Vittraskolorna, ett av Sveriges ledande friskoleföretag med 24 för- och grundskolor runt om i landet. Tillsammans ansvarar vi för cirka 8000 barn och elever och har cirka 1000 medarbetare. Vi startade vår första skola 1993 och ingår sedan 2008 i AcadeMedia, Nordens största utbildningsföretag. Vittra är en samhällsengagerad för- och grundskola där barn och elever lär sig om sig själva och världen. Hos oss formas medvetna barn och elever som får rätt verktyg och kunskap för att skapa ett bättre och mer hållbart samhälle. Det gör vi med vår unika pedagogiska riktning som baseras på tre delar: medvetet lärande, modig kultur och tydlig struktur. Ditt uppdrag Du kommer att ansvara för undervisningen i slöjd i årskurs 3-9, trä och metall. Men det är meriterande om du kan undervisa i båda slöjdarterna eller behörig i något mer ämne. Tjänsten innehåller även mentorskap för elever i årskurs 4. Som lärare i Vittra är du med och formar medvetna barn och elever genom att ge dem rätt verktyg och kunskap för att skapa ett mer hållbart samhälle. Din profil Vi söker dig som är legitimerad lärare i slöjd. Du har god vana i att planera och genomföra undervisningen med tillhörande bedömning. Vi ser att du är en lärare som bygger din undervisning på nära pedagogiska relationer med eleverna och att du brinner för att möta eleverna i deras individuella utveckling utifrån deras erfarenheter, förkunskaper och förmågor. Du är strukturerad, drivande och har goda ledaregenskaper. Samtidigt behöver du vara ödmjuk inför våra elever, hela tiden tänka på elevens bästa och deras individuella förutsättningar och kunna guida dem rätt. Du trivs i en miljö präglad av mod och medvetet lärande, det är så vi gör skillnad. Vi erbjuder Du kommer att få undervisa i våra fina nyrenoverade slöjdsalar. Textil- och trä-och metallslöjdsalarna ligger intill varandra. På skolan finns även en behörig lärare i textilslöjd och ni har ett nära samarbete. Tillsammans arbetar vi med det kollegiala lärandet för att utveckla undervisningen och för att möta barnens individuella behov. Vittra har en tydlig pedagogisk riktning och olika verktyg och metoder som stödjer vårt arbete. Vi bygger en trygg och utmanande miljö där alla ska få utvecklas och växa, barn som vuxna. Alla barn och elever på Vittra har en Vittrabok i syfte att skapa medvetenhet om den egna lärprocessen. Vi har också kvartersmål där vi arbetar med FN:s 17 globala hållbarhetsmål. Arbetet kan bedrivas tillsammans med lokala aktörer och organisationer för ett bättre samhälle, ett bättre kvarter. Som en skola inom AcadeMedia erbjuder vi våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. Hos oss får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Om oss Vittra Röda Stans grundskola startade hösten 2002 i centrala Norrköping. Skolan ligger nära Folkparken, Resecentrum, Stadsbibliotek, museum, konserthall, Himmelstalund med dess historiska miljö av runstenar mm. Idag har vi ca 580 barn och elever från förskola till årskurs 9. Vi har ett 70-tal engagerade och välutbildade pedagoger som arbetar i väl fungerande arbetslag. Vi har ett starkt elevhälsoteam, trygghetsteam och utvecklingsgrupp. Det arbetar fem förstelärare på skolan. Vi har ett 1-16 års perspektiv under samma tak. Vittra Röda stan är en samhällsengagerad för- och grundskola i Norrköping. Du kan läsa mer om oss på vittra.se/roda-stan/. Låter detta intressant? Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med inledande provanställning på 6 månader (såvida du uppfyller Skollagens krav på behörighet). Du är varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Sista ansökningsdag är 2025-07-16, intervjuer sker fortlöpande och tillsättning kan komma att ske innan dess. Vid frågor kring tjänsten, kontakta rektor Sara Johansson, [email protected]. Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Nightclub Manager hos O'Learys Norrköping Om tjänsten: Vi söker nu en entusiastisk och engagerad Nattklubbsansvarig hos O’Learys Norrköping. Som Nightclub Manager spelar du en nyckelroll i att säkerställa att vår Nattklubb levererar en enastående upplevelse varje gång våra gäster besöker oss. Rollen innefattar arbete kvällstid samt helger. Som Nightclub Manager representerar du vart nattklubbskoncept O’Learys By Night dar du ar delaktig i att skapa och sakerstaller en valkomnande, festlig och trevlig miljo dar GASTEN och ARTIST/DJ ALLTID AR I CENTRUM. Du ar ett ansikte utat och ar narvarande i kommunikation med gaster bade i lokal saval som interagerar med gast via sociala medier. Du delar i utvecklingen av nattklubben for att folja trender och forandringar pa den lokal marknaden. Om dig: Du ar pa/inom Din avdelning ansvarig for: - Delaktig i framtagning av nattklubbens artist och event plan. Lopande 6 manader framat. - Vara val insatt i nattklubbens olika event och aktivitetsschema. - Sakerstaller att forberedelse ar gjorda infor olika temaevent i form av med pynt, props och annat som kan behovas. - Insatt i och i vissa fall framtagande av korscheman och sakerstallandet av genomforandet av dessa. - Vara spindeln i natet under eventkvallar mellan DJ, artist, tekniker och MOD for att anpassa eventet utifran kvallens forutsattningar. - MOOD-manager, se till att ljus, ljud och bild ar ratt under hela kvallen, allt for att skapa den mest optimala stamningen - Ansvarar for att kommunicera inkopsbehov av produkter som anvands av VIP bord, forbrukningsmaterial sasom konfetti, CO2 eller annat som skulle behovas. - Ansvar over VIP listor, bokning av VIP bord samt att personal i entreer har uppdaterad information. - Att samarbeta och kommunicera med de olika avdelningarna for att skapa basta upplevelsen for gasten och sakerstalla driftens genomforande. - Lyhord for vad nattklubbsgasterna efterfragar och kommunicera och initiera forandring for att anpassa verksamheten efter efterfragat behov. - Lopande under nattklubben skapa och publicera innehall pa SOME, framst instagram och Tiktok - Ta emot och vara vard for artister och DJ, tillse deras raider och ge relevant information och se till att de foljer gallande policys och regler. Låter det här som något för dig? Tveka inte att söka tjänsten redan idag, intervjuer sker löpande. Vid frågor om tjänsten kontakta [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! Vad erbjuder vi dig? Personlig utveckling Möjlig karriärstege Kollektivavtal Start:Enligt överenskommelse Omfattning:30-75% Arbetstider:Enligt överenskommelse Plats:Linköping Om O’Learys: O’Learys är mer än bara en restaurang. Det är ett nöjescentrum som utöver kärleken till sport, mat, dryck och god stämning är en mötesplats fylld av aktiviteter och nöjen alla dagar i veckan. Utöver vårt stora aktivitetsutbud med allt för både stora och små, erbjuder vi även live evenemang och konserter med några av Sveriges största DJ’s, band och artister. Vi tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Av den anledningen använder vi Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa rollen.
Bli en del av vår digitala resa Är du en passionerad utvecklare med erfarenhet av att leda team i roller som Tech Lead eller Scrum Master? Trivs du i miljöer där samarbete står i centrum och gillar att dela med dig av din kunskap? På NTM befinner vi oss på en spännande resa för att utveckla framtidens digitala medier. Vi söker nu en erfaren Teknisk Team Lead som vill vara med och driva utvecklingen framåt i vårt team som ansvarar för den digitala kundresan. Teamet utvecklar hela kundresan, från köpskärmar för att få in nya kunder till retentionflöden för att locka kvar kunder som vill avsluta sin prenumeration. Detta innebär bland annat även ansvar för kontoskapande och kontohantering, inloggning för att komma åt innehållet samt kundservice och mina sidor för hantering av prenumerationer. Just nu arbetar vi på ett nytt inloggningssystem, samtidigt som vi testar ny design och nya flöden för att optimera våra köpskärmar. 📍 Var kommer du att jobba? Du är välkommen till ett av våra trevliga och inspirerande kontor runt om i landet. De flesta av dina framtida kollegor utgår från kontoret i Norrköping, men du kan även arbeta från något av våra andra kontor. Vi erbjuder dessutom möjlighet till distansarbete upp till två dagar i veckan. 