Är du en engagerad lärare som drivs av att jobba med barns utveckling och lärande? Bli en del av vårt härliga team på Lindöskolan! Vilka är vi? Lindöskolan ligger i området Lindö, en bit utanför Norrköpings stadskärna. Skolan har tillgång till en välplanerad och stor skolgård, ligger i nära anslutning till parker och skogsområde. Bussförbindelserna är goda, tillika tillgång till cykelvägar. Just nu går ca 160 elever på skolan och dessa är fördelade i årskursvisa grupper med ett tvärprofessionellt team runt varje årskurs. Vi arbetar med ledorden "hela barnet- hela dagen" där vi utgår från att eleverna tränar sina förmågor och färdigheter med stöd av varandra och oss som lärare och pedagoger i verksamheten. I våra arbetslag samverkar grundlärare, lärare i fritidshem, förskollärare och resurspedagoger i syfte att tillföra olika kompetenser och perspektiv på elevernas utveckling. Nu söker vi efter en engagerad lärare i årskurs F-3. Är du nyfiken på att veta mer om oss och hur vi jobbar? Klicka här Dina arbetsuppgifter Som lärare hos oss ansvarar du för planering, genomförande och utvärdering av ämnesundervisning i blivande årskurs 3. Tillsammans med årskurskollegor och arbetslag arbetar du systematiskt med elevernas utveckling och lärande. Som mentor/klasslärare har du ansvar för att dokumentera och följa upp progressionen i ämnen och övergripande förmågor samt ha dialog med såväl elev som vårdnadshavare. Vem är du? Du är legitimerad lärare med behörighet i aktuella ämnen så som svenska, engelska och matematik. Vi ser gärna att du har erfarenhet av pedagogiskt arbete och att du är väl insatt i skolans styrdokument. Som person är du en trygg och stabil förebild för våra elever. Du är lyhörd och har god förmåga att bygga förtroendefulla relationer till såväl elever och vårdnadshavare som kollegor. Du har ett salutogent förhållningssätt och genuint intresse av att utveckla våra elever och bidra till deras lärande. Vidare ser vi att du har en god pedagogisk förmåga där du anpassar kommunikation och bemötande utifrån individ och situation. I samarbetet med kollegor är du prestigelös och bidrar med en positiv energi och lösningsorientering. Då vi jobbar med barn ser vi att kan förhålla dig flexibelt till tempoväxlingar och ändringar som sker under arbetsdagens gång. Du är uthållig och har förmågan att behålla ett lugn och prioritera dina arbetsuppgifter även vid tillfällen av högre tempo. Tjänsten kräver att du har goda kunskaper i svenska. både i tal och skrift. Välkommen med din ansökan! Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid Tillträdesdatum: 1 september eller enligt överenskommelse Arbetstid: Dag Möjlighet till distansarbete: Nej Sista ansökningsdatum: 30 juni, urval kommer att ske fortlöpande i processen. Kontakt: Sophie Battel, rektor 011-153105, [email protected] Övrig information: Vi har valt att ta bort det personliga brevet, och ersätta det med urvalsfrågor relevanta för tjänsten. Det gör det lättare att göra en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt. KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Du som har skyddade personuppgifter ska inte skicka in din ansökan via vår hemsida. Ta en direktkontakt med rekryterande chef alternativt rekryteringsspecialist för att diskutera hur du bäst ansöker utifrån ditt skyddsbehov. Kontaktuppgifter finner du i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Det här är ett jobb för dig som är driven, vill utvecklas i din yrkesroll och bidra till hälsa och livskvalitet för dem som bor hos oss. Här får du bra arbetstider, jobba självständigt och ha frihet att utforma dina arbetsdagar. Hos oss på Vardaga får du också engagerade kollegor och duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner. Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Bra schema och arbetstider: inga kvällar, helger eller röda dagar Hög kvalitet och stöd av tydliga rutiner: Lättillämpliga rutiner, styrdokument, checklistor och kvalitetsledningssystem ger dig ett omfattande stöd i arbetet. Kompetensutveckling: Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisation Lära med en mängd kurser. Du har också möjlighet att ansöka om utbildningstjänst för att bli specialistsjuksköterska. Karriärmöjligheter: Som sjuksköterska kan du gå vidare och bli enhetschef eller verksamhetschef för ett boende. Bra ledning och korta beslutsvägar: Din chef finns nära till hands för stöd och för att bolla idéer. En av boendets sjuksköterskor sitter också alltid med i den lokala ledningsgruppen. Gemenskap och stöd: Du jobbar nära sjuksköterskekollegor, gruppchefer och omvårdnadspersonal. Inom Vardaga finns ett nationellt nätverk för sjuksköterskor för att utväxla inspiration och kunskap. Förmånsportal med rabatter: Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser. Höjdpunkterna är baserade på svar från Vardagas 180 sjuksköterskor som listat sina bästa argument för att jobba hos oss. Läs mer om deras svar här. Om rollen Du är spindeln i nätet kring de boendes hälso- och sjukvårdsinsatser och jobbar för att ge livskvalitet. Du ansvarar för att medicinska ordinationer följs. Regelbundet genomför du riskbedömningar och uppföljningar för att säkerställa god kvalitet i verksamheten. Samarbete och stöd Du ingår i ett team med omsorgspersonal, sjuksköterskor, arbetsterapeut och fysioterapeut. En viktig roll för dig är att coacha och utbilda omsorgspersonalen så att ni tillsammans ger varje boende ett så gott liv som möjligt. I detta jobbar du nära boendets gruppchefer som är ansvariga för omsorgspersonalen. Våra gruppchefer coachar också och jobbar tillsammans med teamen i det dagliga arbetet. Vi satsar på ledarskapsutveckling för dig som sjuksköterska. En kurs vi kan erbjuda dig att gå är ”Att leda utan att vara chef”. Lära känna de boende Att förstå de boendes önskemål och se små förändring i deras hälsa och sjukdomstillstånd är många gånger avgörande för korrekta bedömningar och beslut. Tydliga rutiner För att skapa trygghet och tydlighet för dig som sjuksköterska finns ett omfattande stöd i form av praktiska och lättillämpliga rutiner, styrdokument och checklistor. Vårt kvalitetsledningssystem heter Qualimax och är branschledande. Som ny sjuksköterska hos oss deltar du i vårt digitala introduktionsprogram tillsammans med din mentor för att säkerställa att du får en tydlig introduktion med målet att snabbt komma in i arbetet och våra rutiner. "Bra samarbete är det allra viktigaste." - Annelie Stavås, sjuksköterska och gruppchef, Göteborg Om Södergården Södergården är ett boende för personer med demenssjukdom som ligger i stadsdelen Hageby, Norrköping. Boendet är alldeles i närheten av Vrinneviskogen och har en stor trevlig innergård dit det är lätt att ta sig ut till. Det är byggt i ett plan och har 33 lägenheter avsedda för demensomsorg. Alla lägenheterna har en egen uteplats i anslutning till rummet. Här finns omsorg dygnet runt. I teamet som arbetar här ingår sjuksköterskor, undersköterskor vårdbiträden,sjukgymnast, fysioterapeut, gruppchefer samt verksamhetschef. Vill du bli en i teamet? Välkommen med din ansökan! [ Din erfarenhet och kunskap Du är legitimerad sjuksköterska och vi ser gärna att du har arbetat några år inom äldreomsorgen. Våra boende är ofta multisjuka och det kräver att du har både översiktliga kunskaper kring olika sjukdomar och tillstånd samt ett intresse för den åldrande människan. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi önskar att du gillar att jobba självständigt och att ha friheten att utforma dina arbetsdagar är trygg i din roll som sjuksköterska och kan fatta snabba beslut och föra en diskussion med ansvarig läkare tar egna initiativ, har skinn på näsan och vågar ta för dig tycker om att ha en ledarroll och att stötta dina kollegor är van att strukturera och organisera ditt arbete. "Jag har alltid blivit trodd och satsad på och när man har idéer så lyssnar arbetsgivaren. " - Mårten Hedberg, Medicinskt ansvarig sjuksköterska, Stockholm Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum:efter överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-11 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: verksamhetschef Helén Stavstedt 073-9250482 [email protected] eller Amela Gutic sjuksköterska 011-134100 [email protected] Observera att det inte går att ansöka via E-post. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Facklig kontakt: Vårdförbundet Mail: [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Läs mer om oss på www.vardaga.se
