Norex Service Sweden AB är en del av Norex-koncernen, som befinner sig i en expansiv och framgångsrik fas med verksamhet på fem orter i Sverige och stark tillväxt i både Sverige och Finland. I Sandviken arbetar vi med flera uppdrag inom stålindustrin och har närmare 30 medarbetare på plats. Norex söker Operatör för maskinskärning och manuell gasskärning till Sandviken Om tjänsten Som operatör hos oss får du en varierad roll där du arbetar med både maskinskärning och manuell gasskärning. Du ansvarar för att lasta och lossa material med lastmaskin och sköter även underhåll och service av anläggningarna du arbetar i. I tjänsten ingår också att övervaka och styra processerna samt att arbeta aktivt med ordning, reda och säkerhet för en trygg och effektiv arbetsmiljö. Arbetsuppgifter - Maskinskärning och manuell gasskärning - Underhåll och service av anläggningar - Bidra till ordning och reda samt en säker arbetsmiljö Kvalifikationer - Yrkesgymnasial utbildning - Minst tre års arbetslivserfarenhet inom industri eller liknande - Körkort B - God datavana och förmåga att hantera IT-system - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Meriterande - Erfarenhet av maskinkörning, hjullastare och/eller materialhanterare - Förarbevis för truck - Erfarenhet av gasskärning Personliga egenskaper Vi söker dig som är en ansvarsfull och initiativtagande lagspelare med förmåga att arbeta självständigt. Du sätter alltid säkerheten i fokus och har förståelse för vikten av ordning och reda, både i system och på arbetsplatsen. Flexibilitet, samarbetsförmåga och en positiv inställning är egenskaper vi värdesätter högt. Du trivs i en roll med varierande arbetsuppgifter och har lätt för att anpassa dig efter verksamhetens och kundens behov. Vi erbjuder - Tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning - Skiftgång förekommer - Möjlighet att vara med på en spännande tillväxtresa i ett framgångsrikt företag - En arbetsplats som värdesätter öppenhet, ärlighet, gott samarbete och mångfald För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tas tillvara. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Digitalt ansökningsförfarande Norex-koncernen samarbetar med rekryteringsföretaget ProTalent AB. När du söker tjänsten som Operatör använder du ett digitalt ansökningsformulär. För att komma direkt till ansökningsformuläret klicka på Sök jobbet. Har du frågor angående ansökningsförfarandet, kontakta Carina Gunnarsson, ProTalent: 0760-400210. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Platschef Anders Persson: 0702-487970 eller Tiina Moilanen, HR Manager Norex International: 073-0966415. Välkommen med din ansökan! Vi tillämpar löpande urval.
Var med och skapa Sveriges bästa tandvård tillsammans med oss! Hos oss på Smile får du chansen att vara med och skapa Sveriges bästa tandvård. Här får du gehör för dina tankar och idéer – i teamet, på kliniken och i hela Smile. Vi som arbetar på Smile är trygga i vår kompetens. Därför kan vi också vara okomplicerade och varma, inkluderande och lyhörda. Vår kultur är familjär och prestigelös samtidigt som vi drivs av kvalitét och utveckling. Till vår fina klinik i Sandviken söker vi nu en tandhygienist. Här får du möjligheten att arbeta på toppen av din kompetens och tillhöra ett engagerat och familjärt team, med detta skapas goda möjligheter till dig att kompetensutvecklas. Missa inte möjligheten att bli en del av Smile! Vilka är Smile? Sveriges största privata tandvårdskedja - det är viktigt för oss att finnas tillgängliga för våra patienter i hela landet - inte begränsa oss till varken små- eller storstad. Över 65 kliniker och 1100 medarbetare. Här får du bli en del av ett stort nätverk och vår bredd ger stora möjligheter för både utbildning och personlig utveckling. Collaboration, Care & Entrepreneurship - vår värdegrund. Vår vision - friska leenden i hela