Kock
Üren's Kök AB
Kockar och kallskänkor

Hej Vi söker en kock som är arbetsam och kan jobba heltid. Skriv gärna en liten presentation om dig själv och skicka in via mail. Skicka gärna in CV via mailadress

18 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juli 2025
Restaurangbiträde
Üren's Kök AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Hej Vi söker en driven och trevlig restaurangbiträde som kan ta hand om servering, disk, plock osv. Skicka gärna CV via mailadress

18 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juli 2025
Assistent sökes till ung man med intresse för teater & musik (ca 80 %)
Vivida Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker dig som vill göra verklig skillnad i vardagen för en 25-årig man med ett stort behov av assistans – men också med stort hjärta och intresse för livet omkring honom. Kunden bor i egen lägenhet i centrala Örebro, och hans dagar kretsar kring intryck, närvaro och lugna aktiviteter som konst, musik, fågelkvitter och tid i parkmiljö. Han kommunicerar inte med tal, men använder bilder och tecken – därför är det viktigt att du som assistent är lyhörd, tålmodig och villig att lära känna hans rytm, uttryck och sätt att vara.Det här är en meningsfull roll för dig som tycker om att ge omsorg med precision och närvaro. Vardagen innehåller mycket finmotoriska moment i det medicintekniska och kräver att du har både struktur och känsla. Kunden är extremt infektionskänslig, vilket gör att du måste ha mycket god hygien och vara noggrann i allt du gör.  VI SÖKER DIG SOM: - Har erfarenhet av eller intresse för arbete inom vård och omsorg - Är lugn, trygg, inkännande och har tålamod - Trivs med att jobba praktiskt och nära, i en miljö där detaljer gör skillnad - Har god fysik och är inte rädd för att ta i - Har god hygienrutin och förståelse för medicinska risker - Vill bidra till ett meningsfullt liv för en person med stora behov men också mycket personlighet - Erfarenhet av teckenkommunikation, sondmatning eller liknande är meriterande – men inget krav   OM KUNDEN - 25 år, ung vuxen - Ryggmärgsbråck och CP-skada (använder rullstol) - Andningssvårigheter - Intellektuell funktionsnedsättning (motsvarande nivå 3–5 år) - Har sond och kateter - Använder teckenkommunikation och bildstöd - Behöver hjälp med all personlig omvårdnad, förflyttningar och aktiviteter     ARBETSTIDER OCH TJÄNSTGÖRINGSGRADER Dag, kväll, natt och helg enligt schema.  Tjänstgöringsgrad: ca 80 %, med möjlighet till fler eller färre timmar i dialog.   NÄR KAN DU BÖRJA JOBBA HOS MIG? Om det känns rätt för oss båda finns det möjlighet att börja omgående.   ATT VARA ANSTÄLLD PÅ VIVIDA Vivida står för kvalitet. Vi arbetar för att du som anställd ska må bra och känna stolthet i din yrkesroll. Som personlig assistent har du ett givande arbete där du är mycket viktig för en annan människa. Du får stöd av oss som arbetsgivare och möjlighet till personlig utveckling genom dina arbetsuppgifter och utbildning. Att vara anställd på Vivida innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd, schyssta semestervillkor och friskvårdsbidrag. Vi arbetar för att du som anställd ska må bra – våra medarbetare är det viktigaste vi har!   DIN LÖN På Vivida får du som assistent en fast grundlön per timme + semesterersättning samt eventuell OB-ersättning. Kollektivavtal finns.   VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN! Sista ansökningsdag är 2025-07-11 Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan!   UTDRAG UR BELASTNINGSREGISTRET På Vivida har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret för alla personer som arbetar hos våra minderåriga kunder och hos vissa vuxna kunder. Därför vill vi gärna att du som blir kallad på intervju tar med ett aktuellt belastningsregisterutdrag som inte är mer än ett år gammalt. Ansökan om registerutdrag får du via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Om Vivida Vivida Assistans är en assistansanordnare som funnits sedan 2004. Med gedigen erfarenhet och trygg arbetsledning erbjuder vi en komplett helhetslösning för våra kunders assistans. Vi finns i hela landet och är en arbetsgivare som värnar om våra medarbetare på riktigt. Våra kunder har även tillgång till kvalificerad juridisk kompetens. Vår verksamhet bygger på en stark värdegrund, för vilken vi tilldelats den högsta R-licensen i etiskt företagande. Vi har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna.  Läs mer om oss: http://www.vivida.se https://www.youtube.com/channel/UC-iIgCvlt8r5VH5UcKmLD8w https://www.instagram.com/vivida.se/ https://www.facebook.com/vividaassistans/ https://www.linkedin.com/company/vivida-assistans-ab?original_referer=https%3A%2F%2Fvivida.se%2F https://www.tiktok.com/@vividaassistans

