På Cyclife Sweden AB erbjuds en unik möjlighet att vara del av ett globalt energibolag med stort hjärta för miljö och hållbarhet. Som laboratorieingenjör hos Cyclife spelar du en avgörande roll i att bidra till säker hantering och avveckling av radiologiska anläggningar – ett arbete som gör skillnad både för framtida generationer och för dagens samhälle. Nu söker vi en ersättare för ett vikariat. Vad erbjuder vi? Maximerat friskvårdsbidrag på 5000 SEK Sex arbetsfria dagar utöver de röda dagarna Arbetstidsförkortning på 24 timmar per år Subventionerat lunchpris på lokal restaurang Laddstolpar för elbil och hybridbil Möjlighet att jobba i en innovativ och framåttänkande organisation inom en framtidsbransch ”Cyclife Sweden AB är ett bolag inom EDF-koncernen (Electricité De France), en av världens största arbetsgivare och en tung aktör inom energisektorn. Cyclife är i en tillväxtfas och bedriver kärnteknisk verksamhet vid Studsviksområdet utanför Nyköping med cirka 220 anställda. Företaget har världsunik specialistkompetens inom avveckling av radiologiska anläggningar och hjälper sina kunder att minimera miljöpåverkan från deras verksamhet. Anläggningen ligger naturnära i skärgården utanför Nyköping. Cyclifes ambition är att kombinera säkerhet med långsiktigt ansvar för människor och miljö samt att skona våra naturresurser genom hög återvinningsgrad.” Vem söker vi? Vi söker dig med: Högskoleutbildning inom labb/analytisk kemi/fysik alternativt flerårig motsvarande yrkeserfarenhet God datorvana, särskilt inom Office och Microsoft Flytande svenska och engelska, i både tal och skrift B-körkort och tillgång till egen bil Meriterande: Erfarenhet av system som LIMS och APEX Kunskaper inom ISO 17025 Erfarenhet från kärnkraftsindustrin Du är strukturerad, noggrann och självgående, men trivs också med att arbeta i team där du bidrar till att lösa komplexa problem. Med en positiv och prestigelös inställning ser du möjligheter snarare än hinder och motiveras av att utvecklas i din yrkesroll. Vad innebär rollen? Analyslabbet på Cyclife ansvarar för att utföra en mängd olika radiologiska analyser, både för myndighetskontroll samt interna och externa kunder. Det är en viktig del av bolagets tekniska expertis och tillhör affärsområdet Engineering och Technical Support. Vi har en spännande tid framför oss, med ökat fokus på innovation och utveckling. Beredning, analys och utvärdering av prover Granskning och rapportering av resultat Egenkontroll och identifiering av förbättringsområden i metoder och processer Deltagande i förbättringsprojekt och innovationsinitiativ Allmänt laboratoriearbete i en högteknologisk och säkerhetsfokuserad miljö Detta är en rekrytering med start omgående eller enligt överenskommelse. Denna rekryteringsprocess innehåller bakgrundskontroll som sammanställer tidigare offentligt brottsregister. Bakgrundskontrollen består av offentlig information som hanteras konfidentiellt. Även säkerhetsintervju där ekonomisk stabilitet är ett krav. Detta är obligatoriskt för alla rekryteringsprocesser hos Cyclife Sweden AB. Intresserad? Skicka in ansökan snarast då urval sker löpande. 2Complete Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt. 2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011. 2Complete Group är Gasellen vinnare 2022, utmärkelsen som tilldelas Sveriges snabbast växande företag
Vi söker en glad och arbetsvillig person som kan hjälpa till i köket. Arbetsuppgifterna inkluderar enklare matförberedelser, disk och att hålla rent i köket. Tidigare erfarenhet är meriterande, men det viktigaste är att du är noggrann, pålitlig och gillar att jobba i team.