Sverige! Här siktar Smile på att verka för friska patienter i hela landet och skapa varma leenden hos våra medarbetare genom vår unika kultur. Tillsammans med våra systerorganisationer inom Colosseum Dental Group erbjuder vi tandvård för fler än 3 miljoner patienter i 11 länder i Europa. Att arbeta som tandhygienist på Smile Tandvård Förebyggande tandvård är en viktig del i vårt erbjudande och som tandhygienist har du en viktig roll i detta. Du arbetar med sedvanliga tandhygienistuppgifter men även med behandlingar såsom tandblekning. Du utför behandlingar på vuxenpatienter och ibland även barn och arbetar löpande med din tidbok för att säkerställa att den är optimalt bokad. På kliniken har vi regelbundet klinik- och terapimöten där du får möjlighet till gemensam diskussion och reflektion. Som tandhygienist arbetar du självständigt på rum men du samarbetar nära med de andra tandhygienisterna på kliniken. Genom detta har du möjlighet till stor påverkan och utveckling av din arbetsplats tillsammans med dina kollegor. På Smile arbetar vi i Frenda. Vem söker vi? Smile Tandvårds medarbetare är avgörande för vår framgång. Därför är din inställning och personlighet A & O för oss. Vi ser att du precis som oss arbetar för att ge dina patienter bästa möjliga vård och tillhandahåller högsta möjliga servicenivå. På Smile är vi ett lag, och vi är bäst tillsammans, därför ser vi att du är samarbetsvillig och prestigelös och verkar för att hela kliniken skall gå framåt. Utöver ovan kompetenser ser vi att du: Är legitimerad tandhygienist Har arbetslivserfarenhet som tandhygienist Talar & skriver god svenska Anställningsform och tillträde Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med en omfattning som motsvarar 100%. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag så välkommen med din ansökan redan idag. Anställningen inleds med en provanställning. Ansökan och frågor Har du läst så här långt tror vi inte att du missat Smiles framåtanda, och delar den med oss. Vi hoppas och tror då att tjänsten hos oss på Smile kan vara intressant för dig. Du ansöker till tjänsten genom vårt digitala ansökningsformulär, så återkommer vi till dig via mail eller telefon för återkoppling så snart vi har möjlighet. Vi tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Av den anledningen använder vi Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss att på ett objektivt tillvägagångssätt identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa i rollen. Utöver arbetspsykologiska tester kan vidare urval förekomma genom intervjuer, referenstagning och bakgrundskontroll för de kandidater som går vidare i processen. Det som avgör vilka kandidater som går vidare i processen är tjänstens kravprofil. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst och vi kommer i processen skicka ut en eller flera frågor om oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad. Har du specifika frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig chef för kliniken Christel Palm: [email protected] alternativt ansvarig rekryterare Amanda Wyser: [email protected]. Smiles erbjudande Odontologi - kärnan i allt vi gör! Här erbjuder vi dig en arbetsplats med odontologi och kvalité som kärna i vår kultur med stark gemenskap. Vill du ta del av medarbetarberättelser och lära känna några av våra stjärnor? Läs mer HÄR. Vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Därför är vi extra stolta över att ha fått ta emot utmärkelserna Årets Karriärföretag 2024 & 2025 samt Great Place to Work. HÄR kan du läsa mer om dessa utmärkelser. Vi älskar kompetensutveckling! Hos oss är utveckling A & O. Därför är vi stolta över de utbildnings- och utvecklingsmöjligheter vi erbjuder våra medarbetare. Läs mer HÄR. Vi firar framgångar! Och vi har självklart goda villkor och förmåner för att du är viktig för oss. Läs mer om vårt erbjudande till dig HÄR.