18 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Lagerarbetare till DHL Supply Chain i Örebro | Heltid
Manpower AB
Lager- och terminalpersonal

Är du en noggrann och effektiv person som trivs med ett fysiskt och varierande arbete? Vi på Manpower söker just nu drivna och engagerade lagermedarbetare till DHL Supply Chain i Örebro. Bli en del av ett globalt logistikföretag och bidra till en effektiv och välorganiserad lagerverksamhet. Skicka in din ansökan redan idag och ta steget mot ett spännande jobb hos DHL i Örebro. Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och DHL. Du kommer att bli anställd av oss på Manpower men arbeta på plats hos vår kund i Örebro. Hur är det att arbeta som lagerarbetare hos vår kund? I den här rollen kommer du att arbeta med truckkörning, varumottagning, hantering av gods samt orderplock och packning inför leveranser. Du kommer att jobba på olika avdelningar där du hanterar olika typer av varor, vilket ger en varierad arbetsdag. Du ser till att lagret är organiserat och fungerar effektivt, samtidigt som du säkerställer att varorna hanteras noggrant och snabbt. Tillsammans med ditt team blir du en viktig del av logistikkedjan och bidrar till att leveranser sker smidigt och i rätt tid. Övrig information Placeringsort: Örebro Arbetstider: Dagtid där arbetstiderna varierar Anställningsform: 6 månader visstid med chans till förlängning Vem söker vi? Vi söker dig som är organiserad, har en bra arbetsmoral och är engagerad i ditt arbete. Du är samarbetsvillig, har förmågan att arbeta både självständigt och som en del av ett team. Noggrannhet och en stark känsla för detaljer är viktiga egenskaper för oss, och vi söker någon som alltid strävar efter att leverera högsta kvalitet i sitt arbete. Om du trivs i en dynamisk arbetsmiljö och är redo att ta ansvar, då kan du vara den vi söker. I övrigt krävs det att du * Behärskar svenska väl i tal och skrift * Har fyllt 18 år * Har truckkort A1-A4 och B1-B4 Det anses meriterande om du sedan innan har lager- och truckerfarenhet. I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundskontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning. Vad kan Manpower erbjuda dig? Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också. Om ambulerande-rollen Som konsult hos oss får du möjligheten att möta nya utmaningar, skapa nya kontakter och bredda din erfarenhet genom att arbeta på olika spännande uppdrag hos våra kunder inom ett geografiskt område. Hur söker jag jobbet? Det är väldigt enkelt! Ansök jobbet via ansökningsknappen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Agnes Halvardson via e-post: [email protected]. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mail! Vi ser fram emot att höra från dig! Påminnelse inför ansökan För att vi ska kunna granska din ansökan på bästa sätt ber vi dig att tydligt beskriva din tidigare arbetslivserfarenhet. Ange dina tidigare arbetsplatser, din titel och tidsperioden för varje arbete. Om du även har arbetat åt ett bemanningsföretag tidigare, vill vi gärna veta det också. Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

18 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juli 2025
Biträdande enhetschef inom inköp till Ekonomienheten, SPSM
Specialpedagogiska Skolmyndigheten
Inköps-, logistik- och transportchefer

Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning. Vi driver egna specialskolor på olika orter i Sverige. Vi erbjuder också stöd till förskolor och skolor i hela landet för att tillsammans skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Dessutom fördelar vi statsbidrag och utvecklar läromedel. Tillsammans röjer vi hindren! Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Vi arbetar engagerat för att allas lika värde ska bli verklighet. Tillsammans använder vi samarbete och kompetens för att lösa uppdrag. Att utveckla ledarskapet och att öka mångfalden är några saker som just nu finns på vår agenda. Tillsammans bidrar vi till hållbarhet i samhället ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb Verksamhetsområde Stöd och styrning arbetar med ett effektivt internt stöd och en god intern styrning och kontroll. Vi utvecklar vår verksamhet för ett hållbart samhälle. Kommunikation, rättsfrågor, processtöd, ekonomi, verksamhetsstyrning, personalfrågor, kompetensförsörjning, IT-frågor, internservice, upphandling och lokalförsörjning finns i verksamhetsområdet. Ekonomienheten är en enhet inom verksamhetsområde Stöd och styrning, med ansvarsområdena verksamhetsstyrning, ekonomistyrning, ekonomiadministration, upphandling och inköpsfrågor. Enheten har sin verksamhet huvudsakligen i Härnösand och Örebro, med enhetschefen i Örebro. Eftersom enhetens medarbetare, liksom de verksamheter vi stödjer, finns spridda på olika orter sker den största delen av arbetet i digitala möten. Ekonomienheten ansvarar för myndighetens inköpsprocesser och är normerande och stödjande för hela myndigheten i frågor som rör upphandling, inköp och leverantörsavtal. Myndigheten har en central inköpsfunktion som hanterar samtliga inköp och upphandlingar. Rollerna inom funktionen har olika ansvar men samarbetar och stödjer varandra för att utföra sitt uppdrag. ARBETSUPPGIFTER I tjänsten som biträdande enhetschef har du personalansvar och arbetsmiljöansvar för ett drygt tiotal medarbetare inom områdena inköp, upphandling och avtal, att leda och fördela arbetet inom dessa områden. Du kommer också själv att ha ett visst operativt ansvar när det gäller de aktuella frågorna. Inköpsorganisationen befinner sig i ett genomgripande och långsiktigt utvecklingsarbete där vi har påbörjat införande av kategoristyrning, vilket innebär att du blir delaktig i den pågående förändringen. Vi har inte alla strategier, arbetssätt, rutiner eller dokument på plats än och du förväntas driva arbetet med att ta fram förslag och bidra till utveckling och etablering av dessa. I ditt arbete ingår exempelvis • Att leda, fördela och utveckla arbetet inom tjänsteområdena inköp, upphandling och avtalsförvaltning • personalansvar för medarbetare inom de aktuella tjänsteområdena • att på operativ nivå driva och delta i arbetet med myndighetens inköp, upphandlingar och avtalshantering • att delta i förekommande arbete inom de aktuella områdena Vi använder oss i dagsläget av systemstödet Mercell Tendsign och ett ärendehanteringssystem och har Unit4 ERP som affärssystem. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som • Har en högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller annat område som arbetsgivaren bedömer lämpligt för uppdraget • har dokumenterad chefserfarenhet. • har minst fem års erfarenhet av självständigt arbete inom upphandling och inköp inom offentlig eller statlig verksamhet. • har goda kunskaper i LOU • uttrycker dig väl i tal eller teckenspråk på svenska och i skrift Det är meriterande om du har • erfarenhet av att driva förändrings- och utvecklingsarbete • erfarenhet av kategoristyrning och strategiskt inköp Personliga egenskaper För att trivas i det här uppdraget behöver du tycka att det är intressant att delta aktivt i ett pågående förändringsarbete. Du behöver också vara strategiskt inriktad och ha ett långsiktigt perspektiv på inköp. • Du är konsekvent, strukturerad och uthållig • Du är drivande och lösningsinriktad • Du har ett intresse av att jobba tillsammans med en grupp mot gemensamma mål Stor hänsyn tas till personlig lämplighet. ÖVRIGT Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning Provanställning på sex månader tillämpas I händelse av samhällskris kan du komma att arbetsledas mellan myndighetens verksamhetsområden utifrån din placeringsort Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

18 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Sjuksköterskor till VO infektion, USÖ
REGION ÖREBRO LÄN
Grundutbildade sjuksköterskor

