Skolkurator, Elevhälsan

Sandvikens kommuns förskolor och skolor styrs av både nationella och kommunala mål. Varje enhet följer upp och utvärderar sin verksamhet, gör en resultatanalys och formulerar utvecklingsåtgärder. Det är av yttersta vikt att var och en i organisationen ser och tar sitt ansvar för det gemensamma uppdraget att åstadkomma ett utbildningssystem av god kvalitet, där barn och elever, oavsett bakgrund, kan utvecklas så långt som möjligt. Under rubriken Utbildning & förskola, www.sandviken.se finns ytterligare information om förskolan och skolan. Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner - semesterväxling - årsarbetstid - friskvårdsbidrag - hälsofrämjande aktiviteter - extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år - personal- och fritidsföreningen Pulsen ARBETSUPPGIFTER Vi erbjuder dig ett utvecklande och självständigt arbete där du tillsammans med dina kollegor i kommunen är en viktig nyckel för elevers utbildning och framtid. Som skolkurator ansvarar du för den psykosociala kompetensen i arbetet kring eleverna. I arbetsuppgifterna ingår att arbeta konsultativt gentemot pedagogisk personal i olika psykosociala frågor samt att ge elever stöd individuellt och i grupp. Andra myndigheter, som t.ex. socialtjänst, är en samarbetspartner till dig som skolkurator. Du en viktig del i elevhälsoteamet tillsammans med skolsköterskor och specialpedagog. Teamet arbetar med hälsofrämjande och förebyggande insatser på individ-, grupp- och organisationsnivå. Arbetet sker på en-tre skolor med elever inom åldrarna 6-12/15 år. Behov av egen bil och körkort. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med socionomutbildning eller liknande utbildning. Du bör ha god förmåga att arbeta strukturerat och självständigt. Det är viktigt att du kan och vill arbeta på såväl individ-, grupp- som organisationsnivå utifrån ett hälsofrämjande och förebyggande perspektiv. I ditt arbete växlar du lätt mellan samarbete och självständighet. Meriterande: Utbildning i handledning är meriterande. Du är väl förtrogen med och har erfarenhet av dokumentation i journalsystem. Erfarenhet av arbete som skolkurator eller liknande. Du har erfarenhet av att jobba som skolkurator inom skolan. Du har ett genuint intresse för aktuell elevgrupp och är lyhörd för olika elevers behov. Du anpassar ditt arbetssätt till målgruppen och är öppen för att utveckla nya arbetsmetoder. Du har förmågan att se hur elevens tidigare erfarenhet och nuvarande situation påverkar behov av stöd och insatser. Ditt perspektiv präglas av möjligheter snarare än hinder. Goda kunskaper i svenska språket, både muntligt och skriftligt. Vi tar stor hänsyn till personlig lämplighet. ÖVRIGT I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

17 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Dedicare söker specialistsjuksköterskor

Söker du efter en seriös arbetsgivare som gör det möjligt för dig att ta uppdrag enligt dina önskemål? Vi söker dig som är specialistsjuksköterska med flerårig erfarenhet för framtida uppdrag. Vi erbjuder dig flexibelt upplägg, trygga anställningsvillkor, bra lön och goda förmåner. Du får en personlig kontakt med din konsultchef, samtidigt som du får chansen att bredda din kompetens, få nya erfarenheter och utvidga ditt kontaktnät. Vi söker dig som är erfaren sjuksköterska för framtida uppdrag. Kvalifikationer Sjuksköterska med minst 2 års yrkeserfarenhet. Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift. Personliga egenskaper God samarbetsförmåga med övriga arbetskamrater och yrkeskategorier. Personlig mognad med intresse och förmåga att möta patienter och anhöriga i svåra situationer. Förmåga att prioritera, delegera samt arbetsleda arbetskamrater i teamet. Flexibel och vilja att verka för verksamhetens behov. Van att arbeta med varierande arbetsuppgifter i varierande tempo. Vi erbjuder Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande: Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning och friskvårdsbidrag Möjlighet att välja mellan veckolön eller månadslön  Du får en lön som är synonym med dina prestationer Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens Du får personlig och nära kontakt med din konsultchef Du får möjlighet att medverka på träffar och utbildningar som Dedicare anordnar för anställda konsulter Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan”. På vår hemsida www.dedicare.se/nurse presenterar vi alla våra lediga uppdrag.