Nu söker vi på Södergården i Norrköping en undersköterska 100% (med arbetspass förlagda till dag/kväll/helg) samt en undersköterska till en natttjänst 71%. Tjänsterna är tillsvidareanställningar med inledande provanställning . Vi erbjuder utbildning och flera förmåner. Det här får du hos oss: Utbildning som gör ditt arbete enklare, till exempel vårdhygien, bemötande vid demenssjukdom och ergonomi. Förmånsportal med rabatter och erbjudanden. Till exempel kan du köpa biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra pris. En coachande och stöttande chef som jobbar tillsammans med dig i vardagen. Tydliga arbetssätt och rutiner som förenklar ditt jobb. Karriär- och utvecklingsmöjligheter. Till exempel kan du bli gruppchef med personalansvar eller få ett specifikt ämnesansvar som demensansvarig eller hygienombud. Om Södergården Södergården är ett boende för personer med demenssjukdom och ligger i stadsdelen Hageby, Norrköping. Boendet är i närheten av Vrinneviskogen och har en stor trevlig innergård dit det är lätt att ta sig ut till. Huset är byggt i ett plan och har 33 lägenheter som är avsedda för demensomsorg. Alla lägenheterna har även en egen uteplats i anslutning till rummet. Här finns omsorg dygnet runt. I teamet som arbetar här ingår vårdbiträden, undersköterskor, sjuksköterskor, arbetsterapeut, fysioterapeut, aktivitetsansvarig, gruppchefer samt verksamhetschef. Vill du bli en i vårat team? Välkommen med din ansökan! Platser Din uppgift är att ge livskvalitet. Med hjälp av dig kan våra boende behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Du ser varje person och tolkar vad de behöver. Samtidigt lär du dig mycket om omvårdnad, åldrande och hur man bemöter människor. ”Det handlar framför allt om möten med människor, att kunna anpassa och läsa vad människor behöver. Du får kollegor och lär dig mycket om samarbete! Det händer ofta mycket roliga saker, aktiviteter och utflykter. Det är ett jobb med mycket skratt.” Jirapinya Muangsiri Du står närmast den boende och har därmed en nyckelroll i teamet med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut. Du medverkar också vid vårdplanering och skriver social dokumentation. Med hjärtat på rätta stället Hos oss får du arbeta i en stark kultur där vi drivs av vår vision: Vi gör världen lite bättre, en människa i taget. Det är oerhört viktigt att du delar vår vision och våra fyra värderingar: Respekt: Hos oss har alla rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar: Hos oss har vi medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder. Enkelhet: Hos oss är det enkelt att påverka och att vara medarbetare eller kund. Kunskap: Hos oss reflekterar vi, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens Tillsammans jobbar vi kontinuerligt med att säkra att värdegrunden genomsyrar vårt bemötande, både till varandra och alla som bor hos oss. ”Här finns bra och tydliga värderingar och mål som har guidat mig hela vägen för att kunna utföra mitt arbete på bästa sätt.” Raquel Castaneda Din erfarenhet och kunskap Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska och har arbetat några år inom äldreomsorgen. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är också meriterande. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du delar våra värderingar och har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Vi tror att du: - lockas av ett varierat arbete och tycker om att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: efter överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-07 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: verksamhetschef Helén Stavstedt 073-9250482 [email protected], eller någon av gruppcheferna Hanna Klevelid 011-134101 [email protected] eller Charlotte Wengdin 011-134103 [email protected]. Observera att det inte går att ansöka via E-post. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Facklig kontakt: Kommunal, kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se