Vi söker dig som har intresse för infektionssjukdomar och akutsjukvård, samt vill bli en del av högspecialiserad avancerad sjukvård. VO infektion har mottagning, avdelning, sprutbyte och intag direkt från akuten. Du kommer att träffa patienter med svåra infektionssjukdomar såsom till exempel Malaria, Endokardit, Sepsis, Meningit och Tuberkulos. Det här innebär också att du kommer möta patienter i olika utmanande situationer. Vi arbetar i lag och det innebär att du har flera andra yrkeskategorier att samarbeta med. Du blir en viktig del i laget där vi tillsammans hjälps åt. Infektionskliniken befinner sig i ett stort utvecklingsskede och uppbyggnad och vi behöver därför dig med driv och engagemang samt gärna erfarenhet! Du bör ha god förmåga att skapa bra relationer och samarbeta med andra. Vi har korta beslutsvägar och det finns möjligheter till att påverka och utvecklas i ditt arbete. Universitetssjukhuset Örebro (USÖ) är ett av länets tre akutsjukhus där vi bedriver avancerad sjukvård, forskning och utbildning. Både 2020 och 2019 mottog USÖ tidningen Dagens Medicins prestigefyllda utmärkelse Bästa universitetssjukhus. USÖ vann den tyngsta kategorin medicinsk kvalitet, hade bästa resultat i kategorin tillgänglighet, ekonomi, samt kategorin att undvika trycksår och överbeläggningar. USÖ toppar också resultatet i områdena hjärta, njursvikt och kärlkirurgi. USÖ har ca 3500 anställda. Vi som arbetar här är mycket stolta över vårt sjukhus och bygger vårt arbete på samarbete, utveckling och professionalism. Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv. Sjuksköterskor till VO infektion, USÖ Arbetsuppgifter Tjänsten avser avdelningsarbete på infektionsavdelning. Vi bedriver högspecialiserad vård som kräver specialkunskaper men också basal infektionssjukvård. Vi har kompetensutveckling bl a med att erbjuda fördjupande intresse i specifika infektionssjukdomar. Vi erbjuder en individuellt anpassad introduktion och inskolning i samråd med chef och kvalitetssjuksköterska anpassad efter just din kompetens och tidigare erfarenheter. Övrig information Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Kvalifikationer Legitimerad sjuksköterska. Erfarenheter ifrån liknande arbete är meriterande liksom flerspråkighet. Även erfarenhet av mottagningsarbete är meriterade. Vi fäster stor vikt vid egenskaper som samarbets- och initiativförmåga samt ansvarskänsla. Det är en fördel om du har ett helhetssynsätt och samtidigt ser till patientens enskilda problematik. Detta för att kunna erbjuda en god vård. Om tjänsten: Då vi är en dygnet runt verksamhet förekommer kvällar och helger. Det finns även möjlighet att jobba natt. Ansökan Intervjuer sker fortlöpande. Ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju. Om du är eller tidigare varit anställd i Region Örebro län kommer vi ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Kontroll av registerutdrag från Polismyndigheten kan komma att ske enligt aktuell lagstiftning. Vi krigsplacerar våra tillsvidareanställda och i vissa fall även visstidsanställda. Läs mer om vad det innebär. Läs mer här Vårt erbjudande till dig samt information om hur det är att leva och bo i vårt län https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig

19 dagar sedan
Sista ansökan:
31 oktober 2025
Terminalarbetare till Frigoscandia!
Academic Work Sweden AB
Lager- och terminalpersonal

Har du tidigare arbetat på en terminal eller lager och har truckkort så kan du vara Frigoscandias nästa medarbetare. Här blir du en del av ett engagerat team där du spelar en nyckelroll i att säkerställa smidiga och effektiva godshanteringslösningar. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN Frigoscandia är en ledande aktör inom tempererade transporter och logistiktjänster med fokus på livsmedelsdistribution. Som terminalmedarbetare blir du en viktig del av en effektiv logistikverksamhet. I rollen kommer du att arbeta med lossning samt lastning av styckegods, kvalitetssäkring av godset och att underhålla terminalen. Utöver det praktiska arbetet ingår även administrativa uppgifter i deras transportsystem, såsom att registrera avvikelser och skriva ut fraktsedlar. Arbetet innebär också kontakt med chaufförer, både på plats och via telefon. Du kommer att hantera både kylt och fryst gods. Det är viktigt att veta att du kommer att röra dig i kalla miljöer. Du erbjuds - Möjligheten att arbeta som terminalarbetare inom livsmedelsdistribution - En heltidstjänst 6 månader med goda chanser till förlängning - En dedikerad konsultchef och karriärpartner från Academic Work ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Lossning samt lastning av styckegods * Truckkörning * Administration gällande leveranser * Kvalitetssäkring av godset, bland annat temperaturkontroller * Avvikelserapportering * Underhåll av terminalen * Kontakt med chaufförer VI SÖKER DIG SOM - Tidigare arbetat på en terminal eller lager - Behärskar svenska flytande och engelska grundläggande - Har truckkörkort samt erfarenhet av att köra truck Det är meriterande om du har - Erfarenhet av livsmedelsdistribution - Erfarenhet av arbete i kall miljö (kyl och frys) - Erfarenhet av lastning och lossning av bilar För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Förändringsbenägen - Hjälpsam - Stresstolerant Övrigt Arbetstider: Dagtid: kl. 7-16 eller kl. 8-17 Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs gärna mer om Frigoscandia här.

