Söker demonstratörer för heltid/deltid, garantilön + provision! Vi på AquaClean Tech söker just nu demonstratörer för att utöka vårt team. Vi har idag vårt huvudkontor i Västerås med filialkontor i Uppsala. Vi växer hela tiden och behöver därför fler drivna demonstratörer för att kunna täcka de orter där vi inte jobbar just nu. Hos oss jobbar man med att demonstrera en städutrustning som heter Roboclean. Den är ledande inom sin teknik idag. Produkten kan allt från luftrening, sanering, Rekond m.m Man utgår från hemmet och åker på förbokade kundbesök. Vid ett besök har man alltid betalt, vid försäljning givetvis mer. Det finns inget lönetak. Krav på att man har körkort och egen bil då man utgår från hemmet och ska ta sig till sina kunder. Pga av detta så har man som säljare ett kostnadsavdrag på 40% av sin lön som är beviljat av skatteverket. Då man kan påverka sitt eget schema varje vecka så söker vi både heltid och deltidstjänster. Så är du: - Tävlingsinriktad - Målmedveten - Flexibel - Ansvarsfull - Social - Driven Så är detta jobbet för dig. Vi håller intervjuer löpande så välkommen med din ansökan.
Enkla Jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Har du skruvmejseln i ena handen, lagerpressen i den andra och ett leende som smittar av sig på kollegorna? Då kan det här vara ditt nästa äventyr! Varför ska du söka? Stabila arbetstider på verkstaden (07–16) varvat med spännande montageuppdrag hos välkända industrikunder. Resor och övernattningar kan förekomma – perfekt för dig som gillar omväxling. Gott kamratskap – du blir del av ett sammansvetsat gäng där man skrattar lika ofta som man byter tätningar. Utvecklingsmöjligheter – interna utbildningar och chans att ta fler behörigheter (SSG-entré, truck, heta arbeten, fallskydd, säkra lyft). Riktig påverkan – du kliver in som nyckelperson när teamet växer från 5 till 7 medarbetare. Dina huvudsakliga uppgifter Service, reparation och felsökning av pumpar, fläktar och annan roterande utrustning. Lagerbyten, demontering och montering i verkstad och ute på kundprojekt. Förbättringsarbete för att minimera stillestånd och höja driftsäkerheten. Vi tror att du har … Måste-ha-kvalifikationer Praktisk verkstadsvana och vana vid skruvjobb. Förmåga att arbeta självständigt och i team. God svenska i tal och skrift. Meriterande Erfarenhet från tung industri. SSG-entré eller viljan att ta den. Behörigheter såsom truckkort, heta arbeten, fallskydd och säkra lyft. Personlighet Social, prestigelös och bidrar till en kamratlig stämning. Tidigare toppkandidat föll på svag social förmåga trots teknisk kompetens – därför värdesätter vi lagkänsla högt. Anställningsinformation Omfattning: Heltid, tillsvidare – vi välkomnar dig så snart du kan. Plats: Verkstad i Östergötland + kunduppdrag (t.ex. SSAB och andra stora industriföretag). Lön & villkor: Konkurrenskraftiga, enligt kollektivavtal. Övertid ersätts. Så här går rekryteringen till Skicka in din ansökan redan idag! Vi intervjuar löpande och tjänsterna kan tillsättas snabbt – men rätt person är viktigare än en snabb lösning.