We are searching for 3D Engineer in Norrkoping/Finspang, Sweden. Work: 100% Start: Immediate Position type: Permanent Salary: based on experience Responsibilities: Create, review and update investigations / documentation within your technical area. To be responsible for installation and layout Drawings in our order projects to customers. You will have overall CAD model responsibility for ensuring that allocated resources meet schedule and budget. Prepare drawings & technical purchasing specifications. Present & hold 3D-model meetings with technical solutions internally & towards customers. Be a support to the purchasing department during the procurement phase as well as to assembly & commissioning personal. You will work closely with sub-project managers, system engineers, workshop installation, standard department, purchasing & subcontractors. Experience Profile: You are MSc or BSc within Engineering or equivalent work experience. You have experience of working with the NX-CAD program or SolidWorks, Catia, Creo / Pro Engineer. If you have experience in Plant Engineering CAD using PDMS this also qualifies. You are communicative & enjoy working in a team with different cultures. Disciplined in planning, organizing, and structuring your work as well as being a strategic thinker with strong problem solving skills. Genuinely interested in technical / digital solutions. Merit if you have experience in Oil & Gas or Heat Pumps. Ability to communicate verbally and in writing in both Swedish and English
Är du en kommunikativ och strukturerad person? Har du erfarenhet som maskinoperatör med fokus på industri? Söker du en roll där du får ta ansvar och där noggrannhet och initiativförmåga är avgörande? Då kan det här vara jobbet för dig! Vi söker dig som vill ha en trygg anställning och som är beredd att kunna ta i och vill vara med och förbättra vår kvalitet och leveranser till kund. Starttid för tjänsten är vecka 33 till och med vecka 41 med stor chans till förlängning eller övertagande av kund vid rätt person. Om tjänsten Du kommer jobba som maskinoperatör där din vardag innehåller arbete med olika maskiner inom produktionen samt körning av motvikts truck (B1) med långa gafflar. Viss utlastning och lossning ingår i arbetet. Vi vill gärna komma i kontakt med personer som är intresserade av att utvecklas inom industrin. För oss är det viktigaste att du har ett stort engagemang och vilja att lära dig, resten kommer du få lära dig på plats. Oavsett om du har tidigare erfarenhet inom området eller inte, ser vi att din inställning och vilja att bidra till teamet är främst avgörande för framgång. Dina arbetsuppgifter Du kommer jobba som maskinoperatör där din vardag innehåller arbete med olika maskiner inom produktionen samt körning av motvikts truck (B1) med långa gafflar. Viss utlastning och lossning ingår i arbetet. Vi vill gärna komma i kontakt med personer som är intresserade av att utvecklas inom industrin. För oss är det viktigaste att du har ett stort engagemang och vilja att lära dig, resten kommer du få lära dig på plats. Oavsett om du har tidigare erfarenhet inom området eller inte, ser vi att din inställning och vilja att bidra till teamet är främst avgörande för framgång. Vad vi söker Du trivs i en dynamisk och växande organisation, och du är van vid att ta dig an nya utmaningar. Du gillar ett högt tempo och värdesätter korta beslutsvägar. Som person är du lösningsorienterad, ansvarsfull och prestigelös, och du driver dina arbetsuppgifter framåt på egen hand. Du har god kommunikationsförmåga och tar egna initiativ för att förbättra arbetsprocesser och rutiner. Krav för tjänsten: . Kunna tala och skriva obehindrat på svenska · Truckkort (B1) med erfarenhet · Körkort För att lyckas och trivas i rollen så tror vi att du: . Sätter säkerheten i fokus · Kan arbeta 2-skift · Det är av stor vikt att du är noggrann, strukturerad, punktlig och kan läsa och förstå instruktioner. Arbetet innehåller flera, ibland komplicerade, moment. · Är självständig i din roll och förstår vikten av att arbeta i team. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom verkstadsindustri eller produktionsarbete, men vi lägger stor vikt på kandidatens personliga egenskaper. Om Pokayoke Pokayoke är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av.