Vår kund i Södermanland söker servicedesktekniker och onsitetekniker. Kunden hanterar alla typer av ärenden som har anknytning till vårdsystem, IT eller telefoni med allt från felanmälningar, beställningar, användarstöd, förfrågningar samt önskemål men även behörighetshantering. Denna annons gäller för ett återkommande behov, vilket innebär att vi kontinuerligt söker kompetenta medarbetare för rollen som IT-support. Uppdragen sker på plats i antingen Eskilstuna eller Nyköping. Vi söker därför dig som vill hålla dörren öppen för nya möjligheter och som är redo att ta nästa steg i din karriär när rätt uppdrag dyker upp. Resor kan förekomma i tjänsten, därav är B-körkort ett krav. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som IT-supporttekniker kommer du att ha kundkontakt och hjälpa användare med deras problem. Kundkontakten sker främst via telefon och problemen kan variera. Du ska självständigt felsöka och hitta lösningar på tekniska problem och anpassa installation av datorer samt program för att passa företagets behov. Du kommer att arbeta med support av Windows operativsystem och standardapplikationer samt vara ett dagligt användarstöd till hela organisationen via telefon och ticketsystem. Din profil och kvalifikationer För att lyckas i rollen tycker du om kundkontakt och är en stjärna på problemlösning. Du har god kommunikativ förmåga, både med kund och kollegor. Som person är du självgående, flexibel och är analytisk i din felsökning. För att trivas i denna roll tror vi att du har ett brett IT-intresse och drivs av att utveckla nya kompetensområden. Du är en teamspelare som gillar att arbeta i en dynamisk miljö. Krav - Erfarenhet av att arbeta i Active Directory och Azure AD/Entra ID - Kunskaper inom Microsoft Office 365 och Citrix - Erfarenhet av ärendehantering, telefonsupport och support med fjärrstyrningsverktyg - Tala och skriva både svenska och engelska flytande - B-körkort Meriterande - Utbildning inom IT Arbetstider är för närvarande måndag till fredag uppdelat på två olika arbetspass (7-16 eller 8-17) men kan komma att ändras efter verksamhetens behov. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Elise Haglund +46 733 571793 [email protected]
Vi söker nu säljare i uppdrag av Telia! Som resande säljare kommer du med hjälp av Telias utbud erbjuda tjänster och produkter utifrån kundens behov. Du kommer tillsammans med ditt team besöka kunder i deras hemmamiljö, detta inkluderar därav resor som sker veckovis. Utöver att omges av ett härligt team erbjuder vi även, Garantilön 15.000 kr varje månad Generösa provisionsmodeller och bonusar! Möjligheter till att växa inom bolaget Tävlingar där du kan vinna allt från prylar, utlandsresor eller körkortspaket! Mängder av aktiviteter vid resor Arbetstider: Måndag - Fredag, kl 12.00 - 21.00 (Inga tidiga morgnar!) Omfattning: Endast heltidstjänst Kort om oss Vi består idag av 180 glada medarbetare Samarbeten med Telia och Telenor Specialiserade inom fält-, event- och telefonförsäljning Vi utbildar dig! Du behöver ingen tidigare erfarenhet inom sälj då vi startar samtliga anställningar med en utbildning inom säljteknik och produktkunskap. Är du redo att starta igång din karriär? Skicka in din ansökan så bokar vi in en intervju! https://www.innovativesales.se/ https://www.instagram.com/innovativesales/?hl=sv
Personlig assistent sökes till härlig kvinna med intresse för natur och odling i Oxelösund. Vi söker dig som är kvinna i åldern 50–67 år och vill arbeta som personlig assistent åt en glad och utåtriktad kvinna som använder rullstol. Hon älskar att vara ute i naturen, pyssla med blommor och odla – så delar du det intresset är det ett stort plus! Arbetet innebär att vara ett stöd i vardagen både hemma och ute på aktiviteter. Du är trygg, lugn och lyhörd som person. Erfarenhet av personlig assistans är meriterande, men vi lägger stor vikt vid personkemi. Tjänsten är deltid, och arbetspassen kan förekomma både vardagar och helger. Välkommen med din ansökan! Söderort assistans AB är ett företag som bedriver personlig assistans och vi finns i hela landet.