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant
OP Assistans söker dig som vill jobba dygn som personlig assistent i Ockelbo. Arbetet innebär att stödja en person med funktionsnedsättning i dennes vardag, med målet att skapa förutsättningar för ett meningsfullt och självständigt liv. Du kommer att vara en viktig del av kundens vardag och hjälpa till med allt från personlig omvårdnad och vardagssysslor, till fritidsaktiviteter och social samvaro. Vi har flera kunder i området, så arbetsuppgifterna varierar beroende på vem du jobbar hos. Vi matchar dig med våra kunders kravprofiler för att se om vi har ett uppdrag till dig hos någon av våra kunder. Vi söker dig som Är kvinna Har körkort och bil Kan jobba dygnspass Kan jobba i Ockelbo Har erfarenhet av att jobba som personlig assistent, eller annat yrke inom omsorgen Har tillräcklig fysisk kapacitet för att klara ett aktivt arbete Har ett genuint intresse för att arbeta med människor Är ansvarstagande, lyhörd och flexibel Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Arbetspassen är förlagda på dygnspass med väntetid Vi söker i första hand timvikarier som kan jobba vid behov. Vi erbjuder: En trygg anställning med kollektivavtal Ett nära samarbete med ett engagerat team Friskvårdsbidrag till alla anställda Möjlighet att utvecklas inom företaget. Bland annat med samordnaransvar OP Assistans erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn i Gästrikland, Hälsingland och NordUppland. Vi erbjuder en assistans som tydligt utgår ifrån kundens behov och önskemål samtidigt som vi prioriterar god arbetsmiljö för våra medarbetare. OP Assistans har idag 55 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum. Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten Är du en godkänd trafiklärare och utbildad utbildningsledare med ett brinnande engagemang för att hjälpa elever nå sina mål? Vi söker dig som vill bidra till en trygg och effektiv väg mot körkortet – där kvalitet och pedagogik står i fokus. Om oss Välkommen till vår trafikskola i hjärtat av Sandviken – belägen på Storgatan 36, mitt i centrum. Vi är en väletablerad trafikskola har erfarenheter inom körkortsutbildning och en stark passion för att hjälpa våra elever att bli trygga, säkra och självständiga förare. Krav Godkänd trafiklärare från Transportstyrelsen Utbildad utbildningsledare Goda kunskaper i Svenska, både i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet Meriterande Van att använda digitala verktyg Övriga språkkunskaper utöver svenska. Har du tidigare erfarenhet av att hålla kurser såsom introduktionsutbildning, Riskettan , Skicka din ansökan via mail till oss [email protected] eller slå en signal till 0739544854om du har frågor.
Hej! Jag är en sprallig och busig tjej på 3 år. Jag är glad men jag vet också vad jag vill - jag kan vara både bestämd och envis! Jag älskar att plaska och leka i vatten. Älskar att lyssna på musik och att dansa till Babblarna. Nu letar jag efter en personlig assistent som vill hänga med i min vardag och göra den både rolig och trygg. Jag vill att du ska vara en person som älskar att leka och busa. Om du ska sitta i soffan så tycker jag att det blir ganska tråkigt. Det är viktigt att du kan förstå när jag behöver hjälp och stöd. Jag pratar inte så mycket. Så du behöver vara lite extra lyhörd så att du förstår vad jag vill och behöver. Vi har börjat använda bildstöd/AKK både hemma och i förskolan. Så om du redan kan det så är det jättebra. Annars får du lära dig det hemma hos mig. Så länge du är intresserad av att lära dig så är det inga problem. Jag kan vara lite försiktig i början när jag träffar nya personer. Därför är det viktigt att du är kontaktsökande men ändå låter mig lära känna dig i min takt. Jag tycker om folk. Så om du bara visar mig att du är hos mig för att du vill vara med mig, så kommer vi att bli bra vänner. Hemma hos mig finns också mina syskon. Det är viktigt att du kan förhålla dig till att vi är fler i familjen. Ibland är det fullt ös här hemma, men det är också så vi trivs! Vi har pälsdjur hemma. Jag behöver din hjälp med både lek och bus till praktiska saker i min vardag, och jag hoppas att vi kan ha riktigt roligt tillsammans! Jag söker dig som: Är lekfull och har lätt för att möta barn på deras nivå Är lyhörd, tålmodig och trygg Har körkort Behärskar svenska flytande i tal och skrift Kan arbeta där det finns pälsdjur i hemmet Gärna har erfarenhet av personlig assistans Gärna har erfarenhet av AKK Kan samarbeta med min familj Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Arbetspassen är förlagda på kvällar och vaken natt. På mina lov jobbar man också dagpass. Vi söker vikarier vid behov. För rätt person kan det finnas chans till ett vikariat på 50-85% Vi erbjuder: En trygg anställning med kollektivavtal Ett nära samarbete med ett engagerat team Friskvårdsbidrag till alla anställda Möjlighet att utvecklas inom företaget. Bland annat med samordnaransvar ____________________ OP Assistans erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn i Gästrikland, Hälsingland och NordUppland. Vi erbjuder en assistans som tydligt utgår ifrån kundens behov och önskemål samtidigt som vi prioriterar god arbetsmiljö för våra medarbetare. OP Assistans har idag 55 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se ____________________ För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med- funktionsnedsattning/ Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum.
Nu söker vi en boendestödjare till vårt team på Nytida Kungsgården. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad. Kungsgården söker sommar vikarier samt tim vikarier. Om Kungsgården Kungsgården är en liten verksamhet med 6 stycken anställda. Kungsgården ligger naturnära med bussförbindelse, det finns fik samt livsmedelsaffär. Om rollen I rollen som boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid, helger samt vaken natt. Du har en gruppledare eller gruppchef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen. I övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Övrigt Anställningsform: Sommarvikariat samt timvikarier. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag:Löpande Sista ansökningsdag:20250430 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: Camilla Hagman Enhetschef Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se
Om tjänsten Vill du bli en nyckelspelare på ett välmående, växande företag inom ett samhällsviktigt område? Ambulansproduktion i Sandviken söker en Huvudplanerare för att hjälpa företaget att ta nästa steg. Som Huvudplanerare blir du en nyckelperson som frigör utrymme för dina kollegor inom produktion, marknad, teknik, inköp, att fokusera på värdeskapande aktiviteter inom sina områden. Du rapporterar direkt till VD och kommer att ha en tydlig och stor påverkan på företagets interna effektivitet och lönsamhet. Ambulansproduktion i Sandviken är i ett mycket gynnsamt läge med stark efterfrågan på sina ambulanser som bygger på det egenutvecklade konceptet med flyttbara ambulansskåp. Eftersom rollen som Huvudplanerare är helt ny är detta en mycket spännande tjänst med både stor möjlighet till påverkan och egen utveckling. Ansvarsområden Säkra högt resursutnyttjande i fabriken genom en jämn beläggning som minimerar extraarbete Äga och utveckla planeringsprocessen genom hela företaget Säkra planeringen på både lång och kort sikt Genom kvalitetssäkrade data ge förutsättningar för korrekta beslut och efterkalkyler på produkter och projekt Fullt ägarskap för användningen av Monitor och att innehållet är uppdaterat gällande årsvolymer, säkerhetsnivåer i lager, omsättningshastigheter, ABC-klassning av komponenter och ekonomiska order kvantiteter med mera. Ort: Du behöver vara boende eller villig att flytta till Gävle-/Sandvikenområdet. Omfattning: Heltid Arbetstider: Dagtid Om dig För att lyckas i rollen ser vi att du är en erfaren produktionsplanerare som har varit med och byggt upp eller drivit utvecklingsarbete och förbättrat processer och arbetssätt i Monitor G4 eller G5. Du har dokumenterad framgångsrik erfarenhet av planeringsarbete i en tillverkning som omfattar utveckling, montering, egen tillverkning av komponenter, inköp och eftermarknad. Som kollega trivs du att ha en central roll med många kontaktytor både internt och externt där ditt agerande präglas av noggrannhet nyfikenhet och prestigelöshet. Kvalifikationer Erfarenhet av att ha utvecklat planeringsfunktionen i ett liknande företag Erfarenhet av beredning av denna typ av tillverkning Svenska och engelska i tal och skrift Meriterande ”Superuser” med erfarenhet av att ha utbildat i Monitor Erfarenhet av ledningsgruppsarbete Erfarenhet av projektledning Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Varför ska du söka den här rollen? Som ny Huvudplanerare får du en central roll i företagets långsiktiga satsning på produktionen i Sandviken. Här finns möjligheten att vara med och tydligt lyfta effektiviteten och skapa bättre affärer genom att stärka företagets planeringskompetens. Du kommer till ett team med en lång och stolt historia av att tillverka ambulanser i Sandviken. Med din hjälp och fortsatt fokus på säkerhet, arbetsmiljö, kvalitet och ekonomisk och miljömässig hållbarhet ser framtiden ljus ut. Om oss Vi på Dala Industrisupport är en trogen partner inom kompetensförsörjning med över 100 års samlad erfarenhet. Vi kommer själva från industrin och är fullt insatta i branschens alla utmaningar. Vi tror på att viljan att lära sig är minst lika viktig som erfarenhet och vet att kompetensutveckling är lösningen som kommer leda oss in i framtidens industri. Därför satsar vi på att vårda de samarbeten som kommer oss tillhands. Genom att vara närvarande och erbjuda personlig service hjälper vi både företag och medarbetare att nå sin fulla potential. Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer