Vill du vara med och bryta ny mark inom hemförsäljning? Då ska du jobba med oss på Viltbilen! Viltbilen är ett nystartat företag i Stockholm som säljer och levererar viltkött till privatpersoner. Vi söker nu säljare utanför Stockholm som kan jobba med sin bostad som bas. Du kommer få tillgång till en snyggt loggad och eldriven skåpbil, försedd med frys som är fylld med våra fina varor. Viltkött är enligt Världsnaturfonden det enda klimatvänliga köttet. Vårt kött kommer endast från frilevande svenska dov- och kronhjortar som lever ett helt naturligt liv i skogen. Köttet är därför fritt från antibiotika och bekämpningsmedel. Vi söker dig som: Har B-körkort (automat räcker) Har egen parkeringsplats med eluttag (KRAV) Har minst 1 års erfarenhet inom uppsökande försäljning (antingen direkt till konsument och/eller till företag) Gillar att träffa människor och bygga kundrelationer Värdesätter samarbete och ett bra team Ser möjligheter med provisionslön Talar flytande svenska Vi erbjuder dig: Marknadsmässig provisionslön Flexibla arbetstider (heltid) Eget distrikt och tillgång till egen frysbil Behovsanpassad och högklassig utbildning Fint kontor med säljaktiviteter och event i Stockholm Lönen är helt provisionsbaserad. När du arbetat upp ditt kundregister bör du kunna nå 40 000 kr/mån (heltid). Men viktigt att du är beredd att jobba heltid för att uppnå detta. Du får dessutom provision för de leveranser du gör inom ditt distrikt från onlineförsäljningen, vilket ger ytterligare möjligheter att bearbeta en kund. Låter detta intressant? Skicka då in ditt CV och några rader om dig själv till oss på mail. Om du går vidare för intervju, blir det först ett digitalt möte. Nästa steg är en intervju på vårt kontor i Stockholm. Vi ser fram emot din ansökan!
Har du erfarenhet av tunga fordon och vill utvecklas som servicetekniker hos ett marknadsledande företag? Är du en person som trivs bäst med att jobba ute i fält snarare än att vara i verkstaden varje dag? Då kanske det är dig vi söker till vårt team i Märsta! Hos oss får du möjlighet att arbeta med marknadens bästa skogsmaskiner och vara med och hålla dem i toppskick. Som servicetekniker hos oss får du ett självständigt och varierat jobb, ibland ute i skogen hos kund och ibland i verkstaden. Du arbetar med felsökning, reparation och underhåll av våra skogsmaskiner som är kända för sin kvalitet och prestanda. Våra kunder är allt från mindre entreprenörer till stora skogsbolag. Vi erbjuder dig Ett härligt team med erfarna och hjälpsamma kollegor Ett tryggt och marknadsledande företag i ryggen Fälttillägg för arbete ute hos kund Företagsbonus Generöst friskvårdsbidrag och massage Kontinuerlig kompetensutveckling och utbildning Om dig Vi söker dig som har erfarenhet av att serva och reparera tunga fordon alternativt har en bakgrund som skogsmaskinsförare. Vi tror att du har någon form av fordonsmekanisk/maskinteknisk utbildning i grunden, gärna med inriktning mot tunga maskiner. Har du skruvat skogsmaskiner eller mobila AC-och brandsläckningsanläggningar är det ett plus. Körkort är ett krav och C-kort är en extra merit. Som person är du serviceinriktad och självgående men du trivs också med att samarbeta med dina kollegor. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiderna är dagtid. Placering: Märsta Dina frågor besvaras av Platschef Carina Eriksson, 070-550 78 90. Välkommen till John Deere! Vi är övertygade om att mångfald och delaktighet gör oss ännu starkare. Om du kan se dig själv som en av oss är du varmt välkommen att höra av dig och skicka in din ansökan till [email protected] Vi intervjuar löpande så vi ser gärna att du kommer in med din ansökan så fort som möjligt, dock senast 30 maj. Om arbetsgivaren - John Deere Forestry AB John Deere är den marknadsledande skogsmaskintillverkaren i världen. Vi har verksamhet i ett stort antal länder med tillverkning av skogsmaskiner i Finland och USA. John Deere Forestry AB är det svenska återförsäljarbolaget för skogsmaskiner med ett stort antal verkstäder runt om i landet. Huvudkontoret ligger i Märsta, norr om Stockholm, där även huvudlagret för reservdelar till de europatillverkade maskinmodellerna finns. Läs mer på www.deere.se
Vi är ett limousine företag i Arlandastad. Just nu söker vi en bussförare samt limousine förare till vår Bil flotta. Det krävs goda kunskap i både engelska och svenska. Du ska ha en service känsla samt trevlig mot våra VIP kunder. kontakta gärna oss om du är rätt person.