Vill du ta nästa steg i karriären och leda en verkstad med ett av bilbranschens starkaste varumärken? Som verkstadschef hos Bilia Mercedes-Benz i Nyköping får du en central roll där du leder verksamheten operativt – men också är med och formar framtidens servicemarknad. Det här är en roll för dig som vill driva förändring, utveckla människor och skapa struktur med affären och kunden i fokus. Du får ett brett ansvar och möjligheten att påverka både arbetssätt, teamkänsla och lönsamhet i vardagen. Arbetsuppgifter I rollen som verkstadschef ansvarar du för att leda och utveckla den dagliga driften av verkstaden. Du är navet mellan tekniker, reservdelar och kundmottagning och ser till att flödet fungerar hela vägen – från inlämning till färdig leverans. Du planerar och prioriterar arbetet, fördelar resurser och ser till att teamet har rätt förutsättningar för att leverera med hög kvalitet. I vardagen är du en närvarande ledare som coachar, följer upp och bidrar till en positiv och framåtlutad kultur. Utöver det operativa ansvaret ingår personal-, arbetsmiljö- och resultatansvar, inklusive uppföljning av nyckeltal, lönsamhet, kvalitet och kundnöjdhet. Som en viktig del av det lokala ledarskapet arbetar du i nära dialog med servicemarknadschefen och är med och driver utveckling, målsättning och planering framåt. Din profil För att trivas och lyckas i den här rollen ser vi att du har flerårig erfarenhet av att leda personal inom fordonsbranschen eller annan tekniskt inriktad serviceverksamhet. Du har god förståelse för verkstadens flöden och utmaningar, och är trygg i att ta ansvar för både människor och resultat. Vi ser gärna att du har arbetat som verkstadschef tidigare, eller haft en position som exempelvis verkstadscoach, planör eller verkmästare – där du kombinerat personalansvar med både operativt fokus och strategiskt arbete. Du är en närvarande och tydlig ledare som gillar att bygga engagemang och skapa struktur. Du kommunicerar klart och förtroendeingivande, kan sätta riktning – men också anpassa dig när förutsättningarna förändras. Utöver dina ledaregenskaper ser vi att du har: Vana av personalansvar och resultatuppföljning Erfarenhet av förbättrings- och kvalitetsarbete God administrativ förmåga och systemvana Flytande svenska och engelska i tal och skrift B-körkort Vi erbjuder dig På Bilia får du arbeta med starka varumärken och vara en del av en organisation som satsar långsiktigt – både på sin affär och sina medarbetare. Vi erbjuder en tydlig struktur, professionella verktyg och ett ledarskap där samarbete, transparens och kundfokus är centralt. Här får du möjlighet att växa som chef, påverka verksamheten och bidra till en serviceupplevelse som gör skillnad. Vi tror på att kombinera affärsdriv med omtanke, och vi arbetar tillsammans för att skapa en arbetsplats där både medarbetare och kunder trivs. Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Placering är på Bilia Mercedes-Benz i Nyköping. Ansökan och kontakt Rekryteringen sker i samarbete med Starfinder. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Dunder på 076-777 76 62 eller Catrin Fjellström på 070-074 40 18. Vi intervjuar löpande – skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Division Social omsorg har det yttersta ansvaret för barn, ungdomar, vuxna och äldre som behöver stöd. Vårt arbete spelar en stor roll i många människors liv. Våra arbetsinsatser gör att samhället fungerar. Vi arbetar för att ha en helhetssyn där vi tar hänsyn till människors hela livssituation och i all verksamhet ska individens perspektiv beaktas. Staben är till för att övergripande leda, utveckla och vara stöd till chefer och medarbetare i divisionen inom olika kompetensområden. Staben arbetar strategiskt och operativt. Vi är både styrande och stödjande och arbetar divisionsövergripande. En viktig del i vårt uppdrag är att verka för verksamhetsutvecklande samarbete inom divisionen och mellan olika divisioner. I staben arbetar nio engagerande och drivna personer inom olika områden. ARBETSUPPGIFTER Som utredare kommer du att spela en central roll i vårt arbete för att säkerställa hög kvalitet och trygghet inom vård och omsorg. Arbetet med lex Sarah är en viktig del av vårt kvalitetssystem för att upptäcka, utreda och åtgärda missförhållanden och risker inom våra verksamheter. Vi behöver dig som brinner för kvalitetssäkring och som har en stark känsla för rättssäkerhet och trygghet för de som använder våra tjänster. Andra arbetsuppgifter än utredningar inom lex Sarah kan förekomma, som finns inom Stabens arbetsområde. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som utredare är att hantera och utreda missförhållanden eller risker för missförhållanden inom socialtjänstens verksamheter. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Ta emot och bedöma anmälningar - Genomföra utredningar - Dokumentera och rapportera - Föreslå och följa upp åtgärder - Samverkan och information - Mäta, följa upp och verksamhetsutveckla området Du förväntas leda och driva arbetet med utredningar på ett strukturerat och engagerande sätt, där samverkan med verksamheterna är en viktig del i utredningsarbetet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: Högskoleutbildning med inriktning mot socialt arbete, exempelvis socionom eller likvärdig utbildning. Kompletterande utbildningar/kurser: Kompetens- och erfarenhetskrav: - Flerårig erfarenhet av arbete inom socialtjänst eller vård och omsorg - Mycket god kunskap om SoL, LSS samt föreskrifter om lex Sarah - Erfarenhet av att skriva utredningar eller rapporter med mycket god språklig förmåga - God analytisk förmåga och vana att arbeta självständigt Meriterande: - Erfarenhet av att ha arbetat med lex Sarah-utredningar - Erfarenhet av kvalitetsarbete eller internkontroll - Kunskap om dokumentationssystem inom socialtjänst (t.ex. Treserva, Procapita, Lifecare) Personliga egenskaper som du behöver i tjänsten: - Stark analytisk förmåga - God kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska - Förmåga att arbeta självständigt och strukturerat under tidspress - Erfarenhet av att samverka med olika professioner och nivåer inom organisationen - God social och kommunikativ kompetens att skapa förtroende - Förmåga att visualisera och presentera komplexa idéer på ett tydligt och pedagogiskt sätt - Förmåga att arbeta självständigt och strukturerat med flera utredningar samtidigt - Mycket god förmåga att leda dig själv och planera din tid och dess arbetsuppgifter - Flexibel och anpassningsförmåga för att möta förändringar och nya utmaningar Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer sker löpande. ÖVRIGT Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En snabbt växande kommun med hållbarhetsfokus och god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare. Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat byggs Ostlänken som är en 16 kilometer ny dubbelspårig järnväg mellan Järna och Linköping. Det byggs också nya resecentrum: ett i centrala Nyköping och ett vid Stockholm Skavsta flygplats. Utvecklingen kommer att påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om arbetsmarknad och god medborgarservice. Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 300 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer. •Provanställning kan komma att tillämpas. •Denna tjänst kan komma att krigsplaceras i kommunens krigsorganisation vilket innebär att kommunen säkerställer tjänsten vid höjd beredskap. •För denna tjänst kan en säkerhetsprövning komma att göras enligt säkerhetsskyddslagen. •Tester i tidigt urval kan komma att användas i denna rekrytering. •När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. •Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. •Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för redan anställd personal. #LI-Onsite
HEMFRID SÖKER DIG SOM VILL ARBETA SOM STOR- OCH FLYTTSTÄDARE Hemfrid är Sveriges största företag inom hemstädning. Vi hjälper våra kunder med tjänster i hemmet så som städning, fönsterputs, flyttservice och mycket annat. Vi söker ständigt efter personal som kan tänka sig jobba hos oss runt om i Nyköping och andra delar av Sverige. Besök gärna vår hemsida www.hemfrid.se/karriar för att se andra städer där vi söker personal i. HEMSTÄDNING I VÄRLDSKLASS Att jobba med oss på hemfrid innebär att du får ett roligt, varierande jobb inom städning. På One Team arbetar vi i team där du alltid kommer att jobba tillsammans med flera härliga kollegor från hela världen. Vi letar efter dig som: Tycker om att jobba i team med andra kollegor Ha tidigare erfarenhet inom städning Är engagerad och vill utvecklas inom städning Pratar svenska eller engelska Kunna arbeta flexibla timmar Det är starkt meriterande om du har körkort (B), och gärna egen bil Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska eller motsvarande. Vi erbjuder dig; Vi erbjuder dig allt från timanställning till en sysselsättningsgrad på 50–75%. Beroende på vad som passar dig! Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring, pensionsförsäkring och friskvårdsbidrag Gratis mobilabonnemang Utbildning inom hemstädning med fokus på din utveckling Engångshemstädning Härliga kollegor från hela världen Är du nyfiken på var vi söker personal? Upptäck våra platser här! Vill du bli en av oss? Välkommen med din ansökan! Har du några frågor angående tjänsten eller vår rekryteringsprocess är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected]. HEMFRID IS LOOKING FOR YOU WHO WANT TO WORK AS A BIG- AND MOVING CLEANER Hemfrid is Sweden's largest company in home cleaning. We assist our customers with household services such as cleaning, window washing, moving services, and much more. We are constantly looking for staff who are interested in working with us in Nyköping and other parts of Sweden. Please visit our website www.hemfrid.se/karriar to see other cities where we are hiring. WORLD-CLASS HOME CLEANING Working at Hemfrid means you get a fun and varied job in cleaning, primarily for large households. We are looking for someone who: Enjoy working in a team with other colleagues. Have previous experience from a cleaning profession. Is committed and wants to develop within cleaning Speaks Swedish or English Can work flexible hours It is highly desirable if you have a driving license (B) and preferably your own car We offer you: We offer everything from hourly employment to a workload of 50-75%, depending on what suits you best! Collective agreement and good employment conditions Liability insurance, health insurance, pension insurance, and wellness allowance Training in home cleaning with a focus on your development Free mobile subscription One-time home cleaning Wonderful colleagues from all over the world Are you curious about where we're hiring? Discover all our locations here! Do you want to join us? Welcome to apply! If you have any questions regarding the position or our recruitment process, feel free to contact us at [email protected]
Vill du arbeta med att driva och samordna projekt inom industri och miljö? Då kan det här vara jobbet för dig! Cyclife söker en Kundprojektledare som ansvarar för hela processen – från transport till behandling av radioaktivt-kontaminerat avfall. Här får du möjlighet att bidra till säkra, effektiva och hållbara processer inom en växande organisation. Tjänsten är på heltid och erbjuder en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Placeringen är hybrid på sikt, med huvudsaklig arbetsort på Cyclifes anläggning i Studsvik, strax utanför Nyköping. Om tjänsten Som Kundprojektledare inom affärsområdet Commercial Operations & Project Management har du ett helhetsansvar för projektets genomförande, från start till avslut. Du leder och koordinerar projekt inom transport, behandling och återleverans av avfall mot kund, där du säkerställer att tidplaner och budget följs med fokus på säkerhet, miljö och kvalitet. I rollen ingår att: • Kommunicera och samverka med både interna och externa intressenter. • Hantera och följa upp projektets tidslinje för att säkerställa att deadlines hålls. • Övervaka finansiell rapportering och kontroll. • Samordna tvärfunktionella team och externa partners. • Regelbundet uppdatera intressenter om projektets status. Du driver flera projekt parallellt och samarbetar nära driftsorganisationen, produktionen och tekniska specialister. Rollen rapporterar till avdelningschefen. Vem är du? Vi söker dig som har: • Eftergymnasial utbildning inom relevant område • Erfarenhet som projektledare av komplexa projekt, gärna inom kärnkraftsindustrin • Arbetslivserfarenhet inom industri eller processtyrd verksamhet • Goda kunskaper i MS Office, företrädesvis även MS Project • Flytande svenska och engelska i tal och skrift, ytterligare språk är meriterande. • Erfarenhet inom energisektorn eller annan högrisksbransch (meriterande) Som person är du nyfiken, kundorienterad och strukturerad. Med din starka kommunikationsförmåga och skicklighet i att bygga relationer samarbetar du effektivt med både interna och externa intressenter. Du har god avtalsförståelse, erfarenhet av riskbedömning och är van att arbeta med kostnadskalkyler. Din förmåga att analysera utmaningar och uppmärksamma detaljer hjälper dig att bidra till effektiva och väl genomförda projekt. Om verksamheten Cyclife Sweden AB är en del av EDF-koncernen (Electricité De France), en av världens största aktörer inom energisektorn. Vi befinner oss i en spännande tillväxtfas och bedriver kärnteknisk verksamhet vid Studsviksområdet utanför Nyköping, med över 210 anställda. Vår unika specialistkompetens inom avveckling av radiologiska anläggningar hjälper kunder att minimera miljöpåverkan från deras verksamhet. Vi strävar efter säkerhet, långsiktigt ansvar och hållbara lösningar genom återvinning. Vad erbjuder vi? • Stort miljöperspektiv och möjlighet att påverka hållbarhetsarbete • Förskottssemester • 48 arbetsfria timmar per år utöver de röda dagarna • Arbetstidsförkortning på 24 timmar per år • Maximerat friskvårdsbidrag (5000 kr) • Fri tillgång till lokalt gym • Subventionerade lunchkuponger • Laddstolpar för elbil/laddhybrid • Flexibla arbetstider och hybridarbete Denna rekryteringsprocess innehåller bakgrundskontroll som sammanställer tidigare offentligt brottsregister. Bakgrundskontrollen består av offentlig information som hanteras konfidentiellt. Det genomförs även en säkerhetsintervju där ekonomisk stabilitet är ett krav. Detta är obligatoriskt för alla rekryteringsprocesser hos Cyclife Sweden AB. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så skicka in din ansökan redan idag.