💻 Vår teknologistack 🤓Frontend: Angular, TypeScriptBackend: .NET, C#, Entity Framework, Microsoft SQL Server, Azure-tjänster, Azure CI/CDÖvriga tekniker: Node, Docker, Elastic, Redis, Kubernetes, Fastly (VCL) 🙌 Vi kodar, vi skapar, vi utvecklar – tillsammans! Vi är en sammanhållen avdelning med kollegor inom produkt, CMS, sajter, appar, frontend och backend. Våra kompetenser skiljer sig åt, men vi delar en gemensam passion för ren kod, utmärkt användarupplevelse, nära samarbete – och en stor dos humor. Vi tror på öppen och ärlig kommunikation, ömsesidig respekt och en kultur där alla känner sig hörda och uppskattade. Här hittar du ett team som stöttar, utmanar och inspirerar – och vi ser till att ha kul på vägen! 🚀 🚀 Som Teknisk Team Lead hos oss kommer du att: - Leda teamet i tekniska beslut samt utveckling av processer och rutiner - Designa, utveckla och underhålla robusta tjänster kopplade till den digitala kundresan - Samarbeta med tvärfunktionella team för att vidareutveckla våra system och funktioner - Implementera skalbara lösningar som klarar hög trafik och stora datamängder - Säkerställa hög kodkvalitet genom best practices och regelbundna kodgranskningar 👨💻 Vem är du? Du är en självständig och ansvarstagande utvecklare med stark lagkänsla och ett intresse för att dela med dig av din kunskap. Du har tidigare haft roller som Scrum Master, Agile Coach eller Tech Lead. Vi ser gärna att du har: ✔️ Minst 5 års erfarenhet som utvecklare ✔️ Gedigen erfarenhet av Azure-tjänster ✔️ En samarbetsinriktad och lösningsfokuserad attityd ✔️ God kommunikativ förmåga ✔️ En stark vilja att lära dig nytt, anpassa dig och bidra med innovativa lösningar ✔️ Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift ✨ Varför välja oss? 🔹 En nyckelroll i NTMs digitala framtid – vi bygger och utvecklar hela kundresan 🔹 En inspirerande miljö – vårt nyrenoverade kontor i Norrköping främjar kreativitet och innovation 🔹 Trygghet och bra villkor – med kollektivavtal, schyssta förmåner och långsiktig stabilitet 🔹 Engagerade kollegor – jobba med kunniga utvecklare i en kultur där kunskapsdelning är självklar 🔹 Du gör skillnad – din kod bidrar till att leverera oberoende journalistik och stärka demokratin 🔹 En värderingsstyrd koncern – vi eftersträvar jämställdhet och mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrunder och erfarenheter 🚀 Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag – vi hanterar ansökningar löpande! Har du frågor om rollen? Kontakta gärna [email protected] 🔍För att säkerställa en trygg och säker arbetsplats genomför vi som en del av vår rekryteringsprocess bakgrundsanalyser på utvalda kandidater. NTM är en av Sveriges största koncerner för lokal media, en stiftelseägd koncern med hjärtat i den lokala journalistiken. Vi har medarbetare på lokal marknad från Småland till Norrbotten. Våra medierådgivare och reklambyrån Fluid hjälper företag med kampanjer, innehåll och strategi. Flertalet av våra egna tidningar trycks hos Pressgrannar och Tryck i Norr, och delas ut av vårt distributionsbolag Svensk Hemleverans, som också erbjuder morgonpigga hemleveranser för både brev och paket, tex från vår egen e-handel. Vi har höga ambitioner i vårt dagliga arbete och som arbetsgivare. Vi arbetar aktivt med vår arbetsmiljö, kompetens och ledarskap för att skapa en välmående verksamhet. Vi värdesätter mångfald och utvecklas genom att ta vara på våra medarbetares skilda erfarenheter och perspektiv, men vi samlas under en gemensam värdegrund: Vi är lyhörda, målinriktade och nyfikna och därför snabba till förändring. Vi har en positiv anda och vi är förlåtande, toleranta och inkluderande.
Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen! Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet. Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss. Som ekonom inom Riksbyggen kommer du att arbeta i en rådgivande roll med många kundkontakter. Du kommer arbeta i nära samarbete med våra tekniska förvaltare och övriga leveransenheter för att ni tillsammans skall kunna leverera långsiktigt bra förvaltningstjänster som skapar mervärde åt våra kunder. Hos oss gör du skillnad Du kommer att vara ekonom för ett antal av våra kunder som framför allt består av bostadsrättsföreningar men även kommersiella fastighetsägare och kommuner. Du kommer att ha mycket kontakt med bland annat bostadsrättsföreningars ordförande och styrelser. För våra kunder kommer du ansvara för den löpande bokföringen, upprättande av budget och bokslut, ekonomisk uppföljning av verksamheten, låneupphandling, finansiell planering samt att presentera budget och prognos för styrelserna. I arbetet ingår även att fånga upp nya behov och därifrån utveckla det långsiktiga samarbetet med kunden. Du kommer vidare att vara kontaktperson gentemot styrelser, bostadsrättsmedlemmar, leverantörer, myndigheter med flera gällande ekonomiska frågeställningar. Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang Du har ekonomisk utbildning från universitet/högskola eller motsvarande. Vi ser att du har arbetat med olika delar inom ekonomi och har flera års erfarenhet från bokslutsarbete/redovisning. Vi söker dig som är intresserad av kundkontakter och har förmåga att se och möta kunders behov samt agera professionellt. Du har en förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog samt ett gott samarbete internt som externt. Vidare är det viktigt att du kan lyfta blicken och arbeta fram långsiktigt hållbara strategier för kundens ekonomiska förvaltning. Du behöver vara strukturerad och självgående. Tjänsten är en tillsvidaretjänst och kräver B-körkort. I rollen ingår en del möten på kvällstid. Placeringsort för tjänsten är någon av orterna Motala, Linköping, Nyköping, Norrköping eller Västervik men arbete kan förekomma inom hela marknadsområdet. Vi kan erbjuda dig ett omväxlande arbete med många kontakter, ett gott arbetsklimat och goda möjligheter till utveckling. Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning. Låter detta spännande? Skicka då gärna din ansökan till oss via www.riksbyggen.se under Jobba hos oss/Lediga jobb. Urvalsprocessen sker löpande så sök redan idag. Tjänsten kan komma tillsättas innan senaste ansökningsdatum som är 2025-06-29. Kontakt Om du har frågor, kontakta leveranschef Daniel Klasson, 013-24 93 29 [email protected] Övrigt Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Klicka HÄR om du är nyfiken på Riksbyggen. Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.
Servicetekniker till spännande uppdrag i Östergötland Vill du ha ett fritt och varierande jobb med mycket eget ansvar? Trivs du med att arbeta praktiskt, tekniskt – och gärna på vägarna? Då kan det här vara rätt roll för dig! Om företaget Etablerat teknikföretag med stark närvaro i Sverige söker nu att stärka sitt serviceteam i regionen. Företaget arbetar med avancerade tekniska lösningar inom vertikal transport och logistik, och erbjuder sina kunder både standardiserade och kundanpassade system. Organisationen är känd för sin kvalitet, långsiktighet och starka servicekultur. I Sverige täcker serviceteamet ett stort geografiskt område – och nu finns möjligheten att bli en del av det. Om tjänsten Vi söker en servicetekniker med inriktning på hissmontage och service, med bas i Linköping med omnejd. Du kommer att arbeta med installation, underhåll och teknisk support ute hos kund, vilket innebär att resor inom Sverige är en naturlig del av tjänsten. Arbetet sker både självständigt och i samarbete med kollegor över landet. Underhåll, felsökning och reparationer av hissystem Nyinstallationer och ombyggnationer Teknisk support och kundkontakt Arbete på höjd och med verktyg Du utgår hemifrån och bör bo i eller runt Linköping Du kommer vara på resande fot cirka 1 vecka per månad Vi söker dig som Du är tekniskt nyfiken, självgående och trivs med att ta ansvar. Det är meriterande om du har erfarenhet från hiss- eller industribranschen. Du har ett naturligt servicetänk och uppskattar en roll där kundkontakt är en central del. Arbetet är delvis fysiskt och kräver god fysisk form. Erfarenhet inom serviceteknik, hissteknik eller hissmontage B-körkort God fysik (tunga lyft förekommer) God datavana och grundläggande förståelse för nätverkskommunikation Svenska och engelska i tal och skrift Meriterande Truckkort eller saxliftkort Erfarenhet av arbete på höjd Kunskap om PLC-styrningar Bakgrund inom industriservice Erfarenhet från kundnära tekniska roller Intresse för logistik och automation Övrigt Låter det intressant? Ansök redan idag då vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vid frågor är du varmt välkommen att maila ansvarig rekryterare Amir Stein på [email protected]