Nu söker vi efter engagerade Butikssäljare till vår butik, Æra Fashion på Arlanda! Vill du jobba deltid 80% under sommaren och extra 20% till hösten, bor nära Arlanda och har erfarenhet från retail och-modebranschen? Är det dig vi söker efter! Vår resa har bara börjat och vi hoppas att du vill vara en del av vår framtida utveckling. För att lyckas och trivas i rollen som butikssäljare hos oss ser vi att du har positiv energi och stark arbetsmoral. Du har alltid kunden i fokus och viljan att ge våra kunder den bästa servicen och det där lilla extra. Du är självständig i ditt arbete och värdesätter ett nära samarbete med både din chef och dina kollegor för att tillsammans nå gemensamma mål. Vi tror att du: Har ett genuint intresse för försäljning och kundservice Älskar att möta nya människor varje dag Vill skapa en inbjudande atmosfär för våra kunder Bor nära Arlanda Vi tror att du har: Minst 3-års erfarenhet från retail-och modebranschen Förmågan att arbeta strukturerat och kan erbjuda förstklassig kundservice Kunden i fokus och en välkomnande sätt gentemot alla våra besökare Vi erbjuder: Konkurrenskraftiga lönevillkor Möjligheten att vara en del av ett spännande företag i snabb tillväxt med goda möjligheter till personlig utveckling Chansen att påverka både företagskultur och butiksdriften tillsammans med andra likasinnade kollegor Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan redan idag och senast den 30 juni 2025. Urval och intervjuer sker löpande. I denna rekrytering samarbetar vi med Beltrami Recruitment. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Anna Beltrami, [email protected]. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater. Välkommen med din ansökan! Om oss: Airport Retail Norway (ARN) är den ledande aktören inom detaljhandel på flygplatser i Norden. Konceptet ÆRA Fashion etableras på de största flygplatserna i Norge, Sverige, Finland och Traveller UK etableras på 5 flygplatser i Storbritannien. Våra taxfreebutiker finns på alla medelstora flygplatser i Norge, dessutom har vi verksamhet i Sverige, Polen och Estland. ARN driver även varuhuset Steen og Strøm i Oslo och Outlet i Vestby. ARN är helägt av Jotunfjell Partners som har en bred detaljhandelsportfölj som inkluderar VITA, Gullfunn, Elitefoto, Brothers och Simpler Life.
