Platschef Årsunda Kraft

Om arbetsplatsen Årsunda Kraft & Belysningsförening är en ekonomisk förening som drivs utan vinstintresse med uppgift att distribuera elkraft inom föreningens verksamhetsområde. Föreningen ägs av sina medlemmar som äger fastighet eller förfogar över anläggning inom verksamhetsområdet och är elkraftsförbrukare. Antal medlemmar är idag ca 1 500 st. Föreningen har till ändamål att främja medlemmarnas ekonomiska intressen. Vår affärsidé är att ge våra medlemmar en god service, goda råd och säkra leveranser till konkurrenskraftiga priser. Om tjänsten Vi befinner oss just nu på en spännande förändringsresa, där du kommer få en nyckelroll att anta de utmaningar vi står inför som ett litet elbolag. Du kommer vara viktig för att driva det fortsatta effektiviserings- och förändringsarbetet och delta i utvecklingen av framtidens elnät på orten. Vi söker nu en driven och kompetent ledare för Årsunda Kraft! Arbetsuppgifter Som platschef för Årsunda kraft har du ett nära samarbete med styrelsen, men i utförandet bygger rollen på att du behöver kunna arbeta självständigt. Vi ser att du som söker besitter stort intresse och erfarenhet av att leda en verksamhet med fokus på kundservice, mål och resultat. Du är en naturlig ledare som på ett tryggt och tydligt sätt leder din organisation och medarbetare. Du har det övergripande ansvaret för personal, ekonomi, planering, drift och underhåll, beredskap, investeringar och utbyggnad av distributionsnätet. Det är även du som håller i alla myndighetskontakter och behöver vara bekväm i det. Kvalifikationer Du har erfarenhet av att leda i förändring och har tidigare erfarenhet av budgetansvar och affärsmässig förmåga. Du har god kommunikationsförmåga på svenska i tal och skrift. Körkort och tillgång till bil krävs för tjänsten. Det är meriterande om du har fullständig auktorisation (A) för elinstallationsarbeten enligt Elsäkerhetsverkets föreskrifter. Vi ser gärna att du har en ingenjörsexamen inom el eller annan utbildning eller arbetslivserfarenhet som vi finner lämplig. Sammanfattningsvis är du en person och ledare som är service- och kundorienterad. Du är tydlig, engagerad och strategisk med god kommunikativ förmåga. Övrigt Placeringsort: Årsunda (Sandvikens kommun) Deltid 80%. Resor i tjänsten kan förekomma. Välkommen med din ansökan senast 24 maj 2024 till [email protected] Urval kan komma att ske löpande, vilket kan innebära att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Kontakter För mer information om själva tjänsten kontakta: Bo Lusth eller Hans Andersson För frågor om rekryteringsprocessen kontakta: Maria Boström Vi ser fram emot din ansökan!