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Läs mer om Anstalten Skenäs verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/skenas/#verksamhet Anstalten Skenäs kommer att klassas upp från säkerhetsklass 3 till säkerhetsklass 2 under 2026 vilket innebär ett stort fokus på det generella säkerhetsarbetet. Anstalten kommer även att inrymma en omvårdnadsavdelning med både säkerhets- och hälso-och sjukvårdsarbete. Anstalten Skenäs ligger på Vikbolandet cirka tre mil utanför Norrköping och är utan förbindelse med kollektivtrafik. ARBETSUPPGIFTER Som kriminalvårdare ingår du i ett team där du har den dagliga kontakten med klienten. Arbetsuppgifterna vid anstalt är varierande: omvårdnads-, bevaknings-, visitations- och säkerhetsarbete blandas med frigivningsplanering och samtals-/motivationsarbete. Att arbeta som kriminalvårdare betyder att du kan göra skillnad för andra människor och bidra till ett bättre samhälle. För att trivas och lyckas i ditt uppdrag är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan är utvecklingsbar. KVALIFIKATIONER Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Som kriminalvårdare behöver du vara trygg, stabil och ha god självinsikt. Då du tillsammans med dina kollegor driver verksamheten behöver du ha god samarbetsförmåga och förmåga att vara tydlig i din kommunikation. I ditt yrkesutövande krävs ett gott omdöme och integritet. Du har en fysisk status som möjliggör förmåga att agera fysiskt när situationen så kräver. Vi söker dig som har: • Arbetslivserfarenhet, även i form av säsongsarbete, timanställning eller eget företagande. Praktik och volontärarbete är inte att jämställa med anställning • Fullständig gymnasieutbildning alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant • Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift • God datorvana • B-körkort Det är meriterande om du har: • Arbetslivserfarenhet från kriminalvård, säkerhetsarbete, social omsorg, psykiatri eller vård- och omsorgsarbete • Kunskap inom relevanta områden, exempelvis beteendevetenskap, kriminologi, psykiatri, juridik eller konflikthantering • Relevanta språkkunskaper ÖVRIGT För att bli aktuell för anställning inom Kriminalvården krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande lämplighet, omdöme, säkerhets- och sekretessmedvetande och att du följer gällande lagar. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som gäller för Kriminalvårdens verksamhet. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För vissa säkerhetsklassade tjänster krävs svenskt medborgarskap. Kriminalvården välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ Provanställning kan komma att tillämpas. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Anticimex strävar alltid efter att ge våra kunder professionell och personlig service. Våra tjänsteområden innefattar skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Vår nya gruppchef får chansen att utveckla och spetsa till vår affär tillsammans med ett engagerat specialistteam, central kundservice och vår säljorganisation! Vad du gör Vi söker därför en engagerad och resultatdriven ledare med ett starkt affärsintresse. Som gruppchef får du möjlighet att tack vare ditt engagemang leda och coacha ett kompetent specialistteam för att uppnå resultat kopplade till både kortsiktiga och långsiktiga affärsmål. Du är delaktig i att utveckla en säljfokuserad kultur med fokus på energi, prestation och inte minst kundnöjdhet. Här arbetar du tvärfunktionellt inom Anticimex för att tillsammans med andra avdelningar identifiera och implementera arbetssätt, satsningar och kampanjer. Det innebär att du som gruppchef arbetar nära vår kundservice i Norrköping och samarbetar nationellt med Anticimex centrala försäljningsorganisation. Som gruppchef kommer du i korthet att: Leda och utveckla såväl team som dess individer Påverka och bidra till affärsutveckling genom att analysera resultat och nyckeltal samt löpande identifiera förbättringsområden Säkerställa att vi levererar på högsta nivå både vad gäller kundnöjdhet och effektivitet Arbeta med förändringsledning för att driva processer och implementera nya lösningar Ingå i den lokala ledningsgruppen Vem du är Du vill tillhöra en marknadsledande aktör och fortsätta utveckla affär och kundrelationer. Du motiveras av att arbeta proaktivt med löpande förbättringsarbete och innovation. Som ledare är du van att skapa engagemang samt utveckla interna relationer och samarbeten där inkludering och lyhördhet är en självklarhet. Vi tror att du