19 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Innesäljare till MoveTech

Nu söker vi för vår kund MoveTechs räkning en nyfiken och driven innesäljare som vill vara med på deras fortsatta tillväxtresa. Vi erbjuder dig en roll med egna ansvarsområden, spännande utvecklingsmöjligheter och stort fokus på hållbarhet, återbruk och cirkulära lösningar. Arbetsuppgifter för innesäljare – helhetsansvar inom B2B och hållbara affärer Driva hela försäljningsprocessen självständigt: prospektering, kundkontakt, mötesbokning, behovsanalys, offertarbete, förhandling och uppföljning. Ansvara för och utveckla en egen kundportfölj med nya och befintliga företagskunder inom industri och produktion. Stärka och bygga långsiktiga relationer där du alltid utgår ifrån kundens behov och våra värderingar: Smart, Omtänksamt och Snabbt (SOS). Aktivt arbeta affärsutvecklande för att hitta nya möjligheter och lösningar kopplat till hållbarhet, återvinning och återbruk. Använda telefon, dator och LinkedIn som naturliga verktyg i din vardag för effektiv prospektering och relationsbyggande. Tillsammans med övriga kollegor bidra med idéer och förbättringsförslag som gör skillnad för kundens verksamhet och MoveTechs utveckling. Följa upp försäljningsmål, ta eget budget- och resultatansvar och arbeta strukturerat mot tydliga mål. Kvalifikationer – Erfarenhet av B2B, digital försäljning och kundkontakt Erfarenhet av försäljning mot företag (B2B), gärna inom industri, produktion, logistik eller teknik är meriterande. Bekväm med att driva säljprocesser via telefon, möten och digitala kanaler såsom LinkedIn. Dokumenterad förmåga att ta eget ansvar för budget, resultat och kundrelationer. Minst gymnasial utbildning; akademisk bakgrund eller teknisk kompetens ses som starkt meriterande. Erfarenhet av eller intresse för hållbarhet, återbruk och återvinning är önskvärt. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Personliga egenskaper – Social, affärsdriven och strukturerad lagspelare Vi söker dig som är social, självgående och resultatinriktad. Du trivs med att skapa nya kontakter, är trygg i ditt affärsmannaskap och har lätt att förmedla förtroende. Du är strukturerad, gillar högt tempo, sätter tydliga mål och har alltid kunden och hållbarhet i fokus. Vidare motiveras du av utveckling, både din egen och företagets, och ser möjligheter i förändring. Du har en tävlingsinriktad ådra men är samtidigt en lagspelare som gärna firar framgångar tillsammans med kollegor. Om MoveTech – entreprenörsanda, tillväxt och miljöfokusMoveTech är ett växande företag i framkant som arbetar för att Sveriges företag ska få effektivare och säkrare arbetsmiljöer. Med vår återanvändningsgaranti bidrar vi till smartare affärer och en positiv miljöpåverkan. Vår arbetsplats är belägen i en K-märkt brandstation i Örebro, där vi erbjuder en inkluderande och entreprenörsdriven kultur med korta beslutsvägar och stora möjligheter att påverka och utvecklas. Här kombineras laganda och affärsfokus med glädje och engagemang – ibland även genom cirkulär pingis på fikarasten! Anställningsvillkor och vad vi erbjuder – utveckling, ansvar och framtida möjligheter Heltidsanställning, tillsvidare med fast månadslön samt prestationsbaserat incitament. Stora utvecklingsmöjligheter, både inom sälj och vidare ut mot utesälj eller andra roller hos oss. Entreprenörsdriven och hållbarhetsfokuserad företagskultur. Nära ledarskap, stöd och möjlighet att påverka verksamhetens utveckling. Förmåner såsom friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och kollektivavtal. Ansökan – Innesäljare till MoveTech med hållbarhetsfokus Vill du vara med och utveckla MoveTech och samtidigt bidra till en hållbar framtid? Skicka in din ansökan med cv och personligt brev så snart som möjligt – urval och intervjuer sker löpande. Vi välkomnar sökanden oavsett bakgrund och eftersträvar en arbetsplats präglad av mångfald och inkludering. Bli en del av vårt team på MoveTech – där hållbara affärer, utveckling och framtidstro står i centrum! Sökord: innesäljare, B2B, försäljning, hållbarhet, återbruk, återvinning, prospektering, teknisk försäljning, relationsbyggande, Örebro, MoveTech, affärsutveckling, kundrelationer, digital försäljning, utvecklingsmöjligheter, teamarbete

19 dagar sedan
Sista ansökan:
13 november 2025
Lärare inom VVS sökes till Movant Örebro
Movant AB
Lärare i yrkesämnen

Movant AB söker lärare till VVS- och fastighetsprogrammet i ÖREBRO Movant har över 20 års erfarenhet av yrkesutbildning för vuxna och finns på flera orter och kriminalvårdsanstalter i Sverige. Vi är en nystartad enhet som tog emot våra första elever i oktober 2024. Vi växer väldigt snabbt och är nu i behov av en till yrkeslärare inom VVS och fastighet. Som lärare kommer du att ha ett nära samarbete med flera andra enheter, t ex Movant i Eskilstuna. Kollegial samverkan är viktigt för oss. Som lärare är du en engagerad person, värdesätter det goda bemötandet och brinner för att bidra med din kunskap till andra! Ditt uppdrag Vi söker nu en lärare till VVS- och fastighetsprogrammet som ska utbilda våra elever till VVS-montörer. Du behöver ha ett relevant yrkesbevis och gärna ha erfarenhet av att undervisa. Meriterande om du är behörig lärare. Har du inte lärarutbildning ges du möjlighet att utbilda dig via Karlstad Universitet. Uppdraget innebär att genom teoretiska och praktiska genomgångar och övningar genomföra kursmål som motsvaras av olika yrkeskurser inom VVS och fastighetsprogrammet. Som lärare hos oss får du möjlighet att hjälpa våra elever att nå sina mål och utveckla kunskaper på ett kreativt sätt. Du bidrar till att elever utvecklar kunskaper som leder till att de kan ta en anställning inom valt yrkesområde. Vi ser att du är självgående och strukturerad med förmåga att organisera, ansvara för och prioritera dina aktiviteter på ett effektivt sätt. Din datorvana är god då viss dokumentation och kommunikation sker digitalt via en lärplattform. Arbetet sker under dagtid . Uppföljning av arbetsplatsförlagt lärande ingår i tjänsten. Övrig information Som del av AcadeMedia, Nordens största utbildningsföretag, är karriärmöjligheterna hos oss på Movant stora. Välkommen att bli en del av vårt engagerade och glada team. Anställningsvillkor och kontaktperson Omfattning: Heltid Tillträdesdag: Snarast eller enl. överenskommelse Placeringsort: Örebro Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning. Sista ansökningsdag: 2025-07-12 Vi kallar löpande till intervju så skicka in din ansökan redan idag då anställning kan ske innan sista ansökningsdag. Kontaktperson: Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Rektor Örebro Anna Grandin Mobil 076-5972784 Mail [email protected]

