Välkommen till Vårdcentralen Finspång. Från och med 2025 är Vårdcentralen Finspång och Skärblacka ett gemensamt verksamhetsområde. Förändringen avser att ge en robust verksamhet som i framtiden är rustad för att klara av dom demografiska utmaningarna som vi står inför. Verksamheterna har idag tillsammans närmare 26000 listade patienter och en personalstyrka på drygt 110 medarbetare. Det nya verksamhetsområdet innefattar vårdcentralen Finspång och vårdcentralen Skärblacka samt Jourcentralen Finspång. Inkluderad i vårdcentralen Finspång finns även en filial i Rejmyre. Vårt erbjudande Primärvårdscentrum Östergötland består av 33 regiondrivna vårdcentraler, Vårdcentrum Finspång, Barnhälsovårdsenheten, 1177- och jourcentraler kväll och helg och Allmänmedicinskt utbildningscentrum. Vi bedriver en bred primärvårdsverksamhet där vi erbjuder vård till alla genom hela livet; nyfödda, barn, ungdomar, vuxna, äldre och patienter i livets slutskede. Vi är en framåtblickande organisation med stort fokus på bra arbetsmiljö, utveckling och god hälsa. Vi arbetar aktivt för att skapa förutsättningar för hållbart arbetsliv samtidigt som vi har ett utvecklingsinspirerat arbetssätt för att möta framtidens utmaningar inom primärvården. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som vill göra karriär inom ditt yrke, bli chef alternativt gå vidare på andra sätt, genom exempelvis specialisering eller forskning. Läs också gärna om regionens karriärstege för läkare och dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning Som specialistläkare i allmänmedicin arbetar du med en egen patientlista. Du har ett varierat arbete med vanligtvis något sidouppdrag så som exempelvis SÄBO, Hemsjukvård, BVC med mera. En viktig del i arbetet är att handleda våra utbildningsläkare både från läkarprogrammet men även AT- och ST-läkare. Du deltar i jouruppdraget som kvällar och helger utgår från Finspång. I den utveckling som Primärvården befinner sig i så ser vi behov av tid för utvecklingsarbete på vårdcentralen samt egen kompetensutveckling. I tjänsten ingår schemalagd tid för utvecklingsarbete och egen kompetensutveckling. Arbetsgrupp Läkargruppen vid de båda vårdcentralen består av 15 specialistläkare, 10 ST-läkare samt 1 underläkare. Vi har även återkommande AT-läkare och läkarstudenter. Mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här. Om dig Vi söker dig som är legitimerad läkare med specialistkompetens inom i första hand allmänmedicin. Vi är även intresserade av geriatrik eller annan specialistkompetens som bedöms vara lämplig för vår verksamhet. För oss är det viktigt att du har en bred allmänkunskap oberoende specialitet. Du har svensk läkarlegitimation (bifogas ansökan) samt svenska språkkunskaper motsvarande nivå Svenska C1. Du har en god samarbetsförmåga, kommunicerar, lyssnar och löser hinder på ett konstruktivt sätt. Du känner dig trygg i yrkesrollen och har lätt för att anpassa dig till nya situationer och ser möjligheter i förändringar. Vidare planerar, organiserar och prioriterar du ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har en positiv inställning till ditt arbete och handlar i enlighet med fattade beslut, policys och riktlinjer. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper där samarbete och bra bemötande mot patienter och kollegor är viktigt för oss. Ansökan och anställning Vi erbjuder en tillsvidareanställning 100 %. Tjänsten innebär arbete vardagar samt jourarbete kvällar och helger. Grundplacering av tjänsten är Skärblacka men arbete på båda orterna kan bli aktuellt. Ansökan ska innehålla en komplett ifylld meritsammanställning för läkare vilket du hittar här. Denna ska vidimeras. Glöm inte att även bifoga kopia på examensbevis eller legitimation. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Vi söker en driven specialpedagog med yrkesfokus till upphandlad enhet på KOMVUX, är detta du? Vilka är vi? Komvux i Norrköping är en central del i arbetet med att erbjuda invånarna möjligheter till livslångt lärande genom utbildning av hög kvalitet. Vår verksamhet är belägen i centrala Norrköping, på Skolgatan 7 (St. Olof), och tillhör Kompetensförsörjningskontoret. Enheten som tjänsten är knuten till ansvarar för den upphandlade vuxenutbildningen, med särskilt fokus på yrkesutbildningar. Här arbetar ett litet men engagerat team bestående av rektor, studie- och yrkesvägledare samt verksamhetsutvecklare. Tillsammans strävar vi efter att erbjuda tillgängliga och relevanta utbildningar med tydlig koppling till arbetsmarknadens behov. Dina arbetsuppgifter Som specialpedagog hos oss får du en nyckelroll i det pedagogiska utvecklingsarbetet. Du arbetar både konsultativt och operativt på individ-, grupp- och organisationsnivå. Ditt uppdrag är att skapa goda förutsättningar för tillgängligt lärande och att bidra till en inkluderande och strukturerad undervisning. Du samarbetar nära rektor, utbildningsanordnare, studie- och yrkesvägledare och andra nyckelpersoner. Du ger stöd till lärare i frågor om extra anpassningar, studieteknik, språkutvecklande arbetssätt och pedagogisk struktur. Du leder lärarmöten med fokus på undervisningsutveckling, deltar i elevråd och gör verksamhetsbesök med elevperspektiv. Du medverkar också i antagningsmöten och ansvarar för att dokumentera stödinsatser i verksamhetssystemet Alvis. En viktig del av uppdraget är att bidra till samverkan mellan skola och arbetsliv. Du medverkar till att utbildningarna är relevanta genom kontakter med företag, branschorganisationer och yrkesnämnder. Arbetet innebär även deltagande i nätverk för specialpedagoger inom vuxenutbildningen samt i det systematiska kvalitetsarbetet. Det finns möjlighet till visst distansarbete beroende på arbetsuppgifternas karaktär. Vem är du? Du har specialpedagogexamen och erfarenhet av vuxenutbildning, gärna med inriktning mot yrkesutbildningar. Du har god kunskap om extra anpassningar, inkluderande arbetssätt och språkutvecklande undervisning. Det är meriterande om du har erfarenhet av: • Samverkan med arbetsliv, företag eller externa aktörer • Arbete med vuxna studerande • Konsultativt och självständigt arbetssätt Du är kommunikativ, lyhörd och lösningsfokuserad. Du trivs med att samarbeta men är också självgående och initiativrik. Din förmåga att skapa goda relationer och driva utveckling gör dig till en viktig resurs för både studerande och kollegor. Välkommen med din ansökan! Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidareanställning Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Arbetstid: Dag Möjlighet till distansarbete: delvis Sista ansökningsdatum: 29 juni Kontakt: Rektor Elenor Thornell på 011-15 38 86, [email protected] Övrig information: Vi har valt att ta bort det personliga brevet, och ersätta det med urvalsfrågor relevanta för tjänsten. Det gör det lättare att göra en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt. KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Du som har skyddade personuppgifter ska inte skicka in din ansökan via vår hemsida. Ta en direktkontakt med rekryterande chef alternativt rekryteringsspecialist för att diskutera hur du bäst ansöker utifrån ditt skyddsbehov. Kontaktuppgifter finner du i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vill du arbeta i en mångsidig roll där samordnar och ansvarar för lokalfrågor? Då kan du vara den vi söker! Vilka är vi? Kompetensförsörjningskontoret uppdrag är att synliggöra den framtida arbetskraften och vara en aktiv del i att lösa Norrköpings kompetensförsörjningsbehov. Med våra gemensamma resurser och professionella kompetens är vi en central part internt och externt för samhällets tillväxt och individens utveckling. Vi utformar effektivt och flexibelt utbildning utifrån kompetensförsörjningsbehov och yrkesväxling i arbetslivet och med insatser för de som står långt ifrån arbetsmarknaden. Vi ger våra invånare möjlighet att växa och utvecklas och där vägen till egen försörjning ska vara så kort som möjligt. Därmed ökar invånarnas livskvalitet där fler ta ansvar och bidrar till en hållbar framtid. Kompetensförsörjning är det ord som förenar oss i vårt uppdrag i alla de verksamheter vi arbetar inom på vårt kontor. Inom kontoret är vi cirka 400 anställda som ansvarar för försörjningsstöd enligt socialtjänstlagen, kommunala arbetsmarknadsåtgärder, budget-och skuldrådgivning samt vuxenutbildning från SFI till yrkeshögskola. Vi är tjänstemannastöd till kompetensförsörjningsnämnden. Dina arbetsuppgifter Som lokalsamordnare hos oss ansvarar du för att samordna och hantera frågor som rör lokaler inom kontoret, till exempel lokalanpassningar, projekt inom bygg och uthyrning. Du fungerar som kontaktperson både internt för kontorets lokalansvariga chef samt samhällsbyggnadskontorets fastighetsförvaltning. I din roll ingår även att samordna arbetet när det rör sig om eventuell inomhusklimatproblematik, kontakter med städbolag/städcontroller och hantering vid eventuella skador i lokalerna. Denna tjänst innebär att du har en mångsidig roll där du både hanterar dagliga operativa arbetsuppgifter samt deltar i arbetet med långsiktigt operativa frågor. I dina arbetsuppgifter innefattar att ha god kännedom om verksamhetens lokalbehov och inventarier. Du har också en överblick på beläggning i våra lokaler och hur de kan nyttjas mest effektivt. I ditt arbete ser du återbruk och hållbarhet som en viktig del av lokalfrågorna. Vidare deltar du i en årlig uppdatering av kontorets budget vad gäller inventarier och teknik. Gäller det nya lokaler eller nya inventarier kan du vid behov fungera som referensperson i olika upphandlingar. Vid behov stöttar du även upp Kompetensförsörjningskontoret servicegrupp Vem är du? Vi söker dig som har relevant yrkesutbildning inom fastighetsförvaltning, projektledning eller liknande, alternativt lång relevant arbetserfarenhet som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. Du har idigare erfarenhet av arbete inom kommunal eller statlig myndighet. Du har erfarenhet av att stötta chefer. Du värnar om ekonomin och har återbruk som en naturlig del i hanteringen av våra inventarier. Du har god förståelse för budget och ekonomi och kan läsa och tolka hyreskontrakt, och vi ser gärna att du har kunskap om LOU. För att trivas i rollen behöver du tycka om en varierad och föränderlig vardag med mycket kontakter och en stor bredd i arbetsuppgifterna. Du kan växla mellan att arbeta med långsiktiga utvecklingsfrågor som kräver ett övergripande helhetstänk, till att lösa dagliga operativa ärenden som rör en specifik lokalfråga inom kontoret. Tjänsten innebär många kontakter både inom och utom kontoret och därför är god kommunikationsförmåga av stor vikt. Som person är du flexibel samt samarbets- och serviceinriktad. Du tar initiativ och driver dina uppdrag framåt och i mål. Utifrån din erfarenhet och kunskap är du trygg i att framföra förbättringsförslag men har samtidigt god förmåga att lyssna in olika perspektiv. Du är trygg i din roll och har lätt för att se lösningar på olika händelser och ärenden. Du arbetar självständigt och planerar din egen tid i samråd med lokalansvariga chefer. Det finns många uppgifter som ska lösas och att kunna prioritera är av stor vikt. Rollen kräver att du har B-körkort och är en van att använda olika digitala system och kan lätt ta till dig nya system. Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1 Anställningsform: Vikariat på heltid Längd på anställning: Till och med 31 mars 2027 Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Arbetstid: Dag Möjlighet till distansarbete: Ja, delvis Sista ansökningsdatum: 29 juni Kontakt: Enhetschef Lena Perlelund Sandqvist; [email protected] Övrig information: Vi har valt att ta bort det personliga brevet, och ersätta det med urvalsfrågor relevanta för tjänsten. Det gör det lättare att göra en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt. KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Du som har skyddade personuppgifter ska inte skicka in din ansökan via vår hemsida. Ta en direktkontakt med rekryterande chef alternativt rekryteringsspecialist för att diskutera hur du bäst ansöker utifrån ditt skyddsbehov. Kontaktuppgifter finner du i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Poolia söker nu för Saab:s räkning flera strategiska och operativa inköpare som vill vara med och bidra till ett tryggare samhälle genom världsledande försvars- och säkerhetslösningar. Saab står inför spännande tillväxt och söker drivna personer som vill vara med och utveckla framtidens teknologi. Om tjänsten Som inköpare hos Saab kommer du att spela en nyckelroll i inköpsarbetet och arbeta nära både leverantörer och interna utvecklingsteam. Uppdragen varierar beroende på roll och erfarenhet – från strategiskt inköpsarbete med långsiktiga leverantörsrelationer till operativa uppgifter såsom beställningar, uppföljningar och leveransbevakning. Vi välkomnar ansökningar från både juniora och seniora profiler. Uppdragen varierar i omfattning och längd, och vi matchar din kompetens med rätt möjlighet! Dina arbetsuppgifter i huvudsak - Förhandla och teckna avtal med leverantörer - Delta i projektteam och säkerställa att inköpsmål uppnås - Ansvara för leverantörsbedömning, uppföljning och utveckling - Hantera orderläggning, leveransbevakning och materialflöde Vem är du? Vi söker dig som har: - Eftergymnasial utbildning inom teknik, ekonomi eller inköp - Tidigare erfarenhet av strategiskt eller operativt inköp, gärna inom industri eller teknik - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift - Erfarenhet av affärssystem som t.ex. SAP, IFS är meriterande - Förmåga att arbeta självständigt, men också som en del av ett team Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Nu söker vi en trygg och engagerad behandlingspedagog till ett meningsfullt uppdrag på ett ungdomshem i sydöstra Sverige under sommarveckorna 26–33. Uppdraget innebär arbete med ungdomar i behov av struktur, gränser och stöd, i en miljö där varje insats spelar roll. Om uppdraget Du arbetar i team tillsammans med andra behandlingsassistenter och pedagoger, samt gruppledare, enhetschef och behandlingssekreterare. Målgruppen är äldre pojkar som vårdas med särskilda befogenheter och i en miljö med höga säkerhetskrav.Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av: Närvaro i ungdomarnas vardag, allt från samtalsstöd till aktiviteter som basket, spel eller promenader Konflikthantering och nedtrappande samtal vid behov Dokumentation enligt gällande rutiner Arbeta utifrån strukturerade behandlingsplaner och föregå med gott exempel Vissa dagar är lugna, andra kräver stort fokus, tålamod och samarbete. Det förekommer fysiska ingripanden vid behov, vilket kräver att du är trygg, stabil och har förståelse för uppdragets karaktär. Har detta fångat ditt intresse? Tveka inte att höra av dig till Julia eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller ring oss på 08-410 250 50. Tillsättning sker löpande. Omfattning & introduktion Uppdraget pågår heltid (ca 37 h/vecka) mellan v.26–33 Arbetstider: dag, kväll och helg (ej natt) Individuell introduktion under v.23–26 samt ett bredvidgångspass innan start Du får ett förutbestämt schema där du arbetar i samma team hela perioden, för trygghet och kontinuitet Arbetet sker var tredje helg Vi söker dig som har: Eftergymnasial utbildning inom socialt eller pedagogiskt behandlingsarbete (t.ex. YH/KY eller högskola) Minst ett års erfarenhet från HVB, SiS, psykiatri, kriminalvård eller annan liknande verksamhet God svenska i tal och skrift Ett tryggt, stabilt och respektfullt bemötande Meriterande: Erfarenhet av arbete med inlåsta ungdomar eller institutionsvård Ansökan Urval och intervjuer sker löpande – vänta inte med att höra av dig!Mejla [email protected] eller ring 0841025050 för mer information.