Som butikschef hos oss på Synsam blir du en nyckelspelare i ett av Nordens mest innovativa företag inom optik och livsstilsprodukter. Hos oss kommer du inte bara ansvara för en butik, du kommer vara med och bygga framtidens kundupplevelse på ett bolag som gör skillnad! En dag som butikschef och stjärnledare på Synsam Den orangea ridån går upp när du kliver in genom dörrarna till butiken. Du kommer till en arbetsplats där kreativitet och kundfokus inte bara är ord – det är vårt DNA. Som butikschef hos oss får du inspirera och utmana ett dynamiskt team av butikssäljare och optiker som brinner för service, försäljning, kvalitet och innovation. Butiken blir er Synsam-scen där ni, utifrån Synsams riktlinjer, levererar kundservice i världsklass, driver igenom nytänkande projekt, lanserar produkter och tjänster, samt skapar nya standarder för kundbemötande och service. Dessutom får du i rollen som butikschef förtroendet att: Forma och utveckla en butikskultur som speglar våra värderingar – hos oss är kunden nr 1, vi tar ansvar och vi är innovativa. Ta helhetsansvar för butikens framgångar, från rekrytering och upplärning av personal till resultat, kundupplevelse och lokal marknadsföring. Tänka utanför boxen när det gäller att nå försäljningsmål och optimera resultat. Med både frihet och ansvar, söker vi en ledare som vågar prova nytt och lära av sina erfarenheter. Vi tror på ett ledarskap som inspirerar och motiverar varje individ i teamet. Som butikschef på Synsam får du en central roll i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare känner sig sedd, hörd och värdefull. Du leder ditt team med engagemang och närvarande ledarskap och främjar ett arbetsklimat där samarbete, respekt och ömsesidig förståelse står i centrum. Vem är du? För att lyckas i rollen som butikschef på Synsam tror vi att du är en engagerad, målinriktad och lösningsfokuserad person som brinner för ledarskap. Du har förmågan att lyfta och utveckla dina medarbetare, att skapa en miljö där varje teammedlem vill växa, samtidigt som du har ett skarpt affärssinne, tar ansvar för butikens resultat och är bekväm med att arbeta i digitala system. Vidare ser vi gärna att du har: Tidigare erfarenhet av ledarskap där du visat på goda resultat. Du behöver inte komma från vår bransch, vi kommer att förse dig med rätt verktyg för att du ska ha möjlighet att lära dig allt du behöver veta. Alternativt så arbetar du redan inom optikbranschen eller retail som säljare med framgångsrika resultat och lockas av att driva din egen butik och utveckla dig som ledare. Varför Synsam? På Synsam får du inte bara ett jobb, utan en möjlighet att göra karriär på en arbetsplats där kundfokus, innovation och ansvarstagande står i centrum. Vi har stora ambitioner och välkomnar dig till ett sammanhang där du kan växa och ta nya steg Utöver detta erbjuds du som butikschef bland annat: Kollektivavtal Kontinuerliga utbildningar via Synsam Academy Bonussystem utöver grundlön Friskvårdsbidrag Personalrabatter Om rekryteringsprocessen Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte! I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer samt bakgrundskontroll. Tjänsten är ett vikariat med start enligt överenskommelse och pågår till den 31 december, med möjlighet till förlängning. Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång. Ta chansen att bli vår nästa stjärnledare - vi ser fram emot att höra från dig!
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit! Utbildningsförvaltningen ansvarar för all verksamhet inom kommunens förskolor, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem, gymnasiet och vuxenutbildning. Tingvallaskolan är en skola som växer och tar stora kliv i att möta framtidens möjligheter och utmaningar. Vi är en F-9 skola med två klasser i varje årskurs. Vi har elever från förskoleklass till åk 9, en förberedelseklass samt en resursenhet med inriktning elever i språklig sårbarhet. På skolan går idag ca 530 elever. Vi har elever från världens alla hörn vilket berikar vår skola. Vår skola stod klar hösten 2022 och erbjuder lärmiljöer som är byggda för undervisning och inbjuder till lärande. Vi har skogen nära intill skolan och även Märstas idrottsfält som nyttjas under läsåret för att öka den fysiska aktiviteten hos vår elever. På skolan arbetar engagerad och kompetent personal som lär tillsammans i ett ständigt pågående kollegialt lärande. På Tingvallaskolan kan och vill vi driva skolutveckling på hög nivå och vår vision är: "Tingvallaskolan en skola för allas trygghet och framgång där alla tar ansvar tillsammans", vilket vi också försöker förmedla i allt vi gör. Vi har ett starkt kunskapsfokus men samtidigt rustar vi våra elever för att kunna möta framtiden, både kunskapsmässigt och socialt. Vi tror att alla elever kan nå långt och utvecklas i en trygg miljö där elever får träna på att ta ansvar. På Tingvallaskolans arbetar cirka 80 ambitiösa och engagerade medarbetare. I de olika arbetslagen ingår lärare, fritidssamordnare, mentorer, trygghetsvärd och speciallärare. Höga förväntningar, digitalt arbete, trivsel, trygghet och studiero är viktiga delar av vardagen på Tingvallaskolan. Den moderna idrottshallen på Tingvallaskolan är nybyggd sedan tre år. Skolan erbjuder en stor skolgård med många faciliteter som underlättar idrotten utomhus. Gångavstånd till simhall, sportfält, idrottsarena och skogsområden. ARBETSUPPGIFTER Undervisa i ämnet i idrott och hälsa årskurs 1-9 samt sedvanliga uppgifter som hör till tjänsten såsom planering, dokumentation, bedömning, kontakt med vårdnadshavare, delta på skolans möten, kontinuerlig kontakt med mentorer och övriga undervisande lärare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är behörig i ämnet idrott och hälsa för årskurs 1-9. Har du behörighet i annat ämne ses detta som meriterande då vi söker lärare i idh på ca 60 % men kan då eventuellt utöka tjänsten med annat ämne. Kommande läsår är tjänsten förlagd på årskurserna 1-5 i huvudsak. Du är en välplanerad och engagerad pedagog som skapar struktur och trygghet i undervisningen. Du har god samarbetsförmåga och trivs att arbeta i ett kollegium där ni alla samverkar för elevernas bästa. Du har en professionell och tydlig kommunikation med vårdnadshavare och värdesätter samverkan kring elevernas utveckling. Du bygger goda relationer och skapar en trygg och inkluderande lärmiljö. ÖVRIGT Din ansökan gör du enkelt genom att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor kopplade till denna tjänst. Vi ber dig dock att inte bifoga personligt brev. Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Nu söker vi en engagerad Brand Ambassador för Polo Ralph Lauren och BOSS till vår butik, Æra Fashion på Arlanda! Vi söker dig som vill ta rollen som Brand Ambassador för Polo Ralph Lauren – en spännande tjänst på 80% med start omgående. Vår resa har bara börjat och vi hoppas att du vill vara en del av vår framtida utveckling. Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet från retail- och modebranschen och har tidigare arbetat med starka och välkända varumärken. Du har förmågan att representera ett premiumvarumärke med både stolthet och professionalism. Dessutom arbetar du strukturerat och har en mycket hög servicekänsla. För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du har positiv energi och stark arbetsmoral. Du har alltid kunden i fokus och viljan att ge våra kunder den bästa servicen och det där lilla extra. Du är självständig i ditt arbete och värdesätter ett nära samarbete med både din chef och dina kollegor för att tillsammans nå gemensamma mål. Vi tror att du: - Har ett genuint intresse för försäljning, kundservice och varumärkesbyggande - Älskar att möta nya människor varje dag - Vill skapa en inspirerande och inbjudande atmosfär för våra kunder - Bor nära Arlanda - Kan arbete 80% Vi erbjuder: - En unik möjlighet att representera ett av världens mest ikoniska modevarumärken - Konkurrenskraftiga lönevillkor - Möjligheten att vara en del av ett företag i snabb tillväxt - Chansen att påverka butikens drift och kundupplevelse tillsammans med engagerade kollegor Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan redan idag och senast den 30 juni 2025. Urval och intervjuer sker löpande. I denna rekrytering samarbetar vi med Beltrami Recruitment. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Anna Beltrami, [email protected]. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater. Välkommen med din ansökan! Om oss: Airport Retail Norway (ARN) är den ledande aktören inom detaljhandel på flygplatser i Norden. Konceptet ÆRA Fashion etableras på de största flygplatserna i Norge, Sverige, Finland och Traveller UK etableras på 5 flygplatser i Storbritannien. Våra taxfreebutiker finns på alla medelstora flygplatser i Norge, dessutom har vi verksamhet i Sverige, Polen och Estland. ARN driver även varuhuset Steen og Strøm i Oslo och Outlet i Vestby. ARN är helägt av Jotunfjell Partners som har en bred detaljhandelsportfölj som inkluderar VITA, Gullfunn, Elitefoto, Brothers och Simpler Life.