3 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Teknisk Projektledare

Du agerar länk till framtidens produktionsteknik för regionens företag   Anser du att tillverkande företag kan bli mer konkurrenskraftiga med hjälp av ny teknik och produktionsmetoder? Om du vill arbeta i projekt vars syfte är att stötta företag i regionen att utforska och nyttja nya tekniska lösningar, är det här rätt tjänst för dig! Din uppgift blir att leda och arbeta operativt inom projekt som visar vägen och möjliggör en utvecklingsresa för regionens företag. Arbetet sker i nära samarbete med företag och andra aktörer i regionen. Vi tror att du har ett nyfiket intresse för områden såsom AI, automation, additiv tillverkning och cybersäkerhet. Sandbacka Science Park har sin hemvist organisatoriskt i Sandvikens kommun, men arbetar även på uppdrag av andra finansiärer, via företrädelsevis projektmedel, som Region Gävleborg, Vinnova, Tillväxtverket med flera. Verksamheten värdesätter mångfald och utgör en energifylld och kreativ arbetsplats. Din bakgrund Du har: • Erfarenhet inom projektledning. • God kommunikativ förmåga såväl i svenska som engelska i tal och skrift och erfarenhet från att samverka med en mångfald av aktörer. • Utbildningsbakgrund inom exempelvis industriell ekonomi, datateknik/systemvetenskap eller annan relevant akademisk utbildning och/eller några års erfarenhet av teknikutveckling från industrin. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av förändringsledning inom digitalisering eller produktionsteknik. Du får gärna ha erfarenhet från industrin samt kompetens inom områden såsom additiv tillverkning, automation, AI och/eller cybersäkerhet. Du är van att effektivt leda projekt från idé till implementering. Du har goda ledaregenskaper, hög integritet och du vågar prioritera och ställa krav. Som person är du leveransfokuserad, strukturerad och har god kunskap och ett nyfiket intresse för utveckling och trender inom det tekniska området. För att trivas i rollen bör du ha ett genuint intresse för science parkens samhällsuppdrag och vara ständigt nyfiken på nya möjligheter. Välkommen att vara med och göra avtryck tillsammans med företag och science park i en dynamisk och innovativ miljö! I 24 år har Sandbacka Science Park stöttat företag och gjort verklighet av nytänkande idéer till hållbara produkter, tjänster och företag. Sandbacka Science Park i Sandviken är en av Sveriges cirka 30 science parks och Gävleborgs enda. Science parken skapar forum för människor som vill göra hållbara affärer och för samarbeten som påverkar. På riktigt. En plats för människor att mötas, samverka och utvecklas. Verksamheten är idag fokuserad på tre spetsområden - grön omställning, digital utveckling och mod att utveckla. Det är i samarbetet och relationerna mellan företag, akademi och samhälle som Sandbacka Science Park driver utveckling för att skapa fler konkurrenskraftiga företag genom hållbara och digitala lösningar. Allt med människan i fokus.

3 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Platsansvarig till Nordic Wellness Sandviken

Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med över 300 gym och ett antal Padelanläggningar runt om i landet. Det ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra klubbar och att ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet, personal och inte minst pris. Vi erbjuder ett brett utbud av träning och välmående för alla åldrar och har närmare 450 000 medlemmar. Vi fortsätter vår expansion och vårt mål är 350 klubbar fram till 2025. I takt med vår expansion söker vi platsansvarig till vår gym- och padelanläggning i Sandviken.Det är en stor anläggning på 4500kvm med padelbanor samt gym. Att arbeta som platsansvarig på Nordic Wellness Det är här det händer. Det är till klubben våra medlemmar kommer för att uppleva energi och nå sina mål. Du är mittpunkten i denna upplevelse och jobbar alltid för att den ska bli bättre. Som platsansvarig är du spindeln i nätet med driftansvar för din klubb där ditt ledarskap ligger till grund för att inspirera, engagera och utveckla dina medarbetare. Dina arbetsuppgifter är bland annat: Receptionsarbete: försäljning, service och städ Rekrytering och bemanning för din klubb Administration: löner, schemaläggning och schemaoptimering, fakturor, budget etc. Skapa och hålla i event på din klubb Coacha din personal i sälj och service Ditt fokus och engagemang får dig att möta försäljningsmålen och din kreativitet ger dig idéer på hur klubbens standard på service ska bli den bästa. Du jobbar din största del av tiden i receptionen under klubbens öppettider, vilket också betyder att du behövs på plats minst två kvällar per vecka och minst en helg per månad. Ansvaret vilar på dig, men inte exklusivt. Du arbetar tillsammans med din distriktschef, divisionschef och andra platsansvariga. Dessutom har ni hjälp av gemensamma system och stöd för att briljera inom HR, sälj, ekonomi, marknad och IT. Vad söker vi hos dig? Vi söker dig med stort ansvarstagande som kan driva medlemsutvecklingen och klubbens träningsupplevelse framåt. Du är flexibel, gillar att arbeta i ett högt tempo och tycker det är roligt med förändringar i ditt arbete. Sälj och service är arbetsuppgifter du trivs med och är van vid samt att du tycker om att motivera och leda dina medarbetare i det dagliga arbetet. Tjänsten som platsansvarig sätter din förmåga att arbeta självständigt på prov och som person är du lösningsorienterad, positiv och professionell i alla möten med såväl medlemmar, medarbetade och kollegor. Vi ser att du har goda kunskaper i det svenska språket och kan använda det såväl i tal som skrift. Att jobba på Nordic WellnessTräningsbranschen växer fortfarande och du kommer snabbt att förstå att Nordic Wellness inte är något undantag. Att fler och fler vill börja träna är lika självklart som att fysisk aktivitet är bra för människan. Det här är en miljö som präglas av träningsglädje och viljan att bli bättre. Bered dig på en utmanande, energirik och ständigt utvecklande tjänst. Tjänsten är 100% och vi tillämpar 6 månader provanställning. Urval kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

