaper i det svenska språket och kan använda det såväl i tal som skrift. B-körkort är ett krav. Att jobba på Nordic Wellness Vi erbjuder dig ett ovanligt roligt och utmanande arbete i en positiv växande verksamhet med trevliga och kompetenta kollegor. Vi har högt i tak och här finns stort utrymme att vara med och påverka och få vara med och skapa något stort tillsammans. Våra ledord är FUN MOVEMENT STRONG TOGETHER. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller, och genom att skicka in din ansökan godkänner du att en sådan kan utföras. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!
Till byggnationen av en kommersiell fastighet behöver vi nu anställa ytterligare två snickare/träarbetare. Arbetet pågår under vecka 26 och 27, men öppnar upp för möjligheten att blir erbjuden en fortsättning efter semestern. Som Snickare/träarbetare kommer du arbeta med innertak och förstärkningar invändigt, samt utvändigt jobb från byggställning. Kvalifikationer: *Du har minst fem års relevant arbetslivserfarenhet som Snickare*Du har tidigare god erfarenhet av träarbete, med fördel inom tak*Du pratar svenska eller bra engelska (t ex polska och engelska) Det är mycket meriterande om du har körkort, men inget krav. Vi erbjuder: *Lön efter avtal*Reseersättning*Kompetenta och trevliga kollegor*Stora utvecklingsmöjligheter Arbetsort: Norrköping med omnejd Uppstart: Snarast, eller enligt ök Omfattning: Heltid, två veckor, med stor möjlighet för förlängning Ansökningsfrist: Snarast Om du känner igen dig i arbetsbeskrivningen ovan vill vi gärna komma i kontakt med dig så snart som möjligt! Vi intervjuar och rekryterar löpande för denna tjänst. Varmt välkommen med din ansökan!
Vid Räddningstjänsten Östra Götaland arbetar vi alla för samma mål. Att göra olyckorna färre och skadorna mindre. Vi måste kunna sprida kunskap, hantera många sorters olyckor och möta medmänniskor. Och vi måste finnas där för varandra. Vår styrka är att vi har så många olika styrkor. Så vilken är din? Det är stor chans att den passar in hos oss. Beskrivning Vi söker nu sommarvikarierande brandmän infor sommaren 2026 för perioden juni till augusti till våra fyra heltidsstationer i Linköping och Norrköping. Är du ute efter ett meningsfullt sommarjobb där du får arbeta tillsammans med engagerade kollegor och samtidigt bidra till ett tryggare samhälle? Då är det här jobbet för dig! Som brandman deltar du i räddningsinsatser, arbetar förebyggande med säkerhet och utbildning samt medverkar i övningar och underhåll. Tjänsten innebär skiftarbete och erbjuder en varierad arbetsvardag. Vi söker dig som har: Brandmannautbildning (SMO-examen eller annan likvärdig heltidsutbildning som arbetsgivaren godkänner) alternativt att du är SMO-studerande med godkänd praktikperiod (lång-LIA) när vikariatet börjar. eller Deltidsutbildning (GRIB/Räddningsinsats) med minst fem års erfarenhet från RIB i svensk räddningstjänst. - Körkort med B-behörighet, bifogas ansökan - Godkänt rullbandstest enligt AFS 2023:15 (4,5 km/h) inte äldre än 3 månader, bifogas ansökan - Godkänt intyg för att ha klarat simkunnighetskraven enligt Guldbojen, inte äldre än 3 månader, bifogas ansökan - Grundutbildning rök- och kemdykare enl. AFS 2023:15 med godkänd läkarundersökning vid anställningens början - God svenska i tal och skrift Som person är du känslomässigt stabil och trygg i dig själv. Du samarbetar bra med andra människor och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du är en empatisk person med god förmåga att se och ta tillvara olikheter. Vidare behöver du vara lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer samt ha lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Vi planerar att träffa kandidater på station Lambohov i Linköping för intervju, rullbandstest enligt AFS 2023:15 och paff-varv (ett arbetsrelaterat test) samt ytlivräddar-test under vecka 45. En introduktion kommer att hållas under två veckor i april. Vi erbjuder dig en arbetsplats där medarbetarfrågorna är en av de absolut viktigaste delarna i vår verksamhet. Vi står i ständig utveckling, och jobbar aktivt med medarbetarskap och ledarskap för att skapa en attraktiv arbetsplats för alla representerade yrkesroller, och både kvinnor och män. Eftersom vi är viktiga för våra invånare är det värdefullt för oss som räddningstjänst att vi speglar samhället. Vi värderar därför kulturell kompetens då vi ser att det tillför ytterligare förståelse, erfarenhet och kunskap i våra möten med invånare samtidigt som det utvecklar vår organisation. Viktigt att veta Vi arbetar aktivt med en trygg och hälsosam arbetsplats med en nolltolerans mot kränkningar, trakasserier och särbehandling. Vi är en drog- och alkoholfri arbetsplats så därför gör vi drogtest med stöd av företagshälsovård innan anställning. Vi följer arbetsrättsliga lagar och vi har kollektivavtal vilket vi ser som en trygghet i arbetslivet. Tjänsten kan komma att säkerhetsklassas enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Inom vår verksamhet är samtliga medarbetare krigsplacerade. För att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett. Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras i enlighet med de bestämmelser som regleras av GDPR (dataskyddsförordningen). Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Om oss Vi är ett kommunalförbund som har fem medlemskommuner: Linköpings, Norrköpings, Söderköpings, Valdemarsviks och Åtvidabergs kommuner. Vi har cirka 470 medarbetare som arbetar på våra 20 räddningsstationer och brandvärn. Förtroendet för räddningstjänsten är stort bland invånarna. De litar på att vi finns där för dem i vardagen, i alla situationer. För att leva upp till det förtroendet behöver vi kunna lösa många olika utmaningar. Vi måste sprida kunskap. De vi möter ska veta hur de undviker faror och olyckor – hemma, på jobbet, i naturen. Det gäller alla invånare i alla åldrar, men inte minst framtidens säkerhetsambassadörer på förskolor och skolor. Vi måste kunna släcka bränder, snabbt och säkert, och hjälpa till vid alla olika sorters olyckor. Vi måste kunna möta våra medmänniskor, där de befinner sig. Både geografiskt och känslomässigt. Vi måste kunna hantera människor i kris. Professionellt och emotionellt. Och vi måste finnas där för varandra, och se till att alla som jobbar hos oss har de bästa förutsättningarna att uppfylla sitt viktiga uppdrag. Vår styrka är att vi har så många olika styrkor. Så vilken är din? Det är stor chans att den passar in hos oss.
Vid Räddningstjänsten Östra Götaland arbetar vi alla för samma mål. Att göra olyckorna färre och skadorna mindre. Vi måste kunna sprida kunskap, hantera många sorters olyckor och möta medmänniskor. Och vi måste finnas där för varandra. Vår styrka är att vi har så många olika styrkor. Så vilken är din? Det är stor chans att den passar in hos oss. Beskrivning Vi söker nu flera brandmän till våra fyra heltidsstationer i Linköping och Norrköping. RTÖG är ett stort räddningstjänstförbund och befinner sig i en expansiv fas. Inom vårt förbund bor idag ca 347 000 personer. Förtroendet för räddningstjänsten är stort bland våra invånare, de litar på att vi finns där för dem i vardagen, i alla situationer. Under 2024 genomförde vi 4 338 utryckningar, och nu behöver vi bli fler för att möta framtidens behov. Hos oss finns goda möjligheter till vidareutveckling inom våra specialområden, såsom räddningsdyk, tung räddning, brand i komplicerade miljöer, arbete på hög höjd, kemikalieolyckor samt sök- och räddningsinsatser. Som brandman inom RTÖG arbetar du tillsammans med dina kollegor på räddningsinsatser, och med förebyggande säkerhets- och utbildningsarbete. I tjänsten ingår även regelbunden övning, utbildning och underhåll av utrustning. Vi söker dig som har: Brandmannautbildning (SMO-examen alternativt annan likvärdig heltidsutbildning som arbetsgivaren godkänner), eller Deltidsutbildning (GRIB/Räddningsinsats) med minst två års sammanhängande erfarenhet som heltidsbrandman, eller Deltidsutbildning (GRIB/Räddningsinsats) med minst fem års erfarenhet från RIB i svensk räddningstjänst. - Körkort med B- och C-behörighet. Kopia på körkort bifogas i ansökan. Om du saknar C-körkort vid anställningstillfället kan du ändå bli aktuell, förutsatt att du skaffar körkortet inom sex månader. Anställningen inleds då som provanställning. - Godkänt rullbandstest enligt AFS 2023:15 inte äldre än 3 månader bifogas i ansökan - Godkänt intyg för att ha klarat simkunnighetskraven enligt Guldbojen, inte äldre än 3 månader bifogas i ansökan - Grundutbildning rök- och kemdykare enl. AFS med godkänd läkarundersökning vid anställningens början - God svenska i tal och skrift samt god datorvana Det är meriterande om du: - Har E körkort - Har läst ledningskurs styrkeledare eller räddningsledare - Är utbildad räddningsdykare eller dykledare Som person är du känslomässigt stabil, empatisk och trygg i dig själv. Du samarbetar bra med andra människor och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare behöver du vara lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer samt ha lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Det är viktigt att du delar våra värderingar kring inkludering, jämställdhet och allas lika värde. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi planerar att träffa kandidater på station Lambohov i Linköping för intervju, rullbandstest enligt AFS 2023:15 och paff-varv (ett arbetsrelaterat test) samt ytlivräddar-test under vecka 40. Tillsättning av tjänst sker efter överenskommelse. Vi erbjuder dig en arbetsplats där medarbetarfrågorna är en av de absolut viktigaste delarna i vår verksamhet. Vi står i ständig utveckling, och jobbar aktivt med medarbetarskap och ledarskap för att skapa en attraktiv arbetsplats för alla representerade yrkesroller, och både kvinnor och män. Eftersom vi är viktiga för våra invånare är det värdefullt för oss som räddningstjänst att vi speglar samhället. Vi värderar därför kulturell kompetens då vi ser att det tillför ytterligare förståelse, erfarenhet och kunskap i våra möten med invånare samtidigt som det utvecklar vår organisation. Viktigt att veta Vi arbetar aktivt med en trygg och hälsosam arbetsplats med en nolltolerans mot kränkningar, trakasserier och särbehandling. Vi är en drog- och alkoholfri arbetsplats så därför gör vi drogtest med stöd av företagshälsovård innan anställning. Vi följer arbetsrättsliga lagar och vi har kollektivavtal vilket vi ser som en trygghet i arbetslivet. Tjänsten kan komma att säkerhetsklassas enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Inom vår verksamhet är samtliga medarbetare krigsplacerade. För att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett. Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras i enlighet med de bestämmelser som regleras av GDPR (dataskyddsförordningen). Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Om oss Vi är ett kommunalförbund som har fem medlemskommuner: Linköpings, Norrköpings, Söderköpings, Valdemarsviks och Åtvidabergs kommuner. Vi har cirka 470 medarbetare som arbetar på våra 20 räddningsstationer och brandvärn. Förtroendet för räddningstjänsten är stort bland invånarna. De litar på att vi finns där för dem i vardagen, i alla situationer. För att leva upp till det förtroendet behöver vi kunna lösa många olika utmaningar. Vi måste sprida kunskap. De vi möter ska veta hur de undviker faror och olyckor – hemma, på jobbet, i naturen. Det gäller alla invånare i alla åldrar, men inte minst framtidens säkerhetsambassadörer på förskolor och skolor. Vi måste kunna släcka bränder, snabbt och säkert, och hjälpa till vid alla olika sorters olyckor. Vi måste kunna möta våra medmänniskor, där de befinner sig. Både geografiskt och känslomässigt. Vi måste kunna hantera människor i kris. Professionellt och emotionellt. Och vi måste finnas där för varandra, och se till att alla som jobbar hos oss har de bästa förutsättningarna att uppfylla sitt viktiga uppdrag. Vår styrka är att vi har så många olika styrkor. Så vilken är din? Det är stor chans att den passar in hos oss.
BilByter är en framstående aktör inom fordonsbranschen med ca70 anställda fördelade på fem anläggningar i Linköping, Norrköping och Mjölby. Vi erbjuder en spännande och dynamisk arbetsmiljö med fokus på kvalitet och kundnöjdhet. Vi söker nu en engagerad och driven märkesagent som vill vara med och bidra till vår fortsatta framgång. Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt framgångsrika team på BilByter i Norrköping. Vi ser fram emot att höra från dig! Som märkesagent hos oss på BilByter kommer du att spela en central roll i vårt försäljningsteam. Du kommer att arbeta proaktivt och strukturerat för att nå ut till nya och befintliga kunder. Du kommer att representera vårt varumärke och säkerställa att våra kunder får bästa möjliga service. Dina Arbetsuppgifter - Proaktiv försäljning: Ansvara för att identifiera och nå ut till potentiella kunder genom egeninitierade listor och utskick. - Uppsökande verksamhet: Aktivt uppvakta lokala företag och delta i event för att skapa affärsmöjligheter. - Representera märket: Vara en ambassadör för Nissan och säkerställa att varumärkets värden kommuniceras på bästa sätt. - Lokal kännedom: Ha god kännedom om Norrköpings-området för att effektivt nå ut till lokala kunder. - Resor: Resor inom regionen för att uppvakta lokala företag samt nära samarbete med Nissan generalagent i Stockholm. Kvalifikationer - Proaktiv: Du tar initiativ och driver försäljningen framåt med egna idéer och lösningar. - Affärsmässig: Du har en stark förståelse för affärsrelationer och är resultatorienterad. - Strukturerad: Du arbetar organiserat och effektivt för att nå uppsatta mål. - Meriterande erfarenhet: Tidigare erfarenhet från försäljnings-/fordons-branschen är ett plus. - Språk: Flytande svenska och engelska. - Körkort: B-körkort krävs. Bilbyter startades redan 1971 av Christer Ekström. 2001 fick David Burman chansen att ta över efter Christer och har sedan dess drivit verksamheten. Bilbyter har genom åren vuxit till att nu ha ca 70 anställda och vara representerade på 5 adresser. På så sätt behåller vi vår familjära känsla på varje anläggning men kan dra fördel av vår storhet när det behövs. Hos oss möter du en fantastisk skara anställda som har tagit många år att sätta samman, var och en dedikerade till sin uppgift att hjälpa och vägleda dig som kund oavsett om det gäller en liten reparation eller ett stort inköp.
Har du ett starkt engagemang och ett genuint intresse för att arbeta med elever med olika funktionsvariationer? Hos oss på Bråvallagymnasiet får du vara en del av en arbetsplats där vi tror på att alla elever har förutsättningar att lyckas! Vilka är vi? Hösten 2019 startade vi en helt ny skola på Bråvallaområdet och flyttade då yrkesprogrammen från Ebersteinska gymnasiet hit. Bråvallagymnasiet är ett utbildningscentrum för yrkesutbildningar och är en kreativ och modern skola fylld med den senaste tekniken. Skolan har cirka 750 elever inom ett stort antal yrkesutbildningar. Bråvallagymnasiet är ett nytt och modernt gymnasium för elever som är intresserade av teknik, innovation och praktisk problemlösning. Här får eleverna en yrkesexamen med möjlighet att plugga vidare. Vi har ett nära samarbete med företag som ger eleverna praktik, jobb och spännande karriärmöjligheter. Genom glädje, härlig stämning och skickliga lärare och elevstödjande personal formar vi yrkeskunniga, trygga och starka individer. Du kommer att jobba i ett team där nära samarbete och samsyn kring eleverna värderas högt. Nu söker vi dig som är en engagerad och aktiv lärare som jobbar för att alla elever ska utvecklas mot målen, trivas, känna sig trygga och ha arbetsro! Besök gärna skolans hemsida på https://bravalla.norrkoping.se. Dina arbetsuppgifter Som yrkeslärare är din uppgift att planera, genomföra, följa upp och bedöma elevernas lärande utifrån gällande styrdokument. Du arbetar för att skapa en så tillgänglig skolsituation som möjligt genom att anpassa lärmiljön för eleverna i samverkan med övrig personal. Din tjänst innebär även undervisning i yrkesämnen på programmet Fordonsvård och Godshantering (FOG) på Bråvallagymnasiets anpassade gymnasieskola. I tjänsten ingår även mentorskap. Vem är du? Vi söker dig som har lägst gymnasieexamen och erfarenhet från branschen vad gäller allmänt undershålls- och reparationsarbete - allt ifrån cyklar till bilar. Du har erfarenhet av arbete som yrkeslärare och vi ser positivt på erfarenhet av arbete med elever inom anpassad skola. Som person har förmågan att hantera komplexa pedagogiska situationer. Du motiveras av samarbete och har förståelse för hur människor tar till sig kunskap och är medveten om människors olika förutsättningar. Du har god förmåga att skapa relation till elever, kollegor och vårdnadshavare. Du är självständig och har ett gott ledarskap med tydliga rutiner där du ger eleverna fördjupad kunskap och möjlighet att växa. Du har även en helhetssyn på elevernas vistelse i skolan. För att trivas i rollen ser vi gärna att du är en positiv, engagerad och flexibel person. B-körkort är ett krav. Välkommen med din ansökan! Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid Tillträdesdatum: 8 augusti eller enligt överenskommelse Arbetstid: Dag Möjlighet till distansarbete: Nej Sista ansökningsdatum: 1 juli Kontakt: Rektor Anna Sandström Jönsson, 072-465 20 73, [email protected] Övrig information: Vi har valt att ta bort det personliga brevet, och ersätta det med urvalsfrågor relevanta för tjänsten. Det gör det lättare att göra en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt. KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Du som har skyddade personuppgifter ska inte skicka in din ansökan via vår hemsida. Ta en direktkontakt med rekryterande chef alternativt rekryteringsspecialist för att diskutera hur du bäst ansöker utifrån ditt skyddsbehov. Kontaktuppgifter finner du i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Välj ett jobb för att visa detaljer