På Migrationsverket arbetar vi med en av vår tids stora samhällsfrågor – migrationen. Totalt är vi cirka 6 000 personer här, och vi har ett ovanligt viktigt jobb! Vi söker migrationshandläggare till Migrationsverket på Arlanda. Hos oss får du arbeta med aktuella samhällsfrågor som påverkas av vad som händer i vår omvärld. Frågor som berör och engagerar. Vi erbjuder en dynamisk miljö som präglas av mötet med människor och ett kontinuerligt lärande. Migrationsverket Arlanda är verkets nationella jour utanför kontorstid. På enheten arbetar vi med samtliga ärendeslag. Exempel på arbetsuppgifter på jourtid kan vara att ta ställning till verkställighetshinder i samband med utvisning, ta ställning till förvarstagande vid asylansökan och samverka med andra myndigheter i olika typer av utlänningsärenden. På dagtid hanterar vi brådskande ärenden med regionen som avgränsning, bland annat så handlägger enheten verkets förvarsärenden i regionen. Om du trivs i en omväxlande och stimulerande miljö där ingen dag är lik den andra så är detta en arbetsplats för dig. Vad gör en migrationshandläggare? Som migrationshandläggare arbetar du med att handlägga, utreda, besluta och ta fram förslag till beslut i olika typer av ärenden. Besluten har rättslig verkan för enskilda personer och påverkar deras rätt till förmåner, rättigheter och skyldigheter. Därutöver arbetar du med administration där du hanterar akter och handlingar som har kommit in eller upprättats i ett ärende. I din roll möter du och har samtal med personer som har ett ärenden hos Migrationsverket och andra intressenter. Samtalen kan handla om att underrätta om beslut eller informera om Migrationsverkets processer samt vägleda och ge service. Du identifierar och hanterar eventuella särskilda behov hos personer och i förekommande fall håller du samtal med vuxna och barn i utsatta situationer. Vem är du? Vi söker dig som är trygg, stabil och har självinsikt. Du har en god samarbetsförmåga, är flexibel, lyhörd och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer framåt. Vidare ser du helheter och tar hänsyn till det större perspektivet, förstår din roll men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. I vårt arbete som statstjänstemän ställs även höga krav på omdöme och en hög säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Du som söker har - Akademisk utbildning om minst 120hp med juridisk, samhällsvetenskaplig eller beteendevetenskaplig inriktning eller annan utbildning i kombination med för rollen aktuell och relevant erfarenhet - Erfarenhet av arbete med krav på god service och professionellt bemötande - Kunskap inom förvaltningsrättsliga ärenden - God kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska - Goda kunskaper i Officepaketet Det är meriterande om du har - Aktuell erfarenhet av arbete med utlänningsärenden - Handläggningsvana Upplysningar Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning Arbetstider: Schemalagd arbetstid (treskift) Placering: Arlanda Tillträde: 15 augusti eller enligt överenskommelse Anställningsförmåner: Läs om våra anställningsförmåner https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Vart-uppdrag-och-arbete.html. Ansökan Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 9 juli 2025. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem. _________________________________________________________________________________________________________ Om rekryteringsprocessen För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär. Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet. Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan ”Lediga jobb och intresseanmälan” på migrationsverket.se: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.html För att arbeta på Migrationsverket behöver du ha rätt att vistas och arbeta i Sverige på någon av dessa grunder: svenskt medborgarskap (krav för vissa tjänster), nordiskt medborgarskap, EU-medborgarskap eller permanent uppehållstillstånd. Om du har skyddade personuppgifter, eller annan information som du själv bedömer som skyddsvärd, ska du kontakta [email protected] innan du gör din ansökan så berättar vi mer om våra säkerhetsrutiner. https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Vart-uppdrag/Personuppgifter.html Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit! Kommunen är en framtids- och tillväxtkommun med drygt 52 000 invånare boende i någon av våra tätorter Märsta, Rosersberg, Sigtuna stad eller på vår levande landsbygd. Nästan 30 000 arbetstillfällen finns i kommunen varav 20 000 på Arlanda flygplats. Sigtuna Vatten & Renhållning AB är ett kommunägt bolag som driver och utvecklar VA- och avfallsverksamheten i Sigtuna kommun. Tjänsten är placerad på enheten Verksamhetsstöd som ansvarar för bolagets: ekonomi, administration, kundtjänst, utveckling och kommunikation. Verksamheten ger ett stöd både internt och externt. SIVAB befinner sig i en mycket spännande utvecklingsfas. Vi har nyligen flyttat in i våra nya, moderna lokaler – en satsning som skapat nya möjligheter för samarbete, flexibilitet och innovation. Med detta kliv har vi också börjat arbeta på nya sätt, med ökat fokus på digitalisering och ständiga förbättringar. Som en aktör inom samhällsviktig verksamhet är vårt mål att alltid ligga steget före – för att möta invånarnas behov på bästa möjliga sätt. Nu söker vi en innovationsdriven och utvecklingsorienterad person som vill vara med och stärka vår förändringsresa, med särskilt fokus på att etablera agila och hållbara arbetssätt i hela organisationen. Är du en driven person som kan hjälpa oss hitta nya lösningar? Har du ett öga för förbättringar? Är du teknikintresserad, innovativ och vill jobba med utveckling? Då är det här arbete på SIVAB något för dig! ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och göra verklig skillnad i en verksamhet som sätter utveckling, digitalisering och kundnytta i centrum? Hos oss får du ett varierat och meningsfullt uppdrag där du både får påverka och driva förändring operativt såväl som strategiskt. Vi söker en doer med förmåga att se möjligheter, omsätta idéer till handling och som motiveras av att lösa problem, förbättra arbetssätt och skapa struktur. Du är nyfiken, självgående och har en stark känsla för helheten men trivs också med att kavla upp ärmarna och vara nära verksamheten i det dagliga arbetet. Du kommer bland annat att: • Leda och utveckla vårt kvalitets- och verksamhetsutvecklingsarbete • Identifiera och implementera förbättrade arbetssätt, med särskilt fokus på digitaliseringens möjligheter • Ta fram underlag, leda projekt och stötta organisationen i förändringsresor • Arbeta med att förbättra ärende- och dokumenthantering • Vara en aktiv part i arbete med informationssäkerhet och kontinuitetsplanering (tillsammans med vårt säkerhetschef) • Driva samverkan internt - för att skapa helhet, samordning och effekt KVALIFIKATIONER Vi söker dig som brinner för utveckling och som har erfarenhet av att arbeta med förändringsprocesser, gärna med digitalt fokus. Du har: • Erfarenhet av verksamhetsutveckling, digitalisering eller förändringsarbete • Relevant akademisk examen (bedöms av arbetsgivaren) • Förståelse för IT och intresse för systemstöd och digitala lösningar • Erfarenhet i att aktivt delta i projektbaserat arbete, gärna kopplat till digitala processer • Vana att ta fram strategier, beslutsunderlag och kommunicera till olika målgrupper • Mycket goda kunskaper i Office-paketet och utmärkta kunskaper i svenska - både i tal och skrift • Erfarenhet i systemförvaltning är meriterande För att lyckas i rollen behöver du vara: • Proaktiv och nyfiken du ser vad som kan förbättras och vågar föreslå nytt • Strukturerad och lösningsorienterad du får saker att hända • Kommunikativ och lyhörd du samverkar naturligt med andra • Verksamhetsnära och prestigelös du trivs med att arbeta både strategiskt och praktiskt • Medveten om vikten av säkerhetsfrågor och informationsskydd och ser det som en självklar del av verksamhetsutveckling Om du känner igen dig i beskrivningen ser vi fram emot att höra från dig! Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som delar vår värdegrund: Kunden i fokus Allas lika värde Gemenskap Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Din ansökan gör du enkelt genom att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor kopplade till denna tjänst. Vi ber dig dock att inte bifoga personligt brev. Anställningen inleds med 6 månaders provanställning. Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi söker en ny butikschef till Swedols butik i Arlandastad Är du en driven och affärsorienterad ledare som söker nya utmaningar? Då kan du vara den vi letar efter! Om oss: Swedol är ett företag med korta beslutsvägar, hög service och spännande framtidsutsikter. Vi är nu på jakt efter en ny butikschef för vår butik i Arlandastad. Dina ansvarsområden som butikschef inkluderar: • Ansvar för försäljning och personal inom butiken. • Skapa en dynamisk butiksmiljö med aktiviteter och exponeringar tillsammans med dina kollegor. • Säkerställa ett effektivt och kompetent team. • Ledning och engagemang för att maximera butikens resultat. • Sätta och följa upp mål samt rapportera till regionchefen. Du förväntas också agera som en ambassadör för Swedol inom ditt geografiska område, där du bygger och underhåller starka kundrelationer. Detta inkluderar att presentera Swedols produkter och tjänster för olika kundsegment, såsom industri & verkstad, bygg & anläggning, offentlig verksamhet, åkeri & transport samt jord- & skogsbruk. Du har stöd från engagerade medarbetare, säljteam, central marknadsföring och support från huvudkontoret. Dina kvalifikationer och egenskaper: • Erfarenhet inom detaljhandeln eller B2B-branschen som butikschef. • Tidigare bevisad framgång i att leda och utveckla personal. • Tekniskt intresse och förmåga att presentera produkter för kunder. • Driven av försäljning och kundfokus. • Branscherfarenhet är meriterande. Personliga egenskaper som värderas: • Starkt säljfokus och prioritering av kundens behov. • Initiativrik och trivs i kundinteraktioner, med förmåga att motivera ditt team. • Modig i beslutsfattande och tävlingsinriktad. • Högt engagemang och empatisk med ordningssinne och stresstålighet. Vi erbjuder: Ett stimulerande och varierande arbete med utmärkta möjligheter till personlig utveckling och påverkan. Din insats kommer vara avgörande för butikens tillväxt. Ansökan: Vi rekryterar löpande så tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Ansökningar tas inte emot via e-post. För eventuella frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Niklasson på Retail Recruitment. Tillträde: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid Observera: Vi tillämpar 6 månaders provanställning och bakgrundskontroll på alla slutkandidater. Välkommen till Swedol – där du gör skillnad! Swedol är multispecialisten för den profesionella användaren. Vi erbjuder kvalitativa varor och tjänster på ett enkelt och proffsigt sätt. Swedol driver webbhandel och cirka 100 butiker i Sverige. Kunderna finns huvudsakligen inom Bygg och anläggning, Industri och verkstad, Åkeri och transport, Jord- och skogsbruk samt Offentlig service. Swedol är tillsammans med bland annat TOOLS och Grolls en del av Alligo-koncernen. I Sverige hittar du oss ofta samordnade i gemensamma butiker. Våra säljare arbetar också gemensamt för alla tre koncept. På koncernens hemsida alligo.com kan du läsa mer om t ex vårt hållbarhetsarbete.
Välj ett jobb för att visa detaljer