3 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
CE-chaufförer sökes för sommaruppdrag

TopWork söker nu ansvarsfulla chaufförer till kund i Ockelbo!   Vi söker nu chaufförer som vill bredda sin kompetens under sommaren hos vår kund belägen i Ockelbo. Vi söker dig som är punktlig och trivs med att arbeta i ett högt tempo med god servicekänsla! Du kommer att arbeta med distribution inom Gästrikland och angränsande län. Arbetet kan vara förlagt under veckans alla dagar, vi ser därför att du som söker är flexibel när det kommer till arbetstider. Arbetet är ett sommarvikariat som kommer vara från vecka 21 till vecka 34. Vi ser att du är: Ansvarsfull Punktlig Intresserad av att utvecklas Formella krav: CE- behörighet Giltigt YKB Digitalt förarkort Behärska det svenska språket i tal och skrift Låter detta som din nästa möjlighet att utvecklas som chaufför? Ansök då idag! Rekryteringsarbetet sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningsperioden gått ut.

3 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Behandlingspedagoger till K rehabgruppen (tim- och sommarvikarier)

Att jobba på Humana  På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.  Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete.    Om tjänsten   Vi söker en nu en behandlingspedagog till vårt HVB i Sandviken. Tjänsten är tidsbegränsad genom ett vikariat under en period om 6 månader. Målgruppen är behandling för vuxna män och kvinnor med missbruksproblematik och psykisk ohälsa. Uppdragsgivare är socialtjänsten och vuxenpsykiatrin. Metoden är kognitiv beteendeterapi och arbetssättet är teambaserat. Samarbete med läkare, psykolog, sjuksköterska, socionom, terapeut och behandlingspedagoger är en del i arbetet. På verksamheten förekommer arbete dag, kväll och helg samt sovande natt. På enheten förekommer arbete dag, kväll och helg, vaken natt samt sovande natt. I din ansökan får du gärna specificera hur du kan arbeta.    Arbetsuppgifter  Arbetsuppgifterna är varierande men innebär till stor del arbete på plats på verksamheterna med främst behandlings- och motivationsarbete men också vardagliga arbetsuppgifter såsom måltidsrutiner, städ, samtal, samt daglig dokumentation i journal. Kvalifikationer  Vi söker dig som är utbildad behandlingspedagog, socionom eller motsvarande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du behöver ha goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. Dokumentation i tjänsten är ett krav. Erfarenhet av arbete med aktuell målgrupp på HVB, psykisk ohälsa, tydliggörande pedagogik, KBT, CRA, ÅP och MI är meriterande.  Personliga egenskaper  Arbetet kräver att du är trygg, balanserad, lösningsfokuserad, stresstålig och har goda förutsättningar att arbeta i en tuff psykosocial arbetsmiljö. Din förmåga att kunna bemöta människor samt anpassa dig till olika arbetsmiljöer ser vi som en självklarhet. Arbetet innebär ett nära och förtroendefullt samarbete med dina kollegor, du har därför god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du har en god förmåga att samtala med klienterna samt att skapa bra relationer. Du ska vara ansvarstagande och med ett empatiskt förhållningsätt vara tydlig och kunna sätta gränser. Du kan arbeta självständigt och är både flexibel och initiativrik.  Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.   Övrig information  Arbetstider: Arbete dag, kväll och vaken natt samt sovande natt är aktuellt.  Tillträde: Snarast enligt överenskommelse. Intervjuer med utvalda kommer att ske löpande.   Manuellt B-körkort krävs för tjänsten.  För anställning hos oss, krävs utdrag ur belastnings- och misstankeregistret.