har en bakgrund inom försäljning av tjänster – B2B eller B2C – med fördel via telefon. För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet av att leda team, gärna som gruppchef eller teamleader. Vi ser också att du är strukturerad och analytisk, trygg i att fatta beslut baserat på data har en god förståelse för affärsprocesser och erfarenhet av att arbeta med nyckeltal och KPI:er för att driva resultat är trygg i att hantera operativa utmaningar och hitta lösningar i föränderliga miljöer har goda kunskaper i Office-paketet samt gärna andra digitala verktyg och system Vad du får Anticimex är ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare prioriteras genom att erbjudas utbildning och personlig utveckling i vår strävan att ständigt bli bättre.Hos Anticimex får alla chansen till att bli riktigt bra på det som de gillar att göra.Läs mer om våra medarbetare här: Läs mer om våra medarbetare här: https://karriar.anticimex.se/people På Anticimex erbjuds du: En stimulerande arbetsmiljö med goda möjligheter till personlig utveckling Löpande intern utbildning och möjlighet till specialisering Frihet att ta eget ansvar och möjlighet att påverka Engagerat ledarskap och löpande kunskapsutbyte Tjänstepension, friskvårdsbidrag och förmånspaket från Benify Se mer om oss här https://www.youtube.com/watch?v=GKiW0HRy1o4 Låter det spännande? Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar, urval och intervjuer fortlöpande, så vänta inte med din ansökan till sista ansökningsdag. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer tillsammans med ditt CV att ligga till grund för det första urvalet vi gör. I vissa av våra rekryteringar använder vi oss även av ett urvalstest (personlighetstest). Om vi utifrån din ansökan bedömer att du skulle passa bra i rollen så kommer vi att kontakta dig för en avstämning. Om vi denna gång inte anser dig vara rätt för rollen, så kommer du självklart också att få återkoppling från oss. Vi vill att vår arbetsplats ska vara en spegling av samhället och eftersträvar mångfald, därför uppmanar vi alla kvalificerade kandidater att söka tjänsten. Välkommen till Anticimex!
Vill du bli Sales Manager inom segmentet sodapannor hos ett världsledande bolag? Varmt välkommen med din ansökan till oss på ANDRITZ! Om ANDRITZ ANDRITZ är en global marknadsledare inom våra fyra affärsområden Pulp & Paper, Hydro, Environment & Energy och Metals. Grunden till vår framgång är våra drygt 30 000 medarbetare på mer än 280 platser och i mer än 80 länder och att vi ligger i framkant av framtidens teknik, med lösningar som skapar hållbart värde för våra kunder. Vår förmåga att få ut det bästa av oss själva och vår teknik är det som gör att vi sticker ut. Inom ANDRITZ Sverige är vi cirka 430 medarbetare med verksamhet i Skellefteå, Örnsköldsvik, Karlstad, Sundsvall, Gävle, Norrköping, Linköping, Varberg, Växjö och Stockholm. Vi levererar service-, system-, och processlösningar med heltäckande och högspecialiserad expertkunskap inom våra affärsområden Pulp & Paper till bland annat massa- och pappersindustrin och Environment & Energy där vi levererar hållbar processteknik för att tillgodose föränderliga behov hos miljömedvetna industrier och gröna energisektorer. Hos oss blir du en del av ett världsledande bolag med engagerade och kompetenta kollegor. Du erbjuds goda förutsättningar till kompetensutveckling, att växa inom koncernen, möjlighet att besöka nya platser och stor frihet att själv planera upp din tid. Vi ser nu fram mot att välkomna en Sales Manager som vill arbeta med försäljning av service och uppgraderingar av sodapannor mot pappers- och massaindustrin, varmt välkommen med din ansökan! Om tjänsten Som Sales Manager för PKR Recovery Boiler arbetar du mot både befintliga och nya kunder på den svenska marknaden, i starkt samarbete med kollegor från ANDRITZ Finland. Fokus ligger på att erbjuda service eller uppgradering av kunders befintliga sodapannor, där du ska ta hänsyn till bland annat säkerhet, energi- och kostnadseffektivitet. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är: Offertberedning och avtalsförhandling, inför vilken kundbesök är av största vikt för att få förståelse för kundens unika behov Strategisk planering och prospektering av nya kunder Säljaktiviteter i form av mässor, representationsmiddagar och andra kundevents Du kommer att få en gedigen introduktion där du tillsammans med erfarna kollegor åker ut för att besöka våra kunder runt om i Sverige. Vi ser gärna att du utgår från vårt Norrköpingskontor, men om du har möjlighet att under ditt första introduktionsår till stor del utgå från Norrköping kan du därefter även vara placerad på något av våra andra kontor i Sverige (Skellefteå, Örnsköldsvik, Karlstad, Sundsvall, Gävle, Linköping, Varberg, Växjö eller Stockholm). Om dig Vi söker dig med lämplig eftergymnasial utbildning, exempelvis som civilingenjör inom maskinteknik, samt som har minst 5 års övergripande erfarenhet av relevant industriell projektledning. Om du har gedigen arbetslivserfarenhet inom ett område som vi bedömer relevant är du dock varmt välkommen med din ansökan även utan eftergymnasial utbildningsbakgrund. För oss är det viktigt att du har erfarenhet av teknisk försäljning, avtalsfrågor, förhandling, projektledning och konsultation. Erfarenhet från segmentet pannor eller pappers- och massaindustrin är starkt meriterande. Vidare har du god datavana och talar och skriver mycket väl på svenska och engelska, kan du tala finska är det ett plus. Då frekventa kundbesök förekommer i tjänsten har du B-körkort och trivs med att resa i tjänsten. Ansökningsförfarande och övrig information Start: Enligt överenskommelseOmfattning: HeltidOrt: Norrköping (med möjlighet att om önskat på sikt utgå från Skellefteå, Örnsköldsvik, Karlstad, Sundsvall, Gävle, Linköping, Varberg, Växjö eller Stockholm). Denna rekrytering sker i samarbete med OnePartnerGroup. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Rebecka Karlsson på 0730496812 eller [email protected] om du har frågor om rollen eller hur processen ser ut framåt. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Samtliga sökande får återkoppling inom 2 veckor från dess att ansökan inkommit. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi välkomnar en sjuksköterska som vill bli en del av vårt fantastiska team! I rollen som sjuksköterska i Forenede Care är du en viktig del i organisationen och din kompetens och trivsel värdesätts högt. Vi vet att du som medarbetare är vår viktigaste resurs, du ges därmed goda möjligheter att växa och utvecklas med oss. Du får en arbetsledande roll i teamet med möjligheter att påverka verksamheten Här kommer du att arbeta Albrektsvägen 153 är ett särskilt boende med 80 lägenheter i fem våningsplan. Plan 1-2 är avsedda för personer med demenssjukdom (40 lägenheter) och plan 3-4 är äldreboende (40 lägenheter). Verksamheten ligger i centrala Norrköping med fotbollsarenan som närmaste granne. Vem är du? Du är ansvarstagande, självständig och trygg med att göra prioriteringar och leda andra. Du trivs med att handleda personal i hälso- och sjukvårdsfrågor, är prestigelös och motiveras av, att tillsammans med dina kollegor, organisera omvårdnaden på bästa sätt. I din roll ingår att ha kontinuerlig dialog med närstående och informera vid förändringar i hälsotillståndet. Du samarbetar med kollegor, läkare och eventuellt andra, både interna och externa, kontakter för att säkerställa en god omvårdnad Beskrivning av tjänsten Vi söker just nu ensjuksköterska på heltid till en tillsvidareanställning, med provanställning. Legitimerad sjuksköterska Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Tidigare erfarenhet inom äldreomsorg. Meriterande För att trivas i tjänsten är du engagerad och bryr du dig om dina medmänniskor samtidigt som du är bra på att skapa goda relationer och är serviceinriktad. Hos oss jobbar vi i team såväl som självständigt så det är viktigt att du är bekväm i den miljön. Innan vi erbjuder anställning får du visa ett oöppnat utdrag ur polisens belastningsregister. Vi efterfrågar även ett giltigt svenskt arbetstillstånd, exempelvis ett pass eller godkänt arbetstillstånd från Migrationsverket. Vad får du av oss? Påverkan. Vi jobbar ständigt för förbättring för att kunna erbjuda den mest högkvalitativa omsorgen och som undersköterska får du dagligen möjlighet att påverka hur vi arbetar. Personlig utveckling samt kompetensutveckling. Vi kompetensutvecklar oss för att tillsammans växa och nå företagets mål. Trygghet och kollektivavtal. Du får en långsiktig och engagerad arbetsgivare som ser människor som sin viktigaste resurs. Motion. Friskvårdsbidrag. Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med cirka 7400 medarbetare. Vi är det familjeägda företaget där människor får göra skillnad och samtidigt må bra och ha kul på jobbet. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998 och vi vet att du som medarbetare är vår viktigaste resurs. Du ges därför goda utvecklingsmöjligheter så att du kan växa med oss. På Forenede Care bryr vi oss om varandra med fokus på trivsel, engagemang och arbetsglädje. Vår värdegrund med värdeorden ansvar, engagemang och omtanke är en naturlig del av vårt arbete. Vi arbetar för att alla människor ska få leva livet, hela livet och bedriver förutom äldreboenden verksamheter inom ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Vill du vara med och forma framtidens vård och omsorg och ingå i ett sammanhang som gör skillnad för människor, för samhälle och för vår framtid så kommer du känna dig hemma hos oss på Forenede Care. Lön Vi tillämpar individuell och marknadsanpassad lönesättning. Sista ansökningsdag Ange datum 2025-07-15 Kontaktperson Nicoline Fallström, biträdande verksamhetschef Mejadress: [email protected] Viktoria Winge, verksamhetschef Mejladress: [email protected] Du är efterlängtad - välkommen till oss!
Är du en tekniskt skicklig ingenjör med erfarenhet av automation och/eller elkonstruktion? Vill du arbeta i en innovativ miljö där du får utveckla avancerade tekniska lösningar och samarbeta med branschledande kunder? Då kan detta vara nästa steg i din karriär! Information om tjänsten Professionals Nord söker för Etteplans räkning automationsingenjörer och elkonstruktörer till deras växande team i Östergötland. Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Etteplan. Etteplan är en ledande aktör inom teknikkonsultbranschen och samarbetar nära sina kunder inom bland annat försvars- och energibranschen. Hos Etteplan får du arbeta i en innovativ och utvecklingsdriven miljö där du bidrar till att skapa framtidens tekniska lösningar. Med kontor i både Linköping och Norrköping har du möjlighet att välja placeringsort. Du erbjuds: ⦁ En stabil arbetsgivare med en stark marknadsposition⦁ Spännande och varierade projekt, både hos kund och in-house⦁ Kompetensutveckling och karriärmöjligheter i en växande organisation⦁ Sociala aktiviteter, AW:s, månadsluncher och regelbundna teammöten Arbetsuppgifter I rollen som automationsingenjör och elkonstruktör hos Etteplan får du arbeta med att utveckla tekniska lösningar och system från idéstadiet till implementering och drift. Beroende på din kompetens och erfarenhet kan din roll innefatta elkonstruktion, PLC-programmering eller arbete med styrsystem, främst från Siemens och ABB. Du är delaktig i hela projektprocessen – från analys och konceptutveckling till driftsättning och underhåll. Dessutom får du möjlighet att utveckla prototypmaskiner och specialanpassade system inom in-house-projekt. Arbetet sker i nära samarbete med både kunder och kollegor, antingen på plats hos kund eller i Etteplans egna lokaler. Vi söker dig som har: ⦁ Några års arbetslivserfarenhet av elkonstruktion och/eller automation⦁ Utbildning som civil- eller högskoleingenjör alternativt YH-utbildning⦁ Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift⦁ B-körkort Erfarenhet av COMOS, PCS7 och T3000 är meriterande, liksom tidigare arbete på Siemens. Det är också en fördel om du har erfarenhet av maskinkonstruktion och utveckling samt praktiskt arbete med elmontage och styrsystem, men det är inte ett krav. Vi tror även att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Etteplan. Vi söker dig som är engagerad, nyfiken och vill utvecklas i en teknisk miljö. Du förstår vikten av samarbete och kan kommunicera tydligt med både kollegor och kunder. Hos Etteplan blir du en del av ett team som värderar gemenskap, innovation och teknisk utveckling. Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan idag och bli en del av Etteplan! START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid STAD: Linköping alternativt Norrköping URVAL: Sker löpande KONTAKT: Amanda Sandén Du söker till tjänsten genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta mig på [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer