Skolkurator, Elevhälsan

Sandvikens kommuns förskolor och skolor styrs av både nationella och kommunala mål. Varje enhet följer upp och utvärderar sin verksamhet, gör en resultatanalys och formulerar utvecklingsåtgärder. Det är av yttersta vikt att var och en i organisationen ser och tar sitt ansvar för det gemensamma uppdraget att åstadkomma ett utbildningssystem av god kvalitet, där barn och elever, oavsett bakgrund, kan utvecklas så långt som möjligt. Under rubriken Utbildning & förskola, www.sandviken.se finns ytterligare information om förskolan och skolan. Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner - semesterväxling - årsarbetstid - friskvårdsbidrag - hälsofrämjande aktiviteter - extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år - personal- och fritidsföreningen Pulsen ARBETSUPPGIFTER Vi erbjuder dig ett utvecklande och självständigt arbete där du tillsammans med dina kollegor i kommunen är en viktig nyckel för elevers utbildning och framtid. Som skolkurator ansvarar du för den psykosociala kompetensen i arbetet kring eleverna. I arbetsuppgifterna ingår att arbeta konsultativt gentemot pedagogisk personal i olika psykosociala frågor samt att ge elever stöd individuellt och i grupp. Andra myndigheter, som t.ex. socialtjänst, är en samarbetspartner till dig som skolkurator. Du en viktig del i elevhälsoteamet tillsammans med skolsköterskor och specialpedagog. Teamet arbetar med hälsofrämjande och förebyggande insatser på individ-, grupp- och organisationsnivå. Arbetet sker på en-tre skolor med elever inom åldrarna 6-12/15 år. Behov av egen bil och körkort. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med socionomutbildning eller liknande utbildning. Du bör ha god förmåga att arbeta strukturerat och självständigt. Det är viktigt att du kan och vill arbeta på såväl individ-, grupp- som organisationsnivå utifrån ett hälsofrämjande och förebyggande perspektiv. I ditt arbete växlar du lätt mellan samarbete och självständighet. Meriterande: Utbildning i handledning är meriterande. Du är väl förtrogen med och har erfarenhet av dokumentation i journalsystem. Erfarenhet av arbete som skolkurator eller liknande. Du har erfarenhet av att jobba som skolkurator inom skolan. Du har ett genuint intresse för aktuell elevgrupp och är lyhörd för olika elevers behov. Du anpassar ditt arbetssätt till målgruppen och är öppen för att utveckla nya arbetsmetoder. Du har förmågan att se hur elevens tidigare erfarenhet och nuvarande situation påverkar behov av stöd och insatser. Ditt perspektiv präglas av möjligheter snarare än hinder. Goda kunskaper i svenska språket, både muntligt och skriftligt. Vi tar stor hänsyn till personlig lämplighet. ÖVRIGT I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

17 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Dedicare söker specialistsjuksköterskor

Söker du efter en seriös arbetsgivare som gör det möjligt för dig att ta uppdrag enligt dina önskemål? Vi söker dig som är specialistsjuksköterska med flerårig erfarenhet för framtida uppdrag. Vi erbjuder dig flexibelt upplägg, trygga anställningsvillkor, bra lön och goda förmåner. Du får en personlig kontakt med din konsultchef, samtidigt som du får chansen att bredda din kompetens, få nya erfarenheter och utvidga ditt kontaktnät. Vi söker dig som är erfaren sjuksköterska för framtida uppdrag. Kvalifikationer Sjuksköterska med minst 2 års yrkeserfarenhet. Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift. Personliga egenskaper God samarbetsförmåga med övriga arbetskamrater och yrkeskategorier. Personlig mognad med intresse och förmåga att möta patienter och anhöriga i svåra situationer. Förmåga att prioritera, delegera samt arbetsleda arbetskamrater i teamet. Flexibel och vilja att verka för verksamhetens behov. Van att arbeta med varierande arbetsuppgifter i varierande tempo. Vi erbjuder Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande: Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning och friskvårdsbidrag Möjlighet att välja mellan veckolön eller månadslön  Du får en lön som är synonym med dina prestationer Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens Du får personlig och nära kontakt med din konsultchef Du får möjlighet att medverka på träffar och utbildningar som Dedicare anordnar för anställda konsulter Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan”. På vår hemsida www.dedicare.se/nurse presenterar vi alla våra lediga uppdrag.

17 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Dedicare söker sjuksköterskor till Sandviken

Söker du efter en seriös arbetsgivare som gör det möjligt för dig att ta uppdrag enligt dina önskemål? Vi söker dig som är sjuksköterska med flerårig erfarenhet för framtida uppdrag. Vi erbjuder dig flexibelt upplägg, trygga anställningsvillkor, bra lön och goda förmåner. Du får en personlig kontakt med din konsultchef, samtidigt som du får chansen att bredda din kompetens, få nya erfarenheter och utvidga ditt kontaktnät. Vi söker dig som är erfaren sjuksköterska för framtida uppdrag. Kvalifikationer Sjuksköterska med minst 2 års yrkeserfarenhet. Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift. Personliga egenskaper God samarbetsförmåga med övriga arbetskamrater och yrkeskategorier. Personlig mognad med intresse och förmåga att möta patienter och anhöriga i svåra situationer. Förmåga att prioritera, delegera samt arbetsleda arbetskamrater i teamet. Flexibel och vilja att verka för verksamhetens behov. Van att arbeta med varierande arbetsuppgifter i varierande tempo. Vi erbjuder Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande: Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning och friskvårdsbidrag Möjlighet att välja mellan veckolön och månadslön Du får en lön som är synonym med dina prestationer Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens Du får personlig och nära kontakt med din konsultchef Du får möjlighet att medverka på träffar och utbildningar som Dedicare anordnar för anställda konsulter Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan”. På vår hemsida www.dedicare.se/nurse presenterar vi alla våra lediga uppdrag.

17 april 2024
Sista ansökan:
24 april 2024
Maskinoperatör

Arbetsbeskrivning Är du intresserad av ett arbete inom industri, fortsätt läs nedan! Vi på Randstad söker nu industriarbetare inom flera kompetensområden. Även om tidigare erfarenhet kan vara viktigt, ser vi lika mycket till din personlighet och vilja! Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Uppdragen ställer höga krav på samarbetsförmåga, kvalité och noggrannhet. Du får möjligheten att arbeta både i grupp och enskilt i en produktionsmiljö.  Ansvarsområden Som person är du noggrann och strukturerad. Ordning och reda på arbetsplatsen är för dig en självklarhet. Du är van att ta egna initiativ och kan arbeta självständigt mot uppsatta mål eller en deadline. Vidare är du stresstålig och har en hög servicekänsla samtidigt som du är social gentemot såväl kunder som arbetskollegor. Följande kompetenser ser vi som meriterande: Erfarenhet som Maskinoperatör Truckkort (A1-A4, B1-B3) Traverskort Verkstadsteknisk Utbildning CNC-Utbildning / alt. Erfarenhet av skärande bearbetning Verkstadsteknisk Utbildning Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som konsult är du ambassadör för Randstad och representerar oss på ett professionellt sätt. Som person har du lätt för att samarbeta i team likväl som att arbeta självständigt. Eget ansvarstagande genomsyrar alltid ditt arbete. Gillar du att göra ett bra jobb och pröva på nya saker? Är du flexibel och driven med stor initiativförmåga? Då finns chansen till många spännande uppdrag hos oss. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Sista ansökningsdag: 2024-04-30 , urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsterna kan komma att bli tillsatta innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt! Kvalifikationer Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Arbetsuppgifterna kommer varierande beroende på uppdrag men innefattar uppdrag som maskinoperatör, maskinförare, truckförare och traversförare. Vår tjänster innefattar: Heltid Skiftarbete Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