Mark- och anläggningsarbetare till Peab Anläggning – Gasa med oss i en expansiv och trivsam arbetsgrupp! Vi utvecklar, anlägger och bygger vardagen där livet levs – med lokal närvaro och fokus på egna resurser. Nu gasar vi på i Östergötland och Sydöstra Sörmland där marknaden är stark och möjligheterna stora. Vill du vara med och växa med oss i en arbetsgrupp som präglas av gemenskap, humor och hög trivsel? Då är det dig vi söker! Om rollen Som anläggare eller mark- och anläggningsarbetare hos Peab jobbar du med varierande mark- och anläggningsarbeten – alltifrån grundläggning, rörläggning och schakt till plattläggning och grönytor. Du arbetar både självständigt och tillsammans med ditt team ute på arbetsplatsen, där vi värnar om en trygg, säker och inkluderande arbetsmiljö. Vi erbjuder en arbetsplats där vi tar hand om varandra, där humorn finns med i vardagen och där du får stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Här får du chansen att bidra med dina idéer och initiativ för att skapa smarta lösningar som håller hög kvalitet och hjälper projektet att nå sina mål. Sagt om din blivande chef; ”Under Henriks ledarskap har vi ett öppet och lättsamt arbetsklimat där alla känner sig hörda. Han är jordnära och lyhörd, bjuder gärna på ett skratt och håller organisationen platt – men när det behövs fattas besluten snabbt och tydligt. Det skapar en skön arbetsmiljö, och det syns i våra fina resultat i vår senaste medarbetarundesökning”. Din profil Vi söker dig som har: Minst tre års erfarenhet av rollen. Yrkesbevis inom anläggning eller mark- och anläggningsarbete Körkort B och tillgång till bil En flexibel och prestigelös inställning med vilja att anpassa dig efter förändrade förutsättningar God samarbetsförmåga och en vilja att bidra till en positiv arbetsplats med ordning och reda En problemlösande och kvalitetsmedveten inställning där du tar egna initiativ och arbetar självgående Vi värdesätter att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga och att du vill vara med och bygga framtidens hållbara samhälle tillsammans med oss. Vi erbjuder Hos Peab blir du en del av en organisation som satsar stort och växer i en stark lokal marknad. Här finns en varm och inkluderande gemenskap där vi har roligt tillsammans och verkligen värnar om varandra. Vi ger dig möjligheter till personlig utveckling och en trygg arbetsplats där socialt ansvar och miljöhänsyn är självklara delar i allt vi gör. Vi strävar efter en mångfaldig arbetsplats och uppmuntrar alla kvalificerade kandidater att söka, oavsett kön, ålder, etnicitet eller bakgrund. För att främja en dynamisk och inkluderande HR-grupp ser vi gärna ansökningar från alla som vill bidra till en jämnare könsfördelning då Peab kontinuerligt arbetar för mångfald och jämlikhet i byggbranschen. Vi tillämpar löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag! Har du frågor om tjänsten - kontakta Henrik Wallin på [email protected]. Har du frågor om rekryteringsprocessen – kontakta Linda Hake på [email protected] Välkommen att driva framgång och bygga framtiden med oss på Peab Anläggning! Vi kan komma att genomföra bakgrundskontroller på våra slutkandidater som en del av vår rekryteringsprocess. Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 13 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.
Platschef till Peab Anläggning – ta täten i en expansiv och trivsam miljö i Region Mellersta! Nu gasar vi på och växer! Peab Anläggning ser en stark och lovande lokal marknad med stora möjligheter – och vi söker dig som vill vara med på vår resa som platschef med utgångsort Norrköping eller Linköping. Här får du chansen att leda både stora, spännande anläggningsprojekt, där du styr både ekonomi, kvalitet och personal för att nå bästa möjliga resultat. Om rollen som platschef hos oss är du hjärtat i projektet och ansvarar för hela produktionen från kalkyl till färdigställande. Du kommer ingå i en engagerad grupp präglad av hög trivsel, humor och stark gemenskap – här värnar vi om varandra och skapar tillsammans framgång. Sagt om din blivande chef; ”Under Henriks ledarskap har vi ett öppet och lättsamt arbetsklimat där alla känner sig hörda. Han är jordnära och lyhörd, bjuder gärna på ett skratt och håller organisationen platt – men när det behövs fattas besluten snabbt och tydligt. Det skapar en skön arbetsmiljö, och det syns i våra fina resultat i vår senaste medarbetarundesökning”. Dina arbetsuppgifter är bland annat att: Leda och planera produktionen med fokus på kvalitet och god ekonomi Fördela arbetsuppgifter och följa upp resultat Säkerställa att alla lagar, regler och Peabs riktlinjer efterlevs Ha fullt ansvar för projektets budget och prognoser Leda och utveckla dina medarbetare med ett tydligt och närvarande ledarskap