2 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Bilglastekniker till Carglass® Sandviken

Är du driven, engagerad och söker nya spännande arbetsuppgifter? Vi på Carglass® söker en bilglasteknikermed stort eget ansvar till vår verkstad i Sandviken och söker dig som vill ha omväxlande arbetsuppgifter med ett brett ansvarsområde. Du gillar att arbeta inom service där kundupplevelsen är central. Vilka är vi? Carglass® historia började redan 1932 och sedan 2002 ägs Carglass® Sweden av BELRON® International och ingår därmed i världens största och ledande bilglaskoncern, med verksamhet i 40 länder och över 30 000 anställda. Det svenska huvudkontoret finns i Stockholm. I hjärtat av allt vi gör är vårt åtagande att alltid leverera kundservice i världsklass. Vi vill göra skillnad för våra kunder genom att lösa deras problem med verklig omsorg. Vår verksamhet strävar efter att alltid utvecklas genom våra medarbetares och kunders bidrag. Arbetsuppgifter Som bilglastekniker på Carglass® har du ett omväxlande arbete med ett brett ansvarsområde. Du kommer med support av distriktschef inledningsvis att på egen hand sköta den dagliga driften av verkstaden. Du arbetar för att säkerställa att den dagliga driften på verkstaden sköts effektivt och kundfokuserat samt säkerställer kvaliteten i de arbeten som utförs. Du planerar och organiserar det dagliga arbetet på verkstaden samt utför stenskottslagningar och byten av fordonsglas. Vem är du? Du har erfarenhet från serviceyrke med direkt kundkontakt. Du har ett stort tekniskt intresse eller fallenhet för det tekniska. Du drivs av en vilja att överträffa våra kunders förväntningar, d v s säkerställa högsta kvalitet på bemötande, service och utförande av våra tjänster. Du vill utveckla dig själv samt verkstaden och därigenom ständigt förbättra processer, rutiner och resultat. Arbetet som bilglastekniker kräver att du kan fatta beslut och hantera kundsituationer med gott omdöme. Du behöver inte ha erfarenhet av reparationer eller byten av bilglas dock är tidigare erfarenhet meriterande. Carglass® tillhandahåller utbildning och support för att du ska få förutsättningar att lyckas i rollen. Kvalifikationer Manuellt B-körkort God kunskap i det svenska språket Grundläggande datavana Fallenhet för praktiskt och tekniskt arbete Ett steg i rekryteringsprocessen är ett besök hos vår företagshälsovård för härdplastundersökning samt alkohol- och drogtest vilka är en förutsättning för anställning hos oss. Om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi är ett företag i tillväxt och söker nu fler engagerade medarbetare som vill vara med och göra skillnad för våra kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi trygga anställningsvillkor och goda förmåner så som friskvårdsbidrag, Edenred Lunchförmån samt rabatter på flertalet företag och tjänster. Vi ser gärna sökanden av olika åldrar, kön och etniska bakgrunder. Det är avgörande för oss är att du delar vår grundläggande värdering att alla våra kunder och medarbetare, oavsett bakgrund, ska bemötas på ett respektfullt sätt. Kanske viktigast av allt erbjuder vi ett roligt jobb med härliga kollegor och en stark gemenskap! Låter detta intressant? Skicka in din ansökan och CV genom formuläret. Vi ser fram emot att höra ifrån dig! Rekryteringsgänget på Carglass® Vid frågor om tjänsten kontakta oss på [email protected]