Vill du vara en del av ett team som arbetar för en hållbar framtid? På Cyclife Sweden hanteras radioaktivt avfall på ett säkert och miljömässigt hållbart sätt – och nu söker vi på Poolia en engagerad laboratorieingenjör till ett vikariat på laboratoriet i Studsvik. Om tjänsten Som laboratorieingenjör på Cyclife blir du en del av det engagerade och kunniga teamet på Analyslabbet, som idag består av nio medarbetare. Tillsammans ansvarar ni för att genomföra avancerade analyser och utvärderingar inom avfalls- och miljöområdet – ett uppdrag som ställer höga krav på säkerhet, kvalitet och full spårbarhet. Analyslabbet utför ett brett spektrum av radiologiska analyser, både för myndighetsrapportering och för interna samt externa kunduppdrag. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Förberedelse, provtagning och analys av prover • Kontroll, kalibrering och underhåll av laboratorieutrustning • Dokumentation och rapportering av resultat • Egenkontroll och granskning av analyser • Aktiv medverkan i förbättrings- och kvalitetsarbete • Rapportering och utredning av avvikelser inom arbetsmetoder, utrustning eller arbetsmiljö • Beställning och lagerhållning av förbrukningsmaterial Vem är du? Vi söker dig som är strukturerad, kvalitetsmedveten och ansvarstagande. Du har ett naturligt säkerhetstänk och trivs med att arbeta enligt etablerade rutiner. Du har lätt för att samarbeta, är kommunikativ och uppskattar både självständigt arbete och att bidra i team över avdelningsgränser. Vi ser gärna att du har: • En naturvetenskaplig eller teknisk utbildning, gärna med inriktning mot kemi eller miljö • Erfarenhet av laboratoriearbete • God förståelse för säkerhet, kvalitet och arbetsmiljö – gärna från en reglerad verksamhet • B-körkort och tillgång till bil (då arbetet sker på plats i Studsvik) Det är meriterande om du också har: • Erfarenhet av arbete i radioaktiv miljö • Tidigare arbetat med fysik eller haft fysikrelaterade arbetsuppgifter Om verksamheten Cyclife Sweden AB är ett bolag inom EDF-koncernen (Electricitet De France), en av världens största arbetsgivare och en tung aktör inom energisektorn. Cyclife är i en stor tillväxtfas och bedriver kärnteknisk verksamhet vid Studsviksområdet utanför Nyköping och är dag ett bolag med drygt 220 anställda. Företaget har världsunik specialistkompetens rörande avveckling av radiologiska anläggningar och hjälper sina kunder att minimera miljöpåverkan från deras radiologiska verksamhet. Den svenska anläggningen är belägen i skärgården utanför Nyköping. Cyclifes ambition är säkerhet kombinerat med långsiktigt ansvar för människor och miljö samt att skona våra naturresurser genom en hög grad av återvinning. Mer information ges vid personlig kontakt. Förmåner: • Maximerat friskvårdsbidrag på 5000 kr • Sex arbetsfria dagar utöver de röda dagarna • Arbetstidsförkortning 24 timmar per år • Förskottssemester • Subventionerat lunchpris på lokal restaurang • Laddstolpar för elbil och laddhybrid Denna rekryteringsprocess innehåller bakgrundskontroll som sammanställer tidigare offentligt brottsregister. Bakgrundskontrollen består av offentlig information som hanteras konfidentiellt. Det genomförs även en säkerhetsintervju där ekonomisk stabilitet är ett krav. Detta är obligatoriskt för alla rekryteringsprocesser hos Cyclife Sweden AB. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så skicka in din ansökan redan idag!
Välj ett jobb för att visa detaljer