16 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Business Controller

Alleima är en global tillverkare av höglegerat stål med en världsledande metallurgi och FoU-verksamhet. Till Primary Products inom Tube divisionen söker vi nu en Business Controller som vill vara med och stötta affären på den spännande resa som vi befinner oss på. Din roll I rollen som Business Controller på Primary Products är du en viktig pusselbit i vår organisation och du kommer ges stora möjligheter till att utveckla dig själv, såväl som rollen inom företaget. Du kommer att ingå i ett Controller Team med ett nära samarbete med redovisningsfunktionen och chefer i organisationen. I uppdraget ingår bland annat att: Aktivt arbeta med finansiella processer för produktionsenheterna vilket innefattar bokslut, prognoser, uppföljning, produktkalkylering, planering och ekonomisk målstyrning. Stötta operativa och strategiska beslut genom löpande analyser och uppföljningar där du föreslår åtgärder baserade på resultatet av ditt arbete. Agera på avvikelser och kommunicera dessa till relevanta parter. På ett tydligt och visuellt sätt presentera siffror och omvandla ekonomisk data till värdefull information för vår affär. Då vi nu är inne i en spännande fas att byta vårt ekonomisystem till M3 så är liknande erfarenhet meriterande. Placeringsort för tjänsten är i Sandviken. Din Profil Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi samt tidigare erfarenhet av en liknande roll. Vi ser att du har ett genuint intresse och förståelse för finansiella processer, rapportering, produktkalkylering, investeringar och affärer. Har du erfarenhet av att arbeta i en tillverkande industri anses det meriterande. Din datorvana är mycket god och du är en trygg användare av Office-paketet, och i synnerhet Excel. Då vi finns lokalt på plats i Sandviken men arbetar i en global koncern hanterar du svenska såväl som engelska obehindrat, både i tal och i skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper som utmärks av din nyfikenhet och vilja att lära dig nya saker samt sprida din kunskap vidare i organisationen. Du har ett starkt analytiskt sinne, uppmärksam på detaljer samtidigt som du är orädd för att ifrågasätta fakta. Att arbeta med ständiga förbättringar är en naturlig del av din karaktär och du trivs med att anta utmaningar, identifiera små som stora lösningar och löpande utveckla din roll och din personliga kompetens inom området. Vad du kan förvänta dig av oss På Alleima är vi övertygade om att mångfald och inkludering leder till en bättre arbetsplats för våra anställda, vårt företag och våra kunder. Vi bryr oss: Vi är stolta över det vi gör. Vi bryr oss om våra kunder, våra medarbetare, miljön, de samhällen där vi verkar och den framtid vi delar. Vi levererar: Vi levererar på våra åtaganden, med ett lösningsorienterat tankesätt gör vi det möjligt för våra kunder att vara deras allra bästa: Mer effektiva, lönsamma och hållbara Vi utvecklas: Vi utvecklas ständigt. Tillsammans tar vi ledningen för att främja material, ambitioner, industrier, oss själva – och samhällen till det bättre. Övrig information För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta: Peter Johansson, rekryterande chef, +46 70-616 39 11 För frågor angående rekryteringsprocessen, vänligen kontakta: Per Hammas, ansvarig rekryterare, +46 79-098 49 50 Fackliga kontaktpersoner: Maria Sundqvist, Akademikerföreningen, 070 651 73 81 Kjell-Åke Klockervold, Ledarna, 070 314 24 43 Mikael Larsson, Unionen, 070 307 30 48 Välkommen med din ansökan senast 2024-05-05 På Alleima är vårt uppdrag mycket mer än att leverera högkvalitativa produkter, teknologi och processer – genom samarbete utvecklar vi de bästa lösningarna efter våra kunders behov och att det är så vi uppnår våra affärsmål är bästa sättet att beskriva vårt dagliga arbete. Med nyfikna medarbetare och säkerheten som vår första prioritet, skapar vi en arbetsmiljö där Du kan utvecklas både som person och i ditt arbete. Med en tydlig riktning för vår resa, där vi nyttjar vår position som teknologiledare, progressiv affärspartner och där vi är drivande vad gäller hållbarhet, syftar vi till att bli ett ännu starkare bolag inom vår industri. Är Du redo att anta denna utmaning tillsammans med oss? Följ med på vår resa! www.alleima.com

16 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Mechanical Construction Manager