30 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Automationsingenjör

Vill du spendera dina dagar i en kreativ miljö där du får vara nära tekniken? Då kanske du är vår nya kollega! Till vårt drivna och teknikintresserade team på avdelningen Maskinteknik söker vi nu en automationsingenjör. Hos oss får du stora möjligheter att bredda dina tekniska kunskaper, driva egna projekt och utvecklas tillsammans med oss – välkommen! Om ditt jobb I den här rollen designar, programmerar och underhåller du automatiserade system och processer, där du ansvarar för designspecifikationer och andra dokument. Du är en viktig del i kedjan från idé till driftsättning och att skapa en smart produktionsmiljö är en stor del av din vardag. Tillsammans med teamet ser du till att vår produktionspersonal har rätt kunskap och stöd. Andra viktiga delar i ditt arbete: Utveckla, designa, testa och validera maskin- och mjukvaruautomationslösningar. Testa automation i både virtuell och fysisk miljö. Definiera och delta i genomförandet av automationsprojekt inom produktion, materialhantering, montering och produktionsutveckling. Dokumentera lösningar enligt specifikation och standarder. Delta i upphandling och anskaffning av utrustning och tjänster som behövs vid design, test och implementering av automationslösningar. Övervaka den tekniska utvecklingen för att optimalt utveckla automationsutrustning och processer. Placering för den här tjänsten är Sandviken. Vem du är? Vi söker en nyfiken, engagerad och flexibel person med ett stort intresse för automation. Du har kunskap och erfarenhet från liknande roller och trivs mycket bra i produktionsindustrin. En gymnasieutbildning inom exempelvis teknik eller automation är ett måste och har du också en högre utbildning är det ett plus. Det är även meriterande med kompetens i Siemens TIA Portal, och Beckhoff PLC, samt förståelse för nätverksinfrastruktur och CNC. Då vi arbetar lokalt i en global miljö är det viktigt att du skriver och pratar obehindrat både på svenska och på engelska. Ja, din bakgrund är viktig, men det är din personlighet som väger tyngst! Din praktiska förståelse för yrket kombinerat med ditt prestigelösa och samarbetsvilliga sätt är egenskaper vi letar efter. Du gillar att lära dig nya saker och strävar alltid efter att testa nya idéer och alternativa lösningar. Du håller dig uppdaterad inom ny teknik och trivs med att jobba med förbättringar. Ditt team är ett sammansvetsat gäng där alla hjälper varandra och vi arbetar med frihet under ansvar med målet att alltid bli lite bättre! Vår kultur På Sandvik är vi övertygade om att mångfald leder till en bättre omgivning för våra anställda, vårt företag och våra kunder. Hos oss ska du alltid känna att du kan vara dig själv på jobbet. Vi vet att du då har störst möjligheter att nå din fulla potential och bidra till vår framgång. Var unik. Behåll din nyfikenhet. Det gillar vi! Vill du veta mer om oss tipsar vi om ett besök på vår hemsida, LinkedIn eller Facebook. Kontaktinformation För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta: Kerstin Norlén, rekryterande chef, 070-616 42 83 Vi har tagit ställning till vilka rekryteringskanaler och vilken typ av marknadsföring vi vill använda och undanber vänligen men bestämt ytterligare kontakter. Fackliga kontaktpersoner: Kristina Sundell, Unionen, +46 (0)70 211 64 00    Erik Knebel, Akademikerföreningen, +46 (0)70 340 47 03 Peter Olsson-Andrée, Ledarna, +46 (0)70 222 48 55 Ansvarig rekryterare Tanja Benavides Ansökan Skicka in din ansökan senast 26 maj, 2024. Klicka på ansök och bifoga där CV och personligt brev. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Jobb-id: R0066351. För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HR Services på [email protected]. Vi eftersträvar en öppen och rättvis rekrytering och använder olika verktyg för att möjliggöra en objektiv process. När du söker denna tjänst kommer du därför få en inbjudan via email till att genomföra ett personlighets- och logiktest. Återkoppling kommer direkt efter genomfört test och urvalsprocessen startar efter sista ansökningsdatum. Sandvik Mining and Rock Solutions är ett affärsområde inom Sandvik-koncernen och en världsledande leverantör av maskiner, verktyg, reservdelar, service, digitala lösningar och teknologier för ökad hållbarhet ​för gruv- och anläggningsindustrin. Tillämpningsområden omfattar bergborrning, bergavverkning, lastning och transportlösningar, tunneldrivning och stenbrytning. Omsättningen 2023 var cirka 66 miljarder SEK och antalet anställda omkring 17 000.

30 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Ång- & Tryckluftsmaskinist

Alleima och avdelningen Facillity Management söker nu en Ång- & Tryckluftsmaskinist. Avdelningen Facillity Management ansvarar för hela infrastrukturen för Sandvikens Industripark – Sveriges näst största industriområde. Detta inkluderar bland annat mediaproduktion av viktig processmedia som ånga och tryckluft. Ångan som produceras används förutom vid tillverkningsprocesser även för uppvärmning av byggnader. Förutom traditionell värme- och ångproduktion via olje- och elpannor, har vi sofistikerade anläggningar för värmeåtervinning från bl.a. tryckluftskompressorer och smidesugnar. Detta är ett viktigt led i Alleimas övergripande miljö- och hållbarhetsarbete och gör vår media- och värmeproduktion mycket effektiv. Så sök rollen som ång- & Tryckluftsmaskinist idag för att driva utvecklingen framåt. Din roll I rollen som Ång- & Tryckluftsmaskinist blir du omgiven av passionerade och kompetenta kollegor. Arbetsuppgifterna är breda och erbjuder många gånger spännande utmaningar. Produktion av ånga, värme och tryckluft är en förhållandevis energikrävande verksamhet och du har således en direkt aktiv roll i att påverka Alleimas och övriga industriparkens CO2-avtryck genom den dagliga driften, men även som ett led i vår kontinuerliga utveckling av- och investeringar i innovativa energilösningar. Teamet består av cirka tio kollegor som tillsammans sköter drift, övervakning och fortlöpande tillsyn av produktionsanläggningarna. Driften övervakas och sköts från Ångkraftstationen som är placerad på vad som anses vara den vackraste platsen på hela Industriparken, precis vid Storsjöns strandkant. Rollen innefattar: Ansvara för att på ett optimalt och energieffektivt sätt, köra och övervaka pannor och kompressorer med kringutrustning och ledningsnät; Kontinuerligt utföra servicearbeten, fortlöpande tillsyn och dokumentation enligt rutiner på produktionsanläggningarna; Utföra enklare reparationer och underhållsåtgärder; Utföra ditt arbete i enlighet med Alleimas rutiner och processer för att garantera en trygg leverans med hållbarhet i fokus; Då mediaproduktionen är central för hela Sandvikens Industripark bedrivs verksamheten dygnet runt, alla dagar på året så är skiftgången är för närvarande 5-skift. Din profil Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper som utmärks av att du tar du ansvar för ditt arbete, är strukturerad och noggrann. Du är lugn och metodisk när pressade situationer uppstår samt har mod att fatta beslut. Vidare har du lätt för att samarbeta med andra samt trivs när du är en del av ett team. Du som person är service minded och har en förmåga att sätta kundens behov först. Som person har du ett tekniskt intresse och en generell förståelse av system i olika sammanhang är viktigt. Vidare drivs du av att utvecklas och vill kontinuerligt lära dig nya saker. Du har en teknisk gymnasieutbildning och om den är med inriktning mot kraft och värme är detta meriterande för rollen, alternativt arbetslivserfarenhet som är likvärdig. Har du tidigare certifikat för pannoperatör enligt AFS 2017:3, kategori 1 är detta meriterande för denna roll. Du har B-körkort och goda kunskaper i svenska. Då vi är ett internationellt företag är det en fördel om du också hanterar engelska. På Alleima arbetar du hos en ledande aktör inom sitt område. Den breda produktportföljen och rigida marknadsetableringen borgar för en trygg anställning. Du blir del av en dynamisk och tekniskt innovativ organisation, där stort fokus ligger inom minskat miljö- och klimatavtryck och företaget strävar efter att främja förnybara energikällor och hållbara affärsmodeller. Alleima lägger stor vikt vid balans mellan arbete och liv utanför jobbet och strävar efter att skapa en behaglig, stödjande och hälsosam arbetsmiljö för alla sina anställda. Vad du kan förvänta dig av oss På Alleima är vi övertygade om att mångfald och inkludering leder till en bättre arbetsplats för våra anställda, vårt företag och våra kunder. Vi bryr oss: Vi är stolta över det vi gör. Vi bryr oss om våra kunder, våra medarbetare, miljön, de samhällen där vi verkar och den framtid vi delar. Vi levererar: Vi levererar på våra åtaganden, med ett lösningsorienterat tankesätt gör vi det möjligt för våra kunder att vara deras allra bästa: effektivare, lönsammare och hållbarare Vi utvecklas: Vi utvecklas ständigt. Tillsammans tar vi ledningen för att främja material, ambitioner, industrier, oss själva – och samhällen till det bättre. Information För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta: Anders Lundin, rekryterande chef, +46 (0)73-574 23 34 För frågor angående rekryteringsprocessen, vänligen kontakta: Sara Kühner, ansvarig rekryterare, +46 76 495 02 40 Fackliga kontaktpersoner Malin Löwenborg, IF Metall, +46 (0)70 616 30 76 Välkommen med din ansökan senast 2024-05-19 På Alleima är vårt uppdrag mycket mer än att leverera högkvalitativa produkter, teknologi och processer – genom samarbete utvecklar vi de bästa lösningarna efter våra kunders behov och att det är så vi uppnår våra affärsmål är bästa sättet att beskriva vårt dagliga arbete. Med nyfikna medarbetare och säkerheten som vår första prioritet, skapar vi en arbetsmiljö där Du kan utvecklas både som person och i ditt arbete. Med en tydlig riktning för vår resa, där vi nyttjar vår position som teknologiledare, progressiv affärspartner och där vi är drivande vad gäller hållbarhet, syftar vi till att bli ett ännu starkare bolag inom vår industri. Är Du redo att anta denna utmaning tillsammans med oss? Följ med på vår resa! www.alleima.com