Driva arbetsmiljöarbetet och skapa en säker och trygg arbetsplats Leda projektrelaterade möten och samarbeta nära kunder och leverantörer Du har det övergripande ansvaret för att projektet levereras inom satta ramar och att både kvalitet och ekonomi håller högsta klass. Med ditt affärsmannaskap och driv säkerställer du att varje projekt når gott resultat. Din profil Vi söker dig som är en trygg, rak och prestigelös ledare med förmåga att skapa goda relationer och inspirera ditt team. Du är affärsmässig och har ett starkt driv att leverera projekt med hög kvalitet och god lönsamhet. Din förmåga att prioritera och ta egna initiativ gör att du alltid ligger steget före. Vi tror att du har: Teknisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande erfarenhet Minst 5 års erfarenhet som platschef eller liknande roll inom produktion med personalansvar Erfarenhet av att leda större projekt Goda kunskaper inom kalkyl, produktion, entreprenadjuridik och företagsekonomi B-körkort och tillgång till bil God svenska i tal och skrift samt goda IT-kunskaper Det är meriterande om du har god erfarenhet av betongprojekt Som person är du strukturerad, uthållig och beslutsam – samtidigt som du är en uppskattad kollega som bidrar till vår starka sammanhållning och positiva arbetskultur. Vi värdesätter att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga och att du vill vara med och bygga framtidens hållbara samhälle tillsammans med oss. Vi erbjuder Hos Peab får du möjlighet att växa i en organisation som bygger framtidens hållbara samhälle. Du blir en del av en arbetsplats där gemenskap, humor och omtanke är en självklar del av vardagen. Vi satsar stort och vill att du ska trivas, utvecklas och känna stolthet i det vi bygger tillsammans. Vi strävar efter en mångfaldig arbetsplats och uppmuntrar alla kvalificerade kandidater att söka, oavsett kön, ålder, etnicitet eller bakgrund. För att främja en dynamisk och inkluderande HR-grupp ser vi gärna ansökningar från alla som vill bidra till en jämnare könsfördelning då Peab kontinuerligt arbetar för mångfald och jämlikhet i byggbranschen. Vi tillämpar löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag! Har du frågor om tjänsten - kontakta Henrik Wallin på [email protected]. Har du frågor om rekryteringsprocessen – kontakta Linda Hake på [email protected] Välkommen att driva framgång och bygga framtiden med oss på Peab Anläggning! Vi kan komma att genomföra bakgrundskontroller på våra slutkandidater som en del av vår rekryteringsprocess. Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 13 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.
Har du erfarenhet som projektledare och kunskap inom OT eller driv-/styrsystem? Här får du leda komplexa projekt, driva strategiskt förändringsarbete och utvecklas i en roll med stort ansvar, frihet och resurser. En chans att forma framtidens industri – från idé till genomförande. OM TJÄNSTEN Som OT-projektledare kommer du att ansvara för att driva uppgraderingen av styrsystem och drivsystem hos vår kund. Du leder multidisciplinära projekt från start till mål och är en nyckelperson i att kartlägga och planera framtida investeringar inom området. Teamet består av fyra personer, inklusive projektingenjörer, som stöttar varandra i olika projekt och har ett nära samarbete. Vi söker dig som har erfarenhet av att driva tekniska projekt eller förändringsarbeten och som har en god förståelse för OT-miljöer. Du trivs i en roll där du får ta ansvar för att leda och planera arbetet för teamet, lägga tidsplan samt budget. Du är strukturerad, noggrann och har ett tydligt kvalitetstänk i allt du gör. För att lyckas i rollen är du engagerad, prestigelös och vill vara med och bidra till teamets utveckling. Du är en person som uppskattar ett öppet arbetsklimat, där man är involverad i flera projekt parallellt. Här får du möjlighet att växa, ta eget ansvar och bli en viktig del av ett kompetent och drivet team. Du erbjuds - En roll med stor frihet att forma din egen utveckling och påverka teknikstrategin. Du får möjlighet att presentera investeringsbehov för ledningen och arbeta med varierande projekt inom klientens verksamhet. Här finns goda möjligheter att växa inom bolaget och ta nästa steg i din karriär. - En konsultchef som värnar om din personliga och proffesionella utveckling - Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som OT-Projektledare kommer du att ansvara för strategisk planering och operativt genomförande av projekt inom OT. Du ska kunna driva investeringsbehov samt stötta och supportera kollegor. * Leda och ansvara för OT-projekt, från strategisk planering till genomförande * Pitcha investeringsbehov och stötta implementering på plats * Kartlägga OT-system och skapa strategiska planer för framtida investeringar * Vara operativ och strategisk i planeringen av investeringar och kontakt med leverantörer VI SÖKER DIG SOM - Har tidigare erfarenhet av projektledning/förändringsarbete. - Har erfarenhet av processindustrin. - Trivs i en operativ och strategisk roll med stort ansvar. - Talar engelska och svenska flytande, detta krävs för externa och interna samarbeten. Det är meriterande om du har - Erfarenhet av styrsystem/drivsystembyte från pappersbruk. - Kunskap om säkerhetskrav inom OT-system. - Erfarenhet av projektledning inom processindustrin. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Kriminalvårdens servicecenter (KSC) stödjer myndigheten inom personal- och ekonomiadministrativa tjänster, supportfunktion, bokning av tjänsteresor och konferenser samt myndighetens växelfunktion. Målet med KSC är att minska administration för chefer och klientnära personal genom en blandning av centralisering och utökat stöd. Tjänsterna är placerade inom sektionen för kundcenter. Sektionens ansvar omfattar resebokning, växel, kontorsservice, reception samt administrativt stöd. ARBETSUPPGIFTER I resebokningen ingår att planera och boka resor och hotell för Kriminalvårdens anställda och klienter samt att boka konferenser. Vi bokar resorna i olika webbaserade bokningssystem och i tjänsten ingår en tät kontakt med våra avtalsleverantörer. Vi arbetar i team för att ge god kvalitet och vi arbetar aktivt för att utveckla vår personal och våra tjänster. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra samt trivs med att arbeta i grupp. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram. I stressituationer är du lugn, stabil och kontrollerad. Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • Fullständig gymnasiekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen • Erfarenhet av servicearbete • Erfarenhet av arbete med Rese- och/eller konferensbokning • Erfarenhet av service via telefon • Goda kunskaper i officepaketet • Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska Det är meriterande om du har: • Erfarenhet från resebyrå, hotell eller annan bokningsservice • Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem • Erfarenhet av arbete i statlig myndighet • Erfarenhet av följande system: Trio Agent, Cytric, eller andra reserelaterade webbokningssystem ÖVRIGT För att bli aktuell för anställning inom Kriminalvården krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande lämplighet, omdöme, säkerhets- och sekretessmedvetande och att du följer gällande lagar. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som gäller för Kriminalvårdens verksamhet. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För vissa säkerhetsklassade tjänster krävs svenskt medborgarskap. Kriminalvården välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ Provanställning kan komma att tillämpas. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Kriminalvårdens servicecenter (KSC) stödjer myndigheten inom personal- och ekonomiadministrativa tjänster, supportfunktion, bokning av tjänsteresor och konferenser samt myndighetens växelfunktion. Målet med KSC är att minska administration för chefer och klientnära personal genom en blandning av centralisering och utökat stöd. Tjänsterna är placerade inom sektionen för kundcenter. Sektionens ansvar omfattar resebokning, växel, kontorsservice, reception samt administrativt stöd. ARBETSUPPGIFTER I resebokningen ingår att planera och boka resor och hotell för Kriminalvårdens anställda och klienter samt att boka konferenser. Vi bokar resorna i olika webbaserade bokningssystem och i tjänsten ingår en tät kontakt med våra avtalsleverantörer. Vi arbetar i team för att ge god kvalitet och vi arbetar aktivt för att utveckla vår personal och våra tjänster. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra samt trivs med att arbeta i grupp. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram. I stressituationer är du lugn, stabil och kontrollerad. Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • Fullständig gymnasiekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen • Erfarenhet av servicearbete • Erfarenhet av arbete med Rese- och/eller konferensbokning • Erfarenhet av service via telefon • Goda kunskaper i officepaketet • Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska Det är meriterande om du har: • Erfarenhet från resebyrå, hotell eller annan bokningsservice • Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem • Erfarenhet av arbete i statlig myndighet • Erfarenhet av följande system: Trio Agent, Cytric, eller andra reserelaterade webbokningssystem ÖVRIGT För att bli aktuell för anställning inom Kriminalvården krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande lämplighet, omdöme, säkerhets- och sekretessmedvetande och att du följer gällande lagar. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som gäller för Kriminalvårdens verksamhet. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För vissa säkerhetsklassade tjänster krävs svenskt medborgarskap. Kriminalvården välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Vill du jobba på laboratoriemedicin inom Nära vård och för våra medborgare och patienters bästa? Gillar du som vi att möta människor samt utföra provtagningar och bidra med snabba, kvalitetssäkrade provsvar? Då är det här jobbet för dig! Vårt erbjudande För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det innebär att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt. Patientnära laboratoriemedicin (PNL) är en av specialiteterna inom den laboratoriemedicinska verksamheten i Region Östergötland. Vi bedriver en väl utvecklad verksamhet där arbetsmiljön kännetecknas av ansvar, tillit och delaktighet. Vi finns på de flesta av Östergötlands vårdcentraler, samt på provtagningsenheterna på universitetssjukhuset och vrinnevisjukhuset. Inom PNL arbetar idag runt 100 medarbetare. Biomedicinska analytiker, biologer, undersköterskor och laboratorieinstruktörer är några av de yrkeskategorier som är representerade. Här kan du läsa om karriärstegen för biomedicinsk analytiker och om dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning Primärvårdslaboratorierna och provtagningsenheterna är det viktiga första ledet i vår laboratorieverksamhet och inom primärvården kommer du arbeta patientnära med provtagning och analysarbete inom bland annat hematologi, koagulation och kemi. På primärvårdslabben arbetar du i nära samarbete med övriga professioner på vårdcentralen men den organisatoriska tillhörigheten är PNL som även står för din kompetensutveckling och för labbets kvalitetssäkring och instrumentering. Arbetstiderna hos oss är förmånliga då vi enbart arbetar dagtid, vardagar måndag till fredag, ej helgdagar eller röda dagar. Vi söker dig som är biomedicinsk analytiker/medicinsk biolog och som vill arbeta tillsammans med de engagerade och erfarna medarbetarna inom Patientnära laboratoriemedicin Öster. Arbetsgrupp Patientnära laboratoriemedicin Öster bemannar och ansvarar för laboratorierna på vårdcentralerna Kolmården, Sandbyhov, Cityhälsan Centrum och Cityhälsan Söder, Valdemarsvik, Geria i Söderköping samt provtagningsenheten på vrinnevisjukhuset. Vi erbjuder nu tillsvidareanställning på en av de ovan nämnda arbetsplatser i PNL Öster. Även om placeringen för tjänsten är på en av arbetsplatserna ingår det att bemanna och arbeta vid behov på övriga arbetsplatser då vi alla tillsammans ansvarar för hela verksamheten PNL Öster. Om dig Du är legitimerad biomedicinsk analytiker, medicinsk biolog eller har motsvarande utbildning som vi bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete på vårdcentralslaboratorium, provtagning och analysarbete sedan tidigare. Vi lägger även stor vikt vad gäller dina personliga egenskaper. Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift. För att trivas och passa in hos oss är dina personliga egenskaper viktiga. Som person är du social, serviceinriktad, flexibel och gillar att möta och hjälpa människor. Du arbetar strukturerat, är kvalitetsmedveten och noggrann samt har förmågan att kunna prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi förväntar oss att du är lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer. Det är också viktigt att du har en god samarbetsförmåga, är flexibel och lyhörd. Arbetet kräver en förmåga att utföra självständigt arbete likväl som att arbeta i grupp. Ansökan och anställning Anställningen är tillsvidaretjänst tillträde 25 augusti eller enligt överenskommelse. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Bifoga kopia på examensbevis, BMA-legitimation samt referenslista med din ansökan. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Som Junior Projektledare inom Event och Tematiserade Säsonger spelar du en viktig roll i att planera, genomföra och utveckla några av Kolmårdens mest älskade upplevelser. Du arbetar tätt tillsammans med Projektchefen för att skapa sammanhållna och gästfokuserade event som engagerar både barn och vuxna – där varje detalj är genomtänkt och bidrar till en magisk helhet. Du leder självständigt mindre event och delprojekt, samtidigt som du stöttar vid större säsongssatsningar som Halloween, Sagojul och Påsk. Dina arbetsuppgifter I rollen som Junior Projektledare är du delaktig i hela projektprocessen – från planering till genomförande och uppföljning. Du leder egna mindre event och aktiviteter, och ansvarar för att projekt håller tidplan, kvalitet och gästfokus. Du stöttar även Projektchefen i att ta fram projektplaner, arbetsfördelning