Winthrop Technologies is a dedicated data centre delivery partner providing turnkey solutions to our clients, headquartered in Dublin and delivering throughout Europe. Winthrop specialises in providing turnkey data centre solutions, providing services from design, through to construction across the full range of civil, structural, architectural, mechanical and electrical services as well as commissioning. Winthrop has grown to become the leading and most trusted company in our sector and is the only dedicated Data Centre delivery partner in Europe. We are currently constructing multiple turnkey data centre projects in 7 different European countries, equating to over 430 MW of IT load in flight. We are pleased to announce that we have a vacancy for a Mechanical Construction Manager to join our on-site team in Eskilstuna, Sweden. Mechanical Construction Manager Reporting to: Project Manager Responsibilities: Manage relevant client communications Prepare method statements and risk assessments for construction activities and complete all HVAC deliverables within project and safety criteria Communicate with project team to sequence installation of pipework to meet scheduled dates Assess and manage the project commercially to validate the project on handover from estimating, and proceed through to full technical procurement of all equipment, specialist sub-contractors and suppliers Assist with documenting and costing of changes to the work scopes and preparation of the monthly valuations and final account Management of Project Schedule two weeks look ahead in conjunction with the Project Team Ensure the labour requirements are met and maintained as per project program requirements Ensure that all matters of compliance and governance are identified and adhered to, including: Health & Safety issues on site and ensuring that all Sub Contractors are working in a safe manner. Review ways of working and where possible implement changes to improve safety. Ensure housekeeping is kept to a high standard by all Sub Contactors. Skills, qualification & experience: Relevant Mechanical Qualification essential eg. B. Eng Degree, City & Guilds Certificate, HNC / BTEC or NVQ 5 years of previous experience in a similar role, within a Mechanical and Electrical contracting environment is essential Data Center experience is advantageous Excellent organizational, communication and time management skills Proficiency in the use of MS Word & Excel is required

16 april 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Fysioterapeut till dagrehabiliteringen

Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften. Dagrehabiliteringen på Sandvikens sjukhus ligger i anslutning till fysioterapin för Sandviken Norra och Södra Din hälsocentral, vilka man även har ett nära samarbete med. Patienter från hela Västra Gästrikland har möjlighet att komma för träning. Teamet, som består av två arbetsterapeuter, två fysioterapeuter och en logoped på deltid, ingår i ett nätverk med övriga dagrehabiliteringsverksamheter i länet. Vi söker nu dig som är utbildad fysioterapeut och som vill bli en del av vårt engagerade team! ARBETSUPPGIFTER I rollen kommer du att arbeta nära samtliga i teamet. Arbetet innebär både enskilda möten med patienter samt grupptillfällen där du som fysioterapeut/sjukgymnast möter människor i deras sammanhang och arbetar med patienter som behöver rehabilitering vid neurologisk sjukdom/skada, främst stroke. Alla patienter har sin egen rehabiliteringsplan och lokalerna möjliggör rehabilitering i vardagsaktiviteter. Som fysioterapeut/sjukgymnast hos oss kommer du bland annat att arbeta med • bedömning, behandling/träning och uppföljning av fysiska funktioner • hembesök Hos oss får du • en individuellt anpassad introduktion • möjlighet till vidareutbildning och kompetensutveckling • vara del av en engagerad arbetsgrupp med ett bra och nära samarbete med trygga och erfarna kollegor. Viss tjänstgöring på HC kan ingå enligt överenskommelse. Här kan du läsa mer om arbetet. https://arbetsochfysioterapeut.se/2023/10/10/gavleborgs-terapeuter-gor-skillnad/ Här kan du läsa mer om våra olika förmåner. https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som arbetar bra tillsammans med andra människor och som har ett intresse/erfarenhet för neurologisk rehabilitering. Du är lyhörd, kommunikativ och löser utmanande situationer på ett konstruktivt sätt samtidigt som du kan sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Då du har god förståelse för människors olika förutsättningar så kan du också anpassa sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren. Vidare är du strukturerad och kan planera och prioritera arbetet så att det passar den övriga verksamheten. Det är viktigt att du tycker om att arbeta i team då detta är en viktig förmåga i vårt arbetssätt. I rollen som fysioterapeut ska du • vara legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast För denna tjänst är det meriterande om du har erfarenhet av rehabiliteringsarbete vid neurologisk skada/sjukdom. Gärna även erfarenhet av arbete inom primärvård. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

16 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Lyckas som säljare i Sandviken

Här blir du inte bara en kollega, utan också viktig del i vårt familjära team! Vår ambition är att alla hem ska få ett bättre inomhusklimat tack vare vår prisbelönta luftrenare . Maskinen vi säljer kan användas helt utan kemikalier, är 100 % återvinningsbar och har en unik renoveringsplan som garanterar att produkten skall fungera länge! – Quality made in Germany! En lysande hållbar framtid Som säljare har du möjligheten att jobba hur mycket du vill – varifrån du vill. Eftersom vi är placerade runtom i hela landet är det viktigt att vi håller daglig kontakt och coaching. Därtill erbjuder vi en av marknadens högsta provisioner, löpande säljutbildningar och goda utvecklingsmöjligheter för varje anställd. Om jobbet Det viktigaste för oss är att våra medarbetare trivs och har kul på jobbet. Eftersom vi inte ses dagligen prioriterar vi att göra roliga saker tillsammans många gånger per år. Vi erbjuder dig: Förbokade kundbesök via vår bokningsavdelning Ett flexibelt jobb med ett individuellt anpassat arbetsschema En grundlön på 24 500 kr/månad En av marknadens bästa provisioner utöver grundlönen Löpande säljutbildningar Teambuilding och kickoffer Motiverande tävlingar och företagsresor Körkort och tillgång till egen bil är ett krav! Tidigare erfarenhet av försäljning är givetvis ett plus, men absolut inte ett måste! Vi utbildar dig från där du befinner dig idag och mot de mål du vill uppnå i din egen takt. Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav, då det är en nödvändighet för det dagliga arbetet i tjänsten. Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan! Sökord: säljare, flexibelt schema, grundlön, hög provision, tävlingar, miljövänligt

15 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
OLearys Gävle & Sandviken söker Servispersonal

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: OLearys Gävle & Sandviken söker servispersonal med passion för gästupplevelsen! Vi söker dig som Har minst ett års arbetslivserfarenhet som servispersonal i restaurang/bar, och har god kassavana. Du har gymnasieutbildning, talar och skriver svenska obehindrat och har goda kunskaper i engelska. Som person är du glad, utåtriktad, gillar att träffa nya människor och brinner för att ge den absolut bästa kundupplevelsen till gästerna. Du är problemlösare, är flexibel, är bra på att skapa goda relationer och gillar att jobba som en del av ett team. Vi ser även att du är duktig på hantera stress och ger ett professionellt och trevligt bemötande till alla våra gäster oberoende av om det är lugnt i lokalen eller om vi har 200 sittande gäster. Arbetsuppgifter Din yttersta roll som servitris hos O'Learys är att se till att våra gäster får en fantastisk upplevelse när de besöker oss. Detta innebär att ständigt ha full fokus på gästerna, välkomna och uppmärksamma varje gäst, vara inlyssnande och hjälpsam samt på ett professionellt sätt bemöta gästens önskemål! Du hjälper gästerna till bords, presenterar menyn och tar beställningar, serverar mat och dryck samt ger gästerna bra service under hela sitt besök hos oss. Som Servis kan du du även bli tilldelad följande roller: Hovmästare - Detta innebär att du har ansvaret för hovmästarrollen och hovpulpeten för att bemöta alla gäster, kontrollera bokningar och hjälpa gästerna vidare till bords/aktivitet/annat. Du är alert, pigg, glad och välkomnar alla gäster på ett trevligt och familjärt sätt samt hänvisar dem in i restaurangen utifrån gästens syfte med sitt besök. Greeter - Detta innebär att du har ansvaret att bemöta alla gäster i dörren/fronten av restaurangen och välkomna dem. Du är alert, pigg, glad och välkomnar alla gäster på ett trevligt och familjärt sätt samt hänvisar dem in i restaurangen utifrån gästens syfte med sitt besök. Aktivitetsansvar - Detta innebär att du stöttar/agerar aktivitetsansvarig för kvällen, mottar gäster i spelreceptionen, visar gästerna till sina aktiviteter och startar igång aktiviteten, förklarar spelregler osv. Du är alert, pigg, glad och välkomnar alla gäster på ett trevligt och familjärt sätt samt hänvisar dem till rätt aktivitet. Om O'Learys O'Learys är mer än bara en restaurang. Det är ett nöjescentrum som utöver kärleken till sport, mat, dryck och god stämning är en mötesplats fylld av aktiviteter och nöjen alla dagar i veckan. Som anställd på O’Learys är du en del av en gemenskap och ett team. Tillsammans stärker och utvecklar vi O’Learys för att ge våra gäster bästa möjliga upplevelse. Din personlighet, din erfarenhet och ditt engagemang är de största tillgångarna för O’Learys som varumärke. Därför söker vi dig som har passion för mat, dryck, sport och människor. Sök tjänsten genom att skicka in din ansökan redan idag. Välkommen med din ansökan! START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: 30-100% ARBETSTIDER: Dag/Kvällar/Helger PLATS: Gävle & Sandviken VI ERBJUDER DIG: En häftig arbetsmiljö, ett härlig team och goda chanser till vidareutbildning inom företaget.