Arbetsbeskrivning Är du en affärsdriven ingenjör eller tekniskt kunnig säljare med erfarenhet från kraftgenerering, olja & gas, eller industriell automation? Då har vi ett spännande konsultuppdrag för dig! Just nu söker vi på Randstad en Sales Manager till Siemens Energy i Finspång, med globalt ansvar för försäljning av uppgraderingslösningar för gasturbinerna SGT-700/800 samt kontrollsystem. I denna roll kommer du att ansvara för hela säljprocessen, från lead management till överlämning till projektorganisationen. Du arbetar i nära samarbete med både produktteam och regionala säljfunktioner, och har ett tydligt uppdrag att utveckla affärer inom Modifications & Upgrades globalt. Du ansvarar för hela säljprocessen, från första kundkontakt till projektöverlämning. Ditt arbete innebär att du skapar tekniskt korrekta och affärsmässigt hållbara lösningar, i linje med processer och etiska riktlinjer. Rollen kräver också att du har god förmåga att kommunicera och samarbeta både internt och externt, och du bör trivas i en internationell miljö där kundfokus, innovation och struktur står i centrum. Du har troligtvis en teknisk bakgrund och erfarenhet av försäljning inom energisektorn eller närliggande industri. Kanske har du arbetat med gasturbiner tidigare eller har gedigen förståelse för kraftgenerering och automationssystem. Du behöver kunna uttrycka dig obehindrat på engelska, i både tal och skrift, och vara öppen för internationella resor. being a consultant Randstad Professional is the career partner that will help you find the right job, love what you do, and develop your career. As a consultant with us, you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager is always there for you and ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. With access to a wide range of roles with top employers, a global community of professional peers, and specialized training and support, we’ll be your guiding partner and help you build a rewarding career. about randstad professional Randstad Professional specializes in skilled work and is part of Randstad, a global talent leader with the vision to be the world’s most equitable and specialized talent company. Headquartered in the Netherlands, Randstad operates in 39 markets and has approximately 40,000 employees. With this global network, in combination with our strong local foundation, we can offer a wide range of varied and developing assignments and jobs for you who are an academic or specialist. As a partner for talent and through our distinct specialization, we help people secure meaningful roles, develop relevant skills and find purpose and belonging in their workplace. Ansvarsområden Driva försäljningsaktiviteter från prospektering till order, globalt. Säkerställa att tekniska och kommersiella offerter är korrekta och i linje med processer. Hantera intressenter, kommunicera tydligt och koordinera internt. Resa internationellt upp till cirka 60 dagar per år. Kvalifikationer Har god teknisk förståelse för gasturbiner, särskilt SGT-800 är meriterande. Har 3–5 års erfarenhet inom internationell försäljning, gärna inom olje/gas- eller energisektorn. Är kommunikativ, samarbetsvillig och bekväm i kunddialoger på både teknisk och kommersiell nivå. Har erfarenhet av kontraktsförhandling, affärsutveckling och ekonomisk analys. Har mycket goda kunskaper i engelska. Har relevant högskoleutbildning, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Nerostein OÜ är Nordeuropas största sten bearbetningsföretag som tillverkar bänkskivor av sten (natursten, kvarts, keramik). 90% av produktionen exporteras. På grund av företagets snabba tillväxt letar vi efter medarbetare. Ditt huvudmål är att erbjuda kunder högkvalitativ uppmätning av bänkskivor i sten.. Ditt arbetsområde kommer att vara inom Norrköping med omnejd. Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete eller intresse för vår bransch. Det är viktigt att du håller en hög tempo och har arbetsvilja och nyfikenhet inför dina arbetsuppgifter Vi värderar intresse hos dig och en vilja att lära nya saker. Du har körkort och du pratar svenska och engelska (B1). Du är i god fysisk form, tekniskt kunnig. Vi garanterar ett stabilt jobb i ett växande och framgångsrikt företag och en värdig belöning för ett bra jobb. Du får den utbildning och de verktyg du behöver för att arbeta så att du kan tillhandahålla kvalitets service till våra kunder. Vi kommer endast kontakta de som blir utvalda.