och mötesunderlag. Du kommunicerar och samordnar med avdelningar som exempelvis Marknad, Drift, Teknik och Djur för att säkerställa att alla delar av ett event fungerar smidigt tillsammans. Du ansvarar för vissa administrativa uppgifter som budgetuppföljning och materialbeställningar, och deltar aktivt i projektmöten där du bidrar med idéer och förbättringsförslag. En viktig del av uppdraget är att identifiera risker och föreslå lösningar, samt att följa upp projektens status och framsteg. Du arbetar löpande för att förbättra våra gästupplevelser och bidra till Kolmårdens fortsatta utveckling som upplevelsedestination. Tjänsten förutsätter att du arbetar på plats i Kolmården, då uppdraget är nära kopplat till den dagliga driften. Om verksamhetens behov tillåter kan distansarbete förekomma i undantagsfall. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 månaders provanställning och tillträde sker enligt överenskommelse. Vi söker dig som • Har 1–3 års erfarenhet av att arbeta i en nyckelroll inom event, projektledning eller liknande område • Har eftergymnasial utbildning inom event, projektledning eller närliggande område • Har erfarenhet från besöksnäring eller kundupplevelseorienterad verksamhet (meriterande) • Har B-körkort Vi söker dig som är strukturerad, lösningsorienterad och kreativ. Du har en stark känsla för både detaljer och helhet och trivs i en dynamisk miljö där du får ta egna initiativ. Du är kommunikativ och samarbetar gärna med olika avdelningar och externa parter, samtidigt som du är trygg i att självständigt driva mindre projekt framåt. Du har ett naturligt engagemang för att skapa upplevelser som gästerna bär med sig länge, och du tar ansvar för att arbetet utförs med kvalitet och omtanke. Som person är du flexibel och anpassningsbar och ser förändringar som en möjlighet att utvecklas. Du delar Kolmårdens ambition att leverera service i världsklass – varje gång. Ansök idag! Sista ansökningsdag är 2025-08-10, men urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida. Frågor? Kontakta gärna Erik Ljung Thoren, Affärsområdeschef Upplevelse, på [email protected] Kolmården är Nordens största djurpark och ett av Sveriges populäraste resmål. Kolmården har ett 50-tal olika djurarter och driver en rad olika forsknings- och bevarandeprojekt. Djurparken fungerar som utbildningsresurs för Sveriges skolor och är medlem i Svenska Djurparksföreningen och internationella branschorganisationerna EAZA, WAZA och IUCN. Varje år anställer parken och Vildmarkshotellet tillsammans drygt 1 200 personer till Kolmårdens alla säsonger och besöks av ca 750 000 gäster. Kolmården är en del av Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I koncernen ingår även några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Skara Sommarland och Furuvik. Parks and Resorts är ett familjeföretag som investerar allt överskott i verksamhetens fortsatta utveckling.
Är du ambitiös, social och nyfiken på att utvecklas inom försäljning? Svenska Trygghetslösningar AB erbjuder innovativa och kostnadseffektiva säkerhetslösningar med världsledande larmprodukter kända för sin pålitlighet och säkerhet. Vi söker nu drivna personer till vårt säljteam i Norrköping. Om tjänsten: Heltid: Måndag till fredag, vilket ger dig helgerna lediga och möjlighet att ha sovmorgon på vardagar. Arbetsuppgifter: Sälj våra eftertraktade säkerhetslösningar till potentiella kunder och bidra till deras trygghet. Lön: Prestationsbaserad med hög provision - inget lönetak. Vi erbjuder: Betald försäljningsutbildning: Vi ger dig alla verktyg du behöver för att lyckas. Hög provision: Tjäna bra med pengar baserat på dina prestationer, utan lönetak. Utvecklingsmöjligheter: Väx och utvecklas inom ett dynamiskt företag i en ständigt växande bransch. Trivsam arbetsmiljö: Bli en del av ett engagerat team med öppen dialog och stark gemenskap. Belöningsprogram: Delta i säljtävlingar och få chansen att vinna fantastiska priser. Förmånsbil: En sprillans ny BMW som du kan köra både privat och i tjänst. Vi söker dig som: Är öppen, positiv och nyfiken på försäljning och/eller vill utvecklas inom området. Behärskar svenska språket flytande. Är minst 18 år. Är fri från anmärkningar i polisens belastningsregister. Har en stark drivkraft och gillar att arbeta mot uppsatta mål. Har god social kompetens och trivs med kundkontakt. Skicka in din ansökan enkelt och smidigt på vår webbplats! Det tar bara några minuter att svara på några snabba frågor, och vi kommer att kontakta dig inom kort för ett första samtal. Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor om jobbet eller arbetsplatsen. Mejla oss på [email protected] och märk den "Säljare Norrköping". Vi ser fram emot att höra från dig!
Välj ett jobb för att visa detaljer