19 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juli 2025
Regionchef till Kura
Kura Omsorg i Sverige AB
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Som regionchef hos oss på Kura har du en unik möjlighet att vara med och skapa framtidens personliga assistans tillsammans med oss. Vi söker dig som motiveras av att arbeta med människor, utveckling och tillväxt - och har ett hjärta som klappar för omsorg. Om rollen Som regionchef hos oss är ditt uppdrag att operativt leda och strategiskt utveckla vår verksamhet. Vår verksamhet bedrivs inom primärt personlig assistans men även ledsagar- och avlösarservice förekommer. Målet är att du som regionchef ska fortsätta den positiva utvecklingen tillsammans med våra medarbetare och bidra till Kura's kvalitetsarbete och tillväxt. I din roll kommer du få möjlighet att på ett märkbart sätt påverka människors vardag till det bättre. I den här rollen hos oss på Kura kommer du att rapportera direkt till bolagets VD/marknadsområdeschef och ingå i ledningsgruppen för marknadsområdet. Kvalifikationer och för att trivas i rollen För att lyckas väl i rollen har du tidigare erfarenhet av att leda andra chefer, utveckla och skapa tillväxt (gärna inom personlig assistans, ledsagning och avlösarservice och/eller hemtjänst). Som person är du tydligt värderingsstyrd och du har engagemang för den typ av verksamhet som vi bedriver. Du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt till ditt arbete och du gillar att ta initiativ och driva förändring som leder till förbättring och framgång. I din roll är du affärsmässig och tydligt resultatinriktad med tydlig erfarenhet av att ansvara för ekonomi och budget. Din kommunikativa förmåga är pedagogisk, lyhörd och effektiv. Lika så har du en god förmåga att planera, följa upp och utvärdera. Du inspirerar dina medarbetare, med ett tydligt och tryggt ledarskap, till nytänkande och utveckling och du skapar möjlighet för andra att ta mer ansvar och vara med och påverka beslut. Genom ditt ledarskap får du andra att vilja, våga och växa. Krav Du har en relevant utbildning så som socionomexamen, högskolans sociala omsorgsutbildning eller har annan utbildning som vi anser är relevant (examensbevis kommer att efterfrågas) Tidigare erfarenhet av att vara chef/ledare för andra chefer Tidigare erfarenhet av ekonomiskt resultatansvar, uppföljning och budget. Goda kunskaper i Officepaketets motsvarighet i Google-miljö Som ansvarig för den dagliga driften behöver du ha mycket goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift B-körkort Meriterande Tidigare erfarenhet av att leda chefer inom SoL- alternativt LSS-verksamhet. Kunskap om LSS och relaterad lagstiftning Vana av att jobba med kvalitetsarbete inom dessa lagrum Mer om tjänsten och vid frågor om rekryteringen Tjänsten är heltid och vi tillämpar provanställning. Du utgår från vårt kontor på Aspholmen i Örebro. Regelbundna resor förekommer i tjänsten, där även övernattning är aktuellt i vissa fall. Arbetstiderna är måndag till fredag, arbete utanför kontorstid kan förekomma. Sista ansökningsdag 9 juli 2025, tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varmt välkommen med din ansökan! Har du frågor om rollen eller rekryteringen är du välkommen att kontakta rekryterande chef; Jonas Uhlin, [email protected] eller rekryteringschef Team Olivia Regina Lindstedt [email protected] Personlighetstester under rekryteringen Under rekryteringen kan vi genomföra personlighetstester som en del i vår urvalsprocess. Tester gör urvalsprocessen mer träffsäker och rättvis för dig som söker arbete hos oss och återkopplar till det som är relevant för tjänsten. Om du går vidare till detta steg får du länkar skickade till dig, och återkopplingen sker automatiskt via systemet direkt efter genomförda tester. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. Vi kan komma att tillämpa bakgrundskontroller i denna rekrytering.   Om Kura Kura Omsorg har fyra assistanskontor i Örebro, Trollhättan, Lidköping och Örnsköldsvik. På våra kontor arbetar uppdragschefer, jurister, ekonomi- och löneansvariga, administratörer samt chefer. De tillsammans med våra personliga assistenter, ca 1100 anställda som finns utspridda över hela landet, verkar varje dag för ett värdefullt och intressant liv utifrån varje enskild persons specifika förutsättningar för våra 250 kunder. Läs gärna mer om oss här: www.kuraomsorg.se En del av Team Olivia Vi ingår i koncernen Team Olivia som har utvecklats till ett ledande omsorgsföretag med etablerade bolag under lokala varumärken. Vi har verksamheter i Sverige och Danmark där vi inom Team Olivia är meningsfullt olika, men med målet att bedriva personlig omsorgsverksamhet. Läs mer om Team Olivia här: www.teamolivia.se

19 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025