15 april 2024
Sista ansökan:
25 april 2024
Vårdenhetschef till Ambulansen Sandviken/Hofors

Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften. Verksamhetsområdet ambulans och akut i Region Gävleborg har cirka 400 medarbetare, fördelade på sex geografiska ambulansområden samt två akutmottagningar vid sjukhusen i Gävle och Hudiksvall. Ambulanssjukvården ansvarar för den prehospitala sjukvården genom att värna om god kvalitet, hög kompetens och bred samverkan. I Sandviken/Hofors är vi cirka 40 medarbetare som bemannar verksamhetens två stationer och tillhörande ambulanser. Vi välkomnar nu vår nästa vårdenhetschef som vill bli en del av vårt team och vill vara med att fortsätta utveckla verksamheten tillsammans med oss! ARBETSUPPGIFTER Som vårdenhetschef för ambulansstationerna Sandviken och Hofors kommer du att ha ett operativt ledarskap där du ansvarar för den dagliga driften, medarbetarna och arbetsmiljön, samt att lagar, avtal och policys efterföljs. Du tar ett stort ansvar gällande vård- och kvalitetsfrågor och ser till att de hanteras på bra sätt. Enhetens medarbetare är utspridda på två stationer där de bemannar våra ambulanser samt vår dagbil, vilket innebär att du som vårdenhetschef kommer att röra dig emellan orterna för att bidra med ett närvarande ledarskap. Även andra kortare resor inom länet kan förekomma. Du ingår i verksamhetsområdets ledningsgrupp där du förväntas att delta samt har förmågan att arbeta utifrån ett helhetsperspektiv. Det innebär att du är den viktiga länken som binder samman ledningsgrupp och medarbetargrupp i både operativa som såväl strategiska delar. Som vårdenhetschef hos oss har du tillgång till mycket stöd där du själv har möjlighet att påverka utformningen av stödfunktionerna. Beredskap ingår i uppdraget med viss regelbundenhet. Du kommer bland annat att • ansvara för den dagliga styrningen • ansvara för bemannings- och kompetensförsörjningsplanering där rekrytering är en viktig arbetsuppgift • skapa förutsättningar för en attraktiv arbetsplats genom fokus på arbetsmiljöfrågor, dialog och delaktighet • driva enhetens kvalitets-/och utvecklingsarbete framåt, där du som chef bidrar till att skapa en kultur som präglas av ständiga förbättringar • delta samt skapa goda förutsättningar för samverkan med såväl interna som externa aktörer • ha ekonomiskt ansvar för din enhet. Hos oss får du • arbeta tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor • vara med och påverka hur verksamheten bedrivs och utvecklas • tillhöra en bred verksamhet med stark samverkan. Läs mer om våra olika förmåner på Region Gävleborgs hemsida! https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/region-gavleborg-som-arbetsgivare/Formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker en trygg, närvarande och självständig chef som har förmågan att entusiasmera och uppmuntra andra att framgångsrikt uppnå mål och målsättningar. Du är tydlig och ger klara instruktioner och anvisningar till andra och kan enkelt anpassa din ledarstil efter individ och situation. Du är samarbetsinriktad och arbetar för att främja en god atmosfär inom gruppen, du tvekar inte för att ta tag i konflikter eller medla. Du etablerar och utvecklar enkelt positiva arbetsrelationer till andra. För tjänsten krävs • dokumenterad chefs- och/eller ledarerfarenhet • högskoleutbildning med inriktning hälso- och sjukvård alternativt annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig • b-körkort. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

15 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024