30 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
IT Coordinator, Business Support & Applications

General position/description Do you want to be part of our transformation journey, in a truly global environment! Then we have an exciting assignment for you. We are now looking for an IT Coordinator within the function Business Support and Applications. IPCO AB are now looking for an IT Coordinator, to manage our strategic business system platforms. You are an essential part of IPCO Group IT and the team Business Support & Applications, with the assignment to provide secure, robust and modern applications, always supporting future business requirements. Your daily work will be conducted in close cooperation with business stakeholders, the core IT-team and suppliers. You have high interest and focus on efficiency and quality, with a mindset that always prioritize an optimized administrative model. Your Mission In the role of IT Application Coordinator, you will coordinate and support a team of experienced Application Process Specialist, to ensure that our strategic business systems are implemented to meet future business requirements. In this position you will work in a close cooperation with business stakeholders in a global context. You will have the end-to-end responsibility, from defining and prioritize IT-demands and system updates, to ensure implementation of functionality that enables process optimization and automation. You will cooperate with suppliers, to ensure delivery by agreements, with a high service level and continuously improvements. You will contribute to the overall IT strategy. Main responsibilities Managing tactical and operational meetings together with internal stakeholders and suppliers. Responsible for release management and coordination of work with new business It-demands/system updates, acceptance test and implementation. This also includes handover to suppliers and to ensure a high level of internal communication and training. Ensure available and relevant documentation e.g. test documentation, users-guides etc. Ensure that business It-demands are clearly defined, prioritized and executed together with the team and suppliers. Independently run global meetings, workshops, presentations and create appropriate documentation. Strong focus on business and act as an escalation point. You troubleshoot end-user issues in cooperation with selected suppliers and the team. Execute minor assignments, work with administration and projects, if needed. Work close to selected suppliers to ensure delivery by agreements and a high service level. You have focus on continuously improvements related to the support-/incident process. Ensure that relevant IT standards, policies and security requirements are followed, or take needed actions. Focus on master data quality. Your Profile A true team player who strives for continuous improvement, development of yourself & the team. Good collaboration and communication skills, with strong focus on change management. You can easily interact with you colleagues and stakeholders. Basic leadership skills and be responsible to drive projects and coordinate activities. Innovative and solution-oriented thinker, with a structured and analytical ability. Service minded, positive and open mindset. Requirements Fluent in English and preferable Swedish Degree in Computer Science or equivalent knowledge. Experience working with business requirements and release management. 2-5 years of experience in similar position as IT Application Coordinator or a comparable role. Meritorious Experience from working with Service management and ITIL. Working within a global manufacturing industry/organization. Business process modelling, to capture business requirements etc. Experience as a Project manager and/or Change manager. Experience from global organizations is an advantage as we work in an international environment. Experience from work in similar position and with Infor M3, Microsoft D365 or comparable applications. Additional information IPCO works for an equal workplace, and we value differences. We believe that the employees' different backgrounds, experience, skills, and personalities contribute to the development of the business. In a recruitment context, a focus on diversity based on, for example, gender, age, and foreign background is a matter of course. Location: Sandviken/Hybrid Contact information For further information about this position, please contact: Marie Landström, Recruiting manager +46 70-2737680, [email protected] Last day of application June 12th, 2024

29 april 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024