Vi söker nu en postdoktor inom Växtbioelektronik med placering vid institutionen för teknik och naturvetenskap, Campus Norrköping Ämnesområde Vid Laboratory of Organic Electronics (LOE) fokuserar vi på studier och tillämpning av elektroniskt och joniskt ledande organiska material inom en rad områden som spänner över energiskörd, tryckt elektronik, fotonik och bioelektronik. Läs mer på www.liu.se/loe Du kommer att ingå i gruppen Electronic Plants som leds av Professor Eleni Stavrinidou. Gruppen Electronic Plants syftar till att sammanföra elektronik med växter. Forskningen fokuserar på utveckling av växtbaserade biohybridsystem och på utvecklingen av bioelektronisk teknik för övervakning och kontroll av växtfysiologi. Läs mer på https://liu.se/en/research/electronic-plants Dina arbetsuppgifter Projektets huvudmål är att utveckla organiska bioelektroniska teknologier för att övervaka och påverka växtfysiologi. Du kommer att vara involverad i tillverkningen av komponenter med hjälp av standardtekniker för mikrotillverkning och additiv tillverkning. Vidare kommer du att integrera komponenterna i anläggningsmodellsystem och utföra studier relaterade till växternas reaktioner på miljöstress. Du har även ansvar för att odla och ta hand om växter i våra kontrollerade odlingsanläggningar. Forskningen har tvärvetenskaplig karaktär inklusive material-komponentskarakterisering och växtintegrering. Du kommer att arbeta nära kollegor som är specialiserade på växtbiologi. En postdoktor ska i huvudsak bedriva forskning. Även undervisning kan ingå i arbetsuppgifterna, dock till högst en femtedel av arbetstiden. Dina kvalifikationer För att vara behörig till anställning som postdoktor har du avlagt doktorsexamen eller har en utländsk examen som bedöms motsvara doktorsexamen. Din examen ska vara avlagd senast vid tidpunkten då anställningsbeslutet fattas. Det är meriterande om din examen är avlagd högst tre år före sista ansökningsdag för denna anställning. Om det finns särskilda skäl kan den komma i fråga som avlagt doktorsexamen tidigare, exempelvis vid olika typer av lagstadgade ledigheter. Vi ser att du har en doktorsexamen och en stark vetenskaplig bakgrund inom teknik, fysik, bioelektronik, bioteknik, neurovetenskap. Erfarenhet av något av följande är meriterande: additiv tillverkning, mikrotillverkning, elektrofysiologi, signalbehandling. Som person är du driven, kreativ, starkt självgående med utmärkt problemlösningsförmåga. Du trivs med att arbeta både enskilt och tillsammans med andra forskare i ett multidisciplinärt sammanhang. Du bör ha mycket god kommunikationsförmåga och mycket goda kunskaper i engelska både i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet. Om anställningen Anställningen är en tidsbegränsad anställning på två år med möjlighet till förlängning med en sammanlagd anställningstid på högst tre år. Anställningen som postdoktor är på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Lön och förmåner Universitetet tillämpar individuell lönesättning, lämna löneanspråk i din ansökan. Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Du söker denna anställning genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan. Din ansökan ska vara Linköpings universitet tillhanda senast den 30 juni 2025. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag beaktas ej. Vi ser gärna att du laddar upp CV och personligt brev som bilagor i ansökan. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Astar AB Har du en passion för att se människor växa? Kanske ledsnat på jobbet som Elektriker och är sugen på något nytt? På Astar, som finns från Malmö till Kiruna, letar vi brett efter nya kollegor med olika bakgrunder och kompetenser som vill vara och tända stjärnor i vår organisation. Vi bedriver vuxenutbildning, företagsutbildningar och arbetsmarknadsutbildningar och skapar en arbetsmiljö där ”Tillsammans” är mer än ett ord – det är en känsla av samhörighet och delaktighet som är själva grunden för allt vi gör. Hos oss får du goda möjligheter att utvecklas i din karriär och samtidigt hjälpa andra att nå sina mål. Om du gillar tanken på att vara med och forma framtidens arbetskraft, är det hos Astar du hör hemma. Vi söker en erfaren och inspirerande yrkesperson som vill utbilda nästa generations elektriker inom vuxenutbildningen. Vår enhet i Norrköping behöver ytterligare en lärare. Här kan du få möjlighet att använda dig av dina yrkeskunskaper och omvandla det till lärdomar för andra. Du behöver inte ha arbetat som lärare tidigare, du kommer att få stöd och introduktion. Men du behöver vara pedagogisk och tycka om att lära ut och tålmodigt se någon annan växa in i yrket. Kanske har du haft lärlingar och trivs med det, då är detta nästa steg för dig. Som lärare kommer du att undervisa i både teoretiska och praktiska moment inom elteknik och energisystem, samt handleda elever under deras arbetsplatsförlagda lärande (APL). Du kommer också att utveckla och anpassa undervisningsmaterial för att möta elevernas behov och säkerställa att undervisningen följer gällande säkerhetsföreskrifter och standarder från Elsäkerhetsverket. Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet från yrket och relevant utbildning inom elteknik eller energisystem. Du har även goda kunskaper i svenska och förmågan att inspirera och motivera. Meriterande för tjänsten är: B -auktorisation och/eller AI-auktorisation som elektriker Yrkeslärarexamen Tidigare erfarenhet från utbildning eller lärlingar Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med stora möjligheter till personlig och professionell utveckling, samt möjlighet att påverka och forma framtidens elektriker. Du får också stöd och resurser för att utveckla din undervisning och ta dig an en ny karriär som lärare. Tjänsten behöver tillsättas omgående men är du rätt person för oss så väntar vi gärna också. Intervjuer sker löpande och endast utifrån uppfyllande av kravbild. Referenser överlämnas vid intervjutillfället. Så ansöker du Vi tillämpar löpande rekrytering så sök omgående, men finns annonsen ute så pågår rekryteringen, sista ansökningsdag: 2025-07-31 E-post: [email protected] Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Inspirerande Ellärare" Omfattning upp 100 % för rätt person, tillsvidare med provanställning Vi vill arbeta med Sveriges mest engagerade medarbetare, så är du en av dem, välkommen med din ansökan direkt!
Solidum Sverige AB/Barnakademin har sedan 2008 erbjudit högkvalitativa barnpassningstjänster till familjer över hela Sverige. Vi erbjuder kreativ barnpassning på svenska och är specialiserade på tvåspråkig barnpassning. Våra kunder: Vi arbetar med familjer vars barn är mellan 1 och 6 år, och som behöver hjälp med hämtning från skolan och barnpassning 1 till 4 dagar i veckan. Vem söker vi: - Deltidsarbetssökande, gärna studenter med ett intresse för barnomsorg - Kandidater som kan jobba minst en eftermiddag per vecka - Ansvarsfulla, kreativa personer med god social förmåga - Kandidater som söker ett långsiktigt uppdrag (minst 6 månader) Om tjänsten: - Familjen bor på Norrköping -Ett barn 2 år gammal - Hjälp behövs 2 ggr/vecka - Flexibilitet att välja de dagar som passar dig bäst - Om denna familj inte matchar din tillgänglighet, kan du ändå ansöka, så hjälper vi dig att hitta den perfekta familjen för dig! Vad vi erbjuder: - Ett dynamiskt deltidsarbete (3-10 timmar per vecka), med möjlighet att arbeta med flera familjer - Konkurrenskraftig ingångslön (från 140 kr/timme) - Certifiering inom barnpassning - Utförliga skriftliga referenser när din anställning avslutas - Nära kontakt och stöd från vårt centrala kontor samt en fantastisk gemenskap med andra barnvakter Ansök idag! Om du känner att du är rätt person för denna roll, ansök nu. Vi ser fram emot att välkomna dig till Barnakademin-familjen!
Välj ett jobb för att visa detaljer