17 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Maskinoperatör

Arbetsbeskrivning Är du intresserad av ett arbete inom industri, fortsätt läs nedan! Vi på Randstad söker nu industriarbetare inom flera kompetensområden. Även om tidigare erfarenhet kan vara viktigt, ser vi lika mycket till din personlighet och vilja! Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Uppdragen ställer höga krav på samarbetsförmåga, kvalité och noggrannhet. Du får möjligheten att arbeta både i grupp och enskilt i en produktionsmiljö.  Ansvarsområden Som person är du noggrann och strukturerad. Ordning och reda på arbetsplatsen är för dig en självklarhet. Du är van att ta egna initiativ och kan arbeta självständigt mot uppsatta mål eller en deadline. Vidare är du stresstålig och har en hög servicekänsla samtidigt som du är social gentemot såväl kunder som arbetskollegor. Följande kompetenser ser vi som meriterande: Erfarenhet som Maskinoperatör Truckkort (A1-A4, B1-B3) Traverskort Verkstadsteknisk Utbildning CNC-Utbildning / alt. Erfarenhet av skärande bearbetning Verkstadsteknisk Utbildning Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som konsult är du ambassadör för Randstad och representerar oss på ett professionellt sätt. Som person har du lätt för att samarbeta i team likväl som att arbeta självständigt. Eget ansvarstagande genomsyrar alltid ditt arbete. Gillar du att göra ett bra jobb och pröva på nya saker? Är du flexibel och driven med stor initiativförmåga? Då finns chansen till många spännande uppdrag hos oss. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Sista ansökningsdag: 2024-04-30 , urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsterna kan komma att bli tillsatta innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt! Kvalifikationer Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Arbetsuppgifterna kommer varierande beroende på uppdrag men innefattar uppdrag som maskinoperatör, maskinförare, truckförare och traversförare. Vår tjänster innefattar: Heltid Skiftarbete Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

16 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Business Controller

Alleima är en global tillverkare av höglegerat stål med en världsledande metallurgi och FoU-verksamhet. Till Primary Products inom Tube divisionen söker vi nu en Business Controller som vill vara med och stötta affären på den spännande resa som vi befinner oss på. Din roll I rollen som Business Controller på Primary Products är du en viktig pusselbit i vår organisation och du kommer ges stora möjligheter till att utveckla dig själv, såväl som rollen inom företaget. Du kommer att ingå i ett Controller Team med ett nära samarbete med redovisningsfunktionen och chefer i organisationen. I uppdraget ingår bland annat att: Aktivt arbeta med finansiella processer för produktionsenheterna vilket innefattar bokslut, prognoser, uppföljning, produktkalkylering, planering och ekonomisk målstyrning. Stötta operativa och strategiska beslut genom löpande analyser och uppföljningar där du föreslår åtgärder baserade på resultatet av ditt arbete. Agera på avvikelser och kommunicera dessa till relevanta parter. På ett tydligt och visuellt sätt presentera siffror och omvandla ekonomisk data till värdefull information för vår affär. Då vi nu är inne i en spännande fas att byta vårt ekonomisystem till M3 så är liknande erfarenhet meriterande. Placeringsort för tjänsten är i Sandviken. Din Profil Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi samt tidigare erfarenhet av en liknande roll. Vi ser att du har ett genuint intresse och förståelse för finansiella processer, rapportering, produktkalkylering, investeringar och affärer. Har du erfarenhet av att arbeta i en tillverkande industri anses det meriterande. Din datorvana är mycket god och du är en trygg användare av Office-paketet, och i synnerhet Excel. Då vi finns lokalt på plats i Sandviken men arbetar i en global koncern hanterar du svenska såväl som engelska obehindrat, både i tal och i skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper som utmärks av din nyfikenhet och vilja att lära dig nya saker samt sprida din kunskap vidare i organisationen. Du har ett starkt analytiskt sinne, uppmärksam på detaljer samtidigt som du är orädd för att ifrågasätta fakta. Att arbeta med ständiga förbättringar är en naturlig del av din karaktär och du trivs med att anta utmaningar, identifiera små som stora lösningar och löpande utveckla din roll och din personliga kompetens inom området. Vad du kan förvänta dig av oss På Alleima är vi övertygade om att mångfald och inkludering leder till en bättre arbetsplats för våra anställda, vårt företag och våra kunder. Vi bryr oss: Vi är stolta över det vi gör. Vi bryr oss om våra kunder, våra medarbetare, miljön, de samhällen där vi verkar och den framtid vi delar. Vi levererar: Vi levererar på våra åtaganden, med ett lösningsorienterat tankesätt gör vi det möjligt för våra kunder att vara deras allra bästa: Mer effektiva, lönsamma och hållbara Vi utvecklas: Vi utvecklas ständigt. Tillsammans tar vi ledningen för att främja material, ambitioner, industrier, oss själva – och samhällen till det bättre. Övrig information För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta: Peter Johansson, rekryterande chef, +46 70-616 39 11 För frågor angående rekryteringsprocessen, vänligen kontakta: Per Hammas, ansvarig rekryterare, +46 79-098 49 50 Fackliga kontaktpersoner: Maria Sundqvist, Akademikerföreningen, 070 651 73 81 Kjell-Åke Klockervold, Ledarna, 070 314 24 43 Mikael Larsson, Unionen, 070 307 30 48 Välkommen med din ansökan senast 2024-05-05 På Alleima är vårt uppdrag mycket mer än att leverera högkvalitativa produkter, teknologi och processer – genom samarbete utvecklar vi de bästa lösningarna efter våra kunders behov och att det är så vi uppnår våra affärsmål är bästa sättet att beskriva vårt dagliga arbete. Med nyfikna medarbetare och säkerheten som vår första prioritet, skapar vi en arbetsmiljö där Du kan utvecklas både som person och i ditt arbete. Med en tydlig riktning för vår resa, där vi nyttjar vår position som teknologiledare, progressiv affärspartner och där vi är drivande vad gäller hållbarhet, syftar vi till att bli ett ännu starkare bolag inom vår industri. Är Du redo att anta denna utmaning tillsammans med oss? Följ med på vår resa! www.alleima.com

16 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Mechanical Construction Manager

Winthrop Technologies is a dedicated data centre delivery partner providing turnkey solutions to our clients, headquartered in Dublin and delivering throughout Europe. Winthrop specialises in providing turnkey data centre solutions, providing services from design, through to construction across the full range of civil, structural, architectural, mechanical and electrical services as well as commissioning. Winthrop has grown to become the leading and most trusted company in our sector and is the only dedicated Data Centre delivery partner in Europe. We are currently constructing multiple turnkey data centre projects in 7 different European countries, equating to over 430 MW of IT load in flight. We are pleased to announce that we have a vacancy for a Mechanical Construction Manager to join our on-site team in Eskilstuna, Sweden. Mechanical Construction Manager Reporting to: Project Manager Responsibilities: Manage relevant client communications Prepare method statements and risk assessments for construction activities and complete all HVAC deliverables within project and safety criteria Communicate with project team to sequence installation of pipework to meet scheduled dates Assess and manage the project commercially to validate the project on handover from estimating, and proceed through to full technical procurement of all equipment, specialist sub-contractors and suppliers Assist with documenting and costing of changes to the work scopes and preparation of the monthly valuations and final account Management of Project Schedule two weeks look ahead in conjunction with the Project Team Ensure the labour requirements are met and maintained as per project program requirements Ensure that all matters of compliance and governance are identified and adhered to, including: Health & Safety issues on site and ensuring that all Sub Contractors are working in a safe manner. Review ways of working and where possible implement changes to improve safety. Ensure housekeeping is kept to a high standard by all Sub Contactors. Skills, qualification & experience: Relevant Mechanical Qualification essential eg. B. Eng Degree, City & Guilds Certificate, HNC / BTEC or NVQ 5 years of previous experience in a similar role, within a Mechanical and Electrical contracting environment is essential Data Center experience is advantageous Excellent organizational, communication and time management skills Proficiency in the use of MS Word & Excel is required

16 april 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Fysioterapeut till dagrehabiliteringen

Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften. Dagrehabiliteringen på Sandvikens sjukhus ligger i anslutning till fysioterapin för Sandviken Norra och Södra Din hälsocentral, vilka man även har ett nära samarbete med. Patienter från hela Västra Gästrikland har möjlighet att komma för träning. Teamet, som består av två arbetsterapeuter, två fysioterapeuter och en logoped på deltid, ingår i ett nätverk med övriga dagrehabiliteringsverksamheter i länet. Vi söker nu dig som är utbildad fysioterapeut och som vill bli en del av vårt engagerade team! ARBETSUPPGIFTER I rollen kommer du att arbeta nära samtliga i teamet. Arbetet innebär både enskilda möten med patienter samt grupptillfällen där du som fysioterapeut/sjukgymnast möter människor i deras sammanhang och arbetar med patienter som behöver rehabilitering vid neurologisk sjukdom/skada, främst stroke. Alla patienter har sin egen rehabiliteringsplan och lokalerna möjliggör rehabilitering i vardagsaktiviteter. Som fysioterapeut/sjukgymnast hos oss kommer du bland annat att arbeta med • bedömning, behandling/träning och uppföljning av fysiska funktioner • hembesök Hos oss får du • en individuellt anpassad introduktion • möjlighet till vidareutbildning och kompetensutveckling • vara del av en engagerad arbetsgrupp med ett bra och nära samarbete med trygga och erfarna kollegor. Viss tjänstgöring på HC kan ingå enligt överenskommelse. Här kan du läsa mer om arbetet. https://arbetsochfysioterapeut.se/2023/10/10/gavleborgs-terapeuter-gor-skillnad/ Här kan du läsa mer om våra olika förmåner. https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som arbetar bra tillsammans med andra människor och som har ett intresse/erfarenhet för neurologisk rehabilitering. Du är lyhörd, kommunikativ och löser utmanande situationer på ett konstruktivt sätt samtidigt som du kan sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Då du har god förståelse för människors olika förutsättningar så kan du också anpassa sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren. Vidare är du strukturerad och kan planera och prioritera arbetet så att det passar den övriga verksamheten. Det är viktigt att du tycker om att arbeta i team då detta är en viktig förmåga i vårt arbetssätt. I rollen som fysioterapeut ska du • vara legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast För denna tjänst är det meriterande om du har erfarenhet av rehabiliteringsarbete vid neurologisk skada/sjukdom. Gärna även erfarenhet av arbete inom primärvård. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

16 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Lyckas som säljare i Sandviken

Här blir du inte bara en kollega, utan också viktig del i vårt familjära team! Vår ambition är att alla hem ska få ett bättre inomhusklimat tack vare vår prisbelönta luftrenare . Maskinen vi säljer kan användas helt utan kemikalier, är 100 % återvinningsbar och har en unik renoveringsplan som garanterar att produkten skall fungera länge! – Quality made in Germany! En lysande hållbar framtid Som säljare har du möjligheten att jobba hur mycket du vill – varifrån du vill. Eftersom vi är placerade runtom i hela landet är det viktigt att vi håller daglig kontakt och coaching. Därtill erbjuder vi en av marknadens högsta provisioner, löpande säljutbildningar och goda utvecklingsmöjligheter för varje anställd. Om jobbet Det viktigaste för oss är att våra medarbetare trivs och har kul på jobbet. Eftersom vi inte ses dagligen prioriterar vi att göra roliga saker tillsammans många gånger per år. Vi erbjuder dig: Förbokade kundbesök via vår bokningsavdelning Ett flexibelt jobb med ett individuellt anpassat arbetsschema En grundlön på 24 500 kr/månad En av marknadens bästa provisioner utöver grundlönen Löpande säljutbildningar Teambuilding och kickoffer Motiverande tävlingar och företagsresor Körkort och tillgång till egen bil är ett krav! Tidigare erfarenhet av försäljning är givetvis ett plus, men absolut inte ett måste! Vi utbildar dig från där du befinner dig idag och mot de mål du vill uppnå i din egen takt. Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav, då det är en nödvändighet för det dagliga arbetet i tjänsten. Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan! Sökord: säljare, flexibelt schema, grundlön, hög provision, tävlingar, miljövänligt

15 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Vårdenhetschef till Ambulansen Sandviken/Hofors

Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften. Verksamhetsområdet ambulans och akut i Region Gävleborg har cirka 400 medarbetare, fördelade på sex geografiska ambulansområden samt två akutmottagningar vid sjukhusen i Gävle och Hudiksvall. Ambulanssjukvården ansvarar för den prehospitala sjukvården genom att värna om god kvalitet, hög kompetens och bred samverkan. I Sandviken/Hofors är vi cirka 40 medarbetare som bemannar verksamhetens två stationer och tillhörande ambulanser. Vi välkomnar nu vår nästa vårdenhetschef som vill bli en del av vårt team och vill vara med att fortsätta utveckla verksamheten tillsammans med oss! ARBETSUPPGIFTER Som vårdenhetschef för ambulansstationerna Sandviken och Hofors kommer du att ha ett operativt ledarskap där du ansvarar för den dagliga driften, medarbetarna och arbetsmiljön, samt att lagar, avtal och policys efterföljs. Du tar ett stort ansvar gällande vård- och kvalitetsfrågor och ser till att de hanteras på bra sätt. Enhetens medarbetare är utspridda på två stationer där de bemannar våra ambulanser samt vår dagbil, vilket innebär att du som vårdenhetschef kommer att röra dig emellan orterna för att bidra med ett närvarande ledarskap. Även andra kortare resor inom länet kan förekomma. Du ingår i verksamhetsområdets ledningsgrupp där du förväntas att delta samt har förmågan att arbeta utifrån ett helhetsperspektiv. Det innebär att du är den viktiga länken som binder samman ledningsgrupp och medarbetargrupp i både operativa som såväl strategiska delar. Som vårdenhetschef hos oss har du tillgång till mycket stöd där du själv har möjlighet att påverka utformningen av stödfunktionerna. Beredskap ingår i uppdraget med viss regelbundenhet. Du kommer bland annat att • ansvara för den dagliga styrningen • ansvara för bemannings- och kompetensförsörjningsplanering där rekrytering är en viktig arbetsuppgift • skapa förutsättningar för en attraktiv arbetsplats genom fokus på arbetsmiljöfrågor, dialog och delaktighet • driva enhetens kvalitets-/och utvecklingsarbete framåt, där du som chef bidrar till att skapa en kultur som präglas av ständiga förbättringar • delta samt skapa goda förutsättningar för samverkan med såväl interna som externa aktörer • ha ekonomiskt ansvar för din enhet. Hos oss får du • arbeta tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor • vara med och påverka hur verksamheten bedrivs och utvecklas • tillhöra en bred verksamhet med stark samverkan. Läs mer om våra olika förmåner på Region Gävleborgs hemsida! https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/region-gavleborg-som-arbetsgivare/Formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker en trygg, närvarande och självständig chef som har förmågan att entusiasmera och uppmuntra andra att framgångsrikt uppnå mål och målsättningar. Du är tydlig och ger klara instruktioner och anvisningar till andra och kan enkelt anpassa din ledarstil efter individ och situation. Du är samarbetsinriktad och arbetar för att främja en god atmosfär inom gruppen, du tvekar inte för att ta tag i konflikter eller medla. Du etablerar och utvecklar enkelt positiva arbetsrelationer till andra. För tjänsten krävs • dokumenterad chefs- och/eller ledarerfarenhet • högskoleutbildning med inriktning hälso- och sjukvård alternativt annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig • b-körkort. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

15 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Stjärnsäljare sökes i Sandviken 🏆

Att ha jobbat med försäljning har alltid varit en bra språngbräda i karriären, oavsett vad du har för planer för framtiden. Givetvis ser vi ett stort värde i alla som stannar och gör livslång karriär i vårt företag, men flera chefer och ledare i andra branscher har fått sina jobb tack vare den meriterande säljutbildningen de fått hos oss. Vi erbjuder Dig: En grundlig säljutbildning Förbokade kundbesök av vår bokningsavdelning Anpassat flexibelt arbetsschema Löpande vidareutbildning Feedback och stimulans Motiverande tävlingar och företagsresor (Vi ser gärna att ditt pass är uppdaterat, då vi ofta åker till varmare platser!) Goda möjligheter att avancera inom företaget Teambuilding och Kick-offer Du kommer att marknadsföra multimaskinen Clear Sky, ett av världens mest hälsosamma och miljövänliga luftreningssystem. Man kan även skura golv, putsa fönster, kemtvätta helt utan kemikalier, mm. Gå gärna in på vår hemsida och läs mer. Du har körkort & tillgång till egen bil. Villkor, lön och förmåner Inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. Därför har säljarna hos Bright Nature AB: * Heltidslön på 24 500 kr i månaden * En av marknadens högsta provisioner ovanpå grundlönen * Trygghetsförsäkring * Tjänstegrupplivförsäkring * Provanställning i 6 månader som övergår i en tillsvidareanställning om inget annat överenskommes Ett par röster om jobbet ”Vi får mycket stöd och tips på hur vi kan förbättra oss. Man har daglig kontakt med säljcoach/gruppledare som checkar in och kollar läget om man behöver hjälp med något, vilket gör att man känner sig sedd.” – Angelica, 30 år ”Jag var själv nöjd kund till företaget i flera år innan jag sökte jobbet och har nu jobbat här i över 10 år. Jag gör bara nån demo per dag och har anpassat schemat för att hinna med min yoga och övriga fritidsintressen.” – Pernilla, 67 år Om Clear Sky Clear Sky tillverkas och monteras helt för hand på sin egen fabrik i Tyskland. Clear Sky har en mängd olika funktioner och användningsområden. Den är i grunden en portabel luftrenare med många olika användningsområden. Den kan bl.a. rekonditionera bilen invändigt, rengöra mattor, tvätta fönster, m.m utan kemikalier. I samtliga moment renar den samtidigt luften upp till 99,9996%. Produkten är 100 % återvinningsbar och är mycket energisnål, en kvalitetsprodukt med en av marknadens bästa garantier. Den har funnits på marknaden i över 20 år och säljs idag i 49 länder över hela världen med drygt 10 000 medarbetare och en årlig omsättning på ca 7,5 miljarder kr. Välkommen in med din ansökan redan idag! Sökord Säljare, flexibelt schema, grundlön, hög provision, tävlingar, miljövänligt

15 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Undersköterska till rehabiliteringsmedicinavdelningen

Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften. Rehabiliteringsmedicinavdelningen har 12 vårdplatser men även dagvård. Här arbetar undersköterskor, sjuksköterskor, fysioterapeuter, arbetsterapeuter, rehabiliteringsassistent, kurator, psykologer, läkare, fritidsledare och logoped. Speciellt för oss är att vi arbetar i team och personalen är klinikanslutna, vilket ger oss goda förutsättningar för välfungerande kommunikation och samverkan. Vi tar även hänsyn till beteenden och faktorer i livsstilen som påverkar kroppens sjukdomstillstånd, uppkomst och utveckling. Vi har även en öppenvårdsenhet i form av ett smärtrehabteam, hjärnrehabteam, ryggmärgskadeteam och en mottagning. ARBETSUPPGIFTER Som undersköterska hos oss ingår du i rehabiliteringsarbetet på avdelningen, kontinuerligt under hela dygnet. Tillsammans med övriga yrkesprofessioner tar du gemensamt ansvar för vår gemensamma patient. Vår målsättning är att både patient och närstående känner sig trygga, delaktiga samt blir respektfullt bemötta. Dag-, kväll-, natt- och helgtjänstgöring förekommer. Som undersköterska hos oss kommer du bland annat att • delta i upprättande av en individuell rehabiliteringsplan för samt tillsammans med patienten vilket sker i samråd med närstående och övriga teamet • arbeta med rehabiliteringsinsatser utifrån sammansatt rehabiliteringsplan, även vara delaktig i fortsatta utredningar, behandling/träning samt åtgärder för att möjliggöra utskrivning • arbeta med omvårdnadsarbete, provtagning, köksuppgifter, sårvård, dokumentation och rapportering. Hos oss får du • arbeta i team tillsammans med kunniga och engagerade kollegor där ni tillsammans arbetar för patientens bästa • möjlighet att arbeta tätt tillsammans med många olika typer av yrkeskategorier som gärna delar med sig av sin kunskap • möjlighet till kompetensutveckling och kunskapsutbyte både inom avdelningen och utanför. Läs mer om våra olika förmåner på Region Gävleborgs hemsida! https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Som person ser vi att du tycker om att arbeta i team tillsammans med andra samtidigt som du tar ansvar för dina egna arbetsuppgifter. Du är en lagspelare som är en viktig länk i teamet. Vi ser att du har lätt för att planera samt förmågan att anpassa dig efter olika situationer och ändrade förutsättningar, alltid med vår patients bästa i åtanke. Du vill vara med och göra skillnad för våra patienter och uppskattar att både dela med dig av din egen kunskap samt ha förmånen att lära dig mycket av dina kollegor. I rollen som undersköterska ska du • vara utbildad undersköterska. Det är meriterande för tjänsten om du tidigare har arbetat med rehabilitering. Vi ser gärna att du vill jobba heltid hos oss, men har du andra önskemål är vi även öppna för att kunna erbjuda dig andra typer av mer flexibla arbetsformer. Vänligen ansök så snart som möjligt då löpande urval och intervjuer kan förekomma. Information om titeln undersköterska Den 1 juli 2023 blir undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att man kommer att behöva ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska inom vård och omsorg. Du kan ansöka om beviset hos Socialstyrelsen. Har du inget bevis kan du fortsätta att arbeta inom vård och omsorg, men med en annan titel än undersköterska. I Region Gävleborg innebär det att titeln i ditt anställningsavtal kommer att vara omvårdnadsassistent tills att ditt bevis lämnas in. ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

15 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024