Ragn-Sells är ett av Sveriges ledande företag inom återvinning och miljö, med en stark företagskultur som präglas av samarbete och engagemang. Trots att bolaget idag har cirka 2 500 anställda har de lyckats behålla en familjär känsla med ambitiös företagsamhet och korta beslutsvägar. I Sverige har Ragn-Sells drygt 1600 medarbetare och koncernen finns även i Norge, Danmark och Finland. På anläggningen i Häradsudden blir du en del av en kultur där samarbete och kunskapsdelning är en självklarhet. Här arbetar totalt runt 65 personer, varav cirka 45 är miljöarbetare och resterande tjänstemän. Ragn-Sells erbjuder en prestigelös arbetsmiljö där du får möjlighet att påverka, utvecklas och vara med på resan mot en mer hållbar framtid. Varför du ska jobba hos oss? En trygg arbetsgivare med en platt organisationskultur som erbjuder fina karriärmöjligheter. En prestigelös arbetsmiljö med välkomnande kollegor och chefer som prioriterar din utveckling. En organisation som värdesätter delaktighet och som uppmuntrar initiativ för verksamhetens utveckling. En roll där du aktivt bidrar till ett bättre samhälle där hållbarhet och affärsnytta går hand i hand. Kontorstider med möjlighet att arbeta hemifrån någon dag i veckan. Om tjänsten Som produktionstekniker med inriktning underhåll är du en stödfunktion för produktionssektionerna på Häradsudden och stöttar både sektionschefer och medarbetare i underhållsfrågor. Du samordnar underhållsinsatser med både intern och extern personal samt säkerställer att beställda arbeten utförs i tid och till avtalad kostnad. Ditt främsta arbetsverktyg är underhållssystemet MaintMaster, där du har en nyckelroll som Superuser. Du kommer även att ingå i den organisationsövergripande förvaltningsgruppen för systemet. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: Efterleva kraven enligt ledningssystemen gällande underhållsupplägg på utrustningar. Säkerställa kontroll och underhåll på ny och befintlig utrustning. Stötta chefer under hela inköpsprocessen och vara kravställare mot leverantörer. Stötta chefer vid förbättrande åtgärder och proaktivt underhåll på våra objekt. Skapa underhållsupplägg och dokumentation på befintlig och ny utrustning. Revidera och förbättra underhållsupplägg, genomföra kritikalitetsklassning av objekt, underhållsplaner och dokumentation vid förändringar i verksamheten eller lagkrav. Säkerställa effektiva arbetssätt i företagets underhållssystem samt jobba med anpassningar, utbildning, uppföljning och implementering av systemet. Vi söker dig som: Har gymnasial utbildning, gärna med inriktning teknik, el eller motsvarande. Har erfarenhet av underhållsarbete inom industri, verkstad eller liknande miljö. Har datorvana och erfarenhet av att arbeta i underhållssystem. Har B-körkort. Har goda kunskaper i svenska och engelska. Meriterande är om du: Har erfarenhet av underhållssystemet MaintMaster. Har erfarenhet av återvinningsbranschen och arbete med Vindsikt. Personliga egenskaper vi värdesätter: Du är strukturerad, kommunikativ och har lätt för att samarbeta. Du är nyfiken, självgående och prestigelös med en god servicekänsla. Du bidrar gärna med kunskap och medverkar i införandet av nya arbetssätt och tekniker. Ett stort intresse för miljöfrågor är självklart för dig. Övrigt: För denna roll kommer du inleda som konsult, men med målbilden att bli överrekryterad till Ragn-Sells efter sex månader. Låter detta som din nästa utmaning? Vad kul! Skicka in din ansökan så hör vi av oss för ett nästa steg i processen. Som konsult hos oss på Job Solution Consulting omfattas du av en trygg anställning i nära dialog med din konsultchef för att alltid säkerställa att du trivs och utvecklas i din roll. Vi erbjuder en rad förmåner med fokus på kompetensutveckling och välmående. Självklart omfattas du också av kollektivavtal i din tjänst hos oss. För eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till mig, Fredrik. Du når mig på [email protected].
Vill du arbeta nära verksamheten i en dynamisk, teknikorienterad miljö? Har du en analytisk ådra och erfarenhet av att arbeta brett inom ekonomi – från budget och prognos till förbättringsarbete och digitalisering? Då kan du vara den ekonom vi söker till ett ledande tillverkande företag i Finspång. Om tjänsten Som ekonom kommer du att spela en central roll i företagets ekonomifunktion och vara med och utveckla både processer och verktyg. Du arbetar nära verksamheten och har en viktig uppgift i att stötta ledning och avdelningar med ekonomisk analys och uppföljning. Du blir anställd av Poolia med önskad start på uppdrag 1/8-2025 och det sträcker sig till slutet av december 2026 med möjlighet till förlängning. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Dina arbetsuppgifter kommer att omfattas av; -Budget- och prognosarbete -Månadsbokslut och analys -Ansvar för KPI:er, målsättning och löpande uppföljning av prognoser och utfall -Driva förbättringsprojekt och bidra till digitalisering av ekonomifunktionens arbetssätt -Aktivt utveckla och effektivisera ekonomiprocesser tillsammans med övriga kollegor Vem är du? Vi söker dig som är analytisk, strukturerad och har en god affärsförståelse. Du trivs i en föränderlig miljö där du får kombinera din tekniska och ekonomiska kompetens för att driva utveckling. Vi ser gärna att du har: -Civilekonomexamen, civilingenjör med kommersiell inriktning eller motsvarande kompetens -Minst 5 års relevant erfarenhet inom ekonomi, gärna från tillverkande industri -Goda kunskaper i SAP och Excel – du är trygg i att arbeta med data och analysverktyg -Mycket god förmåga att uttrycka dig på både svenska och engelska -Ett strukturerat arbetssätt, kombinerat med stark egen drivkraft och god samarbetsförmåga Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Är du en nyfiken och lösningsorienterad Systemingenjör med passion för teknik, helhetsperspektiv och smarta systemlösningar? Då vill vi på Poolia gärna komma i kontakt med dig! Vi söker löpande ingenjörer med systemförståelse och erfarenhet från komplexa tekniska miljöer – till både korta och långsiktiga uppdrag hos våra spännande kunder inom industri, försvar, energi och teknik. Om tjänsten Som konsult via Poolia får du möjlighet att arbeta med ledande teknikföretag och utmanande uppdrag. Vi erbjuder trygga anställningar, stort nätverk och engagerade konsultchefer som stöttar din utveckling – både professionellt och personligt. Vi letar efter dig som är självgående, kvalitetsmedveten och lösningsorienterad. Du tycker om att arbeta nära teknik och är van vid att hantera komplexa konstruktionsuppgifter. Välkommen med din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande vid efterfrågan. Vem är du? Som person är du lösningsfokuserad och samarbetsvillig, med ett stort tekniskt intresse. Vi tror att du brinner för problemlösning och har lätt för att sätta dig in i projekt av olika karaktär, beroende på aktuellt uppdragsområde. Vi söker dig som är intresserad av konsultuppdrag och som snabbt blir bekväm i nya roller och sammanhang. Du brinner för ditt område och kan på kort tid sätta dig in i kundens situation, för att på ett effektivt sätt bidra med din kompetens. Våra kunder arbetar med teknik, produktion och energi, och vi tror att det är inom dessa områden din passion och ditt intresse ligger. Vi söker både dig med lång erfarenhet och även dig med lite kortare erfarenhet. Följande kvalifikationer gäller dock för samtliga uppdrag: Vi ser gärna att du har: -God kunskap i NX och E3D/PDMS eller likvärdiga CAD-verktyg, SAP, COMOS, PLM är meriterande -Förmåga att arbeta strukturerat och självständigt -Kommunikativ förmåga och intresse för att samarbeta över kulturer och discipliner -God svenska och engelska i tal och skrift - En ingenjörsutbildning inom systemteknik, teknisk fysik, elektronik, mekatronik eller liknande -Minst 2–3 års erfarenhet från arbete i komplexa tekniska utvecklingsmiljöer -Vana vid systemarbete, kravspecifikation och teknisk dokumentation Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Butikssäljare till ny etablering inom VVS och badrum Vill du vara med från början och bygga upp något nytt? Ett väletablerat företag inom VVS och badrumslösningar expanderar och söker nu en engagerad butikssäljare till en ny butik i Östergötland. Det här är en spännande möjlighet för dig som vill kombinera försäljning och kundservice med att påverka hur butiken formas och utvecklas. Om rollen Som butikssäljare är du en nyckelperson i kundupplevelsen – från första mötet till färdig lösning. Du arbetar med rådgivning, försäljning och aktivt deltagande i utformningen av butikens sortiment och miljö. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: Välkomna kunder och ge professionell rådgivning Sälja badrums- och VVS-lösningar utifrån kundens behov Sköta utställning, kampanjmaterial och skyltning Hantera kassa, order och fakturering Vara delaktig i utveckling och drift av butiken Din profil Vi söker dig som: Har erfarenhet av försäljning och kundservice, gärna från butik inom bygg, kök, bad eller liknande Är lösningsorienterad och har ett stort intresse för att hjälpa kunder Har ett affärsmässigt tänkande och trivs i en roll där du får ta ansvar Är strukturerad och noggrann, med god datorvana Vi erbjuder En heltidstjänst i en trygg och långsiktig anställning Möjlighet att påverka och vara med från start i en nyetablerad butik En arbetsmiljö med stark sammanhållning och kvalitet i fokus Goda villkor och möjlighet till kompetensutveckling Ansökan Rekryteringsprocessen hanteras av vår samarbetspartner Q. Vid frågor, kontakta Åsa Gustafsson på 013-470 39 01. Ansök via https://www.qbemanning.se/lediga-tjanster. Urval sker löpande – välkommen med din ansökan så snart som möjligt! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Vill du vara med och bygga framtidens rekrytering inom ett världsledande industriföretag? Nu söker vi en rekryteringsspecialist med strategiskt tänk och stark samarbetsförmåga till ett spännande och dynamiskt uppdrag i Finspång. Här blir du en nyckelspelare i ett team som arbetar för att attrahera, engagera och onboarda de bästa talangerna på marknaden. Om tjänsten Som rekryteringsspecialist är du en strategisk partner till rekryterande chefer och leder hela rekryteringsprocessen i samarbete med interna funktioner som Candidate Experience Partner och TA Coordinator. Du bidrar till verksamhetens tillväxt och utveckling genom att säkra rätt kompetens på både kort och lång sikt. Önskad start för tjänsten är 1/8 -25 och sträcker sig 1 år framåt med möjlighet till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag! Dina arbetsuppgifter i huvudsak -Vara en rådgivande partner till rekryterande chefer genom hela anställningsprocessen. -Identifiera rekryteringsbehov utifrån långsiktig kompetensförsörjning och affärsstrategi. -Leverera insiktsbaserad rekrytering genom analys av marknadsdata och tidigare anställningar. -Följa och kommunicera trender på arbetsmarknaden och inom rekrytering. -Arbeta aktivt för en mångfaldig och inkluderande kandidatbas. Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet av kvalificerad rekrytering och trivs i en rådgivande och datadriven roll. Du har en naturlig förmåga att bygga förtroende, kommunicera tydligt och skapa värde genom hela rekryteringsprocessen. Vi ser att du har: -Tidigare erfarenhet som rekryteringsspecialist från intern HR-avdelning, rekryteringsbyrå eller RPO-lösning. -Mycket god kommunikationsförmåga på både svenska och engelska. -Starka analytiska färdigheter med vana att presentera och dra slutsatser utifrån data. -En nyfiken inställning och driv att utvecklas professionellt. -Hög emotionell intelligens och god samarbetsförmåga. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Välj ett jobb för att visa detaljer